eitaa logo
نوشته‌های انقلابی
1.5هزار دنبال‌کننده
339 عکس
104 ویدیو
16 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرّحمن الرحیم 🔖 نام‌آورانِ گمنام 🔸حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مورد شهدای گمنام فرمودند: «سلام بر شهیدان گمنام، گمنام در میان خاکیان و معروف در عرصه‌ی افلاکیان. فداکارانی که پس از گذشت سالیان دراز از لحظه‌ی شهادتشان کشور را با رائحه‌ی معنویت و جهاد، معطّر می‌سازند و پرچم افتخار به خون‌های ریخته شده در راه اسلام و قرآن را، بیش از پیش به اهتزاز در می‌آورند. تقارن تشییع پیکر این مسافرانِ به خانه‌ برگشته، با روز شهادت صدیقه‌ی طاهره (سلام‌الله‌علیها) مبشّر ابدیّت یاد و خاطره‌ی آنان و مژده‌بخش خیر کثیری است که از ناحیه‌ی آنان برای کشور امام زمان روحی‌فداه) فراهم خواهد آمد ان‌شاءالله.»(۱۶ دی ۱۴۰۰) 📌. شهدا گمنام، افراد دلیری هستند که جان خود را در راه وطن نثار کردند و اکنون که سالها از جنگ تحمیلی بین ایران و عراق می‌گذرد، هیچ رد و نشانی از آنها باقی نمانده و بی نام و نشان هستند. این افراد شجاع که برای شرف و آبروی کشور و خانواده‌های خود جنگیدند و مظلومانه شهید شدند و در مسیر عبودیت و بندگی در نزد خدای متعال در بالاترین مقام معنوی جای دارند. و در این میان چشم انتظاریست که می‌ماند. مادری چشم به‌راه... که سال‌هاست دلتنگ در اغوش کشیدن فرزند است... خواهری که می‌خواهد با برادرش صحبت کند اما نمی‌داند کدام  یک برادر اوست... پدر پیری... که عصا به دست در گلزار شهدا جستجو می‌کند عصای پیری‌اش را... دختری... که پدرش تا بحال از چارچوب قاب عکس بیرون نیامده... سلام بر آنهایی که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند!... و تا ابد به آنانکه پلاکشان را از گردن خویش درآوردند تا مانند مادرشان گمنام و بی مزار بمانند مدیونیم... 🔸و این روزها... حال و هوای ایران دوباره جان تازه گرفت. در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها)، ۴۰۰ پرنده خونین بال پس از سالیان طولانی، از مرزهای جنوب وارد کشور شدند و روح مطهر آنها در چندین شهر ایران، فضا را عطرآگین کرد. قصد کردم به بدرقه این شهیدان بروم و با مادران و پدران منتظر چند قدمی همراه شوم. ظهر روز سه شنبه ۶ دی‌ماه مصادف با سوم جمادی الثانی، وضو گرفتم و با نیت خودم را به مراسم تشییع پیکر شهید رساندم. شهید بی نام و نشانی مهمان شهر ما بود. خیلی‌ها آمده بودند. پیر و جوان، بچه و بزرگ، زن و مرد... دنبال تابوت شهید گمنام شعار یا حسین یا زهرا یا حیدر سر می‌دادند. خیلی‌ها با گل و گلاب و شکلات، شهید را بدرقه کردند. دوست داشتم دستم را به تابوت این شهید برسانم و از او طلب شفاعت کنم. هر چی تلاش کردم و جمعیت را شکافتم و جلو رفتم تا به تابوت شهید برسم نرسیدم. نفسم به شمارش افتاده بود. پاهایم یاری‌ام ندادند. انگار شهید بر بال فرشته‌ها تشییع می‌شد. خیلی تند می‌رفت و من مرتب عقب می‌افتادم. انگار جسم شهید هم مانند روحش از این دنیای خاکی دل کنده بود و می خواست هرچه زودتر به سرمنزلگاه برسد. با حسرت خودم را از جمعیت بیرون کشیدم و در پیاده رو به مسیر ادامه دادم. قطره های اشک صورتم رو خیس کرد. با خودم گفتم حتما لایق نیستم دستم را به تابوت برسانم. دلم شکست. گفتم خدایا مرا لایق ندانستی که یک لحظه دست به تابوت این شهید گمنام برسانم. با خدای خودم در حال درددل بودم و همانطور که در پیاده رو که جمعیت کمتری بود به دنبال جمعیت می‌رفتم متوجه شدم سرعت جمعیت تشییع کننده کم شد. انگار شهید صدایم را شنیده بود. خودم را به سرعت به کنار تابوت شهید رساندم و چندین بار تابوت را لمس کردم. به شهید عزیز گفتم برادر دینی‌ام تو برای ما گمنامی ولی در بین آسمانی‌ها مثل ستاره می درخشی. سلام ما به حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) و به امام حسین(علیه‌السّلام) برسان. خوشا به سعادتت که به آرزویت رسیدی برای ما هم دعا کن. نام‌آوران گمنام در حجابند در اصل آن‌ها صاحبان انقلابند ✍ مخدره چمن‌خواه @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖 انقلابیِ تاریخی [۱]. با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن۵۷ واژه‌ی انقلاب و انقلابی، به یکی از پرکاربردترین واژه‌های سیاسی ـ اجتماعی در جامعه تبدیل شد. اگر تا قبل از ۱۳۵۷، انقلاب بیشتر به معنای بر هم زننده‌ی اوضاع و اعتراض علیه نظم بود؛ با استقرار نظام جمهوری اسلامی، حاوی مفاهیم سازندگی و پیشرفت شد که روزبه‌روز بر غنای آن افزون گشت. انقلابی که با آرمان‌های اسلامی و ملّی گره‌خورده بود. چراکه هویت ایرانی، دارای سه بُعد تاریخی، اسلامی و انقلابی است به عبارتی دیگر، «مسلمانی ما، عمق تاریخی ما و انقلابی بودن ما، سه‌ عنصر اصلی است که هویت ملّت ما را تشکیل می‌دهد. این سه‌ را نباید ازنظر دور بداریم. اسلامی بودن ما یعنی ارزش‌ها و اصول اسلام، تشکیل‌دهنده‌ی هویت ما است. ریشه‌داریِ ما در تاریخ یعنی نیروهای انسانیِ ما در طول تاریخ، دارای افکار بلندی بوده‌اند -در بخش‌های مختلف: در فلسفه، در علم، در فنّاوری- و در طول تاریخ بحسب موقعیت زمانی، کارهای بزرگی را انجام داده‌اند و به بشریّت حرکت داده‌اند.»(۲۲ خرداد ۱۳۹۶، در دیدار مسئولان نظام) [۲]. هرجا تفکر و روحیه انقلابی دیده می‌شد، خلوص، پاک دستی، خدا و خلق را دیدن و خود را ندیدن، تخصص متعهدانه، میهن‌پرستی و... حاکم می‌شد. که تمامی این اوصاف نتیجه‌ی انقلابی است که ابتدا درون فردِ انقلابی ایجاد می‌شود، سپس قادر خواهد بود امتی را با خود همراه کند. از دگر سو، این مفهوم والا گاهی با شیطنت دشمن و گاهی با غفلت برخی در داخل در معرض تحریف قرار می‌گیرد. ازاین‌رو رهبر انقلاب در دوران‌های مختلف به بیان این مفهوم و تحلیل آن می‌پردازد تا در طول مسیر انقلاب موجبات بدفهمی و استحاله آن فراهم نشود. آیت‌الله‌خامنه‌ای، روحیه‌ انقلابی را «ترس نداشتن»، «عدم ملاحظه‌کاری و محافظه‌کاری»، «اقدام و عمل بعد از تشخیص»، «پیشرفت بدون توقف»، «پرهیز از کارهای تزئینی»، «گوش دادن به نقد عالمانه» و «استقبال از ناقد و نقاد» می‌دانند.(۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، بیانات در دیدار معلمان و فرهنگیان) همچنین ایشان انقلابی‌گری را یک مشی «صحیح»، «عاقلانه»، «پرانگیزه»، «پر امید» و «شجاعانه» به سمت اهداف انسانی انقلاب تعریف می‌کنند. (۷ خرداد ۱۳۹۷، بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان) و در عین حال تأکید دارند که «انقلابی بودن» بی‌هوا حرکت کردن و بی‌حساب حرکت کردن نیست بلکه حرکت انقلابی باید بنیانی باشد که برخاسته‌ی از اندیشه و حکمت است.( ۶ شهریور ۱۴۰۰، دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت) ایشان معتقد است؛ فرد انقلابی «ساده‌زیست»، «مسئولیت‌پذیر»، «مردمی»، «دغدغه‌مند‌ حل مشکلات»، «دور از فساد»، «دارای روحیه‌ی صمیمی با همکاران»، «همیشه همراه با عموم مردم و در عین حال جدای از عوام‌زدگی» است. (۴ خرداد ۱۴۰۱، دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی) [۳]. بدین ترتیب انقلابی و انقلابی‌گریِ اسلامی، وصفی است که اگر در یک شخص متبلور شود می‌تواند یک عالَم را بسازد و موجبات تحقق یک تمدن اصیل را ایجاد کند و حبّ او در قلب همه انسان‌های جویای حق و عدالت رسوخ نماید. بُعد انقلابی هویت ایرانی هر زمان که نیازمند بروز باشد مانند آفتابی درخشان ظهور می‌کند. زیرا سرشت ایرانیان نیز به گونه‌ای است که از همان زمان دین زرتشت، ملاک را حق و باطل قرار داد و همین خصلت بود که مبنای پذیرش دین اسلام توسط ایرانیان شد و در دوران معاصر در مقابله با استحاله هویتی خویش انقلاب کرد. قوم ایرانی با نبوغ خویش، اسلام را در چارچوب‌های قومی و ملی محصور نکرد و جنبه‌های جهانی آن را توّفق بخشید و این همان جنبه جهان‌شمولی دین اسلام است که امر تحقق آن بر دوش مسلمانان حقیقی و دلیرمردان ایرانی گذاشته شد که دارای چنین خصلت باشکوهی به نام انقلابی‌گری هستند و نمونه بارز آن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز است. انسانی که خط قرمزش انقلاب و انقلابی‌گری بود و همه عمر خود را در جهت آرمان‌های انقلاب صرف کرد. [۴]. حال می‌توان به‌ راحتی ادعا کرد؛ مردان و زنان ایرانِ امروز، هویت اصیل خود را حفظ کرده‌اند، چراکه هم شاهد حضور افرادی همچون این شهید بزرگوار و یارانش هستیم و هم جامعه‌ی ایرانی با حضور خود در تشییع پیکر ایشان و برگزاری باشکوه سالروز شهادت ایشان در سال‌های بعد از آن، ثابت کردند؛ به آنچه او معتقد بود، معتقدند و آنچه را که او بدان عمل می‌کرد می‌پسندند و به آنچه او علاقه داشت، علاقه‌مندند. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «ملت ایران زیر تابوت شهید سلیمانی وحدت و هویت خود را نشان داد». ( ۱۹ دی ۱۴۰۰، بیانات در ارتباط تصویری با مردم قم) ادامه دارد... ✍زینب نجیب @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
📝 ادامه مطلب... آری، مگر می‌شود انسان پرچمی را برافرازد و باقدرت و صلابت زیر آن بایستد و در پای برافراشتن آن جان دهد اما هویتی، منطقی و باوری جدای از آن پرچم داشته باشد؟ سردار سلیمانی پرچم باورهای امت اسلام بود که بر دستان ایرانیان تشیع شد و همه ما در تشیع باشکوه او و زیر تابوتش هویت حقیقی خود را فریاد زدیم. [۵]. حال سؤال اینجاست، سخن، اعتقاد، عمل و علاقه‌ی او چه بود که برایشان سال‌ها دوید، تلاش کرد، جهاد کرد، نخوابید و در آخر خون پاکش را نیز هدیه کرد و ما امروز مدعی هستیم به تمامی آن‌ها نه‌تنها باور داریم بلکه می‌بالیم؟ برجسته ترین عمل او جهاد بود چه در عرصه‌ی خودسازی و چه در عرصه‌ی مبارزه با استکبار که به طور قطع دومی برگرفته از اولی است. رهبر معظم انقلاب می فرمایند:« اگر چنانچه در درون خودش در آن جهاد اکبر پیروز نشده بود، این جور نمی‌توانست جلوی دشمن برود».( ۱۳ دی ۱۳۹۸، بیانات در منزل شهید سلیمانی) بزرگترین دغدغه‌ی او دغدغه‌ی مظلومان و محرومان عالم بود. دغدغه‌ی دیگر، نجات زنان و کودکان بی‌پناه منطقه بود که اسیر و گرفتار انواع جنگ‌ها و آشوب‌های کشورشان بودند. زنانی که به هر بهانه در معرض شکنجه، تجاوز و تحقیر قرار داشتند. عزاداری سوزناک زنان ایزدی در سوگ شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس نیز گواه همین علاقه است. دغدغه‌ی مردم و توجه به نیازهای مادی و معنوی آن‌ها از دیگر ابعاد شخصیتی اوست که در صحنه‌های مختلف جنگ و سیل و زلزله دیده می‌شد و از همه‌ی این‌ها مهم‌تر و بارزتر، ولایت‌مداری ایشان بود که در سرتاسر وصیت‌نامه‌ی او موج می‌زند. ایشان جمهوری اسلامی ایران را حرم می‌دانست و پاسداری از آن را در اولویت قرار می‌داد تا جایی که اذعان داشت؛ اگر خیمه جمهوری اسلامی آسیب ببیند، بیت‌الله‌الحرام و قرآن آسیب خواهد دید. اطاعت و پیروی از ولایت فقیه را اصل می‌دانست و بارها مخاطبان آن را با سوگند جلاله تشویق به حمایت از آن می‌کرد و تأکید داشت؛ حرمت ولایت فقیه را حرمت مقدسات بدانید. این‌ها تنها ذره‌ای از اعمال و باورها و علایق اوست که البته زیر سایه‌ی اخلاص و شجاعت و تدبیر او برجسته شد. آری، حاج قاسم سلیمانی این شهید گرانقدر، هویتی ریشه‌دار در تاریخ پهلوانان ایرانی و تفکر اسلامی و البته در تفکر انقلابی و انقلابی‌گری داشت که ما در کنار او حضور در مکتب سلیمانی را ثابت کردیم. حاج قاسم آینه‌ای بود که دشمن قصد داشت با قطعه‌قطعه کردنش نه‌فقط او را بلکه هویتش را نابود کند اما او نه‌تنها نابود نشد بلکه متکثر شد. او ارباًارباً شد تا در دست تک‌تک ایرانیان آینه‌ای باشد که با نظر در آن هویت اصلی خویش را مشاهده کنند. حال، او نه‌فقط در روح فرد -فرد ایرانیان بلکه در روح همه آزادی‌خواهان جهان حاضر است. او همه ملت بود و ملت همه او شد. شهادت او، زنده بودن انقلاب در کشور را به رخ همه ی دنیا کشید». (۱۸ دی ۱۳۹۸، دیدار مردم قم) دقیقاً به همین دلیل شهید سلیمانی برای دشمن خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است. حال برماست که آنچنانکه شایسته‌ی اوست پیروش باشیم و گوش به نصایحش و همان‌گونه که انقلابی بود و زیست و به شهادت رسید ما نیز انقلابی باشیم و انقلابی بمانیم. ✍زینب نجیب @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖 هویت‌بانِ انقلاب [۱]. با تولد اولین سلول پیکره‌ی انسان در عالم وجود، مسئله‌ی هدایت و آگاهی دادن به او، مورد توجه ویژه‌ی خالق یکتا بوده است ، تا آنجا که از خلقت آدم تا بعثت حضرت خاتم (صلی‌الله علیه و آله)، پروردگار عالم انسان‌ها را از نعمت وجود پیامبران به‌عنوان راهنمای الهی بهره‌مند ساخته‌است. رهبرانی که اجرای رسالت خویش را نه‌تنها در ارائه‌ی برنامه برای هدایت مردم، بلکه در پیاده کردن احکام الهی و ایده‌ی خود در جامعه می‌دانستند. لذا بعد از مبعوث شدن به‌دنبال «ایجاد انقلاب» در آحاد جامعه بودند. دراین‌میان پیامبران اولوالعزم که دارای کتب آسمانی بودند، برنامه‌ی مدون و کامل‌تری داشتند، خصوصاً این‌که برای اجرای برنامه‌های خود به‌دنبال «تربیت» افراد خاصی برای حفظِ هویتِ انقلاب بودند. در حقیقت هدف انقلاب پیامبران با «هویت‌سازی» و «هویت‌بخشی» به انسان‌هایی که بارِ انقلاب را به دوش می‌کشیدند، تکمیل می‌شد.  [۲]. هویت سازوکاری است که به صورت شکلی از آگاهی متبلور می شود. هر انسانی بر اساس شاکله‌ و هویت خود حرکت می‌کند (سوره اسرا/۸۴) و هویت افراد، ساختار اصلی جامعه را می‌سازد و نوعی انسجام و همبستگی ایجاد می‌کند. ازآن‌جایی‌که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام‌خمینی (رحمت‌الله علیه) با هدفی در راستای اهداف رسالت انبیا ایجاد شد، پس می‌توان ادعا کرد که این انقلاب هم، به‌دنبال «هویت‌سازی» برای ملت اسلامی بود و همین «هویت انقلابی» بود که مردم را اهل قیام کرد. در حقیقت بزرگ‌ترین آورده‌ی انقلاب اسلامی هویت‌سازی بوده‌است. هویتی که از آرمان‌های اساسی و اصول در دنیای تمدن نوین اسلامی دفاع می‌کند. هویت اسلامی، بخشی از هویت ایرانی است که به مفاهیم دینی توجه دارد. هویت اسلامی نشأت گرفته از شاخص‌های اعتقادی، رفتاری، سیاسی و تاریخی، فرهنگی، ایران است. [۳]. انقلاب در مسیر تکامل خود هم ارزش‌های معرفتی خود را بازبینی و بازسازی می‌کند و هم ارزش‌های عملی را اصلاح می‌کند و هم انسان‌های تحت تعلیم خود را براساس همین ارزش‌های معرفتی و عملی به «کنشگری» وامی‌دارد. «در بابِ ارزشهای اصلیِ انقلاب و شعارهای انقلاب و اصول بنیادین، انقلاب امتحان خوبی در این زمینه پس داده است. یعنی ملّت ایران توانسته است اصول بنیادین را و شعارهای اصلی انقلاب را به همان استحکامِ اوّل، تا امروز حفظ کند. شعارها و ارزشهای اصلی اینها است: استقلال، آزادی، مردم‌سالاری، اعتماد به نفس ملّی و خود‌باوری ملّی، عدالت، و برتر و بالاتر از همه‌ی اینها تحقّق و پیاده شدن احکام دین و شریعت در کشور، این شعارها با همان طراوتِ اوّل حفظ شده است.» (بیانات رهبر انقلاب، ۱۰فروردین ۹۷). امام‌خمینی «رحمت‌الله‌علیه» با معجزه‌ی انقلاب اسلامی برای مردم هویت‌سازی کرد و تا زمانی این هویت انقلابی آحاد ملت را به کنشگری وامی‌دارد، پس انقلاب پابرجا می‌ماند. هویت انسان‌های بزرگی مانند «حاج قاسم سلیمانی» که نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام‌خمینی بود، براساس همین نظام کنشی شکل گرفت و براساس همین هویت دائماً در حال مبارزه و قیام انقلابی بود. در حقیقت می‌توان ادعا کرد که حاج قاسم سلیمانی «هویت‌بانِ انقلاب» است. «او قهرمان ملت ایران است، چون ملت داشته‌های فرهنگی، معنوی و انقلابی و ارزش‌های خود را در وجود او متبلور و مجسم دیده است.» (بیانات رهبر انقلاب، ۲۰ آذر ۹۹).و به همین جهت است که امام خامنه‌ای درباره‌ی ایشان می‌فرماید: «سردار شهید عزیز را با چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه‌ی درس‌آموز نگاه کنیم.» (بیانات رهبر انقلاب ۲۷دی۹۸). ✍ آمنه عسکری‌منفرد @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
[۴]. برای‌اینکه جامعه گرفتار بحران هویتی نشود، لازم است هویت مستقل خود را حفظ و صیانت کند، تا بتواند در سایه‌ی آن از «وحدت ملی، منافع ملی و استقلال و انسجام ملی» بهره‌مند شود. حاج قاسم سلیمانی با روحی برخاسته از تفکر هویت اسلامی و ایرانی، روح خودباوری و احساس عزت و هویت را که انقلاب به این ملت بخشیده بود حفظ می‌کرد. مخالفان نظام ایران اسلامی که از هویت اسلامی ایرانی واهمه دارند، نمی‌خواهند الگوی مستقل در جهان اسلام شکل بگیرد. پس مفاهیم هویت‌بخش جامعه ما را هدف قرارداده و مرتب درحال توطئه هستند. اما انسان‌های آزاده‌ای همچون حاج قاسم سلیمانی که هویت ایمانی و اسلامی خود را شناخته و براساس آن حرکت می‌کردند نه‌تنها «هویت‌بانِ انقلاب» که «هویت‌بانِ دنیای اسلام» بودند، زیرا «هویت یک ملت، یک هویت جمعی است که از مجموعه‌ی فرهنگ، اعتقادات و دین، استقلال، عزت، تاریخ، خواست‌ها و حکومت، آرزوها و آرمان اساسی و اصول و رفتارهای آن ملت تشکیل شده.» (بیانات رهبر انقلاب، ۱۸ آبان ۸۵ و ۲۰ اردیبهشت ۹۰). حاج قاسم حافظ این هویت بود. او سرمایه‌ی هویت انقلاب اسلامی در دنیای اسلام بود. «شخصیّت‌های ایمانی وقتی که ایمان را با عمل صالح همراه کنند، وقتی حرکت جهادی بکنند، محصولش می‌شود شخصیّتی مثل شهید سلیمانی که حتّی دشمنانش او را تحسین می‌کنند.» (بیانات رهبر انقلاب، ۱۶ بهمن ۹۸) مکتب حاج قاسم یعنی؛ عشق همیشگی به شهادت، تربیت حقیقی در مکتب اسلام و امام خمینی(ره)، مجاهدت دائمی، اخلاص و اهل تظاهر و ریا نبودن، انقلابی‌گری با پرهیز کامل از حزب‌گرایی و جناح‌گرایی، شجاعت و تدبیر توأمان، حساسیت شدید به حدود شرعی حتی در میدان جنگ، معنویت‌گرایی، تعهد و ایمان، روحیه مقاومت، فداکاری و نوع‌دوستی، استکبارستیزی. به تعبیر رهبر انقلاب سپهبد شهید قاسم سلیمانی «تبلور ارزش‌های فرهنگی ایرانی و ایران» و «قهرمان امّت اسلامی» بود.او یک انسان «جریان‌ساز» و «تمدن‌ساز» بود، حتی شهادتش نیز از ایات قدرت الهی می‌شود، اما راه او و مکتب او متوقف و بسته نخواهد شد. ✍ آمنه عسکری‌منفرد @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
بسم الله الرحمن الرحیم 🔖 جان‌فدا، برآیند عظیم انقلاب اسلامی [۱]. انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۵۷ به رهبری امام خمینی(رحمةالله‌علیه) به پیروزی رسید. هنر بزرگ امام در این بود که برای خدا قیام کرد و در راه تحقق آرمان‌هایش استقامت و صبر نمود و در نهایت به همه ثابت کرد که می‌توان با توکّل بر خدای متعال و با دست خالی بر یک رژیم دو هزاروپانصد ساله غالب شد. اینک چهل‌و‌سه‌سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد و در این مدّت فراز‌و‌فرود فراوانی را تجربه کرده است، این انقلاب عظیم، دستاورد.های زیاد و مهمّی، در داخل و خارج از کشور داشته‌ است. بدرستی، سال‌ها طول می‌کشد تا همه‌ی آثار و نتایج این پدیده‌ی الهی آشکار شده و مورد تحلیل قرار‌گیرد. عظیم‌ترین برآیند و نتیجه انقلاب اسلامی، انسان‌سازی است و حاج قاسم سلیمانی(جان‌فدا) از دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی می‌باشد. «او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت.شدگان اسلام و مکتب امام.خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید.» (۱۳۹۸/۱۰/۱۳). [۲]. هنر اصیل انقلاب اسلامی این است که همواره حاج قاسم‌ (جان‌فدا) تربیت می‌کند. حاج قاسمی که عشق و آرزویش رسیدن به لقاء پروردگارش بود و در این راه سر از پا نمی‌شناخت. انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(قدّس‌سرّه) کاملاً بر مکتب عاشورا و سیدالشهداء (سلام‌الله‌علیه) منطبق بود. بین انقلاب اسلامی و نهضت عاشورای امام‌حسین (علیه‌السلام) پیوند عمیق و عاشقانه وجود دارد و فلسفه سیاسی عاشورا، که جوهره‌ی مکتب سرخ تشیع است، از همان آغاز ظهور انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بنیان فکری و نظری نهضت امام خمینی (رحمةالله‌علیه) بود به عبارتی قیام امام خمینی بر پایه قیام حسینی بود. هدف و انگیزه مردم ایران از انقلاب اسلامی، نابودی ستم، استبداد و استکبار جهانی و برپایی حکومت عدل الهی و اجرای احکام اسلام به عنوان معروف و جلوگیری از وابستگی به اجانب و بیگانگان به عنوان منکر بود اینها همان انگیزه و همان هدف و انگیزه امام حسین (علیه‌السلام) از قیام عاشورا بود. امام حسین (علیه‌السلام) در راه هدفش فداکاری کرد و شهید شد. امام خمینی (رحمةالله‌علیه) در باره‌ی فداکاری امام حسین (علیه‌السلام) برای احیا.ی دین خدا می‌فرماید: «سید الشهدا, نهضت عاشورا را بر پا نمود و با فداکاری و خون خود و عزیزان خود، اسلام و عدالت را نجات داد و دستگاه بنی‌امیه را محکوم کرد و پایه‌های آن را فرو ریخت.» (صحیفه نور، ۱۰۰/۴) رهبر انقلاب در این‌باره فرمودند: «اوّلین درس بزرگ عاشورا؛ درس فدا شدن در راه دین و در راه خداست.» (۱۳۹۷/۰۵/۲۸) امام خمینی (رحمةالله‌علیه)، روحیه‌ی شهادت‌طلبی و آمادگی برای فدا‌شدن را که در ایران اسلامی و در میان رزمندگان اسلام بود، بارقه‌ای از همان روح عاشورایی می‌دانست. و معتقد بود که ملّت ما به شهادت و فداکاری در راه دین خو گرفته و از هیچ قدرت، دشمن و توطئه‌ای هراس ندارد. [۳]. چهار دهه‌ی انقلاب، از قاسم سلیمانی، فرمانده‌ای مخلص، مدبّر، بصیر و فدای اسلام یا امت اسلام شد. آری جان فدا، ذوب در اسلام و انقلاب اسلامی بود. رهبر انقلاب می‌گوید: «حاج قاسم صدبار در معرض شهادت قرار گرفته‌بود، این بار اول نبود، در راه خدا و انجام وظیفه و جهاد فی‌ سبیل‌الله از هیچ چیز پروا‌ نداشت، نه از دشمن پروا داشت، نه از حرف این و آن پروا داشت، نه از تحمّل زحمت پروا داشت..» (۱۳۹۸/۱۰/۱۳) ✍ ربابه ناظمی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
و نیز حاج قاسم جمله‌ قابل تاُملی در باره نظام جمهوری اسلامی در وصیت نامه خود دارند و آن این است که «امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله). و همچنین حاج قاسم سخنرانی عجیبی زیر شلیک توپ دارد و آنجا می‌گوید: «کلّ جمهوری اسلامی حرم است، و وجوبش کمتر از حرم امام حسین(علیه‌السلام) نیست». و یا درخصوص موضوع «عاقبت به خیری» می‌گویند: «برادران، رزمندگان، یادگاران جنگ، یکی از شئون عاقبت به خیری، نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب است. و یا همه جمله معروف سردار را شنیده‌ایم که «ما ملّت شهادتیم؛ ما ملّت امام حسینیم». حاج قاسم خود را شاگرد مکتب امام خمینی (قدّس‌سرّه) می‌دانست و امام هم، خود را شاگرد مکتب عاشورا می‌پنداشت. پس می‌توان نتیجه گرفت که حاج قاسم، چون اصالتی برگرفته از مکتب اسلام و عاشورا داشت! لذا مجاهد فی سبیل‌الله بود. انقلاب اسلامی که حاصل عاشوراست این ظرفیت و بستر را دارد که در درون خود حاج قاسم سلیمانی‌ها (جان‌فداها) را پرورش دهد. و به حق می‌توان ادعا کرد که اگر انقلاب اسلامی نبود، جان فدا‌هایی چون حاج قاسم تربیت نمی‌شدند. و این از عظیم‌ترین دستاورد‌ها و برکات خاصّ انقلاب اسلامی می‌باشد. ✍ ربابه ناظمی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖 ملتی برتر از ملتِ رسول‌الله 📌. بنیان‌گذار انقلاب اسلامی دربارهٔ جایگاه ملت ایران می‌فرماید:«با جرات مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر، بهتر از ملت حجاز در عهد رسول‌الله(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) و کوفه و عراق در عهد امیرالمومنین و حسین‌بن‌علی(صلوات‌الله‌) می‌باشند». و اینک تاریخ در روز تجدید میثاق با ولایت، روز ۹ دی‌ماه، شاهد ثابت کردن ادعای امام امت بود؛ و بار دیگر ملت عزیز ایران حماسه‌ای عظیم آفرید و به عالمیان ارزش خود را ثابت کرد. در رقم زدن این حماسهٔ بزرگ چندین عامل نقش اساسی را ایفا کرد: [۱]. «ارادهٔ خدای متعال» و «ایمان قلبی به توفیق الهی»، عاملی‌ اصلی برای هدایت قلب‌ها و دل‌های مردم ایران برای حضور در عرصه‌های مختلف است؛ که حماسهٔ ماندگار ۹ دی یکی از آن عرصه‌هاست. [۲]. «بصیرت بی‌نظیر» مردم در فضای‌ پر از فتنه ۸۸ از دیگر عوامل اصلی حماسه است. پیداست که بصیرت، زمانی معنا پیدا می‌کند که شخص «خودآگاهی اجمالی فطری» از خود داشته باشد و بداند که گرایش به همهٔ نیکی‌ها، حق و حقیقت‌ها در آن وجود دارد؛ و در عین حال «زمانه‌آگاه» نیز باشد، به این معنا که از مقتضیات زمانه‌ای که در آن زندگی می‌کند آگاهی داشته باشد، نه در حصار گذشته محصور و نه در زندان حال گرفتار باشد؛ و از همه مهم‌تر «جامعه آگاهی»‌ باشد که «تقوا» دارد؛ به‌عبارتی قدرت شناخت گرایش‌ها، نگرش‌ها، ارزش‌ها‌ و ضدارزش‌ها‌ را داشته باشد و با دیدگاه موشکافانه و زیر چتر تقوا، این ضعف‌ها، تهدیدها و فرصت‌های جامعهٔ خود و جامعهٔ رقیب را درک کند. [۳]. «حضور منسجم و یکپارچه همهٔ اقشار مردم» در سراسر کشور با یک «شعار متحد در حمایت همه‌جانبه از انقلاب»، از آن دسته عوامل اصلی در ایجاد این حماسه بود. به عبارتی: کنش‌گری عمومی مردم، امری است که هرگاه در جامعهٔ ما نمودار شد، آن زمان جامعه به پیروزی قطعی رسید. آیت‌الله خامنه‌ای در این‌باره می‌فرمایند:«هنر اصلی امام خمینی(رحمةالله)، وارد کردن مردم به صحنه بود و در هرجایی که مردم با شجاعت، بصیرت و عمل متناسب با ایمان خود، وارد میدان شدند تمام مشکلات و بزرگترین موانع در مقابل اراده مردم از بین می رود».(۱۳۹۰/۰۹/۲۱) [۴]. «ایمان دینی مردم» و شرکت به عنوان «وظیفهٔ ملی، مذهبی» نقش بسزایی در ترسیم این حماسه ایفا کرد. مردم تکلیف خود را در پیچیدن نسخه فتنه دیدند و به میدان آمدند و فتنه‌ را از ریشه خشکاندند. رهبر انقلاب در تبیین ایمان دینی مردم، به عنوان عنصر دارای اهمیت حادثهٔ ماندگار ۹ دی می‌فرمایند:«آن معجزه‌گری که همهٔ مردم را بسیج کرده، به صحنه می‌آورد و با وجود همه سختی‌ها آنان را در صحنه نگه می‌دارد، ایمان قلبی و دینی است؛ چراکه بر اساس ایمان دینی شما در هر شرایطی پیروز خواهید بود و شکست معنایی ندارد». (۱۳۹۰/۰۹/۲۱) در کنار این عوامل اصلی عواملی هم وجود دارند که باعث شتاب بیشتری در ایجاد حماسه ۹ دی شدند: 🔹«اهانت به ارزش‌های مذهبی» ملت ایران، به خصوص اهانت به عاشورای حسینی توسط فتنه‌گران. رهبر انقلاب در رابطه با این موضوع فرمودند:«همان‌طور که در انقلاب محرم به کمک این مردم آمد در ۹ دی هم عاشورا به کمک ملت آمد».(۱۳۹۰/۹/۲۱) دشمنان انقلاب برای اینکه مردم ایران و تعصبات ملی، مذهبی آنان را به خوبی نمی‌شناختند، وارد عرصهٔ براندازی نظام شدند؛ و تا جایی پیش رفتند که به عاشورای حسینی اهانت کردند. 🔹هدف قرار دادن فتنه‌گران به ستون اصلی انقلاب، یعنی همان «ولایت فقیه» و نادیده گرفتن «ولایت‌پذیری» مردم ایران، از آن دسته از عواملی بود که بر تعجیل در رقم زدن یوم‌الله ۹ دی تاثیر زیادی داشت. فتنه‌گران با این تصور خام که گمان می‌کردند با گذشت سی‌سال اطاعت از ولایت در مردم کم‌رنگ گشته، پا به میدان مبارزه نهادند. 🔹ناامن کردن فضای عمومی و زندگی برای مردم عادی در شهرهای بزرگ و تاثیرگذار در کشور، در بروز این حماسه نقش بسزایی داشت. 📝‌ مطلب ادامه دارد... ✍ راضی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
📝 ادامه مطلب... 🔹«حمایت‌های علنی» دشمنان قسم‌خورده از فتنه‌گران، چه با تریبون‌ها و چه از طریق رسانه‌های‌ جمعی که از سوی آنان تامین مالی می‌شدند. این امر باعث شد تا مردم هرچه سریع‌تر به دست‌های پشت پرده این فتنه پی ببرند، و بدانند که هدف اصلی شکاف بین مردم و ولایت است. 📌. همهٔ بندهای فوق با واقعهٔ اهانت به عاشورای حسینی که در گوشت و خون مردم عجین شده بود به آتشفشان خروش مردم مبدل شد، و زمینهٔ حضور گستردهٔ مردم را در حماسه ۹ دی رقم زد. این دلدادگی و غلیان عشق به امیر سلاطین عالم خود بیانگر حقیقتی متقن می‌باشد که آن عبارت است از «روح دیانت حاکم بر دل‌های مردم». به‌عبارتی می‌توان گفت، حماسه ۹ دی وشهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی در پیوند با یکدیگر قرار دارند. چرا‌که حماسه ۹ دی دست فتنه داخلی را برای همیشه از میان برداشت؛ و رشادت‌های سردار سلیمانی تهاجم بیرونی ونیروهای جنگ نیابتی که برعلیه انقلاب در سوریه و عراق طراحی شده بود. را خنثی کرد. کاملا واضح است که دشمن پس از‌اینکه دید اهدافش در هر دو میدان با شکست مواجه شد، درصدد انتقام بر آمده، و دست خود را به خون این شهید عزیز آلوده کرد. اما غافل از اینکه این حادثهٔ تروریستی به نقطه عطفی برای انقلاب تبدیل شد؛ و میزان دلدادگی و پریشانی مردم بعد از شهادت سردار نشان داد که تیر دشمن به سنگ خورد و مشخص شد که، شهید سلیمانی بسیار خطرناک‌تر از سردار سلیمانی خواهد بود. و این برای ما درس بزرگی است که بدانیم استمرار ۹ دی «پیمودن راه شهید سلیمانی» است؛ به‌راستی‌که او شخصیت ماورایی نداشت، بلکه قابل الگو‌گیری بود، و تنها راه نزدیک شدن نسل‌سلیمانی به سردار سلیمانی آن است که شخصیت بزرگوار آن شهید، و نقطه‌های پررنگ زندگی او همواره برای این نسل بازگو‌ و تبیین شود، و از تبدیل کردن شخصیت آن عزیز بزرگوار، به شخصیت دست‌نیافتنی بر حذر بود. ✍ راضی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖 مادر، پناه عالمیان [۱]. ما برای اینکه با جهان ارتباط برقرار کنیم به زبان احتیاج داریم. زبانی که بتوانیم با مردم جهان صحبت کنیم. امّا اشتباه نکنید مرادم زبان‌ فارسی، انگلیسی، یا ترکی و... نیست، بلکه زبانی است که همه‌ی مردم دنیا، آن را خوب درک می‌کنند. این زبان یک ویژگی خاصّی دارد و آن این است که همه آن را خوب می‌فهمند و شهودی(دیدن به چشم دل) است و به جان همه می.نشیند. زبانی که بودنش مایه آرامش و نعمت و عشق و امید است و نبودنش همه چیز را سخت می‌کند. زبانی که شکوه عشق را در زمزمه‌هایش می‌یابیم و انگیزه خلقت را از قلب پرمهرش می‌خوانیم. این زبان ساده است ولی به شدّت نافذ و عمیق، که می‌تواند بر جان انسان‌ها اثر بگذارد. این زبان می.تواند قلب عالمیان را تسخیز کند. [۲]. آری خوب حدس زدید «مادر» زبان مشترک همه‌ی انسان‌های عالم است. مادر خورشیدی است که با مهربانی ومحبتش به زندگی خاکیان گرما می‌بخشد. حقیقت زندگی مادر، عشق‌ورزیدن، دوست‌داشتن و فداکاری است. آری تجسم عطوفت و رحمت در دیدگان نورانی مادر، بارقه رحمت و عطوفت ربّ العالمین است. خدای متعال مادر را در نقش محور خانواده قرار داده است؛ زیرا همه‌ی آرامش خانه حول محور او می‌چرخد و آرامش خانه و خانواده به این محور بستگی دارد. مادر قلب خانواده است و اگر عالم را یک خانواده در نظر بگیریم، مادر آن قلب عالم است. حضرت‌زهرا(سلام‌الله‌علیها)، «امّ‌ابیها» یعنی مادررسول‌خدا (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله) است. این تعبیر عجیب یعنی ام ابیها در باره هیچ یک از زنان اسلام دیده نشده و در این معنا، باید تاُمل ویژه داشت. «در شرایط سخت شعب ابی طالب ، پیغمبرکه خدیجه و جناب ابی طالب را هم از دست داده، نیاز به غمگسار دارد و این دختر است که غمگسار پدر می‌شود، این غمگساری همین‌طور ادامه پیدا کرد تا... که آن وقت پیغمبر فرمود: «فاطمه ام‌ابیها»؛ مادری کرد برای پیغمبر.»(بیانات در ارتباط تصویری با مداحان (۱۳۹۸/۱۱/۱۵) گویی پیغمبر خود را مدیون مادر می‌داند. نقل است رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) دست فاطمه را می‌بوسید، هنگام سفر آخرین نفر، فاطمه بودکه از او خداحافظی می‌کرد و پس از بازگشت از سفر نیز، نخست به دیدار او می‌رفت. در مقابل، فاطمه(سلام‌الله‌علیها) نیز، همچون مادر به رسول‌خدا(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) محبّت می‌ورزید، از او نگهداری می‌کرد و زخم¬ها و درد و رنج‌هایش را درمان می‌کرد. «مادر هر چیزی، اصل و ریشه آن است. ممکن است مراد پیغمبر از این کنیه (فاطمه) این بوده که فاطمه زهرا(علیها‌السلام) اصل و اساس درخت رسالت است، فرزندان او، میوه‌اش و شیعیان شاخ و برگ‌های آن هستند. حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) مادر عالمیان هم است. در واقع ریشه، اصل و اساس ولایت و عصمت و حقیقت امامت است. فاطمه زهرا (علیها‌السلام) بانوی خلقت آسمان و زمین هستند چون ایشان مادر ائمه هدی و مادر هدایت هستندو خداوند دین حق را برای هدایت بشر فرستاد و مادر این هدایت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) است. اگر زهرا نبود، هدایتی رخ نمی‌داد. حضرت فاطمه (علیها‌السلام) به عنوان مادر عالمیان، می‌تواند انسان‌ها را هدایت کند. چون ایشان در مقام مادری برترین مادر است. [۳]. بشرامروزی خیلی خسته و گرفته است، خسته از جهان مدرن مادّی، خسته از فقر عاطفه، خسته از تنهایی، بنابراین به دنبال گمشده‌ای است که او را آرام کند و مسیر نجاتش را مهیا سازد. با نگاه به زندگی امروز انسان‌ها و بررسی و مطالعه در احوالات او به این نتیجه می‌رسیم که به ‌حق، انسان در زمینه‌ی اختراعات و اکتشافات، شگفتی آفریده‌است، امّا زندگی همراه با تکنولوژی، او را اقناع نکرده بلکه آرامش را از او گرفته است. و نیز سلطه استکباری حاکم او را سرگشته کرده.است. بشر کنونی به دنبال آرامش، عشق، امنیّت، و تکیه‌گاه مادرانه ‌آسمانی در نهایت رسیدن به اطمینان قلبی است. مادر عالمیان، فاطمه‌زهرا (سلام‌الله‌علیها) به حق می‌تواند با عشق و محبّت و مادری‌کردن این آرامش را به انسان امروزی برگرداند. حضرت‌زهرا(علیها‌السلام) مادر عالمیان است و چون مادر است، عشق ویژه به فرزندانش دارد که این در واقع حقیقت مادری است. و از طرفی عمیق.ترین اثر در تربیت مادری نهفته است. هیچ مربّی به پای مادر نمی‌رسد. مادری چون زهرای‌اطهر(سلام‌الله‌علیها)، که وجودش عشق است و محبّت و مهر و عاطفه! مادر جان، عالمیان خسته‌دل را در آغوش بگیر، چون فرزندانت دلتنگند و نیاز به زانوی مادرانه دارند تا با عشق و صبوری تو آرام گیرند. ✍ ربابه ناظمی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسمِ‌اللهِ‌الرَحمنِ‌الرَحیمِ 🔖‌ عبرت‌کده تاریخ [۱]. تجربیات اقوام پیشین به عنوان میراث گرانبهایی برای اقوام آینده به دل تاریخ سپرده شده است. عوامل پیروزی‌ها و شکست‌ها و ناپایداری قدرت‌های زیادی در دل او ثبت شده به‌طوری که افراد آگاه می‌توانند مسیر زندگی خود و اجتماع  را در آینه تاریخ بینند و بدون نیاز به تجربه جدیدی، از تجارب دیگران استفاده کنند. در قرآن بخش مهمی از آیات، بیانگر تاریخ عبرت‌آموزِ پیشینیان است و با صراحت می گوید:«لَقَد کانَ فی قَصَصِهِم عِبرَه لِاولِی الاَلباب» به راستی در سرگذشت آنها عبرتی برای صاحبان اندیشه می‌باشد.(یوسف: ۱۱۱(قرآن در مورد بعضی از بخش‌های تاریخی که عبرت‌آموزی بیشتری  دارند، به اَحسَنُ القَصَص یاد کرده و می‌گوید، «نَحنُ نَقُصُّ عَلَیکَ اَحسَنَ القَصَصِ بِما اَوحَینا اِلَیکَ هَذَا القُرآنَ.»: ما بهترین سرگذشت‌ها را به وسیله این قرآن که به تو وحی کردیم، برای تو شرح می‌دهیم.(یوسف:۳) [۲]. امام علی(عَلیهِ‌السَّلام) نیز در وصیت‌نامه خود به فرزندش امام حسن(عَلَیهِ‌السَّلام)در نامه ۳۱ نهج‌البلاغه به نکته مهمی درباره تاریخ اشاره کرده است و می‌فرماید، «مطالعه دقیقِ تاریخِ پیشینیان، عمر جاودان به انسان می‌بخشد و مانند این است که انسان از روز آغاز خلقت آدم (عَلَیهِ‌السَّلام) تا امروز همراه همه اقوام و جمعیت‌ها بوده و نتیجه تجارب آنها را برای خود ذخیره کرده است و چه فرصت گرانبهایی است که انسان با هزینه  کم، متاعی بزرگ به دست آورد.» البته تاریخ، نقایصی هم دارد و این بر اثر اِعمال نفوذ جباران پیشین در تحریف حقایق تاریخ به نفع خویشتن است که  آینه تاریخ را در مواردی، تیره و تار ساخته‌اند و با تطمیع و تهدیدِ تاریخ‌نگاران، آنها را وادار به این کار کرده‌اند که نمونه‌ بارز آن، بنی‌امیه و تاریخ ننگین آنهاست، ولی محققان آگاه با دقت در حوادث تاریخی غالباً می‌توانند حق را از باطل جدا سازند. ای کاش قدرتمندانِ امروز، تاریخ را مطالعه می‌کردند و سرنوشت آینده خود را در این آینه می‌دیدند و دست از ظلم و تبهکاری بر می‌داشتند. [۳]. تاریخ سرشار از سرگذشت نمرودها و فرعون‌ها، عمّارها و میثم‌ها، طلحه‌ها و زبیرها، شمرها و ابن زیادها، سلیمان صرد خزاعی‌ها و... است. تاریخ سرشار از تکرار کربلاها و درس‌هاست،  تکرار سقیفه‌ها، جنگ احزاب‌ها، انقلاب‌ها، درس‌های آگاهی و بصیرت، اقدام و عمل بهنگام، عبرت‌های تلخ و شیرین، شکست و پیروزی و... است. تاریخ به ما می‌آموزد که در مواجهه با حوادث مختلف، چگونه تحلیل و سپس اقدام کنیم؟ تاریخ، عبرت است. از ذخیره‌ تاریخ و حوادث گذشته، نباید غفلت کنیم كه خسارت‌های بزرگی به بار خواهد آورد. باید جلوی تکرار وقایع تلخ تاریخی را بگیریم. وقتی در تاریخ می خوانیم که در روز عاشورا عده‌ای امام حسین را عملاً یاری نمی‌کردند ولی برای پیروزی او فقط دست به دعا برداشته بودند، تا این‌که امام‌شان زیر سُم اسبان دشمن لگدکوب شد،  باید الان طبق این تجربه تاریخی، گوش به فرمان ولی امر جامعه باشیم و او را عملاً یاری کنیم تا بار دیگر امام جامعه به مسلخ نرود، پس به مطالعه تاریخ همت گماریم و لحظه‌ای از آن غفلت نکنیم. [۴]. سلیمان صرد خزاعی، یکی از خواصی است که الگویی برای تشخیص غلط و اقدام نابهنگامِ شد. در این خصوص مقام معظم رهبری می‌فرماید، «وقتی امام حسین (علیه‌السّلام) کشته شد، وقتی فرزند پیغمبر از دست رفت، وقتی فاجعه اتّفاق افتاد، وقتی حرکت تاریخ به سمت سراشیبی آغاز شد، دیگر چه فایده؟! ببینید از هر طرف حرکت می‌کنیم، به خواص می‌رسیم. تصمیم‌گیری خواص در وقت لازم, تشخیص خواص در وقت لازم، گذشت خواص از دنیا در لحظه‌ لازم، اقدام خواص برای خدا در لحظه‌ لازم. این‌هاست که تاریخ وارزشها را نجات می‌دهد و حفظ می‌کند! در لحظه‌ لازم، باید حرکت لازم را انجام داد. اگر تأمّل کردید و وقت گذشت، دیگر فایده ندارد.»(بیانات در دیدار فرمانده‌هان لشکر۲۷محمد رسول‌الله، ۲۰ خرداد۷۵) پس با اقدام غلط خواص است که حسین‌ها به مسلخ می‌روند و اقدام توّابین جوابگو و جبران‌کننده مافات نیست. 📝 ادامه دارد... ✍ مرضیه عاصی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
📝 ادامه داد مطلب... [۵]. در صدر اسلام، عامه مردم  نگاه‌شان به صحابی بود و بیعت آن‌ها را حجّت و حق می‌دانستند! در صورتی که بعضی از صحابی، تطمیع یا تهدید یا همدست شدند و در نتیجه عده کثیری را به دنبال خود به راه باطل کشیدند و حق امام زمان خود  را غصب کردند. اما تاریخ به ما می‌گوید، فقط باید گوش به زنگ ولایت باشیم، نه خواصی که با سکوت یا عمل‌شان در حال هزینه سازی هستند. شیخ فضل‌الله نوری با صدور رای  یک روحانی به‌ نام شیخ ابراهیم زنجانی که در محضر علمای مشهوری درس خوانده بود، بر بالای دار رفت!!! تاریخ به ما هشدار می‌دهد که نگاه‌مان به القاب و سِمَت‌های اشخاص نباشد بلکه باید به حق و ولایت نگاه کنیم، تا در زمره سقوط کنندگان نباشیم.«می‌خواهیم از راه شناختن تاریخ خود، گذشته‌ی خود و برجستگان تاریخ را درست بشناسیم؛ امروزمان را درست بفهمیم تا فردامان را تشخیص بدهیم. گذشته برای ما یک وسیله و آینه‌ای است؛ مایه‌ی عبرتی است تا راه آینده‌مان را هموار کنیم.»(بیانات در دیدار مردم لار، ۱۹ اردیبهشت۸۷) [۶]. در حال حاضر نیز مانند توّابین کم نداریم؛ همان خواصی که ماه‌هاست در برابر هجمه همه جانبه دشمنان انقلاب و نظام، سکوت کرده‌اند، تصمیم نگرفته‌اند و هنوز به این تشخیص درست نرسیده‌اند که باید از اسلام و انقلاب در زمان مناسب دفاع کنند!!! تکلیف ما نیز با این جماعت مشخص است. ما باید  عمّار زمان خود باشیم و با عبور از خواص بی بصیرت، دل به دریای دفاع از ولایت بزنیم و در اسارت تردیدها و تشخیص‌های غلطِ خواصِ بی‌بصیرت نمانیم. تاریخ به ما می‌آموزد که درهر زمانی چه اقداماتی انجام دهیم تا یا کربلایی اتفاق نیفتد و یا اگر کربلایی دیگر بر پا شد ما در زمره توّابین قرار نگیریم و باید این را آویزه گوش‌مان کنیم که تاریخ تکرار می‌شود و مطالعه تاریخ بسیار ضروری، درس‌آموز، گره گشا وعبرت‌آموز است. [۷]. از نظر تاریخ، خواصِ جامعه، دیوار لرزانی هستند که هیچگاه نباید به آنها بدون کمک ولایت تکیه کرد. خواص، عموماً در بزنگاه‌های حساسِ تاریخ یا سکوت کرده‌اند، یا با جبهه باطل همراهی کرده اند!! اگر حق اهل بیت غصب شد، اگر سقیفه، جمل، صفین، کربلا و...  ایجاد شد،  اگر ائمه معصوم به شهادت رسیدند، اگر امام زمان، سال‌هاست که در غیبت بسر می‌برد، به‌خاطر اشتباه خواص است. ردّ پای خواص در تمام حوادث تاریخی که بر علیه حق اتفاق افتاده است، به وضوح دیده می‌شود.تاریخ به ما می‌گوید دل به خواص جامعه نبندید؛ فقط نگاه‌مان به ولایت باشد، تا از صراط حق منحرف نشویم. از تاریخ  باید درس آموخت وتجربه کسب کرد. عدّه‌ای سعی می‌کنند، حوادث روزگار ما را حوادث استثنایی وانمود کنند  که به هیچ وجه تجربه  تاریخی جواب‌گو نیست، در صورتی که «روش‌های زندگی» عوض می‌شود؛ اما «پایه‌های اصلی زندگی بشر» و «جبهه بندی‌های اصلی بشر»، تغییری پیدا نمی‌کند. [۸]. همه‌ی علوم و معارف و تلاش امروزی بشر، فقط زمان حال است؛ میلیون‌ها برابرِ این  تلاش‌ها در گذشته انجام گرفته است که این‌ها یعنی تاریخ. بنابراین، تاریخ چیز کم‌اهمیتی نیست؛ واقعاً نباید به‌عنوان یک چیز حاشیه‌‌ای به آن نگاه کرد. «اگر تاریخ، یک چیز اصلی نبود، قرآن با این عظمت، تاریخ را وارد خودش نمی کرد؛ بنابراین، تاریخ مهم است.»(بیانات در دیدار با اعضای صدای جمهوری اسلامی، ۸ بهمن ۷۰). قابل ذکر است که در منظومه فکری مقام معظم رهبری، نگاه دقیق و تحلیلی به تاریخ و رخدادهای آن برای درک درستِ تحولات بشری و روشن شدن وضعیت موجود، از جایگاهی مهم و بنیادین برخوردار است. پس تاریخِ همراه با تحلیل، بسیار ارزشمند است. تاریخ به ما می‌گوید اگر از درس هایش عبرت نگیریم، مایه عبرت آیندگان می‌شویم! باید در مطالعه تاریخ، دقت نظر داشته باشیم و تحولات پیش رویمان را بخوبی تحلیل کنیم تا بتوانیم از فتنه‌های آخرالزمانی به آسانی عبور کنیم. ✍ مرضیه عاصی   @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖 حق چیست و باطل کدام است؟! 📌. این روزها به هر جا که پا می‌گذاری، صحبت‌هایی همرنگ و هم شکل می‌شنوی، به نظر می‌آید که از یک منبع این سخنان را دریافت می‌کنند؛ سخنانی که با شنیدنش انسان متعجب می‌شود! که حق چیست وباطل کدام است؟ جای دوست با دشمن و جلّاد با مظلوم عوض شده است. افراد فریب‌خورده، با شنیدن تحریف‌های دشمنان و حیله‌هایشان رفته‌رفته تحریک شده و تبدیل به سربازان پیاده‌نظام دشمن می‌شوند. آیت‌الله خامنه‌ای ۵ آذر ۱۴۰۱ در دیدار با بسیجیان فرمودند:«شیوه‌های دشمن را بشناسید. امروز مهمترین شیوه‌ی دشمن، جعل و دروغ‌پردازی است. یعنی همین تلویزیون‌هایی که می‌دانید و می‌بینید مال دشمن است، یا همین فضای‌ مجازی، خبر دروغ می‌دهند، تحلیل دروغ می‌دهند، کشته دروغ معرفی می‌کنند، آدم‌ها را به دروغ، یکی را بد می‌کنند، یکی را خوب می‌کنند؛ دروغ. یک عدّه هم باور می‌کنند، بدانید دشمن امروز بر پایه‌ی دروغ پردازی دارد کار می‌کند.» بعد از شنیدن این سخنان با خودم تصمیم گرفتم دروغ‌ها و نیرنگ‌ها‌ی دشمنان را بر مَلا کنم. [۱]. یکی می‌گفت:چگونه این نظام، نظام اسلامي‌ست، که در آن حقوق زنان پایمال می‌شود؟ یک لحظه یاد دوره‌ی جاهلیت افتادم که نوزادان دختر را زنده به گور می‌کردند؛ این اسلام بود که به زنان هویت، کرامت و آزادی... به ارمغان آورد. در حال حاضر هم در کشورهای اسلامی ارزش و مقام زن جایگاهِ والایی دارد؛ اما در غرب و اروپا زن را وسیله‌ای برای لذّت بُردن مردان می‌دانند. [۲]. دیگری می‌گفت: معترضین را دستگیر کرده، و بعد بی‌گناه اعدام می‌کنند، کمی فکر کردم و بعد با خودم گفتم، این‌ها چگونه معترضی هستند که با سلاح سردوگرم به نیروهای بسیج و انتظامی و همچنان به مردم حمله کرده، و تعدادی را شهید و یا مجروح می‌کنند، آسیب به اموال خصوصی و عمومیِ مردم می‌زنند؟ این رفتارها اغتشاش است نه اعتراض، در هیچ جایِ دنیا در مقابل چنین رفتارهایی مسئولان سکوت نمی‌کنند؛ نمونه، اگر در آمریکا نیروی نظامی از ناحیه‌ی شهروندی احساس خطر کند، لحظه‌ای درنگ نمی‌کند، بلافاصله حکم را اجرا‌ء می‌کند و طرف مقابل را مورد اصابت گلوله قرار می‌دهد. [۳]. ترور زائرانِ حرم مطهر شاهچراغ و خرابکاری‌ها و کُشت‌وکُشتار کار خودشان است؛ این سخنانی است که در فضای‌ مجازی و شبکه‌های معاند به تکرار گفته می‌شود و یه تعدادی از افراد هم باور می‌کنند؛ امّا در جواب این تحریف‌ و دروغ‌ها گفتم:«اگر نیروهای امنیتی‌ به موقع در حرم حاضر نمی‌شدند، جانشان را به خطر نمی‌انداختند، آمار شهدا چندین برابر افزايش می‌یافت، در ادامه‌ی عملیات تروریستی شاهچراغ با تلاش به موقع و بی‌وقفه‌ی سربازان گمنام امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)، افراد دیگری از گروه‌های تروریستی که تصمیم داشتند، در چند‌ین نقطه‌ی دیگر از شهرهای پرجمعیت کشور عزیزمان عملیات تروریستی انجام دهند، که به لطف خداوند دستگیر شدند. و امّا حقیقت آن است که داعش برای نشان دادن قدرت خودش و انتقام گرفتن از هم‌وطنان شهید عزیز سردار سلیمانی، بعد از عملیات تروریستی داعش، این عملیات را بر عهده گرفت، اما متأسفانه فریب‌خوردگان در خواب هستند و دروغ دشمنان را باور می‌کنند. [۴]. تاکنون نیروهای انتظامی و امنیتی و همین‌طور بسیج در اغتشاشات از فِشنگ جَنگی استفاده نکرده‌اند، بیشترین سلاح دفاعی مدافعان‌ امنیت، گاز‌ اشک‌آور و باتوم بوده، آن‌هم بیشتر برای متفرق کردن اغتشاشگران استفاده می‌شده، اگر غیر این بود، شهیدان والامقام همچون شهید عجمیان و شهیدِ عزیز آرمان علی‌وردی و شهیدانِ در شهر مقدس مشهد چون شهیدان حسین عزیز و دانیال و شهدای انتظامی و نظامی، اگر سلاح جنگی استفاده می‌کردند به راحتی می‌توانستند از خودشان دفاع کنند، نه‌ اینکه مظلومانه و وحشیانه این عزیزان را به شهادت برسانند. ✍ خدیجه دادخواه @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
📝 ادامه مطلب... [۵]. در همین شبکه‌های معاند و فضای‌ مجازی و با همراهیِ مخالفین نظام و امنیت مردم در داخل کشورمان، نه به اعدام راه می‌اندازند و می‌گویند:«حقوق بشر در ایران رعايت نمی‌شود. با شنیدن این موضوع لحظه‌ای به یاد مردم مظلوم یمن و فلسطین و عراق، افغانستان و حتی اعدام‌های بی‌قاعده‌ی عربستان که در یک روز بیش از ۷۰ نفر را اعدام کردند، و حتی‌ بین اعدام‌شدگان نوجوان ۱۶ ساله هم حضور داشت، افتادم. اینها فقط گوشه‌ای از جنایات است، جِنایاتی همچون بمباران شیمیایی هیروشیمای ژاپن و شلیک موشک ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۶۷ که منجر به شهادت زنان و کودکان و مردان مظلوم و بی‌گناه شد، مسببین این جنایات چه کسانی بودند؟ در حال حاضر همین شبکه‌های معاند با حمایت کدام کشورها تغذیه می‌شوند و ساخته و پرداخته‌ی چه کشورهایی هستند. و امّا مسئله‌ی اعدام شما اجازه ندارید به جای خانواده‌های شهدا تصمیم بگیرید؛ چطور به خودتان اجازه می‌دهید به چشمان پُر از غم مادرانِ شهدا و موی سپید و قَد خمیده‌ی پدران و چهره‌ی مظلوم و پاک فرزندان شهدا نگاه کنید، و بعد نه به اعدام راه بیندازید. به نظر شما این حرکت دیکتاتوری نیست و امنیت کشور را به خطر می‌اندازد؟ ✍ خدیجه دادخواه @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖 جان‌فدا... 🇮🇷جانی فدا شد تا حرمی بماند اما چه جانی و چه حرمی؟! 📌. از عمق جان بگویم برایت، از جانی که فدا شد که؛ «یک جان که نه، بلکه جانانِ امتی بود.» جان جبهه‌ای مقدّس بود از جنسِ «مقاومت». مصداق «رحماء بینهم» بود با همه مردم و «اشداء علی‌الکفار» در رویارویی با دشمن. اویی که همه‌ی صلابت و شکوه بود در کارزار و تماما به خضوع در برابر دستان پر‌چروک مادر. ▪️اصلا این خصلت مردان میدان عمل و جهاد است. اینان روی مادر حساسند. در روضه‌ها و مجالس مادر چنگ می‌فشرند و قدرت می‌گیرند برای از پا‌درآوردن دشمن. ▪️یار و غم‌خوار مظلوم بود و ظالمان به ظاهر جسمش را حذف کردند اما با دستان خودشان مزرعه‌ای ساختند که بذرهایش قطرات خون پاک حاج قاسم و یارانش است و محصول این زراعت نابودی کفر و کینه‌هایشان. ▪️این قلم چه بنویسد از این جان شیرین که وقتی تصویر دست قلم‌گشته و انگشتری خونینش منتشر شد، جگر‌ها سوخت و بغض‌ها زاده شد در گلو و اشک‌ها جاری شد از دیده‌ها و اما این سوزها و بغض‌ها و اشک‌ها وقتی در کنار پیکر ارباً اربایش که در برابر مقتدایش قرار گرفت و او با بغض فرمود:«اللّهم انّا لا نَعلَمُ مِنهُم الّا خَیراً»، تبدیل شد به مشت‌هایی گره‌کرده برای انتقام خون مظلومش. آه که داغش سرد نخواهد شد و این بغض‌ها آرام نخواهد‌گرفت تا قاتلینش را در مجازات نبینند. ▪️و اما حرم... حاج‌قاسم عزیز فرمود که «ایران حرم است» حرمی به وسعت مرزهای مقدس ارزش‌های دینی‌. شالوده اصلی این حرم را بزرگ‌مردی بنا کرد که دنیایی را مات ابهت خود کرد و سلطنتی را مغلوب جذبه‌اش. سردارها و سربازها فوج‌فوج جان تقدیم کردند تا ستون‌های این حرم پا گرفت. خشت‌هایش با خون‌های پاک شهدای مظلوم به ثمر نشست. این حرم تولیت صبور و مدبری دارد که فقط یکی از سربازانش حاج قاسم بود، سردارها در آستینِ تدبیر دارد گاهِ نبرد. کبوترانِ خوش‌پرواز بامِ این حرم، به شایستگی عطر خوش آن را به سرتاسر دنیا نشر داده‌اند و نیک‌سفیرانی شدند برای این آستان مقدس. ▪️ این حرم مثل همه‌ی حرم‌ها زائر هم دارد و آنان شیفتگان عظمت و شکوه و سلطه‌ناپذیری در برابر ظلم و جور، همان خصلت و غیرتِ بیدار گشته‌ی اهل حرمند. مقدس است برایمان این حرم باصفایی که هر گوشه‌اش باغی لاله‌گون دارد. پاسبانان این حرم جان به‌کف نهاده‌اند برای حفظ حرمتش و در سکوت‌هایی پر‌طنین حریمش را نگاه‌داشته‌اند. ▪️ای اهل حرم! هنگامه‌ی غبارروبی از این آستان مقدس رسیده‌است. کمر همت ببندیم و این اندک‌غبار را بزداییم تا ماندگار نشده و برق بیندازیم این آستان ملکوتی را و آب‌پاشی کنیم زمینش را و شمعدانی‌ها را به صف کنیم و آراسته گردیم و دست به سینه گذاریم و چشمانمان را خاک قدومش نهیم تا پا بر دیدگانمان گذارد صاحب عزیز این حرم. ✍ فاطمه مهدوی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
طلبکاری که باید پاسخگو باشد آقای قالیباف مدتی است پشت شعار زیبای «حکمرانی نو» قایم شده‌اید و هرچند روز یک‌بار هم ادای اپوزیسیون را در می‌آورید، دقیقاً منظورتان چیست؟ حکمرانی در جمهوری اسلامی دو پایه داشته و دارد: خدا و مردم. چیز جدیدی کشف کرده‌اید که دائم بر طبلش می‌کوبید؟ سال‌هاست که داد رهبری بلند بوده و هست که مراقب مردم‌سالاری باشید. مراقب اقتصاد مردمی باشید! خب بودید؟ شما باید پاسخگوی عملکردتان در دوران مدیریت و‌مسئولیت‌تان باشید، لازم نیست سخنرانی کنید و از حکمرانی نو بگویید. حکمرانی نو، ایدۀ انقلاب اسلامی است، شما موظف به پیاده کردن آن هستید نه سخن گفتن از ضرورت آن. یکی به میخ می‌زنید و یکی به نعل که از چه فرار کنید؟ در قضیۀ ساماندهی فضای مجازی که بیشترین نفع را برای فرهنگ و اقتصاد مردم دارد، دقیقاً چه کردید؟ حکمرانی نو یعنی بیایید پاسخگو باشید! بیایید شفاف توضیح دهید. ده‌ها اشکال به عملکرد شما وارد است، حکمرانی مردمی یعنی عزیزم بیا برای مردم توضیح بده! بیا از کم‌کاری‌هات معذرت‌خواهی کن! بیا جبران کن. بیاید در مورد رفتار دور و بری‌هایتان سؤالات ذهن مردم را پاسخ دهید. در مورد حجاب، دقیقا از اعتقادتان و وظایف‌تان صحبت کنید، حاشیه نروید. بالآخره بدحجابی و کشف حجاب یک معظل اجتماعی هست یا نه؟ اگر هست، وظیفه‌تان را در قبال آن بر شمارید و به مردم گزارش عملکرد بدهید. در مورد اقتصاد هم همینطور. واقعاً شماها از تمام ظرفیت حقوقی و حقیقی‌تان‌ برای کاهش تورم و رونق اقتصادی استفاده کرده و می‌کنید؟ از دانش‌آموز پایۀ دهم خاطره گفتید. دانش‌آموزان در این چند سالی که در مدرسه هستند خیلی چیزها باید یاد می‌گرفتند که نگرفتند، خب آقای رئیس مجلس، بسم‌الله این گوی و این میدان، بیا وزیر آموزش و پرورش را بیاور در مجلس و توجیهش کن که باید به دانش‌آموز چه یاد بدهد و چه نه! گفتید پلیس باید معذرت‌خواهی می‌کرد. وقتی تمام هجمۀ دشمن بر علیه پلیس است و دارند با رسانه‌هایشان و همچنین با چند عنصر نفهم و‌چند عنصر فهمیدۀ خائن، جای جلاد و شهید را عوض می‌کنند، پلیس بیاید از چه چیزی معذرت‌خواهی کند! از کاری که نکرده؟ معذرت‌خواهی پلیس یعنی پذیرش اشتباهی که نکرده و بازکردن جادۀ براندازی نظام! اینها برای شما روشن نیست؟ همان رهبری که از او دم می‌زنید فرمود: در اغتشاشات اخیر بیشترین ظلم به دستگاه انتظامی کشور شد، در این ظلم شریک نشوید. لطفاً هر موقع مثل حاج‌قاسم زندگی کردید، از حاج‌قاسم سخن بگویید. والسلام ✍ حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل فخریان @fakhrian_ir ➖➖➖➖➖➖➖ @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا