eitaa logo
مکتب خانه
316 دنبال‌کننده
776 عکس
322 ویدیو
262 فایل
نشر آثار صوتي و تصويري و مکتوب @roshd_harakat
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  ﷽عقل و عشق
وحی در خانة عنکبوت (تحلیل ذاتی و عرضی دیدگاه دکتر سروش).pdf
348.9K
وحی در خانه عنکبوت تحلیل ذاتی و عرضی دیدگاه دکتر علیرضا کانال نشر آثار فلسفی و عرفانی👇 https://eitaa.com/joinchat/882638879C3e864a8fae
هدایت شده از  فلسفه و عرفان
«» کانالی تخصصی وجامع در نشرآثار محققین و ، ، ، حافظ،ابن سینا،شیخ اشراق و... ومقالات و پژوهش هایی از اساتید معاصر مانند علامه آملی علامه ، استاد ،عبدالرسول ، فنایی اشکوری و.... 👈 برگزاری کلاسهای فلسفه و عرفان به ما بپیوندید👇👇👇 @AGLOESHG https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
كتاب جعفر بن محمّد بن شريح الحضرميّ، عن حميد بن شعيب السبيعيّ، عن جابر بن يزيد، عن جعفر بن محمّد ـ علیهما السلام ـ، قال: سمعته يقول: «إنّ أُناساً دخلوا على أبي ـ رحمة الله عليه ـ، فذكروا له خصومتهم مع الناس فقال لهم: هل تعرفون كتاب الله ما كان فيه ناسخاً أو منسوخاً؟. قالوا: لا، فقال لهم: وما يحملكم على الخصومة؟ لعلّكم تحلّون حراماً وتحرّمون حلالاً، ولا تدرون. إنّما يتكلّم في كتاب الله من يعرف حلال الله وحرامه... [جامع أحاديث الشيعة، ج 1، ص 115 ، ح 87، و نیز: الأُصول الستة عشر، ص 64]. خلاصه‌اش این‌که: دینتان را خوب فرابگیرید تا مبادا موقع طرف شدن با دیگران با ندانم‌کاری خود فاتحۀ همه چیز را بخوانید.
human rightssss: 📝پيشگيرى هم قربانى درمان شد! 🔸 یادداشت یک پزشک در نقد درمان کرونا 🔹همانطور كه طرح تحول سلامت به درمان به جاى بهداشت و پيشگيرى پرداخت، سياست غلط دفاع در ١٨ قدم منجر به گل خوردن هر دفاع مستحكمى خواهد شد. 🔸هر چقدر تخت بيمارستانى و ICU فراهم كنيم وقتى جمعيت بيمار ما از ١٠ درصد جامعه بيشتر شود، امكانات بيمارستانى كفاف نخواهد داد. 🔹اين همان خطايى بود كه در طرح تحول سلامت هم رخ داد. بازوى فعال توليت سلامت در اپيدمى ها معاونت درمان نيست بلكه معاونت بهداشت است. اصلا خط مقدم جبهه بيمارستان نبايد باشد بلكه ويروس را بايد در كوچه پس كوچه‌های شهر میزدیم. 🔸متاسفانه در اپیدمی کرونا هم به جای پیشگیری به درمان متمرکز شدیم. سیستم به جای خبر از اکتشاف دارو و واکسن یا اکیمو! باید گزارش واقعی افزایش خط تولید ماسک، دستکش و ضدعفونی کننده میداد! 🔹ما باید به جای افزایش تخت بیمارستانی از افزایش دستگاههای ضدعفونی کننده اجتماعی حرف میزدیم! به جای واردات آمبولانس باید امروز ماشینهای حمل زباله استاندارد و تجهیزات پاکسازی محیط وارد میشد. ما به اپیدمیولوژیست و متخصص بهداشت محیط نیاز داشتیم نه فوق تخصص قلب و ریه. 🔹سیاستی که در طرح تحول سلامت به جای بالا بردن سطح بهداشت مدارس و مساجد و خانوارها به رایگانی درمان پیشرفته متمرکز شد امروز هم با رونویسی غلط از روی دستخط خودش به جای ارائه آمار پیشگیری از درمان و بهبود حرف میزند. 🔸خط مشی تولیت سلامت غلط است که میداندار اپیدمی کرونا به جای معاونت بهداشتی ما معاونت درمان است! شما از هر تخصصی مصاحبه روز به روز می‌بینید جز متخصصین عفونی، بهداشت محیط و اپیدمیولوژیستها زیرا اینها نمیتوانند غیرعلمی حرف بزنند. 🔹۱۴ روز بعد از بروز اپیدمی هنوز ماسک و الکل و گان و ضدعفونی کننده نداریم اما حرف از کشف نانوداروی درمانی میزنیم! 🔸دنیا را نگاه کنید با اصول بهداشتی کرونا را کنترل کرد ما داریم ICU زیاد میکنیم! گزارشات از چین را ببینید چه حجم گزارش از ICU می‌دیدید، چه حجم از بهداشت محیط؟ چه تعداد مدیر سلامت در چین بیمار بودند؟ چرا در بین مدیران کرونا شیوع پیدا کرد؟ زیرا به بهداشت اهمیت ندادیم! 🔹مدیران ما در فکر تهیه دارو و رزرو ICU برای خودشان بودند تا ماسک و الکل برای جامعه! اگر ورودی بیمارستانها با کنترل اپیدمیولوژیک و بهداشت پایه افراد سالم آغاز نشود، شما نمیتوانید ۱۰ میلیون تخت فراهم کنید. از تختهای خانه‌ها استفاده کنید... با آبکش نمیشود از چشمه آب آورد... باید ورودی به بیمارستانها را کم کنید، تمرکز دوربین بر درمان غلط است. این همان غلط مکرر طرح تحول سلامت است. 🔸خط مشی غلط در اپیدمی رسوا میشود. سکان مدیریت را هنوز میشود به معاونت بهداشتی داد. ندادن تجهيزات حفاظتى به كادر درمان خط مقدم را شكست زيرا حتى اينجا هم به جاى مين‌روبى علمی فقط به خنثى كردن مین با انفجار فكر كرديم! 🔹هر داوطلبى كه با دست خالى روى مين شيرجه زد، يك سرباز موثر از دفاع كم شد... بازى را در محوطه جريمه و شش قدم خودى برديد، اينجا گل ميخوريم شك نكنيد! ٤٠ درصد ابتلاى جديد منشاء بيمارستانى دارد... اپيدمى را اپیدمیولوژیست درمان میکند نه پرسنل بیمارستانی. @maktubaat
🔻 اعتراضاتِ یک قرن هشتُمی 📚 کتاب «المحتضر فی تحقیق معاینة المحتضر للنبی و آله (علیهم السلام)» با نام اختصاری «المحتضر»، اثر حسن بن سلیمان حلی عاملی است. انگیزه نویسنده کتاب، ارائه نقدی استدلالی بر نظریه شیخ مفید است؛ نظریه ای که می گوید انسان هنگام مرگ، امام علیه السلام را نمی بیند.نویسنده روایات فراوانی را در اثبات رؤیت امام از سوی محتضر جمع آوری کرده است. عالمی در قرن هشتم، نقدی دارد بر عالمی از قرن چهارم. وی ردیه ای می نویسد تا برداشت بزرگ متکلمان امامیه را از احادیث تصحیح نماید. درود خدا بر هردو فخر مذهب. 💿 جای این کتاب، در مجموعه نرم افزارهای موسسه نور (به ویژه جامع الاحادیث) به حقیقت خالی است. لینک مطالعه کتاب http://lib.eshia.ir/15102/1/1 لینک دریافت کتاب http://alfeker.net/library.php?id=3873 https://t.me/tavanerejal
💢اعتبارسنجی حدیث با متد ابوحنیفه خطا در فهم توحید، بسیار آسیب زا و آفت افزا است. این خطا، در فهم صحیح نسبت خدای متعال با رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم و امامان علیهم السلام و مومنین والا مقام ایجاد اختلال می کند؛ به گونه ای که به انکار یک آموزه صحیح می انجامد. به نمونه های زیر توجه کنیم: در برخی روایات از امام علیه السلام منقول است که پس از میل غذا عرضه داشت: « اللَّهُمَّ هَذَا مِنْكَ وَ مِنْ مُحَمَّدٍ رَسُولِك‏» یا «الْحَمْدُ لِلَّهِ هَذَا مِنْكَ وَ مِنْ مُحَمَّدٍ» (کافی ج6 ص296). 🔻پرسش این است که با توجه به اعتقادات توحیدی و ضد شرک که ضروری ترین باور اسلامی است، آیا اعتقاد به محتوای این سخن که غیر خدا را به هنگام شکر بر نعمت در عرض خدا قرار می دهد و یا حداقل کاربست این ادبیات، غلط و خطاست؟ نیز اگر در زیارتی می خوانیم: «حَسْبِيَ اللَّهُ وَ أَوْلِيَاءُ اللَّهِ»، می توانیم آن را ناسازگار با توحید قلمداد کنیم؟ 🔻الفاظ قابلیت تحمل معانی گوناگون و گاه متضاد را دارند. دو نمونه بالا می تواند با نیت شریک قائل شدن برای احد بلا شریک سبحانه صادر شود و پرده از شرک گوینده و غلو وی نسبت به رسول خدا و امامان علیهم السلام بردارد. همچنین می تواند از سر اعتقاد صحیح و توحید غیر مشوب به شرک و خداشناسی و نبی شناسی و امام شناسی راستین صادر شود. در مورد توضیح دو روایت اول، در کنزالفوائد می خوانیم که ابو حنیفه به امام صادق علیه السلام و جمله «اللهم هذا منک و من رسولک»اشکال گرفت و آن را شرک خواند. امام در اثبات توحیدی بودن این حمد به آیه « وَ ما نَقَمُوا إِلَّا أَنْ أَغْناهُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ مِنْ فَضْلِهِ‏» و «وَ لَوْ أَنَّهُمْ رَضُوا ما آتاهُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ قالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ سَيُؤْتِينَا اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ رَسُولُه‏» استناد کردند. کنار هم قرار دادن خدا و رسول و نسبت دادن نعمت و فضل به هر دو، وقتی با اعتقاد به استقلالی بودن فضل الهی و عرضی بودن فضل رسول باشد، عین توحید و شکر راستین و اساسا لازمه آن دو است. در مورد عبارت «حسبی الله و اولیاءالله» نیز وقتی به قرآن رجوع می کنیم می خوانیم: «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَسْبُكَ اللَّهُ وَ مَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ ». خداوند می فرماید ای پیامبر، خدا و پیروان مومن تو، تو را بس هستند. این آیه هیچ تعارضی با حسبی الله یا حسبک الله یا حسبنا الله ندارد که توضیح آن مانند مورد قبل است. اگر فهم دقیقی از توحید پروردگار پاک صمد و نسبت آن با مخلوق فقیر نداشته باشیم، دچار اعتبارسنجی هایی به خطا و مچ گیری های ابوحنیفه ای خواهیم شد. https://t.me/tavanerejal
مکتب خانه
_کتاب کتابی فوق العاده روان و خوش خوان برای آشنایی با آقای حداد عادل در مقاله« ؛ دستمایه ای برای فلسفه تطبیقی» می نویسد: نقد و بررسی معرفت شناسی برای گشودن میدان هیچ فلسفه دیگری به اندازه اقتضا و استعداد ندارد. برای ورود در فلسفه تطبیقی و به میدان آوردن و به چالش کشیدن بسیار فلسفه مناسبی است. اگر تدریس در حوزه های علمیه ما جدی گرفته شود به این نحو که مقدم بر با آشنایی حاصل شود و پس از آن به تفصیل در حوزه ها و در محافل تخصصی خوانده شود، آن وقت برای پژوهشگران ده ها سوال اساسی ایجاد می شود که می تواند مقدمه خوض و غور در گردد. @esra_rasane
مبانی و مستندات قانون اساسی.pdf
4.29M
مبانی و مستندات قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ؛ آقای جواد ورعی @esra_rasane