eitaa logo
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
1.8هزار دنبال‌کننده
867 عکس
210 ویدیو
11 فایل
❞ فلسفه، علوم اجتماعی، شعر ❝ « یک نیمه من شعور افلاطون است یک نیمه دیگرم دل مجنون است » • گروه #شعر و هنر چامه : https://eitaa.com/joinchat/1530200446C77195466fb 👥 ارتباط: @taha_mojahed تبادل نداریم🙏
مشاهده در ایتا
دانلود
مرا از انجمن در گوشه‌ی خلوت نشانیدی ولی با مدعی خوش خلوتی در انجمن داری... لینک عضویت در گروه و هنر 🍃 : https://eitaa.com/joinchat/1530200446C77195466fb
• انتظار تحول علوم انسانی و حل مسئله جامعه با برگه ای که صرفا گواهی میدهد شما فلان تعداد جلسه در دانشگاه برای گرفتن فلان مدرک حاضر بوده‌ اید یک کمدی علمی است. . . . ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
📝 مدرک Ph.D ولد نامشروع برای سنت علمی ایرانی اسلامی. ❖ فکر میکنم اکثر ما ماجرای عدم پذیرش مدرک دکتری افتخاری از سمت دانشگاه تهران که قرار بود به مقام معظم رهبری داده شود را شنیده ایم که ایشان در جواب این پیشنهاد گفته بودند: -این مسئله و ابراز محبت دانشگاهیان برای بنده افتخار است اما از پذیرش آن معذورم و اگر خدای کریم کمک کند به همان مثاق طلبگی متعهدو پایبند خواهم بود. به نظر من این عدم پذیرش دکتری از جانب مقام معظم رهبری یک ریشه تاریخی و فلسفی عمیقی داردکه باید در مفهوم علم و سنت شکل گیری علم در فلسفه اسلامی جستجو کنیم . برای اینکه توجه شما را به نحوه شکل گیری دکتری در جهان مدرن جلب کرده باشم بخشی از توضیح دکتر را در ذیل یادآوری میکنم: - تا قبل از کنت فلسفه و علم تقریبا مفاهیمی مترادف داشتند و تفاوت آن ها نهایتا در حد تفاوت .intellect و reason بود یعنی science نیز ناظر به مراتب جزءی تر علوم و فلسفه ناظر به مراتب عالی تر علوم بود. بقایای معنای پیشین فلسفه ( به معنی غربی آن) همان است که امروز نیز در مفهوم Ph.Dحضور دارد.Ph.D مخفف کلمه لاتین فیلوسوفیای دکتر Pilosophiae Doctor است و برای اعلی درجه از هر علم به کار برده می شود. پارسانیا فلسفه و روش علوم اجتماعی صفحه 95 در مقابل این دیدگاه میتوان مفهوم علم در سنت ایرانی اسلامی خودمان را بازنگری کرد یعنی آنچه غرب برای شکل گیری معنی دکتری در حال حاضر طی کرده است را اساسا ما نمیتوانیم در شکل گیری مفهوم علم و تاریخ علم در سنت خودمان بیابیم. اینکه مفهوم علم در سنت فلسفه ما چیست از ظرفیت این اوراق خارج است اما خواننده محترم را به بحث اتحاد عالم و معلوم در بیان فلاسفه خودمان ارجاع میدهم . •صد افسوس به جای ساخت چهارچوب های هویت بخش متناسب با فرهنگ و مدل سنت علمی خودمان که تمام مسائل جزئی از مقاله نویسی بومی تا اجازه اجتهاد و شاگرد پروری و ... را میتواند در بر بگیرد به بهانه اصلاح وضعیت علمی حوزه و نظم دهی به آن سعی در و انفعال از ساختار های غربی موجود کرده است به طوری که ما برای آنکه بتواند حرف خود را در این بازار عرضه نماید چاره ای جز گرفتن مدرک غیر حوزوی نمیبیند تا شاید بتواند از این راه سنت خود را احیا نماید. ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
• برای آنکه بدانید بین اسلام واقعی و آنچه بین اسلام معرفی کرده اند‌ چقدر فرق است به تفاوت گستره بحث رساله های عملیه با قرآن رجوع کنید. ___ ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
4_5843876534665872981.mp3
5.81M
• ز کرشمه ی زلالت ، ره منزلی نشان ده به کسی که بی تو راهی ، سوی هیچ سو ندارد 📻 عضویت در گروه و هنر ما 🍃 : https://eitaa.com/joinchat/1530200446C77195466fb
❖ امام خمینی شخصیتی از جنس انبیا و معصومین بود، نباید او را با هیچ یک از شخصیت های دیگر مقایسه کرد. 📝 . . . . • پ.ن؛ او شاید پیامبر نبود اما بی شک از یادآوران بود، یادآور دورانی که ما برای آن آمده بودیم. روحش در کنار انبیاء و معصومین غریق رحمت الهی باد. ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
• قسمت سخت سخنرانی این شعارهای بی وقتی هست که یه عده جوگیر هی دارن میدن...
• سی ثانیه بعد سخنرانی رهبری میاید سخنرایشو توی پخش زنده تحلیل میکنید؟ کی فرصت کردین فکر کنید؟ محتوای سخنرانی امروز اصلا توی تحلیلتون موضوعیتی داشت یا صرفا چندتا جمله ازش میارید که بگین آقام حرف منو میخواست بزنه؟
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
❖ امام خمینی شخصیتی از جنس انبیا و معصومین بود، نباید او را با هیچ یک از شخصیت های دیگر مقایسه کرد.
10.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آن‌ها از آدم می‌ترسند! • فکر کردند کار آخوند پوسیده این است که برود یک گوشه ای احکام حیض و نفاس بخواند. - جلسات درس ولایت فقیه- ۱۳۸۹ ه.ق • سیمافکر ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
📝 بزرگداشت رحلت انسان دینی صرفا سوگواری نیست، احیا است. • انسانی که تازه متولد میشود تنها واجد یک حیات مادی است. او به زحمت میتواند از قوای مادی خود در نهایت مطلوبیت استفاده کند و حتی راه برود او قوه بسیاری از کمالات را دارد اما در ابتدا چیزی جز حیوان نیست. برای آغاز حیوانیت نفوس نوع انسان نمیتوان بزرگداشتی گرفت. • این انسان زمانی که واجد حیات میشود یعنی قوه رشد در او پدیدار میگردد این قوه رشد یعنی اینکه توان رسیدن به نهایت کمال را به اندازه ظرفیت وجودی اش دارا میشود. • موت در بیان عرف گرچه از بین رفتن است که همراه با اندوه و غصه یادآوری می‌شود اما در حقیقت موت انسان آغاز حیات است یعنی موت آخرین مرتبه نفسانی ماست که در این دنیا میتوانستیم آن را به فعلیت برسانیم. • انسان در واقع موقع مرگ نهایت رشد و کمالی که میتوانست در حیات مادی خود کسب کند را واجد گشته است. یعنی مرگ است که به ما نشان میدهد آخرین اثر ما از حرکتی که در طول عمر داشتیم چیست؟ و آنچه از ما مانده است کدام است؟ • با این بیان بزرگداشت در نگاه دینی نه به معنی بزرگداشت غم وماتم آدمی بلکه بازخوانی آخرین مرتبه وجودی اثر فرد راحل است. • این گرامی داشت سوگواری نیست احیا است. اما صرفا برای انسانی که در مسیر حرکت زندگی خود اثری باقی گذاشته باشد میتوان بزرگداشت گرفت مگر نه که صرف زیست مادی که یک امر غیر باقی است را نمیتوان احیا کرد. • از این روست که آن اثری که انسان از خود در طول تاریخ باقی میگذارد نمیتواند دستخوش تحریف شود و بزرگداشت برای انسانی که در زیسته خود به غیر از کمال مادی چیزی را دارا نبود بی فایده و لغو است، چرا که از او چیزی جز اثر فعلی غیر مادی برجای نمانده که بتوان آن را پاس داشت. • پس پاسداشت رحلت ها همان پاسداشت اثر انسان‌است. ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
• یعنی فکر میکنم هیچ رسانه ای نمیتونه مثل این روایتگری اخبار تلویزیون بعد سخنرانی حضرت آقا کسالت بار و خسته کننده و تکراری از بیانات رهبری گزارش بده ...
• گزارش صدا و سیما یه طوریه که فک میکنی سی ساله حضرت آقا چندتا جمله تکراری رو توی سخنرانی هی تکرار میکنه! همینقدر خسته کننده و غیر خلاق و اداری طور و حال بد کن.