eitaa logo
نوشته‌های انقلابی
1.5هزار دنبال‌کننده
324 عکس
97 ویدیو
15 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
به نام خدای فَجْرْ 🔖بازآی و بر چشمم نشین ای دلستانِ نازنین وَالْفَجْرِ، وَلَيَالٍ عَشْرٍ، وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ تکبیرگویان با سربندی از نور پیش‌ رفتید، آنقدر که در طرح و نقشۀ خدا، شهادت را نقش پذیرفتید و... اکنون ۴۱سال از آن روز، از آن سال، از آن عملیات والفجر سه رفتن‌ها و از آن خداحافظی می‌گذرد. ۴۱ساال... به اندازه‌ی عمر یک انسان که جوانی را پشت سرنهاده و آماده‌ی ورود به میانسالی می‌شود. ۴۱ سال... ۴۱سال هر زنگ دری را دویدن و غرق در شادی شدن اما... با سردی برگشتن. انتهای کوچه را تا ته دیدن، اما... سربه‌زیر برگشتن. بشقابی پر، بر سر سفره گذاشتن، اما... پُر، خالی کردن. ۴۱سال در نقشه‌ی خداوند به حضرت ارباب نیمه‌ی تن را سپردن. ۴۱سال... گوش به‌ زنگ در، تلفن، درِ گوشی‌ها بودن. با هر خبری، خبر خویش را خواستن، ۴۱سال... چه توانی، عجب صبری، چه مقاومتی چگونه می‌توان اینگونه بود؟ سهم خویش از انقلاب نخواستن. سهم خویش از زندگی را به اسلام سپردن. شما کجای نقشه‌ی خدا قد کشیده‌اید؟ و حالا... آن خبر آمد. خوش آمد. آرام بگیر جان مادر ،آرام بگیر مادرم، آرام بگیر... 🌱🌷 ✍ سهیلا ترابیان @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از اسماعیل فخریان
آزادی در اسارت سال‌هاست غرب پز لیبرال بودنش را می‌دهد. گوش عالم را کر کرد که من طرفدار آزادی‌ام. با همین شعار، یک رؤیای غربی در ذهن مردم جهان ساخت. کاری کرد که وقتی نام آزادی به گوش می‌رسد، تصور کنی که غرب، بهشتِ موعود دنیاست. اما فقط خدا می‌داند که با همین شعار چه بلاهایی که بر سر مردم جهان نیاوردند! هندوستان را ویرانه کردند، الجزایر را تبدیل به طلّی از خاک کردند. فلسطین را غصب کردند. کثیف‌ترین، دیکتاتورترین و بی‌رحم‌ترین آدم‌ها را بر ملت‌ها تحمیل کردند. کافیست به عراق و ایران صدسال پیش نگاهی بیندازید. به اسم آزادی هر بلایی که خواستند بر سر افغان‌ها و سوری‌ها آوردند. آنجا را که غارت نکردند، چون نتوانستند یا برایشان نفعی نداشت. حالا فهمیدید معنای «لیبرالیسم» چیست؟ فهمیدید معنای «آزادیِ غربی» چیست؟ آزادی از نگاه آنها یعنی تو برای تأمین منافع پولدارهای دنیا، آزادی هر کاری که دلت خواست انجام دهی. تو آزادی تا هر غلطی که دلت خواست انجام دهی تا پولدارهای دنیا، پولدارتر شوند. پس ملاکِ آزادی، پول و منافع ارباب‌های دنیاست و نه چیز دیگر! در غرب تو تا آنجا آزادی که بتوانی «بردۀ خوبی باشی»! تو برای بردگی، کاملاً آزادی! در غرب، بردگی کاملاً آزاد است. البته خیلی ماهرانه سر مردم دنیا کلاه گذاشتند. خیلی زیبا با واژه‌ها بازی کردند. خیلی استادانه با برچسب‌ها پدر ملت‌ها را درآوردند. اگر برایشان سودی نداشته باشی، بیچاره‌ات می‌کنند. سودشان در ظلم است، در بحران‌هاست، در کشتارهاست، در ویرانی‌هاست. آنها اساساً بحران‌زیست هستند. مثل ماهی که اگر در آب نباشد، می‌میرد، آن‌ها هم اگر ظلمی نباشد، غارتی نباشد، برده‌داری نباشد، تبعیض نباشد، کشتار نباشد، می‌میرند. آنجا که آزادی طعم «عدالت» می‌گیرید، صدایشان در می‌آید، واکنش نشان می‌دهند، به‌هم می‌ریزند، ذات‌شان رو می‌شود، باطن کثیف‌شان دیده می‌شود. می‌دانید چرا؟ چون دیگر آن آزادی، به دردشان نمی‌خورد. برایشان سودی ندارد. بخوانید تاریخ نهضت مردم ایران را! چون یک حرکت عدالت‌خواهانه و ضد ظلم و استبداد بود، آمریکایی‌ها تمام‌قد در مقابلش ایستادند. اینجا چون مردم بردۀ آنها نیستند، چون گوش به فرمان آنها نیستند، دیگر از آزادی خبری نیست. از هیچ آزادی‌ای. آزادی سرکوب می‌شود و اسیر. و امروز ببینید آمریکا را، اروپا را و بخش‌هایی از آسیا را. ببینید یک حرکت عدالت‌خواهانۀ آرام چگونه دستخوش وحشی‌گری‌های حیرت‌انگیز عده‌ای ادکلن زده و خوش‌پوش می‌شود! ببینید همانها که یک عمر دهان‌شان را پر از واژۀ آزادی می‌کردند، امروز چه بر سر آزادی آوردند! آزادی را بی‌آبرو کردند. با مشت و گرز به جان آن جوانک‌های دانشجو افتادند که تنها خواسته‌شان کشیدن ترمز ماشین نسل‌کشی در فلسطین است و بس! این بیچاره‌ها نتوانستند شعارهای شیک اما توخالی‌شان را حتی برای مردم خودشان را نگه دارند. این یعنی لیبرال‌ها بر سر منافعشان به هیچ‌کس و هیچ‌چیز شوخی ندارند. البته امروز غرب بی‌آبروتر از همیشه و لیبرالیسم نزدیک‌تر از همیشه به ایستگاه پایانی است. @fakhrian_ir
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖واکسینه‌کردنِ آینده‌سازان با الگوهای قهرمان چرا امام خامنه‌ای عزیز فرمودند:«الگوهای جامعه معلمین باید به عنوان قهرمان معرفی شوند.»؟(در دیدار معلمان ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ) ۱. وظیفه‌ی آموزش و پرورش تولید نیروی انسانی است. به همین سبب این دستگاه با سایر دستگاه‌ها تفاوت اساسی دارد، چرا که؛ سایر دستگاه‌ها، نیروهای انسانی را که آموزش و پرورش تولید می‌کند؛ به کار می‌گیرند. بنابراین؛ وقتی معلمی با ابتکار و خلاقیت در کلاس حاضر شود، در واقع پای به کارخانه انسان سازی نهاده است. اگر در این تولید به معرفی الگوهای موفق و قهرمان اقدام کند، حتما نیروهای مقاوم و محکم‌تری از لحاظ جسمی و روحی نسبت به قبل می‌سازد. حال چگونه بسازد؟ شخصیت قویِ شخص معلم در این امر، بسیار مهم است چرا که؛ با رفتار، گفتار، موضع‌گیری، خنده و اشاره و... در واقع هویت‌سازی می‌کند و در آینده، شکل‌گیری این هویت در به کارگیری دستگاه‌های دیگر منجر به تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مهم در کشور می‌شود. ۲. اگر نقش هویتی دانش‌آموزان یعنی؛ هویتِ مستقل، دارای افق‌های شوق‌انگیز و امیدوارانه، شجاع، دارای اعتماد‌به‌نفس، دارای بنیان‌های معرفتی، کارآمد، جدیّت در کار، توانایی حلّ مسئله و ایفای نقش اجتماعی و خدمت و مشارکت برای پیشرفت جامعه و... درست شکل گیرد، در نحوه‌ی امنیت، پیشرفت، سلامت، علم، تحقیق، ارزش‌های انسانی و اسلامی و... به‌ شدت تاثیرگذار است. بنابراین از آنجا که حضور توانمند معلم در کلاس به مثابه جبهه‌ای مهم، برای استقلال و تقویت حاکمیت اسلام در تمام ابعاد آن است؛ با معرفی الگوهای قهرمان، از معلمی که خود حماسه‌ساز است و نگاه ملی دارد، می‌توان این توقع را داشت تا علاوه بر ساخت هویت و به فعلیت رساندن استعدادهای بالقوه‌، به همراه شوق و امید و عِرق و نگاه ملی، دانش‌آموزان را نسبت به اندیشه‌ها و فرهنگ‌های مبتذل واکسینه کرد. ۳. برخی از شاخص‌هایی که امام خامنه‌ای عزیز برای الگوی قهرمان در نهاد آموزش و پرورش مطرح می‌فرماید عبارت است از: «مثلاً فرض بفرمایید معلّمی هست که خوب تدریس میکند، تدریس برجسته‌ای دارد... [یا] که زمان طولانی‌ای از عمر خودش را در تعلیم صرف کرده؛ ما معلّمینی را سراغ داشتیم -تعداد کمی، تعداد انگشت‌شماری- که پنجاه سال معلّمی کرده بودند، شصت سال معلّمی کرده بودند! خیلی مهم است؛ این یک الگو است. معلّمی که در مناطق دشوار معلّمی می‌کند؛ دوچرخه را سوار می‌شود می‌رود مثلاً فرض کنید که فلان منطقه‌ی دور، برای پنج شاگرد یا ده شاگرد درس می‌دهد و برمی‌گردد. معلّمی که با انواع و اقسام ناراحتی‌های درونی و داخلی و جسمی و روحی کار تعلیم و تربیت را رها نمی‌کند و برای آن اهمّیّت قائل است؛ اینها قهرمانند»(در دیدار معلمان در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴. بنابراین جوانان و نوجوانان با داشتن الگوهای خستگی‌ناپذیر و شاداب و توانا و موفق، به محض ابتلا به مشکلات، در میدان عمل دچار وادادگی و تنبلی و ابتذال نخواهند شد و حیران و سرگردان به دنبال چهره‌های مبتذل حرکت نمی‌کنند. چراکه؛ هویت آنها با نشانه‌گذاری‌های اصیل و ناب واکسینه شده و شکل گرفته‌اند. از سوی دیگر دانش‌آموزان با شناخت مصالح بنیادی نظام و شناخت دشمن، به دام نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن نخواهند افتاد و در زمین دشمن بازی نخواهند کرد. از طرفی خانواده‌ها با آرامش و امنیت بهتر و بیشتر، برای اعتلای کشور با عشق و امید فعالیت می‌کنند و همه‌ی اینها در راه رسیدن به قُلّه و بدون خستگی موثر خواهند بود. امید است با توانمندسازی معلمان و معرفی الگوهای قهرمان توسط معلمان به دانش‌آموزان، بتوان در راه تقویت حاکمیت اسلام با مشارکت مردم گام‌های بلندی برداریم. ✍ خالقی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
🏴 اَلسَلامُ عَلَیکَ یا اَباعَبدِاللّهِ یا جَعفَرَبنَ مُحَمَّدٍ اَیُّهَا الصّادِق یَابنَ‌ رَسوُلِ‌ اللّهِ استحکام پایه‌های معرفت اسلامی زمانه در دوران امام صادق (علیه‌السّلام) یک فرصت و فسحتی را در اختیار گذاشت و این بزرگوار توانستند کاری بکنند که با پایه‌های معرفت اسلامىِ صحیح در جامعه، آن‌چنان مستحکم بشود که تحریف‌ها دیگر نتواند این پایه‌ها را از بین ببرد. ایشان این کار را کرد، تا این زمینه بماند و در هر دوره‌ای از دوره‌های تاریخ، کسانی که لایق هستند، بتوانند از این زمینه استفاده کنند و نظام اسلامی و مبنای مبتنی بر ارزش‌های اسلامی را به‌وجود بیاورند و این بنای رفیع را بسازند. این، کارِ امام صادق (علیه‌الصّلاةوالسّلام) است. ۱۳۸۴/۰۹/۰۷ (علیه‌السلام) @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹پویش ۱۲ ماه ۱۲ شهید🌹 📖 معرفی کتاب «امام انقلاب» همراه با مسابقه 🔸 در راستای پویش کتابخوانی ۱۲ ماه ۱۲ شهید این بار با توجه به پیش‌رو بودن رحلت امام خمینی (رحمةالله‌علیه) بنا را بر این گذاشتیم تا با مکتب و امام شهدا بیشتر آشنا شویم. کتاب «امام انقلاب» راهی است برای آشنایی بیشتر با بیانات رهبر انقلاب اسلامی پیرامون شخصیت و مکتب امام خمینی (رحمةالله‌علیه) ✍🏻 به قلم: اسماعیل فخریان 📌 ناشر: نشر شهید کاظمی ⃟❖ تعداد صفحات: ۲۳۲ ⃟❖ قیمت پشت جلد: ۸۰ هزار تومان ⃟❖ قیمت با تخفیف: ۶۰ هزار تومان ⃟❖ ارسال به سراسر کشور ⃟❖ جوایز مسابقه: ⃟❖ به ۱۰ نفر از برندگان به قید قرعه ۴۵۰ هزار تومان وجه نقد تقدیم می‌گردد. 📖 شروع مطالعه: ۲۲ اردیبهشت تا ۳۰ خرداد 💻 تاریخ مسابقه: ۳۱ خرداد تا ۲ تیر 🛒 مشاهده و خرید اینترنتی کتاب‌ 💻 پیوند شرکت در مسابقه 💬 سؤالات خود را به شناسۀ زیر ارسال فرمایید. @s_mellat_emam_hosein @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
هدایت شده از اسماعیل فخریان
مسأله‌یاب‌هایِ مسأله‌حل‌کن ماهیت انقلاب اسلامی جوری است که ذاتاً چالش برانگیز است. اصولی که انقلاب اسلامی به آن معتقد است، مخالفان سرسخت جهانی دارد. از روزی که انقلاب متولد شد، شبیه هیچ‌کدام از انقلاب‌ها و مکتب‌های گذشته نبود. این یک چیز جدیدی است. نه شبیه و متکی به مکتب سوسیالیستی شرق است و نه شباهتی به مکتب لیبرالیستی غرب دارد. طبیعی است چنین موجودی که از اطاعت شرق و غرب سرباز زده و بر علیه همۀ آنها طغیان کرده و شوریده، در یک نبرد سخت و پیچیده وارد شود. وقتی تو اعلام استقلال از همه کردی، وقتی گفتی می‌خواهم خودم باشم و روی پای خودم بایستم، وقتی گفتی نمی‌خواهم توسری‌خور و دنباله‌رو دیگران باشم، طبیعی است که قلدرها، سودجوها و استعمارگرها از تو عصبانی شوند. انقلاب باید فکر مدیریت این چالش‌ها را بکند. باید برنامه‌ای برای زمین نخوردن، برای له نشدن، محو نشدن و مضمحل نشدن خودش در این نبردهای جهانی، داشته باشد. این چالش‌ها هم ابعاد مختلفی دارند: بعد فرهنگی، بعد اقتصادی، بعد سیاسی، بعد نظامی، بعد حقوقی و ... نکتۀ مهم این است کشوری که چنین انقلاب یکتایی در آن واقع شد، به اندازۀ کافی چالش‌های تحمیلی از سوی قلدران دارد، پس به‌هیچ‌وجه نبایستی خودش برای خودش چالش جدیدی بیافریند. بایستی جلوی چالش‌های دست‌ساز داخلی را بگیرید؛ و الّا لازم است در دو یا چند میدان چالشی هم‌زمان ورود کند و خب این به صورت طبیعی قدرت یک کشور را تضعیف می‌کند. مثلاً در باب فرهنگ بی‌توجهی به هستۀ نرم آن یعنی تشکل‌های مردمی، یا میدان ندادن به ظرفیت‌ها و ابتکارات مردم، یا دختر و پسر را در معرض فساد و ولنگاری گذاشتن یا برخورد صوری و سطحی با مقولۀ فرهنگ و... می‌تواند از چالش‌های دست‌ساز داخلی باشد. در اقتصاد، غفلت و یا تغافل از تولید داخل، بی‌توجهی به نیروی انسانی، عدم توجه به نخبگان، عدم نظارت درست در بازار اقتصاد آزاد، عوض کردن خصوصی‌سازی با اختصاصی‌سازی و... از چالش‌های خودساز داخلی است. هنر جبهۀ انقلاب این است که چک‌لیست چالش‌های ممکن در هر بخش را تهیه و افکار عمومی را به آن توجه دهد. چه چالش‌هایی که از طرف مقابل ما بر ما تحمیل می‌شود و چه آنها که ممکن است خواسته یا ناخواسته در داخل ساخته می‌شود. هنر ما بایستی این باشد که در آینده زندگی کنیم، آینده را رصد کنیم، ببینیم در یک سال پیش‌رو، در سه سال آینده، در پنج سال یا ده‌سال آینده در بخش‌های مختلف، ممکن است چه چالش یا بحرانی دامن ما را بگیرد، آن را شناسایی کنیم و راه پیشگیری و یا درمان آن را پیدا کنیم. در حقیقت ما باید ابتدا مسأله‌یاب و سپس مسأله‌حل‌کن شویم. امروز بالاترین خدمت به این کشور و به این ملت و به این انقلاب همین است. بسیاری از مشکلات، با توجه ما، با هوشیاری ما، با آینده‌نگری ما، با مسأله‌یابی ما، با راهکارهای ما، با کار و ابتکار ما یا اصلا پیش نمی‌آید یا بعد از وقوع بزودی حل می‌شود. @fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖از کُره تا قم 🕊تقدیم به بانوی قم حضرت معصومه«سلام‌الله‌علیها» هودی کوتاه پوشیده و کلاهش را روی سرش انداخته‌است، یک شلوار کتان کوتاه و موهای رنگ‌زده. دختر است اما شبیه پسرهاست. سعی‌دارد شوخی و رفتارهای پسران را تقلید‌کند و آزادی پسرانه می‌خواهد. این شرح حال تعداد زیادی از دختران نوجوان ماست، دخترانی که بیش از آنکه بی‌حجاب باشند «متلبس به لباس پسران» هستند. اگر گوشی‌هایشان را بگردی یکی دوجین عکس از آیدل‌های کره‌ای پیدا می‌کنی با هودی و شلوارهای معمولا گشاد، با آرایش‌هایی که همیشه آنها را نوجوان نگه‌می‌دارد و با رفتارهایی که «کیوت» خوانده‌می‌شود. کره امروز بلای نوجوان و جوان ما شده است؛ گروه‌های کی‌پاپ و سریال‌هایی که افیون است و معتادکننده. البته باید به کره آفرین گفت که در آستانه سقوط جمعیت و در حالیکه از فرهنگش چیزی جز پوسته باقی نمانده و مقلد خوش‌صورت فرهنگ کثیف غرب است، با این حال توانسته این چنین نیازیابی، ذائقه‌سازی، و تولید انبوه کند و بازار سرگرمی را درو کند و البته سود اقتصادی از تجارت سرگرمی را هم ببرد. معروف است که اکثر تولیدات کره‌ای از سیندرلا، کهن‌الگوی زن در غرب وام گرفته‌اند. سیندرلا دختری زیبا، خوش‌قد و بالا، مهربان، به‌غایت بی‌عرضه، که هر ظلمی را تحمل می‌کند و قادر نیست از حقش دفاع کند. زنیم بی‌مغز و بی‌تدبیر و بی‌حکمت و خیالاتی، که منتظر است شاهزاده‌ای او را از دست ظلم مادر و خواهرهایش نجات دهد. دختری وابسته‌به‌مرد، که بدون وجود پدر یا همسر معنی ندارد و شایسته له‌شدن توسط زورمندان است. دختری که با جادو، آراسته شده و دل مردی راو می‌برد و بزرگی از آن مرد گرفته و عاقبتش با او بخیر می‌شود. آری! زنِ موردِ پسندِ غرب این است. زنی تهی، بی‌هویت، بی‌کرامت ،که ارزشش وابسته به مردان است و تنها هنرش زیبایی و خوبرویی و البته گردن‌کج و مطیع! زنی که تنها دغدغه‌اش شرکت در مهمانی و ربودن قلب مردان است، تا او را از ذلت و تحقیر نجات دهند. دختری که از کودکی در کارتون‌ها برای دختران معصوم جهان، الگوسازی شده است. دخترانی که در کودکی(و البته در کنار فقر فرهنگی) با تماشای این کارتون‌ها بزرگ می‌شوند و در نوجوانی دنباله‌اش را با سریال‌هایی با همین درون‌مایه ،مخصوصا کره‌ای، می‌گیرند، دچار بیماری حقارت می‌شوند. آنها تنها راه رهایی از حقارت را در ربودن قلب جنس مخالف می‌بینند و از آنجا که در فرهنگ ایران این مورد قابل قبول نیست،م برخی از آنها به سراغ «تشابه به جنس مذکر» می‌روند. متاسفانه دختران زیادی هستند که از زن بودن خود متنفرند و آن را نقص و عیب و مایه ضعف می‌دانند، هرچند گاهی به سختی به آن اعتراف می‌کنند. دختران ایرانی در خلاء الگوی اصیل از زنان کریم، رو به الگوهای ریخته در صفحه تلویزیون و موبایل می‌آورند و با شباهت به آنها سعی‌ می‌کنند مرهمی بر حقارت خود بگذارند؛ یا باب دندان مردان باشند یا مردسان باشند. درمانِ درد بسیاری از دختران امروز ما بازگرداندن کرامت به آنهاست و یکی از راه‌های آن باز تولید الگوهای کهن ایرانی_‌اسلامی است. کهن‌الگوی زن در ایران اسلامی، مفهوم «شیرزن» است. شیرزن لزوما قوت جسمانی ندارد، لزوما اسلحه به دست نمی‌گیرد و نمی‌جنگد، اما زنی است مقتدر، شجاع و با‌عرضه، که نفوذ کلام و بیان دارد و حتی لازم باشد بر مردان حکم می‌راند و آنها را به حرکت می‌انگیزد. زنی که در نبود مردانِ مرد برمی‌خیزد و «مرد» می‌سازد. زنی که «زن» است و با همه‌ی خصوصیات زنانه‌اش دارای ارزش است. با همان حیا و پوشش زنانه در اجتماع حاضر می‌شود و «جریان‌سازی» می‌کند. حکیم است و درشتی و نرمی را در جای خود به کار می‌برد. مدبر و «تربیت‌کننده» است. نماد محبت، ایثار و عشق روحانی است. از لحاظ معنوی و روحی مستقل است، زنی «وابسته‌به‌مرد» نیست و به دنبال «مردشدن» هم نیست. زنانی که هرگز بازیچه دست مردان نمی‌شوند. ✍ محدثه زندی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
📝ادامه مطلب... در تاریخ ایران عزیزمان از این زنان کم نبوده و نیست، همچنان که می‌توان نمونه آن در خاله لیلا‌یِ «روزی روزگاری» و «بی‌بی مریم» دید. قطعا این زنان الگو گرفته از بانوان بزرگ اسلام حضرت زهرا «سلام‎الله‌علیها» و دوسلاله پاکش حضرت زینب و حضرت معصومه «سلام‌الله‌علیهما» هستند. حضرت معصومه «سلام‌الله‌علیها» شیرزنی مجرد بود که در اواخر بیست‌سالگی به دنبال «ماموریتی از برادر و در ظاهرِ عاطفیِ دلتنگیِ برادر» پا در هجرتی پرمخاطره می‌گذارد که باطنش یک مبارزه‌ی سیاسی و عقیدتی و اجتماعی است. ایشان در دنیایی که مردان از ترس زورمندان ظالم جرات خواستگاری از دختران موسی‌بن‌جعفر«علیه‌السلام» را ندارند، در هر منزلی از سفرش، علیه شبهات و انحرافاتی مثل فرقه‌ی واقفیه و اسماعلیه و... سخنرانی کرده و برای مردم تبیین می‌کند. این بزرگ‌زن، بذرِ جریان مبارکی را می‌کارد که سالها بعد قم را قلب معرفتی جهان اسلام و ایران را احیاگر اسلام سیاسی می‌کند. آری! حضرت معصومه «سلام‌الله‌علیها» الگوی کرامت است از آنرو که، کرامت خویش را از بندگی خدا وام گرفته و در روزگار خوف مردمان، به حمایت از ولی زمانش همت‌ می‌گمارد و جان نازنینش را در این راه می‌دهد. اگر این الگوی کرامت به درستی برای زنان جامعه ما تبیین شود و با هنرمندی به تصویر درآید، می‌تواند حصنِ حصینی برای آنها در مقابل فرهنگ مهاجم غربی که در پی بی‌کرامت‌کردن زن است، باشد. ✍ محدثه زندی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی