eitaa logo
عرفان نما
1.9هزار دنبال‌کننده
375 عکس
238 ویدیو
39 فایل
نقد شبه معنویت‌های نوپدید وابسته به مؤسسهٔ فرق و ادیان حق پژوهی مشهد 📩 ارتباط: @Haghpajohi_QZ @haqpajouhi 🔗 سایت: haghpajohi.ir/category/nozoho ⛓️‍💥 کانال تلگرام: t.me/erfan_nama 🔰 لینک گروه عرفان نما eitaa.com/joinchat/2749366708Cf7db90c1ed
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حق پژوهی
📹 فیلم‌های کامل نشست تخصّصی «قانون جذب و راز کائنات» 🎞 هم‌اكنون از صفحه آپارات موسسه راهبردی حق پژوهی ببینید http://www.aparat.com/haghpajohi 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 | رهگذر پرآشوب قسمت نهم ‼️افسانهٔ شهادت آب 👤استاد حمیدرضا مظاهری سیف عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
🔴 پس‌لرزه‌های بازداشت سعید محمدی دورکی 🔻 پس از بازداشت سعید محمدی دورکی توسط حافظان امنیت در فرودگاه امام خمینی ره، مهدی ولی‌پور از مسترهای جدا شده از که شاگردی دورکی را پذیرفته و به اشاعه اندیشه‌های او مشغول بود، ویژه‌برنامه‌ای را بر روی کانال یوتیوب خود منتشر کرد. 🔻 در این ویژه‌برنامه، ولی‌پور با تأکید بر عدم بازداشت دورکی مدعی شد که وی همانند حضرت موسی علیه‌السلام به کوه طور رفته و اکنون پیروان دورکی موظف‌اند از خودش به‌عنوان هارون امت پیروی کنند. ولی‌پور همچنین هشدار می‌دهد که عدم پیروی از خودش سرنوشتی همچون سرنوشت قوم بنی‌اسرائیل را برای پیروان دورکی به همراه خواهد داشت. 🔅@erfannama
✍️ پاسخ به پرسش مخاطبان سایت حق پژوهی ❓ لطفاً در مورد شکرگزاری در قانون جذب راهنمایی بفرمایید. ✅ پاسخ را هم‌اکنون از سایت حق پژوهی بخوانید. 🖇شما هم می‌توانید سوالات فرقه‌ای خود را از بخش سوالات و شبهات سایت حق پژوهی مطرح کنید. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝 دین با اخلاق، انسانیت و معنویت چه رابطه ای دارد؟ ❓آیا اول باید اخلاق مدار شویم بعد دیندار؟ ❗️جذب جوانان به دین، آری، اما نه به قیمت‌ تحریف دین. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
📚 | روایت انحراف 🔹کتاب روایت انحراف درصدد بیان و روایت انحرافات عرفان های نوظهور فعال در ایران و بررسی آن‌هاست. 📖نویسنده این کتاب تعریفی از عرفان اسلامی، عرفان‌های نوظهور و معنویت و ویژگی‌های آن‌ها ارائه داده و سپس به معرفی جریان‌های عمده مدعی معنویت در ایران پرداخته است. 📗از جمله آن‌ها می‌توان از سای بابا، رام الله، اُشو، اکنکار، پائولو کوئلیو، دالایی لاما، عرفان_حلقه، یوگا، کریشنا مورتی، فالون‌دافا، شیطان پرستی و... نام برد. 📕این کتاب اهداف، جامعه هدف، شیوه اثرگذاری و ابزارهای تبلیغی آن‌ها را بیان کرده تا بتواند یاری‌رسان مبلّغان و مربیان برای آگاهی دادن به جامعه و نجات آنان و همچنین تبلیغ معارف اسلام باشد. ✍ نویسنده: سعید صدری برای تهیه کتاب کلیک کنید👇 🛒https://ketabejamkaran.ir/145896 عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
| تناسخ در متون دینی 🔹یکی از انحرافات اصلی شبه معنویت‌های نو پدید باور به تناسخ است که انکار معاد را در پی دارد. طبق نظر آن‌هایی که به تناسخ عقیده دارند قیامت، رسیدگی به حساب‌ها، بهشت و دوزخ‌ و خلاصه ثواب و عقاب عالم آخرت، جایگاه واقعی خود را از دست می‌دهد و جایی برای او باقی نمی‌ماند... ◀️ ادامه یادداشت را از سایت حق پژوهی بخوانید. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
📱 آقای مدعیِ عرفانِ غیر سیاسی! در کشوری که ساکنید با امثال توماج صالحی‌ها چه می‌کنند؟ عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معنویت مدرن مثل مواد مخدر عمل می‌کند! استاد حسن رحیم‌ پورازغدی: 🔹تقریبا همه دنیا الان معنویت را قبول دارند. 🔸در معنویت مدرن، شیطان‌پرستی با خداپرستی فرقی نمی‌کند! عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 پیدا شدن یسنا؛ از ادعایِ جن‌گیرِ شیاد تا تلاش هلال احمر 🔺این آقا میگه یه خانمی که تو این روستا با جن‌ها در ارتباطه، گفته یسنا بالای کوه، دستِ یک جن افتاده؛ این زن با تعدادی همراه و چند سگ رفتن بالای کوه و از جن درخواست کردن بچه رو پس بده اما هیچ کاری انجام نشد و ناامید برگشتیم پایین 🔺یسنا دختر ۴ ساله‌ای که در دشت گم شده بود، سالم پیدا شد اما نه آنجایی که جن‌گیرِ شیاد ادعا کرده بود و دروغگویی این خانم جن‌گیر آشکار شد. برای هر امری به این شیادان مراجعه نکنید... عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
نقد قانون جذب ۲.mp3
10.35M
| دوره آشنایی با نقد قانون جذب / جلسه دوم 🎙 استاد حسن‌زاده عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سراغ سحر و جادو نرو! 🔸 احکامی که باید بدانیم. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
نقد قانون جذب ۳.mp3
12.64M
| دوره آشنایی با نقد قانون جذب / جلسه سوم 🎙 استاد حسن‌زاده عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️اعترافات سرکرده فرقه TSM در ایران 🔺فرقه TSM توسط فردی به نام جمشیدرضا حاجی اشرفی ایرانی‌الاصل مقیم آمریکا از حدوداً سال 1370 پایه‌گذاری و تشکیل شد. 🔺این فرقه با بهره‌گیری از روش‌های مدیتیشن (مراقبه از خود) و تفکر و تمرین باعث ایجاد تمرکز افراد در افکار خود شده و با بیان اصولی از بودیسم (آئین بودا و برخی مکاتب دیگر مانند هندو و زرتشت) برای خود فلسفه‌هایی از انسان و جهان ساخته است. 🔺تعالیم افراطی و غلط TSM باعث دوری برخی از افراد از نزدیکان و دوستانشان شده است. تعدادی از شاگردان این مکتب ضمن اعلام شکایت در این خصوص بیان داشته‌اند، تعالیم TSM بین همسران اختلاف ایجاد کرده و حتی همسرانی که هر دو رهرو TSM بودند، از یکدیگر جدا شده و یا در آستانه طلاق می‌باشند. 🔺فرقه TSM قبل از هر چیز با کشاندن افراد عضو به درون‌گرایی و انزوا و خودپردازی افراطی، نوعی انزواگرایی به ویژه در مسایل سیاسی و پیرامونی افراد ایجاد نموده است. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 دوره مقدماتی نقد 👤حجت‌الاسلام شمشیری 🔺جلسه سوم، بخش دوم مهم‌ترین عناوین مطرح شده: ✅خدایابی بدون شریعت و نفی هدایت تشریعی؛ از انحرافات فرقه ✅ هر مذهب و عقیده‌ای راهی به سوی خدا دارد! ✅ تاسیس دین جدید؛ نتیجه اعتقاد به تعالیم فرقه قسمت قبل متن کتاب عرفان‌وارهٔ حلقه قسمت بعد عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 | رهگذر پرآشوب قسمت دهم 🔅جذب انرژی؛ چالش‌ها و تناقض‌ها 👤استاد حمیدرضا مظاهری سیف عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
نقد قانون جذب ۴.mp3
13.87M
| دوره آشنایی با نقد قانون جذب / جلسه چهارم 🎙 استاد حسن‌زاده عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
📖 | «نگاهی متفاوت به افکار نیل دونالد والش»، دکتر رسول حسن‌زاده 💠 معنویت مبتنی بر ارزش‌های مادی 🔸 رهبران تفکر نوین به‌خصوص آقای والش با کاهش‌دادن مفاهیم متعالی معنوی سعی دارند معنویت مبتنی بر ارزش‌های مادی را نهادینه کنند؛ به همین دلیل صورت قدسی و متعالی نیایش با خدا در یک خیال‌پردازی ذهنی تقلیل می‌شود. (والش، گفتگو با خدا، جلد ۳، صفحه ۱۰۳) 🔸در این نوع نگرش دعا مهم‌ترین رکن نیایش، یعنی استمداد از خدا و خواندن او مطرح نیست؛ بلکه همین که انسان تصویرپردازی‌های ذهنی مثبت داشته باشد به آن دعا اطلاق می‌شود والش این نوع دعا را بالاترین مرتبه نیایش مطرح می‌کند. (والش، گفتگو با خدا، جلد ۳، صفحه ۹۴) 🔸در شیوه‌های دیگر دعا در تفکر نوین اگر از خدا نیز نامی برده شود دیگر خبری از زیباترین و عاشقانه‌ترین لحظه ارتباط بین عبد و معبود یعنی عبودیت نیست؛ بلکه خدا به‌عنوان غلام حلقه‌به‌گوش، مغلوب ذهن تصویرگر و رؤیاپرداز آدمی است که باید هر آن، ندای فرمان‌برداری به آدم را بگوید. (والش، دوستی با خدا، صفحه ۶۲) عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 آنچه کی پاپ بر سر طرفداران می‌آورد ✂️برشی از نشست «تحلیلی بر موج کره‌ای؛ از موسیقی تا فیلم» (۲) 👤استاد: سرکار خانم حیدری 🔗 رشته محتوا: ✂️ برش‌ها: (۱)... 📽 فیلم کامل نشست عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|سایت|ایتا|تلگرام|
| ترویج دین؛ از بلاگر کربلا تا سیره اهل بیت علیهم‌السلام 🔸به راستی چرا کسی از بلاگرهایی که نسخه دینی میپیچند احساس خطر نمی‌کند و سلامت روحی، معنوی و اعتقادی جامعه برایشان همچون سلامت جسمی مهم نیست؟ اگر مومنی بجای مسیر مشخص دین و الگوهای مشخص دینی از این افراد تبعیت کند باید خود را مسئول شقاوت خود بداند... ✏️ حجت‌الاسلام مهدی قیاسی کارگر مقدم 🔗 متن کامل یادداشت را در سایت فرقه نیوز بخوانید عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
عرفان نما
✍ #یادداشت| ترویج دین؛ از بلاگر کربلا تا سیره اهل بیت علیهم‌السلام 🔸به راستی چرا کسی از بلاگرهایی ک
| سوزنی به خود، جوالدوزی به دیگران 🔹من پژوهشگر و منتقد معنویت‌های نوپدیدم. به آشتیانی و آشتیانی‌ها نقد دارم؛ نقد جدی هم دارم؛ البته با او دعوا ندارم. اینجا هم قصد نقدش را ندارم. بعضی از دوستان عزیزم نقدهای خوبی نوشته‌اند. فعلاً هم از این می‌گذرم که بعضی از مداح‌ها و منبری‌ها معتقدند که اگر فردی بگوید: «حسین» کار تمام است و کسی نباید او را نقد کند و کارها و حرف‌های دیگرش را به چالش کشید! 🔸پریسا آشتیانی؛ یکی از صدها مثل خودش، کارآفرین باشد یا بلاگرِ عتبات یا استاد و سمیناریست یا هر چیز دیگر، بلد است با مخاطبش حرف بزند، می‌داند چگونه روی مخاطبش تأثیر بگذارد. آشتیانی و همفکرانش درک کرده‌اند که اگر مخاطبشان به سمت آن‌ها می‌آید، دنبال التیام دردهای روحی و روانی و حتی جسمی خود است. مخاطب در بدو امر حس می‌کند گفته‌های آنان کاربردی است و کارکرد دارد و برای مدتی حالش خوب می‌شود. 🔹حالا این طرف با این همه ظرفیت غنی و بدیع در آموزه‌های دینی، جمع زیادی از کارشناسان مذهبی، طلاب و… زبانشان، زبان قُم است، نه زبان قوم! در دههٔ کرامتیم، مگر امام رضا نفرمودند: اگر مردم زیبایی سخن ما را بدانند، جذبمان می‌شوند. 🔸بگذریم که بعضی‌ها می‌روند بالای منبر و تمام طول منبرشان نقل سخنانی ضعیف و غیرقابل‌دفاع دربارهٔ فضائل و مناقب اهل‌بیت است و چهار تا کلمه در کیفیت و چگونگی زندگی و کسب آرامش از دیدگاه اهل‌بیت نمی‌گویند. مشکل‌غم‌ودردی است که درد و غم ما را بی‌غم نکند باور و بی‌درد نداند! 🔹البته نمی‌خواهم سیاه‌نمایی کنم، هستند افرادی که تلاش دارند آموزه‌های دینی را به زبان قوم بگویند؛ ولی کافی نیست و گاه باید به‌روزرسانی بشود. خدا حفظ کند راشد یزدی‌ها را، پیر و شکسته شده‌اند؛ ولی باز هم درست و شیرین و قوی برای مردم حرف می‌زنند. ✏️ سید ابوالقاسم ظریف عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مَستِرِ جدا شده از حلقه، از مناظره با طاهری تا ترور! عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
⚠️ «طب آیورودا» یا عرفان درمان گرا چیست⁉️
⚠️«طب آیورودا» یا عرفان درمان گرا چیست؟ ♦️ « آیین آیورودا » به عقیدۀ پیروانش مجموعه‌ای از آگاهی باطنی در عرصه درمان است که دانشمندان و سالکان هندی در طول سالیان سال به تدریج از طریق مراقبه فکری و درون‌نگری کشف کرده‌اند. 🔷 طب آیورودا که از نظر گرایش‌های باطن گرایانه، به خواهر یوگا لقب یافته، نوعی طب کل‌نگر و کلیّت‌گرا است. 🔶 پیروان این روشِ پزشکی در یک اصل اتفاق نظر دارند که اساس موجودیت انسان نوعی انرژی کیهانی بوده که به دلیل هوشمندی و برخورداری از شعور درونی قادر است ضمن تحول درونی و باطنی، انسان را به شفا و بهبودی برساند. که به این شعور همگانی، آگاهی کیهانی نیز گفته می‌شود. 🔷 بزرگان آیوردوا معتقدند که این دانش از کتب « وداها » برخاسته که منبعی نسخ ناشدنی است [۱] چرا که بر روحانیون هند الهام شده است. آیوردوا تنها به عنوان درمان بر سر زبان‌ها نیست، بلکه از آن‌جا که دانشی اشراقی است، دانش و شیوۀ درست زندگانی محسوب می‌گردد که اصولش کاربرد جهانی و همگانی دارد. [۲] 🔶 طبق وداها تمام اشکال در حالت اولیه خود دارای سه اصل «گانا» که در تعادل کامل قرار دارند (ساتورا، راجاس، تاماس). تأثیر متقابل گاناها بر همدیگر موجب اختلال در تعادل آن‌ها شده و به منظور بازیابی و برگشت این تعادل، فعالیت آغاز شده که نتیجه آن خلق جریان انرژی «واتر و یا آکاش» است. 🔷 از آکاش، هوا و از هوا، آتش و سپس از آتش، آب و زمین به وجود می‌آید. هم‌زمان در طول فرایند خلقت، سه حوزه در حال شکل‌گیری است، مشتمل بر حوزه روحی (آگاهی) که توسط ساتوا خلق می‌شود. 🔶 حوزه قدرت که توسط راجاس خلق می‌شود و حوزه ماده که توسط تاماس بوجود می‌آید. این پنچ عنصر به حوزه ماده تعلق دارد و مواد سازنده بدن انسان هستند. 🔷 گفته می‌شود نظریۀ مربوط به سه دوشا؛ واتا (باد)، پیتا (صفرا)، و کافا (بلغم) از ابداعات آیورودا است. این سه دوشا تشکیل دهندۀ طبیعت شیمیایی هر موجود زنده است که توسط پنج عنصر ساخته شده‌اند. [۳] 🔶 هدف طب آیورودا تطبیق انرژی‌های درونی بدن انسان با تغییرات انرژی‌های محیطی و حفظ تعادل انرژیایی طبیعی کلّیت وجود انسان است. 🔷 طب آیورودا باور دارد که بدن انرژیایی یا کوانتومی انسان به واقع کالبد آگاهی و شعور کامل است و این شعور چنان کامل و ظریف ساز و ظریف پرداز است که همه چیز را می‌فهمد و به همه چیز محیط حتی اندک‌ترین افکار و عواطف دیگران واکنش نشان می‌دهد. علت بیماری در آیورودا افزایش یا کاهش این انرژی‌هاست. 🔶 آیورودا معتقد است عامل اولیه، تغییرات ذهن است. ذهن، بدن را به سوی بیماری یا سلامتی سوق می‌دهد و موجب عدم تعادل انرژی‌های درونی می‌شود. روش‌های بالا دستی در درمان دارد و دستی دیگر در معناگرایی و حقیقت‌جویی. 🔷 نکته قابل ذکر درباره این فنون این که هیچ‌کدام ادعای کارآمدی تام و کامل ندارند. بعضی از رهبران این آیین‌ها در گفته‌هایشان به نارسایی و ناکارامدی این مسلک‌ها اعتراف کرده‌اند. 🔶 چنان‌که یکی از افرادی که انتظار درمان از این طریق داشته و البته خود از بزرگان یکی از همین آیین‌هاست، در کتابش می‌نویسد: 🔷 « من ماه‌ها وقت خود را صرف انجام تمرینات مختلف چاکرایی می‌کردم، به کمک کریستال‌ها با انرژی دادن، با ایجاد حالت‌های روحی خاص. 🔶 تجربیات شخصی من این بوده که ضرر این گونه تمرین‌ها بیشتر از منافع آن بوده است، چنین مداخله‌ نا آگاهانه‌ای در طبیعت بدن، تنها سبب ناتوان ساختن بدن می‌شود. 🔷 پس بهتر است انسان جانب احتیاط را رعایت کند، در طی کار کردن با چاکراها تجربیات فراوانی رخ می‌دهند، اما هیچ یک نتوانستند به گونه‌ای پایدار زندگی مرا متحوّل کنند، در واقع در برابر حقیقت زندگی ارزش چندانی نداشتند ». [۴] 🔶 آن‌چه در باب عرفان‌های درمان‌گرا قابل توجه است این نکته مشترک است که اساسا این روش‌ها اگر هم در ادعای درمان که سنگ آن را بر سینه می‌زنند، به شکل کامل توفیق یابند، باید پرسید اساسا درمان چه نسبتی با عرفان دار. 🔷 عرفان به معنای راهی است که به معرفت الهی و رضایت ذات مقدسش منتهی می‌شود، چرا باید درمان جسمی مترادف معرفت الهی قلمداد شود. ♦️ چه تضمینی وجود دارد که اگر انسان‌ها در یک مرام به ظاهر معنوی، سلامت جسمی خویش را بازیابند به رضایت الهی هم دست یافته‌اند؟ [۵] 🔻 پی‌نوشت: [۱]. ساتیش‏چاندرا‏چاترجی و داتا، معرفی مکتب­‌های فلسفی هند، ص ۵۲ به بعد. [۲] و [۳]. جواهری، هریش؛ ماساژ آیورودیک، ص ۱۹.ص۲۰. [۴]. پرانا، اتریا، ص۷۹. [۵]. عرفان‌های کاذب؛ راه‌های نفوذ و راه‌کارهای مقابله، ص ۶۲. منبع؛ عرفان‌های کاذب عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | عرفانِ زندگی سوز، زندگی ساز! 🗓 به مناسبت ۲۷ اردیبهشت؛ سالروز رحلت مرحوم آیت‌الله‌العظمی بهجت عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید 🔅@erfannama