eitaa logo
مدرسه علم و دین
2.1هزار دنبال‌کننده
253 عکس
106 ویدیو
55 فایل
نقد نئوآتئیسم وابسته به موسسه فرق و ادیان حق پژوهی مشهد «مرکز تخصّصی نقد فرق و ادیان» 📩 ارتباط: @Admin_elhad 🔰لینک گروه مدرسه علم و دین https://eitaa.com/joinchat/188809439Cf9c4db02ee
مشاهده در ایتا
دانلود
(۵) «چرا خدایی که قبل از تولدم سرنوشتم را نوشته بود، بعد از مرگم از من بازخواست می‌کند!»
: 🔹 در این شبهه مغالطه پیش‌فرض نادرست رخ داده؛ زیرا هنوز اصل مطلب را اثبات نکرده، از چرایی سؤال کرده است! مغالطه اینجاست که چگونه ثابت شده که خدا، قبل از تولد انسان سرنوشت وی را نوشته است و بعد از مرگ او را بازخواست می‌کند؟! این پیش‌فرض منجر به بی‌عدالتی خدا می‌شود! 🔸 خداوند با توجه به صفت علم مطلق، لایتناهی بودن و عدل الهی، به افراد اراده و اختیار داده و چون خالق آنهاست از اختیار افراد آگاهی دارد و چیزی بر او مخفی نیست؛ بدین صورت که هر آنچه از اراده انسان نشأت می‌گیرد در نزد خداوند حاضر و مشخص است، اما این انسان است که مطابق آن اراده عمل می‌کند. 🔹 «اینکه فردا این کنم یا آن کنم، این دلیل اختیار است ای صنم» و ازاین‌رو انسان مسئول است و بازخواست می‌شود و استحقاق ثواب و عقاب پیدا می‌کند؛ مانند پدری که با خانواده به رستوران می‌روند و می‌داند که فرزندانش به چه غذایی علاقه دارد. 🔸 در اینجا آگاهی پدر از غذای مورد علاقه فرزندان، علت انتخاب غذا نیست؛ بلکه پدر با شناختی که از خانواده دارد، ذائقه فرزندان را می‌داند و بلکه این اراده فرزندان است که غذای مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند؛ با این تفاوت که آگاهی این پدر همچون اصل وجودش محدود است، اما علم و اراده الهی همچون ذات بی‌مثالش نامحدود است و به هرچه انسان انجام دهد، آگاه است «يَعْلَمُ خَائِنَةَ الْأَعْيُنِ وَمَا تُخْفِي الصُّدُورُ» (غافر، ۱۹) ✍️محمدباقر پرنیان (عضو مدرسه علم و دین) 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|سایت|گروه|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 برشی از مستند اخراج شده (مطرود) Expelled ⏫ مستندی درباره اعتبار نظریه داروین و اساتیدی که هنگام تحقیق درباره این نظریه از دانشگاه اخراج می‌شوند. 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|سایت|
(۷) بی‌خاصیت کردن دین با ترویج علم‌گرایی در جامعه 🔺دکتر مایرز دین را چیزی می‌داند که مردم با آن آرام می‌شوند. وی می‌گوید: ما نمی‌خواهیم این آرامش را از مردم بگیریم؛ مثل بافتنی وقتی که می‌بافند آرام می‌شوند و ما نمی‌خواهیم میل بافتنی را از دست مردم بگیریم و یا جلویشان را بگیریم که کلیسا نروند. 🔺وی اقدامات لازم را اینگونه بیان می‌کند: اما کارهایی که باید انجام بدهیم این است که با دین به شکلی برخورد کنیم که مردم با تفریحات انجام می‌دهند [تهی کردن از درون و بسنده کردن به ظواهر دین‌داری] و آن‌هم این است که نباید دین در زندگی مردم تأثیرگذار باشد. 🔺دکتر مایرز معتقد است اطلاعات بیشتر درباره علوم می‎تواند به مرور به کاهش عقاید دینی منجر شود و این مکانیزم می‌تواند با بازخورد مثبت ادامه یابد تا جایی که دین کم‌کم در جامعه رنگ ببازد و علم جای آن را بگیرد و همین‌طور نقش دین کمتر و نقش علم بیشتر می‌شود و در نهایت به نقطه‌ای می‌رسیم که دین جایگاه خودش را پیدا می‌کند و دیگر در زندگی مردم یک اصل نخواهد بود. ✍️ احمد منصوری 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|سایت|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 تکیه‌گاههای الحادعلمی ✂️برشی از مدرسهٔ پاییزه «آشنایی و نقد الحاد جدید» (۶) 🎙دکتر علی شهبازی 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|سایت|گروه|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 علوم در کشور ما خیلی سطحی پیش می‌رود. 🎙 پروفسور مهدی گلشنی استاد ممتاز دانشگاه شریف، عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی و از استادان مدرسه تابستانی علوم عقلی دارالعلم ۱۴۰۳ 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|سایت|گروه|
💠 نیوتن و آشتی دین و علم چرا در طبیعت هیچ امری بیهوده رخ نمی‌دهد؟ 🔹 نیوتن هم دانشمند و هم معتقد به خدا بود. او در رساله علمی «اپتیکس» این پرسش فلسفی را مطرح کرد که «چرا در طبیعت هیچ امری بیهوده رخ نمی‌دهد؟ آن همه نظم و زیبایی که در جهان می‌بینیم از کجا نشئت می‌گیرد؟ آیا چشم بدون مهارت در اپتیک و گوش بدون آگاهی از صداها ساخته شده‌اند؟» 🔸 او در ادامه می‌افزاید: «آیا از پدیده‌ها چنین برنمی‌آید که موجودی غیرجسمانی، زنده، هوشمند، همه‌جا حاضر در فضای نامتناهی اشیا را از نزدیک می‌بیند و به طور کامل آن‌ها را درک می‌کند؟» 🔹 نیوتن در اثر «اصول ریاضی فلسفه طبیعی» نوشته بود: «این موجود بر همه چیز حکومت می‌کند نه به‌عنوان روح جهان بلکه به‌عنوان خداوند بر همه چیز، خداوند متعال موجودی ازلی، نامتناهی مطلقاً کامل است. از سلطه واقعی او چنین بر می‌آید که خدای حقیقی موجودی زنده، هوشمند و قدرتمند است. او ازلی و نامتناهی است. او مدت و مکان نیست؛ بلکه پابرجا و حاضر است.» 🔸 نیوتن امیدوار بود که نوشته‌های علمی او مردم را به تفکر و ایمان به خدا سوق دهد. همچنین، برای نیوتن، آمیختگی طبیعی علم و اعتقاد به خدا وجود داشت. ادامه مطلب را اینجا ببینید. 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|سایت|گروه|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 داستان‌سرایی علمی ✂️برشی از مدرسهٔ پاییزه «آشنایی و نقد الحاد جدید» (۷) 🎙دکتر علی شهبازی 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|سایت|گروه|
| علم‌گرایی گزینشی! 🔹 شاید نقل‌قول بالا برای شما جالب باشد و حتی از اینکه ممکن است تکرار یک کلمه باعث حالت خلسه در مغز شما شود، متعجب شوید؛ اما نکته اینجاست که این تکرار نه برای اولین بار در مداحی‌های امروزی پدید آمده و نه آخرین مورد استفاده از آن خواهد بود. 🔸 هایپرونتیلاسیون Hyperventilation تنفس سریع و عمیق است. به آن، تنفس بیش از حد نیز گفته می‌شود و ممکن است احساس تنگی نفس در شما ایجاد کند.(۱) اگر القای هایپرونتیلاسیون در این شرایط رخ می‌دهد، پس در شرایط مشابه هم شکل خواهد گرفت؛ مثلا وقتی در کنسرت‌ها به یک موسیقی گوش فرا می‌دهیم (۲)، یا زمانی که برای تمرین روزانه، تند می‌دویم.(۳) 🔹این را همواره باید در ذهن داشت اینکه شرایط مادی بدن حالات مختلف ذهنی را رقم می‌زند یا نه مهم نیست، بلکه مهم آن است که با گوشزد کردن آثارشان در یک آیین مذهبی، به آن آیین به نگاه شک ننگریم و به یاد داشته باشیم که حتی در تفریحات روزمره هم امکان رخ دادن این حالات هست. ✍️ امیرحسین استاد، عضو مدرسه علم و دین منابع: (۱) https://medlineplus.gov/ency/article/003071.htm (۲) pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25773636/ (۳) pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22442371/ 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید؛ ایتا | تلگرام |وبگاه|گروه|
باسمه تعالی 📌 به اطلاع دانش پژوهان محترم دوره آموزشی دو واحدی آشنایی با فیزیک کلاسیک و کوانتوم که در سال گذشته در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، می‌رساند گواهی حضور آماده تحویل است. 📌 برای دریافت گواهی می‌توانید به نشانی زیر مراجعه نمایید: ⏰ زمان: چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹ تا ۱۰ 🏢 مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، طبقه ۱، اتاق ۱ 📌 یادآوری: در صورت عدم حضور، نسخه الکترونیکی برای شرکت‌کنندگان محترم فرستاده می‌شود. باتشکر احمد منصوری ماتک دبیر هسته پژوهشی نقدنئوآتئیسم 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید؛ ایتا | تلگرام |سایت|گروه|
| جریان شناسی فکری فرهنگی فمینیسم در ایران معاصر، ص ۲۰۶. 🔹در مجموع مبارزه با حجاب بانوان به ویژه «چادر» از جمله مهم‌ترین دیدگاه‌های جریان فمینیسم در تمام دوره پهلوی است. 🔸سخنان مهناز افخمی دبیر کل سازمان زنان ایران علیه چادر مؤید این مطلب است: «اینک چند سالی است که می‌بینیم با اینکه توده‌های وسیع زنان ایران همگام با مردان در راه انقلابی خود به سوی تمدن بزرگ به سرعت پیش می‌روند، گروه‌هایی از زنان به دلیل نفوذ افکار آنان که به اشتباه چادر را با حجاب یکی می‌دانند، به دلیل جهل و نادانی یا به دلیل عادت به استفاده از چادر گرایش پیدا کرده‌اند. چون زمان پهلوی دوم زمانی نیست که مردم ایران به گذشته‌های عقب افتاده و تاریک بازگردند، زمانی نیست که از تحرک باز ایستند، زمانی نیست که هیچ گروهی غیر فعال و کنار گذاشته شده باشند، زمانی نیست که مغزها و زندگی‌ها بسته و تهی بمانند، بایستی کوششی همه جانبه و فراگیرنده [از سوی] تمام گروه‌ها، قشرها و سازمان‌ها انجام شود تا در این زمینه نیز سایه گذشته‌ها از چهره زن ایرانی زدوده شود». 🔹این دیدگاه، در قالب شعر و ادبیات منظوم نیز خود را نشان می‌دهد. پروین اعتصامی نیز در ابیاتی به نکوهش وضعیت زنان قبل از کشف حجاب می‌پردازد. .🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|وبگاه|گروه|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 علت به جای دلیل در منشأ دین ✂️برشی از مدرسهٔ پاییزه «آشنایی و نقد الحاد جدید» (۸) 🎙دکتر علی شهبازی 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|وبگاه|گروه|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 علم و دین؛ چگونگی و چرایی 🔺 آیا با پیشرفت علم از خدا بی‌نیاز شدیم؟! 🔺 آیا علم تجربی پاسخ چرایی را می‌دهد؟ 🔺 چرا دانشمندان سراغ فلسفه و دین می‌روند؟ .🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|وبگاه|گروه|
| خدا چیه؟ کیه؟ کو؟ سروده: رودابه حمزه‌ای خدا چه رنگی داره؟ هرچی که ما می‌بینیم حتماً یه رنگی داره هر چی برای خودش رنگ قشنگی داره جنگل‌ها سبز سبزند دریاها آبی رنگند گل‌های رنگی‌رنگی هرجا باشند قشنگند. بعضی چیزا تو دنیا اگر چه دیدنی نیست همین‌جا و همان‌جاست صداش شنیدنی نیست ما مثلاً هوا رو نمی‌تونیم ببینیم فکرهای آدما رو نمی‌تونیم ببینیم پای مادر بزرگت درد می‌کنه همیشه دردشو تو می‌بینی؟ معلومه که نمی‌شه خوبی و مهربونی وجود داره و لیکن چون قیافه نداره دیده نمی‌شه اصلن خدای مهربون هم شبیه مهربونی دیده نمی‌شه هرگز که رنگش رو بدونی .🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|وبگاه|گروه|
38.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 برشی از مستند اخراج شده (مطرود) Expelled ⏫ مستندی درباره اعتبار نظریه داروین و اساتیدی که هنگام تحقیق درباره این نظریه از دانشگاه اخراج می‌شوند. .🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|وبگاه|گروه|
(۸) از داروینیسم تا اصلاح نژادی و تنظیم خانواده! 🔺جامعه‌ای که در آن ایمان کم است تعهد به ارزش‌های متعالی هم کم است و اینکه مردم چطور با هم رفتار می‌کنند هم به این مسئله بستگی دارد. ارتباط میان هیتلر و داروینیسم ارتباط پیچیده‌ای است چون چندین سال با هم فاصله دارند و از سویی دیگر یکی آلمانی و دیگری انگلیسی است. 🔺البته اگر زندگی‌نامه هیتلر به زبان آلمانی بررسی شود نامه‌نگاری‌های میان طرفداران داروینیسم با نازیسم به چشم می‌خورد. ولی هرکس تکامل داروین را بخواند لزوما نازیسم نمی‌شود، یعنی داروینیسم شرط کافی برای نازی شدن نیست اگرچه شرط لازم است. اما در هر صورت نازی‌ها با الهام از داروینیسم اجتماعی جنایات زیادی مرتکب شدند که یک نمونه اینکه ۱۵۰۰۰ بیمار روانی را در آلمان که در آسایشگاه زندگی می‌کردند، با استناد به داروینیسم قتل عام کردند! 🔺دکتر ریچارد ویتکارت (Richard Whitecart) نویسنده کتاب از داروین تا هیتلر و کتاب نظام اخلاقی هیتلر می‌گوید: هیتلر و پزشکانی که دست به این جنایات می‌زدند داروینیست‌های متعصبی بودند که می‌خواستند مکانیزم داروین را در جامعه رواج دهند. هیتلر می‌گفت ما باید انسان جدیدی بیافرینیم. بنابراین نژاد ما به عنوان الگوی جهان مدرن در مقابل پدیده انحطاط تسلیم نمی‌شود! بسیاری از از این افراد در ۱۹۱۹ و ۱۹۲۰ شروع به طرح عقاید نژادپرستانه کردند و به عنوان دانشمند پیشتاز مطرح شدند. 🔺نه تنها آمریکایی‌ها این عقاید نژادپرستانه را داشتند بلکه آن‌ها را می‌توان بنیانگذاران علمی دانست که به آن «اصلاح نژاد انسان» می‌گفتند؛ تلاش کردند با نازا کردن و جلوگیری از ازدواج کسانی که به آن‌ها کند ذهن می‌گفتند، اصلاح نژاد کنند! آن‌ها ۵۰۰۰۰ نفر را بدون آنکه بدانند عقیم می‌شوند، نازا و نابارور کردند، فقط به این علت که آن‌ها به سلیقه یک عده‌ای صلاحیت بچه‌دار شدن را نداشتند. مارگارت هیگینز سَنگر (Margaret Sanger) در آمریکا رئیس مؤسسه تنظیم خانواده بود و با تعصب کوشید علم اصلاح نژاد گسترش یابد. 🔺در حقیقت مؤسسه تنظیم خانواده تلاش می‌کرد برای طبقات پایین و فقیر جامعه روش‌های جلوگیری از بارداری اجرا کند تا به این شکل نسل بشر را ارتقاء دهد. [گفته شده وی در سال ۱۹۱۴ نشریه‌ای با نام دربل وومن (یا زن شورشی) منتشر کرد. این نشریه یک ماهنامهٔ هشت صفحه‌ای بود که پیشگیری از بارداری را با شعار «بدون خدایان، بدون ارباب‌ها» ترویج می‌کرد. همچنین وی به خاطر تلاش فراوان در رابطه کنترل جمعیت و بازکردن اولین کلینیک پزشکی کنترل زاد و ولد در آمریکا معروف است.] ✍️ احمد منصوری .🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|وبگاه|گروه|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ادعای رسالت و نجات بخشی توسط آتئیست‌ها ✂️برشی از مدرسهٔ پاییزه «آشنایی و نقد الحاد جدید» (۹) 🎙دکتر علی شهبازی 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|سایت|گروه|
وقتی گوشی تلفن تکامل پیدا کرده و دمش افتاده، برای چی آدما اینجوری نباشن😉 .🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|وبگاه|گروه|
📚 | روانکاوی خداناباوری 💠 مسیحیت ستیزی، نقطه آغازین الحاد جدید! 🔹خداناباوری نوین با این که مطلق‌گراست [همه ادیان الهی را انکار می‌کند] ولی در وهله اول دیدگاهی مسیحی ستیز است. این دیدگاه، به نوعی با دیگر شکل‌های خداناباوری شباهت دارد. 🔸در واقع این دین مسیحیت است که تقریباً همه خداناباوران، آن را مانعی فرا راه اندیشه‌شان درباره بشر و سعادت او می دانند. حتی مارکس و فروید هم با وجود آنکه از تبار یهودی‌اند، کانون فشار انتقادهای خود را بر کارکرد جامعه‌شناختی یا روان‌شناختی دین قرار می‌دهند، اما نه بر اساس دین یهود، بلکه بر بنیان اصول مسیحیت. دلیل آن هم این است که آنان در دنیایی زندگی می‌کردند که مسیحی تلقی می‌شد و به نظرشان می‌رسید که این دنیا به وسیله مسیحیت شکل گرفته است. در حالی که گسترش انتقاد آنان از مسیحیت به دیگر ادیان جنبه فرعی داشت. 🔹حتی در میان خداناباوران نوین هم کسانی هستند که به شیوه آخناتن و سقراط، هدف اولیه‌شان را پیکار با شکل‌های فاسد مسیحیت قرار دادند و تنها آرزویشان احیای مسیحیت در شکل ناب و اصیل بر اساس انجیل بود؛ اما به مرور و تقریباً به نحو نامحسوسی به جایی رسیدند که به انکار و مخالفت با اصل و بنیان مسیحیت و در نهایت، انکار دین به معنای دقیق آن برخاستند. 🔸این روند به دلیل آن است که بسیاری از آنها همچنان متقاعد بودند که مسیحیت کاملترین دین است و در نتیجه، گسستن از آن موجب پیوستن آنان به دین دیگری نخواهد شد و تنها راهکار در چشم‌انداز آنان فقط بی‌دینی تمام‌عیار است. ✍️اینیاس لِپ 📄صفحه ۱۷-۱۸ 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|وبگاه|گروه
هدایت شده از حق پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ⚠️ اربعین؛ رهزنان اعتقادی در کمین‌اند... 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی 🔆 @Haghpajohi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
! منطق خداناباوران و آتئیست‌ها! «أَ أَنْتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخالِقُونَ» واقعه،۵۹ 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|وبگاه|گروه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 لوازم مورد نیاز برای مناظره با آتئیست‌ها ✂️برشی از مدرسهٔ پاییزه «آشنایی و نقد الحاد جدید» (۱۰) 🎙دکتر علی شهبازی 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|وبگاه|گروه|
بررسی رابطه دین و اخلاق ازمنظر سم هریس .pdf
822.2K
| «بررسی رابطه دین و اخلاق از منظر سم هریس» 🔹 این مقاله به قلم آقایان مرتضی فقیهی فاضل و یوسف دانشور نیلو نگارش یافته و در پژوهشنامه فلسفه دین (نامه حکمت) به چاپ رسیده است. 🔸 نویسندگان محترم در این مقاله به ادعاهای خداناباورانه و دین ستیزانه سم هریس یکی از سردمداران خداناباوری جدید پرداخته‌اند. هریس معتقد به تعارض رابطه دین و اخلاق بوده و دین را ویرانگر آن اخلاق می‌داند. وی از طریق بررسی‌های میدانی و استقراء ناقص و اکتفا به برخی شاخصها همچون رفاه مادی، حقوق زنان، رعایت مسائل بهداشتی، رعایت حقوق بشر، دسترسی همگانی به آموزش و همچنین شر و خشن معرفی کردن ادیان ابراهیمی و جامعه دینداران تلاش کرده وانمود کند که وضعیت جوامع خداناباور در حوزه‌ رفتار اخلاقی و بهزیستی از جوامع خداباور به مراتب بهتر است. وی می‌کوشد این مطلب را به مخاطبان بقبولاند که این خداناباوری است که جامعه را اخلاقی‌تر کرده است. 🔹 مقاله حاضر، ادعاهای هریس را درباره رابطه دین و اخلاق بررسی نموده و به این نتیجه رسیده‌ است که این ادعاها دچار اشکالات مهمی از جمله تلقی نادرست از اخلاق و ارزش‌ها و مبانی آنها، عدم تعیین دقیق معنای خداباروی و خداناباوری، عدم توجه به شاخص‌های مختلف در حیات اخلاقی انسان، رویکرد غیرعلمی در ارزیابی شاخص‌های اخلاقی کشورهای خداباور و خداناباور، بی‌توجهی به جنایات خداناباوران در طول تاریخ و نیز نگاه سطحی و نادرست به آموزه‌های دینی است. این مقاله از منابع متنوعی در این باره بهره برده است. 🏫 مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید |ایتا|تلگرام|وبگاه|گروه|