eitaa logo
اشارت
219 دنبال‌کننده
132 عکس
35 ویدیو
97 فایل
گوش بسپار، به ندای بی صدایِ انقلاب اسلامی .... ارتباط با اشارت؛ @alijazini
مشاهده در ایتا
دانلود
؟ به بهانه شهادت شهید رییسی که شهادت و جهاد دست بی فکری مان را رو خواهد کرد. مجاهد کسی ست که عجز خودش و عجز تاریخش را دریافته و از اول آن را پذیرفته است و از همین روست که جهد و تلاش میکند. و چون دستش را خالی می بیند نمیتواند ساکن باشد پس در پی جستن چیزی ست که نداردش و همینطور در طلب چیزی ست که مردمان تاریخش آن را ندارند و حتا شاید در طلب آن هم نیستند و مایل به فکر کردن و به عهده گرفتن آن هم نیستند و بدتر آنکه آگاه به این بی فکری شان هم نیستند مجاهد در همین عجز قدم در راه ساختن بر میدارد چرا که آنچه میبیند جز خراب آباد نیست. او رنج راه را میپذیرد تا راه را هموار کند. بیا بیا که زمانی ز می خراب شویم مگر رسیم به گنجی در این خراب آباد نمی‌دهند اجازت مرا به سِیرِ سفر نسیمِ بادِ مُصَلّا و آبِ رُکن آباد (حافظ) مجاهد آنقدر قدم در راه ساختن بر میدارد که دیگر به منتهای عجزش نایل شود و دیگر تاریخ امکان قدم برداشتن بیش از آن را به او ندهد اینجاست که دیگر ناگزیر شهادت را میپذیر و با شهادت دست بی فکری آدمیان را رو میکند تا بلکه عبرتی شود و راهی هموار شود. و مگر حسین بن علی جز این راه را رفت. در تاریخی که مردمان عهد دینی شان را فراموش کرده بودند و دچار بی فکری نسبت به زمانشان شده بودند و همه ی راه ها به بن بست کشیده شده بود حسین بن علی محض گشایش راهی، راه کوفه را در پیش گرفت. و آنقدر این راه را رفت و موانع را از سر گذراند تا اینکه در کربلا تمام راه ها بر او بسته شد. اینجا بود که ناگزیر شهادت را پذیرفت و با شهادتش دست یک تاریخ را برای مردمانش رو کرد و عبرتی برای آینده گانشان شد. (سعید صاعدی) @esharat
اشارت
#آیا_حکایت_باز_شهيد_رئيسی_از_او_به_گوش_نمی_رسد؟ به بهانه شهادت شهید رییسی که شهادت و جهاد دست بی ف
آری! شهادت، راه‌گشاست آن‌گاه که گویا همه راه‌ها بسته است و حال مائیم و راهی که در فهمِ آن و در شناخت آن هوشیاریِ خاصی را می‌طلبد تا اولاً: معلوم گردد راه، بسته نیست و ثانیاً: این راه، شبیه دیگر راه‌ها نیز نمی‌باشد، راهی است که دقیقاً در دل یک تنگنا و بن‌بست گشوده می‌شود آن هم با هویتی دیگر و معنایی متفاوت. بگذارید ، در روشنایی نیم‌روزِ آن جلو و جلوتر برویم. مانند حضور ی که شهید آیت الله ابراهیم رئیسی خود را در راهی که گشودند، درک کرد و در آن حاضر شد تا تاریکی غلبه نکند. «او حقیقتاً «راه» شد و راهی را گشود که معنی آن «رفتن» است بدون آن‌که بخواهیم آن را تعریف کنیم.» قصه «راه»، تعریف‌کردنی نیست، رفت و باز رفتن است. موفق باشید @esharat
35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
؟ اینجا جایگاه توجه انسان به خودش است توجه انسان به خداست توجه انسان به دیگران است. ...در دنیا نبرد زیاد است جنگ زیاد است. آدم زیاد کشته شده است و می‌شود... اما کدام نبرد، نبردِ مقدس است... 🔸روایتگری شهید آیت آلله رئیسی در موقعیت نهر علقمه محل عملیات کربلای۴ @esharat
در نظر به وجه اصیل است که هرکس حتی آن‌هایی که به ظاهر شمّ و ذوق مذهبی هم ندارند احساس می کنند با بنیادین‌ترین ابعاد آن‌ها با آن‌ها گفتگو دارد و این است آن قدمی که می‌توان و باید با نظر به در این تاریخ برداشت. وقتی بپذیریم قرآن به عالم انسانی انسان‌ها تعلّق دارد و جوابگوی پرسش‌هایی است که از اعماق جان انسان‌ها سر برمی‌آورد که همان مقام تقوایی است که در وصف آن فرمود: «ذلِكَ الْكِتابُ لا رَيْبَ فيهِ هُدىً لِلْمُتَّقينَ»(بقره/2) یعنی انسان‌هایی که از تمام نسبت‌های تَوهّمی و دروغین، خود را آزاد کرده‌اند تا در امری حقیقی حاضر شوند. در این‌جا است که می‌فهمیم هر اندازه انسان به بودن اصیل خود بیشتر نزدیک شده باشد به همان اندازه قرآن با او بیشتر گفتگو دارد و این یعنی «حضور در اکنونِ بیکرانه جاودانه خود».... مقدمه / کتاب تفسیر انفسی سوره مرسلات و اشاره های قدسی @esharat
اشارت
معنای انتظاری که شهید را در بر می گیرد در رثای شهید روح‌الله عجیمیان باید دوید و باز هم دوید و اگر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باید دوید و باز هم دوید و اگر در این شرایط تاریخی کس دیگری را هم نیافتید و تنها ماندید، بدانید در این راه حتی از تنهایی خود هم لذت می‌برید، زیرا در راهی هستید که رنگ توحید دارد. دویدنی شبیه دویدن حضرت یوسف.ع. در راهی که راه اطاعت از حضرت حق و دورشدن از معصیت الهی بود. دویدنی که تنها در مسیر دویدن، درهای بسته گشوده می‌شود. مثل آن‌که برای شهید شهریاری گشوده شد و اورانیوم 20٪ را تهیه کرد. پس: چون‌که رخنه نیست در عالم پدید خیره یوسف‌وار می‌باید دوید دویدن در مسیر توحید، عشقی را به انسان عطا می‌کند که در جای دیگر نمی‌توان آن را تجربه کرد. هیچ ماندنی ما را به این عشق نمی‌رساند. آیا در این حالت این ما نیستیم که با نظر به جهان مدرنیته با خود خواهیم گفت: آیا در جهان مدرنی که هم‌اکنون روشن شده که ناقص است، ما در این جهان چه اندازه می‌توانیم در آرامش به‌سر ‌بریم؟ در حالی‌که با حضور در تاریخی که با انقلاب اسلامی به ظهور آمده، چون به خود آییم با خود خواهم گفت: روان‌مان چه اندازه بیدار شده، سبک‌بارتر از یک پَر. این جهان چه اندازه گشوده است و چرا شهدا این‌چنین سبک‌بار به سوی چنین جهانی می‌دویدند؟ چه چیز موجب شد اینان همچنان دویدند و باز هم دویدند و خود را در آغوش شهادت یافتند، تا جایی که حضرت روح الله«ره» در وصف آن‌ها فرمود: «از شهدا که نمی‌شود چیزی گفت. شهدا شمع محفل دوستان‌اند. شهدا در قهقهه مستانه‌شان در شادی وصول‌شان، عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»اند (آل‌عمران \ 169) این‌جا صحبت عشق است و عشق، و قلم در ترسیمش بر خود می‌شکافد.» (صحيفه امام، ج‏21، ص 147) @esharat
63.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ سید ابراهیم! تو گنگ خواب دیده و عالم تمام کر! اما آنقدر رفتی تا لکنت زبانت را با کمال خلیفه اللهی جبران کنی و سخن خدا را به صحنه‌ی غبار گرفته‌ی سیاست بیاوری. عرصه‌ای که پر از قیل و قال‌ها است و هنوز کسی درنیافته است که این راه نه با زبان سیاست روزمره و بیان طرح‌ها و ایده‌ها که با سکوتی که پس از آن خدا سخن بگوید طی می‌شود‌... ‌ 🎥...سیّد ابراهیم... لینک با کیفیت این در آپارات https://aparat.com/v/stc91du ؟ @soha_sima @esharat
اشارت
همین اندازه می‌دانم دلم در هوای عزمی است که نام آن را «آینده این تاریخ» می‌گذارم. و این راز دلدادگی
و ما ادراک ماالملاصدرا.pdf
459.7K
هر آنچه به بشر یعنی بشری که تنها می‌تواند در ، را تجربه کند؛ می‌اندیشم بزرگ‌تر از اندیشه‌ای که «» را آری! «وجود» را و نه مفهوم «وجود» را مدّ نظر دارد، نمی‌یابم. می‌ماند که چه کسی این موضوع را مدّ نظر داشته باشد و پس آن‌گه با این بشر آن را در میان گذارد و این یعنی حضرت روح الله«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» که با حیرت تمام متوجه جایگاه عظیم جناب صدرالمتألهین شد و نه آن‌که آن را فهمید، به جان دوست، آن را چشید و در افق حضور تاریخی صدرا، خود را با خود آشنا کرد و پس آن‌گه با مردمان با روح صدرایی خود سخنانی آنچنان گفت. و این رازِ شخصیت حضرت روح الله است نسبت به و نسبت . مگر می‌شود اگر بخواهیم با این مردم در این تاریخ سخن بگوییم و از روح صدرایی که این مردم سخت، بدان نیاز دارند، غافل باشیم؟ @esharat
اشارت
هر آنچه به #آینده بشر یعنی بشری که تنها می‌تواند در #اصیل‌ترین_عقل، #عشق را تجربه کند؛ می‌اندیشم بزر
شخصیت تاریخی صدرالمتألهین و نظر به نهایی ترین انسان.mp3
45.46M
شخصیت تاریخی صدرالمتألهین و نظر به نهایی ترین انسان با حضور در مکتب صدرا، اصالت وجودی مدّ نظر است که در راستای ایمانی زنده‌تر و در عین عقلانیت پیش آید، زیرا از یک طرف به «وجود» و «هستی» نظر دارد و از طرف دیگر به انسان می‌اندیشد. بدون هرگونه چگونگی که حجاب درک آن حضور است. @esharat
اشارت
اگر این #آخرین_انسان ، حضرت #مولا علی«علیه‌السلام» را بیابد به جهت طلب بزرگی که در جان #خود احساس می
41.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حضرت «علیه السلام »؛ آری! حقیقتاً آن نهایی‌ترین حضور ذیل نبوت نبیّ، تنها و تنها با نظر به حضوری است که در نسبت با مولایمان علی«علیه‌السلام» می‌تواند برای هر کس پیش آید؛ تا انسان هرچه بیشتر با نظر به آن حضرت خود را در ابعاد متعالی‌تری احساس کند. و این است معنای نسبتی که ما با ولایت آن حضرت می‌توانیم داشته باشیم. عید سعید غدیر که بازخوانی و احیای آن «عهد» و «نسبت» است؛ بر عزیزان مبارک باد. طاهرزاده غدیر خم | 1403 @esharat
اشارت
اگر ما در این زمانه #نیست‌_انگاری را به عنوان تقدیر تاریخی که در جهان مدرن در آن هستیم، نفهمیم و نسب
‌‌ امروز فارغ از همه نظرسنجی‌ها باید متوجه باشیم که به لطف خدا و تلاش جبهه انقلاب با همه اختلاف‌ها بار دیگر انقلاب به سخن آمد و توانست تذکری به آینده ایران و عظمت این کشور داشته باشد. زبانی که تلاش می‌کند بجای آنکه وعده‌های خیالی دهد دعوت به عهدی دوباره است تا در این عهد همت و عزم ساختن ایران پیش آید... در این عهد بیش از هرچیز دیگر باید منتظر متفکران و هنرمندان و دانشمندان بود تا با عبور از مشهوراتِ قدرت و ثروت زمینه حضور و نقش آفرینی ملت ایران را فراهم آورند. @soha_sima @esharat
حضور در مرحلـه دوم انتخـــابـــات و با نظر به میدانی که آقای دکتـر جلیــلی مد نظــر دارند و بــا توجـــه بـــه موقعیـت مقـــــابل ایشــــان ،انتخاب ایشان نظر به راهی است برای عبور از و پوچــی تاریخ مدرن و حضور در شور و شعف در بستر تاریخی که با انقلاب اسلامی آغاز شده. تیرماه 1403 @esharat
اشارت
#عید_فطر_و_حضوری_دیگر متن پیاده شده شرح #استاد_طاهرزاده بر غزل 132 حافظ | فروردین ماه 1403 اعتکاف ر
چه مستی است ندانم که رو به ما آورد که بود ساقی و این باده از کجا آورد تو نیز باده به چنگ آر و راه صحرا گیر که مرغ نغمه سرا ساز خوش نوا آورد دلا چو غنچه شکایت ز کار بسته مکن که باد صبح نسیم گره گشا آورد رسیدن گل و نسرین به خیر و خوبی باد بنفشه شاد و کش آمد سمن صفا آورد صبا به خوش خبری هدهد سلیمان است که مژده طرب از گلشن سبا آورد علاج ضعف دل ما کرشمه ساقیست بر آر سر که طبیب آمد و دوا آورد مرید پیر مغانم ز من مرنج ای شیخ چرا که وعده تو کردی و او به جا آورد به تنگ چشمی آن ترک لشکری نازم که حمله بر من درویش یک قبا آورد فلک غلامی حافظ کنون به طاء کند که التجا به در دولت شما آورد ۱۵ تیرماه . @esharat
اشارت
چه مستی است ندانم که رو به ما آورد که بود ساقی و این باده از کجا آورد تو نیز باده به چنگ آر و راه ص
چه مستی است ندانم که رو به ما آورد که بود ساقی و این باده از کجا آورد چه سرور و مستی است که در این لحظات آن را می چشیم از حضور مردم ، ایمانی که با آن در فتح آینده ی تاریخ حاضریم. @esharat
هدایت شده از اشارت
ما و آغازی دیگر در محرم.pdf
108.2K
برای جناب حافظ در مسیری که رو به سوی آن داشت و می‌توان آن را افق حضور او نامید، با چه امری روبرو می‌شود که زبانش برای سرودن این غزل به گفت ‌آمد؟ ولی بنده در این روزها و در این از این غزل چنین افقی را مقابل خود یافته‌ام که ذیلاً عرض می‌کنم. حال این شما و این غزل وآنچه در دل این کلمات در مقابل شما گشوده می‌شود.... ۱۲۵ حافظ @esharat
اشارت
#نمی‌دانم برای جناب حافظ در مسیری که رو به سوی آن داشت و می‌توان آن را افق حضور او نامید، با چه امری
به یادِ چشم تو خود را خراب خواهم ساخت بنایِ عهدِ قدیم استوار خواهم کرد ای محبوب ازلی که شهیدان با نظر به نگاه تو خود را این چنین ویران کرده اند، من نیز بنا دارم در این محرم با توجه به چنین حضوری خود را به میان آورم و بنای عهد قدیم که همان نظر به ربوبیت تو در عهد الست بود را دوباره استوار کنند تا پریروزم به پس فردای تاریخِ توحیدی برگردد، زیرا میدانم قرار تو با ما آن بود تا هنوز انانیت و خودخواهی و خودبینی در من باقی است و فنایی به میان نیامده، آن ایمان و شور ایمانی به ظهور نیاید و باز تنهایی و احساس بیخودی... @esharat
اشارت
#نمی‌دانم برای جناب حافظ در مسیری که رو به سوی آن داشت و می‌توان آن را افق حضور او نامید، با چه امری
نگاه موجب خوف اِجلال یعنی و هیبت در مقابل پروردگار و در نتیجه اسقاط اضافات و ترك تعلّقات و تعیّنات موهوم می شود، چون خود را همراه و روبه رو با حقیقتی جاری در هستی می یابد كه باید خود را نسبت به آن حقیقتِ فعّال تنظیم كند و این است شرایطی كه سرانجام، و انس به حق را موجب می شود. کربلا مبارزه با پوچی ها / مقدمه @esharat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تعمیرکاری که حرف ندارد... روایتی زیبا و دیدنی از استاد عقیل رستگار مهرآبادی راستی را ! و باز راستی را!؟ چه نسبتی بین این همه انسان‌ها با حضرت اباعبدالله علیه السلام در میان است که همگان خود را در شخصیت حضرت اباعبدالله علیه السلام جستجو می‌کنند تا بیش از آنی باشند که هستند. @esharat
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام» جلسه دوم ⏱ شنبه‌ 23 تیر ساعت 18 📍سه راه سیمین ، مسجد الانبیاء حضور بصورت مجازی از طریق لینک زیر https://www.skyroom.online/ch/sohasima/tafsir @esharat
اشارت
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ معنای درک
جلسه دوم_معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین.pdf
390.3K
متن جلسه معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام» و آیا می‌توان به این نکته فکر کرد که رفتارها می‌توانند زبان داشته باشند و این‌که در بعضی از مراحلِ تاریخ و یا در رابطه با بعضی نکات، زبانِ سکوت رساتر از زبان گفتار باشد؟ امری که در ذات تاریخی که با کربلا شکل گرفت در حرکات امام و یاران آن حضرت بسیار اتفاق افتاد، از این جهت که دعوتِ خاموش، به امور و نکاتی اشاره دارد که انسان‌ها از درونِ خود آن را می‌شناسند، کافی است به خود آیند و با دعوت‌ خاموشِ تاریخ کربلا مواجه شوند تا با ندایِ بی‌صدایی روبه‌رو گردند بسی جامع‌تر و روشن‌تر از آنچه در کلمات ظاهر می‌شود. حرکات و سکنات امام و حضرت زینب«س» و امام سجاد«ع» و دیگر یاران امام حسین«ع» بیش از آنچه با کلمات فرمودند، کلامی بود که با سکوت گفته شد و انسان‌ها آن کلمات را از درون شنیدند و در این رابطه اگر ما در تاریخی که از طریق انقلاب اسلامی با نظر به توحید ربوبی شروع شده، با سکوت خود، صبر و شکیبایی پیشه کنیم، هرچه منسجم‌تر کار را ادامه می‌دهیم و در نتیجه مناسبات تغییر می‌کند و سیطره جهان استکباری هر روز ضعیف و ضعیف‌تر می‌شود و شهدا یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی‌ها و شهید سید ابراهیم رئیسی‌ها، با توجه به این امر ظرفیت حضور تاریخی که باید در آن حاضر شوند را یافتند و عملاً آن تاریخ را از آن خود کردند... @esharat
معنای درک حضور تاریخی اصحاب امام حسین.mp3
17.56M
معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام» جلسه اول ⏱ شنبه‌ 16 تیر ساعت 18 📍سه راه سیمین ، مسجد الانبیاء @esharat
معنای درک حضور تاریخی اصحاب امام حسین علیه السلام(2).mp3
14.1M
معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام» جلسه دوم ⏱ شنبه‌ 23 تیر ساعت 18 📍سه راه سیمین ، مسجد الانبیاء @esharat
اشارت
متن جلسه معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام» #کربلا و #زبان_رسای_سکوت آیا می‌توا
کربلا و زبان رسای سکوت.mp3
4.72M
گزیده ای از جلسه دوم معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام» ◽️ما در کربلا بیش از آنچه گفته شده است، آنچه گفته نشده است را باید بشنویم، . در کربلا قصه بیش از اینهاست. جَون بن حُوَی از شهدای کربلا است، بیش از این چه باید بگوید؟، اما شما چرا این همه منقلب می شوید؟ چون قصه ی جان شماست ، که می خواهید این همه جَون باشید. ◽️کربلا بیش از آنکه گفته هایش شنیدنی باشد ، ناگفته هایش شنیدنی است. ◽️گاهی می پرسند در این شرایط سیاسی و تاریخی چه کنیم؟ اگر در تاریخی که از طریق انقلاب اسلامی شروع شده ، با سکوت خود ، صبر و شکیبایی پیشه کنیم ، هر چه منسجم تر کار را ادامه می دهیم و در نتیجه مناسبات تغییر می کند. ◽️ما تاریخی را شروع کرده ایم. مثل اصحاب کربلا باید بایستیم. مثل زینب کبری.س. . یک زن و این همه مقاومت! والله اگر متوجه بزرگی تاریخی که شروع شده است نبودند این همه ایستادگی پیدا نمی شد. در رثای زینب کبری.س. فرمودند: عقیله ی بنی هاشم ، یعنی عقل عقل ها. حال از کجا این عظمت برای حضرت پیدا شد؟ به قول گادامر، کسی که تاریخ را بشناسد ، عاقل است. @esharat
معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام»(3).MP3
17.39M
معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام» جلسه سوم ⏱ دوشنبه‌ 25 تیرماه 1403 📍گلزار شهدای دستگرد @esharat
اشارت
معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام» #استاد_طاهرزاده جلسه سوم ⏱ دوشنبه‌ 25 تیرماه
جلسه سوم_معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام» .pdf
294.9K
متن جلسه سوم معنای درک حضور تاریخیِ اصحاب امام حسین «علیه‌السلام» وقتی انسان در مسیری قرار گیرد که احساس و بی‌آیندگی بکند، باید باور کند هنوز متوجه در تاریخ نشده. زیرا حقیقتِ انسان با در تاریخ‌اش برایش پیش می‌آید، حضوری که به خودی خود قابل ولی می‌توان آن را از درون درک کرد، به همان معنای «يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْب» که به معنای نظر به حقیقتی است که تنها در آینه حادثه‌های تاریخ ظهور می‌کند و انسان با رشدِ بعد از رشد در مسیر تحققِ هرچه بیشتر تعالی خود قرار می‌گیرد مانند صحنه‌های مختلف که با انقلاب اسلامی ظهور کرد و انسان می‌تواند متوجه وسعت روح ایمانی خود در جهان بشود، به همان وسعتی که یاران حضرت مهدی «عجل‌الله‌تعالی‌فرجه» در آن حاضرند که اگر در شرق عالم‌ باشند، خود را در غرب عالم نیز می‌یابند، زیرا انسان در ذات خود، منطقه‌ای است گشوده در رفع دوری از چیزها و تقرب به آن‌ها و این امری بود که اصحاب امام حسین«علیه‌السلام» به خوبی درک کردند و از این جهت تا قیام قیامت خود را در هر صحنه‌ای که صحنه مقابله حق در مقابل باطل است حاضر می‌یابند. آیا در این زمانه این شهید رئیسی نبود که در ادامه دولتی که بخواهد مسیر عدالت را پیشه کند، حاضر بود و افق آینده را نشان داد تا معلوم شود راه بسته نیست و نباید مأیوس شد، حتی به قیمت شهادت. @esharat