eitaa logo
نوشته‌های انقلابی
1.5هزار دنبال‌کننده
341 عکس
106 ویدیو
17 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕋 مهدویت و امیدآفرینی بزرگ‌ترین خاصیّت این اعتقاد در میان شیعیان، امیدآفرینی است. جامعه‌ی تشیّع فقط به برجستگی‌های تاریخ خود در گذشته متّکی نیست، چشم به آینده دارد. یک نفر معتقد به مسئله‌ی مهدویّت طبق اعتقاد تشیّع، در سخت‌ترین شرایط، دل را خالی از امید نمی‌داند و شعله‌ی امید همواره وجود دارد؛ می‌داند که این دوران تاریکی، این دوران ظلم، این دوران تسلّط ناحق و باطل قطعاً سپری خواهد شد؛ این یکی از مهم‌ترین آثار و دستاوردهای این اعتقاد است. ۱۳۹۴/۰۳/۱۴ @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
به نام خدا 🔖خبر چه سنگین بود ساعت حدود ۳ بعد از ظهر بود، داخل پذیرایی نشسته بودیم، ناگهان همسرم سراسیمه از اتاق وارد پذیرایی شد و با نگرانی گفت:«توی گوشی آمده که بالگرد آقای رئیسی دچار سانحه شده!» حالم بد شد، به تلویزیون چشم دوختم. زیر‌نویس خبر فوری بود... وای! بدنم سست شد، چشم‌هایم انگار نمی‌خواست بخواند. زیر نویس قرمز... بالگرد حامل رئیس جمهور در منطقه عمومی ورزقان دچار «سانحه»و «فرود سخت» شده است. ساعتی بعد، تلویزیون جلسات دعا و توسل در قم و مشهد را به صورت مستقیم پخش می‌کرد. وسط این نگرانی و اضطرابی که در دلم بود. شاید اولین باری بود که می‌دیدم مردم اینگونه با عشق و علاقه برای یک مسئول در کشور دعا می‌کنند. خدایا تو روز قیامت از نعمت‌هایت از ما سوال می‌کنی. چرا ما مردم تا دیروز این نعمت بزرگ؛ این انسان بزرگ را نمی‌دیدیم. چه می‌شد در این ۳ سال برای ایشان چنین جلساتی برگزار می‌کردیم... روزی که به سازمان ملل رفت و کتابی که شامل برنامه‌های الهی، برای تربیت ما بود را روی دست گرفت، زمانی‌که عکس حاج قاسم، الگوی عملی و قرآنی را به همه نشان داد و او را به همه معرفی کرد. کاش آن روز هم با همین دعاهایمان او را بدرقه می‌کردیم. خدایا کمک کن، یک‌بار دیگر به ما رحم کن، اگر با این تلنگر بیدار شویم و از فردا برای کارهای اجرایی همین‌گونه دعا کنیم، حتماً به زودی تو نعمت جهانی که از ما پنهان کرده‌ای را به ما برمی‌گردانی. اللهم عجل لولیک‌الفرج ➖خاطره یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ✍فاطمه علیزاده @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امرِ ولی: بدگویی، تهمت و تخریب نکنید. 🔹تهمت که از گناهان کبیره است، یعنی نسبت دادن یک عیب و خطا و بدی به کسی که آن عیب را ندارد و از غیبت هم بدتر است. مثلا به آقای قالیباف بگوییم تنبل، در حالی‌ که او واقعا پرکار و پر‌تلاش است یا به آقای جلیلی بگوییم اهل‌فکر نیست در حالی‌ که حقیقتا فردی اهل فکر و اهل بررسی جوانب است. 🔹 منظور از تخریب این است که نقاط مثبت و قوت کسی را انکار کنیم و یا ناجوانمردانه قسمت سالم شخصیت کسی را مورد هجوم قرار دهیم. به‌عنوان مثال پرکار و جهادی بودن آقای قالیباف را با برجسته کردن برخی معایب وی تخریب کنیم. یا انقلابی بودن، ساده‌زیستی و پاکدست بودن آقای جلیلی را بی‌ارزش جلوه داده و آنها را سرزنش کنیم. 🔹بدگویی کردن هم به این معناست که عیوب و بدی‌هایی که کسی دارد و پشت‌پرده هم نیست و اتفاقا راست هم هست، آنقدر بگوییم و به‌رخ بکشیم تا او را در چشم مردم خوار و کوچک کرده و مردم را از او زده کنیم. ⬅️ نتیجه‌ی تهمت، تخریب و بدگویی در سطح ملی این است که نامزدهای ریاست‌جمهوری که از شخصیتهای نظام هستند، در چشم عموم مردم نالایق و بی‌عرضه جلوه کرده و مردم این امر را در کل نظام تعمیم خواهند داد. حواسمان هست؟! کاری که دشمن در جنگ رسانه‌ای به دنبال آن بود، خودمان در حال به ثمر رساندنش هستیم. ✍ امانی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به دشمن مدد نرسانیم رهبر انقلاب: اساساً رژیم ایالات متّحدۀ آمریکا، یک رژیم بحران‌ساز و بحران‌زیست است؛ از بحران تغذیه می‌کند، ارتزاق می‌کند؛ از بحران‌های گوناگون در اطراف عالم ارتزاق می‌کند. ۱۴۰۰٫۱۲٫۱۰ اینها دشمن ایران اسلامی ما هستند. اولا به‌دنبال بحران‌سازی در ایران و بعد هم در پی بحران‌سواری هستند. اصلاً حیات‌شان در بحران‌‌هاست. بحران هم مراتبی دارد. من می‌گویم این بی‌اخلاقی‌هایی که از طرف عده‌ای در چند روز گذشته سر زد، زمینه را برای ورود و استفادۀ رژیم بحران‌زیست آمریکا فراهم کرد. سود دعواهای ما را آمریکا می‌برد. اگر به جای انتقاد، به جان هم بیفتیم، نفعی برای انقلاب و کشور و مردم نخواهد داشت. آنچه که در این سال‌ها، محکم‌ترین سدّ در مقابل دشمنانِ ملت بوده، «وحدت کلمه و اتحاد» بوده. اتحاد مانع از انتقاد نیست، بلکه سدی در مقابل انتقام خواهد بود. من می‌فهمم که به عده‌ای از نامزدها نقدهای جدی وارد است، می‌فهمم که دوستان ما از سر دلسوزی و دغدغۀ اینکه به عقب برنگردیم، داد سخن می‌رانند. اما بایستی بدانیم که اگر آنچه از دهان و قلم ما بیرون می‌رود، پازل دشمن را تکمیل می‌کند، گفتن و نوشتن آن «حرام» است، حرام. رهبری فرمود حتی حرف حقت هم اگر به سودِ طرح و برنامۀ دشمن است را نگو. آنجا سکوت کن. آقا ممکن است سکوت من موجبات تحریف و انحراف را به‌دنبال داشته باشد! بله درست است. اما این تحریف و انحراف خطرش بسیار کمتر از مدد رساندن به دشمن است. بسیار کمتر از پیش بردن طرح دشمن است. اگر با گفتن و انتشار آنچه که حق می‌دانیم، بناست راه نفوذ دشمن را باز کنیم، بدانیم که با خنجر به جان پیکر انقلاب افتاده‌ایم. الآن آرام آرام دشمن ذات پلید خود را بیشتر نمایان خواهد کرد، چرا؟ چون بوی اختلاف و دعوا به مشامش رسید. دشمن وحشی و قدار، شامّۀ قوی‌ای دارد. به محض اینکه ببیند زمینه فراهم است، برای حمله معطل نمی‌کند. مراقب باشیم... @fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖حیوانِ جلّال مشاور یکی از نامزدها _که از قضا در راس وزارتخانه‌ای در جمهوری اسلامی هم بوده‌است_ در برنامه‌ی نامزد ریاست‌جمهوری، عمروعاص‌صفت، به‌جای عذرخواهی و سرافکندگی نسبت به «خسارت محضی» که در اثر برجام به کشور و مردم رسانده‌است، با همان ذهنِ غربزده، جملاتی سراسر دروغ و مهملات و حرف‌های غلط را بهم بافته و به خورد مردم داده‌است. ماندم این شخص را چه بنامم! ناخودآگاه یاد بیانات امام خامنه‌ای عزیز در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در دیدار با خبرگان رهبری افتادم که درباره‌ی حضور مردم فرمودند: «هدف این است که توده‌های مردم مورد اغوا قرار بگیرند امّا وسیله‌ی اغوای توده‌های مردم، اغوای خواص است. امروز یکی از کارهای مهم، اغوای خواصّ جامعه است، [یعنی] کسانی که عنوانی دارند و امکانی دارند و احیاناً سوادی دارند و مانند اینها. چون وقتی خواص اغوا شدند، اگر به این خواصّ اغواشده فرصت داده بشود و امکان داده بشود، راحت توده‌ی مردم را اغوا خواهند کرد. یکی از سنگین‌ترین جنگهای نرم تاریخ کشور ما امروز در همین زمینه در جریان است. دارند دائم با مزدورپروری، با حرام‌خوارسازی، با لطایف‌الحیل افرادی را حرام‌خوار می‌کنند؛ وقتی حرام‌خوار شد، مثل حیوان جلّال، دیگر خیلی مشکل می‌شود او را از حرام‌خواری دور کرد. و مزدورپروری می‌کنند؛... بنابراین الان یک جنگ نرم سختی وجود دارد.» و ما در این جنگ نرمِ سختی که با شعارهای کاذبی از قبیل «آزادی، رفع تحریم، اقتصاد بهتر» برای آوردن جریان تباهی و سیاهی غربزدگی در جایگاه ریاست‌جمهوری برپا شده، باید قیام کنیم و مخاطبان را آگاهی دهیم. ✍خالقی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖اصولگرایِ اصلاح‌طلب با یکی از دوستان در حال گفتگو بودم؛ که بحث انتخابات شد. گفت: «شما اصول‌گرا هستید یا اصلاح طلب؟ به چه کسی رای می‌دهید؟» گفتم جواب سوال اوّل اینکه، من طبق فرموده‌ی آقا «اصول‌گرایِ اصلاح‌طلب»هستم. به نظر من، اولین «اصول‌گرایِ اصلاح‌طلب تاریخ» آقا امام حسین(علیه‌السلام) هستند. آقا اباعبدالله فرمودند: «برای اصلاح امّت جدّم قیام کردم.» چون جامعه، از اصولی که جدّم در جامعه‌ی اسلامی بنیانگذاری کرد، فاصله گرفته است، قیام کردم تا آن را اصلاح کنم. امّا در مورد سؤال دوم که گفتید به چه کسی رای می‌دهم؟؟ هنوز در حال تحقیق هستم. با اینکه الحمدلله هر شش‌نفر قبلاً فعالیت‌های سیاسی داشته‌اند؛ امّا با توجه به اینکه یکی از شاخص‌های مهم انتخاب «تعهّد» و «تخصص» می‌باشد. و می‌خواهم یک سیاستمدار متعهد متخصص برای دومین جایگاه سیاسی کشورم انتخاب کنم. باید در اولین قدم در میان نامزدها کسی را پیدا کنم که دارای مدرک تخصصی سیاسی باشد. از شهید چمران یادگرفته‌ام، «آن‌کس که کاری را می‌پذیرد، که تخصص ندارد بی‌تقواست» با توجه به این جمله شهید چمران، می‌توان دو معیار تخصص و تقوا را در اولین قدم، بین نامزدها محک زد. و بعد باید شاخص‌های دیگر را بررسی کرد. الحمدلله در بیانات امامین انقلاب شاخص‌های زیادی، برای انتخاب اصلح مطرح شده است، که با توجه به آنها می‌توان شخص اصلح را پیدا کرد. ✍ فاطمه علیزاده @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖الگویِ انتخاب انسان تنها موجودی است که خداوند متعال به او اراده و اختیار عنایت کرد و او را با دادن حق انتخاب اشرف مخلوقات قرار داد. نقشه کلی و برنامه‌ای برای هدایت او ترسیم کرد و نام آن را دین گذاشت، تا بتواند در بزنگاه‌ها درست انتخاب کندو با ارسال کتب و شناساندن طاغوت، مسیر انتخابِ درست را به او نشان داد. خداوند متعال در هر زمانی بهترین انسان را انتخاب کرد و نقشه و برنامه‌ی هدایت را به او سپرد،تا پیامبر او باشد و بشریت را در انتخابِ درست یاری کند. انتخاب، بزرگترین حقی است که خداوند به انسان ها داده است و انتخابِ درست، بزرگترین تکلیفی هست که خداوند از انسان ها می‌خواهد. در غدیر خداوند «اصلح» و «الگوی انتخاب» را توسط بهترین مخلوقش به مردم معرفی کرد و‌ از مردم خواست با او بیعت، و او را نصرت کنند امّا متاسفانه جریان سقیفه با شبهه‌ی «صالح مقبول» به میدان آمد و مردم هم به مسوولیت سیاسی و اجتماعی خود، که نصرت و دفاع از اصلح بود عمل نکردند و با فراموشی غدیر، اصلح را کنار گذاشتند و زمینه‌ساز عاشورا شدند. باید از تاریخ عبرت گرفت. پس امروز هم مهم است که اصلح را بشناسیم و با رای خود به اصلح، او را نصرت و یاری کنیم و با انتخاب اصلح‌، زمینه‌ساز ظهور منجی موعود باشیم. ✍فاطمه علیزاده @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
🔥 «همچنان می‌سوزد» دلم برای انقلاب می‌سوزد. انقلابی که شعارهایش جهانی شده است، اما در داخل به بهانه‌های مختلف ادعا می‌شود که این گفتمان هرچه ناب‌تر خریدارش کمتر است. دلم برای بچه‌های انقلاب می‌سوزد، که به هواخواهی نظام، مرغ عزا و عروسی انتخابات می‌شوند و همیشه از آن‌ها انتظار است که باشند ولی کوتاه بیایند، تا خاکستری برباد نرود. دلم برای خودمان می‌سوزد که دنبال کار جهادی می‌رویم ولی به وقت نظرخواهی، کسی ما را داخل آدم حساب نمی‌کند؛ چرا که با عشق به وطن نشان دادیم که همیشه پای نظام هستیم. دلم می‌سوزد که سرمایه‌های انقلاب، به بهانه‌های نه‌چندان صحیح در چنگال شایعات پر پر می‌شوند. هرچند که زمزمۀ شهید آوینی را هم می‌شنوم که می‌گوید: «حزب‌اللهی بودن را با تمام تراژدی‌هایش دوست دارم.» ✍نسا خلیلی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖متفاوت ببینیم این‌بار از کتابی که حتی اسمش را یادم نیست، می‌نویسم. اما مهمتر از نام کتاب، پیامی بود که از محتوای آن در ذهنم باقی‌مانده است. آنجا که از شکل مواجههٔ برخی از دخترها یا پسرها با شکست عشقی اینگونه نوشته بود: «انسان برای زنده‌ماندن نیاز دارد که دنبال جواب در شکست‌هایش باشد. از آنجا که نمی‌تواند از خود انتقاد کند و خودش را مقصر بداند، به همین دلیل در این نوع شکست‌ها، او خود را مقصر نمی‌داند و نتیجه این می‌شود تمام پسرها غیرقابل اعتماد هستند یا بالعکس.» جبههٔ انقلاب در عدم اجماع یا احتمال برد با اجماع نیز به رویکرد مشابه جمله‌ی بالا رسیده است. وقتی به شنبه تحلیل‌ها رسیدیم، همه مقصر شدند الا خودمان و طیف زید و عمری که در آن بودیم. شاید، اگر هرکسی از خود انتقاد می‌کرد نه آنکه دیگری را مقصر بداند، فضای زیباتری را در پیش داشتیم. و ای بسا، در این بازه زمانی لازم نیست حتما آسیب‌شناسی کنیم. اگر اتحاد و همدلی به وجود آمده را حفظ کنیم و در خدمت انقلاب به صورت متحد به کارگیریم، به اتفاق بتوانیم جهان را هم بگیریم. متفاوت ببینیم. ✍نسا خلیلی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نام خدای مُنتَقِم 🔖سپرهای انسانی وقتی انسان واژه «سپر» را بر زبان جاری می‌کند معمولاً سپر فلزی یا آهنی در ذهن او تداعی می‌شود، اما همیشه سپر، آهنی نیست ،بلکه بعضی مواقع، سپرها انسانی هستند، مثلاً مادری، خودش را سپر بلای فرزندش می‌کند تا او سالم بماند و حاضر است خودش هر نوع آسیبی ببیند ولی فرزندش صدمه‌ای نبیند. در حماسه کربلا هم افرادی بودند که خود را سپر بلای دیگران قرار ‌دادند و هر بلایی را به‌ جان خریدند تا دیگران آسیبی نبینند که بعضی از آن‌ها عبارتند از «سعیدبن‌عبدالله حنفی» که در مسیر ولایتمداری خودش در تمام صحنه‌های سخت پایش سست نشد، دیگری «زُهیربن‌قَین بجلی» و هم‌چنین «عمرو‌بن‌قرظه انصاری» و دیگری شیرزن کربلا، «حضرت زینب»(سلام‌الله‌علیها) بود. [۱]. برای نماز ظهر روز عاشورا، زهیربن‌قَین بجلی و سعیدبن‌عبدالله حنفی جلوی امام ایستادند تا تیرهایی که دشمن به سوی ایشان پرتاب می‌کند را دفع کنند. سعیدبن عبدالله تیرهایی که به سوی امام می‌آمد، با دست، بازو، سینه و بعضی‌ها را با صورت دفع می‌کرد تا آنکه رمقی برایش باقی نماند و بر زمین افتاده و می‌گفت: «بار خدایا این قوم را لعنت کن همان‌گونه که قوم عاد و ثمود را لعنت نمودی، بارالها سلام مرا به پیامبرت برسان و به آن حضرت بگو که در راه یاری جگر گوشه‌اش حسین چه زخم‌هایی بر من وارد شد، زیرا من در راه یاری خاندان پیامبر(صَلّی‌اللهُ‌عَلَیهِ‌وَآلِهِ‌وَسَلَّم) هدفی جز تحصیل رضا و خشنودی تو نداشتم.» نماز امام که به پایان رسید، گدشته از زخم‌های متعدد، ۱۳ تیر به بدن او اصابت کرده بود، ولی برای این‌که مطمئن شود امام از او راضی شده است، وقتی امام سر او را به دامن گرفت، خطاب به امام فرمود: «اَوَفَیتُ بِعَهدی یَابنَ رَسولِ‌‌الله؟» آیا به عهدم وفا کردم ای پسر رسول خدا؟ امام در جواب او فرمود: «اَنتَ اَمامی فِی الجَنَّه» تو زودتر از ما به بهشت می‌روی و ما پشت سر تو خواهیم ماند.(لهوف سید بن طاووس، ص۱۵۳) [۲]. یکی دیگر از یاران امام حسین (عَلَیهِ‌السَّلام) که خودش را سپر بلای امام قرار داد، عَمرُوِبنِ‌قرظه انصاری بود که در عین مبارزه و به‌درک ‌واصل کردن عده زیادی از دشمن، خویشتن را سپر بلای امام حسین(علیه‌ِالسَّلام) نمود و هر تیری که به سمت امام (عَلَیهِ السَّلام) می‌آمد را با دست خویش می‌گرفت و هر شمشیری که به سمت آن حضرت پرتاب می‌شد را به جان می‌خرید و در این راه تا آنجایی که توان داشت، مقاومت کرد تا آنکه در اثر ازدیاد زخم‌ها، تاب و توان خود را از دست داده و از پای درآمد. در این حال، رو به امام حسین (عَلَیهِ‌السَّلام) نمود و گفت ای پسر پیامبر آیا به عهدی که با تو بسته بودم وفا کردم؟ امام (عَلَیهِ‌السَّلام) فرمودند: آری، تو پیش از من به بهشت خواهی رفت، پس سلام مرا به رسول خدا (صَلّی‌اللهُ‌عَلَیهِ‌و‌آله‌وَسَلَّم) برسان و به آن حضرت بگو که من نیز به دنبال تو خواهم آمد. عمرو پس از شنیدن سخن امام آنقدر جهاد کرد تا به شهادت رسید.(لهوف سید بن طاووس، ص ۱۴۷) [۳]. شخص دیگری که در حماسه عاشورا خود را سپر بلا قرار داد؛ بزرگ‌بانوی کربلا، حضرت زینب(عَلَیها‌السلام) بود. هنگامی که اهل‌بیت امام حسین (عَلَیهِ‌السَّلام) را به اسارت می‌بردند و در کوچه و بازار، کاخ عبیدالله و کاخ یزید می‌گرداندند، وقتی می‌خواستند بچه‌ها را اذیت کنند، حضرت زینب(عَلَیهاالسلام) خودش را سپر بلای آنها قرار می‌داد تا ضربه‌ای که قرار بود از طرف دشمن به آن‌ها برسد به حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) اصابت کند. این بانوی بزرگوار از اول زمان اسارت تا آخرین لحظه‌ای که بچه‌های این خاندان گرامی را اذیت می‌کردند خودش را سپر بلای آن‌ها قرار می‌داد و از آن‌ها پرستاری می‌نمود. [۴]. در این‌جا اشاره به دو نکته مهم، لازم به نظر می‌رسد، یکی این‌که نماز ظهر عاشورا از اهمیت بسزایی در این حماسه  برخوردار است و یک نماز صرفاً «عبادی» نبود، بلکه نماز «حاکمیت»،  «سیاست»، «درایت»، «اثبات حقانیت» و همه «ولایت» بود و این نماز باید حتماً برپا می‌شد و به انتها هم می‌رسید، چون دشمن می‌دانست که این نماز یعنی شکست او در میدان جنگ نرمی که سال‌ها علیه سیدالشُّهدا به راه انداخته بود، به همین دلیل نمی‌خواست امام جماعت و جامعه را در این نماز سالم بگذارد. نکته دیگر این است که آیا با همزاد پنداری ما می‌توانیم خودمان را به جای یکی از این ایثارگران و از خودگذشتگان قرار دهیم؟ جواب به این سوال واقعاً جای تامُّل دارد. ✍ مرضیه عاصی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
خلاصه کتاب پروتکل های یهود.pdf
12.27M
📌 بشناسید و بشناسانید. 🔹پروتکل‌های دانشورانِ صهیون (پروتکل‌های یهود برای تسخیرِ جهان) (علیه‌السلام) به کانال نوشته‌های انقلابی بپیوندید🔻 https://eitaa.com/enqelabi_nevesht