eitaa logo
نوشته‌های انقلابی
1.4هزار دنبال‌کننده
333 عکس
103 ویدیو
16 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔖حیوانِ جلّال مشاور یکی از نامزدها _که از قضا در راس وزارتخانه‌ای در جمهوری اسلامی هم بوده‌است_ در برنامه‌ی نامزد ریاست‌جمهوری، عمروعاص‌صفت، به‌جای عذرخواهی و سرافکندگی نسبت به «خسارت محضی» که در اثر برجام به کشور و مردم رسانده‌است، با همان ذهنِ غربزده، جملاتی سراسر دروغ و مهملات و حرف‌های غلط را بهم بافته و به خورد مردم داده‌است. ماندم این شخص را چه بنامم! ناخودآگاه یاد بیانات امام خامنه‌ای عزیز در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در دیدار با خبرگان رهبری افتادم که درباره‌ی حضور مردم فرمودند: «هدف این است که توده‌های مردم مورد اغوا قرار بگیرند امّا وسیله‌ی اغوای توده‌های مردم، اغوای خواص است. امروز یکی از کارهای مهم، اغوای خواصّ جامعه است، [یعنی] کسانی که عنوانی دارند و امکانی دارند و احیاناً سوادی دارند و مانند اینها. چون وقتی خواص اغوا شدند، اگر به این خواصّ اغواشده فرصت داده بشود و امکان داده بشود، راحت توده‌ی مردم را اغوا خواهند کرد. یکی از سنگین‌ترین جنگهای نرم تاریخ کشور ما امروز در همین زمینه در جریان است. دارند دائم با مزدورپروری، با حرام‌خوارسازی، با لطایف‌الحیل افرادی را حرام‌خوار می‌کنند؛ وقتی حرام‌خوار شد، مثل حیوان جلّال، دیگر خیلی مشکل می‌شود او را از حرام‌خواری دور کرد. و مزدورپروری می‌کنند؛... بنابراین الان یک جنگ نرم سختی وجود دارد.» و ما در این جنگ نرمِ سختی که با شعارهای کاذبی از قبیل «آزادی، رفع تحریم، اقتصاد بهتر» برای آوردن جریان تباهی و سیاهی غربزدگی در جایگاه ریاست‌جمهوری برپا شده، باید قیام کنیم و مخاطبان را آگاهی دهیم. ✍خالقی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖اصولگرایِ اصلاح‌طلب با یکی از دوستان در حال گفتگو بودم؛ که بحث انتخابات شد. گفت: «شما اصول‌گرا هستید یا اصلاح طلب؟ به چه کسی رای می‌دهید؟» گفتم جواب سوال اوّل اینکه، من طبق فرموده‌ی آقا «اصول‌گرایِ اصلاح‌طلب»هستم. به نظر من، اولین «اصول‌گرایِ اصلاح‌طلب تاریخ» آقا امام حسین(علیه‌السلام) هستند. آقا اباعبدالله فرمودند: «برای اصلاح امّت جدّم قیام کردم.» چون جامعه، از اصولی که جدّم در جامعه‌ی اسلامی بنیانگذاری کرد، فاصله گرفته است، قیام کردم تا آن را اصلاح کنم. امّا در مورد سؤال دوم که گفتید به چه کسی رای می‌دهم؟؟ هنوز در حال تحقیق هستم. با اینکه الحمدلله هر شش‌نفر قبلاً فعالیت‌های سیاسی داشته‌اند؛ امّا با توجه به اینکه یکی از شاخص‌های مهم انتخاب «تعهّد» و «تخصص» می‌باشد. و می‌خواهم یک سیاستمدار متعهد متخصص برای دومین جایگاه سیاسی کشورم انتخاب کنم. باید در اولین قدم در میان نامزدها کسی را پیدا کنم که دارای مدرک تخصصی سیاسی باشد. از شهید چمران یادگرفته‌ام، «آن‌کس که کاری را می‌پذیرد، که تخصص ندارد بی‌تقواست» با توجه به این جمله شهید چمران، می‌توان دو معیار تخصص و تقوا را در اولین قدم، بین نامزدها محک زد. و بعد باید شاخص‌های دیگر را بررسی کرد. الحمدلله در بیانات امامین انقلاب شاخص‌های زیادی، برای انتخاب اصلح مطرح شده است، که با توجه به آنها می‌توان شخص اصلح را پیدا کرد. ✍ فاطمه علیزاده @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖الگویِ انتخاب انسان تنها موجودی است که خداوند متعال به او اراده و اختیار عنایت کرد و او را با دادن حق انتخاب اشرف مخلوقات قرار داد. نقشه کلی و برنامه‌ای برای هدایت او ترسیم کرد و نام آن را دین گذاشت، تا بتواند در بزنگاه‌ها درست انتخاب کندو با ارسال کتب و شناساندن طاغوت، مسیر انتخابِ درست را به او نشان داد. خداوند متعال در هر زمانی بهترین انسان را انتخاب کرد و نقشه و برنامه‌ی هدایت را به او سپرد،تا پیامبر او باشد و بشریت را در انتخابِ درست یاری کند. انتخاب، بزرگترین حقی است که خداوند به انسان ها داده است و انتخابِ درست، بزرگترین تکلیفی هست که خداوند از انسان ها می‌خواهد. در غدیر خداوند «اصلح» و «الگوی انتخاب» را توسط بهترین مخلوقش به مردم معرفی کرد و‌ از مردم خواست با او بیعت، و او را نصرت کنند امّا متاسفانه جریان سقیفه با شبهه‌ی «صالح مقبول» به میدان آمد و مردم هم به مسوولیت سیاسی و اجتماعی خود، که نصرت و دفاع از اصلح بود عمل نکردند و با فراموشی غدیر، اصلح را کنار گذاشتند و زمینه‌ساز عاشورا شدند. باید از تاریخ عبرت گرفت. پس امروز هم مهم است که اصلح را بشناسیم و با رای خود به اصلح، او را نصرت و یاری کنیم و با انتخاب اصلح‌، زمینه‌ساز ظهور منجی موعود باشیم. ✍فاطمه علیزاده @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
🔥 «همچنان می‌سوزد» دلم برای انقلاب می‌سوزد. انقلابی که شعارهایش جهانی شده است، اما در داخل به بهانه‌های مختلف ادعا می‌شود که این گفتمان هرچه ناب‌تر خریدارش کمتر است. دلم برای بچه‌های انقلاب می‌سوزد، که به هواخواهی نظام، مرغ عزا و عروسی انتخابات می‌شوند و همیشه از آن‌ها انتظار است که باشند ولی کوتاه بیایند، تا خاکستری برباد نرود. دلم برای خودمان می‌سوزد که دنبال کار جهادی می‌رویم ولی به وقت نظرخواهی، کسی ما را داخل آدم حساب نمی‌کند؛ چرا که با عشق به وطن نشان دادیم که همیشه پای نظام هستیم. دلم می‌سوزد که سرمایه‌های انقلاب، به بهانه‌های نه‌چندان صحیح در چنگال شایعات پر پر می‌شوند. هرچند که زمزمۀ شهید آوینی را هم می‌شنوم که می‌گوید: «حزب‌اللهی بودن را با تمام تراژدی‌هایش دوست دارم.» ✍نسا خلیلی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖متفاوت ببینیم این‌بار از کتابی که حتی اسمش را یادم نیست، می‌نویسم. اما مهمتر از نام کتاب، پیامی بود که از محتوای آن در ذهنم باقی‌مانده است. آنجا که از شکل مواجههٔ برخی از دخترها یا پسرها با شکست عشقی اینگونه نوشته بود: «انسان برای زنده‌ماندن نیاز دارد که دنبال جواب در شکست‌هایش باشد. از آنجا که نمی‌تواند از خود انتقاد کند و خودش را مقصر بداند، به همین دلیل در این نوع شکست‌ها، او خود را مقصر نمی‌داند و نتیجه این می‌شود تمام پسرها غیرقابل اعتماد هستند یا بالعکس.» جبههٔ انقلاب در عدم اجماع یا احتمال برد با اجماع نیز به رویکرد مشابه جمله‌ی بالا رسیده است. وقتی به شنبه تحلیل‌ها رسیدیم، همه مقصر شدند الا خودمان و طیف زید و عمری که در آن بودیم. شاید، اگر هرکسی از خود انتقاد می‌کرد نه آنکه دیگری را مقصر بداند، فضای زیباتری را در پیش داشتیم. و ای بسا، در این بازه زمانی لازم نیست حتما آسیب‌شناسی کنیم. اگر اتحاد و همدلی به وجود آمده را حفظ کنیم و در خدمت انقلاب به صورت متحد به کارگیریم، به اتفاق بتوانیم جهان را هم بگیریم. متفاوت ببینیم. ✍نسا خلیلی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نام خدای مُنتَقِم 🔖سپرهای انسانی وقتی انسان واژه «سپر» را بر زبان جاری می‌کند معمولاً سپر فلزی یا آهنی در ذهن او تداعی می‌شود، اما همیشه سپر، آهنی نیست ،بلکه بعضی مواقع، سپرها انسانی هستند، مثلاً مادری، خودش را سپر بلای فرزندش می‌کند تا او سالم بماند و حاضر است خودش هر نوع آسیبی ببیند ولی فرزندش صدمه‌ای نبیند. در حماسه کربلا هم افرادی بودند که خود را سپر بلای دیگران قرار ‌دادند و هر بلایی را به‌ جان خریدند تا دیگران آسیبی نبینند که بعضی از آن‌ها عبارتند از «سعیدبن‌عبدالله حنفی» که در مسیر ولایتمداری خودش در تمام صحنه‌های سخت پایش سست نشد، دیگری «زُهیربن‌قَین بجلی» و هم‌چنین «عمرو‌بن‌قرظه انصاری» و دیگری شیرزن کربلا، «حضرت زینب»(سلام‌الله‌علیها) بود. [۱]. برای نماز ظهر روز عاشورا، زهیربن‌قَین بجلی و سعیدبن‌عبدالله حنفی جلوی امام ایستادند تا تیرهایی که دشمن به سوی ایشان پرتاب می‌کند را دفع کنند. سعیدبن عبدالله تیرهایی که به سوی امام می‌آمد، با دست، بازو، سینه و بعضی‌ها را با صورت دفع می‌کرد تا آنکه رمقی برایش باقی نماند و بر زمین افتاده و می‌گفت: «بار خدایا این قوم را لعنت کن همان‌گونه که قوم عاد و ثمود را لعنت نمودی، بارالها سلام مرا به پیامبرت برسان و به آن حضرت بگو که در راه یاری جگر گوشه‌اش حسین چه زخم‌هایی بر من وارد شد، زیرا من در راه یاری خاندان پیامبر(صَلّی‌اللهُ‌عَلَیهِ‌وَآلِهِ‌وَسَلَّم) هدفی جز تحصیل رضا و خشنودی تو نداشتم.» نماز امام که به پایان رسید، گدشته از زخم‌های متعدد، ۱۳ تیر به بدن او اصابت کرده بود، ولی برای این‌که مطمئن شود امام از او راضی شده است، وقتی امام سر او را به دامن گرفت، خطاب به امام فرمود: «اَوَفَیتُ بِعَهدی یَابنَ رَسولِ‌‌الله؟» آیا به عهدم وفا کردم ای پسر رسول خدا؟ امام در جواب او فرمود: «اَنتَ اَمامی فِی الجَنَّه» تو زودتر از ما به بهشت می‌روی و ما پشت سر تو خواهیم ماند.(لهوف سید بن طاووس، ص۱۵۳) [۲]. یکی دیگر از یاران امام حسین (عَلَیهِ‌السَّلام) که خودش را سپر بلای امام قرار داد، عَمرُوِبنِ‌قرظه انصاری بود که در عین مبارزه و به‌درک ‌واصل کردن عده زیادی از دشمن، خویشتن را سپر بلای امام حسین(علیه‌ِالسَّلام) نمود و هر تیری که به سمت امام (عَلَیهِ السَّلام) می‌آمد را با دست خویش می‌گرفت و هر شمشیری که به سمت آن حضرت پرتاب می‌شد را به جان می‌خرید و در این راه تا آنجایی که توان داشت، مقاومت کرد تا آنکه در اثر ازدیاد زخم‌ها، تاب و توان خود را از دست داده و از پای درآمد. در این حال، رو به امام حسین (عَلَیهِ‌السَّلام) نمود و گفت ای پسر پیامبر آیا به عهدی که با تو بسته بودم وفا کردم؟ امام (عَلَیهِ‌السَّلام) فرمودند: آری، تو پیش از من به بهشت خواهی رفت، پس سلام مرا به رسول خدا (صَلّی‌اللهُ‌عَلَیهِ‌و‌آله‌وَسَلَّم) برسان و به آن حضرت بگو که من نیز به دنبال تو خواهم آمد. عمرو پس از شنیدن سخن امام آنقدر جهاد کرد تا به شهادت رسید.(لهوف سید بن طاووس، ص ۱۴۷) [۳]. شخص دیگری که در حماسه عاشورا خود را سپر بلا قرار داد؛ بزرگ‌بانوی کربلا، حضرت زینب(عَلَیها‌السلام) بود. هنگامی که اهل‌بیت امام حسین (عَلَیهِ‌السَّلام) را به اسارت می‌بردند و در کوچه و بازار، کاخ عبیدالله و کاخ یزید می‌گرداندند، وقتی می‌خواستند بچه‌ها را اذیت کنند، حضرت زینب(عَلَیهاالسلام) خودش را سپر بلای آنها قرار می‌داد تا ضربه‌ای که قرار بود از طرف دشمن به آن‌ها برسد به حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) اصابت کند. این بانوی بزرگوار از اول زمان اسارت تا آخرین لحظه‌ای که بچه‌های این خاندان گرامی را اذیت می‌کردند خودش را سپر بلای آن‌ها قرار می‌داد و از آن‌ها پرستاری می‌نمود. [۴]. در این‌جا اشاره به دو نکته مهم، لازم به نظر می‌رسد، یکی این‌که نماز ظهر عاشورا از اهمیت بسزایی در این حماسه  برخوردار است و یک نماز صرفاً «عبادی» نبود، بلکه نماز «حاکمیت»،  «سیاست»، «درایت»، «اثبات حقانیت» و همه «ولایت» بود و این نماز باید حتماً برپا می‌شد و به انتها هم می‌رسید، چون دشمن می‌دانست که این نماز یعنی شکست او در میدان جنگ نرمی که سال‌ها علیه سیدالشُّهدا به راه انداخته بود، به همین دلیل نمی‌خواست امام جماعت و جامعه را در این نماز سالم بگذارد. نکته دیگر این است که آیا با همزاد پنداری ما می‌توانیم خودمان را به جای یکی از این ایثارگران و از خودگذشتگان قرار دهیم؟ جواب به این سوال واقعاً جای تامُّل دارد. ✍ مرضیه عاصی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
هدایت شده از نوشته‌های انقلابی
خلاصه کتاب پروتکل های یهود.pdf
12.27M
📌 بشناسید و بشناسانید. 🔹پروتکل‌های دانشورانِ صهیون (پروتکل‌های یهود برای تسخیرِ جهان) (علیه‌السلام) به کانال نوشته‌های انقلابی بپیوندید🔻 https://eitaa.com/enqelabi_nevesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 نظارت مردمی ۱. امام خامنه‌ای در روز ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۳ فرمودند: «مجلس صرفاً یک نهاد پرسشگر نیست، بلکه یک نهاد پاسخگو هم هست.» از آنجایی که مجلس یکی از ارکان مهم و تصمیم‌گیرنده و اقدام کننده است، باید پاسخگوی تصمیمات و اقدامات خود در پیشگاه خدای متعال و بعد از آن در نزد مردم باشد. اما متاسفانه نه قانون نظارت بر عملکرد نمایندگان به خوبی اجرا شده است و نه نمایندگان در مقام مسئولیتی که دارند قانونی وضع کرده‌اند که چنانچه مردم از مجلس یا یک نماینده‌ای یک امر نادرست و خلاف انتظار ببینند، بتوانند «یقه‌ی مجلس» بگیرند. چرا؟ «چون سازو‌کار قانونی‌ای برای این کار وجود ندارد». برای همین عدم پاسخگویی، مردم با رفتار و سخن و واکنش‌ خود رضایت و یا عدم رضایت از نمایندگان مجلس را نشان می‌دهند و به روشنی مشارکت حداقلی در انتخابات مجلس گواه این قضیه است. مشکل بعدی که بدتر از واکنش مردم به عدم پاسخگویی نمایندگان است، این است که اگر نماینده‌ای از روی غفلت یا به هر انگیزه‌ای یک حرکتی و یا عملی انجام دهد که با مبانی و وظایف نمایندگی تعارض داشته باشد، تمام نمایندگان زیر سؤال می‌روند و کل مجلس با سیاه‌نمایی دشمنان داخلی و خارجی از چشم مردم می‌افتد. برای حل این مشکل باید قانونی محکم و متقن پیش‌بینی شود. ۲. وضع قانون نظارت مردم بر نمایندگان مجلس می‌تواند اثرات مهمی داشته باشد مانند: نظارت مردم بر رکن مهم مجلس، سبب حس مشارکت در امر قانونگذاری شده و با ارائه مشکلات و مسائل کشور از طریق خود مردم به نماینده‌ی خود، این حس شکوفا شده و همدلی بیشتری بین وکیل و موکل برقرار شود. بنابراین نظارت مردمی، می‌تواند امر مشارکت مردم در انتخابات مجلس را بالا برده، پشتوانه‌ای برای نظام اسلامی، افزایش امید در میان مردم و سبب راهیابی نامزدهایی در تراز مجلس انقلابی شود. اثر دیگر وضع قانون برای نظارت مردم بر مجلس، ناتوانی دشمنان و نفوذی‌ها از سیاه‌نمایی نسبت به تمام مجلس در اثر ناکارآمدی یا ضعف و غفلت یک یا چند نماینده خواهد شد. از سوی دیگر جدّ و جهد نمایندگان برای کارایی بیشتر و گوش شنوا شدن برای مردم خواهد شد. دیگر اینکه پاسخگویی امر رایجی در بین مسئولان گردیده و باعث می‌شود نماینده همواره در میان موکلین خود باشد تا هم مسئله را پیدا کند و هم به دنبال حل آن از طریق مجاری قانونی در کل مجموعه نظام باشد. و صد البته اثرات بی‌شماری در این همدلی و همگرایی بین مردم و نمایندگان به وجود خواهد آمد. و اینگونه، اصل مهم و تأثیرگذار «امر به معروف و نهی از منکر» در جامعه جاری می‌شود و لکه‌های سیاه و نقاط ضعف کشور شناسایی و روز به روز کمتر و کمتر خواهد شد و در نتیجه رسیدن به تمدن نوین اسلامی را سرعت بخشیده تا هرچه زودتر شاهد آن باشیم. ✍ خالقی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 پشتوانه‌ای در مذاکره [۱]. قرارداد برجام با تمام تلخی‌هایش در تاریخ (۲۳تیر۱۳۹۴) توسط دولت یازدهم (آقای حسن روحانی) امضا شد و جز «خسارت محض» چیزی عاید ملت بزرگ و نجیب ایران نکرد؛ زیرا ما بر این اصل درست و تجربه‌شده که به دشمن نمی‌توان اعتماد کرد و در مذاکره با او باید بنا را بر بدعهدی و نقض پیمان او قرار داد، پایبند نبودیم. به‌هرصورت دولت یازدهم با بی‌توجهی به هشدار رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم خوش‌بینی به مذاکره با آمریکا، همچنین با زیرپاگذاشتن شروط نه‌گانه‌ی ایشان در این مذاکره، این قرارداد را امضا کرد و در اقدامی عجیب و یک‌طرفه شروع به اجرای سریع تمام تعهدات خود نمود و بدین‌ترتیب بخشی از منافع هسته‌ای ایران را که حاصل مجاهدت علمی جوانان دانشمند و شهید این سرزمین و سایر خدمتگزاران این مملکت بود از بین برد و بسیاری از ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی را با معطل‌کردن آنها به روشن‌شدن عاقبت نافرجام برجام به تعطیلی و توقف کشاند؛ این درحالی‌ صورت گرفت که هم تحریم‌ها که دلیل مذاکره بود برداشته نشد و هم بر میزان تحریم‌ها افزوده گشت و هم آمریکا با خیال راحت در تاریخ (۱۸ اردیبهشت۱۳۹۷)، یک‌طرفه از برجام خارج شد و عبرتی دیگر برای تاریخ ایران برجای گذاشت؛ چون دشمن نه‌تنها به هیچ‌کدام از تعهداتش عمل نکرده بود؛ بلکه خیالش هم کمی آسوده شده بود که ایران به‌طور کامل به تعهداتش عمل کرده است؛ بنابراین، غربی‌ها نه‌تنها دلیلی برای کم‌کردن فشارهای خود بر ایران نمی‌دیدند؛ بلکه این ضعف‌نمایی دولت وقت، فرصت جدیدی را برای افزایش فشارها که همواره یک ابزار مهم دشمن برای نابودی جمهوری اسلامی ایران بوده، برای آنان فراهم نمود. [۲]. پس از تشکیل مجلس یازدهم، نمایندگان محترم مجلس انقلابی، برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت بزرگ و عزتمند ایران و جلوگیری از خسارات بعدی، قانونی را با عنوان «قانون اقدام راهبردی» که مشتمل بر نه‌ماده و دوتبصره است در تاریخ (۱۲آذر۱۳۹۹) به تصویب رساندند و شورای محترم نگهبان نیز آن را تأیید نمود. رهبر معظم انقلاب هم در (۳۱تیر۱۴۰۳) در دیدار با نمایندگان مجلس دوازدهم در توصیف این قانون فرمودند: «یک نمونه از کارهای خوب، همین «قانون اقدام راهبردی» در مجلس قبل بود؛ این یکی از کارهای بسیار خوب [بود]. البتّه بعضی‌ها اعتراض کردند و عیب‌جویی کردند؛ مطلقاً این عیب‌جویی وارد نیست و کار بسیار درستی بود». همچنین در (۳خرداد۱۴۰۲) فرمودند: «قانون اقدام راهبردی... یک قانون اساسی است، یک قانون مهمّی است. این [قانون]، کشور را از سرگردانی در قضیّه‌ی هسته‌ای نجات داد؛ یعنی آن حالت حیرت و حالت ندانم‌کاری [را از بین برد]. وقتی ندانم‌کاری و حیرت هست، انسان به مقتضای هر قدمی یک تصمیمی می‌گیرد و گاهی تصمیم‌های متعارض! این قانون کاملاً مشخّص کرد که باید چه کار کنیم، الآن هم داریم نشانه‌هایش را در دنیا مشاهده می‌کنیم». چنان‌که اتخاذ رویه‌ی متفاوتی که دولت سیزدهم در‌جهت خنثی‌سازی تحریم‌ها پیش گرفت‌؛ منجر به تقویت اقتصاد درون‌زا شد، همچنین گسترش ارتباطات اقتصادی با بعضی از کشورهای جهان، به‌ویژه کشورهای همسایه، هزینه‌ی اِعمال فشار بر ایران را برای دشمنان، افزایش و حجم رفتارهای قلدرمآبانه‌ی آنان با جمهوری اسلامی ایران را کاهش داد. [۳]. سیاست‌های کلّی، جهت حرکت را معیّن می‌کند؛ اما قانون‌گذاری مشخص‌کننده‌ی راه‌ها و جادّه‌های حرکت به‌سمت آن جهت است؛ ازاین‌رو قانون اقدام راهبردی براساس سیاست‌های کلی نظام تصویب شد تا دیگر معیشت و مصالح این ملت مظلوم دستمایه‌ی زورگویی و کین‌توزی استکبار جهانی قرار نگیرد و آب و نان و سلامت و عزت مردم به تصمیم‌های غیرقابل‌اعتماد بیگانگان گره نخورد. ازاین‌رو، براساس اصل ۱۲۳ قانون اساسی، همه‌ی دولت‌ها، ازجمله دولت چهاردهم ملزم به اجرای این قانون «راهبردی» است؛ یعنی قانونی که «موضعی» و «مقطعی» نیست. ✍ مریم عفتی مطلق @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 الگوی حسنه در ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ شخصیتی را از دست دادیم که هنوز بعد چند ماه از رفتنش، دل‌ها عزادار او هستند. منش و روش این فرد برجسته و بنده‌ی صالح خدا، به گونه‌ای بود که زن و مرد و پیر و جوان، در غم از دست‌دادنش, قطرات اشک بر گونه‌هایشان، می‌لغزد. در مورد روش و منش «شهید رئیسی» باید بگوییم که «همیشه وسط میدان کار» بود و از «کار جهادی» خسته نمی‌شد. به «توانایی‌های داخلی معتقد» و کار را برای «رضایت خدا» انجام می‌داد. شهید جمهور در «اعلام مواضع انقلابی و دینی»، «صراحت» داشت. و از «زخم‌زبان‌ها» «مأیوس» نشد. او «خدمت به مردم» را «وظیفه‌ی» خودش می‌دانست و «نیازهای» آن‌ها را «محور برنامه‌هایش» قرار داده بود. شهید رئیسی «اهتمام» به «طرح‌های بزرگ» داشت و اهل «تعامل» همراه با «عزت‌مداری» و «عزتمندی» بود. بسیار «متواضع» و «اهل ذکر» و «توسل» و «دعا» بود. این‌ها جزئی از خصوصیات اخلاقی و رفتاری مردی است که سران برجسته و درجه یک دنیا، از او به عنوان یک سیاستمدار برجسته تمجید کردند. «سید ابراهیم رئیسی» کشور را به قله نزدیک کرد. بنابراین از رئیس‌جمهور جدید خواستاریم تا الگو و روش «خداپسندانه‌ی» «شهید خدمت» را سرلوحه‌ی برنامه‌های خود قرار دهد. مجموعه‌ای از این خصوصیات «عملی»، «فکری» و «قلبی» را در برنامه‌های آینده خود بگنجاند و ایران عزیز را به قله رفیع عزت و سربلندی برساند. همانطور که در روز تحلیف در برابر «خدا» و «ملت ایران» سوگند یاد کرد که پایبند به «محور همگرایی»، «التزام به قانون اساسی»، «سند چشم‌انداز» و «سیاست‌های کلی ابلاغیه» مقام معظم رهبری خواهد بود. و «پیشرفت» و «توسعه‌ی عادلانه» و «همه‌جانبه» ایران و «بهبود زندگی مردم» را پیگیری خواهد کرد. ملت ایران به وعده‌ها و قول‌هایی که داده شد، چشم امید دارند. ✍ چمن‌خواه @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 در جستجوی هویت _ ۱ برخی از جوانان و نوجوانان دهه‌ی هشتادی و نودی در فضای خیالی اینستاگرام، ساعت‌ها از وقت خود را صرف گشت‌و‌گذار در صفحاتی می‌کنند که شاید اگر از آنها بپرسیم به دنبال چه هستند؟ جوابی نخواهند داشت. به‌راستی این نوجوانان و جوانان در چنین فضایی به دنبال چه می‌گردند؟ گمشده‌ی آنها چیست که ساعت‌ها بی‌وقفه در پی آن، سرگردان از این صفحه به صفحه‌ی دیگر می‌روند؟ اینان به دنبال هویت گمشده‌ی خویش هستند تا به‌واسطه‌ی آن، خویشتنِ خویش را یافته و با آن به سرمنزل مقصود برسند؛ غافل از اینکه این فضا نه تنها هویتی برای آنها تعریف نکرده بلکه آنها را غوطه‌ور در توهماتی می‌کند که آنان را روز به روز و ساعت به ساعت از خود دور می‌کند. روزی جوان ایرانی هویتش را از سرداران بی‌ادعای جبهه‌ها می‌گرفت؛ اما امروز هویتش را از فلان بلاگر اینستاگرامی، آن‌روز جوان ایرانی مقاومت را مشق می‌کرد اما امروز مدِ لباس و مو را مشق می‌کند. آن‌روز بزرگترین انتخاب جوان و نوجوان ایرانی انتخاب بین مرگ و زندگی بود برای پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب اما امروز بزرگترین انتخابش پوشیدن یا نپوشیدن شلوار پاره‌ای است که برایش زیبا جلوه داده‌اند و... آری نظام سلطه چه خوب دهکده‌ی جهانی خود را با جوانانی بی‌هویت یا باهویت پوشالی که در فضای اینستاگرام تربیت شده‌اند، مدیریت می‌کند و اهدافش را در اقصی نقاط کره‌ی خاکی پیش می‌برد. حال با این گروه از جوانان و نوجوانان چه باید کرد؟ خروج هرچه سریع‌تر آنان از فضای خیالی اینستاگرام و شناساندن قهرمانان ملی و دینی به جوانان و نوجوانان و تعریف فضاهای جدید درون گفتمانی برای حضور فعال جوانان و نوجوانان در این فضاها حواسمان باشد ناگهان خیلی زود، دیر می‌شود. ✍ امانی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
🔖 در جستجوی هویت _۲ خلأ هویتی در بین جوانان و نوجوانان روز به روز آنان را به سمت فضای مجازیِ آکنده از تصاویر دروغین و به سمت "قتلگاه" هویتی سوق می‌دهد. راه بازگشت این جوانان و نوجوانان بازسازی هویتی آنان از طریق ارائه‌ی الگو و پیوند آنان با پیشینه‌های دینی، ملی و انقلابی است. الگوهایی که به ذهن و عمل جوانان و نوجوانان جهت داده و آنها را در مسیر تعالی و رشد کمک کنند. اما بستر ارائه‌ی الگوها و همچنین عرصه‌ی واکنش‌ها و عملِ نشأت گرفته از این الگوها کجاست؟ از اصلی‌ترین بسترهای ارائه‌‌ی الگوها؛ خانواده، آموزش و پرورش و مساجد و هیئات می‌باشند. خانواده اولین بستری‌ست که با ارائه‌ی الگوهای دینی، ملی و انقلابی می‌تواند هویت از دست‌رفته‌ی فرزند خود را بازآفرینی کند. متاسفانه در سال‌های اخیر "انتقال نسلی مفاهیم دینی و انقلابی" در خانواده‌ها بسیار کم‌رنگ شده و عمدتاً این مهم به مدارس سپرده شده در حالی که همیشه خانواده اولین نهاد در شکل‌گیری هویتی فرزندان است. دومین بستر هویت‌بخشی به جوانان و نوجوانان آموزش و پرورش است؛ اما متأسفانه آموزش و پرورش با ارائه‌ی متون و محتواهای "ضددینی و تقلیدی"، خود بستری است برای بی‌هویت شدن دانش‌آموزان و این در حالی‌ست که وظیفه‌ی آموزش و پروش در درجه‌ی اول هویت‌بخشی به منظور رشد و تعالی دانش‌آموزان است‌. لذا یکی از اصلی‌ترین اقدامات در ارائه‌ی الگوهای هویت‌ساز، ورود این الگوها در متون دینی و تغییر محتواهای "ضددینی و تقلیدی" متون درسی است. دانش‌آموزان باید در مدارس الگوهای دینی، ملی و مذهبی خود را بشناسند تا بتوانند با آنان همزادپنداری کرده و در مسیر و هدف آنها گام بردارند. بستر سوم در ارائه‌ی الگو مساجد و هیئات هستند. مساجد و هیئات به عنوان یک واحد بزرگ اجتماعی باید محل ارائه‌ی الگوهای مذهبی و دینی به جوانان و نوجوانان باشند و به نقش تبیینی خود درباره‌ی این الگوها بپردازند. ✍ امانی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
🔖 در جستجوی هویت _۳ کنشگری جوان و نوجوانِ بی‌هویتِ تربیت‌شده در بستر فضای مجازی "یله و رها" چیزی نیست جز انفعال و تنبلی و خودباختگی اما در مقابل، کنشگری جوان و نوجوانِ با هویت دینی و ملی و انقلابی، با بهره‌گیری از الگوهای تعریف شده، تمام عرصه‌های زیست اجتماعی او را دربرمی‌گیرد. جوان و نوجوان با هویت ایرانی انقلابی نه تنها منفعل نیست بلکه خود را محور تغییر و تحول دانسته و با ورود به عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی و... سعی در نقش‌آفرینی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دارد. جوان و نوجوان با هویت ایرانی و انقلابی با الگوگیری از الگوهای هویت‌ساز ملی و انقلابی تنها چشم به دولت برای رفع مشکلات ندوخته و خود با ورود به مشکلات و معضلات اجتماعی و اقتصادی سعی در رفع آنها می‌کند. آنان مساجد را سنگر و محراب را محل حرب با دشمن نفس و طاغوت دانسته و هیچ‌گاه این سنگرها را خالی نمی‌کنند. چنین جوانان و نوجوانانی عرصه‌ی جنگ بین‌المللی را خوب شناخته و با الگوگیری از الگوهای شهادت و شهامت، در خط مقدم جهاد علمی و اقتصادی به مبارزه پرداخته و تا رسیدن به نقطه‌ی مطلوب یعنی شکست نظام سلطه و برافراشتن پرچم توحید "از مبارزه خسته نمی‌شوند." آری هویت؛ اصلی‌ترین عنصر قوام و حرکت جوانان و نوجوانان هر جامعه‌ای است. ✍ امانی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖 جراحی جامعه بشری فرصت به دست آمده را غنيمت دان كه ضايع كردن آن غصه است".(نهچ البلاغه حکمت ۱۱۸) دشمن داریم آن هم "باند جنایتکار صهیونیست"، بی‌پاسخ گذاشتن جنایت یا پاسخ نا‌متناسب موجب تکرار آن می‌شود. دشمن ما، یک کشور نیست، یک باند جنایتکار و یک تروریست آدم‌کش جانی است‌‌، بنابراین‌‌ در نحوه مواجهه و مقابله، این مهّم باید مدّنظر قرار گیرد. این‌ که‌ ملت‌ ایران‌ از ابتدای پیروزی انقلاب‌ گفته‌است:«اسراییل این "غده سرطانی" باید از بین برود» دلیلش همین است‌ که اگر از بین نرود، منطقه هرگز روی آرامش به‌خود نخواهد‌‌دید. مهلت دادن به غده سرطانی تبعات جبران ناپذیری دارد. هم اکنون که رژیم صهیونیستی جنایتکار و تروریست با به شهادت رساندن "هنیه میهمان" زمینه‌ "مجازات سخت" را برای خود فراهم ساخت، فرصت مناسب برای جراحی جامعه بشری از این غده سرطانی فراهم شده است. پس باید از این فرصت نهایت استفاده را کرد که: "التّثبّت خير من العجلة الّا فى فرص البرّ." درنگ كردن بهتر از شتاب است، مگر در فرصت‌هاى كار خير.(غررالحکم ۱۹۴۹و۱۹۵۰) چه خیری بالاتر از نجات جامعه بشری از این غده سرطانی. و "الفرصة سريعة الفوت و بطيئة العود". فرصت سريع از دست می‌رود و به كندى باز می‌گردد.(غررالحکم ۲۰ و۱۹) ✍ فلاحزاده @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی