eitaa logo
نوشته‌های انقلابی
1.4هزار دنبال‌کننده
330 عکس
102 ویدیو
16 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
به نام خدای بصیر 🔖بصیرتِ مثال‌زدنی پس از سال‌ها مبارزه، در اثر اعتراضات و راهپیمایی‌های گسترده‌ی مردم ایران با رهبری حکیمانه و الهی حضرت امام خمینی (رحمه‌الله‌‌علیه) در نهایت روز ۲۶ دی ۱۳۵۷ محمدرضا پهلوی به همراه فرح، پا به فرار گذاشت. او امیدوار بود مانند مرداد سال ۱۳۳۲، با نبود رهبری حکیم و واحد، در نتیجه -نبود مردمی بصیر- بتواند پس از سرکوب مردم توسط ارتش و سرسپردگان خود و با کودتا به کشور برگردد و به حکومت استبدادی و دیکتاتوری خود ادامه دهد. رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور فرمودند: رسیدن به هدف‌های اسلامی جز با حضور مردم امکان پذیر نیست/مسئله مردم یک اصل اسلامی است.( ۱۴۰۲/۱۰/۲۶) اما ‏‏ملت شریف و شجاع ایران که با بصیرت مثال‌زدنی این اتفاق مبارک را طلیعۀ پیروزی و دست یافتن به‏‎ ‎‏آزادی و استقلال می‌دانستند، با ثبات قدم در ادامه‌ی مسیر نه‌تنها راه بازگشت شاه ملعون را مسدود کردند بلکه به ملت‌های مظلوم ثابت کردند که با فداکاری و استقامت می توان بر مشکلات، هر‏‎ ‎‏چند دشوار غلبه کرد و به مقصد رسید. ملت ایران در پرتو جهاد تبیین و روشنگری رهبریْ حکیم و الهی، حضرت امام خمینی(رحمه‌الله‌‌علیه) به دنیا نشان دادند که با اتحاد و همدلی، می‌توان دشمنان سرسختی، همانند آمریکا و رژیم صهیونیستی را از کشور خود بیرون کنند و ابهت توخالی آنها را افشا نمایند. آحاد مردم پس از برانداختن رژیم شاهنشاهی منحوس پهلوی با اطاعت از فرامین رهبری و وحدت کلمه تا مستقر کردنِ حکومت جمهوری اسلامی از پای ننشستند و به فضل الهی و عزم و اراده‌‌ی پولادین آنها، انقلاب اسلامی را در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رساندند. ✍ خالقی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖عفاف، ودیعه‌‌ای الهی [۱]. زن گوهری به نام عفاف دارد که در برخوردهای اجتماعی و اختلاط زن و مرد در جامعه، باید به خوبی از آن محافظت کند. بنابراین زن برای حفظ شرف دینی، باید یک مشی احتیاط‌آمیز داشته باشد و در اجتماع رعایت حفظ حجاب و عفت را بنماید. از آنجا که عفت یک ارزش الهی است و به‌نوعی احساس حضور در محضر خداوند و جلوگیری از طغیان نفس است، نگهداری و حساسیت در حفظ آن، سبب حفظ کرامت، عزت، شخصیت و شرافت زن خواهد شد. رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) برای مقام و شخصیت زن احترام فراوانی قائل است؛ می‌فرمایند: «خداوند شخص باحیای عفیف را که از محرمات دوری می‌کند دوست دارد» ( نهج‌الفصاحه حدیث_۶۸۳) [۲]. دنیای فاسد غرب با برهنه کردن زن، او را تحقیر کرد. سرمایه‌داران و دست‌های پنهان و آلوده صهیونیستی، به‌عنوان تجلیل از زن، او را به ابتذال کشاندند. از او خواستند برای چشم‌نوازی مردان، حجاب و عفاف خود را کنار بگذارد و برای مردان جلوه‌گری کند. این عین اسارت و حقارت است. شأن زن غربی، در حال تنزل است. از او برای لذت‌جویی و هوسرانی استفاده می‌کنند. بسیاری از زنان غربی از بی‌حرمتی که نسبت به آنها می‌شود، ناراحت و گلایه‌مند هستند. صدای اعتراض آنها را، از رسانه‌ها می‌توان شنید. [۳]. آیت‌الله‌ خامنه‌ای در مورد شخصیت زن فرمودند: «عظمت زن آن است که بتواند حجب و حیا و عفاف زنانه را که خدا در جبلّت زن ودیعه نهاده است، حفظ کند؛ این را بیامیزد با عزت مؤمنانه؛ این را بیامیزد با احساس تکلیف و وظیفه؛ آن لطافت را در جای خود به کار ببرد، آن تیزی و بُرندگی ایمان را هم در جای خود به کار ببرد. این ترکیب ظریف فقط مال زنهاست؛ این آمیزه‌ی ظریف لطافت و بُرندگی، مخصوص زنهاست؛ این امتیازی است که خدای متعال به زن داده است؛ لذا در قرآن به عنوان نمونه‌ی ایمان -نه نمونه‌ی ایمان زنان، نمونه‌ی ایمان همه‌ی بشر؛ زن و مرد- دو زن را مثال میزند: «و ضرب‌اللَّه مثلا للّذین امنوا امرأت فرعون» و «مریم‌ابنت عمران»؛ (سوره‌ی تحریم آیه ۱۱ و ۱۲). یکی زن فرعون است، دومی هم حضرت مریم است. اینها اشاره‌ها و نشانه‌هائی است که منطق اسلام را نشان می‌دهد.»(بیانات در دیدار جمعی از پرستاران نمونه‌ی کشور ۱ اردیبهشت ۱۳۸۹) [۴]. زن برای سرمایه‌داران و سیاست‌مداران غرب، حکم یک کالا را دارد که از آن سوءاستفاده می‌نمایند. آنها از بُعد جنسیت به زن نگاه می‌کنند. برای آنها، زن ابزاری بیش نیست. او را وسیله‌ای برای تبلیغ کالاهایشان قرار داده‌اند. و هدفشان، سودجویی و لذت‌جویی از آنها است. زن برای آنها تاریخ مصرف دارد و با تمام شدن جذابیت‌های جنسیتی‌اش، او را رها می‌کنند. و این جز تحقیر زن، چیزی دیگری نیست. فرهنگ غلط غرب برای تبلیغ فرهنگ خود و سلطه بر این موجود، با وسایل تبلیغاتی و رسانه‌های رسمی و غیررسمی، زن را مورد هجمه قرار دادند. و به بهانه‌های مختلف از جمله آزادی، به زنان جوامع دیگر، به‌خصوص به زن ایرانی و حجاب او هجوم ‌آوردند و درصدد اسارت او برآمدند. علتش چیست؟ [۵]. چون زن ایرانی با حجاب و و عفت و شرفش، بزرگترین ضربه‌ها را به تمدن غرب زده و ثابت کرده با رعایت قیود شرعی و اسلامی می‌تواند در تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... حضور داشته و موفقیت‌های بسیاری را کسب کند و این برای فهم غربی‌ها، ثقیل است. زن ایرانی با شخصیتش وارد جامعه می‌شود و علم و هنر و فعالیتش را به رخ می‌کشاند. او با حجاب کامل به دیگران می‌فهماند که باید به شخصیت و انسانیت او بنگرند نه به جنسیت او. زن عفیف، ارزش خودش را به بدن، جسم و جذابیت‌های جنسی‌اش نمی‌داند و از ارزش درونی خودش یعنی حیا و عفت، باخبر است و از این موهبت الهی، که در وجودش به امانت گذاشته شده است، به خوبی محافظت می‌کند. ✍ چمن‌خواه @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از اسماعیل فخریان
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند جمله پیرامون «مجموعه تبیین» و «قرارگاه جهادی شهید حاج‌قاسم سلیمانی» 🔉 حجة‌الاسلام والمسلمین فخریان 🔸شماره کارت مجموعۀ تبیین🔻 6037997750003981 بانک ملی _ به نام تبیین منظومه فکری رهبری واریزی‌ها به حساب مجموعۀ تبیین را به شناسۀ زیر در ایتا اطلاع دهید: @tabyin_manzome 🔹شماره کارت قرارگاه جهادی شهید حاج‌قاسم سلیمانی🔻 6273817010167124 بانک سپه (انصار سابق) واریزی‌ها به حساب قرارگاه را به شناسۀ زیر در ایتا اطلاع دهید: @mostafavi_h ______________________ @fakhrian_ir
هدایت شده از اسماعیل فخریان
چند جمله پیرامون مجموعه تبیین و قرارگاه حاج‌قاسم.MP3
11.47M
چند جمله پیرامون «مجموعه تبیین» و «قرارگاه جهادی شهید حاج‌قاسم سلیمانی» 🔉 حجة‌الاسلام والمسلمین فخریان 🔸شماره کارت مجموعۀ تبیین🔻 6037997750003981 بانک ملی _ به نام تبیین منظومه فکری رهبری واریزی‌ها به حساب مجموعۀ تبیین را به شناسۀ زیر در ایتا اطلاع دهید: @tabyin_manzome 🔹شماره کارت قرارگاه جهادی شهید حاج‌قاسم سلیمانی🔻 6273817010167124 بانک سپه (انصار سابق) واریزی‌ها به حساب قرارگاه را به شناسۀ زیر در ایتا اطلاع دهید: @mostafavi_h __________________________ @fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نام خالقِ مردم 🔖لزومِ حضورِ ملت در صحنه                                   انتخابات پیش رو مسئله‌ی فوق‌العاده حائز اهمیتی است تا آنجا که ولیّ امرمان بر چهار محور اساسیِ مشارکت، رقابت، سلامت و امنیتِ انتخابات به‌صراحت تاکید نمودند. [۱]. امروز مسئله‌ی انتخابات و مشارکت در آن، موضوع مهم کشور ماست. متاسفانه بنظر می‌رسد عده‌ای در جمهوری اسلامی علیرغم نظر مقام معظم رهبری به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند، این افرادِ حریصِ به قدرت و بیت‌المال از کاهش مشارکت در انتخابات، جهت رسیدن به مطامع سیاسی و اقتصادی خود بهره می‌برند. ایجاد نارضایتی برای مردم، عاملی برای کاهش مشارکت در انتخابات است. دوری از صندوق رای همان چیزی است که منفعت‌طلبان و قدرت‌طلبان می‌خواهند. مجلس قدرتمند که بتواند جلوی کج روی برخی نهادهای اجرایی و غیر اجرایی کشور بایستد و از هیچ چیزی نهراسد لازمه‌اش حضور مردم است. [۲]. عده‌ای وانمود می‌کنند که انتخابات و شرکت در آن فایده‌ای ندارد، و نمی‌خواهند این انتخابات، آنچنان که شایسته‌ی این ملت است انجام بگیرد؛ تلاش می‌کنند گَرد یاس و ناامیدی را بر مردم بپاشند، کسانی هستند که می‌خواهند حضور مردم در اداره‌ی کشور که اثبات تحقق مردم‌سالاری دینی است، ضعیف بشود و مردم را از صنحه بیرون کنند، در صورتی که هرکس با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی و اسلام مخالفت کرده است. انتخابات یک وظیفه است. امروز احساس وظیفه نسبت به انتخابات، یکی از وظایف مهم جامعه‌ی مجاهد در جهاد تبیین است. رهبرانقلاب فرمود «سیاست راهبردی امام، آوردن مردم به صحنه، سیاست راهبردی دشمن، خارج کردن مردم از صحنه. شرکت نکردن در انتخابات همان سیاست راهبردی دشمن است.»(بیانات در دیدار مردم قم، ۲۲/۱۰/۱۴۰۲) [۳]. با توجه به شرایط کشور در داخل، منطقه و جهان، هیچ اولویتی مهم‌تر از انتخابات وجود ندارد و این انتخابات هم اولویت‌هایی دارد که اول مشارکت حداکثری مردم است و دوم انتخاب اصلح می باشد. انتخابات پرشور تضمین‌کننده‌ی آینده‌ی ایران در نظم نوین جهانی است. رهبر انقلاب فرمود، «حضور مردم در صحنه؛ این باید ترویج بشود. هر کسی صدایی دارد؛ هر کسی زبان گویایی دارد؛ هر کسی مخاطبی دارد؛ هر کسی می‌تواند اثر بگذارد، باید روی این زمینه کار کند. و تَواصَوا بِالحَقِّ. این حق است. تواصی به حق وظیفه‌ی همه است.»(بیانات در دیدار با مردم قم، ۱۹/۱۰/۱۴۰۲). بنابراین زبان گویای تبیین‌گران و نطق نخبگان انقلابی باید هر چه رساتر ناقوس امید را به‌صدا درآورند. [۴]. علاوه بر اقدامات موثر مسئولین که یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش مشارکت در انتخابات است، ما مردم نیز باید نقش‌آفرینی موثر برای افزایش مشارکت داشته باشیم. قطعاً مهم‌ترین دلیل برای عدم مشارکت، ناامیدی از حل مشکلات است، در حالی که ریل‌گذاری جمهوری اسلامی در طول این ۴۴ سال به برکت ولیّ‌فقیه بسیار دقیق بوده و با تمام مشکلات در حال رسیدن به قلّه و حلّ مشکلات هستیم و این خود نقطه‌ی امید بسیار مهمی است. باید بدانیم که انتخابات باعث عزت ملی و اقتدار ملت ایران است و هر کس به عزت ایران اسلامی علاقمند است باید در انتخابات شرکت کند. «انتخابات یک عرصه‌ی ظهور و بروز وحدت ما، عقلانیت ما، شعور ملی ما می‌تواند قرار بگیرد. بعضی خیال می‌کنند انتخابات، زمزمه‌های انتخابات، فضای انتخاباتی، مایه‌ی اختلاف است؛ نه، می‌تواند مایه‌ی اتحاد باشد؛ می‌تواند تشجیع کننده‌ی به سرعت عمل و پیشرفت باشد؛ با رقابت مثبت.»، (بیانات در دیدار کارگزاران نظام، ۲۱/۷/۱۳۸۶) [۵]. انقلاب اسلامی ایران با حضور مردم، در عرصه های مختلف پیروز شده است. تاریخ پرماجرای مسیر انقلاب اسلامی از ابتدای نهضت تا امروز، پر از ردّپای زنان و مردان پیر و جوانی است که در برهه‌های گوناگون، نقش برجسته‌ای برای سربلندی وطن  ایفا کرده‌اند؛ مردمی که یک روز با از جان گذشتگی و خون سرخ خود، انقلاب را پیروز کرده و روز دیگر با جوهر نقش بسته بر روی انگشت، حکم به بقا و بالندگی آن داده‌اند. صفحات تاریخ ایران از اوایل دهه‌ی چهل تاکنون، همگی گواه ایستادگی، حضور و اثرگذاری مردم است، مردمی که به ویژگی‌های غیرت دینی، بصیرت و عمیق بودن اعتقادات دینی متّصف هستند؛ مردمی که پای مرجعیت دینی، انقلاب اسلامی و اقامه‌ی شعائر دینی، محکم و استوار مانده‌اند. [۶]. انتخابــــات در کشـور، تحوّل ایجاد می‌کند.مشارکت مردم در انتخابات نه‌تنها برای پیشرفت کشور معجزه‌آفرین است بلکه انتخابات با مفاهیم اصلی انقلابی که مردم با فداکاری و نثار خون خود آن را به پیروزی رساندند، گره خورده است. ✍ مرضیه عاصی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
📝 ادامه مطلب... اکنون که سرپیچ تاریخی و در متن معادلات نظم نوین جهانی و تزلزل قدرت‌های سلطه‌جو قرار داریم، مسئولیت ملی و اسلامی ما نسبت به انتخابات گذشته، خیلی سنگین‌تر شده‌است و باید سعی کنیم یک شرایط مستحکمی برای تحقق سیاست‌گذاری‌ها و مطالبات ولیّ‌ امرمان فراهم و عملیاتی شود. اولویت اول امروز ما در انتخابات پیش رو، بالا بودن حدنصاب مشارکت و حضور همگانی در انتخابات است واین میسر نمی‌شود مگر با بصیرت دینی و انقلابی مبتنی بر شناختی جامع در مقابل جنگ شناختی ترکیبی. [۷]. جلوه‌ی بیرونی انتخابات در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی، حساسیت و اهمیت آن را صدها برابر برجسته و پراهمیت ساخته است. فرایند این انتخابات از آغاز برگزاری تا انتهای اعلام نتیجه و تایید نتیجه‌ی نهایی هم از سوی دوستان و هم از طرف دشمنان رصد می‌شود و مورد تجزیه و تحلیل‌های راهبردی قرار می‌گیرد. در این فرایند، جایگاه و پایگاه اخلاق سیاسی در ابعاد و لایه‌های گوناگون و در قلمروهای مختلف بیش از گذشته اهمیت دارد و توجه همگان را به خود معطوف می‌سازد، بنابراین باید سطح آگاهی و بینش عمومی ملت ایران  آنقدر ارتقاع یابد تا نقشه‌ی دشمن و محاسباتش شناخته و خنثی گردد. «شرکت در انتخابات وظیفه است. ایجاد احساس وظیفه نسبت به انتخابات وظیفه‌ی مهم مجاهدان جهاد تبیین است.»(بیانات در دیدار با مداحان، ۱۳/۱۰/۱۴۰۲) ✍ مرضیه عاصی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نام خالقِ شهید 🔖نمی از دریای وجودِ او «آرزو دارم» که «حکومت اسلامی» تشکیل شود، و آن زمان «بزرگترین افتخارم» این است که «رفتگر» خیابان‌هایش باشم». ( ۲۷ دی ۱۳۳۴) [۱]. او که بود که اینگونه آرزو داشت؟ طلبه‌ای کم‌نظیر، سلیم‌النفس، جهادی، گوش به فرمان علما بود. تقوا، توکل، بصیرت و شجاعت او، مدت‌ها پیش از ورود به مبارزه و تشکیل گروه فدائیان اسلام با خودسازی، در او جان گرفته بود. سید مجتبی میرلوحی معروف به نواب صفوی، در سال ۱۳۰۳ در خانواده‌ای روحانی و اصیل، درمحله‌ی خانی‌آباد تهران به دنیا آمد و پس از درگذشت پدر زیر نظر عمویش بزرگ شد. نواب، نام‌خانوادگی مادرش را برای خوش انتخاب کرد. سپس همزمان با تحصیل در مدرسه صنعتی آلمانی‌ها به دروس دینی هم پرداخت. در سال ۱۳۳۲ شهید نواب صفوی به استخدام شرکت نفت درآمد. اما وقتی مشاهده کرد که یک مهندس انگلیسی به کارگر ایرانی سیلی زد، از سر غیرت، اعتراض کرد و گفت مهندس انگلیسی بایستی قصاص شود و همان سیلی که او به کارگر ایرانی زده را باید کارگر ایرانی هم در میان جمع به او بزند که اگر الان جلوی آنها را نگیرید فردا هر کاری دلشان خواست می‌کنند. با روشنگری نواب احساسات ضدانگلیسی میان کارگران بالا می‌گیرد، اما با سرکوب کارگران، نواب نیز به نجف می‌رود. [۲]. پس از چهار سال اقامت در نجف به دستور آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی برای مبارزه با کج‌روی‏‌ها و کج‌اندیشی‌ها حکومت وقت و امثال کسروی‌ها، به ایران می‌آید. او با غیرتی که در وجودش شعله می‌کشید، پس از بازگشت در مساجد شروع به تبلیغ و ترویج تولید ملی می‌کند به گونه‌ای که معتقد بود، «اگر با کاشتن گندم بر پشت بام خانه‌ها بتوانیم رفع احتیاج از بیگانه کنیم، بهتر است بر این کار اقدام کنیم. تا این که دست گدایی به سوی دشمن اسلام دراز کنیم.» (کتاب فدائیان اسلام، سید هادی خسروشاهی). این غیرت نسبت به دین و ملت و کشورش، سبب شد تا در هر جایی که بود، مشغول آگاهی دادن و روشنگری مردم شود و آنها از فساد و استبداد و سلطه‌ی بیگانگان و دین‌زدایی به‌اصطلاح روشنفکران، مطلع نماید. آنقدر همیّت و آزادگی و غیرت در وجودش نهادینه شده بود و آنقدر حرکتش از شدت خلوص، جذاب و انقلابی بود که امام خامنه‌ای در اوان نوجوانی، اولین جرقه‌ی انقلابی‌گری در ذهن و قلبش را از او می‌داند. نواب صفوی در اوج غربت و مظلومیت اسلام و مستضعفان، فریادی آتشین و رسا بود علیه حکومت استبدادی و ستمگر شاهنشاهی به گونه‌ای که پایه‌های آن رژیم را به لرزه انداخت. [۳]. درباره‌ی غیرت و شجاعت مثال‌زدنی شهید نواب گفتن، زمانی است که به مصر برای شرکت در کنفرانس اسلامی رفت، پس از پایان کار کنفرانس، نواب صفوی همراه هفتاد نفر از شرکت‌کنندگان برای دیدار از آثار به جای مانده از تهاجم اسرائیل، به مرز ماوراء اردن رفت، از آقای«احمد سوکارنو» که در این کنفرانس شرکت کرده بود و بعدها رئیس جمهور اندونزی شد، نقل شده است که: وقتی به مرز رسیدیم، در آن طرف سیم خاردارها مسجد مخروبه‌ای در تصرف اسرائیل باقی مانده بود. با دیدن این منظره، شهید نواب صفوی روی تخته سنگی پرید و گفت: «دوستان آماده هستید برویم و در آن مسجد که در اشغال اسرائیلی‌ها و صهیونیست‌هاست نماز بخوانیم؟» او چنان با هیجان صحبت کرد که همه لبیک گفتند و نواب صفوی سیم‌ خاردار را با دست و پایش پایین کشید و هر چهل نفر عبور کرده و رفتیم در آن مسجد به امامت نواب صفوی نماز جماعت خواندیم و برگشتیم. بعد از اینکه دو رکعت نماز تحیت در مسجد خواندیم و برگشتیم، گفت این مسلمان، پسر پیغبر فکر نکرد اگر یک سرباز اسرائیلی با مسلسل‌هایی که دستشان بود، ماشه را می‌چکاند، همۀ ما هم کشته شده بودیم، چون به سرزمین اشغالی قدم گذاشته بودیم. نواب صفوی در جواب او لبخند ملیحی زد و گفت: «اتفاقا آرزویم این بود که در اینجا شهید بشویم، ما نمایندۀ ملتهای مسلمان منطقه هستیم، در حالی که دولت‌های مسلمان منطقه مزدور هستند و ملت‌های مسلمان منطقه را در خواب فرو برده‌اند و هنوز نمی‌دانند در این قسمت از دنیای اسلامی چه فاجعه‌ای اتفاق افتاده است. دلم می‌خواست یک سرباز اسرائیلی ماشه را می‌چکاند و همۀ ما شهید می‌شدیم، شاید ملت‌های اسلامی تحریک می‌شدند و با شهادت ما علیه اسرائیل قیام می‌کردند.» ✍ خالقی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
📝 ادامه مطلب... [۴]. در عین حال آنچنان متواضع بود که محمد مهدی عبدخدایی در خاطرات خود می‌گوید: «قرار شد با شهید نواب برای ناهار و دیدن علامه امینی -صاحب کتاب گرانقدر الغدیر- به منزل ایشان برویم. در آن دیدار علامه به نواب گفتند : «من حیفم می‌آید شما در ایران بمانید، شما را می‌کشند، بیایید بروید نجف درس بخوانید با استعدادی که شما دارید مرجع خواهید شد»، شهید نواب به علامه گفت: «اسلام درسخوان زیاد دارد، سگ ندارد که پای دشمنان را بگیرد.» علامه امينی چشم‌هايش پر از اشك شد، سرش را انداخت پايين و از اتاق بيرون رفت.» از دیگر نشانه‌های تواضع و در عین حال شجاعت مثال‌زدنی او که در خاطرات مرحوم رضا گلسرخی کاشانی آمده است؛ «بازجوی پرونده از شهید نواب می‌پرسد: شما اعلم هستيد يا آقاي بروجردي؟ مي‌گوید: طبعا آقاي بروجردي، مي‌گويد: پس چرا كارهايي كه تو مي‌كني او نمي‌كند؟ شهید نواب مي‌گويد: «من سرباز اسلام هستم و آقای بروجردی افسر هستند و تا زمانی که‌ سرباز‌ هست، افسر به میدان نمی‌رود. ایشان، مقامشان عالی‌تر است و از طرفی، ما هستیم. اگر ما نبودیم، ایشان اقدام‌ می‌فرمودند. با‌ وجود‌ ما، لازم‌ نیست‌ که ایشان اقدام بکند.» [۵]. با این شدت خلوص، صداقت، شجاعت و در عین حال تواضع این گفته‌ی او را دوباره بخوانید، آیا ما اینگونه‌ هستیم؟ شهید نواب صفوی: «آرزو دارم» که «حکومت اسلامی» تشکیل شود، و آن زمان «بزرگترین افتخارم» این است که «رفتگر» خیابان‌هایش باشم». (۲۷دی۱۳۳۴) ✍ خالقی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نام خالقِ دعا 🔖آرزوی ماهر ماهر: عجب صدای وحشتناکی بود! عبدوا بیا بریم کمک! الان آمبولانس می‌رسه و کلی مجروح میارن. با تو هستم! به چی فکر می‌کنی؟ عجله کن. عبدوا: تو برو، من خودم میام. الان ذهنم درگیره. باید یه تیکه کاغذ پیدا کنم. ماهر: کاغذ؟! تو این اوضاع جنگ و خرابی، کاغذ می‌خوای؟ نکنه می‌خوای خاطرات جنگ رو بنویسی؟! مثلاً چی؟ این‌که ما فلسطینیا، یکی‌یکی بی‌خانمان می‌شیم؟ این‌که هر روز جلوی چشم‌هامون عزیزامون کشته میشن؟! یا این‌که الان صد روز هم بیشتر شده که ما موندیم و بمب‌های اسرائیلی؟! نکنه می‌خوای خاطره‌ی بمب‌های فسفری رو بنویسی که چطوری سر و صورت خواهر کوچکت را سوزاند و مادرت از داغش دق کرد؟! می‌خوای بنویسی که ما بچه‌ها اینجا در غزه بزرگ نمی‌شیم و منتظریم تا با یک بمب زیر آوارها بمیریم؟ عبدوا: این حرفا چیه ماهر؟! من مثل تو اونقدر ناامید نیستم. درسته که خواهرم با اون اوضاع وحشتناک شهید شد و مادرم هم... اما اینها دلیل نمی‌شه که ما شکست خوردیم، یا بدبختیم. می‌دونی من حرف‌های حاج‌بابا رو باور دارم. اون همیشه قرآن می‌خونه و به منم یاد داده. حاج بابا می‌گه خدا خودش در قرآن قسم خورده که ظلم پایدار نمی‌مونه و حتماً مظلوم پیروز می‌شه. تو که خودت هم قرآن می‌خونی. مگه این آیه رو نشنیدی که «إنَّ حِزب‌َالله همُ‌الغالِبون» مطمئن باش حتماً سربازان فلسطینی، غزه و فلسطین رو آزاد می‌کنن. به قول حاج بابا این شهادت‌ها و خرابی‌ها، هزینه مقاومت ماست. حاج‌بابا میگه قطره قطره‌ی خون شهدای ما، مثل یک دریا، صهیونیستهای مزدور رو حتما غرق می‌کنه. این‌بار دیگه جلوی سربازهای اسرائیلی کوتاه نمیایم. تا حالا فقط اونها روی سر ما بمب می‌ریختن و فلسطینی‌ها رو می‌کشتن و ما فقط با پرتاب سنگ اعتراضمون رو نشون می‌دادیم، اما بعد از شروع حمله‌ی طوفان‌الاقصی بهشون ثابت کردیم که حالا ما با قدرت اراده و ایمان پیروز میدون‌یم. ما دیگه زیر بار حرف زور نمی‌ریم و اجازه نمی‌دیم که ما رو‌ خوار و ذلیل کنند و خاکمون رو اشغال کنند. ماهر: باشه بابا! اصلاً هرچی تو و حاج‌بابا می‌گید درسته. بیا این تکه کاغذ توی جیبم بود، می‌خواستم برای حنانه موشک درست کنم. حالا همین حرفایی که گفتی می‌خوای بنویسی؟ که چی بشه؟ عبدوا: ماهر گوش کن! امروز حاج بابا بعد از نماز صبح می‌‌گفت، امشب شب لیلةالرغائبه. یعنی شبی که خدا فرشته‌هاشو می‌فرسته تا صدای مناجات و دعاهای بنده‌ها رو با خودشون به آسمونا ببرن. تو هم بگو، من برایت می‌نویسم…  یک ساعت بعد دوباره انفجار بزرگ، ساختمان‌های اطراف بیمارستان را فرونشاند. از بین جمعیت زیاد مجروحین، چشم ماهر به حاج بابا خورد که یک مجروح را با خودش به بیمارستان آورده‌بود. این‌بار حاج بابا خیلی منقلب بود و با صدای بلند و چشم گریان «الله‌اکبر» و «لااله الا الله» می‌گفت. ماهر چیزی را که می‌دید، باور نمی‌کرد. درسته! این پیکر خون‌آلود عبدوا بود که روی دست‌های حاج بابا بی‌حرکت افتاده بود. ماهر خودش را به‌سرعت به حاج بابا و عبدوا رسوند. اما دیگر خیلی دیر شده‌بود و عبدوا شربت شهادت را نوشیده‌بود. همین موقع کاغذی که توی دست‌های عبدوا مچاله شده بود توجه ماهر رو جلب کرد. وقتی کاغذ رو با زحمت برداشت و باز کرد، حالا دیگه عبدوا هم مثل حاج‌بابا فریادمی‌زد «الله‌اکبر». عبدوا در شب لیلةالرغائب از خدا پیروزی جبهه‌ی مقاومت و شهادت در راه آزادی قدس رو خواسته‌بود، او خدا را به خون پاک خواهرش قسم داده بود تا خدا او را هم بغل کنه تا خون او هم مثل خون همه‌ی شهدای مظلوم و مقتدر غزه، درخت مقاومت را آبیاری‌ کند و باعث آزادی قدس شریف بشه. ماهر با دیدن این جملات، احساس قدرت و شعف کرد. حالا دیگه آرزوی عبدوا، آرزوی ماهر هم شد. ✍ آمنه عسکری‌منفرد @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13920304_5684_192k.mp3
5.83M
🎧 کلیپ صوتی | آرامش تا انتخابات یک ملت اگر امنیت داشته باشند، ثبات سیاسی داشته باشند، از آرامش دستگاه‌های حاکمیت نظام برخوردار باشند، آن ملت فرصت پیدا خواهند کرد که در میدان‌های گوناگون، به مسابقه‌ی بزرگ بشری وارد شوند و پیشتاز باشند. امنیت و آرامش برای یک کشور، جزو مهمترین خواسته‌ها و مفیدترین عواید یک ملت است. @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
به نام خالقِ جهاد 🔖حضرت روح‌الله و غزه‌ی مقاوم [۱]. این روزها مردم جهان، متحیر از شکوه غزه و مردم صبور و با وقارش هستند. و من به عظمت و ابهت خمینی عزیز و یارانش می‌اندیشم که با «جهاد تبیین‌»اش، ایمان خفته‌ی درون ملت ایران را بیدار کرد. با این بیداری، مردم ایران به رهبری پیر خمین به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نائل شدند. با ظهور اسلام انقلابی، دَم و دستگاه ظلم و ستم استکبار جهانی از بنیان دچار تزلزل شد، آنچنان که نظم جهانی خودساخته‌ی آنها به هم ریخت و انقلاب اسلامی مَظهر حدیثی شد از پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم): «الاسلام یعلوا و لا یعلی علیه؛ اسلام برتر است و چیزی بر آن برتری ندارد.». (شیخ صدوق، من‌ لا‌یحضره‌ الفقیه، ۱۴۱۳ق، ج۴، ص۳۳۴). [۲]. نَفَس مسیحیانی روح‌الله که غیرت و شجاعت در آن موج می‌زد، جوانان منطقه را به جوش و خروش درآورد و کرامت و آزادگی را در وجود آنها برانگیخت. به این سبب آنها، به خصوص مردم فلسطین و غزه از رهبری و ملت انقلابی ایران آموختند که بر ترس از دشمنان و استکبار غلبه کنند و از دوران تاریک ظلم و ستم، به درآیند. اماما! حال که بعد از هزاران سال این آرزوی انبیا و اولیا را برآورده کردی و پس از تو آرمان‌هایت به دست پیر و مراد ما خامنه‌ای عزیز به ثمر نشسته است، حس می‌کنم با همان لبخند زیبایت از آسمان‌ها به همراه شهدای امت اسلام در این راه الهی به حکمت و درایت و هوشمندی رهبری و امت، احسنت‌گویان به تماشا نشسته‌اید. [۳]. خامنه‌ای عزیز در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور می‌فرماید: «دنیا به مردم غزه و فلسطین به چشم قهرمان نگاه می‌کند... همه‌ی دنیا قبول دارند که اینها، هم مظلومند -مظلومیّتشان را دنیا فهمید- هم پیروزند... در نقطه‌ی مقابل، رژیم غاصب، در نظر مردم دنیا هم ظالم است هم مغلوب و شکست‌خورده و ناامید و متلاشی‌شده است... در قضیّه‌ی غزّه، انسان دست خدا را مشاهده می‌کند. این مردم، این مردم مظلوم و مقتدر، توانستند دنیا را تحت تأثیر خودشان قرار بدهند؛ امروز دنیا، تحت تأثیر مبارزات مردم غزّه و فلسطین است. دنیا به این مردم به چشم قهرمان نگاه می‌کند؛ هم به مردمش، هم به مبارزانشان، به گروه مقاومتشان، به چشم قهرمان نگاه میکند؛ اینها قهرمانند... مردم غزه با ایستادگی خودشان اسلام را ترویج کردند... در خیلی از چشم‌ها، قرآن را محبوب کردند» ( ۲۶دی ۱۴۰۲) [۴]. باریکه نوار غزه در ۲۹ دی سال ۱۳۸۷ پس از ۲۲ روز مقاومت علیه حمله‌ی ددمنشانه رژیم صهیونیستی و پس از ۳۸ سال تحملِ اشغالِ توأمِ با مبارزه و مجاهدت، توانست اشغالگران را از غزه اخراج کند. مقاومت ساکنان محدود، محصور و مظلوم غزه با دستان خالی مقابل نظامیان صهیونیست به ملت‌های عرب‌زبان نشان داد که می‌توان با توکل به خدا، عزم و بردباری، زورگویان عالم را به خاک زبونی و مذلت نشاند. ۲۹ دی، ارج نهادن مقاومت مردمی است که همواره، عزت خود را در ایستادگی مقابل ستمگران یافته‌اند و به نماد مقاومت تبدیل شده‌اند. [۵]. اینک مردم غزه با «توکل» و «صبر»ی کم‌نظیر با فرهنگ عاشورایی؛ که از حاج قاسم و امثال حاج‌قاسم‌ها هم آموختند و هم دستشان پُر شد، در نهایت‌ مظلومیت -با نسل‌کشی‌ که دشمن به راه انداخته است- مقتدرانه و با ایثار و نثار جان و مال خود هم‌چنان در حال مبارزه با صهیونیست جهانی هستند و این ایستادگی و مقاومت به گونه‌ای است که جهان را به تلاطم درآورده‌اند. غزه مقاوم و صبور من! هم‌چنان ایستادگی کن تا در این برهه‌ی مهم و تاریخی، سرافرازانه، تمام امت اسلام از فلسطین و غزه گرفته تا یمن و لبنان و عراق و سوریه و افغانستان و... به همراهی جمهوری اسلامی، با ید واحده، نظم و تمدن نوینی را برای هموار کردن مسیر ظهور رقم زنند. ✍ خالقی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نوشته‌های انقلابی
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم ✨ن وَالْقَلَم و ما یَسْطُرُون✨ 🌷⚠ فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَكَ وَلَا تَطْغَوْا ۚ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِير ⚠🌷 سورة هود، الآية ١١٢ «پس تو چنان که مأموری استقامت و پایداری‌کن و کسی که با همراهی تو به خدا رجوع‌کند نیز پایدار‌ باشد، و (هیچ از حدود الهی) تجاوز نکنید که خدا به هرچه شما می‌کنید بصیر و داناست.» ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🕊 کانال نوشته‌های انقلابی اختصاص به بازنشرِ نوشته‌ها، یادداشت‌ها و نقدهای انقلابی می‌باشد. طبیعتا ممکن است در طول روز، چند نوشته و یادداشت در این کانال منتشر بشود، پیشنهاد می‌کنم همه‌ی نوشته‌ها را بخوانید. دیدن این کانال قطعا برای بچه‌انقلابی‌ها سرورآور است. به کانال نوشته‌های انقلابی بپیوندید🔻 https://eitaa.com/enqelabi_nevesht
به نام خالقِ مولا علی 🔖علی در آینه‌ی قرآن                                   [۱]. در قرآن کریم آیات بسیاری در ترسیم موقعیت امام علی (عَلَیه‌السَّلام) وجود دارد. ممتاز‌بودن شخصیت بی‌نظیر و نقش عظیم آن حضرت در تحولات صدر اسلام و سیره و منش ایشان ، از واقعیت‌های مسلّم و غیرقابل انکار تاریخ است. سعیِ مولّف بر آن است تا با استفاده از آیات قرآن کریم به بررسی بعضی از ویژگی‌های شخصیتی این امام بزرگوار که در بستر رویدادهای تاریخی ذکر شده و در قرآن کریم بوده، بپردازد. در آیاتی از سوره‌های بقره، رعد، دهر یا انسان، احزاب و... حضرت علی (علیه‌السَّلام) را هادی مردم، از خودگذشته، فداکار، انفاق‌کننده و بخشنده معرفی کرده است که بیشتر این اوصاف در آیه‌ی مودّت، آیه‌ی تطهیر، آیه‌ی اطاعت، آیه‌ی ولایت، آیه‌ی تبلیغ و آیه‌‌ی لیلة‌المبیت آمده است. [۲]. قرآن شریف تنها به اشاره‌هایی روشنگر در مورد شخصیت والای امیرمؤمنان و رفتار و کردار خداپسندانه‌اش بسنده نکرده، بلکه در آیات بسیاری در مورد خاندان وحی و رسالت در درجه‌ی نخست و آنگاه دیگر توحیدگرایان و ایمان آوردگان سخن گفته است که امیرمؤمنان علی (علیه‌السَّلام) سرآمد آنان است. در این مورد از پیامبر گرامی نقل شده که فرمود، «ما اَنزَلَ‌اللهُ آیةً فیها یا اَیُهَا‌الذّینَ آمنوا إلاّ وَ عَلیٌّ رَأسُها وَ اَمیرُها،( شواهد‌التنزیل، ج ۱ ، ص ۵۲)، هیچ آیه‌ای در قرآن فرود نیامده است که در آن روی سخن با ایمان‌آورندگان باشد، جز اینکه علی (عَلیهِ‌السّلام) سالار و سرآمد و پیشوای آنان است و پیش از هر کسی روی سخن قرآن با اوست.» [۳]. محدثان و مفسران براین عقیده‌اند که آیه‌ی مبارکه‌ی «تطهیر» در مورد شخصیت والای امیرمؤمنان، حضرت زهرا و حسنین(عَلَیهِم‌السَّلام) است که پیامبر نیایشگرانه رو به خدا نمود و فرمود، بار خدایا، اینان خاندان ارجمند من هستند، پس ناپسندی و پلیدی را از آنان دورساز و آنان را آن‌گونه که خود می‌پسندی پاک و پاکیزه گردان و درست در این لحظات بود که این آیه فرود آمد، «اِنَّما یُریدُاللهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ‌الرِّجسَ اَهل‌َالبَیتِ وَ یُطَهِِرَکُم تَطهیراً،(احزاب/۳۳) و خدا چنین می‌‌خواهد که هر ناپاکی را از شما ببرَد و شما را از هر عیب، پاک و منزّه گردانَد.» همه‌ی محدثان و مفسران شیعه برآنند که آیه‌ی مبارکه‌ی تطهیر در گرامی‌داشت شخصیت والای علی، فاطمه و حسنین (عَلَیهم‌السَّلام) است و همسران پیامبر را شامل نمی‌گردد. همین دیدگاه را گروهی از محققان و ژرف‌نگران اهل سنّت در تفسیر خویش این آیه‌ی شریفه را، ترسیم موقعیت معنوی همان پنج نور مقدس تفسیر و تأویل کرده‌اند. [۴]. آیه‌ی دیگری که در آن به شرف و برتری اهل بیت اشاره شده است، آیه‌ی «مباهله» است. ماجرا این است که وقتی پیامبر(صلی‌اللهُ‌عَلَیهِ‌وَ‌آله) مردم نجران را به یکتاپرستی دعوت نمود، پیشوای دینی آنها گروهی را برای مطالعه و تحقیق پیرامون دین جدید و دیدار با آن حضرت به مدینه فرستاد، این گروه سه نفره به حضور پیامبر اسلام شرف‌یاب شدند و سوالات خویش را از او پرسیدند و پاسخ گرفتند، اما حق را انکار کردند و سخنان او را نپذیرفتند. اینجا بود که فرشتۀ وحی فرود آمد و در برابر حق‌ناپذیری آنان آیات مباهله را آورد و پیامبر رو به آنان کرد و چنین خواند، «اَلحقُّ مِن رَبِّکَ فَلا تَکُن مِنَ المُمتَرین. فَمَن حاجَّکَ فیهِ مِن بَعدِ ماجائَکَ مِن‌َالعِلمِ فَقُل تَعالَوا نَدعُ اَبنائَنا وَاَبنائَکم وَنِسائَنا وَنسائَکُم وَاَنفُسَنا وَاَنفُسَکُم ثُمَّ نَبتَهِل فَنَجعَل لَعنَتَ‌اللهِ عَلَی‌الکاذِبینَ، (آل عمران/۶۰- ۶۱)، سخن حق همان است که از جانب خدا به تو رسید، مبادا در آن شک کنی. پس هر کس با تو در مقام مجادله برآید بعد از آگاهی به تو به او بگو بیایید ما و شما فرزندان و زنانمان را بخوانیم و در دعا به درگاه خدا اصرار کنیم تا دروغ‌گویان را به لعن و عذاب خدا گرفتار سازیم.» هنگامی که این پنج نور مقدس به وعده‌گاه رسیدند، هیئت مسیحیانِ نجران با دیدن چهره‌های پرفروغ آنها و معنویت و شکوه آنان از کار خویش پشیمان شدند و پس از مشاوره و گفتگوی بسیار به این نتیجه رسیدند که او پیامبر خداست و در دعوتش راستگوست و اگر او و همراهانش دعا کنند، حتماً دعای آنان مستجاب می‌شود و مخالفانشان نابود خواهند شد، پس گفتند هان ای محمد ما را از مباهله معاف دار. در این آیه‌ی شریفه حضرت علی (عَلَیهِ‌السَّلام) «جانِ» پیامبر معرفی شده است. ✍ مرضیه عاصی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
📝 ادامه مطلب... [۵]. جریان دیگری که آشکارا به امیرالمومنین (عَلَیهِ‌السَّلام) اشاره دارد این است که امام باقر (علیه‌السَّلام) در تفسیر «آیه‌ی۵۵مائده» فرمود، گروهی از یهود، به اسلام ایمان آوردند و روزی به حضور پیامبر شرف‌یاب شدند و گفتند، ای پیامبر خدا! موسی در رسالت خویش یوشع‌بن‌نون را به دستور حق به جانشینی خویش برگزید، پس جانشین شما کیست؟ در این هنگام  فرشتۀ وحی فرود آمد واین آیه را خواند، «اِنَّما وَلیُّکُمُ‌اللهُ وَ رَسولُهُ وَالَّذینَ آمَنُواالَّذینَ یُقیمونَ‌الصَّلوةَ وَ یُؤتون‌َالزَّکوةَ وَهُم راکِعونَ (مائده/۵۵)، یاور شما تنها خدا و رسولش و آن مومنانی هستند که نماز به‌پا داشته و به فقیران در حال رکوع زکات می‌دهند.»، پیامبر گرامی با دریافت این آیه فرمود، برخیزید تا به مسجد برویم. همگی به مسجد رفتند، در آستانه‌ی درِ مسجد، بینوایی را دیدند که در حال بیرون آمدن از مسجد بود. پیامبر به او فرمود، آیا کسی در حال نماز چیزی به تو داد؟ مرد با اشاره به انگشتری پاسخ داد آری، پیامبر فرمود، چه کسی این را به تو بخشید؟ پاسخ داد، این بزرگ‌مردی که نماز می‌خوانَد و اشاره به امیرمؤمنان کرد. پیامبر پرسید در چه حالی این را به تو عطا کرد؟ گفت در حال رکوع. پیامبر گرامی(صَلَی‌اللهُ‌عَلَیهِ‌وَ‌آله) به نشانه‌ی سپاس خدا تکبیر گفت و همه‌ی حاضران نیز تکبیر گفتند. آنگاه پیامبر رو به مردم کرد و فرمود، هان، ای مردم! این آیه‌ی شریفه را که چندی پیش بر من وحی گردید، به جان دل بسپارید و به هوش باشید که علی پس از من پیشوا و امام شماست. [۶]. در سورۀ انسان، مرحوم صدوق در «امالی»، از ششمین امام نور در تفسیر آیات «۷ تا ۲۲سوره‌ی انسان» آورده است که حسنین(عَلَیهِما‌السَّلام) بیمار شدند، امام علی، حضرت زهرا، حسنین (علیهم‌السَّلام) و فضه خدمتکار آنها برای شفای آنها سه روز، روزه نذر کردند. خداوند آن دو کودک را شفا ارزانی داشت و همگی قصد روزه‌داری کردند. روز اول حضرت زهرا مقداری نان برای افطار فراهم نمود. همگی پس از نماز مغرب دور سفره نشستند، اما هنوز اولین لقمه‌ی غذا را برنداشته بودند که ناگهان مسکینی در خانه  را زد وبا آمدن او کسی دست به نان‌ها نزد، بلکه به دستور پدر، فقیر را اطعام نمودند و خود چیزی میل نکردند. شب دوم و سوم نیز یک یتیم و یک اسیر گرسنه درِ آن خانه‌ی معنوی را زدند، صاحب‌خانه غذایشان را به آنها داد و آن بزرگواران گرسنه ماندند. روز چهارم پیامبر آثار و فشار گرسنگی را در چهره‌ی حسنین مشاهده کرد، در این هنگام فرشته‌ی وحی فرود آمد و به پیامبر گفت، آیاتی را که در شکوه و عظمت خاندانت فرود آمده است، به گوش جان بسپار، پیامبر فرمود کدام آیات؟ جبرئیل گفت، «یوفونَ بِالنَذرِ وَ یَخافونَ یَوماً کانَ شَرُّهُ مُستَطیراً وَ یُطعِمونَ‌الطَّعامَ عَلی حُبِّهِ مِسکیناً وَ یَتیماً وَ اَسیراً... اِنَّ هذا کانَ لَکُم  جَزاءً وَ کانَ سَعیُکُم مَشکوراً (انسان،۲۲-۷)، به نذر خود وفا می‌کنند و از روزی که عذابش گسترده است می‌ترسند و غذایشان را به سبب دوستی خدا به مسکین و یتیم و اسیر می‌دهند... این بهشت پاداش اعمال شماست و سعی و تلاش شما مورد قدردانی است.» مرحوم مجلسی می‌فرماید، مفسران و محدثان، همه‌ی این آیات را در مورد امیر مومنان و خاندان مطهر او تفسیر کرده‌اند. [۷]. تنها این آیات و این ویژگی‌ها و امتیازات نیست که در مورد این امام همام آمده است، بلکه خدا در آیات بسیاری از ایشان سخن گفته و عمل خالصانه، خداپسندانه و انسان دوستانه‌ی او را گرامی داشته است و او را به‌عنوان نمونه و الگو معرفی کرده است. از دیدگاه مفسران و محدثان شیعه و اهل سنّت، آیات بسیاری درباره‌ی آن حضرت که نماد ایمان، تقوا، ایثار و تبلور ارزش‌های انسانی و اخلاقی است فرود آمده و دانشمندانِ آنها، در مورد آن حضرت تفسیر و تأویل نموده‌اند و خاطرنشان ساخته‌اند که منظور از واژه‌های شهید، شاهد، مشهود، ذکر، نور، هدی، صادق، مصدّق، صدیق، فضل، رحمت، نعمت، «والذی عنده علم الکتاب» و نبا عظیم، آن انسانِ والاست که در مورد هریک از نام‌ها و واژه ها، یک یا چند روایت رسیده است.   ✍ مرضیه عاصی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
به نام خالقِ قانون 🔖 مُزدِ برکناری مَنِ خود ۱. زمانی که عارف بالله و اهلبیت (علیهم‌السلام) باشی معلوم است که می‌توانی پارسایی پیشه‌ی خود کنی و از شهرت، ثروت و مقام دوری‌گزینی، آنگاه عامل به علم خویش شوی. این عرفان و شناخت تو را به اخلاصی می‌رساند که می‌توانی به مثابه صدیقین و شهدا باشی، آنقدر که مثل شهدا پس از مرگ هم زنده باشی. از چه کسی سخن می‌گویم؟ از کسی که حدود هشتاد سال پس از درگذشتش، هر روز میلیون‌ها نفر با اثر برجسته‌ای که از خود به‌جای گذاشته است، ملازمت دارند. بله منظور نگارنده، صاحب مفاتیح‌الجنان، شیخ عباس قمی است. او که در اثر شناخت خود، اخلاص پیشه کرد و مزدش را نیز پس از مرگ تا ابد دریافت می‌کند. مرحوم شیخ عباس قمی از علمای زنده است و حیات معنوی او نه تنها در بهشت برزخی که در دنیا مادی هنوز ادامه دارد، آن‌چنان؛ که در همه‌ی دعاها و زیارتنامه‌ها و مناسبت‌هایی که شیعیان می‌خوانند، حاضر است. شاید بتوان گفت میان علمای شیعه، کسی مثل مرحوم شیخ عباس قمی نیست که نام و یادش در محافل شیعه باشد. بعد از قرآن بیشترین کتابی که چاپ شده مفاتیح است. ایشان انسانی بود که با اخلاص تمام «مَن خودش» را کنار گذاشت و چون با خدا پیوند خورد و خود را خرج خدا کرد، وجه الهی‌اش ماندگار شد. ۲. مرحوم شیخ عباس قمى نویسنده كتاب مفاتیح الجنان در خاطرات خود برای پسرش آورده است كه: «وقتى كتاب منازل‌الاخرة را نوشته و به چاپ رساندم، در قم شخصى بود به نام «عبدالرزاق مسأله گو» كه همیشه قبل از ظهر در صحن مطهر حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) احكام شرعی را برای مردم مى‌گفت. مرحوم پدرم «كربلائى محمد رضا» از علاقه‌مندان منبر شیخ عبدالرزاق بود به حدى كه هر روز در مجلس او حاضر مى‌شد و شیخ هم بعد از مسأله گفتن، كتاب منازل‌الاخرٍة مرا مى‌گشود و از آن براى شنوندگان و حاضران از روایات و احادیث آن مى‌خواند. روزى پدرم به خانه آمد و مرا صدا زد و گفت شیخ عباس! كاش مثل عبدالرزاقِ مسئله‌گو مى‌شدى و مى‌توانستى منبر بروى و از این كتاب كه او براى ما مى‌خواند، تو هم مى‌خواندى. چند بار خواستم بگویم پدرجان! این كتاب از آثار و تألیفات من است اما هر بار خوددارى كردم و چیزى نگفتم و فقط عرض كردم دعا بفرمائید خداوند توفیقى مرحمت نماید.» شهید آیت‌الله صدر نیز در مورد مرحوم شیخ عباس قمی فرمود: «داریم که آخر چیزی که از دل صدیقین بیرون می رود حب ریاست است یعنی این حب در عمق انسان است و در همه وجود دارد. آنقدر خدا به آقا شیخ عباس قمی نظر کرده که اولین چیزی که از دلش بیرون رفته حب ریاست بوده است زیرا ایشان خیلی افتاده و متواضع بودند.» ۳. امام خامنه‌ای می‌فرماید: «عالم خبیر و محدث بزرگ و نامدار مرحوم آقای حاج شیخ عباس قمی مؤلف کتاب مفاتیح‌الجنان و کتابهای نافع دیگر؛ ایشان حق بزرگی بر همه مؤمنان متعبد دارند.»(۱۳۸۷/۱۲/۲۷). عباس‌بن‌محمدرضا قُمی متولد (۱۲۵۴ هجری شمسی)، مشهور به «شیخ عباس قمی» و «محدّث قمی» عالم شیعه در قرن چهارده هجری قمری است. او که محدّث، مورخ و خطیب بود، تحصیلات و کارهای علمی خویش را در سه حوزه قم، مشهد و نجف گذراند و کتاب‌های بی‌شماری به رشته‌ی تحریر درآورد. مفاتیح‌الجنان، سفینة‌البحار، نفس‌المهموم و منتهی‌الآمال از مشهورترین تألیفات شیخ عباس قمی به‌شمار می‌رود. یكم بهمن سالروز درگذشت شیخ عباس قمی است؛ عالمی برجسته كه برای تعالی اندیشه شیعه بسیار كوشید و توانست با نگارش مفاتیح‌الجنان فصلی تازه در مسیر رویارویی با انحراف‌ها و آشنایی همگان با چهره حقیقی دین خدمت ارزنده و شایانی نماید. محدث قمی در سال ۱۳۱۹ در نجف درگذشت و در حرم امیرالمومنین علی‌بن‌ابیطالب (علیه‌السلام) به خاک سپرده شد. ✍ خالقی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
  به نام خالقِ بعثت   🔖 بعثتِ خمینیِ کبیر                             هجرتِ بندگان صداقت‌پیشه خداوند، همواره آغازگر تحولات شگرف و تاریخ ساز بوده است. این سنتِ‌ الهی برای همیشه در دوره‌های گوناگون، جاری است و مهاجران الی‌الله، با هجرت و مجاهدت خویش، راه هدایت را برای مردم می‌گشایند و هموار می‌سازند. خداوند، جایگاه این مردمان را بلندترین مقام نزد خدا قرار می‌دهد و می‌فرماید: «الَّذِينَ آمَنُوا وَ هَاجَرُوا وَ جَاهَدُوا فِي‌ سَبِيلِ‌اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ‌اللَّهِ ۚ وَ أُولَٰئِكَ هُمُ‌الْفَائِزُونَ» آنها که ایمان آوردند و هجرت کردند و با اموال و جان‌هایشان در راه خدا جهاد کردند، مقامشان نزد خدا برتر است و آنها پیروز رستگارند.(توبه/ ۲۰)  در عصر‌ِ ما نیز با هجرتِ مردی بزرگ از خاندان عصمت و طهارت، حضرت امام‌خمینی (قدس‌سره)، آیین ناب نبوی و قیام حیات‌بخش حسینی احیا گشت. امام خمینی با قدم صدق از ایران خارج شد و با قدم صدق به ایران آمد و مصداق «جاءالحق و زهق‌الباطل» در عصر ما نمایان گشت.   ۱. از نگاه کلی خاستگاه مبارزات سیاسی امام‌خمینی (قدس‌سره) را باید در نوع نگاه ایشان به دین، پیوند عمیق دین با سیاست و ضرورت قیام و تشکیل حکومت‌ اسلامی جست.امام خمینی (قدس‌سره) با اعتقاد به پیوند دین و سیاست، مبارزات سیاسی خود را با رژیم پهلوی از سال ۱۳۴۱ آغاز کرد و سرچشمه سیاست‌ورزی، «دین» بود. به باور ایشان هر مسلمانی به پیروی از پیامبران بزرگ الهی و براساس آموزه قرآن، موظف به قیام برای خداست. قیام برای خدا، هم عرصه فردی انسان را شامل می‌شود و هم عرصه حیات اجتماعی را شامل می‌شود. امام خمینی (قدس‌سره) ریشه تمام مفاسد در کشورهای اسلامی را به استعمار خارجی مربوط می‌دانست. ایشان با توجه به خطر استعمار در کشورهای اسلامی و لزوم مبارزه با آن، به ملت‌های اسلامی توصیه می‌کرد فریب نیرنگ‌های استعمار را نخورند و دست آنان را از کشورهای اسلامی کوتاه کنند. از نظر ایشان سهل‌انگاری سران کشورهای اسلامی و اختلاف آنان موجب سلطه روزافزون استعمارگران بر مقدرات مسلمانان است و چاره اساسی مقابله با استعمار، وحدت همه مسلمانان و عملی‌کردنِ شعائر اسلامی است.    ۲. امام خمینی (قدس‌سره) بر اساس مبانی دینی، مشروعیت حکومت را الهی و آن را حق انحصاری خداوند تعالی و کسانی دانسته است که از سوی او مشروع  باشند؛ از این رو ایشان همه حکومت‌های سلطنتی را در ایران در طول تاریخ نامشروع شمرده و از نظر تاریخی، از شاهنشاهی ۲۵۰۰ساله ایران به عنوان شاهنشاهی سیاه یاد کرده است؛ اساس سلطنت پهلوی را هم بر پایه قلدری و دیکتاتوری می‌داند. از نظر ایشان حکومت پهلوی نه تنها فاقد مشروعیت مردمی و دینی، بلکه فاقد مشروعیت سیاسی نیز بود .به اعتقاد ایشان مذهب، در حکومت محمدرضا پهلوی نقش و جایگاهی نداشت و او در دوران سلطنت خود، ایران را ویرانه و آن را به مستعمره امریکا تبدیل کرده است و نهادهای برآمده از آن رژیم را نیز غیر مشروع می‌دانست. ۳. حکومتی که امام در قالب دو نظریه ولایت فقیه و جمهوری اسلامی، چارچوب نظری آن را تدوین کرده بود، از یک رشته ویژگی‌های ممتاز و منحصر به فردی برخوردار می‌باشد که آن را از مدل حکومت‌های موجود متمایز می‌سازد. زیرا احکام و اصول اقتصادی، سیاسی، دفاعی و ساختار و تشکیلات آن، نه برخاسته از اندیشه بشر بلکه ملهم از آرمان‌ها و اصول الهی اسلام است. امام این نوع حکومت را الگوی جاودانه‌ای می‌دانست که نه با نظام‌های استبدادی، نه مطلقه، و نه مشروطه به معنای متعارف آنها قابل تطبیق می‌نمود بلکه به دلیل دربرداشتن یک مجموعه شرایط که در قرآن کریم و سنت رسول اکرم معین گشته است، از همه نواقص نگران‌کننده و نارسایی‌های هراس‌انگیز آنها بری می‌باشد.  ۴. آغاز مخالفت امام خمینی (قدس‌سره) با انحرافات رژیم پهلوی، با وقوع چند رویداد شکل گرفت؛ رژیم پهلوی با تصویب لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی، کشتار مردم در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و تصویب قانون کاپیتولاسیون، عملاً امام را از این امر مطمئن ساخت که نظام سلطنتی، دیگر نظامی نیست که بتوان از راه آن در پی دنبال‌کردن آرمان‌های اسلامی بود.  مخالفت امام با سلطنت تا جایی پیش می‌رود که ایشان همکاری و همراهی با نظام سلطنت را خیانت به اسلام و قرآن کریم و مسلمین و ایران اعلام می‌کنند. مهم‌ترین موضع گیری امام در نفی استعمار و سلطه‌ خارجی، علیه تصویب کاپیتولاسیون بود که به تبعید ایشان نیز منجر شد؛ امّا امام (قدس‌سره) با شجاعت و اراده قوی خود، به همراه دیگر فعالان اسلامی، توانستند در مقابل دیکتاتوری شاه ایستادگی کنند و با دعوت به تظاهرات و مبارزه با ظلم و استبداد، مردم را برای مبارزه و انقلاب به خود جذب کردند.  ✍ پروین صادقی‌منش @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی