#جریان_شناسی_تفکر_التقاطی
🔘 ضربه به نظام نوپای اسلامی
🔻حاملان افکار التقاطی در عصر انقلاب اسلامی
❇️ با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جریانها، گفتمانها و مکاتبی که در عصر پهلوی فعال بودند با شدت بیشتری به فعالیت خود ادامه دادند.
❇️ یکی از این جریانها، جریان التقاطیگری است که متاثر از التقاطیگری در عصر پهلوی است.
❇️ التقاطیون عصر پساانقلاب با التقاط نظری بین اسلام و سوسیالیسم و مارکسیسم، همچنین التقاط بین اسلام و لیبرالیسم، با رویکردی جدیدتر مشغول فعالیت شدند.
❇️ اگرچه التقاطیون در اوایل انقلاب پایگاه اجتماعی ضعیفی داشتند، اما شتابزدگی آنها برای کسب قدرت سیاسی باعث بروز برخی ضربات جبرانناپذیر به انقلاب اسلامی شد که هنوز هم استمرار دارد.
❇️ ایجاد چالش، آشوب و جنگ مسلحانه علیه نظام نوپای اسلامی، ترور شخصیتهای انقلابی و ... بخشی از این ضربات جبرانناپذیر محسوب میشود.
📚جریان شناسی تفکر انتقادی در ایران معاصر ۲۱۴
🔻 فمینیسم؛ فریبِ بزرگ!
🚫 #جریان_فمینیسم در ایران با رویکرد تبعیت محض از فرهنگ غالب عصر مدرن در غرب، در بازۀ زمانی 1382 تا 1388 با محوریت "جمع هماندیشی زنان" به وحدت نسبی میان کلیۀ انجمنها و گروههای فمینیستی رسید!
🚫به طور کلی در این دوره جریان فمینیسم سه ویژگی دارد؛ اول اینکه در عین حفظ تشکل های مختلف خود، با تاکید بر ویژگیهای زنانه با ایجاد ائتلافهای متعدد همچون جمع هماندیشی زنان، کمپین یک میلیون امضا، ائتلاف علیه لایحۀ خانواده و همگرایی جنبش زنان برای طرح مطالبات در انتخابات به وحدت میرسد.
🚫دوم اینکه تاکید بر ارزشهای مشترک زنانه و ائتلاف، وجههای متمایز و مستقل از دیگر گروههای سیاسی به آن جریان میدهد و سوم اینکه جنبش زنان از جنبشی برای زنان به جنبشی برای دموکراسی غربی تنزل می یابد!
🚫جریان فمنیسم پس از سال88 و به ویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری دچار رکود شد؛ در این دوره جریان فمینیسم با جریان فتنه همراه میشود و ضمن شرکت فعال در اغتشاشات، خواستههای فمینیستی خود را پیگیری میکند!
🚫در مجموع پس از فتنۀ88 به علت فرار بسیاری از فعالان فمینیسم از کشور و یا زندانی و تحت نظر قرار گرفتن آنها در داخل، این جریان به جریانی مرده تبدیل شد.
🚫حتی پس از سال1392 نیز با وجود انتخاب "شهیندخت مولاوردی" به عنوان معاون زنان دولت حسن روحانی و نیز اجازۀ فعالیت به شهلا شرکت جهت تاسیس ماهنامۀ "زنان امروز" این جریان نتوانست خودش را احیا کند.
♦️ ادامه دارد...
📚جریانشناسی فکری-فرهنگی فمینیسم
🔸اعلام مبلغ بُن اعتباری خرید کتاب
سی و چهارمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران
یارانه اعتباری خرید کتاب از ۳ روز قبل از آغاز نمایشگاه کتاب (هفدهم اردیبهشت) به اعضای هیأت علمی، دانشجویان و طلاب کشور تخصیص داده میشود.
یارانه اعتباری خرید کتاب از ۳ روز قبل از آغاز نمایشگاه کتاب (هفدهم اردیبهشت) به اعضای هیأت علمی، دانشجویان و طلاب کشور تخصیص داده میشود. متقاضیان میتوانند به ketab.ir مراجعه کنند و درخواست خود را برای دریافت یارانه اعتباری ثبت کنند.
سقف این یارانه برای دانشجویان و طلاب ۶۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۲۴۰ هزار تومان سهم وزارت فرهنگ است. سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیأت علمی هم ۷۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۳۵۰ هزار تومان برعهده وزارت فرهنگ خواهد بود.
این یارانهها صرفاً در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران قابل استفاده است و بهصورت اعتبار خرید به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا میکند. برای دریافت این یارانه در هنگام درخواست نیازی به واریز وجه نیست و یارانه اختصاصی در زمان خرید کتاب محاسبه و کسر خواهد شد.
سیوچهارمین نمایشگاه کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان بهصورت مجازی در ketab.ir برگزار می گردد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تشرف رئیسجمهور به داخل ضریح حضرت رقیه(س)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 فرا رسیدن سالروز وفات سیدالکریم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام را تسلیت میگوییم.
📣 #آیین_رونمایی
✅ آیین رونمایی کتاب #حقیقت_عظیم
شامل بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) دربارهی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) از سال 1351 شمسی
👤سخنران: حجت الاسلام و المسلمین میرهاشم حسینی
🗓 زمان: یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
🕰 ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲
📍مکان: قم- جامعة الزهراء (س) - سالن بیداری اسلامی
5.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آینده خواندنی است
🔹سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) و به صورت مجازی همزمان در ketab.ir جهت عضویت در کانال پیام رسان بله نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عدد ۱۰ را به ۱۰۰۰۵۸۸۲ پیامک کنید.
🔻ما را در پیام رسان ایتا دنبال کنید🔻
کانال ایتا
@entesharat_zamzam_hedayat
🔻چرا نفاق، چرا دورویی؟!
🔻قسمت دوازهم👇🏻
🔴برای بررسی سیر تطور تاریخی #جریان_نفاق لازم است ابتدا به پیدایش این رذیلۀ اخلاقی در جامعۀ مسلمین آگاهی پیدا کرد.
🔴بسیاری از اندیشمندان معتقدند که جریان نفاق در صدر اسلام در مکه وجود داشت ولی در مدینه گسترش یافت و برای این ادعا استدلالهایی دارند.
🔴اول؛ نفاق ریشههای عمیقی دارد و تا زمینه های آن وجود نداشته باشد نمیتواند گسترش یابد.
🔴 دوم؛ مخالفت جریان نفاق با اصلِ "اسلام" است؛ حتی اگر جامعۀ اسلامی کوچک و از قدرت چندانی هم برخوردار نباشد، باز هم این دشمنی وجود دارد که جبهۀ نفاق تشکیل شود.
🔴سوم؛ ترس جریان نفاق از قدرت اسلام میباشد؛ گسترش روزافزون اسلام و فزونی اقتدار مسلمین همواره سبب ترس جریان نفاق از صدر اسلام تا به امروز بودهاست؛ اشراف مکه که از گرایش روزافزون مردم به اسلام واهمه داشتند با تظاهر به اسلام زمینه های نفوذ اجتماعی، سیاسی و دستیابی به حاکمیت آینده را برای خودشان طرحریزی کردند!
🔴از دیگر استدلالهایی که میتوان در کنار استدلالهای فوق برای این ادعا برشمرد؛ آیات مکی نفاق است👇🏻
🔴کسانی هستند که میگویند به خدا ایمان آوردیم اما هنگامی که در راه خدا آزار میبینند وحشت میکنند، هنگامی که پیروزی از جانب پروردگار بیاید میگویند ما هم با شما بودیم، آیا خدا به آنچه در سینۀ جهانیان است آگاهتر نیست؟ مسلماً خدا مومنان و منافقان را میشناسد(عنکبوت؛10-11)
♦️ادامه دارد...
📚جریانشناسی نفاق با رویکرد قرآنبنیان
🔻ما را در پیام رسان ایتا دنبال کنید🔻
کانال ایتا
@entesharat_zamzam_hedayat
#تبیین_نظر_یه_مقاومت
یاد داشت چهارم
معرفی بخشی از این اثر
📗مقاومت در اندیشۀ آیتالله خامنهای
وجه مشترک معنای مقاومت و کلمات مترادفی چون استقامت، ایستادگی و صبر، تلاش ممتد در راه ارزشها و اهداف است. در بیانات مقام معظم رهبری بر چنین رویکردی بسیار تأکید شده است؛ بهگونهایکه هرگاه ایشان درصدد تعریف استقامت، ایستادگی و صبر برآمدهاند، دربارۀ راه و روش نیز صحبت کردهاند. مقاومت در راه درست، منحرف نشدن از راه، ناامید نشدن از راه، اصلاح کردن اشتباهات راه و شناختن درست راه، از مواردیاند که بیانگر تعریف مقام معظم رهبری از مقاومتاند. با تهیه این کتاب می توانید گزارههاییکه بیانکنندۀ معنای مقاومت در اندیشۀ مقام معظم رهبری هستند را مطالعه نمایید.
این مطالب در صفحه 42 کتاب تبیین نظریه مقاومت آمده است.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
💌 لینک عضویت
کانال ایتا
@entesharat_zamzam_hedayat
تور مجازی :
https://www.irantour360.com/panorama/pano-70/
🔻 فمینیسم؛ فریبِ بزرگ!
🚫 تحولات و فراز و نشیبهای تاریخیِ #جریان_فمینیسم در ایرانِ پس از انقلاب اسلامی را میتوان به شش مقطع تقسیم کرد.
1️⃣ اولین مقطع که میتوان آن را "فمینیسم حاشیه ای" نامید؛ پس از انقلاب1357به ویژه از سال 1358 آغاز می شود و تا نیمۀ دهۀ60 ادامه می یابد!
🚫 در این دوره جریان فمینیسم در حاشیۀ گروه های سیاسی اعم از گروه هایی که با ائدئولوژی لیبرالیستی-ناسیونالیستی و مارکسیستی-سوسیالیستی قرار دارد و برای رسیدن به اهداف سیاسی آن گروه ها به خصوص تلاش در جهت تغییر نظام اسلامی فعالیت می کند!
🚫 به عبارت دقیقتر مسائل گروه ها در اولویت است و مسئلۀ زنان در حاشیه قرار دارد!
2️⃣ اواسط دهۀ شصت تا اواسط دهۀ هفتاد مقطع دوم فعالیت جریان فمینیسمِ پس از انقلاب اسلامی در داخل کشور است!
🚫 این جریان پس از چند سال رکود از اواسط این دهه به ویژه پس از خاتمۀ جنگ تحمیلی در سال 67 به آرامی هویتی مستقل و جنسیتی به خود گرفت و از حاشیۀ گروه های سیاسیِ غیرفمینیستی به درون متن حرکت کرد!
🚫 در این دوره فعالیت جریان فمینیسم در داخل ایران به طور عمده محدود به محافل خانگی است که می توان از آن با عنوان "فمینیسم محفلی" نام برد.
🚫 برگزاری مراسم هشت مارس و روز جهانی زن عمده ترین فعالیت این جریان در این دوره است!
♦️ ادامه دارد...
📚جریانشناسی فکری-فرهنگی فمینیسم
این اثر را می توانید از انتشارات زمزم هدایت و یا در نمایشگاه بزرگ کتاب در مصلای امام خمینی ره از هفته آینده تهیه نمایید آدرس فروشگاه انتشارات زمزم هدایت
قم خیابان شهید فاطمی (دورشهر) نبش کوچه شماره 3
☎️09122532887