📝ادامه مطلب...
🔹سازمان ملل با کوتاهی در انجام وظایف خود و عدم رعایت اصل برابری انسانها و ملتها در برابر قانون، خود بزرگترین عامل جسارتیافتن قلدرهای جهان است و این تبعیض در اعمال قوانین باعث بیثباتی در منطقه غرب آسیا و جهان است. که اگر او به وظایف خود عمل کرده و زورگویان ضدبشر جهان را مهار میکرد شاید نیاز به اقدام مستقیم خود کشورها از جمله ایران نمیبود.
🔹بعد از عملیات طوفانالاقصی و وعده صادق، ناکارآمدی سازمان ملل و شورای امنیت، که نمایندهی نظم کنونی جهاناند، برای ایجاد برابری و صلح پایدار در جهان به وضوح برای تمام جهانیان روشن شد. وقت آن است که جهانیان از این سازمان ناکارآمد مطالبه کرده و از او بخواهند رفتارش را در جهت برابری انسانها و ملتها تغییر دهد و با شجاعت در مقابل زورگویان عالم که خطری برای صلح و امنیت جهان هستند، بایستد و بیش از این آبروی خود را فدای قدرتهای در حال اضمحلالی مثل صهیونیست و آمریکای جنایکار نکند.
✍ محدثه زندی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
#کمک_به_استمرار_فعالیتها
به نام خدا
باسلام
🔹به اطلاع شما عزیزان میرسانیم، مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری از تابستان سال۱۳۹۶ فعالیت خود را در زمینۀ نشر معارف انقلاب اسلامی، بر اساس منظومۀ فکری رهبر انقلاب، با برگزاری دورههای آموزشی، به صورت سراسری آغاز کرده است. این مجموعه، کاملا مردمی بوده و برای تداوم و ارتقاء کیفیتِ فعالیتهایش، نیاز به کمکهای شما دارد.
🔸شماره کارت جهت واریز مبالغ اهدایی🔻
6037997750003981
بانک ملی _ به نام تبیین منظومه فکری رهبری
🔹 لطفاً فیش واریزی را به آیدی زیر ارسال بفرمایید، همچنین خیرین محترمی که میتوانید به صورت #ماهیانه مبلغی را به مجموعۀ تبیین اهداء فرمایید، به شناسۀ زیر اطلاع دهید🔻
@tabyin_manzome
💢 مجموعۀ تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖سلطانِ ری
با نور تو راه مستقیمی داریم
در صحن تو جنتالنعیمی داریم
دلتنگ کریم اهلبیتیم ولی
صدشکر که سیدالکریمی داریم
من یک بانوی طلبهی اهل سرزمین ری، همان شاه عبدالعظیم معروف هستم. سرزمینی که نه تنها گندمش نصیب عمرسعدها نشد، بلکه آنقدر در سوگ شهدای نینوا بیتابی کرد که خداوند آن را مدفن محدثی بزرگ از سلالهی کریمان قرار داد تا با برکت حضور ایشان و از عمق معنای کلام امام معصوم، سرزمینم کربلای ایران نام گیرد.
عبدی عظیم از نوادگان مجتبای کریم، محدثی جلیلالقدر، عالمی شریف که دوران پیشوایی امام موسی کاظم، امام رضا، امام محمّدتقی و امام علیّالنّقی(علیهمالسلام) را درک کرده و از گنجینه معرفت و دانش این بزرگواران بهرهمند شده، سیدِ کریمانِ شهر ما شد و شیعیان از محضر مبارکش بهرهها جسته و آنقدر تاثیر پذیرفتند که با گذشت ۱۱۹۳ سال، هنوز دیارمان در زمرهی شهرهای مذهبی کشور است.
اسماعیلبنعباد، معروف به صاحببنعباد که وزیر فخرالدوله دیلمی بود و از علمای شیعه، در خصوص مهمترین ویژگیهای این شخصیت بلندمرتبه میگوید: «عبدالعظیم حسنی(علیهالسلام) مردی با ورع، پارسا، پرهیزگار، دیندار و خداپرست، معروف به امانتداری، دارای صداقت لهجه، دانا به امور دین، گویای توحید و عدل بسیار بود و در زمان خودش در علم، ادب، فضل، دانش و تقوا بعد از امام زمانش بر تمام معاصران خویش برتری داشته و اتکایی کامل و نهایت توسل به معصومین(علیهمالسلام) را دارا بود. هیچکس را منزلت او نبوده و به تمام معنا تبعیت و تقلید از حضرات ائمه میکرد و در اولاد و احفاد امام حسن مجتبی(علیهالسلام)شخصی به قدر رتبه و مقام او به منصه ظهور نرسیده است.»(نوری، میرزاحسین، خاتمه مستدرکالوسائل، ج۴، ص۴۰۴، ش۱۷۳)
همچنین او به عنوان یکی از برجستهترین دانشمندان شیعه و راویان حدیث به مسایل دین، معارف مذهبی و احکام قرآن آگاهی کامل داشت و مورد توجه امامان معصوم(علیهالسلام) بود. بهعنوان نمونه، امام هادی(علیهالسلام) به افرادی که در دین نیاز به راهنمایی داشتند، پیشنهاد میکرد تا نزد حضرت عبدالعظیم(علیهالسلام) بروند و از محضر وی بهرهمند شوند.
و این بار کریمزادهای دیگر، چه افتخار و لقب بزرگی به سرزمینمان عطا نمود و فرمودند:« ری قبله تهران است.»(حضور رهبر انقلاب در مرقد مطهرحضرت عبدالعظیم حسنی(علیهالسلام) و سخنرانی در جمع مردم شهر ری، ۱۳۷۳/۰۸/۰۵)
این تعبیر زیبای رهبر فرزانه کشورمان، فصلالخطابی شد بر تمام تقسیمات جغرافیایی و به مردم فهماند، که دست بالاتر در همهی امور، عقاید و مسائل فرهنگی مذهبی میباشد. جانشان سلامت.
و حقیست بس بزرگ بر گردن ما اهالی ری خصوصاً طلاب این خاک، که بشناسیم و بشناسانیم سایهی سرمان را بر مردمان دیگر باید دریابیم و نشر دهیم که آقای ما حضرت سیدالکریم چگونه زندگی کرد که امام هادی (علیهالسلام) ثواب زیارت قبر مطهرش را برابر با زیارت اربابمان ابیعبداللهالحسین (علیهالسلام) قرار داد؟ ماموریت او در ری چه بود که برابری کرد با نثار خونهای شریف در کربلا؟ ایشان چه بذری در دلهای مردم کاشتند که زندهگر نام کربلا شدند در ایران؟
این حق مهم بر دوش ماست تا ذرهای سطح ارادتمان را ارتقا بخشیده و گام در مسیر ادای دین قرار دهیم و حتماً خودشان در این مسیر نورانی و پربرکت یاریمان خواهند نمود. با کریمان، کارها دشوار نیست.
✍ فاطمه مهدوی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
🕋 کم اعتنایی به عدالت
شما نهجالبلاغه را که نگاه میکنید، میبینید در سر تا پای نهجالبلاغه عدالت وجود دارد. اعتقاد جدّی بنده این است که بسیاری از ناکامیهای امروز ما در عرصهی رسیدن به هدفهای انقلاب و ادارهی مطلوب کشور، بهخاطر کم اعتنایی به عدالت است. هرکدام از ما نسبت به خودمان اغماض میکنیم. اسم عدالت را میآوریم و به آن تحریض هم میکنیم؛ اما در مقام عمل نسبت به خودمان اغماض می نماییم.
۱۳۸۱/۱۱/۱۵
#سلسله_مباحث
#مهدویت
#عدالت
@t_manzome_f_r
▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖غوغای پیامبر و خامنهایِ عزیز
۱. امام خامنهای در دیدار اعضای همایش بینالمللی حضرت حمزه سیّدالشّهدا(علیهالسّلام) فرمودند: «پیغمبر غوغا درست کرد همهی مدینه را برای جناب حمزه. معنای این چیست؟ این [یعنی] پیغمبر میخواهد حمزه را برجسته کند. او سیّدالشّهدا است، و کسی است که همه باید بر او گریه کنند. این الگوسازی است و برای آن روز هم فقط نیست؛ برای همیشهی تاریخ است و برای همهی مسلمین است»(۵ بهمن ۱۴۰۰). به راستی چرا او باید الگو باشد؟ زمانی که ابوطالب به واسطه مشکلات زیادی که داشت و پیامبر، حضرت علی (علیهالسلام) را قبول کرد؛ همان هنگام حضرت حمزه (علیهالسلام) هم جناب جعفر را از کودکی به خانهی خود آورد و تحت سرپرستی خود قرار داد. او هنوز اسلام نیاورده بود که از اول و به طور جدی از پیامبر دفاع میکرد. پس از اینکه اسلام هم آورد؛ حتی به حبشه هم مهاجرت نکرد و در کنار پسر عمّ خود ماند. با شجاعت تمام در شعب ابی طالب و در شرایطی که پیامبر و مسلمانان در شدٌت و محنت و اذّیت و آزار بودند، بعد از آنکه یک کتک مفصّلی به ابوجهل میزند؛ در مسجدالحرام، در کنار کعبه فریاد برآورد که من مسلمان شدم و همه بدانید که من به دین محمد(صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) ایمان آوردم. با این حال حضرت حمزه علیه السلام از اصحاب غریب پیامبر است.
۲. حضرت حمزه (علیهالسلام) آنچنان برای تشکیل حکومت نبوی از جان مایه گذاشت و شمشیر زد که زمانی که امیرالمومنین (علیهالسلام) میخواست ضدّ غاصبان خلافت احتجاج کند و یا معصومین (علیهمالسلام) مکر بنیامیه را باطل کنند، با افتخار میگفتند: «حمزهی سیدالشهداء از ما بود» یا از امام حسن مجتبی (علیهالسلام) است که: خدای سبحان از بین شهداء، حمزه را سید و آقای شهیدان قرار داد... رسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) از بین شهدایی که با حمزه شهید شده بودند، تنها برای حمزه هفتاد تکبیر در نماز گفت.» (از شیخ طوسی در کتاب امالی). و یا آنجا که امام سجاد(علیهالسلام) فرمود: ««هیچ حمیّت و تعصبی نیست که صاحبش را وارد بهشت کرده باشد مگر تعصّب حمزه به نبیّاکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم).» (میزانالجکمه جلد۷). و یا آن زمان که از قول حضرت باقر (علیهالسلام) نقل میشود: «بر ستون عرش نوشته شده: حمزه؛ شیرخدا و شیر رسول خدا و سرور شهداء»، و یا هنگامی که پیامبر میگفت: «حمزه را از همهی عموهایم بیشتر دوست دارم و [یکی از] محبوبترین اسمها برای من حمزه است.».
۳. امام خامنهای میفرماید: «از عناصر مهمّ تشکیلدهندهی شخصیّت او، یکی «عزم راسخ» است و یکی «قدرت شناخت» که اینها را ما بایستی هر چه میتوانیم ترویج کنیم. عزم راسخ؛ گاهی اوقات انسان از یک چیزی مطّلع است، یک چیزی را قبول هم دارد، اعتقاد هم دارد، منتها به خاطر ضعف نفْس بر طبق آن عمل نمیکند؛ ارادهی قوی و عزم راسخ اینجا یک عنصر تعیینکننده است که این آدم با عزم راسخ [عمل کند]... با این وضعیّت، این بزرگوار ناشناخته است، اسمش مطرح نیست، شرح حالش مطرح نیست، خصوصیّاتش مطرح نیست، ایشان واقعاً غریب است. [در دیدار اعضای همایش بینالمللی حضرت حمزه سیدالشهدا (علیهالسلام)] ( ۵ بهمن ۱۴۰۰). او توانست در موقع حساسِ جامعه، پیامبرش را همراهی کند و در تشکیل تمدن اسلامی که از اهداف مهم پیامبر بود مثمر ثمر واقع شود. انگار تاریخ دوباره تکرار میشود؛ آن زمان که امام خامنهای عزیز بر پیکر سردار رشیدش در نماز غوغا کرد و با اشک و حسرت برای از دست دادن چنین گوهر نابی سه بار تکرار کرد « اللَّهُمَّ إِنَّا لَا نَعْلَمُ مِنْهُ إِلَّا خَیْرا… » و او را الگو و دارای مکتب معرفی کرد تا همگان بدانند برای نظام اسلامی باید همانند سردارش، سر از پای نشناخته و همهی عمر برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی که زمینهساز ظهور حضرت حجت (عجلاللهتعالیفرجهالشریف) است؛ در تلاش و مجاهدت باشیم.
✍کبرا خالقی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖خورههای تمدنی
▫️در زمان رسیدن به قله، غفلت از فرسایندههای تمدنی، خطایی حائز اهمیت است. اگر به نرمافزارهایی مانند اینستاگرام دقت کنیم، میبینیم که آنها بر پایهٔ ترویج هویت غربی ساخته شدهاند که در آن ارزشمندی انسان در نسبت او با سرمایه معنا میشود. انسانی ارزشمندتر و پرمخاطبتر است که خوشگذرانیهای مادی لوکستری از خود به نمایش گذارد؛ هرچند که این تصویر با شادمانی او، در نسبت مستقیم نباشد.
▫️برای نجات از هضمِ هویتی در نظم قدیم جهان باید همزمان با تولید فنآوریهای متناسب با ماهیتهای فرهنگی، تمدنی و اسلامی مانند راهیان نور، به فکر رهایی نسل فعلی و آیندگان از آن خورههای تمدنی نیز بود. درحالی که، رویکرد وجودی اینستاگرام، حداقل ترویج فرهنگ تبرج و ارزشمند شناختن هر نوع سرمایهداری است که با هویت اسلامی ما مغایرت دارد.
▫️در این نقطه و برای رسیدن به نوجهان، تغییر در پوستههای مجازی یا مشابهسازی از این بسترها کارساز نیست؛ چراکه، ماهیت بستر این نوع فناوری نیز خطرات مهلکی بر آینده هویتی یک ملت خواهد داشت.
🖋 نسا خلیلی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
هدایت شده از رسانه انقلاب اسلامی
💠 جهش تولید، مشارکت مردمی به معنای واقعی کلمه را میطلبد
ما معتقدیم بایستی بر روی مسئلهی اقتصاد تکیه بشود و برای موفّقیّت در این راه، از مشارکت مردم به معنای واقعی کلمه استفاده بشود؛ میخواهیم همهی نیروها در این راه بسیج بشوند.
۱۴۰۳/۰۱/۰۱
#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
#مشارکت
#رسانه_انقلاب_اسلامی
کانال رسانه انقلاب اسلامی🔻
@rasaneh_enqelab
•┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈•
@t_manzome_f_r
کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖کنشیار(کاتالیزور) برای تغییرِ نظم جهان
بسیاری از اندیشمندان دنیا معتقدند دنیا در حال وارد شدن به مرحله جدیدی است و به زودی نظم نوینی بر جهان حکمفرما خواهد شد. همانطور که رهبر معظم انقلاب هم در چند سال پیش در جمع دانشجویان اشاره کردند، این تغییر نظم دارد اتفاق میافتد اما مهم جایگاه ایران در این نظم و همچنین تولید سختافزرها و نرمافزارهای این نظم جدید است.
تحلیلگران با تفکرات مختلف از نقشآفرینی قدرتهای اقتصادی روسیه و چین و قدرت نوظهور ایران در این تغییر صحبت کرده و بسیاری چین را محور اصلی آن تصور میکنند؛ اما در این میان ایران برای تحقق تمدن اسلامی و زمینهسازی ظهور، رقیب و مدعی جدی رهبری این نظم است و برای رسیدن به اهدافش نیاز دارد که رهبری این نظم را بر عهده بگیرد؛ اما چگونه؟ درحالیکه دچار مشکلات اقتصادی و انواع تحریمها و فتنهها و جنگ رسانهای و موضوعات تحمیلی دیگر است. در چنین شرایطی واقعه مهم اکتبر، ورقِ ایجادِ نظم نوین را به نفع انقلاب اسلامی ایران برگرداند. طوفان الاقصی یک حرکت فلسطینی بود اما بیشک آبشخور آن تعالیم انقلاب اسلامی بود، و عملیات وعده صادق که در امتداد آن اتفاق افتاد، ظرفیت عظیمی برای ایجاد نظم نوین جهانی به رهبری جبهه مقاومت پدید آورد.
جبهه مقاومت، طوفانالاقصی و وعدهی صادق، همه ثمرهی ایستادگی نزدیک به نیم قرن مردم ایران بر آرمانهایش _از جمله آرمان فلسطین_ است. اما غزه به خاطر شدت و وضوح درگیری بین دو جبهه، یکی سرتاپا غرق در مادیات، امکانات و قدرت و ظلم و نهایت وحشیگری و دیگری در اوج مظلومیت و در حداقلترین امکانات و حمایت و همچنین به خاطر نقش قدس در اتفاقات آخرالزمانی نقش ویژه دارد.
شدت فجایع در غزه و حدت مقاومت مردم در این باریکه، جهان را در مقابل پرسشهایی قراردادکه جواب آن در دست انقلاب اسلامی بود. اینکه چطور مردم غزه مقاومت کردند؟
و اینکه چه طور میشود برای همیشه به چنین ددمنشیهایی پایان داد؟
پاسخ به این دو سوال برخی نرمافزارهای نظم نوین جهانی مورد نظر ایران را تبیین خواهد کرد. گرچه دو سوال متفاوتاند ولی پاسخ آنها به هم مرتبط است.
🔹ظلمستیزی و عدالتخواهی
مردم غزه چه طور مقاومت کردند؟
پاسخ این سوال را در توصیف هوشمندانه حضرت آیتالله خامنهای دامت براکته، از مردم غزه در ابتدای طوفان الاقصی میتوان یافت: «مظلوم مقتدر». ملت فلسطین مظلوم است و این مظلومیت به نظم کنونی دنیا اشاره دارد که جهان را به سلطهگر و سلطهپذیر تقسیم کردهاست و ملتها در مواجهه با این نظم یا باید ذلت را پذیرفته و سلطهپذیر باشند یا عزت را انتخاب کرده و با مال و جان و خون هزینه عزت و آزادی از سلطه را بدهند. مردم مظلوم فلسطین دست خالی، بااقتدار با تأسی به شعار«هیهات مناالذله» حسینی در مقابل سلطهگر بیرحم و حامیان مثلا ابرقدرتش ایستاد و جهانیان را انگشتبهدهن کرد. مردم غزه به صفت حضرت امیر توصیف شدهاند، حضرت علی (علیهالسلام) که مقتدرترین مرد و در عین حال مظلومترین فرد در عالم بود، اسطوره عدالت و ظلمستیزی بود. تظلمخواهی و ظلمستیزی و سلطهستیزی که مطالبه مردم مظلوم مقتدر فلسطین و همهی انسانهای آزاده است، یکی از مهمترین(اگر نگوییم اصلیترین) نرمافزار نظام جدیدی است که ایران انقلابی پیشتاز آن است.
مردم جهان در آینه فلسطین میبینند که برای رسیدن به عدالت و برابری، باید با نظام سلطه که نظام کنونی جهان است مقابله کنند. ترس جریان استکبار و سلطهگر از طوفانالاقصی و پیروزی وعده صادق این است که ضمن افشای این نظام غیرعادلانه ،ملتهای جهان بفهمند این نظام خردشدنی است و باید خرد شود.
در نتیجه ایجاد نظام عادلانه ضدسلطه، راه حلی برای پایاندادن به این ددمنشیها است.
معنویت
✍ محدثه زندی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
📝 ادامه مطلب...
نکته مهم دیگر در مورد طوفانالاقصی این است که دلیل و تابآوری مردم غزه در مقابل چنین جنایتی چیست و مردم غزه با تکیه بر چه قدرتی تصمیم گرفتند «هیهات مناالذله»ی شوند. پاسخ در معنویت، گمشده بشر امروز، نهفته است. این مفهوم مثل جان است برای مقاومت.
معنویت همان اکسیری است که مردم غزه را در مقابل ابرقدرتان دنیای مادی تسلیمناپذیر کرده است. آن هم نه معنویت خمار کننده که افیون تودههاست و توسریخور و ذلتپذیر است، نه معنویت منفعلِ گوشه نشین باب دندان سلطهگر، بلکه معنویت فعال، کنشگر و ضدظلم و ضدسلطه. معنویتی که ایران انقلابی به رهبری امام خمینی به جهان عرضه کرد، معنویت ایستاده در میدان که شعار میدهد، علیه ظلم فریاد میزند، اسلحه میسازد و بر دهان ستمگر میزند. معنویتی که نه تنها ضعیف و تابع ظلم نیست، نه تنها اگر سیلی خورد سمت دیگر صورتش را برای سیلی دیگر پیش نمیآورد، بلکه چنان محکم بر دست سیلیزننده میزند که دیگر جرئت زدن نکند.
معنویت، از مهمترین نرمافزارهای نظم نوین به رهبری ایران، کارکرد خود را در صحنه مقابلهی ملت کمتعداد و کمامکانات فلسطین در مقابل رژیم تادندانمسلحِ برخوردار از حمایت همه جانبهی قدرتهای مادی جهان، به خوبی نشان داد.
غزهی امروز و همچنین جبهه مقاومت _به ویژه پس از وعده صادق_ بهعنوان الگویی برخوردار از این دو ممیزه انحصاری اسلام انقلابی پیش روی ملتهای جهان است و کارکرد این دو ویژگی را در تغییر معادلات جهان به نفع ملتهای تحت سلطه و مظلوم نشان میدهد.
این ظرفیت و فرصتی خدادادی است که در صورت درک صحیح از آن و کنشگری موثر، میتواند همچون کنشیار(کاتالیزوری) برای تحقق نظم نوین جهانی به رهبری ایران و ایجاد تمدن نوین اسلامی (که بر پایه فطرت است) عمل کند. و این به شرط حضور فعالانه و هوشمندانه و نه انفعالی اهل قلم و رسانه امکانپذیر است.
✍ محدثه زندی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
به نام خالقِ مقاومت
🔖آوایِ خوشِ تَرَک
▫️صدایی که هماکنون میشنوید، صدای موشکباران غزه نیست؛ اینبار، صدای ترکبرداشتن روایت آهنین صهیون از مظلومنمایی خویش است که در قلب جامعهٔ نخبگانی و آیندهسازان آمریکایی به گوش میرسد. این، یکی از زخمهای کاری طوفان الاقصی بر اسرائیل است که به وضوح نشان دهندۀ ترک برداشتن سد مظلومنمایی اسرائیل در خاک آمریکا است.
▫️زمان زیادی از این جمله طلایی حکیم فرزانه انقلاب اسلامی نگذشته است که فرمودند: «جنگ، جنگ ارادههاست.» اکنون، ارادهٔ الهی مردم غزه، نه تنها اشغالگران قدس را به ثانیهشماری بیبازگشت رسانده و حفاظ امنیتی آن را درهم کوبیده؛ بلکه موفقیت نورپاشی به قلب نسل جدید آمریکا را به نام خود ثبت کرده است و پا را فراتر از روایتسازی جهانی مظلومبودن صهیون در جنگ جهانی و ایران کهن گذاشته است.
▫️مردم غزه با ایستادگی، هوشمندی و روایتگری درست توانستند معدود تکیهگاههای شعاری تفکر آمریکایی مانند آزادی بیان و حقوق شهروندی را در داخل خاک آمریکا به چالش بکشند. با اقناع دل دانشجویان، جان آنها را در مسیری برخلاف گذشته، نه فقط برای نه گفتن به جنگ بلکه در دادخواهی از مظلوم فارغ از سلطه رسانههای مطرح جهان حرکت دهند.
▫️ثانیهها بیقرارتر از دقیقهها نشان میدهند که طوفان الاقصی، طوفان مقاومانی است که علاوه بر بازکردن مسیر بیبازگشت برای رژیم صهیونیستی، حامی دیرینهٔ او را هم به سیاهچاله افولِ سریعتر پرتاب میکند و بیپرده ذات خشونتگرا و بیمایهٔ هر دو را برای جهانیان به تصویر میکشد.
✍ نسا خلیلی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
هدایت شده از اسماعیل فخریان
ضرورت زندگی جمعی .mp3
5.22M
🔻کو رفیقات؟
👈برو با گروهت بیا!
↙️ضرورت زندگی جمعی(۲)
@fakhrian_ir
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
به نام خالقِ بهترین انتخاب
🔖عملِ صالح
بنا به فرمودهی امام خامنهای، برای تحقق هر خواستهای، با توجهِ افکار عمومی، عرف شدن و فهمیده شدن آن توسط مردم، که همان «گفتمانسازی» و یا «فرهنگسازی» است؛ آسان خواهد شد. یکی از موارد، برای رسیدن به خواستهها و پیشرفت کشور این است که، مسئلهی «کار» در نزد جامعه به شکل «ارزش» دیده شود. اگر فقط به عنوان ابزاری برای تولید باشد، به طور طبیعی دیگر ارزش و احترام ذاتی نخواهد داشت، چون کارگر میشود ملعبهی دست سرمایهدار و بس. طبق فرموده معصومین (علیهمالسلام) اسلام برای کار «ارزش» ذاتی قائل است و آن را عبادت و عمل صالح به شمار میآورد. با این نگاه، در نظام اسلامی، میبایست همه شتابان برای به انجام رساندن آن کار با هم مسابقه بگذارند. و این مسابقه در صورتی خواهد بود که فضای جامعه در جهت افزایش ایمان مردم حرکت کند. چون عمل صالح و ایمان هر دو بر هم اثر گذاشته، در صورت تقویت یکی دیگری نیز تقویت خواهد شد؛ در این صورت، تحقق خواستهها و پیشرفت حاصل میشود
در زمانهای که در نبرد اقتصادی با استکبار جهانی هستیم، هر کاری که منتج به قوی شدن ایران باشد؛ عمل صالح است. بنابراین کارگر و کارآفرین ما که سربازان جبهه حق هستند و مجاهدت میکنند برای رسیدن به ایران قدرتمند، دارای ارزش ذاتی هستند. با این نگاه، میتوان در جهش تولید گام برداشت و سطح عمل صالح را بالا برد. دولت در ازای مجاهدت کارگران و کارآفرینان وظیفه دارد؛ حال جامعه کارگری را خوب کند، چون تاثیر بزرگی در بهبود حال کل جامعه دارد. یادی کنیم از امام راحل _که بزرگترین عمل صالح از صدر اسلام تا به امروز را انجام داد و آن برپایی نظام اسلامی است_ فرمودند: « حفظ جمهورى اسلامى از حفظ یک نفر- و لو امام عصر باشد- اهمیتش بیشتر است؛ براى اینکه امام عصر هم خودش را فدا مىکند براى اسلام... و حفظ اسلام بر همه کس واجب عینى است.» (صحیفه امام خمینی، ج۱۵، ص۳۶۵) . با این نگاه، هر چه مجاهدت در برابر رفع چالشهای دشمن یا نگاه لیبرالی و سکولار مدیران کشور، محکمتر و شدیدتر باشد اجر آن عظیمتر. حفظ جمهوری اسلامی نیز با عمل صالحِ مجاهدانه و مخلصانه است؛ که مُیّسر میشود.
✍ خالقی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
به نام خدای فَجْرْ
🔖بازآی و بر چشمم نشین ای دلستانِ نازنین
وَالْفَجْرِ، وَلَيَالٍ عَشْرٍ، وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ
تکبیرگویان با سربندی از نور پیش رفتید، آنقدر که در طرح و نقشۀ خدا، شهادت را نقش پذیرفتید و... اکنون ۴۱سال از آن روز، از آن سال، از آن عملیات والفجر سه رفتنها و از آن خداحافظی میگذرد.
۴۱ساال...
به اندازهی عمر یک انسان که جوانی را پشت سرنهاده و آمادهی ورود به میانسالی میشود.
۴۱ سال...
۴۱سال هر زنگ دری را دویدن و غرق در شادی شدن اما... با سردی برگشتن.
انتهای کوچه را تا ته دیدن، اما... سربهزیر برگشتن.
بشقابی پر، بر سر سفره گذاشتن، اما... پُر، خالی کردن.
۴۱سال در نقشهی خداوند به حضرت ارباب نیمهی تن را سپردن. ۴۱سال...
گوش به زنگ در، تلفن، درِ گوشیها بودن.
با هر خبری، خبر خویش را خواستن، ۴۱سال...
چه توانی، عجب صبری، چه مقاومتی
چگونه میتوان اینگونه بود؟
سهم خویش از انقلاب نخواستن.
سهم خویش از زندگی را به اسلام سپردن.
شما کجای نقشهی خدا قد کشیدهاید؟
و حالا... آن خبر آمد. خوش آمد.
آرام بگیر جان مادر ،آرام بگیر مادرم، آرام بگیر...
🌱🌷
✍ سهیلا ترابیان
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
هدایت شده از اسماعیل فخریان
آزادی در اسارت
سالهاست غرب پز لیبرال بودنش را میدهد. گوش عالم را کر کرد که من طرفدار آزادیام. با همین شعار، یک رؤیای غربی در ذهن مردم جهان ساخت. کاری کرد که وقتی نام آزادی به گوش میرسد، تصور کنی که غرب، بهشتِ موعود دنیاست. اما فقط خدا میداند که با همین شعار چه بلاهایی که بر سر مردم جهان نیاوردند! هندوستان را ویرانه کردند، الجزایر را تبدیل به طلّی از خاک کردند. فلسطین را غصب کردند. کثیفترین، دیکتاتورترین و بیرحمترین آدمها را بر ملتها تحمیل کردند. کافیست به عراق و ایران صدسال پیش نگاهی بیندازید. به اسم آزادی هر بلایی که خواستند بر سر افغانها و سوریها آوردند. آنجا را که غارت نکردند، چون نتوانستند یا برایشان نفعی نداشت.
حالا فهمیدید معنای «لیبرالیسم» چیست؟ فهمیدید معنای «آزادیِ غربی» چیست؟
آزادی از نگاه آنها یعنی تو برای تأمین منافع پولدارهای دنیا، آزادی هر کاری که دلت خواست انجام دهی. تو آزادی تا هر غلطی که دلت خواست انجام دهی تا پولدارهای دنیا، پولدارتر شوند. پس ملاکِ آزادی، پول و منافع اربابهای دنیاست و نه چیز دیگر! در غرب تو تا آنجا آزادی که بتوانی «بردۀ خوبی باشی»! تو برای بردگی، کاملاً آزادی! در غرب، بردگی کاملاً آزاد است. البته خیلی ماهرانه سر مردم دنیا کلاه گذاشتند. خیلی زیبا با واژهها بازی کردند. خیلی استادانه با برچسبها پدر ملتها را درآوردند. اگر برایشان سودی نداشته باشی، بیچارهات میکنند. سودشان در ظلم است، در بحرانهاست، در کشتارهاست، در ویرانیهاست. آنها اساساً بحرانزیست هستند. مثل ماهی که اگر در آب نباشد، میمیرد، آنها هم اگر ظلمی نباشد، غارتی نباشد، بردهداری نباشد، تبعیض نباشد، کشتار نباشد، میمیرند. آنجا که آزادی طعم «عدالت» میگیرید، صدایشان در میآید، واکنش نشان میدهند، بههم میریزند، ذاتشان رو میشود، باطن کثیفشان دیده میشود. میدانید چرا؟ چون دیگر آن آزادی، به دردشان نمیخورد. برایشان سودی ندارد. بخوانید تاریخ نهضت مردم ایران را! چون یک حرکت عدالتخواهانه و ضد ظلم و استبداد بود، آمریکاییها تمامقد در مقابلش ایستادند. اینجا چون مردم بردۀ آنها نیستند، چون گوش به فرمان آنها نیستند، دیگر از آزادی خبری نیست. از هیچ آزادیای. آزادی سرکوب میشود و اسیر. و امروز ببینید آمریکا را، اروپا را و بخشهایی از آسیا را. ببینید یک حرکت عدالتخواهانۀ آرام چگونه دستخوش وحشیگریهای حیرتانگیز عدهای ادکلن زده و خوشپوش میشود! ببینید همانها که یک عمر دهانشان را پر از واژۀ آزادی میکردند، امروز چه بر سر آزادی آوردند! آزادی را بیآبرو کردند. با مشت و گرز به جان آن جوانکهای دانشجو افتادند که تنها خواستهشان کشیدن ترمز ماشین نسلکشی در فلسطین است و بس! این بیچارهها نتوانستند شعارهای شیک اما توخالیشان را حتی برای مردم خودشان را نگه دارند. این یعنی لیبرالها بر سر منافعشان به هیچکس و هیچچیز شوخی ندارند. البته امروز غرب بیآبروتر از همیشه و لیبرالیسم نزدیکتر از همیشه به ایستگاه پایانی است.
@fakhrian_ir
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖واکسینهکردنِ آیندهسازان با الگوهای قهرمان
چرا امام خامنهای عزیز فرمودند:«الگوهای جامعه معلمین باید به عنوان قهرمان معرفی شوند.»؟(در دیدار معلمان ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ )
۱. وظیفهی آموزش و پرورش تولید نیروی انسانی است. به همین سبب این دستگاه با سایر دستگاهها تفاوت اساسی دارد، چرا که؛ سایر دستگاهها، نیروهای انسانی را که آموزش و پرورش تولید میکند؛ به کار میگیرند. بنابراین؛ وقتی معلمی با ابتکار و خلاقیت در کلاس حاضر شود، در واقع پای به کارخانه انسان سازی نهاده است. اگر در این تولید به معرفی الگوهای موفق و قهرمان اقدام کند، حتما نیروهای مقاوم و محکمتری از لحاظ جسمی و روحی نسبت به قبل میسازد. حال چگونه بسازد؟ شخصیت قویِ شخص معلم در این امر، بسیار مهم است چرا که؛ با رفتار، گفتار، موضعگیری، خنده و اشاره و... در واقع هویتسازی میکند و در آینده، شکلگیری این هویت در به کارگیری دستگاههای دیگر منجر به تصمیمگیری و تصمیمسازی مهم در کشور میشود.
۲. اگر نقش هویتی دانشآموزان یعنی؛ هویتِ مستقل، دارای افقهای شوقانگیز و امیدوارانه، شجاع، دارای اعتمادبهنفس، دارای بنیانهای معرفتی، کارآمد، جدیّت در کار، توانایی حلّ مسئله و ایفای نقش اجتماعی و خدمت و مشارکت برای پیشرفت جامعه و... درست شکل گیرد، در نحوهی امنیت، پیشرفت، سلامت، علم، تحقیق، ارزشهای انسانی و اسلامی و... به شدت تاثیرگذار است. بنابراین از آنجا که حضور توانمند معلم در کلاس به مثابه جبههای مهم، برای استقلال و تقویت حاکمیت اسلام در تمام ابعاد آن است؛ با معرفی الگوهای قهرمان، از معلمی که خود حماسهساز است و نگاه ملی دارد، میتوان این توقع را داشت تا علاوه بر ساخت هویت و به فعلیت رساندن استعدادهای بالقوه، به همراه شوق و امید و عِرق و نگاه ملی، دانشآموزان را نسبت به اندیشهها و فرهنگهای مبتذل واکسینه کرد.
۳. برخی از شاخصهایی که امام خامنهای عزیز برای الگوی قهرمان در نهاد آموزش و پرورش مطرح میفرماید عبارت است از: «مثلاً فرض بفرمایید معلّمی هست که خوب تدریس میکند، تدریس برجستهای دارد... [یا] که زمان طولانیای از عمر خودش را در تعلیم صرف کرده؛ ما معلّمینی را سراغ داشتیم -تعداد کمی، تعداد انگشتشماری- که پنجاه سال معلّمی کرده بودند، شصت سال معلّمی کرده بودند! خیلی مهم است؛ این یک الگو است. معلّمی که در مناطق دشوار معلّمی میکند؛ دوچرخه را سوار میشود میرود مثلاً فرض کنید که فلان منطقهی دور، برای پنج شاگرد یا ده شاگرد درس میدهد و برمیگردد. معلّمی که با انواع و اقسام ناراحتیهای درونی و داخلی و جسمی و روحی کار تعلیم و تربیت را رها نمیکند و برای آن اهمّیّت قائل است؛ اینها قهرمانند»(در دیدار معلمان در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
۴. بنابراین جوانان و نوجوانان با داشتن الگوهای خستگیناپذیر و شاداب و توانا و موفق، به محض ابتلا به مشکلات، در میدان عمل دچار وادادگی و تنبلی و ابتذال نخواهند شد و حیران و سرگردان به دنبال چهرههای مبتذل حرکت نمیکنند. چراکه؛ هویت آنها با نشانهگذاریهای اصیل و ناب واکسینه شده و شکل گرفتهاند. از سوی دیگر دانشآموزان با شناخت مصالح بنیادی نظام و شناخت دشمن، به دام نقشهها و توطئههای دشمن نخواهند افتاد و در زمین دشمن بازی نخواهند کرد. از طرفی خانوادهها با آرامش و امنیت بهتر و بیشتر، برای اعتلای کشور با عشق و امید فعالیت میکنند و همهی اینها در راه رسیدن به قُلّه و بدون خستگی موثر خواهند بود. امید است با توانمندسازی معلمان و معرفی الگوهای قهرمان توسط معلمان به دانشآموزان، بتوان در راه تقویت حاکمیت اسلام با مشارکت مردم گامهای بلندی برداریم.
✍ خالقی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
🏴 اَلسَلامُ عَلَیکَ یا اَباعَبدِاللّهِ یا جَعفَرَبنَ مُحَمَّدٍ اَیُّهَا الصّادِق یَابنَ رَسوُلِ اللّهِ
◆ استحکام پایههای معرفت اسلامی
زمانه در دوران امام صادق (علیهالسّلام) یک فرصت و فسحتی را در اختیار گذاشت و این بزرگوار توانستند کاری بکنند که با پایههای معرفت اسلامىِ صحیح در جامعه، آنچنان مستحکم بشود که تحریفها دیگر نتواند این پایهها را از بین ببرد. ایشان این کار را کرد، تا این زمینه بماند و در هر دورهای از دورههای تاریخ، کسانی که لایق هستند، بتوانند از این زمینه استفاده کنند و نظام اسلامی و مبنای مبتنی بر ارزشهای اسلامی را بهوجود بیاورند و این بنای رفیع را بسازند. این، کارِ امام صادق (علیهالصّلاةوالسّلام) است.
۱۳۸۴/۰۹/۰۷
#شهادت_امام_جعفرصادق(علیهالسلام)
@t_manzome_f_r
▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
🌹پویش ۱۲ ماه ۱۲ شهید🌹
📖 معرفی کتاب «امام انقلاب» همراه با مسابقه
🔸 در راستای پویش کتابخوانی ۱۲ ماه ۱۲ شهید این بار با توجه به پیشرو بودن رحلت امام خمینی (رحمةاللهعلیه) بنا را بر این گذاشتیم تا با مکتب و امام شهدا بیشتر آشنا شویم. کتاب «امام انقلاب» راهی است برای آشنایی بیشتر با بیانات رهبر انقلاب اسلامی پیرامون شخصیت و مکتب امام خمینی (رحمةاللهعلیه)
✍🏻 به قلم: اسماعیل فخریان
📌 ناشر: نشر شهید کاظمی
⃟❖ تعداد صفحات: ۲۳۲
⃟❖ قیمت پشت جلد: ۸۰ هزار تومان
⃟❖ قیمت با تخفیف: ۶۰ هزار تومان
⃟❖ ارسال به سراسر کشور
⃟❖ جوایز مسابقه:
⃟❖ به ۱۰ نفر از برندگان به قید قرعه ۴۵۰ هزار تومان وجه نقد تقدیم میگردد.
📖 شروع مطالعه: ۲۲ اردیبهشت تا ۳۰ خرداد
💻 تاریخ مسابقه: ۳۱ خرداد تا ۲ تیر
🛒 مشاهده و خرید اینترنتی کتاب
💻 پیوند شرکت در مسابقه
💬 سؤالات خود را به شناسۀ زیر ارسال فرمایید.
@s_mellat_emam_hosein
#پویش_۱۲_ماه_۱۲_شهید
#امام_انقلاب
#معرفی_کتاب
@t_manzome_f_r
▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
هدایت شده از اسماعیل فخریان
مسألهیابهایِ مسألهحلکن
ماهیت انقلاب اسلامی جوری است که ذاتاً چالش برانگیز است. اصولی که انقلاب اسلامی به آن معتقد است، مخالفان سرسخت جهانی دارد. از روزی که انقلاب متولد شد، شبیه هیچکدام از انقلابها و مکتبهای گذشته نبود. این یک چیز جدیدی است. نه شبیه و متکی به مکتب سوسیالیستی شرق است و نه شباهتی به مکتب لیبرالیستی غرب دارد. طبیعی است چنین موجودی که از اطاعت شرق و غرب سرباز زده و بر علیه همۀ آنها طغیان کرده و شوریده، در یک نبرد سخت و پیچیده وارد شود. وقتی تو اعلام استقلال از همه کردی، وقتی گفتی میخواهم خودم باشم و روی پای خودم بایستم، وقتی گفتی نمیخواهم توسریخور و دنبالهرو دیگران باشم، طبیعی است که قلدرها، سودجوها و استعمارگرها از تو عصبانی شوند. انقلاب باید فکر مدیریت این چالشها را بکند. باید برنامهای برای زمین نخوردن، برای له نشدن، محو نشدن و مضمحل نشدن خودش در این نبردهای جهانی، داشته باشد. این چالشها هم ابعاد مختلفی دارند: بعد فرهنگی، بعد اقتصادی، بعد سیاسی، بعد نظامی، بعد حقوقی و ...
نکتۀ مهم این است کشوری که چنین انقلاب یکتایی در آن واقع شد، به اندازۀ کافی چالشهای تحمیلی از سوی قلدران دارد، پس بههیچوجه نبایستی خودش برای خودش چالش جدیدی بیافریند. بایستی جلوی چالشهای دستساز داخلی را بگیرید؛ و الّا لازم است در دو یا چند میدان چالشی همزمان ورود کند و خب این به صورت طبیعی قدرت یک کشور را تضعیف میکند. مثلاً در باب فرهنگ بیتوجهی به هستۀ نرم آن یعنی تشکلهای مردمی، یا میدان ندادن به ظرفیتها و ابتکارات مردم، یا دختر و پسر را در معرض فساد و ولنگاری گذاشتن یا برخورد صوری و سطحی با مقولۀ فرهنگ و... میتواند از چالشهای دستساز داخلی باشد. در اقتصاد، غفلت و یا تغافل از تولید داخل، بیتوجهی به نیروی انسانی، عدم توجه به نخبگان، عدم نظارت درست در بازار اقتصاد آزاد، عوض کردن خصوصیسازی با اختصاصیسازی و... از چالشهای خودساز داخلی است. هنر جبهۀ انقلاب این است که چکلیست چالشهای ممکن در هر بخش را تهیه و افکار عمومی را به آن توجه دهد. چه چالشهایی که از طرف مقابل ما بر ما تحمیل میشود و چه آنها که ممکن است خواسته یا ناخواسته در داخل ساخته میشود. هنر ما بایستی این باشد که در آینده زندگی کنیم، آینده را رصد کنیم، ببینیم در یک سال پیشرو، در سه سال آینده، در پنج سال یا دهسال آینده در بخشهای مختلف، ممکن است چه چالش یا بحرانی دامن ما را بگیرد، آن را شناسایی کنیم و راه پیشگیری و یا درمان آن را پیدا کنیم. در حقیقت ما باید ابتدا مسألهیاب و سپس مسألهحلکن شویم. امروز بالاترین خدمت به این کشور و به این ملت و به این انقلاب همین است. بسیاری از مشکلات، با توجه ما، با هوشیاری ما، با آیندهنگری ما، با مسألهیابی ما، با راهکارهای ما، با کار و ابتکار ما یا اصلا پیش نمیآید یا بعد از وقوع بزودی حل میشود.
@fakhrian_ir
#یادداشت
#جنگِنرمِسخت
#جهاد_تبیین
بسماللهالرحمنالرحیم
🔖از کُره تا قم
🕊تقدیم به بانوی قم حضرت معصومه«سلاماللهعلیها»
هودی کوتاه پوشیده و کلاهش را روی سرش انداختهاست، یک شلوار کتان کوتاه و موهای رنگزده. دختر است اما شبیه پسرهاست.
سعیدارد شوخی و رفتارهای پسران را تقلیدکند و آزادی پسرانه میخواهد. این شرح حال تعداد زیادی از دختران نوجوان ماست، دخترانی که بیش از آنکه بیحجاب باشند «متلبس به لباس پسران» هستند. اگر گوشیهایشان را بگردی یکی دوجین عکس از آیدلهای کرهای پیدا میکنی با هودی و شلوارهای معمولا گشاد، با آرایشهایی که همیشه آنها را نوجوان نگهمیدارد و با رفتارهایی که «کیوت» خواندهمیشود.
کره امروز بلای نوجوان و جوان ما شده است؛ گروههای کیپاپ و سریالهایی که افیون است و معتادکننده. البته باید به کره آفرین گفت که در آستانه سقوط جمعیت و در حالیکه از فرهنگش چیزی جز پوسته باقی نمانده و مقلد خوشصورت فرهنگ کثیف غرب است، با این حال توانسته این چنین نیازیابی، ذائقهسازی، و تولید انبوه کند و بازار سرگرمی را درو کند و البته سود اقتصادی از تجارت سرگرمی را هم ببرد.
معروف است که اکثر تولیدات کرهای از سیندرلا، کهنالگوی زن در غرب وام گرفتهاند. سیندرلا دختری زیبا، خوشقد و بالا، مهربان، بهغایت بیعرضه، که هر ظلمی را تحمل میکند و قادر نیست از حقش دفاع کند. زنیم بیمغز و بیتدبیر و بیحکمت و خیالاتی، که منتظر است شاهزادهای او را از دست ظلم مادر و خواهرهایش نجات دهد. دختری وابستهبهمرد، که بدون وجود پدر یا همسر معنی ندارد و شایسته لهشدن توسط زورمندان است. دختری که با جادو، آراسته شده و دل مردی راو میبرد و بزرگی از آن مرد گرفته و عاقبتش با او بخیر میشود.
آری! زنِ موردِ پسندِ غرب این است. زنی تهی، بیهویت، بیکرامت ،که ارزشش وابسته به مردان است و تنها هنرش زیبایی و خوبرویی و البته گردنکج و مطیع! زنی که تنها دغدغهاش شرکت در مهمانی و ربودن قلب مردان است، تا او را از ذلت و تحقیر نجات دهند. دختری که از کودکی در کارتونها برای دختران معصوم جهان، الگوسازی شده است.
دخترانی که در کودکی(و البته در کنار فقر فرهنگی) با تماشای این کارتونها بزرگ میشوند و در نوجوانی دنبالهاش را با سریالهایی با همین درونمایه ،مخصوصا کرهای، میگیرند، دچار بیماری حقارت میشوند. آنها تنها راه رهایی از حقارت را در ربودن قلب جنس مخالف میبینند و از آنجا که در فرهنگ ایران این مورد قابل قبول نیست،م برخی از آنها به سراغ «تشابه به جنس مذکر» میروند. متاسفانه دختران زیادی هستند که از زن بودن خود متنفرند و آن را نقص و عیب و مایه ضعف میدانند، هرچند گاهی به سختی به آن اعتراف میکنند. دختران ایرانی در خلاء الگوی اصیل از زنان کریم، رو به الگوهای ریخته در صفحه تلویزیون و موبایل میآورند و با شباهت به آنها سعی میکنند مرهمی بر حقارت خود بگذارند؛ یا باب دندان مردان باشند یا مردسان باشند.
درمانِ درد بسیاری از دختران امروز ما بازگرداندن کرامت به آنهاست و یکی از راههای آن باز تولید الگوهای کهن ایرانی_اسلامی است. کهنالگوی زن در ایران اسلامی، مفهوم «شیرزن» است. شیرزن لزوما قوت جسمانی ندارد، لزوما اسلحه به دست نمیگیرد و نمیجنگد، اما زنی است مقتدر، شجاع و باعرضه، که نفوذ کلام و بیان دارد و حتی لازم باشد بر مردان حکم میراند و آنها را به حرکت میانگیزد. زنی که در نبود مردانِ مرد برمیخیزد و «مرد» میسازد. زنی که «زن» است و با همهی خصوصیات زنانهاش دارای ارزش است. با همان حیا و پوشش زنانه در اجتماع حاضر میشود و «جریانسازی» میکند. حکیم است و درشتی و نرمی را در جای خود به کار میبرد. مدبر و «تربیتکننده» است. نماد محبت، ایثار و عشق روحانی است. از لحاظ معنوی و روحی مستقل است، زنی «وابستهبهمرد» نیست و به دنبال «مردشدن» هم نیست. زنانی که هرگز بازیچه دست مردان نمیشوند.
✍ محدثه زندی
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی