هدایت شده از ایران همدل
📣 ایران همدل مقاومت | مراسم بزرگداشت شهدای حمله تروریستی به حرم حضرت احمد بن موسی(ع) و گرامیداشت شهدای جبهه مقاومت
🔹به همراه جمع آوری کمکهای نقدی، طلا و زیورآلات اهدایی مادران و زنان شیرازی به مردم مظلوم لبنان
▪️سخنران: حجت الاسلام والمسلمین رفیعی
🎙با نوای:
▪️حاج سیدرضا نریمانی
▪️حاج مهدی رسولی
▪️حاج میثم مطیعی
▪️حاج سیدمجید بنیفاطمه
▪️حاج محمدحسین پویانفر
▪️حاج علیاکبر افخمی
📆 چهارشنبه ۲ آبان ماه ۱۴۰۳
🕰 همراه با نماز مغرب و عشاء
📍شیراز، حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم (علیهالسلام)
📣 راوی همدلی باش: 👇
@iranehamdel_contact
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 دکتر حسین محمدی فام، مداح اهل بیت(ع)، پژوهشگر و استاد دانشگاه به پویش #ایران_همدل پیوست
▫️"طبق آیه ۴۱ سوره توبه قرآن کریم بذل مال چیزی کم از بذل جان ندارد، از طریق جهاد مالی در کمک جبهه مقاومت باشیم، طبق فرمایش رهبر انقلاب در پویش ایران همدل شرکت کنیم"
🔹۱-جهت کمک نقدی به مردم مظلوم فلسطین و لبنان از طریق زیر می توانید اقدام کنید؛
شماره کارت:
6037998200000007شماره شبا:
Ir320210000001000160000526کد دستوری: #14* پرداخت مستقیم در KHAMENEI.IR 🔸۲- برای اهدای طلا و جواهرات ارسال عدد ٢ به
3000222🔹۳- کمکهزینهٔ سرپرستی از خانواده های آواره لبنانی و فلسطینی ارسال عدد ۳ به
3000222#الی_الحبیب #مقاومت 🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تاریخ
#فاطمیه
🔰حضرت زهرا(س)شناسی
موضوع:ولادت حضرت صدیقه طاهره(س)
🎙#استاد_دکتر_جباری
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰حاج محمود کریمی، مداح اهلبیت(ع) به پویش #ایران_همدل پیوست
▫️"اولین مرحله جهاد در راه خدا با دارایی و اموال است، به امید داشتن ایرانی همدل"
🔹۱-جهت کمک نقدی به مردم مظلوم فلسطین و لبنان از طریق زیر می توانید اقدام کنید؛
شماره کارت:
6037998200000007شماره شبا:
Ir320210000001000160000526کد دستوری: #14* پرداخت مستقیم در KHAMENEI.IR 🔸۲- برای اهدای طلا و جواهرات ارسال عدد ٢ به
3000222🔹۳- کمکهزینهٔ سرپرستی از خانواده های آواره لبنانی و فلسطینی ارسال عدد ۳ به
3000222#الی_الحبیب 🆔 @elalhabib_ir
#هنر_و_ادبیات
💠 مباحثی درباره زبان حال (بخش دوم)
🔹تعریف زبان حال
زبان حال، قولی فرضی و خیالی است که شاعر یا نویسنده، مافیالضمیر و حال شخصی را وصف کند و سخنی را که آن شخص نگفته به او نسبت دهد با تکیه بر این اصل که اگر میگفت ممکن بود چنین بگوید. (ص۵۵)
بنابراین زبان حال، نوعی مُحاکات و بیان تقلیدگونه از شخص است.(ص۳۵)
به بیان دیگر، نوعی سخن نیابتی است، یعنی به نمایندگی از جانب کسی سخن گفتن. واضح است که کسی حق دارد سخنی را به کسی نسبت دهد که افکار، احساسات، سیره، نیت و حرف دل او را بشناسد و بتواند حدس بزند فرد مذکور در موقعیتهای مختلف چه رفتاری دارد، چه سخنی میگوید و چه واکنشی نشان میدهد.
همواره افراد فرهیخته و صاحب فکر، در نقل قول از دیگری احتیاط و امانتداری میکنند و از نقل زبان حال و انتساب سخن به او بهشدت پرهیز دارند و بر این باورند هیچکسی وکالت ندارد از جانب دیگری سخن بگوید مگر بر حسب اقتضائاتی که تعریف میشود.
حال، سخن و پرسش مهم این است که چه کسانی میتوانند به نیابت از ائمه اطهار، در قالبِ زبان حال سخن بگویند و نمایانگر افکار ایشان باشند؟
میتوان استنباط داشت و قاطعانه گفت: بیان زبان حال ائمه اطهار، رفتاری ظریف و خطیر است و شئون آن را باید شناخت و باید به آن توجه داشت.
لازم به ذکر است که یکی از امور مهم در عرصه ادب و هنر ولایی شناخت زبان حال و خطوط قرمز آن است و نیز آسیبشناسی و لغزشگاههای آن. زبان حال، تیغی است دو دم که اگر شاعر و مداح و نویسنده نثر ولایی، به ظرایف و حقیقت آن آگاه نباشند، قطعاً به فرهنگ توسل و عزاداری آسیبهای جدی وارد خواهند ساخت.
بیگمان نمونههای فراوانی از زبان حالهای نادرست، غیرقابل دفاع و یا شبههبرانگیز وجود دارد و لازم است از عرصه ادب و هنر ولایی زدوده شود. در ادامه به نمونههایی از این ابیات اشاره میشود:
حسینم این همه بر سینه آذرم نزنید
نمک به زخم دل دردپرورم نزنید
در این مدینه همین جا سر مرا ببُرید(!)
غلاف تیغ به بازوی مادرم نزنید
و:
خزان رسید و به گلزار من شرار انداخت
رسید هیزم و آتش به شاخسار انداخت
دری که ساختم آخر به من خیانت کرد(!)
گرفت آتش و خود را به روی یار انداخت
و:
برای علی بی تو بد میشود(!)
بدون تو غم بیعدد میشود
نرو که غرورم لگد میشود(!)
و این سقف، سنگ لحد میشود
تو باید غمم را بدانی بمان
چرا اشک را آبرو میکنی
چرا چادرت را رفو میکنی(!)
چرا استخوان در گلو میکنی؟(!)
چرا مرگ را آرزو میکنی
چه کم دارد این زندگانی بمان(!)
🔸دلایل شیوع برخی زبان حالهای ناشایست
۱. کمسوادی و فقدان روحیّۀ مطالعه و تحقیق در میان برخی زبان حال سرایان، شاعران و ذاکران.
۲. تلاش به منظور نوآوری در روضهخوانی (مصیبتآفرینی) بدون شناخت مرزها و خطوط قرمز آن.
۳. ذوق قصّهپردازی و اسطورهآفرینی شاعران و ذاکران.
۴. تبدیل شدن گریستن و گریاندن به هدف اصلی.
هریک از این موارد به سهم خود به فرهنگ توسل و مرثیهخوانی، آسیب وارد میکند و در نهایت به «تحریف» میانجامد. (ص۳۵۹)
🔹تفاوت زبان حال با زبان قال
زبان قال در اصطلاح، همان «قول واقعی» شخص است که یا مستقیماً از دهان او شنیده شود و یا آنان که مستقیماً از دهان او شنیدهاند نقل نمایند، یا در کتابی شنیدههای مستقیم خود را ثبت کرده باشند.
در صورتی که زبان حال «قول غیرواقعی» است. زبان حال، در واقع محاکات و تقلیدی است از زبان قال، زیرا به طور کلّی هنرِ محاکات، در گرتهبرداری و برداشت از طبیعت اصیل و اصل طبیعت است.
پس، زبان حال، قولی مجازی، فرضی و خیالی است؛ امّا زبان قال، واقعی.(ص۳۵)
نمونه زبان قال:
فرمود کور وارد محشر نمیشود
هرکس که در عزای حسن گریه میکند
و:
گویم ز امام صادق این طرفه حدیث
تا شیعۀ او به لوح دل بنگارد
فرمود که بر شفاعت ما نرسد
هر کس که نماز را سبک بشمارد
و:
بر روزها اگر که بریزد، چو شب شود
ظلمی که از مهاجر و انصار دیدهام
(ادامه دارد...)
📗 #آینه_بیغبار (دفتر دوم)
✍🏻 #سیدمهدی_حسینی_رکنآبادی
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#معرفی_شهدای_مداح
#سیدداوود_شبیری_زنجانی
🔰قسمتی از وصیت نامه مداح اهلبیت(ع) شهید سیدداوود شبیری
🔶آنچه که من مى خواهم براى شما بنویسم، این است که بزرگى خودتان را نشان دهید و این فرزندتان را حلال نمایید تا در پیش مولایم حسین(ع)، روسفید باشم. شاید این حقیقت براى شما آشکار نشده بود که من براى چه به جبهه رفته ام. همچنانکه مى دانید ما سیدیم و اولاد رسول هستیم.وقتى مى بینم دینى را که رسول آورده است، در خطر است چرا به جبهه نروم. وقتى مى بینم راه حرم باصفاى مولایمان حسین(ع) را به رویمان بسته اند، چه درنگى بنمایم.
🌹وقتى مى بینم تجاوز به مملکت اسلامى ما مى کنند، چرا نروم. وقتى مى بینم امامم، مجتهدم، رهبرم ندا مى دهد که باید بروى، چرا نروم.
🔻پدرجان و مادرجان! من مقلد امامم. بگذار دیگران نروند. بگذار دیگران نق بزنند. مگر ما مقلد آنان هستیم؟ در زمان امام حسین(ع) نیز عده اى شب عاشورا از معرکه جنگ فرار نمودند. امام حسین با همان عده معدود به جنگ یزیدیان برخاست زیرا که مى دانست، حق است و آخر خون حسین(ع) بود که اسلام را تا الان زنده نگه داشته است. در راه خدا کشته شدن و کشتن هر دو پیروزى است.
♦پدر عزیز و مادر گرامى! مرگ یک بار است، ولى بهتر است باعزت باشد نه با ذلت. لااقل در آخرت به جدم بگویم که حسین جان! من نیز زیر بار ذلت نرفتم و با لشگر یزید زمان صدام، به رهبرى امام به نبرد برخاستم. وقتى به تاریخ بنگرید، عبرت است براى من و شما و دیگران. مرگ در راه خدا براى قاسم ابن الحسن(ع)، شیرین تر از عسل است.
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
.
🔻فرزندان زهرا(س)، شهادت را از «مادر» آموختند و حسینی شدند...
#شب_جمعه، شب ذکر حسین(ع) است و یاد شهیدان مکتب حسین
#سید_صفیالدین
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
📷#گزارش_تصویری
«هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة»
🚩 شیراز
🔰اجتماع بزرگ حامیان محور مقاومت و بزرگداشت شهدای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع)
🎙با نوای:
حاج سیدمجید بنیفاطمه
حاج سیدرضا نریمانی
حاج میثم مطیعی
حاج مهدی رسولی
حاج علیاکبرافخمی
کربلایی محمدحسین پویانفر
«حرم مطهر شاهچراغ(ع)»
🗓 آبان ماه 1403
#الی_الحبیب
#مقاومت
🆔 @elalhabib_ir
.
🔻 برنامه مشخص است؛
نه تعلل میکنیم،
نه شتابزده عمل میکنیم!
#مطالبه
#یکی_بزنید_دهتامیخورید
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #همدرد_مقاومت
🔰یادداشت حاج ابوذر بیوکافی برای همدردی با جبهه مقاومت
دردش را به آغوش کشیدم
دردهایش دردِ من شد
بوسه بر روی معصومش زدم
امروز پسری را در آغوش کشیدم
تا بگویم او #فرزند همۀ ماست
او پارۀ تن ماست
و پناه بودن، برای مردم #لبنان
#پناه برادر برای #برادر است
ما با شمائیم
ما تا آخر کنار شماییم
همانطور #سیدنا_القائد فرمودند:
با هر توانی که میشود از شما #حمایت خواهیم کرد، چون شما مایۀ عزت و اقتدار #شیعه هستید
آری امر #ظهور ما را شکستناپذیر کرده است
پس نخواهیم گذاشت #کودکی درد بیپناهی را بچشد
عزیزان آغوش #ایران پناه شماست
✍🏻 #ابوذر_بیوکافی
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir