eitaa logo
انتشارات زمزم هدایت
305 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
655 ویدیو
138 فایل
انتشارات زمزم هدایت وابسته به پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (علیه السلام) ناشر برتر در حوزه علوم انسانی و اسلامی ما اینجاییم👇 قم بلوار شهید محلاتی جنب پژوهشگاه امام صادق(ع) تلفن تماس: ۳۱۱۲۵۴۸۴_۰۲۵ زمزم هدایت👇
مشاهده در ایتا
دانلود
بخش دوم صفحه 114 📖نفی سبیل (تسلط) کفار و بیگانگان بر مسلمین، اصل پذیرفته‌شدۀ فقهی است؛ به این معنا که راه تسلط کفار و بیگانگان بر مسلمانان بسته است و مسلمانان باید از هر اقدام که استیلا و تفوق بیگانگان را به‌دنبال دارد، خودداری کنند. ازجمله دلایلی که این قاعده از آن استخراج شده است، آیۀ 141 سورۀ نساء است: « ... وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرينَ عَلَى الْمُؤْمِنينَ سَبيلاً؛ خداوند هرگز کافران را بر مؤمنان تسلطی نداده است.» این آیه صراحت دارد به اینکه خداوند تحت هیچ شرایطی کافران را بر مسلمانان مسلط نکرده است. درصورتی‌که مؤمنین ملتزم به لوازم ایمان باشند، به‌اذن خدا غالب خواهند شد. این وعدۀ صریح خداوند است:‏ «وَلا تَهِنُوا وَلا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ» (آل‌عمران: 139). در روایات نیز بر نفی سلطۀ کفار و بیگانگان بر مسلمین تأکید شده است. مشهورترین نصی که دراین‌زمینه وجود دارد، این روایت است: «الْإِسْلَامُ يَعْلُو وَلَا يُعْلَی‏ عَلَيْهِ وَالْكُفَّارُ بِمَنْزِلَۀ الْمَوْتَی لَا يَحْجُبُونَ وَلَا يَرِثُونَ.» این اصل درصدد حفظ عزت مسلمین است؛ همان چیزی که خدواند در قرآن به آن اشاره فرموده است: «وَلِلَّهِ الْعِزَّۀ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَلكِنَّ الْمُنافِقِينَ لا يَعْلَمُونَ» (منافقون: 8). 🔻ما را در پیام رسان ایتا دنبال کنید🔻 کانال ایتا @entesharat_zamzam_hedayat
10.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎥بدون تعارف با خانواده شهید غیرت و ناموس، شهید حمیدرضا الداغی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مقام معظم رهبری (مد ظله العالی): حقاً و انصافاً مرحوم شهید مطهری یک انسان بزرگ و برجسته بود. خدای متعال هم این مرد بزرگ را ماجور کرد. پاداش داد و شهادت را نصیب او کرد؛ در واقع او را زنده نگه داشت. 🌷 سالروز شهادت استاد و معلم شهید آیت الله مرتضی مطهری را گرامی می‌داریم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به این قشنگی که تو شهید شده‌ای ما حتی نمی‌توانیم بخوابیم .... شهادت : ۱۳۶۵/۲/۱۲ فکه / عملیات سیدالشهداء
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📗 میلیشیا 📌 معرفی کتاب «میلیشیا» در یک دقیقه 📘کتاب «میلیشیا» به قلم مریم رمضانی روایتی از جنایت‌های منافقین در قالب رمان است که به شیوه جذب، قواعد سازمانی مجاهدین خلق و به طور کلی روند کاری آن‌ها و تاثیری که روی افراد و خانوادۀ آن‌ها دارند می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه زندگی‌ مشترکی که با عشق آغاز شده، به انحطاط کشیده می‌شود.
بخش سوم هر سه نمونۀ مقاومت (غریزی، عقلانی و وحیانی) با محدویت‌هایی همراه‌اند: گاه این محدویت‌ها بیرونی‌اند؛ و گاه درونی‌اند؛ یعنی در تقابل غریزه و عقل با یکدیگر رخ می‌دهند. قوای انسانی، اعم از غریزی و عقلانی، همواره برای تسلط بر مملکت روح با یکدیگر در رقابت‌اند. این موضوع در کتب اخلاق اسلامی، ازجمله کتاب معراج السعادۀ نراقی و کتب امام خمینی، ازجمله کتاب شرح جنود عقل و جهل، به‌تفصیل تبیین شده است. از نتایج این مباحث بهره می‌گیریم که مملکت روح میدان تاخت‌وتاز بی‌امان قوای نفسانی است. بنابراین همواره انسان در معرض افراط و تفریط است. برهمین‌اساس مقاومت به‌عنوان یک پدیده و فعل انسانی همواره متأثر از افراط و تفریط‌های انسان است. در این نبرد نفسانی، گاه مقاومت غریزی و گاه مقاومت عقلانی غلبه می‌کنند. منظور از مقاومت عقلانی مقاومتی است که براساس محاسبۀ سود و زیانِ محسوس عمل می‌کند. با این مقدمه می‌توان موانع مقاومتِ برآمده از ارزش را تصور کرد. درواقع آن‌گاه که مقاومت غریزی و عقلانی به‌درستی عمل کنند و تحت حکومت مقاومت برآمده از ارزش قرار گیرند، محدویت‌های مقاومت ارزشی برطرف می‌شود؛ اما نکته این است که آن حالت یا لحظه‌ای که مقاومت ارزشی بر انسان یا جوامع انسان حاکم شود، بسیار کمیاب است؛ زیرا در زمانی که انبیای الهی و امامان معصوم در بین انسان‌ها و جوامع وجود داشته‌اند، به‌ندرت امکان چنین حکومتی فراهم شده است. درنهایت می‌توان نتیجه گرفت که مقاومت انسان با موانع جدی درونی و بیرونی مواجه است @entesharat_zamzam_hedayat
🔘 ضربه به نظام نوپای اسلامی 🔻حاملان افکار التقاطی در عصر انقلاب اسلامی ❇️ با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جریان‌ها، گفتمان‌ها و مکاتبی که در عصر پهلوی فعال بودند با شدت بیشتری به فعالیت خود ادامه دادند. ❇️ یکی از این جریان‌ها، جریان‌ التقاطی‌گری است که متاثر از التقاطی‌گری در عصر پهلوی است. ❇️ التقاطیون عصر پساانقلاب با التقاط نظری بین اسلام و سوسیالیسم و مارکسیسم، همچنین التقاط بین اسلام و لیبرالیسم، با رویکردی جدیدتر مشغول فعالیت شدند. ❇️ اگرچه التقاطیون در اوایل انقلاب پایگاه اجتماعی ضعیفی داشتند، اما شتاب‌زدگی آن‌ها برای کسب قدرت سیاسی باعث بروز برخی ضربات جبران‌ناپذیر به انقلاب اسلامی شد که هنوز هم استمرار دارد. ❇️ ایجاد چالش، آشوب و جنگ مسلحانه علیه نظام نوپای اسلامی، ترور شخصیت‌های انقلابی و ... بخشی از این ضربات جبران‌ناپذیر محسوب می‌شود. 📚جریان شناسی تفکر انتقادی در ایران معاصر ۲۱۴
🔻 فمینیسم؛ فریبِ بزرگ! 🚫 در ایران با رویکرد تبعیت محض از فرهنگ غالب عصر مدرن در غرب، در بازۀ زمانی 1382 تا 1388 با محوریت "جمع هم‌اندیشی زنان" به وحدت نسبی میان کلیۀ انجمن‌ها و گروه‌های فمینیستی رسید! 🚫به طور کلی در این دوره جریان فمینیسم سه ویژگی دارد؛ اول اینکه در عین حفظ تشکل های مختلف خود، با تاکید بر ویژگی‌های زنانه با ایجاد ائتلاف‌های متعدد همچون جمع هم‌اندیشی زنان، کمپین یک میلیون امضا، ائتلاف علیه لایحۀ خانواده و همگرایی جنبش زنان برای طرح مطالبات در انتخابات به وحدت می‌رسد. 🚫دوم اینکه تاکید بر ارزش‌های مشترک زنانه و ائتلاف، وجهه‌ای متمایز و مستقل از دیگر گروه‌های سیاسی به آن جریان می‌دهد و سوم اینکه جنبش زنان از جنبشی برای زنان به جنبشی برای دموکراسی غربی تنزل می یابد! 🚫جریان فمنیسم پس از سال88 و به ویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری دچار رکود شد؛ در این دوره جریان فمینیسم با جریان فتنه همراه می‌شود و ضمن شرکت فعال در اغتشاشات، خواسته‌های فمینیستی خود را پیگیری می‌کند! 🚫در مجموع پس از فتنۀ88 به علت فرار بسیاری از فعالان فمینیسم از کشور و یا زندانی و تحت نظر قرار گرفتن آنها در داخل، این جریان به جریانی مرده تبدیل شد. 🚫حتی پس از سال1392 نیز با وجود انتخاب "شهیندخت مولاوردی" به عنوان معاون زنان دولت حسن روحانی و نیز اجازۀ فعالیت به شهلا شرکت جهت تاسیس ماهنامۀ "زنان امروز" این جریان نتوانست خودش را احیا کند. ♦️ ادامه دارد... 📚جریان‌شناسی فکری-فرهنگی فمینیسم
🔸اعلام مبلغ بُن اعتباری خرید کتاب سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یارانه اعتباری خرید کتاب از ۳ روز قبل از آغاز نمایشگاه کتاب (هفدهم اردیبهشت‌) به اعضای هیأت علمی، دانشجویان و طلاب کشور تخصیص داده می‌شود. یارانه اعتباری خرید کتاب از ۳ روز قبل از آغاز نمایشگاه کتاب (هفدهم اردیبهشت‌) به اعضای هیأت علمی، دانشجویان و طلاب کشور تخصیص داده می‌شود. متقاضیان می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند و درخواست خود را برای دریافت یارانه اعتباری ثبت کنند. سقف این یارانه برای دانشجویان و طلاب ۶۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۲۴۰ هزار تومان سهم وزارت فرهنگ است. سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیأت علمی هم ۷۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۳۵۰ هزار تومان برعهده وزارت فرهنگ خواهد بود. این یارانه‌ها صرفاً در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران قابل استفاده است و به‌صورت اعتبار خرید به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند. برای دریافت این یارانه در هنگام درخواست نیازی به واریز وجه نیست و یارانه اختصاصی در زمان خرید کتاب محاسبه و کسر خواهد شد. سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ در مصلی امام خمینی‌ (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار می گردد.