eitaa logo
نوشته‌های انقلابی
1.5هزار دنبال‌کننده
341 عکس
106 ویدیو
17 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نام خالقِ انتخاب 🔖انتخاباتِ زیبا و سرنوشت‌ساز ۱. در نقشه‌ی الهی، انسان مختار آفریده شده است. بر همین اساس چون انسان دارای اختیار است؛ می‌تواند دست به انتخاب زند، و به همین علت در هرکاری، همیشه و به ناچار در تب و تاب انتخاب است. بنابراین انتخاب، حقی است که برای هر انسانی محفوظ است و هیچکس نمی‌تواند این حق را از او سلب نماید. این حق می‌تواند در سرنوشت او تاثیرگذار باشد یعنی با هر حرکتی انسان در حال گزینش است. حال این گزینش می‌تواند او را برای رسیدن به آرمان‌هایش کمک کند یا در اثر انتخاب نادرست، او را از اهدافش دور کند. انسان برای رسیدن به سعادتمندی و حیات طیبه، باید در نقشه‌ی خدا طی طریق کند. از سوی دیگر شیاطین و استکبار جهانی، با ترفندها و حیله‌های گوناگون اما با یک هدف مشترک -آن هم مدیریت انسان- همیشه سعی کرده‌اند اکثریت مردم را در جهل و تاریکی و گمراهی نگه دارند تا حق انتخاب را از آنها سلب کنند و از مسیر هدایت بازدارند. بنابراین انسان‌ها برای رهایی از شرّ شیاطین اِنسی و رسیدن به رشد و هدایت، لازم است در راستای مشیّت و اراده‌ی الهی گام برداشته و از این نعمت الهی به درستی استفاده ‌کنند. ۲. آزادی و داشتن اختیار برای انتخاب این‌ است که انسان با میل و اراده‌ی باطنی نه به زور و اکراه مسیر الهی را طی کند. مردم ما توانستند این نعمت الهی و خواست و تمایل قلبی خود را با اراده الهی یکی کنند و در اثر پیوند این صلاح و رضایت، شاهد پیروزی انقلاب اسلامی باشند. اکنون همچنان پس از گذشت ۴۵ سال از معجزه انقلاب اسلامی، بار دیگر ملت هوشیار و آگاه ما برای رسیدن به اهداف عالیه نظام اسلامی، با انتخاب زیبا و سرنوشت‌ساز خود یعنی مردم‌سالاری دینی، در جبهه حق و مقاومت نه تنها در کشورمان بلکه به همراه مظلومان در منطقه و دنیا، در برابر نظم باطل جهانی که در حال فروپاشی است؛ ایستادگی می‌کنند. حال ما در موقعیت حساس تاریخی و مهمی هستیم تا پیچ تاریخی جهان را پس از دورانی تاریک و مالامال ستمگری، به سمت اهداف عالیه نظام اسلامی برگردانیم و در این امر مهم و سرنوشت‌ساز در نظم آینده جهان نقش ایفا کنیم. ۳. ملت فهیم و سرافراز ما بار دیگر به صحنه می‌آیند تا از حقی که خدای متعال به همه‌ی انسان‌ها داده است؛ با همه‌ی توان، با تواصی و بالا بردن مشارکت همه‌ی آحاد ملت، به پای صندوق‌های رای رویم و حضور خود را اعلام کنیم تا زمینه‌ساز نظم جدید در دنیا و سبب ارتقای قدرت ایران اسلامی و حل و فصل مسائل منطقه‌ای و جهانی شویم. حضرت آقا در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌فرماید: «انتخابات در یک روز انجام می‌گیرد امّا اثر آن در چند سال باقی می‌ماند. در انتخابات شرکت کنید، انتخابات را متعلّق به خودتان بدانید و از خدا بخواهید که شما را هدایت کند به آنچه درست و حق است و بروید پای صندوق رأی و به کسی که شایسته است رأی بدهید.» (۶ خرداد ۱۴۰۰) در روز جمعه با هم همراه می‌شویم و حضرت را صدا می‌زنیم که: «أَیْنَ مُؤَلِّفُ شَمْلِ الصَّلاحِ وَالرِّضا، کجاست گردآورنده پراکندگی صلاح و رضا. دعای ندبه» تا در راستای صلاح الهی با رضایت قلبی با خدای خود، صندوق‌های رای را با وحدت و یکپارچگی آذین‌بندی کنیم و با رای به گزینه اصلح، تمدن نوین اسلامی را هرچه سریع‌تر برپا و غم غربت و هجران حضرت را از خود بزداییم و راه ظهورش را هموار کنیم. ✍خالقی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
💠 دهمین دورۀ جامعِ آموزش منظومۀ فکری رهبر انقلاب 🔻این دورۀ آموزشی، شما را در عرصۀ جهاد تبیین، توانمند می‌سازد. 🔺این دورۀ آموزشی، در سه بخشِ منظومۀ معرفتی، منظومۀ ارزشی و منظومۀ کنشی برگزار می‌گردد. 🟢 مزایا: ۱. بهره‌مندی از اساتید برجسته ۲. امکان شرکت در دوره‌های تخصصی سطح۲، در رشته‌های مختلف ۳. اعطای گواهینامه 🔸زمان ثبت‌نام: از یکم اسفند ۱۴۰۲ تا دهم فروردین ۱۴۰۳ 🔹شروع دورۀ آموزشی: یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ ثبت‌نام از طریق پیوند زیر🔻 https://tabyinmanzome.ir/courses/maaref-enghelab/marefati10-pre 🟤 راه ارتباطی(ایتا): @manzome1 مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری @t_manzome_f_r
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖پیشرفت یا خودکامگی پیشرفت یکی از شاخص‌‌های سنجش کارآمدی یک نظام است و هیچ کشور و هیچ ملتی نیست که پیشرفت نخواهد. اما بدون حضور فعال مردم در عرصه‌های مختلف، پیشرفت امکا‌ن‌پذیر نیست. یکی از معضلاتی که حکومت‌های خودکامه‌ای مثل حکومت‌های سلطنتی یا تزاری با آن روبرو بودند تناقض ذاتی آنها با امر پیشرفت بود. حکومت‌های خودکامه از یک طرف موجودیتشان در تمرکز قدرت در راس بود، و از آن طرف برای ادامه حیات، نیاز به پیشرفت داشت و برای این امر باید به مردم میدان عمل و حضور می‌داد. اما اگر مردم میدان پیدا می‌کردند دارای قدرت تصمیم‌گیری و اقتصادی می‌شدند، رشد می‌کردند و اختیار می‌خواستند و ابزار اعمال قدرت را هم، اکنون داشتند و به عنوان رقیبی برای حکومت خودکامه مطرح می‌شدند. به این صورت حکومت خودکامه موجودیت خود را در خطر می‌بیند، و ناچار باید قدرت انتخاب و تصمیم‌گیری، و حضور مردم را محدود کند، که در این‌ صورت باز هم از پیشرفت باز ‌می‌ماند و موجودیتش به خطر می‌افتد. این وضعیتی بود که ایران قبل از انقلاب، در زمان حکومت دیکتاتوری پهلوی داشت. حکومت پهلوی حتی اگر هم می‌خواست در کشور پیشرفتی ایجاد کند، به خاطر ذات سلطنت و خودکامگیِ خود نمی‌توانست، چون پیشرفت که ملزوم به حضور بیشتر مردم بود، موجودیت پهلوی را به خطر می‌انداخت. گرچه کشورهای غربی و شرقی برای شکست این قفل راه‌حل‌هایی مثل نظام کمونیستی و حتی لیبرال دموکراسی دادند ، اما این نظام‌ها آخرسر دچار همین سرنوشت شده یا می‌شوند. قبل از ادامه بحث لازم به توضیح است که خودکامگی لزوما به معنی تسلط «یک فرد» بر یک ملت نیست بلکه به معنی تمرکز قدرت در دست عده‌ای است که می‌خواهند خود تصمیم‌گیر مسائل جامعه باشند و روند جامعه را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که همیشه قدرت در دستشان باشد. نظام کمونیستی که ادعا داشت بر حضور توده سوار است به خودکامگی و دیکتاتوری عده‌ای به نام حزب، بر اکثریت مردم انجامید و مردم اختیار و قدرتشان تحت سلطه آنها بود و شد آنچه که بر سر نظام‌های کمونیستی مثل شوروی آمد. اما لیبرال دموکراسی هم که به اسم، مردمی است و از حضور مردم در صحنه دم ‌می‌زند و در ظاهر هم انتخاب مردم را به رسمیت می‌شناسد، اما در حقیقت و باطن گرفتار خودکامگی اقلیت سرمایه‌دار است که با زیرکی و در یک فرآیند پیچیده مردم را به بردگی کشیده و حضور مردم در آن نه از نوع «انتخاب و اختیار» بلکه از نوع «بردگی مدرن» است. کندی توسعه، و مشکلات اقتصادی (و البته عقب‌ماندگی در مسائل انسانی و معنوی) که از همه‌جای دنیای غرب بیرون می‌زند و البته او سعی می‌کند به زورِ رسانه و دروغ بپوشاند، به زودی ادعای دروغین آنها را در مورد دموکراسی( با تعریفی که خودشان از آن می‌دهند) اثبات می‌کند. ✍محدثه زندی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
📝 ادامه مطلب... انقلاب اسلامی با شعار جمهوری اسلامی و با مفهوم مردم‌سالاری دینی، از خودکامگی گذر کرده، وارد مرحله جدیدی شد. نظام جدید کمتر از پنجاه روز بعد از انقلاب و در صندوق رأی و با آراء اکثریت مردم به تصویب رسید، و در طول حیات خود همواره به انتخاب و حضور مردم متکی بوده است. در این نظام پیشرفت در هر عرصه‌ای که مردم فعالانه حضور داشتند اتفاق افتاده است، در عرصه سیاست و در عرصه علم که مردم حضور داشتند، پیشرفت‌های چشمگیری بوجود آمد. ملتی که حتی نمی‌توانست سیم‌خاردار بسازد، ماهواره به فضا می‌فرستد، و به علم‌های روز دنیا مثل فن‌آوری هسته‌ای و هوافضا، دانش سلول‌های بنیادی، دانش و فن آوری تولید هواپیما و... که برخی از آنها در انحصار یک یا چند دولت است، دست‌ پیدا کرده و در برخی از آنها جزو چند کشور اول است. اما این برای نظام اسلامی کافی نیست و خواهان حضور بیشتر مردم در عرصه‌های دیگر هم هست. درواقع حضور مردم در هر یک از این بخش‌ها مقوم حضور مردم در عرصه‌های دیگر است. حضور مردم در سیاست حضور آنها در علم و اقتصاد و... را تقویت می‌کند و حضور مردم در اقتصاد و علم حضورشان در سیاست را قوام می‌بخشد. حال تصور کنید در چنین مسیر مبارکی، مردم به هر دلیلی، و با تحریک دشمن دوست‌نما و «به انتخاب خود» تصمیم بگیرند حضور خود در یکی از صحنه‌ها مثل انتخابات، را کمرنگ کنند. اولین جایی که ضربه می‌بیند همین حضور و تجلی مردم است. گویا مردم به خواست خود، و شاید نادانسته، از سهم خود در حکومت عقب‌نشینی می‌کنند و عقب‌نشینی در این بخش، قدرت مردم در بخش‌های دیگر را تحت تاثیر قرار داده و بر سرعت پیشرفت اثر منفی می‌گذارد. مهمترین دلیل که دشمن سعی می‌کند در لباس مصلح، مردم را تشویق به دوری از صندوق رأی کند، عصبانیت او از این حضور فعالانه‌ی مردم در عرصه‌های مختلف و در نتیجه پیشرفت کشور است. کشوری که این گرگِ در لباس گوسفند، برای عقب‌ نگه‌ داشتنش، بیش از سه قرن، تلاش کرده است؛ و امروز می‌بیند که حضور مردم تمام تلاش‌های سیصد-چهار صد ساله‌اش را به باد می‌دهد، برای همین است که دشمن اصلی خود را مردمی می‌بیند که در بستر مردم‌سالاری‌ دینی، که نظام‌اسلامی فراهم آورده‌ است روز به روز قوی‌تر شده و مملکتش را از گزند این دشمن غدّار چپاول‌گر دور و دورتر می‌کند. برای همین است در لباس دلسوز و مصلح، مردم را به عدم حضور دعوت می‌کند. لازم است مردم این دشمن را شناخته و فریب نقاب رسانه‌ایش را نخورد، و باور کند حضورش در پای صندوق رای بیش از هر چیز به خودش قدرت می‌بخشد و امکان حضور و قدرت‌نمایی‌اش را در عرصه‌های دیگر بیشتر می‌کند. به بیان دیگر، انتخابات یک آغاز است. آغازِ تحوّل در همه عرصه‌ها! آیا یک آغازِ قوی نویدبخش‌تر است یا یک آغاز ضعیف؟ ✍محدثه زندی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نام خالقِ امید 🔖 روزِ امید تفسیرِ تَبَرِ ابراهیم برای پایان شرک، عصای موسی و بعثت حضرت محمد(صلی‌الله‌علیه)، دلاوری‌های امام علی (علیه‌السلام)،  صلح امام حسن (علیه‌السلام)،  خون سرخ امام حسین (علیه‌السلام) در عاشورا و جاری شدن جریان امامت تا غیبت امام عصر و ظهور انقلاب، مقاومت و حماسه، انتظار هستند. شعار پایداری و خط بطلان بر همه کفرها، نفاق‌ها و ظلم‌ها همان معنای «انتظار» است. «انتظار» یعنی در درون تاریکی‌ها و سردی‌ها، به دمیدن سپیده‌دمان چشم داشته باشی و به امیدِ طلوعِ خورشید زندگی کنی؛ در جهان آکنده از ستم و بیداد از شادمانیِ طلوعِ طلیعه‌ی جهانِ سرشار از دادگری لبریز شوی، در زیر سیلابِ خروشان تباهی و فساد  برای لحظه‌ای قد خم نکنی، آغوشت را برای تیغِ برّان تهمت‌ها و آشوب‌ها باز کنی و گاه برای حفظ ایمان راسخ در مقابل فتنه‌گران با خون سرخت، شهادت را در آغوش بگیری. انتظار یعنی شعار شورآفرین منتظران، پایداری مقاومان، صلابت پیشگان، شیعیان و مهدی جویانِ تاریخ... از طرفی منتظران امام مهدی (علیه‌السلام) در طولِ تاریخِ انتظار، در طلب تحقق عدالت هستند، عدالتی که کمال بشریت را نوید می‌دهد؛ اما خود دعوت به حماسه، یک اقدام است و انتظار ظهور حماسه‌آفرین و حرکت‌زا است و با سکون مغایر است و اگر با امید به ظهور منجی که پایان بی‌عدالتی در عالم است، همراه باشد، شورآفرین نیز خواهد بود. زیرا امید به خدا موجب رویش و رشد است و انسان امیدوار با تکیه‌ بر بازوی توکل و ایمان قدرت می‌یابد و از سستی و ضعف، کاهلی و خفتگی می‌گریزد و با تکیه بر تقوا و دانش به‌دنبال پیروزی حق است. حال اگر این امید در انسان منتظِر، با توحید همراه شود، انسانِ امیدوار در برابر ناملایمات و ناکامی‌ها چون کوه استوار می‌شود و از مواضع ضعف دوری می‌کند.اعتقاد به مهدویّت و به وجود مقدّس مهدی موعود ارواحنافداه، امید را در دل‌ها زنده می‌کند. هیچ‌وقت انسانی که معتقد به این اصل است، ناامید نمی‌شود. چرا؟ چون می‌داند یک پایان روشنِ حتمی وجود دارد؛ برو برگرد ندارد. سعی می‌کند که خودش را به آن برساند.(بیانات رهبر انقلاب، ۲۵ آذر ۱۳۷۶). آنچه امروز مردم مؤمن، موحد، صبور و مقاوم فلسطین اشغالی را در برابر ظلم و تجاوز رژیم غاصب اسرائیل زنده و استوار نگه‌داشته است، همین روح امید و ایمان به ظهور منجی است که با آمدنش زمین را از لوثِ وجودِ کفار و مستکبرین پاک می‌کند و در آن روز، حکومت الهی به وسیله‌ی مستضعفین در جهان برپا خواهد شد. آری! «انتظار فرج، انتظارِ دستِ قاهرِ قدرتمند الهی ملکوتی است که باید بیاید و با کمک همین انسان‌ها سیطره‌ی ظلم را از بین ببرد و حق را غالب کند و عدل را در زندگی مردم حاکم کند و پرچم توحید را بلند کند و انسان‌ها را بنده‌ی واقعی خدا کند. انتظار حرکت است، سکون نیست. انتظار فرج یعنی کمر بسته بودن، آماده بودن، خود را از همه جهت برای آن هدفی که امام مهدی (علیه‌الصلوة‌والسلام) برای آن هدف قیام خواهد کرد آماده کردن. آن انقلاب بزرگ تاریخی برای آن هدف انجام خواهد گرفت و او عبارت است از ایجاد عدل‌وداد، زندگی انسانی، زندگی الهی، عبودیت خدا. این معنای انتظار فرج است.» (بیانات رهبر انقلاب در  ۸۷/۰۵/۲۷). و «نیمه شعبان، مظهر امید به آینده است، بقیه امیدها ممکن است بشود، ممکن است نشود؛ اما امید به اصلاح نهایی به ‌وسیله حضرت صاحب‌الزمان امید غیرقابل تخلّف است.(السلام علیک یا وَعْدَاللهِ الذی ضَمِنَه)»(بیانات رهبر انقلاب، ۱۰ اردیبهشت ۹۷). ✍آمنه عسکری منفرد @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
به نام خالقِ روشنی 🔖پیش به سوی روشنایی! می‌گوید: «در این دوران هیچ‌چیز برایم به وضوح روشن نیست، نمی‌دانم چه کسی دروغ و چه کسی راست می‌گوید. هدف نامزدها از شرکت در انتخابات برایم روشن نیست» و چندین و چند روشن نبودن‌های دیگر را بهانه می‌سازد برای شانه خالی کردن از زیر بار تکلیف. هم‌وطن گرامی! تمام این نقاط مبهم را به راحتی با کمی تحقیق می‌توان متوجه شد، اما من می‌خواهم به تو از روشنی‌ها بگویم. آنچه روشن است و می‌درخشد، کارنامه‌ی من و توست، کارنامه وطن‌دوستی، کارنامه عرق به میهن و پایداری و استقامت در راه صیانت از عزت و آزادی ملی. من و تو موظفیم به انتخاب اصلح، ما سکان‌داریم و مکلفیم به شناخت مسیر و انتخاب‌های صحیح و منطقی. نمی‌دانیم؟ این را قرآن به ما آموخته «فَسْئَلوا اَهْلَ الذّکرِ اِنْ کُنْتُمْ لا تَعلمون. پس بپرسید از علمای هر امت آنچه را نمی‌دانید.»(نحل /۴۳). می‌پرسیم، تحقیق می‌کنیم، مشورت می‌کنیم و در آخر اعتماد. این را بدانیم که این تکلیف مهم را هیچ‌کس به جای ما نمی‌تواند انجام دهد. واجبی است عینی که فقط من و تو، خودمان مامور و موظف به ادای آن هستیم و البته واجبی که اگر ادا نکردیم فرصت قضای آن را نخواهیم داشت. این واجب در زمان معین و در میدان مبارزه ادا می‌گردد و ارزش و منزلت پیدا می‌کند و در صورت خسران و پشیمانی، فرصت به سادگی جبران کردن آن، به دست نخواهد آمد و هزینه‌ی گزافی روی دستمان خواهد گذاشت. تکلیفی است آسان، بسیار مهم و سرنوشت‌ساز. آنقدر مهم که هم سرنوشت خودمان را رقم می‌زند هم کشورمان را. سرنوشت خودمان را از آن رو که بصیرت اعتقادی-سیاسی ما در این صحنه مشخص می‌گردد و دشمن‌شناسی و هوشیاری ملی ما در این عرصه بروز و ظهور پیدا می‌کند و سرنوشت کشورمان را از این جهت که میزان ایستادگی ملت ما را در برابر دشمن، معین می‌سازد. آمار مشارکت در این عرصه‌ی مهم، تکلیف دشمن را یکسره می‌سازد که مردم شریف ایران بعد از این همه فتنه و آشوب و شبهه‌افکنی، تا چه حد پای آرمان‌های ملی-مذهبی خودشان ایستاده‌اند و میزان تاثیرگذاری تلاش‌های شومشان، برایشان معلوم می‌گردد. آنان منتظر آمار مشارکتند تا نتیجه‌ی سرمایه‌گذاری‌هایشان را بررسی کنند. ما به آنان نشان خواهیم داد که ملتی هستیم اهل روشنی و مثل همیشه در ابهام و تاریکی نخواهیم ماند و به راحتی از مسیرهای پرسنگلاخ و غبارآلود عبور کرده و به سوی نور می‌تازیم و پیش می‌رویم. ✍ فاطمه مهدوی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، جمعی از رأی اولی‌ها و خانواده‌های معظم شهدا، صبح امروز، چهارشنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله، با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 انتخابات قوی و پرشور یکی از ارکان اداره درست کشور است ۱۴۰۲/۱۲/۰۹ ✌️انتخاب قوی، مجلس قوی، ایران قوی @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
به نام خالقِ انتخاب 🔖اینجا خانم‌ها حق رای ندارن!… وقتی برق می‌رود، آب هم قطع می‌شود! این اوضاع یک ساختمان شیک‌ در محله تجریش در تهران است. آن هم در یک برج ده طبقه که ظاهرش در خیابان اصلی کنار میدان، مردم را می‌فریبد و احوالات درونش ظاهراً خود ساکنین را.  یک شب که همراه خانواده،  منزل یکی از این برج‌نشینان مهمان بودیم، با این موضوع روبرو شدیم. آن شب قبل از شام با خانم میزبان و چند تا از خانمهای مهمان در مورد انتخابات صحبت می‌کردیم. بحث بسیار داغ شده‌بود که خانم میزبان گفت: «من که رأی نمیدم. کسی رو نمی‌شناسم. اصلا یک رای من چه فایده داره؟» گفتم: «این چه حرفیه! این حق طبیعیه هر شهرونده که برای حل مسائل مهم کشور نماینده داشته باشه و راهش شرکت در همین انتخاباته. خب! اگر کسی را نمی‌شناسی، تحقیق کن!» دو نفر از خانمها حرف من را تایید کردند، ولی خانم صاحب‌خانه که مشغول آماده‌کردن وسایل پذیرایی شام بود، هنوز مخالف بود که یک‌دفعه برق رفت. چند لحظه همه‌جا سکوت شد و همان لحظه، دختر کوچک یکی از مهمان‌ها شروع به گریه کرد. مهمانها در همان شرایط روی صندلی‌های کنارشان نشستند و کم‌کم نور چراغ‌قوه‌ی موبایلها، اوضاع را کمی آروم کرده بود که یکی از بچه‌ها آب خواست. خانم میزبان رنگ‌به رنگ شد، چون آب خنک یخچال ساید خانه‌ی مدرنشان، به برق وصل بود و بدون برق، حتی یک قطره آب خوردن هم در خانه پیدا نمی‌شد. یک نفر از مهمان‌ها هم در سرویس بهداشتی مشغول شستن دست‌هایش بود که برق رفته بود و آب هم…همین موقع پسر صاحب‌خانه که از تاریکی می‌ترسید با صدای بلند از اتاق بازی بیرون دوید و با صدای بلند شروع به گریه کرد و گفت: «مامان! دوباره برق رفت. من از تاریکی می‌ترسم...» در این اوضاع، مهمانها تلاش می‌کردند با خونسردی شرایط را آرام کنند و با نور چراغ‌قوه موبایل‌ها، با بچه‌ها شوخی می‌کردند. تنها کسی که از این اوضاع خوشحال بود، دختر کوچک من بود که تلاش می‌کرد با دست‌هایش سایه‌هایی با شکل‌های مختلف روی دیوار درست کند و این اوضاع همه مهمانها را به خنده واداشت. خانم میزبان که یکی از دوستان نزدیک من بود، خیلی ناراحت و خجالت‌زده شده بود و نمی‌دانست چه کار کند و مرتب از مهمانها عذرخواهی می‌کرد، همسرش هم رفته بود تا زودتر مشکل قطعی برق را رفع کند. با لبخند کنار دوستم رفتم و سعی کردم او را آرام کنم. احساس کردم بغضی به‌اندازه‌ی یک بادکنک در گلویش گیر کرده و حسابی شرمنده شده. آرام به او گفتم: «عزیزم مشکلی نیست! پیش میاد. خودت رو اذیت نکن!» با عصبانیت گفت: «آخه این اوضاع رو ببین. هم برق نیست هم آب! ازاین وضعیت خسته شدم. این‌بار اول نیست که با این مشکل مواجه میشیم.» گفتم: «حالا چیزی نشده، لابد چند دقیقه بعد آب وصل میشه، شاید مشکلی پیش اومده...» با ناراحتی ادامه داد: «نه! اینجا برق که میره، آب هم قطع میشه! چندتا برج کنار ما هم همین اوضاع را دارن. ولی موتور برق دارن برای این شرایط. مدیر برج ما، خیلی آدم بی‌مسئولیتیه! اصلاً متوجه نمی‌شه که باید این مسائل رو برای ساکنین حل کنه. ما که طبقه‌ی پنجم هستیم، از این وضعیت همیشه اذیت میشیم. چون آب با پمپ به طبقات بالا می‌رسه و با قطع برق، آب هم... اما ایشون چون ساکن طبقه‌ی اول هستند، مشکل ما رو درک نمی‌کنن.» گفتم: «خوب عزیزم! این مشکل چاره داره، شما می‌تونی در جلسات ساختمان شرکت کنی و اون رو مطرح کنی، اگر هم قبول نکردن فکر یه مدیر جدید باشین.» خانم میزبان که انگار خیلی دل پری داشت، گفت: «ای بابا! همسر من خاطر شغلش نمی‌تونه در جلسات شرکت کنه و معمولا ما از طریق نامه، مسائل رو مطرح می‌کنیم، که ظاهراً اون هم حلش نمی‌کنه...» گفتم: «خب! شما خودت در جلسه شرکت کن. اصلاً با ساکنین طبقات بالا هم‌صحبت کن و مشکل‌تون رو مطرح کن. این‌طوری رأی بیشتری به نفع‌تون جمع می‌شه و مدیر مجبور می‌شه که حتماً یه راهی پیدا کنه...» خانم میزبان آه از نهادش برآمد که: «ای بابا! این‌جا توی این برج باکلاس بالاشهری، خانم‌ها حق رأی ندارن. باورت می‌شه!!!» ✍ آمنه عسکری منفرد @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
📝ادامه‌ی مطلب... این‌بار من هم مثل خانم میزبان حسابی ناراحت شده بودم. با خودم فکر کردم واقعاً اگر در جامعه هم خانم‌ها حق رأی نداشته باشند چه اوضاعی پیش می‌آید، حتماً همه خانم‌ها اعتراض می‌کنند تا حق طبیعی خودشان را به عنوان ‌یک شهروند به دست بیاورند، درست مثل چند سال قبل در همین اروپایی که دم از آزادی و حقوق زنان می‌زند ولی موقع انتخابات به خانمها حق رأی تعلق نمی‌گرفت و زنها برای گرفتن این حق طبیعی سالها جنگیدند. راستی چرا الان که در ایران آزاد ما، هم خانمها و هم آقایان حق رأی دارند بعضی‌ها خیلی آسان از حق طبیعی خودشان می‌گذرند و می‌گویند که ما رأی نمی‌دهیم. همین جملات در ذهنم می‌چرخید و به خانم میزبان پیشنهاد کردم حتماً با خانم‌های همسایه جلسه‌ای بگذارد و از آنها بخواهد نسبت‌ به این موضوع اعتراض کنند تا حق رأی خودشان را پس بگیرند و یا حداقل بتوانند یک نماینده خانم برای جلسات ساختمان انتخاب کنند که در جلسات حق رأی داشته باشد، با این شرایط حتماً برخی مشکلات ساختمان بهتر حل می‌شود، چون بعضی مسائل هستند که خانم‌ها بیشتر با آن سروکار دارند و برای حل آنها راه‌حل‌های بهتری هم ارائه می‌دهند. به نظرم این اتفاق باعث شد دوستم در مورد شرکت در انتخابات هم جدی‌تر فکر کند و تصمیم درستی برای حضور و استفاده از حق مسلّم خود بگیرد. ✍ آمنه عسکری منفرد @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
🔹️رهبر انقلاب: «انتخابات قوی و پُرشور یکی از ارکان اداره‌ی درست کشور است، یکی از ارکان اصلی پیشرفت کشور است، یکی از مهم‌ترین وسیله‌های رفع موانع پیشرفت است.» @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 دقایقی قبل؛ لحظه ورود رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری 🔹️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز جمعه یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در حسینیه‌ امام خمینی(رحمةالله‌علیه)، آراء خود را به صندوق انداختند. 🔹️ این مراسم که با حضور بیش از یک صدتن از خبرنگاران رسانه‌های داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود. @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
💠 دهمین دورۀ جامعِ آموزش منظومۀ فکری رهبر انقلاب 🔻این دورۀ آموزشی، شما را در عرصۀ جهاد تبیین، توانمند می‌سازد. 🔺این دورۀ آموزشی، در سه بخشِ منظومۀ معرفتی، منظومۀ ارزشی و منظومۀ کنشی برگزار می‌گردد. 🟢 مزایا: ۱. بهره‌مندی از اساتید برجسته ۲. امکان شرکت در دوره‌های تخصصی سطح۲، در رشته‌های مختلف ۳. اعطای گواهینامه 🔸زمان ثبت‌نام: از یکم اسفند ۱۴۰۲ تا دهم فروردین ۱۴۰۳ 🔹شروع دورۀ آموزشی: یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ ثبت‌نام از طریق پیوند زیر🔻 https://tabyinmanzome.ir/courses/maaref-enghelab/marefati10-pre 🟤 راه ارتباطی(ایتا): @manzome1 مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕊خدایا ما بندگان ضعیف هستیم... 🔹امام خمینی(رحمة‌الله‌علیه): «ما بندگانی هستیم که هیچ نداریم. ما هیچیم و هرچه هست تویی. ما اگر چنانچه خلاف می‌کنیم نادانیم تو بر ما ببخش. تو ما را به این ماه مبارک رمضان وارد کن، به‌طوری‌که با رضای تو وارد بشیم در آن. خدایا تو ما را لیاقت بده که در این مهمانی که از ما کردی به‌طور شایسته وارد بشیم. خدایا این ایران که از همه‌ اطراف به او هجوم شده‌است برای اسلام، این ایران را تو تقویت کن.» حلول ماه مبارک رمضان مبارک @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖ریحانه‌ام من مامورم به شناخت خویش، شناخت هویت و اصالت و صفاتم، مامورم به دانستن نقش و وظیفه‌ام زیرا ایمان دارم به حکمت پروردگارم و می‌دانم که آن ذات حکیم توانا مرا بیهوده خلق ننموده‌است و برای رسیدن به هدفی پا به این خاک نهاده‌ام و قرار نیست اینجا بمانم و منزلی ابدی در انتظارم نشسته‌است و مهلتی یافته‌ام تا آن جایگاه ابدی را خود بیارایم و در مسیر طراحی شده‌ی سراسر نور و خیری که خالقم برایم ترسیم نموده، گام بردارم و سرِسلامت و دستِ پر به انتهای مسیر خاکی و ابتدای راه روحانی برسم. حال چگونه خویش را بشناسم؟ از که بپرسم چیستی‌ام را که عالِم‌ترین باشد به امور؟ چه کسی من را به خودم آنگونه رهنمون می‌سازد که از اول قصه رایحه‌ی عاقبت خوش به مشامم برسد؟ قطعا خدای خالقِ مربی خودش این استاد دانا را برایم معلوم ساخته‌است زیرا ویژگی ربِّ جلی این است که مرا رها نکند و دستم را در دست استادی قرار دهد از جنس خودش، عالِم به علم خودش، واقف بر نیازهای من و دانا به پاسخ چیست و چراهای من. پس نازل شدند رسولان و منصوب شدند ائمه (علیهم‌السلام) تا هدایت شوم به سمت شناخت صحیح از خویشتنم. در کمال زیبایی و لطافت امیر مومنان، آقای عالمیان، پاسخم را اینگونه فرمود:«المرإة ريحانة.../ نامه ٣١ نهج‌البلاغه» ریحانه گلی است خوشبو که در خاکی نرم می‌روید، پس دانستم که گل هستم یعنی مظهر زیبایی و لطافت، حساس و نیاز به مراقبت و محافظت از گزند‌ها دارم و باغبانی باید دائما حواسش به حالم باشد تا از طراوتم کاسته نگردد. همچنین فهمیدم که معطر هستم به عطری که باید افراد پیرامونم، در حالی که همگی مراقب من هستند، از بوی خوشم لذت ببرند و احساس آرامش کنند و لذت ببرند از بودن در کنار من و نیز فهمیدم که بستر رشد و بالندگی من باید همانند خاک نرم برای گل، فضایی دور از سیاهی و پلیدی باشد. گویا همه‌ی دنیا مامور شده تا هوای مرا داشته باشد که من، زن مسلمان شیعه، عطرافشانی کنم، روح‌نوازی کنم و آرامش را در دل‌های گره خورده به بند زلفانم مهمان سازم. عاشق خدای بی‌همتایی هستم که همچین نقش و جایگاه ظریف و زیبایی را برایم در نظر گرفته و مامورم ساخته به جذاب‌ترین و مهم‌ترین کار هستی. با تمام وجود و با همه‌ی قدرت بر سر دنیا فریاد سر خواهم داد که آی اهل عالم و همه‌ی سینه‌سپر کردگان دفاع از حقوق زن بدانید و کرنش کنید در برابر جایگاه رفیع من که خدای قادر برایم تعیین نموده که من ریحانه‌ام. ✍فاطمه مهدوی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فراتر از مخرج مشترک مگر دشمن چه می‌خواهد! جز ناامید کردن مردم؟ جز به جان هم انداختن مردم؟ جز بدبینی به مسئولین؟ جز بی‌اعتمادی به نظام؟ جز دوقطبی‌های مضحک و کثیف؟ جز اتهام‌زنی؟ جز توهین و افترا؟ دشمن همین‌ها را می‌خواهد، درست است؟ خب همین‌ها را عده‌ای ریشو، مدعی، با اسم و رسم دار، استاد، هیئت علمی دانشگاه، عمامه به سر و غیره دارند انجام می‌دهند که! تازه همۀ اینها را با اسم «من انقلابی‌ام»، «صریح هستم»، «محافظه‌کار» نیستم، انجام می‌دهند. آن یکی‌شان می‌آید و در تلویزیون بدون سند و مدرک اتهام اخذ رشوه به نمایندۀ مجلس می‌زند و بعدش هم بدون خجالت برای مجلس لیست می‌دهد! هنوز جای خنجری که زده خوب نشده که به آقای شیخ کاظم صدیقی تهمت می‌زند. اگر همان ابتدا که افترا زد همگی به جای تشویق او را «هو» می‌کردند، جرأت این گنده‌گویی‌های بعدی را پیدا نمی‌کرد. آن دیگری‌شان نوک پیکانش قالیباف است و مجلس. چشمانش را می‌بندد و هرچه به دهانش می‌آید می‌گوید و هرچه به قلم، می‌نویسد. «انقلابی‌های حداقلی»، «ناانقلابی‌ها»، «پدرخوانده‌ها»، «کیف‌کش‌ها»، «اشراف» و... بخشی از عبارت‌های پرمهرشان! است. آن یکی به اسم دفاع از رهبری، دفتر رهبری را متهم به «تحریف مکرر و چندباره رهبری» می‌کند! بعد اینها همه خود را انقلابی هم می‌دانند. به‌خدا بعضی‌شان اگر جرأت می‌داشتند رهبری را هم می‌زدند. کما اینکه شاهد بودم در تعبیر رهبری نسبت به مجلس که گفت: «این مجلس انقلابی است»، موضع خلاف گرفتند. آقایان کجا می‌روید؟ مخرج مشترک پیش‌کش، شما خواسته یا ناخواسته، بدانید یا نه، رسماً پیاده‌نظام دشمن شده‌اید. کارتان از مخرج مشترک با دشمن فراتر رفته! کلاه‌تان را بالاتر بگذارید و ببینید دارید چه می‌کنید! امثال «مهدی نصیری»ها هم با عنوان انقلابی و دفاع از ارزش‌های انقلاب و صراحت در انتقاد و انقلابیِ حداکثری و مطالبه‌گری آمدند، ولی بعد سر از ناکجاآباد درآوردند! دست بردارید، ادامه ندهید، توبه کنید. این ره که تو میروی به ترکستان می‌رود. این اداها و مسخره بازی‌ها را کنار بگذارید. راستی اینقدر مرد هستید که بنشینید و ثمرۀ کارهای‌تان را حساب کنید؟ ببینید شما چه دردی را درمان کردید؟ کدام حرکت انقلاب را سرعت بخشیدید؟ جلوی کدام منکر را گرفتید؟ جز این است که خودتان مروج بزرگ‌ترین منکرات شدید؟ همان رهبرِ مظلومی که شما داعیه‌دار دفاع از او هستید، گفت: «حرف حقی که پازل دشمن را کامل می‌کند را نگویید»! به همین جمله چقدر عمل کردید؟ تازه سلمنا که حرف‌های شما حق باشد که بسیاری‌اش نیست. فرمود اگر حرف حقی هم داری که آن حرف، پازل دشمن را تکمیل می‌کند، نگو، ساکت شو. سکوت تو حق را قوی‌تر می‌کند. اما کلامِ حق تو، حق را ضعیف‌تر! کاش «یؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَیكْفُرُ بِبَعْضٍ» نبودید. کاش این‌قدر فهم داشتید که چه کلامی را چه زمانی، با چه مخاطبی و با چه ادبیاتی بگویید! پس کی قرار است مسائل را اصلی و فرعی کنید؟ کی بناست اهم و مهم کنید؟ چرا صراحت‌تان را به رخ دشمن اصلی نمی‌کشید؟ چرا شمشیرتان را به صورت او نمی‌زنید؟ دلم بیشتر از شما، برای آنهایی می‌سوزد که شما را باور دارند و دنبال شما راه افتاده‌اند. دلم برای آن جوانان مظلومی می‌سوزد که گرفتار اوهام و کج‌فهمی‌های شما شده‌اند. یکی از همین‌ها آمده به بخشی از وصیت‌نامۀ امام استناد کرده و باز نسخۀ جدید پیچیده! آخر آقای حسابی وصیت‌نامۀ امام سراسر ضد توست، در مقابل توست! وصیت‌نامه را از اول تا آخر بخوان! صاحب آن وصیت‌نامه سال‌ها امثال بازرگان و بنی‌صدر و منتظری و غیره را تحمل کرد به خاطر مصالح اقوی و اعظم! شماها می‌توانید از این کارها بکنید؟ قلب‌تان چنین سعه‌ای دارد؟ آدم این کارها هستید؟ آنچه ما از رفتار شما می‌بینیم با آنچه از امام خواندیم و شنیدیم خیلی فاصله دارد، حالا خود دانید! @fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🔖خدا نیست؟ حکمران فضای مجازی که حداقل در دو قرن اخیر، کشور متخاصم بوده است؛ خدا یا انسان باتقوا و دلسوزی نیست که بر اساس صلاح انسان، اطلاعات را برای بهبود و رشد او، استفاده کند. او خصم ما است، دوست ما نیست. آمریکا و صهیونیسم، دشمنی اثبات شده با ایران دارند و بنابر مکتب لیبرالیسم و آموزه‌های تلمود، جز بر مبنای منفعت‌گرایی ژنِ برتر انگارانه خود به چیز دیگری فکر نمی‌کنند. صهیون، دشمنی دیرینه خود را با ایران و ایرانیان، در جشن پوریم –مصادف با ۴ و ۵ فرودین ۱۴۰۳- فریاد زده و می‌زند و از هیچ ضربه‌ای به ایران دریغ نمی‌کند. در اغتشاشات سال گذشته، در نرم‌افزار‌های مختلف حتی برنامهٔ تماشای فیلم اندروید مانند «kmplayer» به طور آشکار آگهی استخدام کارمند اطلاعاتی منتشر می‌کردند. آمریکا که جریان آزاد اطلاعات را با همه‌گیری ابزار خود فریاد می‌کرد؛ با پیدا‌شدن رقیب، صدای تیک تاکِ عقب‌گردِ عملی از جریان آزاد را سر داد و با رای دو حزبی دستور به واگذاری تیک تاک به آمریکا را دیکته کرد. اما صد افسوس برخی، دنبال هموار‌کردن راه دسترسی دشمن شناخته‌شده به کلان‌داده و اطلاعات ایرانیان در جنگ شناختی هستند. أین تَذهَبون؟ ✍نسا خلیلی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
🔖پوسته فقط پوست هست یا بیشتر؟! ❗️خودمان به خودمان تعهد می‌دهیم که به هرزحمتی تعداد کاربر بیشتری برای برنامه‌های خارجی فراهم کنیم و اطلاعات در اختیار او برای آشوبِ بعدی، تعیین نرخ دلار و مدیریت افکار عمومی بدهیم. ❗️آن هم به نرم‌افزاری که حاضر نیست که حتی تعهدی برای همکاری محدود بدهد. چی‌شد به اینجا رسیدیم؟ ای غلامت عقل و تدبيرات هوش چون چنينی خويش را ارزان فروش ✍ نسا خلیلی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نام خالقِ زن ✍یک بانو به مثابۀ یک اُمّت ۱. چه جذْبه‌ای! چه شأن و مقامی دارد خدیجه در میان قریش! چه مال و منالی! چه تجارتی؛ همه‌ی مردم از زن و مرد برگرداگرد او حلقه زده‌اند تا از این جاه و جلال برخوردار شوند؛ و خدیجه چه با متانت و سخاوتمندانه بدون ذره‌ای بُخل، همه را از خوان نعمت الهی بهره‌مند می‌سازد. ناگهان کلامی الهی قلب خدیجه را دگرگون می‌سازد؛ دیگر خدیجه واله‌ و شیدای این نفحه‌ی الهی است و با تیزبینی و عقلانیتی که دارد، در آن دوران تاریکی و انحراف، آنچنان مجذوب راه حق می‌شود که پیامبر فرمود: «خدا را شکر که خدیجه را همسر من قرار داد چرا که من عاشق او بودم» (المستدرک علی‌الصحیحین، ج3۳، ص۲۰۱) ۲. حضرت خدیجه برای تبیین اسلام، همه‌ی عزت و آبرو و اموال و ثروتش را در راه نشر و دعوت به اسلام خرج کرد و از آن ثروت بی‌کران و تجارت گسترده چیز چندانی برایش باقی نماند. از سوی دیگر، به‌خاطر موضع‌گیری‌های سرسختانه‌اش در برابر اندیشه‌های ارتجاعی و کفرآلود که زنان قریش به آنها خُو گرفته و مدافع آن بودند؛ ایستاد. زنان قریش گفتند؛ همسرت نسبت به اعتقادات و سبک زندگی ما حرف‌هایی زده که باعث شده است ما و روسای قبایل و شوهرانمان به ستوه بیاییم. بنابراین رفت و آمد با تو را تحریم می‌کنیم و جریان شعب ابی‌طالب از همین‌جا شروع شد.  ۳. به گفته مجلسی در (بحار، ج ۱۸، ص‏۲۰۲) پیامبر ندای «قولوا لا اله الاّ‌اللّه تفلحوا» که رهانيدن انسان از سلطه طاغوت‌هاست را سر داده بود و این شعار و اعتقاد، مخالف اعتقادات طاغوتی قریش بود. آری، تمام ظلم‌ها، هجمه‌ها و تحریفاتی که در تاریخ نسبت به حضرت خدیجه علیهاالسلام وارد شده به این خاطر است که، اول زنی است که اسلام آورد و از همان لحظه آغاز، ایمانش را با قبول ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام به درجه کمال رساند. رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: «جناب خدیجه (سلام‌الله‌علیها) حقیقتاً مظلوم است؛ به‌خاطر اینکه شَرف همسرى پیغمبر در مورد ایشان داراى یک ارزش مضاعف است؛ دیگران مشرّف به شَرف همسرى پیغمبر شدند لکن این رنج‌هایى را که پیغمبر در عمده‌ى دوران رسالت به آن‌ها مبتلا بودند ندیدند.» (۲۰اردیبهشت۱۳۹۵) ۴. او در لبیک به دعوت خدا و اسلام در زمانه‌ای که دنیا سراسر از سیاهی و ظلمات و دعوت به شهوات بود؛ به مثابۀ یک امت، همراه ابوطالب پشتیبان نبوت و ولایت شد و از هیچ تهدید و تحریم و آزاری ترس به خود راه نداد. تا آنجا که زنان قریش نیز او را در هنگامه تولد فرزندش، تنها و بی‌کس گذاشتند. و خدایی که جبران‌کننده است برای به دنیا آوردن فرزندش، چهار زن بهشتی را بر بالینش حاضر و او را شایسته و سزاوار مادریِ دُردانۀ جهان خلقت کرد. ۵. در کتاب در محضر بهجت (ج١، ص ١۵٨) آمده است: «بعد از وفات حضرت ابوطالب و حضرت خدیجه به پیامبر وحی شد که دیگر در مکه ناصر و یاور نداری از مکه هجرت کن». راز عجیب عاشقی پیامبر نسبت به حضرت خدیجه علاوه بر همۀ شایستگی‌هایش، ایستادگی و مقاومت مظلومانۀ او در راه خدا و دفاع از ولایت است. او به‌خاطر دین از همه‌چیز خود دست شُست و به عنوان یک زن به تنهایی، در مقابل جریان کفرآلود زمانش به تبعیت از رهبری الهی ایستاد، در راه حق استقامت کرد و در اثر این ایستادگی، پیامبر را در ساختن جامعۀ اسلامی یاری نمود تا الگویی برای تمام زنان تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز باشد. اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا مَنْ وَفَتْ بِالْعُبُودِیَّةِ حَقَّ‌الْوَفآءِ، وَ اَسْلَمَتْ نَفْسَاً وَ اَنْفَقْتَ مالَها لِسَیِّدِ‌الْأَنْبِیآءِ. ✍خالقی @enqelabi_nevesht 📌کانال نوشته‌های انقلابی