eitaa logo
اشارت
217 دنبال‌کننده
134 عکس
35 ویدیو
98 فایل
گوش بسپار، به ندای بی صدایِ انقلاب اسلامی .... ارتباط با اشارت؛ @alijazini
مشاهده در ایتا
دانلود
اشارت
حزب الله در بستر فرهنگ تشیّع در مقابل دو شاهراه قرار دارد، شاهراهِ فتح خیبر به معنای ریشه کنیِ صهیون
. ▫️دلنوشته ابراهیم حاتمی‌کیا در پی شهادت سیدحسن نصرالله‌ انا لله و انا الیه راجعون سید این احوال دو گانه را چه کنم؟! مگر جامه‌ای جز رخت شهادت بر تو زیبنده بود. کاش سید، مقابلت نشسته بودم و متن سوگنامه را با خودت تمرین می‌کردم. مطمئن هستم هر بار جمله‌ای در وصفت می‌نوشتم با آن گونه‌های سرخ و محجوب، می‌خندیدی و مرا خجالت‌زده می‌کردی.    سید‍، جگرم سوخت. باورش سخت است که لبنان بدون تو را تصور کنم. سید، بارها در لبنان به عشق دیدارت به انتظار نشستم و سهم دیدارت نصیبم نشد. سید، ارابه فرعون را به بازی گرفته‌ام و فریاد می‌کشم صدا، دوربین، حرکت ولی عالم مَجاز من کجا، عالم حقیقی تو و یارانت کجا. من مشغول قهرمان بازی مجاز بودم که خبر آمد سیدحسن نصرالله رفت. صدا و دوربین خاموش ولی حرکت تو تا بیت‌المقدس ادامه خواهد داشت. اکنون من مانده‌ام و چشمان گریان آسیه سلام الله که مقابل شکنجه فرعون برای دست کشیدن از حق منتظر است و او جز هم‌نشینی خدا چیزی نمی‌بیند.     سید، این قوم فرعونی به گواه تاریخ رفتنی‌اند ولی راه تو و مرام و نگاه مقاومت همچنان ماندنی خواهد بود. من که حاضر نیستم تصویر انگشت اشاره‌ات که به سمت اسرائیل نشانه می‌رفتی را، لحظه‌ای از نظرم پاک کنم و بر پیکر پاره پاره‌ات نظر کنم. سید زنده است. راه مقاومت زنده است. ✏️ ابراهیم حاتمی‌کیا @esharat
جهان انگار تو سکوتِ این حس رو از صبح دارم حتی مردم هم توی همین سکوت هستن انگار با اینکه شاید استوری بزارن یا فلان و ... نمیدونم ✏️ سوفی @esharat
اسرائیل به تدریج ذوب می شود وَ يَمْحَقَ الْكَافِرِينَ ۱۴۱/ آل عمران رژیم صهیونیستی یک محاسبه‌ی غلطی کرد، یک تحلیل غلطی کرد از توانایی‌های جبهه‌ی عظیم مقاومت. امروز یک جبهه‌ی بزرگی در منطقه‌ی ما وجود دارد به نام «جبهه‌ی مقاومت»؛ این جبهه توانایی‌های زیادی دارد؛ رژیم صهیونیستی در فهم این حقیقت دچار اشتباه شد، دچار غلط شد. رژیم صهیونیستی به دست خودش، خود را در یک دالان بن‌بستی انداخت که شکست‌ها پشت سر هم و پی‌درپی به سراغش خواهند آمد و به حول و قوّه‌ی الهی از این دالان راه نجاتی پیدا نخواهد کرد. امروز رژیم صهیونیستی در مقابل چشم مردم دنیا دارد بتدریج ذوب میشود، دارد تمام میشود؛ این را مردم دنیا دارند می‌بینند. البتّه در تبلیغات حرف میزنند، امّا واقع قضیّه این است؛ هم خودشان میدانند، هم بسیاری از سیاسیّون دنیا میدانند، هم بسیاری از ملّتها این را میفهمند و هم ملّت فلسطین این را فهمیده است. (رهبر معظم انقلاب ۱۴۰۳/۳/۱۴) ✏️ لعلنا @esharat @laallana
چنین است که چشمانمان در عطش یک قطره خواب می‌سوزد اما ما را سَرِ خفتن نیست . بیدار می‌مانیم و به زوزه گرگ‌هایی گوش می‌دهیم که با خشم منتظرند و بر چهره شب ناخن می‌کشند تا در خواب دوباره‌مان ،دوباره بر ما حمله کنند. بیدار می‌مانیم که هر چشم بستن ، بی‌خبر گذشتن از کنار چشمه هدایتیست که تو جاریش کردی . ✏️ استاد طاهرزاده @esharat
حَیِّ عَلَی الحَرْب هَلٰا مُؤْمِنُونَ! مکتب نصرالله این بدن از کیست چنین سوخته آتشی از شور بر افروخته کرببلا دیده و آموخته چشم به خورشید حسین دوخته گفت محبیم و فدای حبیب نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَرِیب عطر حسین است در این خاک و خون لاله زده از دل خاکش برون بوی بهشت است بهشت جنون عشق و جنون کرد فسان و فسون هان خبری آمده با بوی سیب نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَرِیب قصه ی ما قصه ی کرببلاست کرببلایی به بلا مبتلاست راه حسین از همه ره ها جداست غربت این راه همه ماجراست فاتح ره هست همیشه غریب نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَرِیب ای که نشستی تو ز مکر عدو وحشتت افتاده از این مکر او در دل دریای حسین دل بشو راز و نشان از دل سِرَّش بجو میزند این آیه به ماها نهیبب نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَرِیب أَشْهَدُ أَنَّ که هُمُ القَائِمُونَ حزب خداوند هُمُ الْغَالِبُونَ حَیِّ عَلَی الحَرْب هَلٰا مُؤْمِنُونَ! قهر تو مقهور کند فاسِقُون نَحنُ أَشِدّاء، وَ لا مِن مَریب_ نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَرِیب ۱۰/مهر/۱۴۰۳ @EshareNakhana @esharat
اجازه نخواهیم داد که آمریکا و اسرائیل هیچ یک از فرزندان را به صورت جداگانه هدف قرار دهند. ✏️مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن @esharat
اشارت
کسانی امروز، مردان واقعی تفکرند که متوجه روح تاریخی باشند که #در_حال_طلوع است و #غزه، آینه آن حضور و
. ۷ اُکتبر ، به اسم الله الرحمن الرحیم این که اینجا نوشته میشود سوال یا درد دل نیست.اما خواندنش توسط شما مرحمی است بر زخمی که خدا نکند اگر بخواهیم درمانش کنیم.یک سال از زمانی که مردم به آن میگویند طوفان الاقصی میگذرد.اکثرا با دید ترحم به این قضیه نگاه میکنند.اینکه زن و بچه ها گناه دارند و اگر خیلی منطق به خرج دهند میگویند حماس حق داشته از خودش دفاع کند و حالا اگر نهایتا دیگر خیلی وظیفه شناس باشند میگویند باید از آنها حمایت کنیم و بگوییم که با آنهاییم.اما ماجرای من کمی متفاوت است.یعنی آنقدری از ماجرا پرت بودم که اصلا نمی‌دانستم فلسطین اشغال شده و تا همین پارسال فکر میکردم دو کشورند که با هم میجنگند.درست غروب چنین روزی بود که یک شب کامل را نتوانستم بخوابم.و نیز شب های دیگر و روز های دیگر را.کارم شده بود نشستن و زل زدن به پخش زنده ی غزه و حالا دیگر مقصد رویایی من نه پاریس بود نه سواحل آفریقایی.تنها غزه‌.به حکم شهید خبرنگار قصد کمک مالی یا هر کمک دیگری را نداشتم.قصد داشتم بلند شوم.دستم را به زانوی غزه ی عزیزم بگیرم و بلند شوم.خانه ی رویایی من یک وجب خرابه بود در غزه و سفر دریایی ام قایقی در خان یونس که یکی از ماهیگیران فلسطینی روی آن به شهادت رسیده بود.نمیدانم به گمانم دنیا سالها بود که خاک خورده بود.غبار سر و رویش را گرفته بود.نفسش بند آمده بود و هیچ چیز اعم از آخرین پیشرفت های هوش مصنوعی و اینکه اولین زن دارد به ماه سفر می‌کند نمی‌توانست تکانی به آن بدهد.ساعات کاری محصور در تیک تاک های تایم ها بودند و شب و روز ما کوک میشد.اما درست سال پیش در چنین روزی دنیا یک بار دیگر طلوع را به چشم خود دید.نه این یک استعاره نیست.صبح های ما برای ما چه معنایی دارند؟نهایتا یک گردش دیگر یک سیاره خاکی دور یک غول هلیومی.در دنیای ما نه شب تاریک بود نه روز روشن.نه غروب غربت داشت و نه طلوع طوفان.در این میان بود که به قول عزالدین قسام تنها خورشید قدس می‌توانست طلوعی را در عالم رقم بزند.و این طلوع کاری کرد که مزه ی طوفان در دهانمان بماند.شور صبح های طوفانی و شب های غریب.شور تونل های استعاری زیر هزاران تن بمب زندگی تکنولوژیک.و بالاخره طوفان الاقصی همه مان را خطاب قرار داد:اقرا.اقرا به اسم ربک الذی.من شنیدم که او می‌گفت از راه مدرسه و خانه و دفتر کار بیا بیرون.در جاده ی خاکی قدم بگذار و بخوان.بخوان به نام خدای فلسطین به نام پروردگار غزه به نام رحمن طوفان طلوع ها و رحیم غروب ها ✏️ آ.غریب @esharat
اشارت
. ۷ اُکتبر ، #طوفان_الاقصی به اسم الله الرحمن الرحیم این که اینجا نوشته میشود سوال یا درد دل نیست.ا
. آری! همان طور که می فرمایید تنها باید « به نام خدای فلسطین، به نام پروردگار غزه، به نام رحمنِ طوفان طلوع ها، و رحیمِ غروب ها». همراه سال هایی که امام موسی صدر و شهید چمران و در این اواخر سید حسن نصر الله، خواند. خواندنی که در دلِ این همه خرابی و شهادت، مانند آن شهیدان تازه متولد می شویم و چون جنین از ظلمات رحم بیرون می آییم و می فهمیم زندگی یعنی اگر ظلم تا آن اندازه اوج می گیرد که در غزه و لبنان اوج گرفته؛ مردمی در صحنه می آیند که تصور عظمت شخصیت آن¬ها ممکن نیست و می توان از زبان حضرت نایب الامام گفت: «مقاومت در غزه چشم دنیا را خیره کرد و به اسلام عزت بخشید، ... در غزه اسلام در برابر همه‌ شرارت و پلیدی سینه سپر کرده است» و همچنان¬که در دیدار با شهید اسماعیل هنیه فرمودند: «امروز بلندترین پرچم اسلام در دستان مردم غزه است». و این یعنی حضور در تاریخی که به ما معنا می بخشد آن هم در روزگارِ بی معنایی ها. مهم آن است که امروز نسبت خود را تنها با مردم غزه و لبنان معنا کنیم تا در هویت عین الربط بودنِ خود معلوم شود از کدام آینه باید در محضر خداوند حاضر شد. @esharat
...راز طلوع بشر جدید... و نسبت آن با اصالت وجود در حکمت متعالیه با حضور 🔹 جلسه دوازدهم 📆 فردا سه‌شنبه‌‌ها؛ ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰ 📺 پخش زندۀ صوتی با Soha TV آدرس ورود به جلسه: tv.sohaa.org @soha_sima
اشارت
‌ #ادامه_جلسات ...راز طلوع بشر جدید... و نسبت آن با اصالت وجود در حکمت متعالیه با حضور #استاد_طاهرز
. در آخرین روزهای تاریخ قرون وسطی، آرام‌آرام این حالت برای انسان پیش آمد که گویا برای باید را بیشتر احساس کند و این‌جا بود که به «بودنِ خود و این‌که باید به آن بودن فکر کرد یا نه» توجه کرد، توجهی که رنه دکارت(۱۵۹۶-1650) در شک دستوری خود پیش کشید که: «من شک می‌کنم پس هستم» و این شروعی بود برای آن‌که انسان بیش از پیش، خود را مدّ نظر آورد و با نظر به بودنِ خود راهی برای ایمانی زنده‌تر بیابد... @esharat
ای مـــرد! ای نـــایب الامـــام! دربـاره تـو چه مـی‌توان ﮔفت که در نه تنهـا دروغ های سال‌های متمــادی دشمنـان حقیقت را رسوا کردی، تو ایمان ما را نیز زنـده و روشن‌تــر نمــودی! ما در «جمعه نصر» خود را تجربه کردیم و ایمانی که در ما پنھــان بود. @esharat
اشارت
ای مـــرد! ای نـــایب الامـــام! دربـاره تـو چه مـی‌توان ﮔفت که در #جمعه_نصـــر نه تنهـا دروغ های
. در احوال و ایمان ولی‌امر به امت: اولین گام ایمان، شهادت به وحدانیت الله است، گام اول رستگاری. خدای پاک منزه، مبدأ بی‌نهایت قدرت، جامع همه خیرات و کمالات را پرستش کردن و به او ایمان داشتن، ارزشمند است اما ساده نیست؛ باید به قدرتی ایمان بیاوری که دیدنی نیست اما اگر او را باورکنی، قطعا ستودنی است. گام بعدی این است که بتوانی او را در وجود نبی، در قالب انسان کامل بیابی، باورکنی انسان، چنان عظمتی دارد که الله با او سخن بگوید، بتوانی به یک انسان به عنوان رسول الله و کلمه تامه او ایمان بیاوری، دشواری این ایمان آنجاست که او نیز چون دیگر انسانها غذا می‌خورد و در بازار قدم می‌زند، باید چشم غیب بین داشته‌باشی تا باطن این انسان به ظاهر معمولی که کفشش را وصله می‌زند ببینی و چقدر این باطن دیدن، کار دشواری است اما چون او معصوم و پیراسته است و می‌توانی سبوحی و قدوسی خدا را در او ببینی باورمی‌کنی. گام سوم بسی دشوارتر؛ ایمان به انسان اما نه دیگر انسان معصوم، نه پیراسته، نه بی‌عیب، آمیخته‌ای از داشته‌ها و نداشته‌ها، در نوسان، گاه گرفتار لقمه‌ای و گاه رنجیده کلامی، اما هنوز هم آینه الله، چقدر باید تیزبین و باطن یاب باشی تا بتوانی در پس همه‌ی نقص‌ها و نداشته‌ها، در پس روزمرگی ها او را آینه الله ببینی و به مؤمن، ایمان بیاوری این نقطه‌ها که صفحه تصویر را پرکرده‌اند، این قطره‌ها که سیل ساخته‌اند انسان‌اند، نه بی‌نقص و معصوم، همین همکار و هم‌کلاسی ما هستند که مثل ما چندان هم پاک و مبرا نیستند اما می‌شود به آنها ایمان داشت، همین مردم عادی کوچه و بازار، مجلای اراده الله اند و پیش از ما رسول الله و ولی‌امر به آنها ایمان دارند. ✏️ هور @esharat
اشارت
. در احوال #جمعه_نصر و ایمان ولی‌امر به امت: اولین گام ایمان، شهادت به وحدانیت الله است، گام اول رست
. و این یعنی حضور در آخرین دوران که در آینه انسان آخرالزمان اگرچه نور عصمت را نمی یابیم ولی ظرفیتی به وسعت انسانیتِ انسان را در او مدّ نظر خواهیم داشت و امیدوار به حضوری از انسان می باشیم که جهانی می سازد در نهایت یگانگی، تا آن جایی که گرگ و میش که در اوج دوگانگی هستند، در کنار همدیگر غذا می خورند. و این ماییم و چنین حضوری در آینده ای که امروز به سوی آن، اکنونِ خود را احساس می کنیم و نه تنها از حضورِ تیره و به ظاهر گسترده ظلماتِ صاحب قدرت، هیچ سستی به خود راه نمی دهیم بلکه با تمام اطمینان هم اکنون آن ها را رفته به حساب می آوریم حتی اگر سید مقاومت را شهید کردند. این یعنی ما را گسترش دادند تا جبهه استکبار را همچون لانه عنکبوت، سست بنگریم و این یعنی امیدواریِ حضرت روح الله«رضوان الله تعالی علیه» به آینده، و این یعنی امیدواریِ رهبر معظم انقلاب به فردایی که در اکنونِ خود می توانیم آن را احساس کنیم. @esharat
سرودهٔ محمد مهدی عبداللهی برای شهید یحیی السنوار باز هم صدر خبرها شد غمِ سردارها تا حکایت‌ها کند از میثم تمارها قصه عشق است؛ مجنون در پى ليلاى خود عاشقان را ديده‌ايم از شوق، سر بر دارها با شهادت زنده‌تر از پيش، جولان مى‌دهيم رقص در میدان عجب شوری‌ست در پيكارها! شيعه و سنى ندارد؛ آرمان ما يكی‌ست ما زهیریم و ز نسل مالک و عمارها باز هم تكثير خواهد شد در اين مكتب هنوز همچو اسماعيل و نصرالله تا سنوارها خون يحيىٰ غرق خواهد كرد اسرائيل را کربلا تکرار می‌گردد در این تكرارها چشم‌ها را باز كن، طوفان‌الأقصى را ببين! هان تلاويو است، فردا تلّى از آوارها عمرتان کوتاه بود و می‌شود کوتاه‌تر ای سگان هار صهیونیست! ای کفتارها! مقصد بعدىِ ما قدس است بى چون و چرا ما نماز فتح مى‌خوانيم آنجا؛ بارها جمعهٔ نصر الهی، می‌شود نزدیک‌تر منتظر هستیم، آری؛ تشنهٔ دیدارها @esharat
اشارت
سرودهٔ محمد مهدی عبداللهی برای شهید یحیی السنوار باز هم صدر خبرها شد غمِ سردارها تا حکایت‌ها کند از
. آری حقیقتا ما این جایی هستیم که آقای محمد مهدی عبداللهی در شعر خود به میان آورده اند. حضور در تاریخی اینچنین گشوده.که بشر امروز برای معنابخشی به خود به دنبال آن است تا نسبت هر روزین خود را در افق فرهنگ انتظار درک کند و در بستر چنین توجهی معنایی که در نسبت با حضرت امام حسین«علیه السلام» برایش پیش می آید؛ این نوع معنابخشی ممکن می شود و امروز شهید سنوار: اسیر و مجاهد و رهبر و شهید @esharat
یحیی شهادت قائد عظیم حماس، یحیی سنوار داغ سنگینی بود حقیقتا. من حتی بیشتر از سید حسن برایش زار زار گریه کردم. اما سنوار بیش از همه این اوصاف اسطوره وار که برایش گفته می شود و حقیقتا هم سزاوارش است، یک ویژگی منحصر بفرد دارد. او مبدع و مبتکر طوفان الاقصی است. واژه مبدع شاید چندان رسا نباشد. در حقیقت من حیران گوشی هستم که را به جان شنید و دست به کار شد. حالا چه این گوش سنوار باشد یا محمد الضیف. فرقی نمی کند. مهم این است که طوفان الاقصی در اوج است. و اتفاقا سنوار بی نسبت با شعر و هنر نبوده است. البته گوش شاعرانه داشتن لزوما به معنای اهل کتاب و هنر بودن نیست. چه بسا شاعری که بویی از شاعرانگی نبرده است. شاعر اهل انتظار است. شاعر همیشه در نقطه صفر است. او مدام بازی را از نو شروع می کند تا ما شاید در روزمرگی ها روزمرگ نشویم. به یکسال گذشته نگاه کنید ببینید چه شده است؟ همه این اتفاقات را یحیی شروع کرده است. و دوباره بازی را از نو شروع کرد. دوباره زنده مان کرد. یحیی همین است. اینها غلو سنوار نیست. ولی حس و حال ما در شهادت او فرق می کند. شاید اگر برخی از ماها در شهادت یحیی سنوار جور و طور دیگری شده ایم بی ربط با طوفان الاقصی نباشد. ✏️لعلنا @laallana @esharat
شهید یحیی سنوار و باز حضوری بیشتر در تاریخی که با انقلاب اسلامی آغاز شد آری! در پی آغاز شهادت حاج قاسم سلیمانی و آغازی که به سوی نهایت‌ها بود؛ آغازِ سید حسن نصرالله با شهادتی که آن حضور را با وسعت بیشتر به میان آورد و با مقاومتی عمیق‌تر. و حال مائیم و شهادت شهید یحیی سنوار و آغازی همراه با عزمی پولادین، که به تعبیر رهبر معظم انقلاب با تدبیر و شجاعت ادامه می‌یابد، در ادامه راهی که با ضربه جبران‌ناپذیر طوفان الاقصی شروع شد، بدون هرگونه توقفی. @esharat
در آن برزخ ِخبر ِشهادت سید حسن نصرالله تا تایید شهادت او و بعد ِ‌آن، ما با خودمان رو به رو بودیم، و خودمان را تجربه می کردیم. این بار ضاحیه، وقتِ دیدار شد دیدار با ایمان مان، کُفرمان، دیدار با قُرآن... صفحات ِ آن لحظات را ورق می زنید! شنبه هشتم ماه مهر غروب ، جلسه تفسیر قرآن. متن کتاب را می توانید از لینک زیر دریافت کنید: + کتاب قرآن و جایگاه شهادت و سید حسن نصرالله متن سخنرانی جلسه تفسیر قرآن روز شهادت سید حسن نصرالله @esharat
قرآن و جایگاه شهادت و سید حسن نصرالله.pdf
2.44M
کتاب قرآن و جایگاه شهادت و سید حسن نصرالله متن سخنرانی جلسه تفسیر قرآن در روز شهادت سید حسن نصرالله @esharat
اشارت
در آن برزخ ِخبر ِشهادت سید حسن نصرالله تا تایید شهادت او و بعد ِ‌آن، ما با خودمان رو به رو بودیم، و
. «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَََّذينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا، بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»؛ «وَلَا تَحْسَبَنَّ» یعنی در فهم جایگاه هایی که در راه خدا شهید می شوند با قواعد دنیایی محاسبه نکنید تا گمان کنید آنها مرده اند « بَلْ أَحْيَاءٌ» بلکه آنها زنده اند و از بهره هایی که نزد پروردگارشان می باشد، بهره می برند. اگر فردی تصادف کرد و رحلت نمود، روح او به برزخ می رود. آیا شهدا نیز وقتی شهید شدند مانند آن فرد به برزخ می روند؟ این معنای اَحیایی که آیه فوق متذکر است، نمی باشد. شهدا در همین صحنه هایی که شما در تاریخ خودتان حاضرید، در صحنه حاضر می باشند. آری! هرکســــی از دنیـــــا رفت به همــــــان معنـــــای «اَمْوَاتًا» به برزخ می رود. در حالیکه قرآن می فرماید شهدا زنده اند و در نسبت خاصی که با پروردگارشان پیدا می کنند از بهره های خاصی برخوردار می گردند. یعنی سید حسن نصرالله، به گفته رهبر معظم انقلاب که ذیل همین آیه نکاتی دارند، از این به بعد دستش بازتر و نطقش رساتر است. مقام معظم رهبری فرمودند: نطق شهدا بعد از شهیدشدن باز می شود و با مردم حرف ها دارند، صدایشان تازه بعد از رفتن بلندتر می گردد. با این نگاه باید به آینده جهان نگاه کرد، با توجه به این امر شهادت، برای بیشتر حاضرشدن شهید در صحنه است. صفحه 16 / کتاب @esharat
اشارت
. «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَََّذينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا، بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّه
62.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
_راز ِزیارت شهدا در آینده ای است که رو به روی ما قرار می دهند! _حیات شُهدا ، نه حیات دنیایی است، نه حیات بعد از مرگ که برزخ است. حیات سومی هست که شهدا در آن حاضرند. حیاتی وَرای حیات دنیایی ما و غیر حیاتی که بعد از مرگ است. _فَرحِینَ بِمٰا اَتاهُمُ اللهُ مِن فَضْلِه ، به چیزی بیش از آنکه فکر می کردند رسیدند! و در ازای آن حیات ، بشتبشرون َ ، حیاتی را می دهند. یستبشرون ، خبر نیست، اشتبشار یک نوع حضور ِخاص است. _به ملتی و کسانی که به دنباله ی اینها (شهدا) هستند ، حضوری را می دهند که نگرانی آینده و غم گذشته را از بین می برد. أَلَّا خَوۡفٌ علیهمۡ وَلَا هُمۡ يَحزَنون _امروز دو آینده را رو به روی شما می گذارند. یک آینده ای که می گویند شما نمی توانید و نباید ادامه بدهید، و دوم آینده ای که از جنس توسعه یافتگی است. شهدا اما هیچ یک از این آینده ها را نمی گویند، نه آینده ای که نه از جنس دنیای مدرن است که مایوس بشوید نه بی آینده گی که دیگران به شما می گویند. @esharat
اشارت
گزیده ای از جلسه دوم معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام» ◽️ما در کربلا بیش از آنچه
زبان سکوت.pdf
55.3K
گاهی سخن ها یا از اثر می افتند و یا شرایط طوری است که افراد به سخن ها گوش نمی سپارند. اینجا است که می توان گفت دعوتِ بی صدا مکمل دعوتِ با صدا است در عین گفتارهایی کوتاه و اشاره گونه، آنطور که در حکمتهای نهج البلاغه با گفتار موالی مان علی.ع. روبه رو می شویم.... وَ إن تَکوُنوا لَنا دُعاةَ صٰامِتِین دعوت کنندگان خاموش به مکتب ما باشید. شرح توصیه های امام کاظم.ع. به هشام امشب بعد از نماز مغرب و عشاء بصورت آنلاین از طریق کانال @matalebevijeh @esharat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: ادامه حرکت ملت ایران در مقابله با استکبار،‌ نیازمند و و و است. ۱۴۰۳/۸/۱۲ @khamenei_ir @eshatat