کیفیت تسبیحات حضرت امیرالمومنین به شرح زیر است:
١٠ بار سبحان الله
١٠ بار الحمدلله
١٠ بار الله اکبر
١٠ بار لا اله الا الله
بعد از هر نماز
کاملا مجرب است، جهت برآورده شدن هرحاجتی.
▪️امپراطوری رسانه ای بر علیه ایران
در کل جهان تنها ۳۰۰ ماهواره تلویزیونی فعال است که از این تعداد، رقم بالا و تعجب برانگیز ۱۱۶ ماهواره، فضای ایران را پوشش میدهند.
شگفتآور اینکه شبکههای ماهوارهای فارسی زبان که فقط برای ایرانیها برنامه پخش میکنند به رقم حیرت آور ۲۶۰ کانال
✅ روش شناسی پاسخ به شبهات
🔻 خلاصه ای از مطالب ارائه شده توسط استاد محسن مؤمنی
تفاوت اساسی شبهه با سوال: شبهه آمیزه ای از حق و باطل است، شبهه همراه با جهت گیری است و بخشی از جواب دلخواه شبهه کننده درون سوال قرار دارد.
لذا جداکردن حق از باطل و نشان دادن آن به مخاطب بسیار مهم است.
برای این کار باید شبهه را خوب فهمید، فهم شبهه نیمی از پاسخ است.
در گام اول باید با مخاطب همراهی کرد و شبهه را برای او توضیح داد. باید در حد امکان به شبهه شاخ و برگ و آن را گسترش داد. باید شبهه را پروراند.
شکافتن تمامی ابعاد شبهه و پی بردن به اعماق شبهه و تمامی اضلاع آن کاری است که شبهه شناس ماهری همچون #شهید_مطهری از این روش استفاده میکرده است.
شهید مطهری در دهه ۳۰ به همراه استاد خویش #علامه_طباطبایی در برابر سیل شبهات کمونیستها ایستادند.
شهید مطهری به قدری ماهرانه شبهه را تنقیح میکرد و تفصیل میداد که به قول خود مارکسیستها، آقای مطهری مارکسیسم را بهتر از خود ما فهمیده بود.
بعد از انقلاب هم #علامه_مصباح_یزدی همین رویه را ادامه دادند. مناظره با بزرگان جریان چپ در ایران همچون فرخ نگهدار و احسان طبری حاکی از تبحر ایشان است.
کسب دو با بال علم و عاطفه برای پاسخ به شبهه لازم است
از یک طرف باید تسلط علمی کامل داشته باشیم
و
از طرف دیگر باید دلسوز مخاطب باشیم، استفاده از عنصر احساس بسیار مهم است.
بعضی مواقع شبهاتی که از زبان مخاطب صادر میشود، حرف قلبی او نیست، شاید تحت فشار روانی بوده، شاید از کسی دلخور است و...
لذا فهم فضای صدور شبهه بسیار مهم است. یعنی مخاطب تحت چه شرایط خانوادگی یا اجتماعی این شبهه را مطرح میکند.
نکته دیگر مجهز بودن به زبان روز جامعه است، جامعه امروز جامعه ده سال و بیست سال قبل نیست، شبهات از مسیرهای متعددی به ذهن مخاطب هجوم می آورند؛ فیلم، سریال، مستند، رمان و...
لذا کسی میتواند در پاسخ به شبهه موفق باشد که بر تمامی این راهها مسلط باشد.
به عنوان مثال امروز که مخاطب ما درباره #ولایت_فقیه شبهه مطرح میکند، این شبهات از راه های مختلفی وارد ذهن او شده لذا شما باید تمام کتابها، فیلم ها، مستندها و... که شبهات ولایت فقیه را مطرح میکنند را بدانید و بشناسید.
توجه داشته باشید که همیشه لازم نیست تا به مخاطب جواب حلی بدهیم، برخی اوقات باید با جواب نقضی جواب مخاطب را داد.
در شبهات لازم است تا صغری و کبری و حد وسط شبهه را بفهمیم، اگر توانستیم بفهمیم آنگاه #مغالطه درون شبهه برایمان آشکار میشود.
تبارشناسی و بیان پیشینه شبهه نیز بسیار مهم است. یعنی قبل از این چه کسانی این شبهه را مطرح کرده اند یا اینکه این شبهه سابقا در چه کتابها و منابعی آمده است.
https://eitaa.com/eslamesyasi
مصاحبه نویسنده کتاب «مردی که تعطیلی نداشت» با خبرگزاری #فارس
https://www.farsnews.ir/news/14000904000244/%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86-%D9%81%D8%B1%D8%AC%E2%80%8C%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D8%B7%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA
🔻🔻🔻
https://eitaa.com/eslamesyasi
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
1400.08.27 - همايش جريان شناسي فکري سياسي ايران - دکترموسي نجفي .mp3
35.88M
🔰جریان شناسی تعالی در نقد اندیشه ترقی درتاریخ تحولات ایران
✅سخنرانی دکتر موسی نجفی
🔴تاریخ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
🔵قم - موسسه آموزش،و پژوهشی امام خمینی
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
شهید قاسم سلیمانی به روایت مردم زادگاهش.mp3
35.82M
🔷 مستند صوتی شهید قاسم سلیمانی به روایت مردم زادگاهش
🔻 دیشب مستند تلویزیونی «آیه مقاومت» از شبکه یک پخش شد.
♨️مصاحبه با سید حسن نصرالله پیرامون شخصیت مرحوم علامه مصباح یزدی
امروز دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی بود.
یکی از نکات جالبی که باید مورد توجه قرار گیرد، افزایش تولید گفتمان و ادبیات مقاومت و پایداری در دو سال اخیر نسبت به سالهای گذشته است.
با جستجویی ساده در فضای مجازی با حجم انبوهی از مستند و کتاب روبرو میشویم.
ما مشکل تولید نداریم، یعنی به قدر کافی تولید کرده ایم
اما در توزیع محصولات رسانه ای مشکل داریم
راه علاج هم تبدیل کردن محصولات رسانه ای به محصولات جذاب و کوتاه و پربازدید است.
استوری، عکس نوشته و کلیپ کوتاه، بیشترین مخاطب را دارد.
#جهاد_تبیین
خلاصهی چهارچوب کلی بیانات رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی
[الف]. غیرتِ دینی:
[1]. انقلاب ایران، یک «انقلابِ دینی» بود، نه «انقلابِ سکولار».
[2]. «عالِم دینی» میتواند مردم را بسیج کند، نه «روشنفکر غربی».
[3]. دشمن با «اسلام سیاسی»، مخالف است، نه «اسلام سکولار».
[4]. «عامل نجات کشور» در بزنگاههای مختلف، غیرت دینیِ مردم بوده است.
[5]. «غیرت دینی»، به معنی «خشونت نامعقول» نیست.
[6]. آیتالله مصباح هم در «غیرت دینی» و هم در «عقلانیّت»، در اوج بود.
[7]. اهل فکر و قلم باید در مقابل «حسّاسیّت/ حمیّت/ غیرتزدایی از مردم نسبت به اصول/ مبانی/ بیّناتِ انقلاب» بایستند.
[8]. پایبندی به «اصول انقلاب»، موجب «پیشرفت» میشود.
[9]. «حقیقت/ هویّت/ باطنِ مردم ایران» در «زیر تابوت شهید سلیمانی» آشکار شد، نه در «نظرسنجیها».
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
[ب]. جنگِ نرم:
[1]. یک «جنگِ نرمِ وسیع و متنوّع» در جریان است.
[2]. دشمن، افراد «بیارزش» و «کممایه» و «پُرمدّعا» را که اصول انقلاب را زیرسئوال میبرند، برجسته میکند.
[3]. در این جنگ، بیّنات انقلاب از قبیلِ «حاکمیّت دین»، «تسلیمنشدن در برابر دشمن مستکبر»، «استقلال»، «مبارزه با فساد و بیعدالتی» و ... نفی میشود.
[4]. نباید موفقیّتهای جمهوری اسلامی، «مکتوم» بماند.
[5]. کارهای عقبافتاده ناشی از «فساد»، «اشرافیگری» و «نگاه غیرانقلابی» است.
[6]. باید «امید نسبت به آینده» را در جوانان تقویّت کرد.
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
[ج]. وحدت:
[1]. نباید «اختلاف سلیقهها/ روشها/ منشها»، موجب «جبههگیریِ تقابلی» شود.
[2]. در مقابل کسانیکه مقابل انقلاب میایستند، انقلاب «چارهای جز ایستادن» ندارد.
[3]. برای حفظ وحدت، نباید مسألههای اختلافی را «کِش/ ادامه» داد.
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
۱۴۰۰/۱۰/۱۹
⁉️ اگر شاه بود الان وضع بهتری داشتیم؟!
⁉️ آیا در زمان #پهلوی اوضاع #اقتصادی رو به بهبود بود؟!!
♨️ جان فوران، استاد دانشگاه کالیفرنیا، در کتاب مقاومت شکننده میگوید:
«در سال 1972 (1351 شمسی)، 43.6 درصد درآمد میانگین شهرنشین [...] به مصرف مواد غذایی رسیده؛ #اجارهها در 1339ـ 1354، 15 برابر شده است؛ در فاصلۀ 1353ـ 1354 این هزینهها 200 درصد و در سال 1354ـ 1355، 100درصد افزایش داشته است؛ تعداد #خانوادههای_شهرنشین که تنها در یک اتاق زندگی میکردند، از 36 درصد در سال 1346، به 43 درصد در سال 1356 افزایش یافت».
📚 منبع: Fragile Resistance ، نوشته Foran، ص331
🔻ابتلاء در میدانِ آشوبناکِ جهادِ تبیین:
رزمنده، میجنگد...
مهدی جمشیدی
[۱]. «زمینههای نامساعد» در حال تغییر هستند. ما در متن یک «دورۀ انتقالی» قرار گرفتیم. از یک دولت بهشدّت غربگرا که جامعه را افسرده و مأیوس کرد، عبور کردیم و تازه «روزنههای روشنی»، باز شدهاند. پس باید صبوری کرد تا این روزهای سخت بگذرد. در همین «دردها» و «داغها» هستند که مردانِ مرد، شناخته میشوند و آنان که سودای اینجایی دارند، رسوا میگردند. ارادههای آهنین، ریشه در «ایمان» دارند و همگان از ایمان، نصیب یکسان ندارند. البتّه سخن در ایمانی است که در «معرکۀ نزاع» و «میدان نبرد»، باید بماند و اثر خویش را نمایان سازد، نه آن ایمانی که در گوشۀ سجاده و هیئت و مسجد و مدرسه، فروافتاده است و «هزینه» ندارد و در پی «حادثه»ای دوان نیست. دینداریِ عافیّتمدارنه و پنهانشده از عرصۀ مواجهه، مخالف و معارض ندارد، و صد البتّه، ارزشی نیز ندارد. میتوان هر روز زیارت عاشورا خواند و اشک ریخت، امّا در فکر و عمل و زندگی، عاشورایی نبود و نزیست. و چه بسیارند آنان که مفاتیحالجنان را زیرورو میکنند و اوراد و اذکار آن را به زبانِ خویش میخورانند، امّا هیچ نسبتی با انسانِ دویستوپنجاه سالۀ «مبارز» و «در میدان» و «زخمخورده» و «شهید» ندارند.
[۲]. قدرت شما در جامعه، وابسته به «امکانها» و «توانمندیها»ی شخص شماست، وگرنه هیچچیزی را «آماده» و «بیزحمت» در اختیار شما قرار نمیدهند. باید آمادگی و قدرت کسب کنید تا «اثرگذار» باشید. این امر هم در «عمل»، کسب میشود؛ یعنی باید بهتدریج «حرکت» کنید تا همین حرکت، موجبات «رشد» و «قدرت» و «اقتدار» شما را هم فراهم کند. چنانچه «عجول» و «شتابزده»، یا «ناامید» و «خسته» باشید، هیچگاه به نتیجه نخواهید رسید. این راه، طالبِ «جدّی» و «پُرحوصله» میخواهد. باید بر سعۀ وجودیِ خویش افزود و به مقام ولایت دست یافت. باید پردهها را کنار زد و با باطن راه یافت. مشکل ما در «ضعف نفس»مان است؛ امکانهای معنوی و معرفتیِ وجود ما، شکوفا نشدهاند و ما در روزمرّگیهای بیهوده و عادات سخیفِ خویش، متوقف ماندهایم. بالهای پریدنِ خویش را نگشودهایم و در طلب آسمانِ بیکرانه نیستیم. به «زمین» و «خاک» و «اینجا» و «اکنون»، خو گرفتهایم و «قفس» را برگزیدهایم. گویا «زندگی» ما را در درون خویش فرو برده و ریشهها و اصلهای معنویِ ما را سوزانده است. «محاسبه» نکردهایم که از کجا آمادهایم و برای چه آمدهایم و به کجا خواهیم رفت؟ زمانمان در «اسارت روزمرّگیها»ست؛ چنانکه دل و جانمان، آغشته و آلوده به خواستنها و تمنیّات شده است. اینهمه در حالی است که شهید، از همۀ «تعلّقاتِ خویش» میگسلد و چون به این مرتبه میرسد، آن میشود که باید بشود. تعلّق، همچون «زنجیر»ی است بر پای انسان که او را به خاک، گِره میزند و او را زمینی و مادّی و اینجایی میکند. بریدن از تعلّقات، «سرّ پرواز» است و هر که بیشتر از تعلّقاتِ خویش فاصله بگیرد، معراجش مرتفعتر خواهد بود.
[۳]. در جنگ هم بسیار اتّفاق میافتاد که با وجود شهادتها، هیچگونه «پیشروی»ای نداشتیم. در این حال، شهدا مأیوس و دلسرد نمیشدند، چون فقطوفقط به «تکلیف» فکر میکردند. تکلیف آنها، «جنگیدن» بود و تکلیف امروز ما نیز. آنها به این فکر نمیکردند که امروز در این خطّ و سنگر، «ایستادنِ من» چه فایدهای دارد، بلکه فقط چون امام گفته بود که «مکلّف به جنگیدن» هستید، ایستادند. از قضا در بلندمدّت هم نتیجه گرفتند. باید باور کنیم که برخی از القاءها و خیالات، «وسوسههای شیطانی» هستند که گاه با ظواهر موجّه، در ذهن ما شکل میگیرند. «انسانهای ضعیف»، هر لحظه در معرضِ فریبخوردن هستند و درونشان با هر تلنگری، ناگهان فرومیپاشد و میشکند، امّا آنان که «عزمِ راسخ» دارند و از مردابِ «تردیدها» و «تزلزل»های شیطانی عبور کردند، به «نجواهای ابلیس»، اعتنا نمیکند و از راه بازنمیگردند. شیاطین در کمین نشستهاند که هزار سنگ و خار، پیش روی مجاهدانِ خطّ تبیین بیفکنند تا آنان را از آغاز یا ادامۀ راه منصرف کنند، و این خود، «آزمون» و «ابتلا»یی است برای اصحابِ انقلاب. کمترینش، کسالت و بیحالی و بیرمقی و وادادگی و انفعال است، و بیشترینش، پشتپازدن به گذشته و انقلاب و در برابر آن صفآراییکردن. در این میان، اصحاب حقیقیِ انقلابِ خمینی، خطّ را حفظ میکنند و از آتش تمامنشدنیِ دشمن، خوف و هراسی به دل راه نمیدهند. اینان میدانند که در کدام نقطه از تاریخ ایستادهاند و در آن سوی آسمان، حسینبنعلی، به نظاره ایستاده تا اصحاب جامانده از قافلۀ مستمرِ عاشواریِ خویش را یکبهیک، برگزیند و منطقِ عاشورا را در متن تاریخِ بشری، جاری سازد. نایبِ حسینبنعلی، پرچمِ سرخرنگ به دست گرفته و ما را به مجاهدتی روشنگرانه فراخوانده است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi