هدایت شده از نوشتههای انقلابی
بسماللهالرحمنالرحیم
✨ن وَالْقَلَم و ما یَسْطُرُون✨
🌷⚠ فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَكَ وَلَا تَطْغَوْا ۚ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِير ⚠🌷
سورة هود، الآية ١١٢
«پس تو چنان که مأموری استقامت و پایداریکن و کسی که با همراهی تو به خدا رجوعکند نیز پایدار باشد، و (هیچ از حدود الهی) تجاوز نکنید که خدا به هرچه شما میکنید بصیر و داناست.»
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🕊 کانال نوشتههای انقلابی اختصاص به بازنشرِ نوشتهها، یادداشتها و نقدهای انقلابی میباشد. طبیعتا ممکن است در طول روز، چند نوشته و یادداشت در این کانال منتشر بشود، پیشنهاد میکنم همهی نوشتهها را بخوانید. دیدن این کانال قطعا برای بچهانقلابیها سرورآور است.
#فکر_قوی
#منظومه_فکری_رهبری
به کانال نوشتههای انقلابی بپیوندید🔻
https://eitaa.com/enqelabi_nevesht
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
به نام خالقِ زن
🔖نقشِ زنان در حوادث تحولیِ بزرگ
۱. حضرت امام خمینی (رحمهاللهعلیه) واقعه کشف حجاب را توطئهای برای فاسد کردن جامعه اسلامی میدانستند: «زنان که جامعه را باید بسازند، تبدیل کند به یک قشری که فاسد کنند جامعه را و این نقشه نه اختصاص به شما بانوان داشت، بلکه جوانان مرد را هم همین طور، بکشانند به مراکز فساد و آنطور که میخواهند آنها را تربیت کنند که اگر چنانچه کشورشان به دست هر کس بیفتد، بی تفاوت باشند یا مؤید ». (صحیفه امام جلد ۱۴ صفحه ۱۹۶_ در دیدار با بانوان مؤسسه ۱۲ فروردین قم ۲۵ اسفند ۱۳۵۹) اگر با دقت به حوادث تحولی در تاریخ هر کشوری نگاه کنیم، درمییابیم که زنده نگه داشتن آن حادثه به خصوص اگر آن واقعهی عظیم نقش بزرگی در تحولات آن کشور ایفا کرده باشد، وظیفهی همهی مردم آن سرزمین است. بنابراین با توجه به این مسئله، تمام وقایعی که منجر شده تا انقلاب اسلامی به صورت معجزهآسا در اثر رهبری داهیانهی حضرت امام خمینی (رحمهاللهعلیه) و همراهی مردم با بنیانی دینی رُخ داد و به پیروزی رسید، بر مردم وظیفه و واجب است که برای بزرگداشت هرساله و مستمر آن حوادث کوشا باشند. از وقایع تاریخی که در پیروزی انقلاب اسلامی ایران موثر بوده است واقعهی عظیم هفده و نوزده دی ماه سال ۱۳۵۶ میباشد.
✍خالقی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
📝 ادامه مطلب...
۲. عظمت این دو قیام، آنجا مشخص میشود که توانست سرآغازی باشد بر یک تحول و جهادی که ملت ایران را از فرهنگ پوچ و پوسیده غرب به در آوَرَد، چرا که از تاریخ ۱۷ دی ۱۳۱۴ که رضاخان قلدر و ملعون و بعد او پسرش، دستور غربی شدن ملت و مملکت ایران را داد تا با مخالفت با اسلام و مظاهر آن مانند؛ کشف حجاب، متحدالشکل کردن لباسها، مبارزه با روحانیون و خلع لباس کردن آنها... هویت تاریخی ایران اسلامی را نابود کند و قریب به مدت ۵۰ سال این پدر و پسر وابسته به غرب در حکومت پهلوی، ملت ایران را به زیر سلطهی سیاسی، نظامی و فرهنگی غرب کشاندند و تا حدود بسیار زیادی نیز در این کار موفق شدند. به طوری که اگر کسی در تهران یا حتی در شهرهای زیارتی مانند مشهد نگاه میکرد، قدم زدن در یک کشور اسلامی با مردمی مسلمان را احساس نمیکرد. امام خامنهای میفرماید: «... امام بزرگوار بود که با همه وجود برای زن ایرانیِ مسلمان ارزش و احترام قائل بود. همین بینش بود که موجب شد زنان کشور در انقلاب اسلامی سهم بزرگی را ایفا کردند؛ به طوری که اگر حضور زنان در نهضت انقلابی ملت ایران نمیبود، به احتمال زیاد این انقلاب به این شکل پیروز نمیشد؛ یا اصلاً پیروز نمیشد، یا مشکلات بزرگی در سر راه آن پدید میآمد. بنابراین، حضور زنان مشکلگشا بود. در جنگ هم همین طور بود.» (بیانات در دیدار جمعی از زنان ۱۳۷۶/۰۷/۳۰)
۳. شاید ملت ایران، اهمیت روز ۱۷ دی ۵۶ که زنان مومن و عفیف در اوج مظلومیت قیام کردند را مانند ۱۹ دی همان سال ندانند. قضیه از این قرار بود که به علت واقعه کشف حجاب هرساله در روز هفده دی در میدان مجسمه مشهد جشن کشف حجاب برگزار میشد و مردمِ موافق با این سیاست استعماری، در این روز برای تجلیل از این باصطلاح دستاورد جمع شده و به پای مجسمه دستهگل اهدا میکردند. در زمستان سرد و سیاه و در سکوت روز ۱۷ دی سال ۵۶ که رژیم دیکتاتور پهلوی با خیالی آرام در جزیرهی ثبات خود به دور از هر مزاحم در حال حکمرانی بود، غافل از آنکه تعداد معدودی از زنان محجبهی مشهدی در تدارک برپایی تظاهراتی آتشین بودند تا بتوانند زنان و مردان کشورمان را از شب سیاه و ظلمانی در کشور آگاه و مردم را نجات دهند. با شروع تظاهرات زنان دیگران نیز به جمع محدود آنان پیوستند و جمعیت زیادی بر علیه بیحجابی و ظلم و ستم در آن روزهای پر از خفقان، قیام کردند. نیروهای انتظامی نیز بانوان تظاهرکننده را با ضرب و شتم، دستگیر و روانه زندان کردند. در همین روز نیز یک مقالهی توهینآمیز به ساحت حضرت امام خمینی (رحمهاللهعلیه) در روزنامه اطلاعات به نام استعمار سرخ و سیاه منتشر شد. این دو حادثه همزمان سبب شد تا اعتراضات خونینی در قم توسط مردم در ۱۹ دی برپا شود که در تاریخ به قیام خونین ۱۹ دی معروف شد.
۴. رمضانعلی شاکری در شرح چگونگی واقعه هفدهم دی ماه در کتاب «انقلاب اسلامی و مردم مشهد» آورده است:«به اعتقاد صاحبنظران، این قیام علنی و دلیرانه بانوان اسلامی مشهد در ایام اختناق، اولین ضربهای بود که در شهر مشهد، به دستگاه استبداد و نظام حاکم نسبت به بیداری و حرکت مردم مسلمان ایران هشدار داد». بسیاری از صاحبنظران و پژوهشگران نیز معتقدند: نکته مهم در این زمینه این است که، حرکت اعتراضی در ۱۷ دی مشهد، یکی از عوامل کمتر شناخته شدهی واقعه ۱۹ دی قم بود، زیرا مردم معترض قم در راهپیمایی آن روز خود علاوه بر محکوم کردن مقاله توهین آمیز منتشر شده در روزنامه اطلاعات خواستار برخورد با عوامل حمله به زنان تظاهر کننده مشهدی نیز بودند. درنهایت بمناسبت کشتار خونین قیام ۱۹ دی و گرفتن چهلم آنان به ترتیب در شهرهای دیگر و قیام آن شهرها از پس چهلمهای دیگر، منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن سال ۵۷ شد. به همین دلیل است که حضور بانوان تحولخواه که در سرنوشت انقلاب همیشه موثر و نقشآفرین بودهاند، همچنان در انقلاب اسلامی و در صحنههای مختلف حائز اهمیت فوقالعادهایست. اکنون نیز حضور تاثیرگذار زنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند ماه ۱۴۰۲ مهم است که حضرت امام خامنهای میفرماید: «در قضیّه انتخابات شما بانوان و خانمهای عزیز میتوانید نقش ایفا کنید. مادرها میتوانند وادار کنند فرزندان را و همسر را برای اینکه در زمینه انتخابات فعّال باشند و درست تحقیق کنند. زنها در برخی از مسائل شناخت اشخاص و راهبردها و جریانها دقیقتر و ظریفتر از مردها نگاه میکنند. لذا در شناخت نامزدهای انتخاباتی، در حضور در پای صندوقها، هم در داخل خانه، هم در خارج خانه، میتوانید نقش ایفا کنید.» (در دیدار اقشار مختلف بانوان ۱۴۰۲/۱۰/۶)
✍ خالقی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
🟤 تحول تمدّنی نظام
زنده ماندن انقلاب به این است که پیدرپی نوآوری داشته باشد، تحول داشته باشد، پیشرفت داشته باشد؛ تحول یعنی به حال برتری با شکل واضحی دست یافتن؛ یعنی یک جهش، یک حرکت بزرگ؛ در زمینههای مختلف، ما به این احتیاج داشتیم؛ در بعضی از زمینهها مطلقاً توانایی این را نداشتیم.
در نظام، این معنا وجود داشته است، منتها آن مقداری که وجود داشته، به نظر ما کافی نیست. ما به دلایل گوناگون قادریم که در بخشهای مختلفِ تمدّنی کشور و تمدّنی نظام، تحول ایجاد بکنیم.
۱۳۹۹/۰۳/۱۴
#سلسله_مباحث
#تحولگرایی
@t_manzome_f_r
▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
🌷 حیات دوبارهی اسلام
یاد امام باقر، یعنی یاد سر برآوردن حیات دوبارهی جریان اصیل اسلامی در مقابلهی با تحریفها و مسخهائی که انجام گرفته بود.
۱۳۸۸/۰۹/۰۴
#ولادت_امام_باقر(علیهالسلام)
@t_manzome_f_r
▫️مجموعهٔ تبیین منظومهٔ فکری رهبری
هدایت شده از اسماعیل فخریان
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۳ خود از موشک باران و انهدام مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق خبر داد:
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
"إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنتَقِمُونَ"
ملت عزیز و شریف ایران اسلامی
امت بزرگ اسلام
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارتهای اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشکهای بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمود.
این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا کشور عزیزمان بوده است.
به ملت عزیزمان اطمینان میدهیم عملیاتهای تهاجمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا گرفتن انتقام آخرین قطرههای خون شهیدان ادامه خواهد یافت.
"وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ"
#پاسخ_سخت
@fakhrian_ir
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
به نام خدای بصیر
🔖بصیرتِ مثالزدنی
پس از سالها مبارزه، در اثر اعتراضات و راهپیماییهای گستردهی مردم ایران با رهبری حکیمانه و الهی حضرت امام خمینی (رحمهاللهعلیه) در نهایت روز ۲۶ دی ۱۳۵۷ محمدرضا پهلوی به همراه فرح، پا به فرار گذاشت. او امیدوار بود مانند مرداد سال ۱۳۳۲، با نبود رهبری حکیم و واحد، در نتیجه -نبود مردمی بصیر- بتواند پس از سرکوب مردم توسط ارتش و سرسپردگان خود و با کودتا به کشور برگردد و به حکومت استبدادی و دیکتاتوری خود ادامه دهد. رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور فرمودند: رسیدن به هدفهای اسلامی جز با حضور مردم امکان پذیر نیست/مسئله مردم یک اصل اسلامی است.( ۱۴۰۲/۱۰/۲۶) اما ملت شریف و شجاع ایران که با بصیرت مثالزدنی این اتفاق مبارک را طلیعۀ پیروزی و دست یافتن به آزادی و استقلال میدانستند، با ثبات قدم در ادامهی مسیر نهتنها راه بازگشت شاه ملعون را مسدود کردند بلکه به ملتهای مظلوم ثابت کردند که با فداکاری و استقامت می توان بر مشکلات، هر چند دشوار غلبه کرد و به مقصد رسید. ملت ایران در پرتو جهاد تبیین و روشنگری رهبریْ حکیم و الهی، حضرت امام خمینی(رحمهاللهعلیه) به دنیا نشان دادند که با اتحاد و همدلی، میتوان دشمنان سرسختی، همانند آمریکا و رژیم صهیونیستی را از کشور خود بیرون کنند و ابهت توخالی آنها را افشا نمایند. آحاد مردم پس از برانداختن رژیم شاهنشاهی منحوس پهلوی با اطاعت از فرامین رهبری و وحدت کلمه تا مستقر کردنِ حکومت جمهوری اسلامی از پای ننشستند و به فضل الهی و عزم و ارادهی پولادین آنها، انقلاب اسلامی را در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رساندند.
✍ خالقی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
🔖عفاف، ودیعهای الهی
[۱]. زن گوهری به نام عفاف دارد که در برخوردهای اجتماعی و اختلاط زن و مرد در جامعه، باید به خوبی از آن محافظت کند. بنابراین زن برای حفظ شرف دینی، باید یک مشی احتیاطآمیز داشته باشد و در اجتماع رعایت حفظ حجاب و عفت را بنماید. از آنجا که عفت یک ارزش الهی است و بهنوعی احساس حضور در محضر خداوند و جلوگیری از طغیان نفس است، نگهداری و حساسیت در حفظ آن، سبب حفظ کرامت، عزت، شخصیت و شرافت زن خواهد شد. رسول اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) برای مقام و شخصیت زن احترام فراوانی قائل است؛ میفرمایند: «خداوند شخص باحیای عفیف را که از محرمات دوری میکند دوست دارد» ( نهجالفصاحه حدیث_۶۸۳)
[۲]. دنیای فاسد غرب با برهنه کردن زن، او را تحقیر کرد. سرمایهداران و دستهای پنهان و آلوده صهیونیستی، بهعنوان تجلیل از زن، او را به ابتذال کشاندند. از او خواستند برای چشمنوازی مردان، حجاب و عفاف خود را کنار بگذارد و برای مردان جلوهگری کند. این عین اسارت و حقارت است. شأن زن غربی، در حال تنزل است. از او برای لذتجویی و هوسرانی استفاده میکنند. بسیاری از زنان غربی از بیحرمتی که نسبت به آنها میشود، ناراحت و گلایهمند هستند. صدای اعتراض آنها را، از رسانهها میتوان شنید.
[۳]. آیتالله خامنهای در مورد شخصیت زن فرمودند: «عظمت زن آن است که بتواند حجب و حیا و عفاف زنانه را که خدا در جبلّت زن ودیعه نهاده است، حفظ کند؛ این را بیامیزد با عزت مؤمنانه؛ این را بیامیزد با احساس تکلیف و وظیفه؛ آن لطافت را در جای خود به کار ببرد، آن تیزی و بُرندگی ایمان را هم در جای خود به کار ببرد. این ترکیب ظریف فقط مال زنهاست؛ این آمیزهی ظریف لطافت و بُرندگی، مخصوص زنهاست؛ این امتیازی است که خدای متعال به زن داده است؛ لذا در قرآن به عنوان نمونهی ایمان -نه نمونهی ایمان زنان، نمونهی ایمان همهی بشر؛ زن و مرد- دو زن را مثال میزند: «و ضرباللَّه مثلا للّذین امنوا امرأت فرعون» و «مریمابنت عمران»؛ (سورهی تحریم آیه ۱۱ و ۱۲). یکی زن فرعون است، دومی هم حضرت مریم است. اینها اشارهها و نشانههائی است که منطق اسلام را نشان میدهد.»(بیانات در دیدار جمعی از پرستاران نمونهی کشور ۱ اردیبهشت ۱۳۸۹)
[۴]. زن برای سرمایهداران و سیاستمداران غرب، حکم یک کالا را دارد که از آن سوءاستفاده مینمایند. آنها از بُعد جنسیت به زن نگاه میکنند. برای آنها، زن ابزاری بیش نیست. او را وسیلهای برای تبلیغ کالاهایشان قرار دادهاند. و هدفشان، سودجویی و لذتجویی از آنها است. زن برای آنها تاریخ مصرف دارد و با تمام شدن جذابیتهای جنسیتیاش، او را رها میکنند. و این جز تحقیر زن، چیزی دیگری نیست. فرهنگ غلط غرب برای تبلیغ فرهنگ خود و سلطه بر این موجود، با وسایل تبلیغاتی و رسانههای رسمی و غیررسمی، زن را مورد هجمه قرار دادند. و به بهانههای مختلف از جمله آزادی، به زنان جوامع دیگر، بهخصوص به زن ایرانی و حجاب او هجوم آوردند و درصدد اسارت او برآمدند. علتش چیست؟
[۵]. چون زن ایرانی با حجاب و و عفت و شرفش، بزرگترین ضربهها را به تمدن غرب زده و ثابت کرده با رعایت قیود شرعی و اسلامی میتواند در تمام عرصههای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... حضور داشته و موفقیتهای بسیاری را کسب کند و این برای فهم غربیها، ثقیل است. زن ایرانی با شخصیتش وارد جامعه میشود و علم و هنر و فعالیتش را به رخ میکشاند. او با حجاب کامل به دیگران میفهماند که باید به شخصیت و انسانیت او بنگرند نه به جنسیت او. زن عفیف، ارزش خودش را به بدن، جسم و جذابیتهای جنسیاش نمیداند و از ارزش درونی خودش یعنی حیا و عفت، باخبر است و از این موهبت الهی، که در وجودش به امانت گذاشته شده است، به خوبی محافظت میکند.
✍ چمنخواه
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
هدایت شده از اسماعیل فخریان
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند جمله پیرامون «مجموعه تبیین» و «قرارگاه جهادی شهید حاجقاسم سلیمانی»
🔉 حجةالاسلام والمسلمین فخریان
🔸شماره کارت مجموعۀ تبیین🔻
6037997750003981
بانک ملی _ به نام تبیین منظومه فکری رهبری
واریزیها به حساب مجموعۀ تبیین را به شناسۀ زیر در ایتا اطلاع دهید:
@tabyin_manzome
🔹شماره کارت قرارگاه جهادی شهید حاجقاسم سلیمانی🔻
6273817010167124
بانک سپه (انصار سابق)
واریزیها به حساب قرارگاه را به شناسۀ زیر در ایتا اطلاع دهید:
@mostafavi_h
______________________
@fakhrian_ir
هدایت شده از اسماعیل فخریان
چند جمله پیرامون مجموعه تبیین و قرارگاه حاجقاسم.MP3
11.47M
چند جمله پیرامون «مجموعه تبیین» و «قرارگاه جهادی شهید حاجقاسم سلیمانی»
🔉 حجةالاسلام والمسلمین فخریان
🔸شماره کارت مجموعۀ تبیین🔻
6037997750003981
بانک ملی _ به نام تبیین منظومه فکری رهبری
واریزیها به حساب مجموعۀ تبیین را به شناسۀ زیر در ایتا اطلاع دهید:
@tabyin_manzome
🔹شماره کارت قرارگاه جهادی شهید حاجقاسم سلیمانی🔻
6273817010167124
بانک سپه (انصار سابق)
واریزیها به حساب قرارگاه را به شناسۀ زیر در ایتا اطلاع دهید:
@mostafavi_h
__________________________
@fakhrian_ir
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
به نام خالقِ مردم
🔖لزومِ حضورِ ملت در صحنه
انتخابات پیش رو مسئلهی فوقالعاده حائز اهمیتی است تا آنجا که ولیّ امرمان بر چهار محور اساسیِ مشارکت، رقابت، سلامت و امنیتِ انتخابات بهصراحت تاکید نمودند.
[۱]. امروز مسئلهی انتخابات و مشارکت در آن، موضوع مهم کشور ماست. متاسفانه بنظر میرسد عدهای در جمهوری اسلامی علیرغم نظر مقام معظم رهبری به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند، این افرادِ حریصِ به قدرت و بیتالمال از کاهش مشارکت در انتخابات، جهت رسیدن به مطامع سیاسی و اقتصادی خود بهره میبرند. ایجاد نارضایتی برای مردم، عاملی برای کاهش مشارکت در انتخابات است. دوری از صندوق رای همان چیزی است که منفعتطلبان و قدرتطلبان میخواهند. مجلس قدرتمند که بتواند جلوی کج روی برخی نهادهای اجرایی و غیر اجرایی کشور بایستد و از هیچ چیزی نهراسد لازمهاش حضور مردم است.
[۲]. عدهای وانمود میکنند که انتخابات و شرکت در آن فایدهای ندارد، و نمیخواهند این انتخابات، آنچنان که شایستهی این ملت است انجام بگیرد؛ تلاش میکنند گَرد یاس و ناامیدی را بر مردم بپاشند، کسانی هستند که میخواهند حضور مردم در ادارهی کشور که اثبات تحقق مردمسالاری دینی است، ضعیف بشود و مردم را از صنحه بیرون کنند، در صورتی که هرکس با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی و اسلام مخالفت کرده است. انتخابات یک وظیفه است. امروز احساس وظیفه نسبت به انتخابات، یکی از وظایف مهم جامعهی مجاهد در جهاد تبیین است. رهبرانقلاب فرمود «سیاست راهبردی امام، آوردن مردم به صحنه، سیاست راهبردی دشمن، خارج کردن مردم از صحنه. شرکت نکردن در انتخابات همان سیاست راهبردی دشمن است.»(بیانات در دیدار مردم قم، ۲۲/۱۰/۱۴۰۲)
[۳]. با توجه به شرایط کشور در داخل، منطقه و جهان، هیچ اولویتی مهمتر از انتخابات وجود ندارد و این انتخابات هم اولویتهایی دارد که اول مشارکت حداکثری مردم است و دوم انتخاب اصلح می باشد. انتخابات پرشور تضمینکنندهی آیندهی ایران در نظم نوین جهانی است. رهبر انقلاب فرمود، «حضور مردم در صحنه؛ این باید ترویج بشود. هر کسی صدایی دارد؛ هر کسی زبان گویایی دارد؛ هر کسی مخاطبی دارد؛ هر کسی میتواند اثر بگذارد، باید روی این زمینه کار کند. و تَواصَوا بِالحَقِّ. این حق است. تواصی به حق وظیفهی همه است.»(بیانات در دیدار با مردم قم، ۱۹/۱۰/۱۴۰۲). بنابراین زبان گویای تبیینگران و نطق نخبگان انقلابی باید هر چه رساتر ناقوس امید را بهصدا درآورند.
[۴]. علاوه بر اقدامات موثر مسئولین که یکی از مهمترین عوامل افزایش مشارکت در انتخابات است، ما مردم نیز باید نقشآفرینی موثر برای افزایش مشارکت داشته باشیم. قطعاً مهمترین دلیل برای عدم مشارکت، ناامیدی از حل مشکلات است، در حالی که ریلگذاری جمهوری اسلامی در طول این ۴۴ سال به برکت ولیّفقیه بسیار دقیق بوده و با تمام مشکلات در حال رسیدن به قلّه و حلّ مشکلات هستیم و این خود نقطهی امید بسیار مهمی است. باید بدانیم که انتخابات باعث عزت ملی و اقتدار ملت ایران است و هر کس به عزت ایران اسلامی علاقمند است باید در انتخابات شرکت کند. «انتخابات یک عرصهی ظهور و بروز وحدت ما، عقلانیت ما، شعور ملی ما میتواند قرار بگیرد. بعضی خیال میکنند انتخابات، زمزمههای انتخابات، فضای انتخاباتی، مایهی اختلاف است؛ نه، میتواند مایهی اتحاد باشد؛ میتواند تشجیع کنندهی به سرعت عمل و پیشرفت باشد؛ با رقابت مثبت.»، (بیانات در دیدار کارگزاران نظام، ۲۱/۷/۱۳۸۶)
[۵]. انقلاب اسلامی ایران با حضور مردم، در عرصه های مختلف پیروز شده است. تاریخ پرماجرای مسیر انقلاب اسلامی از ابتدای نهضت تا امروز، پر از ردّپای زنان و مردان پیر و جوانی است که در برهههای گوناگون، نقش برجستهای برای سربلندی وطن ایفا کردهاند؛ مردمی که یک روز با از جان گذشتگی و خون سرخ خود، انقلاب را پیروز کرده و روز دیگر با جوهر نقش بسته بر روی انگشت، حکم به بقا و بالندگی آن دادهاند. صفحات تاریخ ایران از اوایل دههی چهل تاکنون، همگی گواه ایستادگی، حضور و اثرگذاری مردم است، مردمی که به ویژگیهای غیرت دینی، بصیرت و عمیق بودن اعتقادات دینی متّصف هستند؛ مردمی که پای مرجعیت دینی، انقلاب اسلامی و اقامهی شعائر دینی، محکم و استوار ماندهاند.
[۶]. انتخابــــات در کشـور، تحوّل ایجاد میکند.مشارکت مردم در انتخابات نهتنها برای پیشرفت کشور معجزهآفرین است بلکه انتخابات با مفاهیم اصلی انقلابی که مردم با فداکاری و نثار خون خود آن را به پیروزی رساندند، گره خورده است.
✍ مرضیه عاصی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
📝 ادامه مطلب...
اکنون که سرپیچ تاریخی و در متن معادلات نظم نوین جهانی و تزلزل قدرتهای سلطهجو قرار داریم، مسئولیت ملی و اسلامی ما نسبت به انتخابات گذشته، خیلی سنگینتر شدهاست و باید سعی کنیم یک شرایط مستحکمی برای تحقق سیاستگذاریها و مطالبات ولیّ امرمان فراهم و عملیاتی شود. اولویت اول امروز ما در انتخابات پیش رو، بالا بودن حدنصاب مشارکت و حضور همگانی در انتخابات است واین میسر نمیشود مگر با بصیرت دینی و انقلابی مبتنی بر شناختی جامع در مقابل جنگ شناختی ترکیبی.
[۷]. جلوهی بیرونی انتخابات در معادلات منطقهای و بینالمللی، حساسیت و اهمیت آن را صدها برابر برجسته و پراهمیت ساخته است. فرایند این انتخابات از آغاز برگزاری تا انتهای اعلام نتیجه و تایید نتیجهی نهایی هم از سوی دوستان و هم از طرف دشمنان رصد میشود و مورد تجزیه و تحلیلهای راهبردی قرار میگیرد. در این فرایند، جایگاه و پایگاه اخلاق سیاسی در ابعاد و لایههای گوناگون و در قلمروهای مختلف بیش از گذشته اهمیت دارد و توجه همگان را به خود معطوف میسازد، بنابراین باید سطح آگاهی و بینش عمومی ملت ایران آنقدر ارتقاع یابد تا نقشهی دشمن و محاسباتش شناخته و خنثی گردد. «شرکت در انتخابات وظیفه است. ایجاد احساس وظیفه نسبت به انتخابات وظیفهی مهم مجاهدان جهاد تبیین است.»(بیانات در دیدار با مداحان، ۱۳/۱۰/۱۴۰۲)
✍ مرضیه عاصی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
به نام خالقِ شهید
🔖نمی از دریای وجودِ او
«آرزو دارم» که «حکومت اسلامی» تشکیل شود، و آن زمان «بزرگترین افتخارم» این است که «رفتگر» خیابانهایش باشم». ( ۲۷ دی ۱۳۳۴)
[۱]. او که بود که اینگونه آرزو داشت؟ طلبهای کمنظیر، سلیمالنفس، جهادی، گوش به فرمان علما بود. تقوا، توکل، بصیرت و شجاعت او، مدتها پیش از ورود به مبارزه و تشکیل گروه فدائیان اسلام با خودسازی، در او جان گرفته بود. سید مجتبی میرلوحی معروف به نواب صفوی، در سال ۱۳۰۳ در خانوادهای روحانی و اصیل، درمحلهی خانیآباد تهران به دنیا آمد و پس از درگذشت پدر زیر نظر عمویش بزرگ شد. نواب، نامخانوادگی مادرش را برای خوش انتخاب کرد. سپس همزمان با تحصیل در مدرسه صنعتی آلمانیها به دروس دینی هم پرداخت. در سال ۱۳۳۲ شهید نواب صفوی به استخدام شرکت نفت درآمد. اما وقتی مشاهده کرد که یک مهندس انگلیسی به کارگر ایرانی سیلی زد، از سر غیرت، اعتراض کرد و گفت مهندس انگلیسی بایستی قصاص شود و همان سیلی که او به کارگر ایرانی زده را باید کارگر ایرانی هم در میان جمع به او بزند که اگر الان جلوی آنها را نگیرید فردا هر کاری دلشان خواست میکنند. با روشنگری نواب احساسات ضدانگلیسی میان کارگران بالا میگیرد، اما با سرکوب کارگران، نواب نیز به نجف میرود.
[۲]. پس از چهار سال اقامت در نجف به دستور آیتالله سیدابوالحسن اصفهانی برای مبارزه با کجرویها و کجاندیشیها حکومت وقت و امثال کسرویها، به ایران میآید. او با غیرتی که در وجودش شعله میکشید، پس از بازگشت در مساجد شروع به تبلیغ و ترویج تولید ملی میکند به گونهای که معتقد بود، «اگر با کاشتن گندم بر پشت بام خانهها بتوانیم رفع احتیاج از بیگانه کنیم، بهتر است بر این کار اقدام کنیم. تا این که دست گدایی به سوی دشمن اسلام دراز کنیم.» (کتاب فدائیان اسلام، سید هادی خسروشاهی). این غیرت نسبت به دین و ملت و کشورش، سبب شد تا در هر جایی که بود، مشغول آگاهی دادن و روشنگری مردم شود و آنها از فساد و استبداد و سلطهی بیگانگان و دینزدایی بهاصطلاح روشنفکران، مطلع نماید. آنقدر همیّت و آزادگی و غیرت در وجودش نهادینه شده بود و آنقدر حرکتش از شدت خلوص، جذاب و انقلابی بود که امام خامنهای در اوان نوجوانی، اولین جرقهی انقلابیگری در ذهن و قلبش را از او میداند. نواب صفوی در اوج غربت و مظلومیت اسلام و مستضعفان، فریادی آتشین و رسا بود علیه حکومت استبدادی و ستمگر شاهنشاهی به گونهای که پایههای آن رژیم را به لرزه انداخت.
[۳]. دربارهی غیرت و شجاعت مثالزدنی شهید نواب گفتن، زمانی است که به مصر برای شرکت در کنفرانس اسلامی رفت، پس از پایان کار کنفرانس، نواب صفوی همراه هفتاد نفر از شرکتکنندگان برای دیدار از آثار به جای مانده از تهاجم اسرائیل، به مرز ماوراء اردن رفت، از آقای«احمد سوکارنو» که در این کنفرانس شرکت کرده بود و بعدها رئیس جمهور اندونزی شد، نقل شده است که: وقتی به مرز رسیدیم، در آن طرف سیم خاردارها مسجد مخروبهای در تصرف اسرائیل باقی مانده بود. با دیدن این منظره، شهید نواب صفوی روی تخته سنگی پرید و گفت: «دوستان آماده هستید برویم و در آن مسجد که در اشغال اسرائیلیها و صهیونیستهاست نماز بخوانیم؟» او چنان با هیجان صحبت کرد که همه لبیک گفتند و نواب صفوی سیم خاردار را با دست و پایش پایین کشید و هر چهل نفر عبور کرده و رفتیم در آن مسجد به امامت نواب صفوی نماز جماعت خواندیم و برگشتیم. بعد از اینکه دو رکعت نماز تحیت در مسجد خواندیم و برگشتیم، گفت این مسلمان، پسر پیغبر فکر نکرد اگر یک سرباز اسرائیلی با مسلسلهایی که دستشان بود، ماشه را میچکاند، همۀ ما هم کشته شده بودیم، چون به سرزمین اشغالی قدم گذاشته بودیم. نواب صفوی در جواب او لبخند ملیحی زد و گفت: «اتفاقا آرزویم این بود که در اینجا شهید بشویم، ما نمایندۀ ملتهای مسلمان منطقه هستیم، در حالی که دولتهای مسلمان منطقه مزدور هستند و ملتهای مسلمان منطقه را در خواب فرو بردهاند و هنوز نمیدانند در این قسمت از دنیای اسلامی چه فاجعهای اتفاق افتاده است. دلم میخواست یک سرباز اسرائیلی ماشه را میچکاند و همۀ ما شهید میشدیم، شاید ملتهای اسلامی تحریک میشدند و با شهادت ما علیه اسرائیل قیام میکردند.»
✍ خالقی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
📝 ادامه مطلب...
[۴]. در عین حال آنچنان متواضع بود که محمد مهدی عبدخدایی در خاطرات خود میگوید: «قرار شد با شهید نواب برای ناهار و دیدن علامه امینی -صاحب کتاب گرانقدر الغدیر- به منزل ایشان برویم. در آن دیدار علامه به نواب گفتند : «من حیفم میآید شما در ایران بمانید، شما را میکشند، بیایید بروید نجف درس بخوانید با استعدادی که شما دارید مرجع خواهید شد»، شهید نواب به علامه گفت: «اسلام درسخوان زیاد دارد، سگ ندارد که پای دشمنان را بگیرد.» علامه امينی چشمهايش پر از اشك شد، سرش را انداخت پايين و از اتاق بيرون رفت.» از دیگر نشانههای تواضع و در عین حال شجاعت مثالزدنی او که در خاطرات مرحوم رضا گلسرخی کاشانی آمده است؛ «بازجوی پرونده از شهید نواب میپرسد: شما اعلم هستيد يا آقاي بروجردي؟ ميگوید: طبعا آقاي بروجردي، ميگويد: پس چرا كارهايي كه تو ميكني او نميكند؟ شهید نواب ميگويد: «من سرباز اسلام هستم و آقای بروجردی افسر هستند و تا زمانی که سرباز هست، افسر به میدان نمیرود. ایشان، مقامشان عالیتر است و از طرفی، ما هستیم. اگر ما نبودیم، ایشان اقدام میفرمودند. با وجود ما، لازم نیست که ایشان اقدام بکند.»
[۵]. با این شدت خلوص، صداقت، شجاعت و در عین حال تواضع این گفتهی او را دوباره بخوانید، آیا ما اینگونه هستیم؟ شهید نواب صفوی: «آرزو دارم» که «حکومت اسلامی» تشکیل شود، و آن زمان «بزرگترین افتخارم» این است که «رفتگر» خیابانهایش باشم». (۲۷دی۱۳۳۴)
✍ خالقی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
به نام خالقِ دعا
🔖آرزوی ماهر
ماهر: عجب صدای وحشتناکی بود! عبدوا بیا بریم کمک! الان آمبولانس میرسه و کلی مجروح میارن. با تو هستم! به چی فکر میکنی؟ عجله کن.
عبدوا: تو برو، من خودم میام. الان ذهنم درگیره. باید یه تیکه کاغذ پیدا کنم.
ماهر: کاغذ؟! تو این اوضاع جنگ و خرابی، کاغذ میخوای؟ نکنه میخوای خاطرات جنگ رو بنویسی؟! مثلاً چی؟ اینکه ما فلسطینیا، یکییکی بیخانمان میشیم؟ اینکه هر روز جلوی چشمهامون عزیزامون کشته میشن؟! یا اینکه الان صد روز هم بیشتر شده که ما موندیم و بمبهای اسرائیلی؟! نکنه میخوای خاطرهی بمبهای فسفری رو بنویسی که چطوری سر و صورت خواهر کوچکت را سوزاند و مادرت از داغش دق کرد؟! میخوای بنویسی که ما بچهها اینجا در غزه بزرگ نمیشیم و منتظریم تا با یک بمب زیر آوارها بمیریم؟
عبدوا: این حرفا چیه ماهر؟! من مثل تو اونقدر ناامید نیستم. درسته که خواهرم با اون اوضاع وحشتناک شهید شد و مادرم هم... اما اینها دلیل نمیشه که ما شکست خوردیم، یا بدبختیم. میدونی من حرفهای حاجبابا رو باور دارم. اون همیشه قرآن میخونه و به منم یاد داده. حاج بابا میگه خدا خودش در قرآن قسم خورده که ظلم پایدار نمیمونه و حتماً مظلوم پیروز میشه. تو که خودت هم قرآن میخونی. مگه این آیه رو نشنیدی که «إنَّ حِزبَالله همُالغالِبون» مطمئن باش حتماً سربازان فلسطینی، غزه و فلسطین رو آزاد میکنن. به قول حاج بابا این شهادتها و خرابیها، هزینه مقاومت ماست. حاجبابا میگه قطره قطرهی خون شهدای ما، مثل یک دریا، صهیونیستهای مزدور رو حتما غرق میکنه. اینبار دیگه جلوی سربازهای اسرائیلی کوتاه نمیایم. تا حالا فقط اونها روی سر ما بمب میریختن و فلسطینیها رو میکشتن و ما فقط با پرتاب سنگ اعتراضمون رو نشون میدادیم، اما بعد از شروع حملهی طوفانالاقصی بهشون ثابت کردیم که حالا ما با قدرت اراده و ایمان پیروز میدونیم. ما دیگه زیر بار حرف زور نمیریم و اجازه نمیدیم که ما رو خوار و ذلیل کنند و خاکمون رو اشغال کنند.
ماهر: باشه بابا! اصلاً هرچی تو و حاجبابا میگید درسته. بیا این تکه کاغذ توی جیبم بود، میخواستم برای حنانه موشک درست کنم. حالا همین حرفایی که گفتی میخوای بنویسی؟ که چی بشه؟
عبدوا: ماهر گوش کن! امروز حاج بابا بعد از نماز صبح میگفت، امشب شب لیلةالرغائبه. یعنی شبی که خدا فرشتههاشو میفرسته تا صدای مناجات و دعاهای بندهها رو با خودشون به آسمونا ببرن. تو هم بگو، من برایت مینویسم…
یک ساعت بعد دوباره انفجار بزرگ، ساختمانهای اطراف بیمارستان را فرونشاند. از بین جمعیت زیاد مجروحین، چشم ماهر به حاج بابا خورد که یک مجروح را با خودش به بیمارستان آوردهبود. اینبار حاج بابا خیلی منقلب بود و با صدای بلند و چشم گریان «اللهاکبر» و «لااله الا الله» میگفت. ماهر چیزی را که میدید، باور نمیکرد. درسته! این پیکر خونآلود عبدوا بود که روی دستهای حاج بابا بیحرکت افتاده بود. ماهر خودش را بهسرعت به حاج بابا و عبدوا رسوند. اما دیگر خیلی دیر شدهبود و عبدوا شربت شهادت را نوشیدهبود. همین موقع کاغذی که توی دستهای عبدوا مچاله شده بود توجه ماهر رو جلب کرد. وقتی کاغذ رو با زحمت برداشت و باز کرد، حالا دیگه عبدوا هم مثل حاجبابا فریادمیزد «اللهاکبر».
عبدوا در شب لیلةالرغائب از خدا پیروزی جبههی مقاومت و شهادت در راه آزادی قدس رو خواستهبود، او خدا را به خون پاک خواهرش قسم داده بود تا خدا او را هم بغل کنه تا خون او هم مثل خون همهی شهدای مظلوم و مقتدر غزه، درخت مقاومت را آبیاری کند و باعث آزادی قدس شریف بشه. ماهر با دیدن این جملات، احساس قدرت و شعف کرد. حالا دیگه آرزوی عبدوا، آرزوی ماهر هم شد.
✍ آمنه عسکریمنفرد
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی