فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تواصی
💠دعوت شاعر اهلبیت(ع) استاد #کلامی_زنجانی از مردم برای مشارکت در انتخابات:
🚩ظهور با حرکت اتفاق میافتد
هدف شناسیِ ما یعنی انتظار فرج..
#انتخابات
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
|#دیداریار|
#حاشیهنگاری حاجرحیم #آبفروش
از دیدار ستایشگران اهلبیت(ع)
با رهبرمعظمانقلاب؛ ۱۴۰۲
🔸(قسمت شانزدهم)
«جریانشناسی تاریخی جهاد تبیین»
حضرت آقا، به جریانشناسی تاریخی جهاد تبیین میپردازند؛ بعد از آنکه حضرت زهراء(س) را پایهگذار سنت خطبهخوانی و خطبهخوانی ایشان را ابزار اصلی جهاد تبیین معرفی کردند، فرزندان ایشان و خاندان پیغمبر را ادامهدهنده این سنت میدانند و موارد برجسته را در طول تاریخ، فهرست میکنند:
«- #خطبه_های_امیرالمؤمنین،
- #خطبه_امام_حسین خطاب به علما که خطبه تکاندهنده فوقالعادهای است؛
اَنتُم اَیَّتُهَا العِصابَةُ، عِصابَةٌ بِالعِلمِ مَشهورَة...
- #خطبه_حضرت_زینب در #کوفه،
- #خطبه_امام_سجّاد در #شام،
- #خطبه_امام_صادق در #عرفات که «امامت» را معنا میکند؛
اَیُّهَا النّاسُ! اِنَّ رَسولَ اللَهِ کانَ هُوَ الاِمام...
اینها همه دنباله سنّتی است که زهرای اطهر پایهگذاری کرده.»
💠💠💠
در ادامه این جریانشناسی تاریخی، بعد از اهلبیت(ع)، به نقش زبانآوران و شاعران میپردازند و تأکید میکنند که «کار اینها فقط شعرگفتن نیست»، اینها کسانی هستند که معارف اهلبیت را تبیین کردند و نمونههای برجستهای از آنان را نام میآورند:
«بعد، به تبَع اهلبیت،
زبانآوران ممتاز و برجسته پیرو اهلبیت(ع) هم این خط را دنبال کردند،
تبیین حقایق کردند در زبان شعر؛
نه شعرای درجه دو و متوسّط، شعرای درجه یک!
این شعرای معروفی که شما میشنوید اهلبیت را مدح کردند، شاعران درجه یک عرب در دوران خودشان هستند: #فرزدق در زمان خودش شاعر درجه یک است،
#کُمیت_اسدی شاعر درجه یک است،
#سیّد_حمیَری شاعر ممتاز درجه یک است،
#دعبل_خزاعی شاعر درجه یک است.»
💠💠💠
بعد هم از باب نمونه جایگاه یکی از این شاعران را شرح تفصیلیتر شرح میدهند:
«#ابوالفرج_اصفهانی شرححال این شعرا را که ذکر میکند ــ در کتابِ بیستوچندجلدیِ اغانی ــ به #سیّد_حمیَری که میرسد،
چون #سیّد_حمیری خیلی روشن و صریح مخالفین اهلبیت را هجو کرده،
میگوید من دلم میخواهد درباره این شاعر بزرگ حرف بزنم ــ چون خیلی بزرگ است ــ منتها چون نسبت به بعضی از صحابه حرفهایی زده، ملاحظه میکنم و نمیگویم،
مقداری میگویم؛
آن «مقدار» پنجاه صفحه است؛
بیش از همه شعرائی که در آنجا ذکر کرده!
یعنی عظمت این شاعر در این حد است.»
💠💠💠
حضرت آقا بعد از بررسی این جریان در «تاریخ زمان ائمّه(ع) و اندکی بعد از ائمّه»، میآیند تا زمان حاضر و این جریانشناسی را در عصر کنونی دنبال میکنند...
ادامه دارد...
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
|#دیداریار|
#حاشیهنگاری حاجرحیم #آبفروش
از دیدار ستایشگران اهلبیت(ع)
با رهبرمعظمانقلاب؛ ۱۴۰۲
🔸(قسمت هفدهم)
«با مردم حرف بزنید!»
آقا در ادامه جریانشناسی تاریخی
وقتی به زمان حاضر میرسند،
در ادامه مکتب فاطمه زهراء(س) و بهعنوان درسی از آن حضرت که «در طول زمان ادامه پیدا کرد و رسید به امام بزرگوار»،
امام را پرچمدار این امر
و بزرگترین کسی که «#جهاد_تبیین» کرد،
معرفی میکنند
و از کاری که امام به وسیله جهاد تبیین انجام دادند،
بهعنوان «بزرگترین کاری که با «#جهاد_تبیین» انجام گرفت» یاد میکنند.
کاری که
«دیگران با هیچ وسیله سختافزاری و نرمافزاریِ دیگری،
نه میتوانستند بکنند،
نه امیدش را داشتند که بکنند.»
کاری که
با زبان،
با حرفزدن
و منطق
انجام شد،
یعنی همان «#جهاد_تبیین».
از روز اوّل نهضت تا روزی که آمد در بهشت زهراء و گفت «من تو دهن این دولت میزنم و دولت تعیین میکنم»
💠💠💠
خب حالا این کار امام چه بود؟
«با «#جهاد_تبیین»
حکومت دیرپای فاسد ننگین دیکتاتوری و مستبدّانه سلطنتی ارثی را ازاله کرد
و حکومت مردمسالاری اسلامی و دینی را سر کار آورد؛
مسأله «#جهاد_تبیین» این است،
اهمّیّتش این است.»
💠💠💠
آقا در مقابل امام به سایر جریانها اشاره میکنند:
«در زمان مبارزات روحانیّت و نهضت روحانیّت،
جریانهای دیگری بودند که
تلاش میکردند،
کار میکردند،
دوندگی میکردند،
با سلاح وارد میدان میشدند»
اما
«هیچ کار نتوانستند بکنند؛
یا سرکوب شدند
یا منحرف شدند.»
و
#تبیین، را «شاخصه جهاد و نهضت اسلامی» میدانند.
💠💠💠
برای این تحلیلی که ارائه کردند، شاهدمثالی را بیان میکنند:
«در تهران در یک جمعی از دوستان نشسته بودیم،
یک جوانی بود اهل مشهد ــ من میشناختم ــ که مرتبط بود با این گروههای مسلّح مارکسیست؛
ناگهان وارد جلسه شد برای یک کاری،
صحبت بین ما و او شروع شد،
یک مقداری حرف زدیم
ــ اینها آنوقت معروف بودند به «گروه جنگل»؛ اینکه میگویم مال سالهای ۴۷ یا ۴۸ است ــ
من گفتم خب شما که دارید این کارها را میکنید،
با مردم حرف بزنید؛
مردم نمیدانند شما که هستید،
چه هستید؛
گفت:
«آقا! این حرفها مال اسلام است، مال مسلمانها است»!
اعتقادی به «#جهاد_تبیین» نداشتند،
آن را مال اسلام میدانستند؛
درست هم میگفت،
مال ما بود،
مال اسلام بود.
آنها حرف واقعی برای قانعکردن دلهای مردم نداشتند،
[لذا] نتوانستند،
مغلوب شدند،
منکوب شدند،
بسیاریشان هم منحرف شدند.»
و باز هم راه امام را تمجید میکنند:
«امّا امام راه #تبیین را پیش گرفت و به اینجا رساند. این راه، امروز هم ادامه دارد...»
ادامه دارد...
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰سلام بر امید و آرزوی خلایق
🌷سلام فرمانده مهدی....
🎉میلاد یگانه منجی عالم بشریت، بر همه شیعیان مبارک باد
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
#امام_زمان
#نیمه_شعبان
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
29.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰دعوت #حاج_علی_مالکی_نژاد
به حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم در #انتخابات
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اجرای زنده #سلامفرماندهمهدی حاج ابوذر روحی
🔹تصویری از اولین اجرای زنده نماهنگ فرمانده مهدی توسط سربازان دهه نودی شهرستان امیدیه با حضور حاج ابوذر #روحی
#سلام_فرمانده
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
34.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰اشعار حماسی حاج سیدرضا #نریمانی
در حرم حضرت معصومه سلاماللهعلیها
🔸با رأی خویش بانی حل مسائلایم...
#انتخابات
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#با_افتخار
🗳دعوت حاج #ابوذر_بیوکافی از جوار حرم سیدالشهداء علیهالسلام برای شرکت در انتخابات
#انتخابات
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
#کتاب
🔺آئین رونمایی از کتاب «حماسهخوان #خمینی» نوشته محمدمهدی بهداروند با روایتگری حسین کاجی امروز ۸ اسفند در انتشارات کتاب جمکران برگزار میشود.
📚اینکتاب درباره زندگی و زمانه حاجصادق #آهنگران #نوحهخوان سالهای جنگ و پس از #دفاع_مقدس است که مراسم رونماییاش با حضور وی همراه است.
🖼مراسم رونمایی از ساعت ۱۵ در انتشارات کتاب جمکران واقع در قم، خیابان شهیدان فاطمی، کوچه ۲۸ پلاک ۶ برگزار میشود.
#تاریخ_شفاهی
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
🗳 باز هم رای میدیم!
🖼استوری کربلایی #محسن_عراقی در خصوص شرکت در #انتخابات
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
|#دیداریار|
#حاشیهنگاری حاجرحیم #آبفروش
از دیدار ستایشگران اهلبیت(ع)
با رهبرمعظمانقلاب؛ ۱۴۰۲
🔸(قسمت هجدهم)
«با این چشم به مدّاحی نگاه کنید...»
حضرت آقا بعد از جریانشناسی تاریخی #جهاد_تبیین و امتداد آن تا دوران معاصر و بررسی حرکت حضرت امام(ره)، خطابشان را مستقیم، به مداحان میکنند و آنها را وارثان این طریق میدانند:
«امروز
بارِ «#جهاد_تبیین» بر روی دوش شما #مدّاح_ها است؛
امروز
شما هستید که این رشته آغازشده به وسیله زهرای اطهر را دارید ادامه میدهید.»
آقا ماهیت مداحی را از این منظر بازتعریف میکنند:
«#مدّاحی به معنای
ادامهدادن کار آن کسانی است که
در طول تاریخ،
چه در زمان اهلبیت
توانستند
مذهب را نگه دارند،
تشیّع را و جریان شیعه را حفظ کنند،
چه در زمان ما که
توانستند دنیا را عوض کنند،
نظام کشور را از «طاغوتی» به «اسلامی» تبدیل کنند؛
این رشته دنباله همان رشته منوّری است که آنها شروع کردند؛
با این چشم به مدّاحی نگاه کنید.»
آقا
#هنر_مدّاحی و #هیأت را «جزو مهمترین بخشهای قدرت نرم جامعه اسلامی» برمیشمارند
و «محورِ هیأت» را
#مدّاح و #واعظ معرفی میکنند و بین این دو استرس کلام را بر مداح میبرند و #واعظ را در کنار آن.
💠💠💠
از اینجا به بعد، بحث نسبتاً مبسوطی را در شرح #قدرت_نرم با این عبارت آغاز میکنند:
«#قدرت_نرم از #قدرت_سخت نافذتر و مؤثّرتر است.»
برای توجه بیشتر مخاطبان، سؤالی را میپرسند:
«علّت چیست که
قدرتمندان عالم مثل آمریکا، بمب اتم دارند، انواع و اقسام سلاحهای پیشرفته را دارند،
درعینحال مهمترین سرمایهگذاریها را برای هنر و سینما و هالیوود و تبلیغات و امثال اینها میکنند؟»
و پاسخ میدهند:
«چون
سینما #قدرت_نرم است،
قصّهنویسی و فیلم #قدرت_نرم است؛
این است که اثر میگذارد؛
#قدرت_سخت اثرِ آنی دارد،
بعد، از بین میرود.»
💠💠💠
#قدرت_سخت را با کنایه به آمریکا، در دو مثال افغانستان و عراق توضیح میدهند:
«افغانستان»
«#قدرت_سخت یعنی اینکه
آمریکا میآید بیستسال در افغانستان میماند،
میلیاردها خرج میکند،
آخرش هم با نفرت مردم مجبور به فرار از افغانستان میشود؛
این #قدرت_سخت است.»
«عراق»
«#قدرت_سخت یعنی
آمریکا با تجهیزات کامل میآید همه عراق را تصرّف میکند،
حکومت عراق را ساقط میکند،
خودش آنجا به جای حکومت مینشیند
و بعد از حدود بیستسال،
امروز منفورترین دولت در عراق عبارت است از
دولت آمریکا»
💠💠💠
در مقابل قدرت نرم را با مثال به فلسطین تبیین میکنند:
«#قدرت_نرم یعنی
یک گروهِ بهظاهر در اقلّیّت امّا دارای نفوذ معنوی،
میتوانند دنیا را به خودشان متوجّه کنند.
امروز شما ببینید
فلسطینیهای مظلومی که سلاح دفاع از خودشان را ندارند،
توانستهاند
با مظلومیّت خودشان،
با صبر خودشان،
با ایستادگی خودشان،
دنیا را متوجّه به خودشان کنند.»
بعد از بررسی این مثالها، فاصله و تفاوت در تأثیر را بین #قدرت_سخت و #قدرت_نرم به رخ میکشند...
ادامه دارد...
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
📸 برگزاری مناظره انتخاباتی میان کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از شهرستان رفسنجان
📍به همت هیأت کربلا رفسنجان و حاج #مجتبی_رمضانی
#انتخابات
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir