eitaa logo
تعالی محراب
420 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
402 فایل
این کانال جهت ارتباط با ائمه محترم جماعات از سوی معاونت جامعه و مردم‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأسیس شده است. جهت ارتباط با این معاونت به آیدی زیر پیام دهید: @mmardom
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 یکی از حسابهای عالم، توکل و اعتماد به خداست... یکی از حسابهای عالم، توکل و اعتماد به خداست. توکل یعنی انسان در پیمودن راه حقّ، چه از جنبه مثبت و چه از جنبه منفی، به خود تزلزل راه ندهد و مطمئن باشد که اگر در جریان زندگی هدف صحیح و خداپسند خود را در نظر بگیرد نه منافع شخصی را، اگر فعالیت خود را متوجّه انجام وظیفه کند نه متوجّه خود، کار خود را به خدا باز گذارد، خداوند او را تحت حمایت خود قرار می‌دهد. ، انسان و سرنوشت، ص96، 97 🖇🇮🇷 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤 استاد هادی 🌸 تأثیرات بعد حسی و حرکتی در رفتار انسان - بُعد حسی و حرکتی، نماد اتفاقاتی است که اعضای بدن، موظف به انحام حرکتی هستند؛ مثل راه رفتن ، گرفتن و پرت کردن و .... - این بخش در گروه سنی کودک و نوجوان و پیران، اهمیت بیشتری دارد. 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🌸 اهمیت حجاب و عفاف و آسیب‌های بدحجابی 🔰 حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا تراشیون، کارشناس مباحث تربیتی: 🔹 یکی از دلایل عدم تمایل پسر‌ان برای ازدواج با دختران، این است که دختران خود را در معرض و در دسترس قرار داده‌اند. در گذشته، دختر‌ان دست‌نیافتنی بودند. دختر با حجاب بیرون می‌آمد و پسر همیشه تمایل داشت که به دختری برسد. 🔹 بسیاری از این دختران، کسانی بوده‌اند که خانواده‌دار و اصیل بوده‌اند، اما هنگامی که بسیاری از دختران خود را عرضه ‌‌‌‌‌کنند و با آرایش غلیظ به خیابان بیایند، جوانان اشباع شده و به ازدواج تمایل پیدا ‌‌نمی‌کنند. 🔹 اگر به امیال این شخص پاسخ مناسبی داده نشود و روز به روز بر فشار جامعه افزوده شود دچار ‌‌آسیب و انحراف جنسی خواهد شد و این انحراف، سرمایة کشور را نابود خواهد کرد. کسانی که در اینستاگرام خود را عرضه می‌کنند، عقل اجتماعی ندارند. این‌ها خودشیفته هستند و از سلامت روانی برخوردار نیستند. 🔹 این بحث باید خارج از فضای حکومتی و دینی به یک مطالبة اجتماعی تبدیل شود. پدر نوجوانی که در این فضا آسیب می‌بیند، باید در برابر این ظلم ‌بایستد. همان گونه که در میوه‌فروشی، میوة خراب و کپک‌زده را جدا ‌‌می‌کند که فرزندش مریض نشود، باید توجه کند که روان فرزندش بیمار نشود. 📚 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=28319 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
15.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 دوره آموزش مهارت های امر به معروف و نهی از منکر 🎥 فیلم شماره 86 🔰 جلسه نهم بخش دوم 🔸 فرمول ایجاد شش احساس اصلی در انجام فریضتین6 🔸 غم 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
علیه‌السلام 🌸 اینگونه اباعبدالله(ع)را یادکنیم حسين بن ثوير گويد: من، يونس بن ظبيان، مفضّل بن عمر و ابو سلمه سرّاج در خدمت امام صادق (عليه السّلام) نشسته بوديم. سخنگوى ما يونس بود كه از ما بزرگ‌تر بود. او به حضرت عرض کرد : فدایت شوم! من بسیار امام حسين (عليه السّلام) را ياد مى‌ کنم در اين هنگام چه بگويم: فرمود: بگو: «صلّى اللّه عليك يا أبا عبد اللّه» اين عبارت را سه بار تكرار كن، چرا كه از دور و نزديك سلام به آن حضرت مى‌رسد. آن‌گاه فرمود: "هنگامى كه امام حسين عليه السّلام به شهادت رسيد آسمان‌هاى هفتگانه و زمين های هفتگانه و آن‌چه در آنها و در بين آنهاست و همۀ مخلوقات آفريدگار ما كه در بهشت و دوزخ هستند و آن‌چه ديده می شود و آن‌چه ديده نمی شود بر ابا عبد اللّه الحسين عليه السّلام گريستند ." 📚 کافی، جلد ۴، صفحه ۶۲۳ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🌸 امام حسین علیه‌السلام را فقط به عاشورا نشناسید 👤رهبر معظم انقلاب: امام حسین را فقط به جنگِ روز عاشورا نباید شناخت؛ آن یک بخش از جهاد امام حسین است. به تبیین او، امر به معروف او، نهی از منکر او، توضیح مسائل گوناگون در همان منی و عرفات، خطاب به علما، خطاب به نخبگان- حضرت بیانات عجیبی دارد که تو کتابها ثبت و ضبط است- بعد هم در راه به سمت کربلا، هم در خود عرصه‌‌ی کربلا و میدان کربلا، باید شناخت. ۱۳۸۸/۰۵/۰۵ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
pishkhannehzatashoora.pdf
1.81M
(ع) ⬛️ نهضت عاشورا ▪️نهضت حسینی و تأسیس نظام اسلامی ▪️اربعین و زنده نگهداشتن یاد نهضت حسینی ▪️تأثیرات نهضت عاشورا در تاریخ اسلام ▪️عبرت‌های عاشورا ▪️خصوصیات منحصر به فرد حادثه‌ی کربلا و مسئولیت امروز ما در پاسداری از اسلام ▪️برکات عزاداری اباعبدالله و احیای ذکر عاشورا ▪️تأثیرات عاشورایی و مسئولیت امروز ما ▪️بازشناسی هدف قیام امام حسین(ع) ▪️شباهت‌های نهضت حسینی و نهضت خمینی ▪️عوام و خواص ▪️عبرت‌های عاشورا و بررسی مقاطع اصلی زندگی حسین(ع) ▪️بررسی باطن نهضت حسینی 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🌷 آيت الله مجتهدی تهرانی(ره) ✍ من علمای بسياری را درک كردم ، از امام خمينی گرفته تا آيت الله بروجردی،آيت الله شاه آبادی، آيت الله حائری و دیگران؛ اگر بخواهم در يک كلام نصيحت تمام بزرگان را بگويم میگويم : "اگر دنيا و آخرت می خواهيد، اگر رزق و روزی می خواهيد و در يڪ كلام اگر همه چيز می خواهيد، نماز اول وقت بخوانيد." 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🌸 واکاوی عناصر و ارکان قدرت ملی مرکب 🔻 یادداشتی به قلم آقای دکتر ابراهیم برزگر استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی؛ 📚 قدرت امری مرکب است. قدرت انواعی دارد، ولی معمولاً آن را به دو بخش قدرت سخت و قدرت نرم گونه‌شناسی می‌کنند. البته قدرت هوشمند شامل هر دو بخش قدرت نرم و قدرت سخت به‌طور ترکیبی و توأمان است. قدرت سخت شامل موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیک؛ منابع طبیعی و انرژی؛ قدرت نظامی و دفاعی؛ قدرت اقتصادی و نفوذ منطقه‌ای و عمق راهبردی قدرت نهادی و سیاسی و نفوذ در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است. 📚 قدرت نرم هم به قدرت اقناع و منطق جذاب و تأثیرگذاری سبک فکری و زندگی و فرهنگی یک کشور برای سایر کشورها و بازیگران اطلاق می‌شود. فرهنگ و سبک زندگی و منطق جذاب و تأثیرگذار بر دیگر ملت‌ها از دیگر بازوهای قدرت ملی است. 📚 عناصر و ارکان قدرت مرکب ملی، یک کل به‌هم‌پیوسته است و یکدیگر را تکمیل می‌کنند. تقویت هم‌زمان همه سبدهای قدرت ملی ضروری است. قدرت مردم و اراده عمومی ملت یک کشور نباید تضعیف شود. به همین دلیل است که حضور حداکثری مردم در مواقع حساس انتخابات بسیار مهم است، زیرا به افزایش قدرت ملی می‌انجامد. جهانیان متوجه می‌شوند که نظام از پشتوانه مردمی برخوردار است. کشوری که در سیاست داخلی از انسجام ملی برخوردار باشد در سیاست خارجی هم می‌تواند قوی ظاهر شود، زیرا سیاست خارجی ادامه سیاست داخلی است. 🔹 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=27924 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🌸 |«ارتداد و آزادی عقیده در اسلام؟!» 🔹 در چند روز اخیر خبر حمله به «سلمان رشدی» نویسنده هندی-انگلیسی‌ کتاب موهن و ضداسلامی «آیات شیطانی» توسط یک جوان مسلمان به نام «هادی مطر»، پس از ٣۴ سال اذهان عمومی جهان را یک‌بار دیگر متوجه فتوای تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در رابطه با این نویسنده مرتد نموده است؛ لذا بر آن شدیم که در این یادداشت کوتاه به بررسی این موضوع بپردازیم؛ 🔹در ٢۵ بهمن ماه سال ١٣۶٧ هجری شمسی پس از توهین و جسارت نویسنده به ظاهر مسلمان به نام «سلمان رُشدی» به ساحت قرآن کریم و رسول خدا در کتاب «آیات شیطانی»، امام راحل فتوای تاریخی خود، مبنی بر ارتداد و اعدام مؤلف و ناشرین مطلع از محتوای آن را صادر نمودند؛ 🔹هرچند که تا چند روز قبل این حکم تاریخی اجرا نشده بود، اما طبق اعتراف شخص سلمان رشدی، پس از فتوای مرجعیت دینی در جهان تشیع، او تمامی عمرش را در اختفاء گذرانده و بالاخره نیز بعد از سه دهه فرار و وحشت، توسط جوانی لبنانی-آمریکایی به شدت زخمی شده به صورتی که تا کنون حداقل یک چشم و بخشی از اندام حسی و درونی خود را از دست داده است؛ 🔹 در پی اقدام این جوان ۲۴ ساله مسلمان، دشمنان دیرینه اسلام و مکتب تشیع با استفاده از بوق‌های رسانه‌ای خود، هجمه شدیدی را در رابطه با «حکم ارتداد» و فتوای تاریخی امام امت آغاز کرده و این حُکم را مخالف با «آزادی عقیده و بیان»، و حتی متناقض با برخی از آیات قرآن، مانند آیه ۲۵۶ سوره بقره (لا إِکْراهَ فِی الدِّین: در دین، هیچ اکراه و اجباری نیست) دانسته‌اند؛ و تمامی سعی خود را برای نشان دادن چهره‌ای خشن و مستبد از دین اسلام و مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) به‌کار بسته‌اند؛ 🔹بدیهی است در پاسخ به این هجمه و شبهات، بر پیروان مکتب اهل‌بیت لازم است در فضای حقیقی و مجازی خود و دیگر مسلمانان را به جواب‌های مستدل و منطقی مسلح نمایند که در این مجال به چند نکته کوتاه در این زمینه اشاره می‌نمائیم: 1️⃣ در دین مبین «اسلام» که آخرین و کامل‌ترین دین الهی است؛ «آزادی عقیده» به عنوان یکی از مهمترین دستورات دینی بیان شده؛ به‌صورتی که تمامی انسان‌ها در این دین مترقی، موظف به تحقیق و انتخاب آزادانه‌ی دین و مکتب خود شده‌اند؛ و اساساً اصلِ پذیرش دین اسلام و اصول عقاید آن، بدون تحقیق و استدلال عقلی، و به صورت اجباری و یا موروثی و تقلیدی، باطل و فاقد جایگاه ارزشی است؛ 2️⃣ مسلماً برخی مسائل مانند اعتقادات، از امور قلبی و درونی هستند و ماهیت آن‌ها به گونه‌ای است که اصلاً اجبار و اکراه‌بردار نیستند و نمی‌شود کسی را به آن‌ها مجبور نمود؛ به‌طور مثال، نمی‌شود کسی را مجبور کرد که شخص دیگری را در دل دوست داشته باشد، هرچند که در ظاهر او را مجبور کنند که با آن فرد اظهار دوستی نماید؛ لذا در «پذیرش اعتقادات دینی» از اساس، امکان اجبار وجود ندارد و فرد باید با استدلال و درک حقایق دین، از درون به حقانیت آن ایمان آورد، لذا خداوند در آیه شریفه «لا إِکْراهَ‏ فِی الدِّین‏» بر این موضوع تأکید نموده که اصلاً دین اسلام با «اکراه» و «اجبار» سنخیتی ندارد؛ 👇👇👇
3️⃣ طبق نظر اسلام، اگر فردی از ابتدا به حقانیت دین اسلام متقاعد نشده و آن را نپذیرفته باشد، اصلاً از موضوع «ارتداد» خارج است و حساب و کتابش به قیامت موکول می‌شود؛ اما اگر کسی ابتدا حقانیت اسلام برایش محرز گردید و آن را پذیرفته و سپس گمراه شده و از دین خارج گردد، علاوه بر عقاب اُخروی، مستحق مجازات‌های دنیوی نیز می‌گردد؛ 4️⃣ البته باید بدانیم که اگر همین فردِ از دین برگشته نیز، این موضوع را علنی نکند و در محافل عمومی اظهار ننموده و در مقابل اسلام موضع‌گیری ننماید، «حکم اعدام» بر او جاری نمی‌گردد و طبق دستور اسلام، هیچ‌کس حق تفتیش عقاید او را ندارد؛ بر این اساس، حکم سنگین «اعدام» برای فرد مرتد، هیچ ارتباطی با حوزه اعتقادات درونی فرد و آیه‌ی «لا إِکْراهَ‏ فِی الدِّین‏» ندارد، بلکه موضوعی کاملاً اجتماعی است؛ و در حقیقت، دین اسلام برای پیشگیری از ایجاد تردید، و فریب و گمراهی دیگران و جلوگیری از تجاوز به حقوق عمومی مسلمانان و همچنین پیشگیری از توطئه‌ی دشمنان اسلام، این حکم را صادر نموده است؛ چنانچه در زمان صدر اسلام، عده‌ای از اهل کتاب برای مردد ساختن مسلمانان تصمیم گرفتند که ابتدای روز به پیامبر (ص) ایمان بیاورند و در پایان روز از دین اسلام بازگردند؛ 🔹در پایان بدیهی است که هر دین و مکتبی که برای پیروان خود ارزش قائل باشد، در برابر هجمه‌ها و توهین‌ها و ایجاد شبهه و اسباب گمراهی آن‌ها، شدیدترین عکس‌العمل‌ها را در نظر می‌گیرد و هرگز اجازه بر هم زدن امنیت فکری و روانی جامعه را به کسی نمی‌دهد؛ لذا «حکم اعدام مرتد» برای تضمین سعادت امت اسلامی و خنثی‌سازی توطئه توطئه‌گران صادر شده و مسلماً هیچ‌گونه منافاتی با «تحقیق و پژوهش» در حوزه دین و «آزادی‌ عقیده» ندارد. 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
054.mp3
2.31M
🌸نامه هدایتگر و رهنمای زندگی بشر 🗃 جلسه: پنجاه و چهارم ✉️نامه ای رهگشا و کاربردی از امام علی علیه‌السلام به فرزند دلبندش امام حسن علیه‌السلام نامه ۳۱ نهج البلاغه 📢 توسط آیت الله آشتیانی ⏳تاریخ: 1400/07/14 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat