تقصیر مردم است
🔺یک عدمون مشکل رو در فشارهای اقتصادی به مردم دیدیدم و گفتیم خون ملت به جوش آمده. یک عدمون گفتیم مشکل اصلی بحث حجاب و قانونی بودن اونه. رفتیم تو بحث و جدل که اینو حل و فصل کنیم. یک عدمون گفتیم مشکل سلبریتی کثیف و لایک پرسته، هم خودشون هم فرهنگشون و هم محیط رشد و نمو و حیاتشون. یک عده هم با بی انصافی مساله رو ظلم مسوولین دانستیم و ظالمانه گفتیم مردم مقابل ظلم قیام کردند. یا ادای آدمهای با انصاف رو در آوردیم و گفتیم مسوولین خطا کردند. رفتیم روی نقد خطاهای نیروی انتظامی و دیگران.
🔺اما وقتی او وارد شد و تحلیل کرد خیلی ها فهمیدند سر کار بودند. ریشه اصلی را ندیده بودند. همه منفعل شده بودند و گول خورده بودند. او یک حرف متفاوت زد. مثل همیشه عمیق ترین و دقیقترین تحلیل را او گفت. ریشه اصلی همه این مشکلات آن است که داریم پیش میرویم.
🔺ایران دهه نود را با مسوولینی ضعیف و پر خطا و غرب ترس و غرب بسنده، «دوام آورد». ایران درد کوچک شدن سفره و بی کاری و بی مسکنی را با طعم دولتی بی خیال و کم کار پشت سر گذاشت. خواستند مردم پای صندوق رای نیایند تا همه این درد و رنج که منشاش یا فشار دشمن بود یا فرهنگ دشمن پرستی، همه اش را به صورت نظام بکوبند. اما مردم آمدند. همه تلاشهایشان کمتر از بیست درصد ریزش رای را به همراه داشت. بقیه مشارکت کنندگان ابتدای دهه نود باز هم آمدند. شد یک حماسه. دشمن خفه خون گرفت. مردم درد داشتند اعتراض داشتند رنج کشیدند اما نگذاشتند اسلام سیلی بخورد و سیلی به دشمن زدند.
🔺اینگونه بود که ورق برگشت. دولتی آمد مصمم. مردمی. امیدوار به مردم. شجاع در تصمیم گیری. آثار حضورش کم کم هویدا شد. صدای شکستن استخوانهای پیکره تحریمها شنیده شد. چک برجام نقد میشد نه با اختیار طرف مقابل بلکه با زبانی که بهتر میفهمیدند یعنی اجبار. سخت ترین تصمیمهای اقتصادی شجاعانه گرفته شد.
نشاط مردم جلوه نمایی میکرد. صحنه شد صحنه بروز معنویت. اربعین چشمهای دشمن را داشت از حدقه بیرون میکشید. ملیون ملیون ایرانی راه افتادند. سرود سلام فرمانده رفت روی مخشان، تصویر یک ایران با نشاط معنوی و با عزم جدی که از وسط آتش شیطنتهایشان دوباره برخاسته، داشت مخابره میشد. شروع کردند به دست و پا زدن.
🔺دشمن دشمن است همیشه دشمنی میکند. اما تحلیل او را دقت نکردیم. مشکل او این بار هیبت و اقتدار ایران بود. دستپاچه شده بود. این که همه مهره هایش را رو کرد و اینکه شروع کرد مثل گربه ترسیده به چنگول کشیدن، همه اش ناشی از حرکت مردم بود. این آن فهم راقی و متفاوت «پیر طریقت» ما بود و چقدر درست میگفت.
🔺او در «جنگ روایتها» هم استاد بود. روایت گری او بر بستر «تبیین» سوار بود. واقعیت را میگفت. درست تر از همه. اما همزمان روایت دشمن را هم باطل میکرد. «تبیین» واژه ای است که تشعشعش را باید در دستان او ببینیم تا بشناسیمش. این تبیین همان عصای موسوی است که مارها را به تمسخر میکشد. تبیین اگر تبیین باشد در هر جنگ روایتی ورق را بر میگرداند.
و ما مثل همیشه درس گرفتیم از این استادحقیقت استادطریقت و استاد شریعت و استاد سیاست.
#لبیک_یا_خامنه_ای
#ایران
@ali_mahdiyan
🆔 @emlaee
#تلنگر_معرفتی
💢 هرشب قبل ازخواب این عکس را نصب العین و کلاهمان را قاضی کنیم آیا امروز امام زمانمان جایی در زندگی روزانه ما داشت؟!
↩️ نکند جزء آن زیان دیدگانی باشیم که بازی های دنیا ما را از امام زمانمان غافل کرده باشد؟
🔺 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُلْهِكُمْ أَمْوَالُكُمْ وَلَا أَوْلَادُكُمْ عَنْ #ذکر اللَّهِ وَمَنْ يَفْعَلْ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ ﴿۹ منافقون﴾
↩️ طبق روایاتی معتبر امام ذکرالله و بزرگترین آیت الهیست...
#امام_زمان
🆔 @emlaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تاریخ، شما را با مواضعتان قضاوت خواهد کرد، نه نماز و روزهای که به جای آوردید!
#لبیک_یا_خامنه_ای
🆔 @emlaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #اعتیاد_مدرن
⭕️آیا میتوانید یک روز را بدون #تلفن_همراه تان سپری کنید؟
اگه پاسخ شما «خیر» است این ویدئو را ببینید تا بدانید سازندگان تلفن همراه با چه ترفندی مغز ما را به استفاده مداوم و طولانی مدت از تلفن همراه عادت میدهند.
🆔 @emlaee
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️عفت در گفتار (بخش دوم)
🔸نحوهی سخن گفتن افراد نشان دهنده ی شخصیت آنان بوده، مردم براساس آن دربارهی آنها قضاوت خواهند کرد. از این رو امام علی (ع) فرمود: «قولوا الخیر فتعرفوا به؛ #خوب_بگویید تا به خوبی معروف شوید.» در ادامه، زیرمجموعه و مصادیق محتوا را میشناسید.
💠سخنان زشت (۲)
🔹 #سخن_زشت باعث میگردد که #شخصیت_انسان در نظر مردم کوچک و اعتبار او کاهش یابد. امام علی (ع) میفرماید: «سوء المنطق یزری بالبهاء و المروه؛ #بدزبانی ارزش و بهای انسان را در میان مردم از بین برده، مروت او را نابود میکند». [۱] در روایات اسلام، گفتن سخن زشت و رکیک از روش انسانهای پست معرفی شده است. اميرالمؤمنين (ع) فرمود: «سنه اللئام قبح الکلام؛ روش انسانهای پست، گفتن سخنانی زشت است». [۲] براساس آموزههای دینی، گفتن سخنان زشت از نمودهای برجسته #بیعفتی_در_گفتار است. #سخن_زشت مفهوم عامی دارد و شامل بسیاری از گفتارهای ضد اخلاقی میشود. سخنان بیهوده و بیفایده نیز از دیدگاه اسلام ناپسند بوده و از مصادیق بیعفتی در گفتار شمرده میشود. در روایات اسلامی از این گونه سخنان نیز نهی شده است؛ چنان که در روایت دیگری امام علی (ع) فرمود: «اجتنب الهذر فایسر جنایته الملامه؛ از بیهودهگویی برحذر باش، چرا که آسانترین زیان آن سرزنش است». [۳]
🔹 #سخنان_بیهوده نیز هر چند ممکن است در ابتدا حرام نباشد، ولی سرانجام به حرام منتهی خواهد شد. اميرالمؤمنين امام علی (ع) ميفرمايد: «ایاک و الهذر فمن کثر کلامه آثامه؛ بر تو باد به دوری از #بیهوده_گویی، زیرا هر که سخن او زیاد شود گناهان او فراوان است». [۴] آن چه در منابع دینی به آن توصیه شده، گفتن #سخنان_پاکیزه است. پیامبر اکرم (ص) فرمود: «ان فی الجنه غرفایری ظاهرها من باطنها من ظاهرها یسکنها من امتی من اطاب الکلام... ؛ در بهشت غرفههای است که درون آن از بیرون، و بیرون آن از درون آن دیده میشود کسانی از امت من ساکن آن میشوند که سخنان پاکیزه میگویند...». [۵] حضرت در بیان دیگر میفرماید: «ثلاثه من ابواب البر: سخاء النفس و طیب الکلام و العبر علی الذی؛ سه چیز از درهای نیکی است، سخاوت، #سخن_پاکیزه و صبر در برابر اذیت مردم». [۶] #ادامه_دارد...
پی نوشتها؛
[۱] میزان الحکمه، ج ۸، ص ۴۳۶
[۲] همان
[۳] حسین شیخ الاسلام، گفتار امیرمومنان (ع)، ج ۲، ص ۱۵۷
[۴] همان منبع
[۵] غرر الحکم، ج ۸، ص ۴۵۰
[۶] میزان الحکمه، ج ۸، ص ۴۵
برگرفته از ماهنامه پیام زن، ش ۲۳۵
منبع؛ وبسایت راسخون
#عفت #عفت_گفتار
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
وحدت_اسلامی_از_منظر_امام_خمینی_و_رهبر_معظم_انقلاب.pdf
625.5K
📋 مقاله وحدت اسلامی از منظر امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب اسلامی (مدظله العالی)
#مقاله
#امت_واحده
#وحدت
#هفته_وحدت
ایده وحدت دانشجویی.pdf
197.1K
🔹ایده های هفته وحدت با محوریت تشکل های دانشجویی
🔸امروز رهبر انقلاب خطاب مستقیم خود را به سوی تشکلهای مردمی خودجوشی آورده اند که در حال تلاش مخلصانه برای تقویت فرهنگ انقلابی هستند از موضوعات مهمی که ایشان دائما بر آن تاکید دارند ولی پژواک لازم را نمی یابد مساله وحدت اسلامی است
#هفته_وحدت | #امت_وحدت
ایده هفته وحدت.pdf
182.9K
🕌ایده های نوآورانه برای هفته وحدت
🔖مشتمل بر 40 ایده
#هفته_وحدت | #امت_وحدت
بایسته های تبلیغ در مناطق مشترک.pdf
757.3K
⚠️ بایسته های تبلیغ در مناطق مشترک شیعه و سنی...
#امت_واحده
#وحدت
کتابخانه وحدت.rar
13.73M
📚 کتابخانه وحدت
شامل کتابهای ذیل میباشد:
📕امام علی و وحدت اسلامی
📗 امیرالمومنین اسوه وحدت
📘پیشوایان شیعه پیشگامان وحدت
📒تجلی وحدت تبیین حکم امام
📘حدیث همدلی
📗غدیر محور وحدت اسلامی
📕وحدت از دیدگاه قرآن و سنت
#هفته_وحدت | #امت_وحدت
آسیب شناسی وحدت اسلامی.pdf
1.75M
🔹آسیب شناسی مسأله وحدت اسلامی
🔺سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جواد محرابی
#هفته_وحدت | #امت_وحدت
از وحدت فعال تا وحدت منفعل.pdf
1.54M
🔸از وحدت فعال تا وحدت منفعل
🔺بررسی راهبرد آگاهانه انقلاب اسلامی در حوزه وحدت اسلامی
🖌گفتاری از حج تالاسلام والمسلمین محمدرضا زائری
#هفته_وحدت | #امت_وحدت
ایده هفته وحدت و مسجد.pdf
248.7K
🕌ایده های نواورانه برای وحدت با محوریت مسجد
🔖مشتمل بر 36 ایده
#هفته_وحدت | #امت_وحدت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 #جهاد_تبیین چگونه⁉️
🔹رهبر حکیم انقلاب: بعضیها چسبیدن به فضای مجازی و به #توییتر و چه و چه... این #فایده_نداره. #تخاطب_واقعی لازمه ، میزگرد، سخنرانی، نشریه، بحثهای دونفره و سه نفره، جلسه تحلیل، اینها لازم است. با مخاطبین بنشینید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 ببینید | دشمن شماره یک شیاطین عصر ما کیست؟
لذت بردم 😍
پیشنهاد دانلود👏
#لبیک_یا_امام_خامنه_ای
#ایران
🆔 @emlaee
هدایت شده از مسجدآیتاللهاملایی/کانونفرهنگی–قرآنیمسجدقائمیه
🌺مراسم یادواره ۳۲۵ شهید محله خوزان و بزرگداشت شهادت شهید محراب حضرت آیتالله اشرفی
زمان: پنجشنبه ۷/۲۱، از نماز جماعت مغرب و عشاء
مکان: خ شریعتی جنوبی، مسجد ملامحسن #خمینی_شهر
#ایران
🆔 @emlaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استوری
#میلاد_پیامبر_اکرم(ص)
#میلاد_امام_جعفر_صادق(ع)
#هفته_وحدت
🆔 @emlaee
*💠اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ💠*
💢 توسل دائم و روزانه به امام زمان (عج)
↩️ حجت الاسلام حاج شیخ جعفر ناصری:
↩️ چطور ما این قدر از توجه به امام زمان علیه السلام غافل شدیم؟! چطور این قدر دور شدیم و توانستیم بدون توسل به آن حضرت زندگی کنیم؟! آیا این سفرهای که برای ما پهن کردهاند، کم است؟ چه کسی بهره میبرد؟ چطور روزگار ما را به غفلت انداخت و از این بخش غافل شدیم؟
🔹 روزانه باید متوسل بود، گرچه افق این فکر خیلی بلند است و افق این ارتباط خیلی راقی است؛ اما دائم باید ملتزم به توسل بود. تجربه بین علما نشان داده است که توسل و توجه به حضرت بقیه الله ارواحنا فداه، خیر دنیا و آخرت میآورد که ثبات قدم و مراعات میخواهد، ادب و گذشت میخواهد، سحر میخواهد، نماز اول وقت و قرائت قرآن میخواهد. آن زمان است که انسان احساس میکند یک باب دیگر هم در زندگی او باز شد که نسلهای آینده او هم بهره خواهند برد.
#توسلات_مهدوی
#امام_زمان
🆔 @emlaee
ا﷽ا
🔴همهی دلایل طرفداران حجاب اختیاری
۱. به حکم «لا اکراه فی الدین...» در دین اجبار نیست!
۲. با زور کاری از پیش نمیره، رضا خان هم به زور نتونست حجاب را بردارد!
۳. هرچی اجباری شد، ارزشش از دست میره!
۴. باید کار فرهنگی کرد!
۵. هر وقت جلوی اختلاس و دزدی را گرفتید، برید سراغ حجاب!
۶. بدن خودمه اختیارشو دارم!
✅ پاسخ
✍ حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
1⃣ لا اکراه فی الدین اولا مربوط به پذیرش اصل دین است، همانطور که در دانشگاه رفتن اکراهی نیست اما هرکس وارد دانشگاه شد باید قوانین آن را رعایت کند. ثانیاً این آیه مربوط به اعتقاد است؛ بله کسی را نمیتوان مجبور به پذیرش اعتقادی کرد، مثلاً ممکن است کسی همان قوانین دانشگاه را قبول نداشته باشد, درست است که به زور نمیشه او را مجبور به پذیرش کرد، اما رعایت قوانین برای همه لازم است وگرنه سنگ روی سنگ بند نمیشود.
2⃣ هر قانون باید یا مستند به دستور الهی باشد یا رأی مردم؛ اقدام رضا خان نه مستند به شرع بود و نه با رأی مردم بر سر کار آمده بود، اما حجاب هم دستور خداست، هم بر آمده از قانون اساسی کشور است که با رأی مردم اعتبار پیدا کرده است.
3⃣ بله ارزش مفاهیم دینی و اخلاقی به اختیاری بودن آن است، اما آیا میتوان به این بهانه راه را برای هنجارشکنی باز کرد؟ آیا میتوان پذیرفت چون اجبار ارزش عمل را از بین میبرد، از جریمه کردن کسی که از چراغ قرمز عبور کرده یا از قرار دادن پلیس در چهارراهها صرفنظر کرد؟
4⃣ در مورد کار فرهنگی اولا باید دانست که قانونگذاری خود بخشی از فرآیند فرهنگسازی است و ثانیاً بالاخره عدهای عامدانه اصرار به هنجارشکنی دارند، آیا فرهنگ سازی برای آنها پاسخگو است؟ آیا با فرهنگ سازی صرف، میتوان جلوی جرایم مثلاً دزدی را گرفت؟
5⃣ گره زدن مشکلات به یکدیگر یک نوع فرافکنی و از مغالطه های نخ نما است؛ اگر ما حجاب را رها کردیم و مثلاً خواستیم با قتل مقابله کنیم، قاتل نمیگوید: «این همه بی حیایی در جامعه است اول جلوی آن را بگیرید!! من به خاطر نگاه هرزه به ناموسم دست به قتل زدم اگر در جامعه حیا و عفت بود این قتل اتفاق نمیافتاد!»؟
6⃣ #کرونا به همه ما آموخت که انسان دارای مسئولیت اجتماعی است و پوشش (همانند ماسک) چون نمود اجتماعی دارد، میتواند و باید ضابطهمند باشد
#حجاب
#حجاب_قانونی
🆔 @emlaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹مردم قدرتی دارند
که مسئولین ندارند
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
یعنی امت برود به کمک امام
#بی_تفاوت_نباشیم
#ایران
🆔 @emlaee