eitaa logo
مدرسه علم و دین
2.1هزار دنبال‌کننده
214 عکس
81 ویدیو
52 فایل
نقد نئوآتئیسم وابسته به موسسه فرق و ادیان حق پژوهی مشهد «مرکز تخصّصی نقد فرق و ادیان» 📩 ارتباط: @Admin_elhad 🔰لینک گروه مدرسه علم و دین https://eitaa.com/joinchat/188809439Cf9c4db02ee
مشاهده در ایتا
دانلود
گزیده‌ای از مقالهٔ «تفاوت‌های جنسیتی از دیدگاه اسلام و فمینیسم»، سیده معصومه حسینی، نشریهٔ «مطالعات راهبردی زنان»، شماره ۲۳ 🔹 «فمینیسم» از ریشه لاتینی"femina" به معنای زن یا جنس مؤنث اخذ شده است؛ شناخت فمینیسم و آگاهی به تطورات آن مستلزم شناخت با دوره‌های فکری آن است که به سه موج اول، دوم و سوم مشهور است؛ در همه این رویکردها این اعتقاد مستتر است که زنان به دلیل جنسشان، اسیر بی‌عدالتی هستند. 🔸 فمینیسم در دنیایی ظهور کرد که هر گونه اعتقاد به یک امر مطلق و فراسوی زمان و مکان زیر سؤال رفته بود. جایگزین‌شدن انسان به‌جای خدا و اصالت انسان به‌جای اصالت الهی راه را به جایی کشاند که با جاری‌شدن فلسفه کانت، پذیرش هر گونه حقیقتی خارج از انسان، مخدوش گردید. 🔹 براین‌اساس، هیچ عینیتی ورای ساخته انسان وجود ندارد؛ بلکه این افراد هستند که بر طبق شاکله‌های ذهنی خویش که ناشی از عرف، مذهب و...است مسائلی را نسبت می‌دهند و از آن برداشت عینیت می‌کنند. 🔸 بر حسب این دیدگاه، مطلق‌گرایی رخت برمی‌بندد و نسبیت‌گرایی حاکمیت پیدا می‌کند و تفسیر هر علمی منوط و وابسته به مفسر آن می‌گردد که یکی از این علوم، جامعه‌شناسی است که بر طبق این رویکرد، این‌گونه تفسیر می‌شود: «دیدگاه‌های جامعه‌شناسان همواره جانب‌دار است»؛ یعنی همواره از موضعی خاص به بررسی رویدادها می‌پردازد. ✍️ گزینش: سرکار خانم حوریه چراغچی؛ عضو گروه «مدرسه علم و دین» 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید؛ ایتا | تلگرام |سایت
31.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ضرورت مواجههٔ علمی با الحاد جدید (۲) ✂️برشی از مدرسهٔ پاییزه «آشنایی و نقد الحاد جدید» (۲) 👤استاد: دکتر عباس جوارشکیان 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید؛ ایتا | تلگرام |سایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 برشی از مستند اخراج شده (مطرود) Expelled ⏫ مستندی درباره اعتبار نظریه داروین و اساتیدی که هنگام تحقیق درباره این نظریه از دانشگاه اخراج می‌شوند. 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|سایت|
(۶) آیا دعوا و منازعه میان علم و خدا (دین) است؟ 🔺دکتر جان کارسون لنوکس (John Carson Lennox) استاد ریاضی دانشگاه آکسفورد می‌گوید: منازعه میان علم و اعتقاد به خدا وجود ندارد چون اگر چنین باشد باید همه دانشمندان بی‌دین و آتئیست باشند، بلکه نزاع دانشمندان بر روی جهان‌بینی است. آنچه به مردم گفته می‌شود این است که اول، علم مطرح می‌شود و بعد سایر دیدگاه‌ها، در حالیکه مسئله برعکس است؛ اینکه ابتدا جهان‌بینی مطرح می‌شود و روی تفسیر از علم تأثیر می‌گذارد [و سوگیری می‌کند و به علم جهت می‌دهد]. وی همچنین تأکید می‌کند: پذیرفتن اعتقادات، بهترین راه برای رسیدن به بحث منطقی است و من به شدت طرفدارش هستم. [این در حالی است که این دانشمندان از اعتقادات و خدای کتاب مقدس یهودیت و مسیحیت سخن می‌گویند که ذات و صفات خداوند مورد تحریف قرار گرفته است] 🔺دکتر استیون سی مه‌یر (Stephen C. Meyer) معتقد است: دو جهان‌بینی برابر هم قرار گرفته است؛ یکی می‌گوید «طراحی هوشمند» و دیگری می‌گوید «فرایندهای خودبخودی» و هر دو هم پشتوانه‌های دینی، فلسفی و علمی مخصوص خودشان را دارند. بنابراین نمی‌توان گفت یکی از این دو نظریه علمی است و دیگری علمی نیست! وی سپس اینگونه اظهار تأسف می‌کند: من به حال کسانی که در جهان‌بینی خودشان حبس شده‌اند، تأسف می‌خورم! تا حدی که حاضر به شنیدن هیچ نظریه دیگری نیستند. پایه‌گذاران علم مدرن همچون نیوتن، رابرت بویل، کپلر و گالیله بیشتر این دانشمندان نه تنها به خدا اعتقاد داشتند بلکه به نظر من عقیده آن‌ها به خدا در کار هم به آن‌ها کمک می‌کرد. 🔺جان پوکینگ هورن (John Polkinghorne) استاد ریاضی فیزیک دانشگاه کمبریج (فیزیکدان و متکلم مشهور انگلیسی و از پیشگامان عرصه علم و الهیات) می‌گوید: کسانی که معتقد هستند علم می‌تواند همه مسائل این جهان را توضیح دهد و می‌گویند دین اشتباه است و در نتیجه خدایی هم وجود ندارد [امثال ریچارد داوکینز]، به هیچ وجه علمی حرف نمی‌زنند بلکه حرفهایشان متافیزیکی است و باید با دلایل متافیزیکی، نه علمی از مواضع خودشان دفاع کنند. 🔺استیو فولر (Steve Fuller) فیلسوف و استاد جامعه‌شناسی دانشگاه وار ویک (War wick) می‌گوید: با آنکه من آدم چندان معتقدی نیستم و خودم را انسان‌گرا [اومانیست] می‌دانم، بنظرم این مسئله پیام بسیار بدی برای افراد مذهبی که به علم علاقه دارند، دارد؛ اینکه برای کار روی علم حتما باید عقاید مذهبی خودشان را فراموش کنند! شما می‌توانید مذهبی باشید و کارهای علمی خوبی هم انجام بدهید و معمولا دین و علم می‌توانند کنار هم باشند. ✍️ احمد منصوری 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|سایت|
هدایت شده از حق پژوهی
40.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | بی‌حجابی؛ ریشه‌ها، واقعیّت‌ها نقش مبلّغین فرقه‌های انحرافی و مروّجین آزادی‌های بی حدّ و حصر در ترویج بی‌حیایی و بی بند و باری 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
هدایت شده از حق پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | 🎙آیت الله جوادی آملی: این شش ماه اخیر عمر سالار شهیدان به تمام گذشته و آینده فروغ داد وگرنه اگر این شش ماه اخیر و جریان کربلا هم نبود، کسی حسین ‌بن ‌علی(علیهما السلام) را به عنوان یک عالم مذهبی هم نمی‌شناخت... 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 چیستی الحاد علمی؛ مروری بر بنیادی‌ترین مفاهیم ✂️برشی از مدرسهٔ پاییزه «آشنایی و نقد الحاد جدید» (۳) 👤استاد: دکتر ابراهیم آزادگان 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید؛ ایتا | تلگرام |سایت
هدایت شده از حق پژوهی
🖼 | 🔹آیت‌الله بهجت قدس‌سره: بکاء[گریه] در مصائب اهلبیت علیهم‌السلام و به‌خصوص سیدالشهدا علیه‌السلام، شاید از آن قبیل مستحباتی باشد که افضل از آن نیست؛ یعنی افضل از آن در مستحبات نیست! 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
هدایت شده از حق پژوهی
هدایت شده از حق پژوهی
23.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | از عیش و نوشِ خودخواهانِ خداناباور تا ژستِ همدردی با فقرا در آغازِ ماه محرّم! ❗️منطق آتئیست‌ها در این ایّام: نذری که به فقرا می‌رسد غفلت از فقراست امّا سفرهای خارجی و اسراف و عیش و نوشِ خودهانِ خداناباور، آزادی‌ست و به کسی ربطی ندارد! 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
هدایت شده از حق پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | 🎙 رهبر معظم انقلاب: خود ماجرای عاشورا جنگ و حماسه است اما وقتی شما به بافت اصلی این حادثه‌ی حماسی نگاه می‌کنید، می‌بینید که عرفان و معنویّت هست... 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
| تاریخچه فمینیسم (۳) فمینیسم و «زن، زندگی، آزادی» در ایران 🔹جریان فمینیسم در کشور ما در چند دهه اخیر فعال بوده و در فتنه سال ۱۳۸۸ ورود جدی و امنیتی داشته است. این جریان با ایجاد چالش قابل توجه در عرصه فکری و فرهنگی با عنوان «زن زندگی آزادی» و با الگوی کشف حجاب در سال ۱۴۰۱ در ایران نمود ویژه‌ای یافته که ضرورت توجه به این مسئله، نویسنده را برآن داشت تا با تأمل و به دور از شتابزدگی، عقبه آن را در تمدن غرب مورد کاوش قرار دهد... 🖇 مطالعهٔ متن کامل 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|سایت|
37.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 راهکارهای الهیاتی الهیات گشوده در مواجهه با الحاد علمی ✂️برشی از مدرسهٔ پاییزه «آشنایی و نقد الحاد جدید» (۴) 👤استاد: دکتر ابراهیم آزادگان 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید؛ ایتا | تلگرام |سایت
📌شیعیان که ادعا دارند امامان بر تمام علوم اشراف دارند، پس چرا امامان شیعه اقدامی برای ابطال نظریه هیئت بطلمیوسی (زمین‌مرکزی) نکردند! توضیح نظریه بطلمیوسی: این نظریه که توسط کلاودیوس بطلمیوس در قرن دوم میلادی ارائه شد، معتقد بود که زمین در مرکز جهان قرار دارد و همه اجرام آسمانی به دور آن می‌چرخند. این نظریه حدود 1500 سال بر افکار و جوامع علمی حکومت کرد و هواداران آن به اندازه‌ای فرضیه‌های او را محکم و استوار می‌پنداشتند که آیات و احادیث و روایاتی که بر خلاف نظریه بطلمیوس بود، تأویل و توجیه می‌کردند. 🔰 بسیاری از اصلاحات علمی و نقد نظریات قدیمی توسط علمای بعدی انجام شد. برای مثال همین نظریه زمین‌محوری بطلمیوسی توسط دانشمندانی مانند ابن رشد و ابوریحان بیرونی و سپس در قرون بعدی توسط نیکلاس کوپرنیک و گالیله به چالش کشیده شد. امامان شیعه نیز با تربیت شاگردانی چون جابربن حیان و ترویج علم و دانش، زمینه‌ساز پیشرفت‌های علمی در جوامع بشری شدند. 🔰 1️⃣نقش و وظایف امامان: - امامان شیعه وظایف اصلی خود را در هدایت دینی و معنوی مردم می‌دیدند. اصلاح نظریات علمی زمانه، به ویژه در زمینه‌هایی که تأثیر مستقیم بر دین و ایمان مردم نداشت، از اولویت‌های اصلی آنان نبود. هدف اصلی امامان، تبیین و تفسیر قرآن و سنت و هدایت مردم به سوی حقایق دینی بود. 2️⃣ محدودیت‌های زمانی و مکانی: - امامان در شرایط زمانی و مکانی خاصی زندگی می‌کردند که ممکن است فرصت و امکان پرداختن به همه مسائل علمی زمانه را نداشته باشند. به علاوه، بسیاری از امامان تحت فشارهای سیاسی و اجتماعی شدید قرار داشتند که فعالیت‌های آنان را محدود می‌کرد. 3️⃣ علم لدنی و علم بشری: - شیعیان معتقدند که امامان دارای علم لدنی (علم خدادادی) هستند که شامل دانش‌های دینی و دنیوی است؛ این علم بإذن الله شامل جزئیات نیز می‌شود، اما وجود موانعی همچون مخالفت دستگاه حاکمه، جریانهای متعصب و همچنین عدم آمادگی و ظرفیت برخی شیعیان، سبب گردیده ائمه اهل بیت (علیهم السلام) در برخی موارد به کتمان علم گسترده الهی، مجمل گویی و یا تقیه وادار گردند تا زمینه اغراء به جهل و گمراهی در مخاطبان ایجاد نشود. 📚منابع علمی و دینی: - برای مطالعه بیشتر در این زمینه، می‌توانید به منابع زیر مراجعه کنید: 📙- مقاله "علم امامان (علیهم السّلام) از دیدگاه قرآن و احادیث" از پایگاه علمی فرهنگی اعتقادی الشیعه. 📘- مقاله "علم امامان (علیهم السّلام) از دیدگاه قرآن و احادیث" از مجمع جهانی شیعه شناسی. 📗 - مقاله "علم امام" در ویکی شیعه. تدوین: گروه مدرسه علم و دین (با استفاده از دیدگاه‌های اعضای محترم و هوش مصنوعی) 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید؛ ایتا | تلگرام |سایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 گذر از خدا به دین ✂️برشی از مدرسهٔ پاییزه «آشنایی و نقد الحاد جدید» (۵) 🎙دکتر علی شهبازی 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|وبگاه|گروه|
(۵) «چرا خدایی که قبل از تولدم سرنوشتم را نوشته بود، بعد از مرگم از من بازخواست می‌کند!»
: 🔹 در این شبهه مغالطه پیش‌فرض نادرست رخ داده؛ زیرا هنوز اصل مطلب را اثبات نکرده، از چرایی سؤال کرده است! مغالطه اینجاست که چگونه ثابت شده که خدا، قبل از تولد انسان سرنوشت وی را نوشته است و بعد از مرگ او را بازخواست می‌کند؟! این پیش‌فرض منجر به بی‌عدالتی خدا می‌شود! 🔸 خداوند با توجه به صفت علم مطلق، لایتناهی بودن و عدل الهی، به افراد اراده و اختیار داده و چون خالق آنهاست از اختیار افراد آگاهی دارد و چیزی بر او مخفی نیست؛ بدین صورت که هر آنچه از اراده انسان نشأت می‌گیرد در نزد خداوند حاضر و مشخص است، اما این انسان است که مطابق آن اراده عمل می‌کند. 🔹 «اینکه فردا این کنم یا آن کنم، این دلیل اختیار است ای صنم» و ازاین‌رو انسان مسئول است و بازخواست می‌شود و استحقاق ثواب و عقاب پیدا می‌کند؛ مانند پدری که با خانواده به رستوران می‌روند و می‌داند که فرزندانش به چه غذایی علاقه دارد. 🔸 در اینجا آگاهی پدر از غذای مورد علاقه فرزندان، علت انتخاب غذا نیست؛ بلکه پدر با شناختی که از خانواده دارد، ذائقه فرزندان را می‌داند و بلکه این اراده فرزندان است که غذای مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند؛ با این تفاوت که آگاهی این پدر همچون اصل وجودش محدود است، اما علم و اراده الهی همچون ذات بی‌مثالش نامحدود است و به هرچه انسان انجام دهد، آگاه است «يَعْلَمُ خَائِنَةَ الْأَعْيُنِ وَمَا تُخْفِي الصُّدُورُ» (غافر، ۱۹) ✍️محمدباقر پرنیان (عضو مدرسه علم و دین) 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|سایت|گروه|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 برشی از مستند اخراج شده (مطرود) Expelled ⏫ مستندی درباره اعتبار نظریه داروین و اساتیدی که هنگام تحقیق درباره این نظریه از دانشگاه اخراج می‌شوند. 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|سایت|
(۷) بی‌خاصیت کردن دین با ترویج علم‌گرایی در جامعه 🔺دکتر مایرز دین را چیزی می‌داند که مردم با آن آرام می‌شوند. وی می‌گوید: ما نمی‌خواهیم این آرامش را از مردم بگیریم؛ مثل بافتنی وقتی که می‌بافند آرام می‌شوند و ما نمی‌خواهیم میل بافتنی را از دست مردم بگیریم و یا جلویشان را بگیریم که کلیسا نروند. 🔺وی اقدامات لازم را اینگونه بیان می‌کند: اما کارهایی که باید انجام بدهیم این است که با دین به شکلی برخورد کنیم که مردم با تفریحات انجام می‌دهند [تهی کردن از درون و بسنده کردن به ظواهر دین‌داری] و آن‌هم این است که نباید دین در زندگی مردم تأثیرگذار باشد. 🔺دکتر مایرز معتقد است اطلاعات بیشتر درباره علوم می‎تواند به مرور به کاهش عقاید دینی منجر شود و این مکانیزم می‌تواند با بازخورد مثبت ادامه یابد تا جایی که دین کم‌کم در جامعه رنگ ببازد و علم جای آن را بگیرد و همین‌طور نقش دین کمتر و نقش علم بیشتر می‌شود و در نهایت به نقطه‌ای می‌رسیم که دین جایگاه خودش را پیدا می‌کند و دیگر در زندگی مردم یک اصل نخواهد بود. ✍️ احمد منصوری 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|سایت|
24.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 تکیه‌گاههای الحادعلمی ✂️برشی از مدرسهٔ پاییزه «آشنایی و نقد الحاد جدید» (۶) 🎙دکتر علی شهبازی 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|سایت|گروه|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 علوم در کشور ما خیلی سطحی پیش می‌رود. 🎙 پروفسور مهدی گلشنی استاد ممتاز دانشگاه شریف، عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی و از استادان مدرسه تابستانی علوم عقلی دارالعلم ۱۴۰۳ 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|سایت|گروه|
💠 نیوتن و آشتی دین و علم چرا در طبیعت هیچ امری بیهوده رخ نمی‌دهد؟ 🔹 نیوتن هم دانشمند و هم معتقد به خدا بود. او در رساله علمی «اپتیکس» این پرسش فلسفی را مطرح کرد که «چرا در طبیعت هیچ امری بیهوده رخ نمی‌دهد؟ آن همه نظم و زیبایی که در جهان می‌بینیم از کجا نشئت می‌گیرد؟ آیا چشم بدون مهارت در اپتیک و گوش بدون آگاهی از صداها ساخته شده‌اند؟» 🔸 او در ادامه می‌افزاید: «آیا از پدیده‌ها چنین برنمی‌آید که موجودی غیرجسمانی، زنده، هوشمند، همه‌جا حاضر در فضای نامتناهی اشیا را از نزدیک می‌بیند و به طور کامل آن‌ها را درک می‌کند؟» 🔹 نیوتن در اثر «اصول ریاضی فلسفه طبیعی» نوشته بود: «این موجود بر همه چیز حکومت می‌کند نه به‌عنوان روح جهان بلکه به‌عنوان خداوند بر همه چیز، خداوند متعال موجودی ازلی، نامتناهی مطلقاً کامل است. از سلطه واقعی او چنین بر می‌آید که خدای حقیقی موجودی زنده، هوشمند و قدرتمند است. او ازلی و نامتناهی است. او مدت و مکان نیست؛ بلکه پابرجا و حاضر است.» 🔸 نیوتن امیدوار بود که نوشته‌های علمی او مردم را به تفکر و ایمان به خدا سوق دهد. همچنین، برای نیوتن، آمیختگی طبیعی علم و اعتقاد به خدا وجود داشت. ادامه مطلب را اینجا ببینید. 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|سایت|گروه|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 داستان‌سرایی علمی ✂️برشی از مدرسهٔ پاییزه «آشنایی و نقد الحاد جدید» (۷) 🎙دکتر علی شهبازی 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|سایت|گروه|
| علم‌گرایی گزینشی! 🔹 شاید نقل‌قول بالا برای شما جالب باشد و حتی از اینکه ممکن است تکرار یک کلمه باعث حالت خلسه در مغز شما شود، متعجب شوید؛ اما نکته اینجاست که این تکرار نه برای اولین بار در مداحی‌های امروزی پدید آمده و نه آخرین مورد استفاده از آن خواهد بود. 🔸 هایپرونتیلاسیون Hyperventilation تنفس سریع و عمیق است. به آن، تنفس بیش از حد نیز گفته می‌شود و ممکن است احساس تنگی نفس در شما ایجاد کند.(۱) اگر القای هایپرونتیلاسیون در این شرایط رخ می‌دهد، پس در شرایط مشابه هم شکل خواهد گرفت؛ مثلا وقتی در کنسرت‌ها به یک موسیقی گوش فرا می‌دهیم (۲)، یا زمانی که برای تمرین روزانه، تند می‌دویم.(۳) 🔹این را همواره باید در ذهن داشت اینکه شرایط مادی بدن حالات مختلف ذهنی را رقم می‌زند یا نه مهم نیست، بلکه مهم آن است که با گوشزد کردن آثارشان در یک آیین مذهبی، به آن آیین به نگاه شک ننگریم و به یاد داشته باشیم که حتی در تفریحات روزمره هم امکان رخ دادن این حالات هست. ✍️ امیرحسین استاد، عضو مدرسه علم و دین منابع: (۱) https://medlineplus.gov/ency/article/003071.htm (۲) pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25773636/ (۳) pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22442371/ 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید؛ ایتا | تلگرام |سایت|گروه|
باسمه تعالی 📌 به اطلاع دانش پژوهان محترم دوره آموزشی دو واحدی آشنایی با فیزیک کلاسیک و کوانتوم که در سال گذشته در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، می‌رساند گواهی حضور آماده تحویل است. 📌 برای دریافت گواهی می‌توانید به نشانی زیر مراجعه نمایید: ⏰ زمان: چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹ تا ۱۰ 🏢 مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، طبقه ۱، اتاق ۱ 📌 یادآوری: در صورت عدم حضور، نسخه الکترونیکی برای شرکت‌کنندگان محترم فرستاده می‌شود. باتشکر احمد منصوری ماتک دبیر هسته پژوهشی نقدنئوآتئیسم 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید؛ ایتا | تلگرام |سایت|گروه|