eitaa logo
نوشته‌های انقلابی
1.4هزار دنبال‌کننده
332 عکس
103 ویدیو
16 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌙 استجابت، توجه و التفات خداست 🌷 هيچ دعایی بی‌استجابت نيست. استجابت به‌معنای اين نيست كه خواسته انسان حتماً برآورده شود. استجابت، توجه و التفات خداست؛ ولو آن خواسته‌ای كه داريم تحقق هم پيدا نكند؛ اما همين «يا الله» شما بی‌گمان لبيكی به دنبال خواهد داشت. ۱۳۷۹/۰۴/۱۹ ‌ @t_manzome_f_r ▫️مجموعهٔ تبیین منظومهٔ فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نام خالقِ تقوا تقوا؛ ره‌توشه‌ی سفره‌ی کرامتِ رمضان‌‌الکریم يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ كُتِبَ عَلَيۡكُمُ‌ٱلصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى‌ٱلَّذِينَ مِن قَبلِكُمۡ لَعَلَّكُمۡ تَتَّقُونَ «اى افرادى كه ايمان آورده‌ايد! روزه بر شما نوشته شده، همان‌گونه كه بر كسانى كه قبل از شما بودند نوشته شد؛ تا پرهيزكار شويد.»(بقره/ ۱۸۳) امام خامنه‌ای: محصول عمدۀ ماه رمضان تقواست؛ دستی که عنان خویش گیرد؛ معنای تقوا این است. عنان دیگران را گاهی درست می‌توانیم بگیریم؛ اگر بتوانیم عنان خودمان را بگیریم، خودمان را از چموشی، از وحشیگری، از عبور از خطوط قرمز الهی باز بداریم، این هنر بزرگی است. تقوا یعنی مراقبت از خود برای حرکت در صراط مستقیم الهی. ۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ماهیت دنیای مادی، غفلت‌زایی است و هرچه دنیا به آخرالزمان خود نزدیک می‌شود ابزارهای غفلت بیشتر خواهد شد. نظام سلطه برای مدیریت انسانها از کنترل‌کننده‌های بیرونی (دیگرپایی) استفاده می‌کند. اما نسخۀ خالق هستی در همۀ دورانها بر کنترل درونی انسانها یا همان تقواست. ربّ کریم برای اینکه انسانها در مسیر سرشت طبیعی و فطری خود قدم بردارند فرصت‌هایی را در اختیار آنها قرار می‌دهد. این فرصت‌ها گاهی اجباری است و انسان ظلومِ جهول عمدتاً بر این اجبار ابراز نارضایتی می‌کند؛ غافل از اینکه در دل این اجبار فضل بی‌انتهای ربوبی نهفته است. روزۀ ماه مبارک از آن اجبارهای الهی است که برای هر انسانی‌ که سرتعظیم در برابر آن فرود آورد، ره‌توشه‌ای بی‌بدیل خواهد داشت؛ ره‌توشه‌ای به نام تقوا. فرصت ماه مبارک در واقع تمرینی است برای خویشتن‌پایی (تقوا) تا در تمام سال انسان بتواند با این ره‌توشه با عوامل غفلت‌زا مبارزه کند و خود را درمسیر حق حفظ کند. ✍ مهدیه امانی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نام خالقِ بعثت و جهاد 🔖خنجری در پهلوی امت اسلام ۱. در دوران رنسانس، مرکز قدرت جهانی از شرق به غرب منتقل گردید و غرب با استعمار کشورها، موفق به تسخیر طبیعت و عهده‌دار اداره‌ی حکومت‌ها و ساخت تمدّن‌ها شد. در اوایل قرن بیستم، انگلیس با تفرقه بین مسلمانان برای تسلط هر چه بیشتر خود و تضعیف فرهنگ و تمدن اسلامی، امپراطوری عثمانی را به ۵۰ کشور تقسیم و تجزیه نمود.‌ مسلمانان به خصوص شیعیان با این تجزیه با دستگاه شیطانی غرب به‌طور مستقیم مواجه شدند و از آن به بعد «کفرستیزی و مقاومت» به.عنوان شاخصه‌ی فرهنگ اسلام بر دوش علمای اسلام به خصوص فقهای شیعه نهاده شد. رهبران شیعه به همراه مسلمانان، برای از بین بردن سلطه‌ی استکبار و استعمارگران با آگاهی دادن و معرفت‌افزایی به مسلمانان و نشر فرهنگ جهاد و شهادت به مبارزه پرداختند. ۲. از سوی دیگر، انگلیس که متوجه عامل مقاومت یعنی «اسلام» در بین مسلمین شده بود؛ در نبود دولت مقتدر اسلامی، نقشه‌ی شیطانی خود را پیاده کرد و دست به کار تشکیل جامعه‌ای جعلی و موزاییکی به نام اسراییل، در حیاتی‌ترین نقطه‌ی جهان اسلام یعنی فلسطین و بیت‌المقدس شد تا همواره مانند خنجری در پهلوی امت اسلام عمل کند و آنها را ضعیف نگه داشته و کشور جعلی اسراییل نقطه‌ی اتکایی برای دولت‌های استکباری و گسترش نفوذ و سلطه‌ آنها باشد. از بدو پیدایش این کشور جعلی اکثر علما و فقهای جهان شیعه مانند امام خمینی خطر این رژیم ویرانگر را به جوامع اسلامی گوشزد کردند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، به محض برقراری جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (رحمه‌الله‌علیه) در اولین ماه مبارک رمضان، برای بیداری امت اسلامی و ایجاد وحدت کلمه و اتحاد ملی و اجتماعی بین آنها، برای از بین بردن این غده‌ی سرطانی، آخرین جمعه‌ی ماه رمضان را روز قدس اعلام کردند. ۳. امام یک روز قبل از اولین راهپیمایی روز قدس در ۲۵ مرداد ۱۳۵۸، فرمودند: «‏‏اسرائیل، دشمن بشریت، دشمن انسان، که هر روز غائله ایجاد می‌کند... دست‌های آنها باید از همۀ‏‎ ‎‏ممالک اسلامی قطع شود؛ عمال آن در همۀ ممالک اسلامی باید کنار بروند... روز قدس روز اسلام است. روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کرد... و قوانین اسلام در ممالک اسلامی اجرا بشود. روز قدس روزی است که باید به‏‎ ‎‏همۀ ابرقدرتها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطرۀ شما، به واسطۀ عمال خبیث‏‎ ‎‏شما، واقع نخواهد شد. روز قدس، روز حیات اسلام است. آن روز که ما بخواهیم و ملت ما بخواهند، در ظرف‏‎ ‎‏چند ساعت تمام آنها را به زباله‌دان خواهیم ریخت. روز قدس فقط روز فلسطین نیست،‏‎ ‎‏روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در‏‎ ‎‏سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرتها فهماند که دیگر‏‎ ‎‏آنها نمی توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند».‏(صحیفه امام، ج۹، صفحه ۲۷۷_۲۷۸). ۴. به این ترتیب جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۵۸ اولین راهپیمایی روز قدس در جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت. از آن روز باشکوه تا امروز، آگاهی و مقاومت ملت‌های مسلمان بلکه آزادی‌خواهان جهان با روشنگری و رهبری داهیانه‌ی امامین انقلاب روزافزون شده تا جایی که دیگر این رژیم کودک‌کش، در سراشیبی سقوط حتمی قرار گرفته است. از آن سرمستی و پیروزی‌های ابتدای حکومتش، اکنون به ناتوانی در مبارزه با گروه کوچکی به نام حماس و مردم غیور و مقاوم غزه آن هم در مساحتی بسیار کوچک رسیده است. امام خامنه‌ای در تاریخ ۱ فروردین ۱۴۰۳ فرمودند: «رژیم صهیونیستی نه فقط در حفاظت از خود دچار بحران است، بلکه در بیرون آمدن از بحران هم دچار بحران است... ورود رژیم صهیونیستی در غزّه برای او ایجاد باتلاق کرد؛ امروز اگر از غزّه بیرون بیاید، شکست خورده، بیرون هم نیاید، شکست خورده است.» و این است سرنوشت حتمی جبهه‌ی باطل در مصاف با جبهه‌ی حق. ✍ خالقی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
🌙 جمعه آخر ماه رمضان 🌷 در آینده‌ی مبارک ملت‌های مسلمان، باید هم‌افزایی کشورهای مسلمان، یک هدف عمده و اساسی باشد. محور این هم‌افزایی، قضیّه‌ی فلسطین به‌ معنی همه‌ی کشور، و سرنوشت قدس شریف است. این همان حقیقتی است که دل نورانی امام خمینی عظیم (رحمةالله‌‌علیه) را به اعلام روز جهانی قدس در آخرین جمعه‌ی ماه رمضان هدایت کرد. ۱۳۹۴/۰۴/۲۰ ‌ @t_manzome_f_r ▫️مجموعهٔ تبیین منظومهٔ فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله قاصم‌الجبّارین 🔖خون شهید صدایت می‌زند... سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳ «مِنَ‌المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوااللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا﴿۲۳﴾ در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.» باز هم شهادت و باز هم نتیجه‌دادن وفای صادقانه به عهد! آری! صادقانه و شجاعانه، با نثار خون خود، پیمان خود را با معبود به پایان بردند و ما ماندیم و داغ و وظیفه و انتقام. هنگام آن است که این داستانِ راستان را فریاد بزنیم و به مردمان جهان بگوییم که اصل ماجرا چیست و چرا این چنین شد. مگر چه گفتند، چه راهی رفتند که خبیث خونخوار صهیون خونشان را ریخت؟ باید بگوییم از عهد و پیمان این رجال مومن، بگوییم و بگوییم از اهداف این پیمان خوش‌عاقبت. دنیا باید بفهمد که این سربلندان هستی خونشان را بر سر چه نیت نورانی و والایی هدیه کرده‌اند و برای کدام هدف مقدسی جان عزیزشان را بذل نموده‌اند و گفتن این امور مهم، وظیفه ایست بر دوش ما، اگر نگوییم شرمندگی نصیبمان خواهد شد. دنیا باید بداند که این شهدای غیور، هدفی بزرگ داشتند و آن هم آزادی از بند طواغیت و رهایی از زندان سرسپردگی در برابر غیر خدا بوده است. این آزادی و آزادگی آنقدر اهمیت دارد که سزاوار است برایش بذل جان نماییم و با خونمان این مسیر منتهی به سرسبزی عاقبت بخیری و فلاح و سعادت را به رنگ سرخ شهادت درآوریم. قسم به قطرات خون پاک شهدا، این پرچم را زمین نخواهیم گذاشت و تا توان داریم آن را بر فراز قله‌های جهان بشریت بالا خواهیم برد و یقین داریم به وعده‌ی الهی که (إن تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم/ اگر دین خدا را یاری کنید، خدا شما را یاری دهد و گام‌هایتان را استوار سازد. سوره محمد صلی‌الله علیه‌و‌آله/آیه ۷) ✍️ فاطمه مهدوی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌙 ماه رمضان به ارتقای فرد و جامعه می‌انجامد 🌷 ماه رمضان به معنای جامع کلمه ماه مبارکی است. یعنی از جوانب مختلف این ماه قابلیت‌های معنوی درونی انسان را رشد می‌دهد و ارتقاء می‌دهد. انسان را در جنبه‌ی انسانیت خود و الهیت خود بالا می‌برد فرد را. ارتقاء افراد در جامعه به ارتقاء جامعه می‌انجامد. ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ ‌ @t_manzome_f_r ▫️مجموعهٔ تبیین منظومهٔ فکری رهبری
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖نگاه چاله‌میدانی به درگیریِ نظام‌ها بعد از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران باز هم فریاد انتقام سخت بلند شد، گرچه انتقام مطالبه کاملا به حق و ضروری است، اما در این میان عده‌ای حکومت را متهم کردند که در قبال این جنایات موضع ضعف‌گرفته و انتقام درخور نگرفته‌است، و فهرستی از اسامی شهدا را می‌آورند که اگر انتقام آنها به درستی(و آنطور که مدنظر ایشان است گرفته می‌شد) اسرائیل جرئت حمله به سفارت ایران را نداشت. درست است که انتقام حق مردم و نظام است اما باید چند مورد را در این موضوع مدنظرداشت. 🔹اولا دعوا، دعوای لات‌های سر میدان نیست، دعوا حتی دعوای دو حکومت و وابستگانش نیست. دعوای دو نظم است. نظم استعماری و رو‌به‌زوالی که جهان را به سلطه‌گر و سلطه‌پذیر تقسیم می‌کند و نظم جدید که شعارش عدالت و برابری است. نظم جدیدی که در چهره‌ی ایران اسلامی و جبهه‎‌ی مقاومت نمود دارد. جنگی درگرفته که در آن زد‌و‌خورد عادی است و تا وقتی یک طرف جنگ به کلی شکست نخورد زد‌و‌خورد ادامه دارد. بر همین اساس، انتقام واقعی ترور شهید سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت، خروج آمریکا از منطقه و نابودی اسرائیل بیان شده و هر اقدام دیگر صرفا سیلی است، البته سیلی چنان سخت و محکم که صدایش در گوش طرفداران نظم استعماری بپیچد. بنابراین انتقام فقط یک چیز است «خروج آمریکا از منطقه» و این خط اصلی نباید گم شود. 🔹دوم اسرائیل با حمله خود به کنسولگری ایران قمار کرده‌است. او که خود را در لبه پرتگاه می‌بیند امیدش به اشتباه دشمنش است تا از آن با ابزار رسانه که در آن استاد است برای خود راه نجاتی باز کند و از فشارهای رویش که بعد از طوفان الاقصی افزایش یافته بکاهد و ورق را به نفع خود برگرداند. ایران باید هوشمندانه بازی کند. متاسفانه فاجعه اتفاق‌ افتاده‌است و ایران نباید به سیلی سخت اکتفا کند، بلکه باید از آن برای منزوی‌کردن بیشتر اسرائیل و تبدیل او به خطری برای جهان، وهمچنین به چالش‌کشیدن نظم استعماری استفاده‌کند. اقدام اسرائیل در زدن کنسولگری ایران، نقض قوانین بین‌المللی است. این رژیم نشان‌داده اگر کشوری مطابق میلش عمل‌نکند می‌تواند به آن حمله‌کند. حمله اسرائیل به کنسولگری ایران و نقض فاحش قوانین بین‌الملل که با حربه «دفاع از خود» قابل سرپوش‌گذاشتن نیست، به همه نشان‌داد که این رژیم به هیچ قانونی پایبند نیست و خطری برای همه کشورها و صلح جهانی است؛ مهم‌تر آنکه آنچه اسرائیل را تا ‌این‌ حد گستاخ کرده که قوانین واضح بین‌المللی را نقض‌کند، همین نظم استعماری است، نظامی که مجامع بین‌المللی را در مقابل جنایات صهیونیست‌ها خفه‌کرده و با دادن حق وتو به کشوری مثل آمریکا، او را از پاسخ‌گو بودن نسبت به هر جنایتی مصون کرده است. در مقابلِ حمله‌ی اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، نه تنها اسرائیل و حامیانش، بلکه نظم موجودی که پدیدآورنده حیوان صهیون است و ایدئولوژی پدیدآور این نظم ناکارآمد در ایجاد صلح و عدالت، باید مورد بازخواست قرارگیرد. 🔹سوم ایران برای ملت‌های مسلمان منطقه، نقش «ولی» دارد. ایران به برکت بیداری و انقلاب چهل و پنج سال پیشش، رسالت بیدارکردن امت اسلامی و رشد «ملت‌ها» را برعهده‌دارد. گرچه باید آمریکا از منطقه خارج شود و اسرائیل نابود شود، اما این امر نه به دست ایران به تنهایی، که باید به دست تمام ملت‌های منطقه انجام‌گیرد. ملت‌های منطقه باید بیدار ‌شده و دولت‌ها و حکومت‌های دست‌نشانده آمریکا را وادارند بین آنها و اسرائیل و آمریکا ، انتخاب کنند، اگر ملت‌شان را انتخاب کنند که هیچ اگر نه ملت‌ها با انقلاب از نوع اسلامی، حکومت‌ها را تغییر خواهند‌ داد . خروج فیزیکی آمریکا و پایگاه نظامیش، اسرائیل، از منطقه کافی نیست، اگر تفکر و فرهنگ و آموزه‌های استعماری آمریکا(مثل خودتحقیری و نتوانستن) و دولت‌های دست نشانده‌اش، در منطقه بماند همیشه امکان بازگشت این شیطان بزرگ وجود ‌دارد. آمریکا باید در منطقه بشکند. هیبت پوشالی‌اش، ادعای برتریش، کدخدامنشیش باید نابود شود تا خروج آمریکا از منطقه و انتقام از سرداران جبهه‌ی مقاومت تمام وکامل گرفته شود. درمدیریت برخورد ایران با اسرائیل باید مراقبت کرد اولا حیات این پدر و به قول سردار دلها ، حرم را به خطر نیاندازد، و همچنین نافی مسئولیت ملت‌های مسلمان و بلکه انسان‌ها‌ و همچنین تهدیدی برای تحقق نظم نوین جهانی به رهبری شرق، و تنفسی برای نظم رو‌به‌زوال غرب نشود. ✍️ محدثه زندی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
📝ادامه مطلب... هر سیلی‌ای که زده می‌شود، که قطعا و حتما باید زده شود، باید در این چهارچوب قرارگیرد، باید برای پیشبرد نظم نوین جهان به رهبری ایران مدیریت شود؛ وگرنه جز دعوای چاله میدانی نخواهد بود. مطالبه‌ی قراردادن اسرائیل در ذیل بند هفتم منشور ملل متحد «اقدام در موارد تهدید علیه صلح، نقض صلح و اعمال تجاوز» ، می‌تواند قدم مثبتی در این مسیر باشد. نکته آخر آنکه اسرائیل گناه جمعی دولت‌ها است که در قطعنامه ۱۸۱ سازمان ملل در سال ۱۹۴۷ منجر به تشکیل رژیم جعلی اسرائیل شد و باید توبه دسته‌جمعی از این گناه اتفاق بیافتد، و ایران به عنوان مهم‌ترین دولت حامی فلسطین و مخالف اسرائیل، باید از ابزار دیپلماتیکی که اشتباهِ اسرائیل در زدن سفارت‌خانه، به دست او داده است، حداکثر استفاده را در این امر بکند. قوی‌ترین سیلی ایران این است که منطقه و جهان را در مقابل اسرائیل قراردهد، گرچه پاسخ نظامی همواره روی میز خواهد بود، اما باید پشتوانه هدف اصلی ایران یعنی خارج کردن آمریکا از منطقه و ایجاد نظم نوین به رهبری شرق باشد. نگاه چاله‌میدانی و سطحی به این کارزار و عدم هم‌سویی و انسجام رسانه‌ای با این راهبرد و تضعیف قوای نظامی به بهانه‌ی انتقام سخت، بزرگترین خطر برای رسیدن به این هدف می‌باشد. ✍️ محدثه زندی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌙 حفظ دل‌های پاک 🌷 سعی کنید نتایج تلاش مبارک خود را در ماه رمضان، برای خود حفظ کنید. دل‌ها را پاکیزه نگه‌دارید و مشغول مسائلی که شما را از خدا دور می‌کند، مپسندید. دل‌تان را مشغول یاد خدا بخواهید؛ آن را قدر بدانید و از نتایج و ثمرات آنچه که در ماه رمضان به دست آورده‌اید، سعادت خود را تا آخر سال تأمین کنید. ۱۳۷۲/۰۱/۰۴ ‌ @t_manzome_f_r ▫️مجموعهٔ تبیین منظومهٔ فکری رهبری
بسم‌الله قاصم‌الجبّارین 🔖 بنت‌الهدی، زینبی در برابر طاغوت یزیدی ۱. به مناسبت سالروز شهادت بانویی حماسه‌ساز، تاریخ را ورق زدم تا شاید با نگاهی نو به اندیشه، مجاهدت‌ها، زندگی و آثار آمنه پی ببرم. آمنه یا همان بنت‌الهدی، یکی از زنان دانشمند، شاعر، نویسنده و معلم فقه و اخلاق بود؛ که در اسفندماه سال ۱۳۱۶ در شهر کاظمین به دنیا آمد و در یازده سالگی به همراه دو برادر خود، سید اسماعیل و سید محمدباقر جهت کسب علم به نجف هجرت کرد و در محضر دو برادر دانشمندش و مادری وارسته و با بصیرت، رشد و پرورش یافت. جمله‌ی معروفش این بود: «نمی‌خواهم پیر شوم و زمان اثر خودش را بر من بگذارد؛ بلکه من کسی هستم که اثر خود را بر زمان می‌گذارد.» و به درستی نوع نگاه و معرفتش را در عمل به اثبات رساند. ۲. تحصیلات خود را در زمینهٔ فقه، علم حدیث، اخلاق، تفسیر و سیره را البته نه در مدارس کشورش، که طعم نظام آموزشی و سبک زندگی انگلیسی و غربی را داشت، بلکه در خانه، نزد برادرش محمدباقر دنبال کرد و به درجه اجتهاد رسید.‌ در اوان ۲۰ سالگی، فعالیت سیاسی را آغاز کرد، اما به جهت فضای به‌ شدت استبدادی حزب بعث عراق، جهاد علمی، تربیتی و تبلیغی وی به صورت‌های گوناگونی بوده است. وقتی دکتر خانم بنت‌الشاطی مصری، نویسنده سنی‌مذهب، در سفری به نجف اشرف با وی ملاقات کرد از او پرسید، «از کدام دانشکده فارغ التحصیل شده‌ای؟» او با تبسمی ملیح گفت: «من فارغ‌التحصیل مدرسه‌ی خانه‌مان هستم»! خانم دکتر از این پاسخ غافلگیرکننده شگفت زده شد؛ چراکه خود را در برابر اندیشمندی مسلمان می‌دید که در هیچ مدرسه و دانشگاهی درس نخوانده بود. ۳. او دارای کتاب‌ها و مقالاتی بسیار زیباست که بعضی از آن کتاب‌ها به شکل داستان و رمان سبک زندگی اسلام انقلابی و ناب را به نمایش گذاشته است و برخی دیگر جایگاه واقعی زن در اسلام که نه شرقی‌ست و نه غربی بلکه الگوی سوم زن است را مطرح می‌نماید. بعضی از نوشته‌های این عالمه‌ی جلیل‌القدر؛ «در جستجوی حقیقت، خانه گمشده، دیدار در بیمارستان، دو زن و یک مرد، شخصیت زن مسلمان، فضیلت پیروز است، سختی و فراخوانی، بر بلندی های مکه: خاطرات و مقالات، زن در کنار پیامبر و ای کاش می دانستم.» ۴. به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی قدس سره فرصتی برای سید محمدباقر صدر و خواهرش بنت الهدی پیش آمد تا موج های انقلاب اسلامی را در عراق نیز گسترش دهند. اما در ۱۷ خرداد ۱۳۵۸ شمسی سید محمدباقر صدر به فرمان صدام حسین، حاکم دست نشانده و طاغوتی عراق، دستگیر شد. بنت‌الهدی هنگام دستگیری برادرش، تا خیابان اصلی خانه‌شان جلو آمد و تصمیم گرفت تا برادر را همراهی کند، اما گماشتگان بعثی اجازه این کار را ندادند و وی در همان مکان فریاد برآورد و سخنرانی شگفت انگیزی ایراد نمود. سپس، رو به برادر کرد و گفت: «من بر نمی‌گردم و می‌خواهم مانند حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) که برادرش حسین (علیه‌السلام) را همراهی کرد، همراه تو باشم.» وی پس از انتقال برادرش به زندان، به حرم امیرالمومنین (علیه‌السلام) رفت و شبانه در آنجا سخنرانی کرد و مردم را به گریه واداشت. فردا و فرداهای دیگر هر روز به آنجا می‌رفت و سخنرانی می‌کرد و در جمع زنان می‌گفت: «اسلام غریب است و دلسوز کم دارد.» ۵. سرانجام، حرکت‌های روشنگرانه بنت الهدی، برادر را از زندان آزاد کرد، اما دیگر بار در ۱۷ فروردین ۱۳۵۹، حکومت بعثی عراق، بنت‌الهدی را، یک روز پس از بازداشت برادرش، آیت‌الله صدر، دستگیر نمود و آنان را به سختی شکنجه داد. او با همه وجود در این راه تا پای جان پیش رفت. صدام، بنت‌الهدی صدر و برادرش آیت‌الله صدر، را در ۱۹ فروردین ۱۳۵۹ سه روز پس از آخرین دستگیری، به گونه دردناکی به شهادت رساند. پس از آنکه صدام، بنت‌الهدی را به شهادت رساند، بعضی به او گفته بودند: چرا خواهر صدر را به قتل رساندی؟ او در پاسخ گفته بود: «من قضیه حسین را تکرار نمی‌کنم. زینب بعد از برادرش، زنده ماند و یزید و آل امیه را رسوا کرد.» امام خامنه‌ای در توصیف بنت‌الهدی صدر فرمودند: «در همین زمان ما، یک زن جوانِ شجاعِ عالمِ متفکّرِ هنرمندی به نام خانم «بنت‌الهدی‌» -خواهر شهید صدر- توانست تاریخی را تحت تأثیر خود قرار دهد، توانست در عراقِ مظلوم نقش ایفا کند؛ البته به شهادت هم رسید. عظمت زنی مثل بنت‌الهدی، از هیچ‌یک از مردان شجاع و بزرگ کمتر نیست. حرکت او، حرکتی زنانه بود؛ حرکت آن مردان، حرکتی مردانه است؛ اما هر دو حرکت، حرکت تکاملی و حاکی از عظمت شخصیت و درخشش جوهر و ذات انسان است. این‌گونه زن‌هایی را باید تربیت کرد و پرورش داد.»( ۳۰ مهر ۱۳۷۶) ✍️ خالقی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫 اَشرافیت واقعی در سایه انس با قرآن نام‌ها و عنوان‌ها و جایگاه‌ها و کرسی‌ها به انسان تشخص نمی‌دهد؛ تشخص واقعی و شرف واقعی در معانی دیگری است. اشرافیت در نظام‌های مادی معنایی دارد، ولی در نظام اسلامی اشرافیت معنای دیگری دارد. ۱۳۸۷/۰۶/۰۲ @t_manzome_f_r ▫️مجموعهٔ تبیین منظومهٔ فکری رهبری
به نام خالقِ هنر و انقلاب 🔖هنرِ انقلاب اسلامی ۱. روز ۲۰ فروردین به نام هنر انقلاب اسلامی و شهید سید مرتضی آوینی مُزیّن شده است. اگر این دو نام به هم گره‌ خورده‌اند، به این معناست که سید مرتضی الگوی هنر انقلاب اسلامی است. اما سوال اینجا مطرح می‌شود؛ چرا سید مرتضی باید الگو باشد؟ بیایید حداقل با چند جمله در افکار او غوطه‌ور شویم: «ضحاک‌بنِ‌عبداللهِ‌ مشرقی» را كه می‌شناسی! عصرِ عاشورا از جبهۀ حق گریخت؛ بعد از آن‌كه صبح تا شام را در ركابِ امام شمشیــر زده بود. خوفْ، فرزند شک است و شک زاییدۀ شِرک. و این هرسه، خوف و شک و شِرک، راهزنانِ طـــریقِ حق‌اند... كه اگر با مرگ اُنس نگیری، خوفْ، راهِ تو را خواهد زد و امام را در صحرایِ بَلا رها خواهی كرد». «سربازان امام زمان از هیچ‌چیز جز گناهان خویش نمی‌ترسند!». «کسانی به امام زمانشان خواهند رسید که اهل سرعت باشند و اِلّا تاریخ کربلا نشان داده که قافله حسینی مُعَطّل کسی نمی‌ماند». «یاران شتاب کنید... گویند قافله‌ای در راه است که گناهکاران را در آن راهی نیست، آری گناهکاران را راهی نیست، اما پشیمانان را می‌پذیرند.» و یا کتاب‌هایش، مانند «کتاب‌های توسعه و مبانی تمدن غرب، انفطار صورت، حلزون‌های خانه به دوش، فردایی دیگر، رستاخیز جان و فتح خون » و... ۲. این روایت را هم بخوانید؛ [مسؤول دفتر مقام معظم رهبری وقتی در مراسم تشیع شهید آوینی حاضر شدند، به من فرمودند: «تدارک ببینید، آقا هم قرار است در تشییع شرکت کنند». گفتم: «چرا از قبل نگفتید که ما آمادگی داشته باشیم؟» گفتند: «ساعت ۸:۳۰ صبح آقا زنگ زدند و پرسیدند شما نرفتید مراسم تشییع؟ گفتیم، داریم می‌رویم؛ فرمودند: مراسم تشییع در حوزه‌ی هنری است؟ گفتیم: بله. فرمودند: من دلم گرفته، دلم غم دارد؛ می‌خواهم بیایم تشیع پیکر پاک شهید آوینی». (راز خون صفحه ۳۰) ] و ناگهان! تشییع‌کنندگان می‌بینند امام جامعه بر پیکر « این معجزه‌ی انقلاب اسلامی در زمینه‌ی هنر الهی» حاضر شدند. بله سید مرتضی باید رهبر فکری جامعه‌ی هنری را به عهده بگیرد و چه کسی بهتر از او که «از یک راه طی شده» سخن می‌گوید، او که از عمق وجود، در دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان‌هایش و در حمایت از امامین انقلاب ایستاد آن هم در دورانی که پس از دفاع مقدس، برخی از مسئولان رو به تجملات آورده و عده‌ای عکس شهدا را از در و دیوار شهر حذف می‌کردند، فضای سبک فیلم‌سازی به ناکجاآباد روانه شده بود و عدالت زیر چرخ‌های توسعه در حال له شدن بود؛ دچار هیچ‌گونه ترس و خودباختگی و رودربایستی نشد، مقاومت کرد و بر مبانی انقلاب اسلامی محکم ایستاد و هزینه این ایستادن را هم روزبه‌روز به روزنامه‌های باصطلاح انقلابی وقت پرداخت! چیزی که امروز خیلی از مؤمنان به انقلاب و نظام در میانه بمباران تبلیغاتی دشمن و فضاسازی‌های گسترده رسانه‌ای به آن احتیاج دارند. ۳. آیا چنین انسان فرهیخته‌ای که صاحب فکر، جهان‌بینی و نظریه‌ است و به عنوان نقاد فلسفه‌ی غرب و بحث‌های تمدنی شناخته شده، نمی‌تواند به‌عنوان الگو معرفی شود؟ امام خامنه‌ای در دیدار دانشجویان و معلمان در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ می‌فرمایند: «ما برای تربیت نسل جوان منطبق بر اهداف و آرمان‌ها و جهت‌گیری‌های نظام اسلامی دچار فقرِ الگو نیستیم که سراغ فلان شخصیت تاریخی بیگانه برویم، بلکه الگو‌های بزرگی همچون شهدای هسته‌ای، شهید چمران، شهید آوینی و شهید حججی داریم که با احساس مسئولیت و با قدرت و عزت و برای افتخار و سربلندی ملت، در مقابل دشمن ایستادند.» بله سید مرتضی آوینی با تمام وجود در راه اهداف نظام مقدس قدم برداشت و سرانجام در ۲۰ فروردین ۱۳۷۲در رمل‌های فکه، به مقام رفیع شهادت دست پیدا کرد. ✍خالقی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 عید سعید فطر مبارک «فَيَكُونُ يَوْمَ عِيدٍ وَاجْتِماعٍ وَيَوْمَ فِطْرٍ وَ يَوْمَ زَكاةٍ وَ يَوْمَ رَغْبَةٍ وَ يَوْمَ تَضَرُّعٍ» 🌤 امروز در سراسر دنیای اسلام مردم مسلمان عید می‌گیرند. این متوجه شدن دل‌ها به یک نقطه در یک زمان، فرصت بزرگی برای امت اسلامی است. «یوم زکاة و یوم رغبة»؛ روزی است که به خدای متعال رغبت نشان می‌دهید. «و یوم تضرّع»؛ روزی است که انسان به خدا تضرع می‌کند. این عید، عید توجه است؛ عید معناست. امیدواریم که خداوند متعال توفیق بدهد بتوانید - همه‌مان بتوانیم - از فیوضات الهی استفاده کنیم. ۱۳۸۹/۰۶/۱۹ @t_manzome_f_r ▫️مجموعهٔ تبیین منظومهٔ فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از اسماعیل فخریان
عقلانیت ستودنی عقلانیت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در تغییر ندادن زمان امامت جمعۀ تهران و حضور آقای صدیقی در جایگاه امامت جمعۀ امروز بسیار ستودنی است. عذرخواهی مجدد ایشان هم نشان از تقوا و اخلاق‌مداری است. هرگونه تغییر در برنامه‌های جاری آقای صدیقی گمانۀ تأیید مجرم بودن ایشان را بالا می‌برد. وظیفۀ دستگاه قضا بررسی و بعد پیگیری و بعد اقدام قضایی است که بایستی به درستی انجام و به مردم اطلاع داده شود. آنانکه به اسم عدالت‌خواهی و محافظت از بیت‌المال در جایگاه قاضی نشستند و قبل از روشن شدن مساله، حکم کردند، یا طعنه زدند، یا تهمت زدند و یا... آنها «عادل» نیستند. یعنی شهادت‌شان در محکمه مورد قبول نیست. یعنی نبایستی پشت سرشان نماز خواند. یعنی مورد اطمینان نیستند. یعنی انقلابی نیستند. یعنی حتی عدالت‌خواه هم نیستند. عدالت‌خواهی اگر با عقلانیت و معنویت همراه نباشد، عدالت‌بازی است. بعضی‌ها دانسته یا نادانسته مریض‌اند. از بازی کردن با همه‌چیز خوششان می‌آید. با «عدالت» هم بازی می‌کنند. پایش بیفتد با بالاتر از عدالت هم بازی می‌کنند. هر مزخرفی را می‌گویند اما با عنوان زیبا و جذاب «عدالت‌خواهی». بعضی از اینها آنقدر نادان‌اند که حتی رهبری را هم یا «عدالت‌خواه» نمی‌دانند یا «عدالت‌خواه رقیق و ضیف» می‌دانند. می‌گویند با گذشت زمان رهبری هم «نو محافظه‌کار» شده. دیدید که در دیدار چند روز پیش رهبری با دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی همین مسأله مطرح شد و رهبری پاسخ فرمود که من عدالت‌خواه‌تر شدم و تأکیدم بر عدالت و عدالت‌خواهی بیشتر شده. مگر می‌توان از مسألۀ عدالت منصرف شد؟ مگر می‌توان چشم را بر عدالت بست؟ سال‌ها قبل فرمود انقلاب اسلامی منهای عدالت اجتماعی هیچ حرفی برای گفتن ندارد. حالا این شخص می‌تواند محافظه‌کار شود؟! خودشان تغییر کرده‌اند، خودشان بی‌عرضه‌اند، خودشان یک قدم عملی به نفع عدالت برنداشته‌اند حالا گمان محافظه‌کار شدن در مورد رهبر می‌برند. بارها گفته‌ایم عدالت‌خواهی را در عدالت‌گستری ببینید. آنکه در حوزه گسترش عدالت پیاده است، حق ندارد اسم عدالت را بر زبان بیاورد. تمام. @fakhrian_ir