eitaa logo
عشقی نوشت
124 دنبال‌کننده
58 عکس
18 ویدیو
5 فایل
هنر تجلی شیدایی است و شیدایی، هر چه هست، در عشق است. تأملاتی درباره هنر و تجربه انقلاب اسلامی @EshghiRezvani
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸️ با موضوع اثر هنرمند دانش آموز کلاس نهم دبیرستان دوره اول متوسطه ناحیه ۱ مشهد. | عضو شوید 👇 @eshghinevesht
14.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸️انیمیشن کوتاه کارگردان: سیدمحمدحسین حسینی محصول: مدرسه سینمایی | عضو شوید 👇 @eshghinevesht
💠 پرواز با پاراموتور را دوست دارم ، درس کلاس ، مدرسه واحد ۱ 🔸️درباره کتاب کتاب پرواز با پاراموتور را دوست دارم درباره زندگی کودکی است که در تعمیرگاهی در شهر قم زندگی می‌کند. تنها فامیلی که دارد خاله‌اش هست که او یک دختر دارد. نکته قابل توجه در داستان این است که این پسر به و با آن خیلی علاقه دارد و در طول داستان مردی به او پاراماتوری می‌دهد تا تعمیر کند. و او با کمک دختر خاله‌اش آن را تعمیر می‌کند. دختر خاله او در ریاضی کشوری نفر دوم است و می‌تواند به برزیل برای مسابقات ریاضی برود. پدر و مادر او هم از درس خواندن چیزی سر در نمی‌آورند و فکر می‌کنند دخترشان کار بیهوده می‌کند. در این جریان، اداره آموزش و پرورش به خاطر کمبود بودجه نمی‌تواند هزینه سفر به برزیل را بدهد و هر فرد باید خودش آن هزینه را پرداخت کند. به طریقی این مسئله را متوجه می‌شود و می‌ماند که بین پاراموتور و کمک به دختر خاله‌اش کدام را انتخاب کند. 🔸️نقد کتاب داستان نثر خوبی داشت. یعنی بدون دیدن تصویر به راحتی می‌توانستی تصوّر کنی آن شرایط را. عکس‌های خوبی داشت که تقریباً بعد چند یا ۱۰ صفحه با دیدن یک عکس، نمای کلی از اتفاقات پیشین در ذهنت می‌آمد. 🔸️مشخصات کتاب ▫️عنوان: پرواز با پاراموتور را دوست دارم ▫️نویسنده: علی آرمین ▫️تصویرگر: محمدرضا زرقان ▫️انتشارات: جمکران | عضو شوید 👇 @eshghinevesht
💠 فرمانده لشگر ویژه شهدا | 🔸اولین روز مدرسه، بابام گفت: از امروز، وقتی بچه‌ها رفتند، تو باید نیمکت‌ها رو مرتب کنی و کلاس‌ها رو جارو بزنی. فرّاش مدرسه بود. خودش یک سر داشت و هزار سودا. خم‌وچم کار را یادم داد. گفت: حواست باشه؛ من هیچ عذر و بهانه‌ای رو قبول نمی‌کنم‌ها! به نسبت سن و سالم، کارش سنگین بود و طاقت فرسا. گاهی اگر از پس کار بر نمی‌آمدم، یا می‌رفتم دنبال بازیگوشی، پس گردنی‌ها و سیلی‌های آبدار پدر، حالم را جا می‌آورد. توی آن دبستان، دوست و رفیق زیاد داشتم. یک روز وقتی مدرسه تعطیل شد، یکی‌شان خانه نرفت. پرسیدم: چرا نمیری؟ گفت: می‌خوام کمک کنم بهت. گفتم: دیر بری خونه، بابات می‌زنتت‌ها. گفت: ناراحت نباش، اجازه گرفتم ازش. آن روز تا آخرش ماند. کار نظافت که تمام شد، رفت. از آن به بعد خیلی وقت‌ها می‌ماند. کارکردنش هم از آن کار کردن‌های درست و حسابی بود. 🔸کلاس اول راهنمایی، او رفت مدرسه‌ای و من مدرسه دیگر. مدت‌ها بعد، فهمیدم رفیقم فرمانده لشکر ویژه شهدا شده است. | عضو شوید 👇 @eshghinevesht
22.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 سردار دل‌ها | روز تشییع باشکوه سردار دل‌ها در مشهد، جمعی از بچه‌های انجمن فیلمسازان انقلاب اسلامی خراسان در قالب تیم‌های چندنفره در مراسم حاضر و با توجه به برنامه‌ریزی قبلی، هر تیم مشغول ثبت و ضبط گوشه‌ای از حضور تاریخی مردم شد. ویدئو فوق ماحصل تلاش ، ، و بود. خدا قوّت به همه دوستان. | عضو شوید 👇 @eshghinevesht
💠 عکس یادگاری در جمع هیئت داوران بخش فیلمنامه پانزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار همراه با استاد سیدمحمد حسینی خانم لیلی عاج نویسنده و کارگردان فیلم سرهنگ ثریا بابک خواجه‌پاشا نویسنده و کارگردان فیلم در آغوش درخت ۱۲ دی ماه ۱۴۰۳ حسینیه هنر تهران | عضو شوید 👇 @eshghinevesht
💠 ساعت جادویی؛ اقتباسی از واقعه گوهرشاد | مهدی عشقی رضوانی، واقعه مسجد گوهرشاد مشهد در نشست خبری انیمیشن با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه باید چهره واقعی به مردم نشان داده شود. گفت: یکی از مهم‌ترین مصادیق این چهره، واقعه مسجد گوهرشاد و کشتاری است که در این مسجد اتفاق افتاده است. وی افزود: یکی از مسائل اصلی در این واقعه، این بود که راویان و شاهدان واقعه‌ای را که بیش از هشتاد سال از آن گذشته است، شناسایی کنیم. مدت‌ها تلاش کردیم و در نهایت با شیوه‌های مختلف، توانستیم روایت افراد مختلف از این واقعه را جمع‌آوری کنیم و طی سه سال با بیش از هزار نفر مصاحبه کردیم تا بتوانیم ابعاد مختلف این واقعه را ثبت و ضبط کنیم. عشقی گفت: در سال‌های گذشته، های مختلف این پروژه برای تولید آثار در اختیار قرار گرفت و یکی از این تولیدات نیز پویانمایی بود که اقتباسی از واقعه مسجد گوهرشاد است. وی ادامه داد: نگاه تولیدکنندگان این پویانمایی نسبت به واقعه گوهرشاد، صرفا نبوده است. بلکه نوعی نگاه و در آن مدنظر بوده و تلاش کرده است تا بخشی از گذشته را برای آیندگان روایت کند. [منبع: https://B2n.ir/w31457] | عضو شوید 👇 @eshghinevesht
C-00228-AB.pdf
611.9K
💠 بازشناسی دیدگاه سیدمرتضی آوینی درباره سینمای اشراقی | کنفرانس بین‌المللی مهدی عشقی رضوانی، جواد امین خندقی چکیده: از دیدگاه ، طرحی نو در عالم درمی‌اندازد که متناسب با آن، بسیاری از مبانی فرهنگی و هنری را باید از نو شناخت و تعریف کرد. نیز از همین منظر است که مورد توجه او قرار می‌گیرد و به عنوان یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین رسانه‌های برآمده از تکنولوژی در مورد آن به تفکر می‌پردازد. تفکری که بیش از آنکه بر آموزه‌های کلاسیک مبتنی باشد، حاصل زیستن و به جان آزمودن فضایی است که با انقلاب اسلامی پدید آمد. آوینی درباره سبک فیلم‌هایش می‌گوید: ما به تجربه دریافته‌ بودیم که حقیقت هستی امکان ظهور در سینما را دارد، منتها باید تکنیک و تکنولوژی سینما را که همواره مانع و حجاب این تقرب هستند «اهلی» کرد. این اگرچه با مهارت‌های فنی نسبتی غیرقابل انکار دارد، اما بیش از هر چیز به نسبتی رجوع دارد که با عالم وجود برقرار می‌کند. این یک دغدغه جدی برای آوینی است. او در جست‌وجوی راهی است برای بیان . در این پژوهش، سبکِ کارگردانی و فرم مستندسازی سید مرتضی آوینی به عنوان شاخصی برای فیلم‌سازی متأثر از انقلاب اسلامی بیان می‌شود. | عضو شوید 👇 @eshghinevesht
💠 ششمین جشنواره عکس و گرافیک دانش‌آموزی مدرسه | 🔸️بخش | پایه 📖 عکاسی مستند 🌿 عکاسی طبیعت 🏛️ عکاسی معماری 📢 عکاسی تبلیغاتی 🔸️بخش | پایه 🎯 طراحی لوگو 📜 طراحی پوستر 🎨 نقاشی دیجیتال 🎭 طراحی کاراکتر 🔸️بخش‌های ویژه: ۱. روایت جبهه مقاومت فلسطین و لبنان ۲. روایت پیشرفت ▫️ارسال اثر در این جشنواره تا ۲۵ بهمن تمدید شده. برای ثبت نام و راهنمایی به من [@eshghirezvani] پیام بدید. | عضو شوید 👇 @eshghinevesht
💠 روز بزرگ | ▫️در بخش بالایی اثر، مجسمه‌ای که نماد مجسمه‌های دوران پادشاهی پهلوی است را می‌بینیم که در حال سقوط است. نوری شدید از پس این پاهای سنگین دیده می‌شود که می‌توان‌ آن را نماد امید و روشنایی پس از این واژگونی دانست. فضا غرق در آتش و خون است. در فضاهای پشت و زمینه‌ای اثر، صفحه‌ای مبهم از تانک و ابزار جنگی نمایان گشته است که عده‌ای در مقابل این تهاجم نظامی ایستادگی می‌کنند. ▫️صحنه جلو و نقطه عطف تابلو، فضایی است از حمل شهیدی غرق در خون و بی‌گناه که توسط عده‌ای از مردم عادی حمایت و همراهی می‌شود. لباس شهید به رنگ سفید، و حکایت از بی‌گناهی و پاکی او دارد. حرکت اُریب دست مردی که در سمت راست تابلو قرار گرفته حاکی از حرکت به سمت جلو بر ضد نظام پادشاهی است که به رنگ خون نقاشی شده است. تصویر این آدم نیز حکایت از راه پر خون و پر حادثه‌ای می‌کند که مردم ایران در پیش‌رو داشتند. 🎨 درباره هنرمند استاد متولد ۳۶ تهران، پیشکسوت و استاد نقاشی، آثار ماندگاری همچون تابلوی خلق کرده است. این اثر هنری در ابعاد ۱۷۰×۱۱۵ با رنگ روغن و روی بوم، در سال ۶۳ ترسیم شده است. | عضو شوید 👇 @eshghinevesht