eitaa logo
الی الحبیب
2.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
872 ویدیو
19 فایل
👇 «إلی‌الحبیب» 💠 اخبار 💠 بایدها و نبایدهای مداحی 💠 آداب و سلوکِ ستایشگری‌اهلبیت 🔻 خادم کانال: @setayeshgary
مشاهده در ایتا
دانلود
🔖پیشینه تاریخی آئین سوگواری فاطمیه ⁉️آیا مراسم عزایِ صدیقه کبری سلام‌الله‌علیها بعد از انقلاب رواج یافت؟ ✍️عالم اهل سنت پاسخ می‌دهد! 📚منبع: 📖تثبیت دلائل النبوة،قاضی عبدالجبار معتزلی ج2 ص594و595 🆔 @elalhabib_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙کتابشناسی سقیفه و شهادت حضرت زهرا "سلام‌الله‌علیها" 💠ستایشگر اهل‌بیت(ع) دکتر 🆔 @elalhabib_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏳️ | تداعی خاطرات دفاع مقدس با اتفاقات فلسطین 🎤 حاج مهدی سلحشور 🆔 @elalhabib_ir
🔖"مادرم مظلومه بود و یاور مظلوم‌ها" 🔰با توجه به شعار برگزیده فاطمیه امسال، دکور مراسم رسمی مداح اهل‌بیت(ع) حاج مهدی در ایام فاطمیه با کمک هوش مصنوعی به این شکل است. 🆔 @elalhabib_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📎فایل با کیفیت 🔖"مادرم مظلومه بود و یاور مظلوم‌ها" 🆔 @elalhabib_ir
🔸معیار ضرر رساندن به بدن در عزاداری ⁉️ معیار شرعی ضرر و آسیب رساندن به بدن که در عزاداری‌ها باید از آن اجتناب کرد، چیست؟ ✅ معیار، ضرری است که در نظر عرف، قابل توّجه باشد. 🆔 @elalhabib_ir 🆔 @khamenei_ahkam
🔖به درد اصلی مداحی رسیدگی کنید! 🔰ستایشگر اهل‌بیت علیهم‌السلام، حاج ضمن انتشار متنی در صفحه رسمی و کانال ایتای خود، مطالبه‌ی مهمی را از مسئولان امور مداحی مطرح نمود. 🔺بودجه خرج کردن‌های نادرست.. 🔺جلوی انحرافات را بگیرید.. 🔺نظارت و برخورد با تخلفات.. | | 🆔 @elalhabib_ir
📚 حقیقت عظیم مجموعه بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) درباره‌ی حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) از ۱۳۵۱ هجری شمسی ✍🏻 📇 📖 ۳۲۰ صفحه فاطمه زهرا سلام الله علیها، به صورتْ، یک بشر و یک زن است؛ اما در معنا، یک حقیقت عظیم و یک نور درخشان الهی و یک بنده‌ی صالح و یک انسان ممتاز و برگزیده است. آن کسی است که رسول اکرم به امیرالمؤمنین(علیهم السّلام) فرمود: «یا عَلِیُّ اَنتَ قائِدُ المُؤمِنینَ اِلَی الجَنَّةِ یَومَ القیامَةِ وَ فاطِمَةُ تَقودُ المُؤمِناتِ اِلَی الجَنَّة یَومَ القیامَة». یعنی در روز قیامت، امیرالمؤمنین، مؤمنین و مردان مؤمن را به سوی بهشت هدایت می‌کند و فاطمه‌ی زهرا، زنان مؤمن را به بهشت الهی راهنمایی می‌کند؛ عِدل امیرالمؤمنین، همپایه و هم‌سنگ امیرالمؤمنین. بیانات در دیدار جمعى از بانوان سراسر کشور ۱۳۶۸/۱۰/۲۶ 💳 ۱۴۰ هزار تومان 🛒 ثبت سفارش همراه با تخفیف و ارسال به سراسر کشور: @KETABEHEYAT 📚🖇مرتبط: 🏷 فراتر از قیام | مجموعه بیانات درباره امام حسن علیه السلام طی سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۹۷ 🏷 آفتاب در مصاف | علل و ابعاد حادثه عاشورا | | | 🆔 @elalhabib_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔖توصیه«حاج » از پیرغلامان آستان حسینی به مداحان جوان 🎗روی سکّو رسیدن کاری نداره.. ☘️ای که عمری مِی فروشی کرده‌ای خود بگو خود باده‌نوشی کرده ای؟! | | 🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️بابایم برگشته ولی با استخوان‌های شکسته 🔸مرثیه‌خوانی مدافع حرم الیاس چگینی در مراسم استقبال از پدرش در قزوین 🆔 @elalhabib_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 حاج از شخصیت‌های است که مختص به جامعه مادحین و ذاکرین نیست. ایشان از شخصیت‌های کانونی جبهه انقلاب اسلامی است. ارتباط ایشان با ذائقه‌های مختلف مذهبی و ارتباط با مناطق مختلف کشور، نشأت گرفته از سعه شخصیت و روحیه جبهه‌سازی ایشان است. 🆔 @elalhabib_ir
🔹 حسین هوشیار به عنوان مسئول مرکز ستایشگری سازمان هیأت و تشکل‌های دینی منصوب شد 🔰 حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در حکمی، حسین هوشیار را به سمت مسئول مرکز ستایشگری این سازمان منصوب کرد. در بخشی از متن این حکم آمده است: 🔸باتوجه‌به جایگاه مهم و اثرگذار مداحان و ستایشگران در امور هیأت‌ها و تشکل‌های دینی که رکنی اساسی را در این بخش تشکیل می‌دهند، ساماندهی، باز طراحی، شناسایی و آموزش مداحان و ستایشگران، ذیل مأموریت‌های محوله سازمان هیأت و تشکل‌های دینی تعریف شده است. 🔸باتوجه‌ به نظر مساعد هیأت مدیره سازمان هیأت و تأیید ریاست معزز سازمان تبلیغات اسلامی، جنابعالی را که از فضل، توانایی و روحیه جهادی برخوردار هستید، به‌عنوان مسئول مرکز ستایشگری منصوب می‌کنم. 🆔 @elalhabib_ir
🔖 روضه‌ای جهانی.. 💠 حضرت استاد در بیاناتی، نگاه زیبا و جهان شمولی را درباره عنوان کردند: 🔻 اگر نگاه تمدنی و کل‌نگر داشته باشیم،باید روضه را برای تمام افراد جهان؛ یعنی متدینین و غیر متدینین، برای بیدار شدن تمام وجدان‌ها بخوانیم. 🔻 روضه خواندن یعنی مظلومیت را به طور کامل ترسیم و آشکار کردن، به طوری که هر ذهنی آن را می‌شنود، مظلومیت را بفهمد. آن‌گاه همین اشک‌ها، باعث رئوف شدن قلوب می‌شود و قساوت را از بین می‌برد. اشک و روضه، یکی از ابزارهایی است که می‌توان برای همراه ساختن تمام قلوب استفاده کرد. 📚منبع: 📖برگرفته از کتاب "خیمه خادمی" 🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مداحی که پاکت‌ش قیمت ندارد!!!!! 📍چه کسی میتونه قیمت پاکت این مداح رو بده 👌🏼 محمد رضا عبادی ؛ مداح نوزده ساله ای که از قیمت پاکتش میگه ؟!! 🆔 @elalhabib_ir
♦️چهارمین نشست صمیمانه جمعی از ستایشگران جوان ▫️جمعه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۲ 🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖روضه‌خوان معروف پای روضه‌ی جوان معلول 💠 ستایشگر اهل‌بیت(ع) حاج پای مداحیِ جوان مبتلا به سندروم داون در حرم امام حسین علیه‌السلام 🆔 @elalhabib_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔖رسالتِ روضه‌خوانی 💠 روضه خوانی آذری زنده‌یاد حاج محمدباقر در منزل مرحوم استاد حاج فیروز ‌زیرک‌کار 🏴اَیاقیوی ئوپیرم کربلایه تِئز گَلَسَن..😭❤️ 🆔 @elalhabib_ir
🔖ارکان تقلید صدا در مداحی 💠حجت‌الاسلام مرتضی ، بر اساس تجارب سالیان روضه‌خوانی خود، نکاتی را درباره بیان کرده‌اند: 🔶یکی از ارکان مهم تقلید، دقت در فراز و نشیب هایی است که صاحب صوت دارد، یعنی وقتی صدای فردی را تقلید می کنیم باید در جایی که صدای فرد بالا می رود و اوج می گیرد و یا پایین می آید دقت زیادی داشته باشیم. 🔸در حقیقت فراز و نشیب در صدا یکی از چهار مقام اصلی است و یکی از پله های صدا در فن رثا شمرده می شود، بنابراین فراز و نشیب نخستین چیزی است که باید در تقلید صدا توجه داشته باشید؛ ☘️تقلید «تحریر» دومین رکن در تقلید صدا به شمار می رود؛ کسی که اجرا می کند همواره در صدای خود تحریرهایی دارد که ما باید صدای خودمان را به آنها عادت بدهیم؛ در اجراهای اساتید فن رثا سه نوع تحریر وجود دارد که برخی از آنها فنی و برخی اصطلاحی است. 🔷سومین رکن: سبک و ریتم در هنر مرثیه خوانی همواره تقلید سبک ها، ریتم ها و آهنگ ها نقش بسزایی دارد؛ چراکه می دانیم در دستگاه موسیقی سنتی و آوازهای ایرانی 12 نوع آواز وجود دارد که دستگاه های شور، ماهور، سه گاه، راست پنجگاه، چهارگاه و همایون و همچنین آوازهای دشتی، ابوعطا، بیات زند و بیات اصفهان از جمله آن است. 🔹 در تقلید سبک ها از دو رکن قبلی یعنی از تقلید مقام صدای خواننده و تحریر او نیز نباید غفلت کرد. ☘️رکن آخر در تقلید: یکی از ارکان مهم تقلید، تبعیت از خواننده در اجرا، مجلس داری و فن اجرا است، یعنی باید بدانیم در اجرایی که گوش می کنیم مداح یا ذاکر در کجا نفس می گیرد، کجا می ایستد و کجا مجلس را ترغیب می کند.. ⚠️نکته نهایی: ما در تبعیت از خواننده در مجلس‌داری همیشه نمی توانیم کاملا مقلد باشیم، بلکه وقتی اجرا می کنیم باید خودمان باشیم، چراکه همه جملات و همه حرکات در همه مجالس قابل تقلید نیست و اصلا نیازی هم نیست ولی اصول کلی این مسأله برای تمرین ضروری و لازم به نظر می رسد. 🆔 @elalhabib_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 حجت‌الاسلام (۱۲): 🔖چه خوب اجر رسالت به مصطفی(ص) دادند.. 🥀گوشه‌های مراثی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها | | 🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠از جدیدترین تابلوی نقاشی حسن‌ روح‌الامین به نام «مضطر» در امامزاده علی اکبر(ع) چیذر با حضور حاج محمود کریمی رونمایی شد. 🆔 @elalhabib_ir