eitaa logo
اخبات
154 دنبال‌کننده
872 عکس
483 ویدیو
28 فایل
در آپارات با همین آیدی هستم. ارتباط با بنده: @m_karimi_sh
مشاهده در ایتا
دانلود
تماشا و طرفداری فوتبال، محتویات کدام ظرف انسان است؟! دیشب داشتم کاری را برای یکی از دوستان انقلابی‌ام انجام می‌دادم. ایران-قطر که نیمه دومش حساس شد، کار را رها کردم و رفتم برای تماشای فوتبال. بعد از بازی که وقتم را گرفت و ۵۰ دقیقه از کاری که داشتم برای دوستم انجام می‌دادم عقب ماندم، از خودم پرسیدم چرا رفتم فوتبال را با هیجان دیدم؟ در نگاه اول، این‌طور توجیه کردم که خب، چون پیروزی در این بازی باعث شادی مردم و ثبات وضعیت جامعه می‌شد، برایم مهم بود. اما خودم به خوبی می‌دانستم که اگر واقعا این دغدغه را داشتم، می‌توانستم کارم را انجام دهم و صرفا نتیجه بازی را بعدا چک کنم.(بر فرض اینکه واقعا نتیجه فوتبال بر جامعه اثر ویژه دارد). بعد، شلاق‌های وجدان را پذیرفتم که قبول؛ من علاقه شخصی به فوتبال داشتم که با هیجان رفتم و بازی را دیدم و به‌خاطر شادی یا غم جامعه نبود؛ اما مگر این بیشتر از یک سرگرمی ساده بود؟ یعنی اشتباه کردم و مشغول باطل شدم؟ یادم آمد که یکی از دوستان طلبه گفته بود که امام صادق علیه‌السلام فرموده‌اند که کارها و نیازهای انسان، مانند کاسه‌ای است که هیچ‌گاه خالی نمی‌شود؛ یا از حق پر می‌شود و اگر از حق پُر نشد، قطعا از باطل پر خواهد شد. پس هر کاری، از جمله این تماشای فوتبال، یا حق است و یا باطل. اگر براساس یک دغدغه حقانی و در راه خدا نیست، قطعا باطل است؛ ندارد. حالا من برای چه وقتی را که می‌توانستم برای انجام یک پروژه در راه حق و کمک به دوستم صرف کنم، صرف تماشای فوتبال کردم؟! برای حق و خدا بود؟ نه. وقتی برای حق نبود، پس قطعا برای باطل بود. چرا ما مذهبی‌ها برای طرفداری‌مان از فوتبال توجیه می‌آوریم و می‌گوییم دنبال شادی مردمیم؟! چون با خودمان تعارف داریم و عبادات ما سبب ما شده؛ نمی‌خواهیم قبول کنیم که به آن فوتبالیستی که زنش را بی‌حجاب در اینستاگرام عرضه می‌کند، علاقه داریم. نمی‌خواهیم قبول کنیم که وقت‌مان را تلفِ تماشای فوتبال کردیم. پس این غفلت‌ها را برای خود این‌طور زینت می‌دهیم که ما برای این که نتیجه بازی سبب شادی یا غم مردم می‌شد، بازی را تماشا کردیم. خب بر فرض محال که این فرضیه درست باشد، سوال این است که تماشای بازی مگر تاثیری در نتیجه داشت که نشستی ۹۰ دقیقه بازی را با هیجان دیدی؟! این غیر از غفلت و وقت تلف کردن بود؟! خلاصه این‌که ما مثل بچه‌هایی هستیم که به حمام رفته و به آب‌بازی مشغول شدند اما از شامپو و صابون استفاده نکردند. وقتی از حمام بیرون آمدند، چون فکر کردند حمام رفتند، احساس تمیزی می‌کنند و به نظافت خود مغرور شدند. هیئت‌رفتن‌ها و روزه و نمازهای ما، باعث تکبر ما شده؛ نمی‌خواهیم قبول کنیم که به‌خاطر علاقه به آن فوتبالیست‌ها و دریبل و گل‌های‌شان دوست‌شان داریم؛ کسانی که هر ماه پارتی می‌روند و جوان‌های جامعه را با تبلیغ بی‌غیرتی خود به فنا کشانده‌اند. پ‌ن: فرضیه «نتیجه بازی در خوشحالی و غم جامعه اثر دارد» را در این نمونه بررسی کنید تا ببینید که جامعه ایران پس از چند روز، کلا همه این بازی‌ها را فراموش کرده است. @majkarimi
۲۲ بهمن امسال هم خیلی خوب بود و هم مردم و هم نظام با وجود فشارهای زیاد همچنان پای کار بودند. ولی ضعفی که به چشمم آمد این بود که اکثر غرفه‌ها یک سردر با نام فلان وزارت‌خانه و فلان سازمان داشتند. غرفه‌ها را بهتر بود به‌جای آن‌که با صرف موسیقی و غذا و برنامه‌های روتین وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های دولتی پر کنند، می‌سپردند دست این‌همه تشکل و موسسه و انجمن مردمی حزب‌اللهی تا هر کدام محتوای مدنظر خود را ویترین‌وار به مردم ارائه کنند. هم از حالت دولتی درمی‌آمد و هم در کنار محتوای احساسی و روانی(موسیقی و تردستی و...)، محتوای منطقی و عقلی هم ارائه می‌شد. @majkarimi
غرور عمل.MP3
553.9K
جمله‌ای عجیب در صحیفه سجادیه: خدایا به جرم‌های من به من مزد بده. به مناسبت ولادت امام سجاد 🎙صدای استاد علی صفایی استاد علی صفایی(عین صاد)
حرکت برای آبادانی: اردوهای جهادی را توسعه بدهید، تداوم بدهید.... این اردوهای جهادی، هم تمرین است، هم خدمت است، هم خودسازی است، هم آشنایی با فضای جامعه است؛ خیلی چیز با ارزشی است. امام خامنه ای(مدظله العالی) ۱۳۹۵/۰۴/۱۲ گروه جهادی محمد رسول‌الله (ص) هر ساله در نوروز اردو جهادی برگزار میکند و برای پیشبرد اهداف فرهنگی به کمک شما خیرین نیازمند است. madad.ir/hfgf9v «هر سهم فقط ۱۱ هزارتومان» امسال عید این گروه در سیستان و بلوچستان ادامه طرح ساختن هنرستان فنی رو انجام میده تا جایی که می‌دونم.
معبد هندوها در امارات هجوم فرهنگی کی پاپ کره جنوبی از یکسو و تهاجم جمعیتی هندوها در بلندمدت آثار کفر شرقی را در جهان اسلام نشان خواهد داد. و کفر شرقی بدتر از کفر غربی است، چون شرق، کفرش معنویت هم دارد و مثل کفر غربی، نیاز معنوی انسان را بی پاسخ نمیگذارند تا انسان به دنبال معنویت برود و به اسلام برسد
برای مهدی(عج)، باید سوار راه شد... مرحوم در مسئله سلوک و اینکه یاران امیرالمومنین چگونه بودند، در جایی به خطبه ۱۸۲ امیرالمومنین اشاره می‌کنند؛ همان خطبه‌ای که حضرت ندای «أین عمار» در آن سر می‌دهد. حضرت در این خطبه، پیش از این‌که آن ندای معروف را سر دهد، می‌فرماید: «أین اخوانی الذین رکبوا الطریق» کجایند برادران من که راکب طریق شدند؛ مسامحتاً یعنی سوار راه شدند. این تعبیر، تعبیر خاصی‌ست، چون کسی سوار راه نمی‌شود؛ یا باید سوار مرکبی شود یا اینکه در طریق، راه برود. اما این جمله حضرت کنایه از این دارد که این برادران، برای حرکت در مسیر، منتظر هیچ امکاناتی از جمله مرکب (مثلا اسب) نمی‌ماندند و کمبود امکانات معطل‌شان نمی‌کرد. خود راه مرکب‌شان بود. خود حضرت هم در حرکت به سمت قلعه خیبر همین‌طور بودند. روز حرکت، پیامبر می‌خواستند پرچم را به علی(ع) بسپرند، اما حضرت چشم‌درد داشتند و در جمعیت نبودند؛ وقتی ایشان را صدا کردند و پیش پیامبر رسید و پرچم لشکر را گرفت، درجا به سمت قلعه خیبر حرکت کرد؛ منتظر مرکب که هیچ، حتی منتظر نماند گروه اصلی یاران و فرماندهانش برسند. روایت هست که یاران حضرت و مرکبش در طول راه به ایشان اضافه شدند و حتی وقتی حضرت در را از بیخ کَند، هنوز آخرین یاران ایشان به‌طور کامل به لشکر نرسیده بودند. بنابراین ما هم اگر می‌خواهیم مثل عمار و ذوالشهادتین و ابن‌تیهان باشیم و علی زمانه سراغ ما را بگیرد، باید سوار راه شویم؛ وقتی تکلیفی را دیدیم، معطل امکانات نمانیم. یا کمبود امکانات خسته‌مان نکند. چه امکانات مادی، چه معنوی؛ بعضی از ما معطل امکانات مادی مثل تجهیزات یا درآمد خوب و... می‌مانیم تا کاری را شروع کنیم. بعضی دیگر هم معطل امکانات معنوی‌ایم؛ دوست داریم ما را ببینند، تشویق کنند، باریکلا بگویند و... . اما بعضی هم نه، مثل شهید حججی و صدرزاده و عجمیان و... این‌گونه نیستیم و سوار راه می‌شویم. در بحث امکانات مادی، شاید فعالیت جهاد تبیینی انقلابی‌ها در فضای مجازی الگوی خوبی باشد؛ اکثرمان بدون اینکه کسی به ما حقوق یا پاداشی بدهد یا امکاناتی برای ما فراهم کند، فعالیت می‌کنیم و آن را وظیفه خود هم می‌دانیم. حالا فکر کنید در همه عرصه‌ها، وضعیت همین‌گونه باشد و خواسته‌های ولی توسط به‌طور خودجوش برآورده شود؛ چقدر سرعت رشد یک جامعه بالا می‌رود؟! باید سوار راه شد... @majkarimi
و ؟ به ۴ دلیل: ۱. از انقلابی‌بودن فقط ریشش رو ندارن و از برجام تا فتنه ۱۴۰۱ در حد خودشون فعالیت و روشنگری کردن ۲. طرح و ایده برای ورود به مجلس دارن و دلبسته به لیست نیستن و با کمک مردمی تبلیغ میکنن ۳. با کسانی همراه هستن که طرح‌هایی برای تحول دارن ۴. شائبه فساد اقتصادی ندارن virasty.com/majkarimi/1708965746847827336 ان‌شاءالله به مرور هرکدام از این موارد را توضیح می‌دهم @majkarimi
اگر خواستید به افرادی رای بدید که در هستند ولی نمیشناسیدشون، به این فکر کنید که اینا پارسال که به نائب امام زمان رکیک‌ترین فحشها داده شد، کجا بودن؟ آیا دفاع یا روشنگری کردن؟ یا از انقلابی‌بودن فقط ریش و چادرش رو داشتن؟ ویراستی @majkarimi
در کانال امیرحسین ثابتی @Sabetitelegram @Sabeti به اندازه کافی درمورد دلایل اینکه چرا این آدم به‌درد مجلس می‌خورد، توضیح داده شده؛ از توانایی‌ها و تجربیاتش تا تأییدات و حمایت‌های اشخاص برجسته مثل استاد زرشناس و... . بنابراین به شخصه یک نکته غیر از این موارد را می‌خواهم بیان کنم. اگر اشتباه نکنم، سال ۱۳۹۶ بود که یک‌سری «کارگاه درون‌تشکیلاتی» در دانشگاه شهید بهشتی داشتیم. آن زمان مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان بودم. در یکی از این کارگاه‌ها آقای را دعوت کردیم و طبق معمول، در کارگاه‌مان نفرات فعال درون تشکل را دعوت کردیم، چون بنای این کارگاه‌ها کادرسازی بود و فراخوان عمومی برای آن نمی‌دادیم. در روز کارگاه آقای ثابتی، متوجه شدم به سبب روز کارگاه که فکر کنم چهارشنبه بود و این‌که نزدیک امتحانات شده بودیم، تعداد نفرات کمی در جلسه حاضر خواهند بود. و تقریبا نصف نفرات آمدند. پیشاپیش قبل از ورود به کلاس به ایشان گفتم که تعداد افراد از آنچه پیش‌تر گفته بودم کمتر است و از این بابت معذرت می‌خواهم. چون گمان می‌کردم ایشان هم مثل کارشناسان دیگر، دوست دارند وقتی حرف می‌زنند حداقل ۵۰ نفر نشسته باشند و توجه کنند. اما ایشان گفتند تعداد نفرات مهم نیست، اینجا اگر بتوانیم روی هم اثر بگذاریم، کافی‌ست. آنجا بود که خوشحال شدم و فهمیدم بین این‌همه آدمی که پشت تریبون شعار می‌دهند ولی در پشت پرده و پیش از کلاس‌ها و جلسات رویِ دیگری دارند، کسانی مثل ثابتی هم هستند که واقعا به آنچه پشت تریبون می‌گویند معتقدند و پشت پرده هم به آن عمل می‌کنند. نکته دیگر آن کارگاه، این بود که ایشان گفتند روی چند موضوع خاص، عمیق شوید و در تشکل کار تخصصی کنید و این‌طور نباشد که درمورد همه‌چیز یک‌ برنامه‌های سطحی داشته باشید. چندروز پیش که یکی گفت ثابتی آدم عمیقی نیست و صرفا رسانه‌ای است، یاد این کارگاه افتادم و سعی کردم برای طرف مقابل قضیه را روشن کنم. @majkarimi
فکر نمی‌کردم حتی اگر در مراسم نماینده‌های انقلابی هم شرکت کنم، باز هم فعالیت‌های سرگرمی انجام بشود و محور باشند. آهنگ و اُرگ و... بیشتر مراسم باشد و در کنارش چهارتا صحبت روتین سیاسی هم بشود. حالا بیشتر قدر کسانی مثل صادق شهبازی و امیرحسین ثابتی و روح‌الله ایزدخواه را می‌دانم. که چگونه فقط با رویکرد عقلانی و فکری به تبلیغ خودشان پرداختند و در ۱۴۰۰ هم برای سعید جلیلی با همین رویکرد تبلیغ کردند. الان مطمئن شدم که سعید جلیلی چقدر برای نظام کارآمد بوده که فقط همین چندنفری که اطراف او بوده‌اند رویکرد درست دارند و در مراسم‌های‌شان دنبال اغوا و سوارشدن بر احساسات نیستند. @majkarimi
هدایت شده از محمد مهدی فاطمی صدر
اصلاحات را اگر یک قبیله‌ی سیاسی ندانیم و مطلق جریان عرفی‌ساز غرب‌گرا بدانیم، سکولارهای شرمنده و حتا درنده‌ی ایرانی نباید در انتخابات مجلس دوازدهم خود را بی‌نامزد و بی‌نماینده بدانند؛ نمونه؟ بسی از هم‌این سیاهه‌ی انتخاباتی چنار...
در باب انتخابات مجلس
داشتم رتبه‌بندی استانها براساس میزان مشارکت در رو نگاه می‌کردم. به این فکر میکردم که واقعا مشکل اصلی عدم مشارکت، مشکل اقتصادی نیست؛ ببینید استانهایی مثل خراسان جنوبی امکانات و وضع بهتری دارن یا تهران؟ پس چرا اونا بیشترین مشارکت رو داشتن؟ بنظرم محور تصمیماته و نه وضع اقتصادی https://virasty.com/majkarimi/1709393803030521294 @majkarimi
علت اینکه بعضی مدیران ما متوجه این حرکات در فضای مجازی نیستند، این است که فضای مجازی را یک مسئله فرعی می‌دانند. درحالیکه امروزه برای این فضا، عنوان «زندگی دوم»* استفاده می‌شود. یعنی افراد واقعا در این فضا زیست می‌کنند، همان‌طور که در خانه و کاشانه خود زندگی می‌کنند. فلذا اگر به مسئولین بگویید کسی زنش را آورده سر چهارراه ولیعصر این‌طور نمایش داده، حساس می‌شوند ولی اگر بگویید فقط استوری کرده، چندان توجه‌شان جلب نمی‌شود. * Second life @majkarimi