eitaa logo
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
1.1هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
2.8هزار ویدیو
149 فایل
#تابع قوانین جمهوری اسلامی دانستنیهای قرآن ✨آموزش روخوانی و روانخوانی ✨اموزش ترتیل و ترتیل خوانی ✨آموزش تجوید1...و 2تخصصی ✨تلاوت تحقیق آموزشی ✨تلاوت های مجلسی ✨آموزش صوت و لحن و مقامات ✨️اجرای اذان مٶذنین برترجهان اسلام ✨️تواشی و ابتهال ✨️نگارش نستعلیق✨️
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تصویری 👆🏻 🎼 مقام صبا با صدای چند تن از اساتید مطرح مصری 1⃣استاد شحات محمد انور 2⃣استاد عبدالباسط 3⃣استاد منشاوی 4⃣استاد محمود علی البناء 5⃣استاد سیّد متولّی عبدالعال ✅@eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نمُود «إلهِى رِضًى بِقَضائِکَ تَسلِیمًا لأمْرِکَ لا مَعبودَ سِواکَ» در آخرین دعای امام حسین(ع) 🎙به روایت اسماعیل عاکفی، پژوهشگر علوم قرآنی و متذکرم که تمامی قسمت‌های قبل در همین کانال موجود است. 🔰@eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰صفحه 61/مصحف مُحَشَّی و ✍پژوهش و تدبر از روی مصحف شریف قرآن 🥀 🥀موفّق باشید 🥀 ✒️@eshragholqoran
حریّت و محجوب بودن در خون مردان بزرگ تاریخ موج می زند... 🌹🌿در سالگرد این دو یار امام و هفته دولت از خودشناسی تا انسان شناسی و تا خدا شناسی راهی نیست...کافیست کمی درد دیگران را هم حسّ کنیم...و هدفمند باشیم... 🏴🍃🌹@eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_507651510750937196.mp3
634.9K
🎤صوتی👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻 ❇️تلاوت ترتیل آموزشی 🎼 اجرای مقام صبا توسط قاری بین المللی کشورمان ، استاد محمدحسین سبزعلی 📖 سوره مبارکه لقمان آیات ۱ الی ۹ 🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼
بیاتی در نوع تلاوت👆👆 💿 فایل 1 : بیات عجمي در اوج 💿 فایل 2 : مقام حسینی و بیات حسینی را مقایسه کنید 💿 فایل 3 : مجددا مقایسه بین بیات حسيني و مقام حسینی 💿 فایل 4 : تلوین بین بیات عجمي و محير در اوج بیات 🔰@eshragholqoran
4_5866054723580200435.mp3
1.43M
سوره توبه (آیه ۳۸) يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَا لَكُمْ إِذَا قِيلَ لَكُمُ انْفِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ أَرَضِيتُمْ بِالْحَيَاةِ الدُّنْيَا مِنَ الْآخِرَةِ فَمَا مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا فِي الْآخِرَةِ إِلَّا قَلِيلٌ (٣٨)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بیانات رهبر بزرگوار انقلاب به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و شهادت آقایان رجایی و باهنر 🌴هفته دولت گرامی باد. 🔰@eshragholqoran
🔰صفحه 62/مصحف مُحَشَّی و ✍پژوهش و تدبر از روی مصحف شریف قرآن 🥀 🥀موفّق باشید 🥀 ✒️@eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5819102046611047422.mp3
186.9K
یا در اکتاو دوم یا (نمونه شماره 1)👆👆👆 🔺قاری: مرحوم استاد شیخ محمد صدیق منشاوی (ره)👇👇
🔰♻️🔰♻️🔰♻️🔰♻️🔰♻️🔰♻️🔰♻️🔰 ✅ استاد مرحوم محمد صدیق منشاوی 📝 : 🔹 کوچکترین جزء نغمات و الحان موسیقی عربی "درجه" نام دارد. صداهایی موسیقایی هستند که دارای بسامدهای معینی می باشند. به تعداد ارتعاشات ذرات یک جسم در واحد زمان گفته می شود. به عنوان نمونه اگر به فلزی ضربه ای وارد کنیم و ذرات آن جسم در هر ثانیه ۲۲۰ مرتبه از وضعیت اولیه خود جابجا شوند، می گوییم بسامد این ذرات ۲۲۰ هرتز است. اگر تارهای صوتی انسان در یک ثانیه ۲۶۱ مرتبه باز و بسته گردند صدای تولید شده دارای بسامد ۲۶۱ هرتز خواهد بود. درجات موسیقیایی دارای بسامدهای مشخصی هستند. مثلا درجه "حسینی" دارای بسامد ۲۲۰ هرتز است. بسامد درجه راست ۲۶۱ هرتز است. از کنار هم قرارگرفتن و ترکیب حساب شده آنها تشکیل می گردند. 🔸 تعداد ۷ صدا می باشد: Do: راست Re: دوکاه Mi: سیکاه Fa: جهارکاه Sol: نوا La: حسینی Si: اوج تعداد درجات موسیقی ۷ عدد بیشتر نیستند، در حالیکه گستره اصوات موسیقی بیشتر از ۷ می باشند. به همین علت پس از هفتمین درجه، درجه اول مجددا تکرار می گردد. یعنی اگر با درجه Do شروع نماییم هفتمین نت Si بوده و نت بعدی تکرار نت Do هست. به فاصله اولین Do تا Do بعدی که تکرار اولین Do هست، گفته می شود. اگر باز به سمت بالاتر حرکت کنیم نت ها مجددا تکرار می شود و فاصله دومین Do تا سومین Do باز یک اکتاو است. اما فاصله اولین Do تا سومین Do برابر با دو اکتاو است. مقامات موسیقی عربی دارای ۸ درجه پی در پی هستند که فاصله اولین تا هشتمین درجه یک است. 📍 مجموع ۳ یا ۴ یا ۵ درجه را یک " " گویند. اگر تعداد درجات یک نغمه ۳ باشد، به آن جنس و اگر ۴ باشد و اگر ۵ باشد گفته می شود. اما جنس بیشتر به ۴ درجه اطلاق می شود. در موسیقی عربی اکثر اجناس دارای ۴ درجه بوده؛ به جز " " که ۳ درجه و " " و " " که ۵ درجه می باشد. ☝️ از ترکیب دو جنس در یک اکتاو پدیدار می گردند. مثلا اگر از درجه اول تا چهارم در یک اکتاو جنس بیات و از درجه چهارم تا هفتم جنس نهاوند باشد، به این مجموعه گفته می شود. با توجه به اینکه هر مقام دارای ۸ درجه هست و هرکدام از این درجات دارای نام مشخصی هستند، هرگاه در اجرای یک مقام از یک درجه صوتی بیشتر استفاده گردد و آن درجه محور باشد، تشکیل می شود که نام اول آن شامل مقام اصلی و نام دوم آن بر اساس درجه ای که بیشتر استفاده شده تعیین میگردد؛ به عنوان نمونه درجات مقام بیات بدین صورت است: ، ، ، ، ، ، ، (تلفظ: مُحَیر). اگر در اجرای مقام بیات از درجه چهارم یا نوا بیشتر استفاده گردد، به این نغمه مقام فرعی "بیات نوا" گفته می شود. 🎬 به سه دسته تقسیم می شوند: ۱- مقامات اصلی ۲- مقامات فرعی ۳- مقامات مرکب ۱- : شامل و و و و و و بوده و مقام و نیز در اکثر منابع از مقامات اصلی محسوب می گردد، اما عده ای نیز این دو مقام را از مقامات اصلی نمی دانند و دلیل آن عدم استعمال زیاد این دو مقام است. ۲- : به عنوان نمونه مقام اصلی بیات شامل مقام های فرعی ، ، ، و می باشد. ۳- : از تغییر جنس دوم مقام اصلی حاصل می گردد. مثلا در مقام بیات که جنس دوم آن نهاوند است، هرگاه به جنس حجاز تغییر یابد مقام مرکبی تشکیل می گردد که نام دارد. 👈 هر مقام اصلی دارای چند مقام فرعی و مرکب است. استاد مرحوم منشاوی اکثر مقامات اصلی و فرعی و برخی از مقامات مرکب را در تلاوت خویش مورد استفاده قرار داده است. 👌 در این مجموعه آموزشی به بررسی نغمات مورد استفاده در تلاوت استاد مرحوم محمد صدیق منشاوی خواهیم پرداخت. ✅ اولین نغمه ای که در تلاوت این استاد اجرا می گردد می باشد. در مقام فرعی بیات دوکاه، بر روی درجه اول تاکید بیشتری نسبت به بقیه نت ها وجود دارد. اکنون به✅ ۵ نمونه از مقام بیات دوکاه با صدای حزین استاد مرحوم منشاوی گوش دهید: 🔶 🔶 https://eitaa.com/joinchat/860946441Ca8ba082a28 🔰♻️🔰♻️🔰👇👇🔰♻️🔰♻️🔰
1_1152505050.mp3
188.3K
یا در اکتاو دوم یا (نمونه شماره 2)👆👆👆 🔺قاری: مرحوم استاد شیخ محمد صدیق منشاوی (ره)