eitaa logo
امام حسین ع
18.4هزار دنبال‌کننده
397 عکس
2هزار ویدیو
1.9هزار فایل
کانال مداحی و شعر و سبک https://eitaa.com/emame3vom
مشاهده در ایتا
دانلود
4_6005965288997128241.mp3
1.87M
مرادزاده🎤
. 🌹🌹🌹 ای تمام بود و وجودِنبیِ امین زوجِ مرتضایی به بیتش تو نورِمبین مددی یازهرا یازهرا مدد ❷ ریزه خور خوان عطای تو زهرا منم خادم و گدای سرای تو زهرا منم عالم همه قطره تو دریایی ای مادرم فخرم این بود که غلام تو وحیدرم مددی یازهرا یازهرامدد ❷ دردایره ی عشق گرفتارزهراشدم تا به، ابدالدهر، بدهکارزهراشدم 🌹🌹🌹 مددی یا زهرا یا زهرا یا زهرا مدد سوزداین دل من، برایت، یا زهرا مدد همه تارو پودم، فدایت،یازهرامدد فاطمه توهستی،وقارو حیا و وفا فاطمه همه هستیِ، حیدر و مصطفی مددی یازهرا یازهرامدد ❷ ؁؁؁؁؁؁؁؁ ✅بند آذری اي آنام يا زهرا بيز بير عنايت ايله صحنه ي قيامتده بي بي شفاعت ايله قلبيمين صفاسي آنا جان آنا فاطمه زينبين آناسي آنا جان آنا فاطمه درد و غم توشنده يولومدا سني سسلرم صحنه ي قيامتده زهرا سني گوزلرم --- يا علي يا حيدر شعارون شعارون خانم هاردادي مزارون مزارون مزارون خانم هر نه وار اليم ده يولوندا فدا ايلرم مشكله توشنده سني من صدا ايلرم اي آنام يازهرا آنام واي آنام واي آنام ؁؁؁؁؁؁؁؁ ✅بندروضه ای بین در و دیوارچه غوغا به پا گشته است فاطمه به راهِ ولایت فدا گشته است مرو مرو زهراتو آتش براین دل مزن مرو مرو زهرا به جان حسین وحسن چه بگویم من از، ورم های آن بازویت سینه ات شکسته، خدایا، چه شدپهلویت ناله می زنی هر، شبانگاه، زسوز جگر من بمیرم از آن لکد خورده، ای پشت در ای نگار مولا یازهرا مرو ❷ گنبد و ضریحت همیشه، درین قلب ماست مرغ دلمان در، مدینه و یاکربلاست درهرشب جمعه که آیی به دشت بلا ناله میزنی که اعوذ من الکربلا جانم حسین جان حسین جان حسین ❷ 💠💠💠💠۱۲۶💠💠💠💠 ؁؁؁؁؁؁؁ 👇
. ببین حال زارم علی جــــان دوماهــــه بیمارم علی جان بیا بنشین بیا بنــــشین کنــــارم 2 اگر رفتم.. زدست تو.. تحمل کن علی جان علی جانم علی جانم 2 رسیده وقت احتـــضارم گره افتاد دیگر بکــــــارم خدا داند.. برایت بی.. قــــــرارم 2 کن آماده. تویک تابوت . برای من علیجان علی جانم علی جانم 2 وصیت دارم دارم ای علی جان زدنیـــــا بــــیزارم علــــی جان خداحافظ خداحافظ علی جان 2 بده غسلم.. تو آهسته.. تویار مهربانـــم علی جانم علی جانم 2 شبانه جسمم را تو بر دار نکن نامحرها خبـــــر دار نزن ناله. بر زینب شــــب تار 2 نمی خواهم... بیایند دشمنان تو علیجان علی جانم علی جانم. 2 .. ✍عیسی دین محمدی 👇
. 💠 روز💠 💎 نشانه شیعه واقعی 🔻حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها : إنْ كُنتَ تَعمَلُ بِما أمَرناكَ و تَنتَهي عَمّا زَجَرناكَ عَنهُ فَأنتَ مِن شيعَتِنا و إلاّ فَلا؛ ❇️ اگر به آنچه تو را به آن فرمان می‌دهيم عمل كنى و از آنچه برحذر می‌داريم دورى كنى، از شيعيان مايى و الاّ هرگز. 📚 بحارالأنوار، ج ۶۸ ، ص ۱۵۵ ‌به عمل کار برآید ..... ‌ .
. حتی اگر از مال مالامال باشد نزد تو باید قد آدم دال باشد عبد پشیمان آمده آغوش وا کن مگذار بیش از این پریشان حال باشد اقرار معصیت چرا می خواهی از من؟ بهتر همان که عبدِ نادم لال باشد اشکی بده محصول باغم پا بگیرد ارزش ندارد میوه وقتی کال باشد وقت گدایی از کریمِ آبرو دار خوب است سائل اهل قیل و قال باشد گر چه گناهی درخور عفوت نکردم اما همین عصیان پر از اشکال باشد چشم امیدم روز محشر سوی زهراست مادر همیشه در پی اطفال باشد زهرا خبر دارد که مجنون الحسینیم بالله قسم این بهترین اقبال باشد پرونده ما دست او باشد تمام است هر مشکلی را فاطمه حلال باشد این گریه از خوف خدا خوب است اما اشک محرم بهترین اعمال باشد پس تا توان داریم گریان حسینیم در روضه ای که صحبت از گودال باشد مردی که روزی زینت دوش نبی بود انصاف بود آیا تنش پامال باشد؟ ای نامسلمان ها کمی آزاده باشید ذبح کدامین دین به این منوال باشد زینب به سوی خیمه ها برگشت و میگفت ای وای اگر پای کسی خلخال باشد لبریز بغضیم و امید ما همین است سال ظهور منتقم امسال باشد .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. وقت استغفار حال زار را از من مگیر حس و حال گریه ی بسیار را از من مگیر چند قطره اشک مانده از همه دارائی ام بس عنایت کن همین مقدار را از من مگیر من همین یک ماه را در خواب غفلت نیستم بعد از این هم چشم شب بیدار را از من مگیر با وجود معصیت بر توبه هایم دلخوشم یا غفور این حال استغفار را از من مگیر جرم کمتر می شود با اعتراف بر گناه یا اله الموذنبین اقرار را از من مگیر بهر درمان دلم گاهی به تو سر میزنم ای طبیب اصلا دل بیمار را از من مگیر روز محشر بر دهانم مهر خاموشی مزن در قیامت فرصت گفتار را از من مگیر هر که را خواهی بگیر از من ولی جان علی اهل بیت حیدر کرار را از من مگیر حب حیدر شاخص تشخیص حق از باطل است راه را گم میکنم معیار را از من مگیر هفته ای یکبار هیئت میروم در طول سال تا قیامت هفته ای یکبار را از من مگیر کاری از من بر نمی آید به جز سینه زدن التماست میکنم این کا را از من مگیر .
. (قبل از شهادت) ۱۴۰۰ بند اول: از سر شب تا خود صبح همش بیداری میخوای صدام کنی ولی جونی نداری توون برات نزاشته این زخمای کاری خانم خونم با زخم پهلو حتی نفس کشیدنم سخته برا تو توی نماز شبت شنیدم توی قنوت آخرت سوز صداتو نگو برای آخرین دفعه می خندی دق میکنم چشاتو که به روم می بندی بند دوم: عزیز جون من شدی قامت خمیده ضعیف و بی رمق شدی رنگت پریده پاشو کسی سلاممو جواب نمیده زهرا نگا کن به التماسم بمون که بی تو یاوری نداره حیدر با رفتن تو قلبم میگیره آئینه ی دقم میشه مسمار رو در شرمنده که به خاطرم صورت کبودی اون لحظه کاشکی پشت در اصلا نبودی بند سوم: تو لحظه های آخرت زمزمه داری همش یه اسمی رو به زیر لب میاری برا شهید بی کفن داری می باری میگی به زینب عزیز مادر تنها نزار حسینمو میون گودال برس به دادش اون لحظه ای که دشمن نشسته رو تنش تو جاروجنجال سهم تو میشه کربلا یه روز اسارت دستای شامیا میشه پر از جسارت 👇👇👇
4_5852439990784494280.mp3
6.99M
(س) 💐زینب زینب یا بنت فاطمه 🎤   گل بیارید دختر علی و فاطمه رسیده اونی که امید قلب نا امیده گدا دست خالی بره امشب بعیده آخه شب ِ عیده ، آخه شب ِ عیده سومین آیه ی کوثر ِ سایه ی چادرش رو سر ماست تو سماست ، گفت گو ، تا که قنداق ِ تو دستای بی بی زهراست عالمه ی غیر معلمه ، فهمه غیر مفهمه زینب زینب یا بنت فاطمه با قدومش مدینه شده چراغونی سراسر فاطمه یه بار دیگه شده مادر فقط آرومه تو آغوش برادر ، بنت الحیدر لطف تو بیکران ، این شبا عمه جان واسه نوکر دعا کن حضرت حوریه ، کربلا ، سوریه قسمت این گدا کن ای زینت بابا خوش آمدی ، بی بی جان به دنیا خوش آمدی ای دختر زهرا خوش آمدی … زینب زینب یا بنت فاطمه بخدا که خون ِ حیدر تو رگ تک تکمونه رو سرمون دست صاحب الزمونه این صدای ارتش زینبیونه که میخونه ما همه در تبیم ، لشگر زینبیم تو دفاع از دمشقیم شیعه ی حیدریم ، از سرم میگذریم توی این راه عشقیم ما میثم تمار زینبیم ما مالک و عمار زینبیم زیر دین ِ سالار ِ زینبیم زینب زینب یا بنت فاطمه https://eitaa.com/emame3vom/53528
. 🎤 هوای تو دارد هوای دلم پُر از عطر یاسه فضای دلم مرا با خود امشب ببر تا خدا بخوان هم نوا با نوای دلم عنایت کن آقا بده حاجتم را شکسته دلم را شکسته ترش کن دلم را اسیر غم دلبرش کن مرا مستفیض دعای سحر کن مرا غرق فیض دعای سحر کن عزیز من ، عزیز من ، عزیز من ، عزیز من علاج دل بی قرارم تویی دلیل همه انتظارم تویی چه حاجت به باران اگر تشنه ام که سیرابم و چشمه سارم تویی ... بیا یوسف فاطمه اَلعجل ... ترانه ی باران ترانه ی من ندیدن رویت بهانه ی من به حال غمم حال تازه بده بیا رونقی دِه به خانه ی من عنایت کن آقا بده حاجتم را همه حاجتم دیدن روی ماهت به چشمان گریان نشتم به راهت امید همه بینوایان تو هستی نگاه دو عالم به سوی نگاهت عزیز من ، عزیز من ، عزیز من ، عزیز من به شاهی چه حاجت گدای تواَم که دل خسته و بینوای تواَم گرفتار عشق شما هستم و دگر بعد از این مبتلای تواَم ... بیا یوسف فاطمه اَلعجل ... سحر شد ببار ابر باران من که دوری شده قاتل جان من گرفته نگاهم غبار فراق بشوی این غبار از دو چشمان من عنایت کن آقا بده حاجتم را مرا شور عشق تو کرده هوایی بیا ای سفر کرده پس کِی میایی کجا من به دنبالت آقا بگردم نجف یا مدینه و یا کربلایی عزیز من ، عزیز من ، عزیز من ، عزیز من گل نرگس آقا تو تاج سری یقین دارم آقا مرا میخری مرا یک شب جمعه با اشک و آه به همراه خود کربلا میبری ... بیا یوسف فاطمه اَلعجل ... .👇
AUD-20211113-WA0013.mp3
5.75M
احساسی (عج) 🍃هوای تو دارد هوای دلم 🍃پر از عطر یاس فضای دلم 🎤
. دوباره عصر جمعه شد و بی قرار می گریم برای آمدنت ای نگار می گریم دوباره عصر جمعه شد و تو نیامدی آقا سحر نگشت شب انتظار می گریم دوباره عصر جمعه شد و اشكها سرازیر است ز هر دو دیده چو ابر بهار می گریم دوباره عصر جمعه شد و با نوای یا مهدی زبان گرفته ام و زار زار می گریم تو بر گناه منِ رو سیه مكن گریه كه من به حال خودم شرمسار می گریم اگر چه غرق گناهم ولی شبیه شما برای جد تو روزی دو بار می گریم برای شیب خضیب و برای خد تریب برای آن سرِ بر نی سوار می گریم برای معجر و انگشتری كه غارت شد برای آتش و دود و فرار می گریم .
. دلم برای شما غرق آه و غم شده است نسیم رحمتتان باز شاملم شده است   دعای فاطمه در حق من اثر کرده غلامی در این خانه قسمتم شده است   به قدر دانه ی ارزن کسی مرا نخرید به جز شما چه کسی سایه ی سرم شده است؟  به هر کجا که روم باز پر کشم اینجا کبوتر دل من جلد این حرم شده است  کسی که قطره ی اشکی برای تو ریزد به چشم حضرت زهرا چه محترم شده است  همین که هر شب جمعه میان بزم عزا رسد کسی, به یقین شامل کرم شده است   همیشه روسیهان نیز پیش تو شاهند که خوب و بد به بساطت شبیه هم شده است  ز کودکی در این خانه نوکری کردم گدایی در این خانه عزتم شده است  از آن زمان که  پدر بین روضه ها بردم  غلام کوی ابالفضهل, شهرتم شده است  بهای گریه ی بر تو بود بهشت برین که گریه بهر عزایت تجارتم شده است  خدا کند که بمیرم به پای شش گوشه فقط همین به خدا, حرف آخرم شده است   ✍ ..... .............. شب جمعه حرم یار چه دیدن دارد گریه های من ِ هجران زده دیدن دارد شب جمعه اسٺ نوایی ز حرم میاید نوحه ی حضرٺ زهراسٺ شنیدن دارد
4_5850394095997946800.mp3
3.52M
متن (به سن و سال که نیست...) 🎤 با متانتش طوری قدم برمیداره که دشمن پاشو چند قدم عقب میذاره به سن و سال که نیست تو خونش شهامته به های و هوی که نیست تو جونش شجاعته خون بنی هاشم تو رگاش میجوشه میخواید چیکار کنید نوجوون ترین شاگرد ابالفضل اومده میدون سریع فرار کنید حسن حسن میگه این شیر دلاور حسین حسین میگه میزنه به لشکر حسن حسن جانم ای حسن حسن جان حسین حسین جانم ای حسین حسین جان
5205674882.mp3
11.38M
🎵 شاه لوکشف علیه‌السلام◾️ بانوای🎤کربلایی علی‌اکبر‌حائ‍ـری [ سلام‌اللّٰه‌علیه ]۱۴۰۰ [ هیئت ام ابیها قم ] نوشتـه‌روی دلم به سر‌مشق خـون شدم‌در مسیـرعشق یه‌پا ذوالـفنون آمده روایـت از رسـول اکـرم عـلـیٌ شیعَـتُـهُم هُمُ الفـائِـزون رستگارم به محبته علی‌علی‌علی دنیا شیرینِ حلاوته علی‌علی‌علی دوست‌و آشنا‌ها می‌دونن همـه‌همـه‌همـه میمیرم واسه زیارته علی‌علی‌علی فَمَـن یَمـوت یَـرَنی به من که سر میـزنی هر کی یه عشقـی داره تو فقـط عشق منی یقینـاً رُکـن اذان اقامـه عـلی هم تـراز با نبـیِ مقـام عـلی همیشه شعـار زندگیِ منـه که هستـم تا به اَبد غـلام علی داری بر‌دو‌جهان سلطنـت علی‌علی‌علی قبله‌ی کعبه‌ به‌شش‌جهـت علی‌علی‌علی فاطمـه بوده وصیتـش به‌همه‌نوکرا بگو تاروز جزاء فقـط علی‌علی‌علی بگو به نـام عـلی به احتـرام عـلی هر کی آقای خودش فقـط آقامـ عـلی❤️ .
. چکیده رساله ی آسیب شناسی و آفات رایج در مداحی، اثر خادم الشریعه محمد حسین شکروی : در جای خود ثابت است که مدح و مرثیه در حقّ پیامبر و خاندان رسالت^و آنچه مورد تحسین عقلاست؛ از حیث عقل و شرع مطّهر مورد تشویق و ترغیب بوده،حتّی می‌توان برای تأیید چنین عملی از قرآن کریم نیز شاهد آورد؛مانند:سلامٌ عَلی نُوح، سَلامٌ عَلی إبرَاهِیم، سَلامُ عَلی آلِ طَه وَ یاسِین و ... ولیکن در مدح و مرثیه متداول در لسان عامّه، حدودی باید رعایت و مورد مداقّه واقع شود. تا مدح و مرثیه دچار ابتذال نشود، و از حدود شرعی خود خارج نگردد؛ چراکه به موجب آیات کریمه :﴿لا تَغلوا فِی دِینِکم﴾ ، ﴿تِلکَ حُدودَ الله﴾ و آیات متعدد دیگر و روایات مسلّمه مثل فقره ی زیارت جامعه کبیره و یا صلوات شعبانیه: المُتَقدَّمُ لَهم مارِق،وَ المُتَأخِّرُ عَنهُم زاهِقٌ وَ اللازِمُ لَهُم لاحِق....یعنی هرکس بر آنها تقدّم جوید،از دین خارج می‌شود.و هرکس از آنان عقب ماند، نابود شود.و هرکس همراه آنان باشد،ملحق به آنها خواهد شد. مدح و مرثیه باید مرضیّ پروردگار متعال و منطبق بر قواعدی باشد،که از طرف شارع مقدّس بیان شده است.و لذا در این رساله حتیّ المقدور سعی شده،تا مرزها و حدودی که خروج از آن مورد رضایت اهل بیت عصمت و طهارت^نیست، بیان شود و به اصطلاح خطوط قرمز مدح و مرثیّه مشخص گردد. چرا که مدح و مرثیه اثر به سزایی در إحیا و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه ایجاد می کند و لذا آسیب هایی همچون:غلوّ، لغویات، أکاذیب،أباطیل،کفریّات،هجویّات،لهویّات و... باعث سست شدن و تخریب اعتقادات جامعه شده و یا حدّاقل اثر سازندگی آنها را کاهش می دهد.از یک سو این هنر به عنوان زبان گویای مبلغّان معارف دینی جهت بیان وقایع، اهداف و انگیزه های قیام و یا تبیین شرائط سیاسی اجتماعی حاکم بر معصومین عظام^در قالب شعر بوده و از این رو باید با علم و آگاهی بیشتر تصویر صحیحی از مقام،افکار، مکارم و محامد و کرامات معصومین ^ را متناسب با شأن این بزرگواران به ارادتمندان و پیروان آنها ارائه کرد،تا شور مجامع اهل بیت^توأم با شعور روز افزونتری شود،و این امر محقّق نمی شود؛مگر آنکه نغمه سرا یان و شعرا و مضمون پردازان ما عالم به فقه پویای شیعی باشند. تا هم بتوانند با بیان حقایق از مقام امامت و ولایت دفاع کنند.و هم جامعه را از انحرافات ، آفات و خرافات به دور نگه دارند.از سوی دیگر سرودن شعر و إنشا ی آن به خودی خود و به دور از هر عارض ثانوی، عملی مباح محسوب می‌شود؛ امّا عروض عناوین ثانوی بر آن می تواند، آن را از حدّ مباح خارج نموده. و در زیر مجموعه حرام یا مستحب وارد سازد . به عنوان نمونه در صورتی که شاعر شعری را در مدح امامان معصوم^ بسراید و یا در قالب شعر بخواهد ،حقّانیت آنان را اثبات نماید‍، این نمونه شعر مستحب و در پاره ای موارد واجب می‌‌گردد. امّا اگر شاعر در قالب شعر بخواهد، مؤمنی را هجو نماید، یا باطلی را ترویج نموده، و از آن دفاع کند. یا مضامین به کار رفته در آن باطل و بعضا ًلهو و غیر اخلاقی باشد‍، می تواند عنوان حرام و حتیّ مجرمانه به خود گیرد. از این رو در این رساله تلاش شده،با تبیین شاخصه های مطلوب و اسلامی در سُرایش شعر و بیان آثار و آسیب های آن در فروض مختلف،با بررسی منابع آن را قانون مند و منضبط ساخت. سال دفاع رساله در دانشکده الهیات شهرری، 1394 .
. یقین دارم ای ماه آخر میایی شبی از دل ابرها در میایی تو جمع تمامی ایّام خوبی پس از یازده ماه دیگر میایی چنان حال ما بی‌تو بد شد که تنها تو از عهده‌ی کار ما برمیایی در این روزگار پر از ناامیدی امیدم شده زنده با هر "میایی" تو هر صبح و شام از حوالی گودال بمیرم که با دیده‌ی تر میایی به زینب قسم می‌دهم چون تو گفتی که در روضه‌ی شام با سر میایی و شاید ظهور تو با این دلیل است؛ به تسکین پهلوی مادر میایی خوشم با خیال رسیدن به روزی که با یازده ماه دیگر میایی... .
. صدف چشم من از داغ تو گوهر بارست چه کنم؟! کار علی بی تو به عالم، زارست اشتیاق تو مرا می‏کِشد از خانه برون ور نه از خانه برون آمدنم، دشوارست موقع آمد و شد، فاطمه جان! می‏بینم دیده‏ ی زینب تو مات در و دیوارست به گواهی شب و، زمزمه‏ ی مرغ سحر اهل یثرب همه خوابند و، علی بیدارست روز در خانه، پرستار حسین و حسنم کمکم کن، که نگهداری شان دشوارست یاد آن روز که با زینب تو می‏گفتم... دخترم، گریه مکن، مادرتان بیمارست چاه داند که به من، عمر چه سان می‏گذرد قصه، کوتاه کنم ور نه سخن بسیارست بشنو از شاعر "ژولیده"، تو راز دل من صدف چشم من از داغ تو، گوهر بارست ژوليده نيشابوری ✍ . .
سلسله مباحث کوتاه 🔰 ابعاد داشتن کربلا / ۱۲ ☑️ بعد سیاسی / ۶ 📌همانطور که شهادت امام حسین علیه‌السلام سیاسی است مجالس عزای امام هم باید سیاسی باشد. به همین جهت حضرت آقا می‌فرمایند . ⬅️ یعنی هرکه به امام (ع) معتقد است به اسلام سیاسی هم باید اعتقاد داشته باشد. ✳️ امام (ره) نیز در سخنرانی ۱۴ آبان ۱۳۵۹ می‌فرماید: «زنده نگه داشتن عاشورا یک مسئلۀ بسیار مهم سیاسی - عبادی است، عزاداری کردن برای شهیدی که همه چیز را در راه اسلام داد، یک مسئله سیاسی است، یک مسئله‎ای است که در پیشبرد انقلاب اثر بسزا دارد. ما هستیم، ما ملتی هستیم که با همین اشکها سیل جریان می‎دهیم و سدهایی را که در مقابل اسلام ایستاده است، خرد می‎کنیم.» (۱) ⬅️ و این یعنی لشکر هیأت‌ها باید لشکر دفاع از اسلام باشد. بیشترین مبارزان دوران انقلاب، جنگ و مدافعان حرم از هیأتی‌ها بوده‌اند. حتی شعارهایی که در جبهه‌ها داده میشد از سبک‌های نوحه‌ها برداشته شده بود. هیأت باید شهیدپرور باشد؛ نه صرفاً جایی برای لذت بردن و وقت گذراندن. هیأتی باید به درد مردم جامعه، به درد اسلام و به درد امام زمان (عج) بخورد. مداحی که به دنبال کسب درآمد و شهرت باشد نمی‌تواند سرباز دین و مدافع جبهه اسلام باشد! نمی‌تواند شهید تربیت کند! فقط خواننده‌ای است با تِم مذهبی. سینه‌زنی که به جای تاثیرپذیری از محتوا و معرفت فقط از سبک و ریتم اثر می‌گیرد، اهل شهادت نخواهد شد! ✳️ حضرت امام (ره) در این زمینه می‌فرمایند: «اگر این مجالس عزا و دستجات سینه‌‏زنی و نوحه‌‏سرایی نبود، ۱۵ خرداد پیش می‌‏آمد؟» (۲) ✳️ و باز هم در سخنرانی ۱۴ آبان ۱۳۵۹ اینگونه تأکید می‌کنند که: «وقتی یک ملت در ماه محرم، سرتاسر یک مملکت، یک مطلب را می‌گویند، شما انگیزه این گریه و این اجتماع در مجالس روضه را خیال نکنید که فقط این است که ما گریه کنیم برای سیدالشهدا. نه سیدالشهدا احتیاج به این گریه‌ها دارد و نه این گریه‌ها خودش- فی نفسه- کاری از آن می‌آید، لکن این مجلس‌ها مردم را همچو مجتمع می‌کنند و یک وجهه می‌دهند، سی میلیون، سی و پنج میلیون جمعیت در دو ماه محرّم و خصوصاً دهه عاشورا، یک وجهه، طرف یک راه می‌روند. اینها را در این ماه محرّم، خطبا و علما در سرتاسر کشور می‌توانند بسیج کنند برای یک مسأله. این جنبه سیاسی این مجالس بالاتر از همه جنبه‌های دیگری که هست. بیخود بعضی از ائمه ما نمی‌فرمایند که برای من در منابر روضه بخوانند. بیخود نمی‌گویند ائمه ما به اینکه هر کس که بگرید، بگریاند یا صورت گریه، گریه کردن به خودش [بگیرد] اجرش فلان فلان است. مسأله، مسئله گریه نیست. مسأله، مسئله تباکی نیست. مسأله، مسئله سیاسی است که ائمه ما با همان دید الهی که داشتند، می‌خواستند که این ملت‌ها را با هم بسیج کنند و یکپارچه کنند از راه‌های مختلف. اینها را یکپارچه کنند تا آسیب‌پذیر نباشند. مسائل اسلام، مسائل سیاسی است و سیاستش غلبه دارد بر چیزهای دیگرش.» (۳) 📚منابع: ۱ـ صحیفۀ امام، ج ۱۳، ص ۳۲۷ ۲ـ صحیفۀ امام، ج ‏۱۶، ص‏ ۳۴۶ ۳ـ صحیفۀ امام، ج ۱۳، ص ۳۲۳ 🖋دکتر حسین محمدی فام .
. (عج) بیا که شب ز فراق تو بی سحر مانده بیا که داغ فراق تو بر جگر مانده بیا که دیده عالم دگر ندارد تاب ز فرط گریه برای تو بی گوهر مانده الا که یوسف حسنی ز اوج هجرانت هزار حضرت یعقوب بی پسر مانده بیا که رنگ خزان دارد آرزو هامان بیا که باغ امید تو بی ثمر مانده جواب طعنه زنان را دهم به این جمله که یار و صاحب من در ره سفر مانده دل شکسته ی من هستی من زار است تمام هستی من بر سر گذر مانده شفا دهنده به زخم دل شکسته تویی بیا که ناله ی زهرا به پشت در مانده مجتبی صمدی شهاب✍ ____________ .