هدایت شده از عقلانیت انقلاب اسلامی
درسهای دکتر فیرحی از علامه امینی:
درس دیگر علامه به جوانان گمنام و پژوهشگر این است که اگر جوانی سالها وقت بگذارد و تحقیق کند، زمانه ارزش او را میفهمد. دوست و دشمن به علامه احترام میگذارند و او را از لابهلای گرد و غبار کتابها و پژوهشها، آرام آرام شناختهاند.
من از علامه به طور خلاصه دو درس بزرگ از علامه گرفتم. نکته اول اینکه عمر محدود ما آنقدر ارزش دارد که متمرکز شویم و پراکندهکاری نکنیم. به خصوص درست هدفگذاری شود تا به نتیجه قیمتی برسیم. نکته دوم هم اینکه به جای اینکه عمر را صرف جدل بیاساس کرد، باید با اقدامات اساسی به بدل احسن تبدیل کرد. این بحث جالب است که وحدت، رها کردن اصول نیست؛ خوب دفاع کردن از اصول هست که اگر خوب دفاع کنیم دیگران هم قبول میکنند ما بزرگترین اصولمان را با بدل احسن میتوانیم نگه داریم؛ نه حتی با جدل احسن.
هدایت شده از المرسلات
✅احتمال نمى داديم كه علامه طباطبایی از اهل علم باشد، فضلًا از تبحّر در علوم
👈خاطره آشنایی علامه طهرانی با #علامه_طباطبایی
✨✨✨✨✨
🔺در سنه يكهزار و سيصد شصت و چهار هجريّه قمريّه، اين حقير براى طلبگى و تحصيل علوم دينيّه ببلده طيّبه قم مشرّف شدم. و در مدرسه مرحوم آية الله حجّت كه بعداً بمدرسه حجّتيّه معروف شد حجره اى گرفته، و به درس و بحث و مطالعه ادامه مى دادم.
🔺بناى اين مدرسه كوچك بود؛ و آية الله حجّت چندين هزار متر از زمين مجاور را تهيّه و در نظر داشتند مدرسه را توسعه دهند، و بناى عظيمى كه به سبك همان مدارس اسلامى باشد، و حاوى حجرات بسيار و مَدرس و مسجد و كتابخانه و سرداب و آب انبار و سائر ما يحتاج طلّاب باشد، بطرز صحيح و بهداشتى و با فضاى بزرگ و روح افزا براى طلّاب بسازند.
🔺هر چه مهندسين از طهران و غير طهران آمدند و نقشه هاى متنوّع و مختلفى كشيدند، مورد نظر آية الله واقع نشد، تا بالاخره شنيديم: سيّدى از تبريز آمده و نقشه اى كشيده است كه مورد نظر و تصويب ايشان قرار گرفته است. ما بسيار شائق و مترصّد بوديم كه اين سيّد را ببينيم.
🔺و از طرفى نيز بسيار شائق بوديم كه درس فلسفه بخوانيم، و در آن اوان، عالم جليل فخر الحكمَاء و الفلاسفة آية الله حاج ميرزا مهدى آشتيانىّ قدَّس اللهُ نفسَه بقم مشرّف شده، و قصد تدريس داشتند، و چند ماهى هم توقّف كردند؛ و به يكى از دوستان عزيز ما قول داده بودند كه درس خصوصى فلسفه را از «منظومه سبزوارى» براى ما بگويند، و ما در آستانه شروع بوديم كه ايشان بغتةً از اقامت در قم انصراف حاصل نموده و به طهران بازگشتند. در همين احوال شنيديم: آن سيّدى كه از تبريز آمده و نقشه ساختمان را كشيده است، به نام قاضى معروف و در رياضيّات و فلسفه زبردست، و نيز درس فلسفه اى در حوزه شروع كرده است.
🔺اشتياق ما براى ديدار و ملاقات با او زياد شد؛ و مترصّد بوديم به منزلش برويم و به بهانه اى از او ديدار كنيم. تا آنكه يكى از دوستان ما كه در مدرسه رفت و آمد داشت و فعلًا از علماى رشت مى باشند، يك روز بحجره آمده و گفتند: آقاى قاضى (علامه طباطبایی) از زيارت مشهد برگشته، بيا به ديدنش برويم!
🔺چون بمنزل ايشان وارد شديم، ديديم كه اين رجُل معروف و مشهور همان سيّدى است كه ما همه روزه در كوچه ها در بين راه او را مى ديديم، و ابداً احتمال نمى داديم كه او از اهل علم باشد، فضلًا از تبحّر در علوم.
🔺با عمامه بسيار كوچك از كرباس آبى رنگ، و تكمه هاى باز قبا، و بدون جوراب، با لباس كمتر از معمول، در كوچه هاى قم تردّد داشت؛ خانه نيز بسيار محقّر و ساده.
🔺ما معانقه كرديم و نشستيم و گفتگو و سخن از اطراف و جوانب پيش آمد، ديديم: نه، واقعاً اين مرد، جهانى است از علم و درايت و ادراك و فهم؛ و براى ما خوب مشهود شد كه:
🔸هر آن كو ز دانش برَد توشه اى
🔸جهانيست بنشسته در گوشه اى
📚مهرتابان ص ۱۳
#در_محضر_علامه
#معلم_نمونه_اسلام
#بزرگداشت_علامه_طباطبایی
@almorsalaat
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
يا كوكباً ما كان أقصر عمره
وكذا تكون كواكب الأسحار
◾️ارتحال برادر دانشمند جناب استاد دکتر داوود فیرحی پژوهشگر و مدرس علوم و اندیشه سیاسی اسلام در دانشگاه تهران را تسلیت عرض می کنم.
کرونا مصیبت عجیبی است که با راز پنهانش عزیزان را یکی پس از دیگری به سرای ملکوت می فرستد و دوستان را در این سرای ملک، اندوهناک می سازد.
این بیماری منحوس، دکتر فیرحی را هم مبتلا و بستری کرد و مع الاسف پس از درمان های بی نتیجه شبانه روزی از این سرا جدا ساخت. روزها برای شفای او دعا کردیم و لکن قضای الهی، بر سفر این اندیشمند به سرای ابدی مقدر شد.
بارها توفیق گفتگو و مباحثه با آن مرحوم مغفور درباره اندیشه ها و نگاشته هایش را داشتم.
نخستین بار بیش از بیست سال پیش، نگاشته «قدرت، دانش و مشروعیت در اسلام» را مطالعه کردم؛ اثری که هنوز چاپ نشده بود، مباحثه خوبی در رابطه با این اثر و اندیشه فوکو داشتیم.
«نظام سیاسی و دولت در اسلام»، «تاریخ تحول دولت در اسلام»، «مفهوم قانون در ایران معاصر»، «فقه و سیاست در ایران معاصر»، «دولت اسلامی و تولیدات فکر دینی» و «آستانهٔ تجدّد؛ در شرح تنبیه الامة و تنزیه الملة» نیز از آثار خواندنی و قابل بررسی مرحوم فیرحی است.
آخرین مباحثه با ایشان به پیشنهاد این مسکین در بررسی کتاب «فقه و حکمرانی حزبی» در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، گفتگویی صمیمی، علمی و مبتنی بر منطق و اخلاق شکل گرفت.
فیرحی هر چیزی نمی نوشت و هر سخنی نمی گفت. او یک طرح کلان فکری را دنبال می کرد که به تعبیر بنده دینی سازی یا فقهی سازی مفاهیم مدرن بود. شواهد فقهی سازی او هم عمدتا به مطالب علمای مشروطه به ویژه محقق نایینی استناد داشت؛ هر چند مسیر محقق نایینی به نظر بنده استمرار فقه سنتی و بهره گیری از ظرفیت آن در حل مسایل نوین بود.
او موافق علوم انسانی اسلامی نبود؛ لکن عملا فقهی سازی مفاهیم سیاسی همچون حزب مدرن را تدوین کرد.
این کمترین با اینکه نگاه نقادانه به اندیشه و روش تحقیق آن مرحوم داشتم؛ اما همیشه از معاشرت علمی، حوصله و خلقش، لذت می بردم. گفتگو و بررسی پیرامون اندیشه ها و آثارش بهترین هدیه ای است که می توان به روح این عالم محقق تقدیم کرد، بجاست طالبان پژوهش از این منظر آثار وی را بررسی کنند و در این باب گام بردارند.
◾️ ارتحال این عالم متخلق را به دانشگاهیان و حوزویان و نیز به همه دوستدارانش، به ویژه خانواده محترمشان تسلیت می گویم.
خداوند این معلم مرحوم را مشمول غفران و رحمتش قرار دهد و خانواده و دوستانش را مزین به صبر جمیل گرداند.
الهی ما را بیامرز و عاقبتمان ختم به خیر و با اجر شهادت مهمانمان گردان.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
✍ عبدالحسین خسروپناه
حوزه علمیه قم ۲۲ آبان ۱۳۹۹
🆔 @khosropanah_ir
دولت بایدن و برنامه هستهای ایران/ قسمت اول
۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، در وبسایت رسمی این وزارتخانه فروش ۲۳٫۳۷ میلیارد دلار تسلیحات شامل ۵۰ فروند جنگنده F_35 را به امارات متحده عربی تأیید کرد.
اینگونه معاملات، و زدوبندهای مالی پس پرده و منافع کمپانیهای تسلیحاتی و دلالان آنان، نمیگذارد وضع منطقه خاورمیانه به حالت طبیعی بازگردد. چنین زدوبندهایی، و ایجاد بحرانهای واقعی یا ساختگی برای انجام چنین معاملات کلان، در غرب جدید از دیرباز مرسوم بوده است.
از یک منظر، تحولاتی که سرانجام به کودتای ۱۹۵۳ بریتانیا و ایالات متحده آمریکا در ایران انجامید از این جنس بود، با نقش فعال و پسپرده کمپانیهای نفتی آمریکایی و اروپایی و کارگزاران و شرکای ایرانی آنان، آنگونه که اسناد تازه آزادشده وزارت خارجه آمریکا در سال ۲۰۱۷ به روشنی نشان داده است.*
با توجه به انتفاع عظیم مالی اینگونه کانونها از بحرانهای سیاسی منطقه خاورمیانه، بنظر میرسد جنجالی که به بهانه برنامه هستهای ایران آغاز شده به سادگی پایان نخواهد یافت؛ در دولت بایدن ادامه مییابد و سرنوشتی چون غرق شدن اوباما در باتلاق جنگ داخلی سوریه را برای این دولت رقم میزند.
شاید عقلایی در آمریکا باشند، در میان اصحاب رسانه و کارشناسان و نخبگان، که بتوانند فراتر از عقل متعارف و روزمرگیهای معتاد پرواز کنند و بفهمند و بتوانند به دولت جو بایدن- کملا هریس بفهمانند که دوران جنگ سرد، که آمریکا را در مقام «رهبر جهان غرب» قرار داد، در آغاز دهه ۱۹۹۰ رسماً به پایان رسید و دوران «جنگ با تروریسم»ی که باند جرج بوش- دیک چنی- تونی بلر از سال ۲۰۰۱ با حادثه ۱۱ سپتامبر آفریدند نیز، پس از نابود کردن صدها میلیارد دلار پول مالیاتدهندگان آمریکایی، به بنبست رسید. میراثی که از دوران ۴۵ ساله «جنگ سرد» و دوران «جنگ با ترور» بر جای ماند پدیدههای زشت و گاه هراسناکی است که باید ترکشها یا عوارض جانبی blowbacks دورانهای سپری شده نامید.
آمریکای امروز دیگر توان حضور مستقیم و فعال نظامی خارجی را، حداقل به شکل گسترده، ندارد و نمیتواند در حوادثی چون جنگ کره یا جنگ ویتنام شرکت کند. این تحول مبارکی است برای مردم آمریکا اگر دولتمردانی فهیم در آمریکا ارزشهای مثبت ناشی از این «ناتوانی» را درک کنند.
برنامه هستهای ایران، که سالها پیش از انقلاب ۱۹۷۹ آغاز شد، هیچ سود یا زیانی برای آمریکایی که در نیمکره غربی قرار گرفته ندارد مگر اینکه کسانی بخواهند به این بهانه فضای تنش در منطقه را تداوم بخشند و از درون این جعبه شعبده پدیدههایی از نوع فروش ۲۳ میلیارد دلاری اخیر به امارات متحده عربی بیرون بیاورند.
جنجال خطر دستیابی ایران به بمب اتمی مضحک است. صرفنظر از فتوای برخی مراجع تشیع دال بر حرمت بمب اتمی، که نقض آن میتواند اعتبار دینی آنان را مخدوش کند، اگر ایران طالب بمب اتمی بود سالها پیش، در دهه ۱۹۹۰ و در فضای فروپاشی اتحاد شوروی، میتوانست به سادگی در «بازار سیاه» و به قیمت ارزان از طریق برخی جمهوریهای سابق شوروی تهیه کند.
بفرض که ایران واقعاً در پی ساخت بمب اتمی است. داشتن بمب اتمی چه تاجی بر سر ایران میگذارد و چه قدرتی به ایران میدهد؟ اگر واقعاً تصور میکنند ایران در پی ساخت بمب اتمی است، چرا اجازه نمیدهند پولش را، به بهای فشار اقتصادی بر مردمش، هدر دهد؟ مگر پاکستان و هند و اسرائيل با بمب اتمی چه تاجی بر سر خود زدند یا ترومن، رئیسجمهور وقت، که بمب اتمی را، برای اولین و آخرین بار، برای کشتار مردم بیگناه کشوری دیگر به کار گرفت (۶ اوت ۱۹۴۵ در شهرهای هیروشیما و ناگازاکی ژاپن) چه افتخاری برای آمریکا، و برای حزب دمکرات، به ارمغان آورد و چه نام نیکی از خود در تاریخ به یادگار گذاشت؟
ادامه در قسمت دوم
—-
* همان زمان در کانالم با انتشار یادداشتهای مهمی به اسناد تازه آزادشده سال ۲۰۱۷ پرداختم. هشتگ #اسناد_آمریکا_کودتا را در کانال تلگرامی عبدالله شهبازی دنبال کنید.
@abdollahshahbazi
دولت بایدن و برنامه هستهای ایران/ قسمت دوم
دولت بایدن- هریس اگر بخواهد راه متعارف گذشته را در قبال برنامه هستهای ایران ادامه دهد، اعم از ورود به چرخه کسالتبار مذاکره از نوع دولت اوباما یا تهدید از نوع دولت ترامپ، دیر یا زود خود را در باتلاق وحشتناک جدیدی در خاورمیانه گرفتار خواهد دید همانگونه که اوباما خود را در باتلاق جنگ داخلی سوریه گرفتار دید. اوباما از سپتامبر ۲۰۱۳ ، به تأثیر از برژینسکی، کوشید خود را از این باتلاق بیرون کشد؛ تلاشی عبث که پیامد آن شروع موج جدید و سنگین تروریسمی مشکوک بود که بنام «داعش» ساخته و گسترانیده شد. داعش با سقوط برقآسای موصل، سومین شهر بزرگ عراق، در ۱۰ ژوئن ۲۰۱۴ شهرت جهانی یافت و نام القاعده را به فراموشی برد؛ درست دو هفته پس از سخنان ۲۸ مه ۲۰۱۴ اوباما در آکادمی نظامی وست پوینت که پایان دوران ماجراجویی نظامی را در سیاست خارجی آمریکا نوید میداد؛ سخنرانی تاریخی که فاکس نیوز آن را «ریست کردن سیاست خارجی» آمریکا نامید و واکس آن را «ضد جنگترین دکترین سیاست خارجی دهههای اخیر» خواند. آیا هیچگاه به مخیله اوباما خطور کرد که ترکش جانبی و ناخواسته سخنان وست پوینت او دوران مهیبی از ترور در خاورمیانه، و این بار با نام داعش، بود؟
برژینسکی در اواخر عمرش، در ۲۴ ژوئن ۲۰۱۳، در مصاحبهای با جیکوب هیلبرون، سردبیر مجله نشنال اینترست، به شدت سیاست آن زمان دولت اوباما را در جنگ داخلی سوریه، یعنی دخالت برای ساقط کردن حکومت سوریه، مورد انتقاد قرار داد و از سعودی و قطر بعنوان «دو حکومت خودکامه شناخته شده خاورمیانه» نام برد. برژینسکی گفت: در اواخر سال ۲۰۱۱ ناآرامیهایی در سوریه آغاز شد که نتیجه خشکسالی بود و دو حکومت خودکامه شناخته شده در خاورمیانه به تشدید این ناآرامیها شتافتند: قطر و سعودی. ناگاه دیدیم اوباما نیز اعلام کرد بشار اسد باید برود بدون این که ظاهراً تدارکی برای این کار شده باشد. «آیا این یک موضع راهبردی بود؟ چرا ما ناگهان تصمیم گرفتیم که سوریه باید بیثبات و دولت این کشور سرنگون شود؟ آیا درباره این مسئله به مردم آمریکا توضیح داده شده است؟ سپس در نیمه دوم سال ۲۰۱۲، بویژه بعد از انتخابات، شورشیان در موضع ضعف قرار گرفتند و همچنین روشن شد که همه آن شورشیان چندان هم "دمکرات" نیستند. سپس شروع به بازبینی کل سیاست کردیم.»
اکنون، آیا این همه هیاهو درباره برنامه هستهای ایران از جنس همان هیاهویی نیست که جنگ داخلی سوریه را برافروخت و دولت اوباما را به کام خود کشید؟ آیا روزی بایدن، مانند اوباما، نخواهد کوشید با سخنانی دیگر در آکادمی وست پوینت پیامدهای بغایت منفی سیاست خاورمیانهای آمریکا را جبران کند؛ سیاستی که به استناد اسناد آزادشده موجود در نارا (آرشیو ملی آمریکا)، حداقل از اوائل دهه ۱۹۵۰، کانونهای مالی و دلالان سیاسی- رسانهایشان رقم زده و میزنند؟
دولت بایدن اگر دارای هوشمندی فراتر از حد متعارف باشد باید از هماکنون خود را از بازی مذاکره یا عدم مذاکره با ایران بر سر برنامه هستهای کنار کشد و این بازی را به بازیگران منطقهای یا اروپایی ذینفع واگذار کند که تصور میکنند یا وانمود میکنند که برنامه هستهای ایران تهدیدی برای آنان است.
آیا در عالم خیال، جانی خسته و روحی فرسوده از نابسامانیهای زمانه، میتواند تصور کند که در جهانی موازی و فارغ از بازیهای جهان کنونی ما، جو بایدن و کملا هریس دیگری منتخبین انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا هستند که از درایت یا وجدانی فراتر از همگنان پیشین خود برخوردارند و، برغم اعمال نفوذهای پیچیده مافیاهای رنگارنگ ذینفع، خویشتن را از این بازی مرگبار و سرشار از رنج برای مردم ایران بیرون میکشند و اجازه میدهند خود مردم ایران درباره سرنوشت برنامه هستهای خود، و سودمندی یا عدم سودمندی آن، تصمیم بگیرند؟
@abdollahshahbazi
📕 معرفی کتاب «تفسیر البیان فی الموافقه بین الحدیث و القرآن» اثر #مغفول علامه کبیر سید محمد حسین طباطبایی
🔰 اگر کسی مجلدات محتلف تفسیر #المیزان را با دقت و توجه به مطالعه گرفته باشد متوجه می شود که علامه طباطبایی ضمن محافظت بر روش نورانی خود در تفسیر #قرآن_به_قرآن، در بحث های روایی نشان می دهد که مدلول تفسیر قرآن به قرآن در کمال موافقت و همراهی با تفاسیری است که اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در روایات عنوان کرده اند. این موافقت به حدی است که به نظر می رسد ایشان تفسیر بسیاری از آیات مهم را از روایات الهام گرفته است. این شیوه موید بیانی است که ایشان در مقدمه تفسیر المیزان آورده و در آنجا توضیح می دهد که روش خودِ اهل بیت نیز عرضه قرآن به قرآن و تفسیر قرآن به قرآن بوده است.
🔰 اما ایشان تفسیر دیگری دارد که اساسا هدفش اثبات همین موافقت و همراهی بیانات قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام است. این اثر که «تفسیر البیان فی الموافقه بین الحدیث و القرآن» نام گرفته است در پنج جلد تدوین و تا اواسط سوره یوسف ادامه یافته است و حاصل تاملات مرحوم علامه در دوران حضور در تبریز است و تالیف آن در سال 1324 شمسی آغاز شده است و پیش از تفسیر المیزان نوشته شده است.
🔰 مطالعه این کتاب حقیقتا ارزشمند است و مطالبی در آن یافت می شود که در تفسیر المیزان هم وجود ندارد مضافا که روایات و موافقت آن با قرآن در این تفسیر یک مطلب اصلی است و این خود فوائد جداگانه ای دارد.
🔰 مناسب است با مطالعه این تفسیر به مشکات کم نظیرِ علمی علامه طباطبایی نزدیک تر شویم.
🖊سیدمحمدهاشمی
#بزرگداشت_علامه_طباطبایی
@ofoqemobin
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻با ابتکار امام محله شهر فسا صورت گرفت؛
❇️ نگهداری از معلولان مبتلا به کرونا از سوی طلاب و جوانان جهادی
□ در پی ابتلای برخی از کادر و معلولان مرکز نگهداری معلولین ذهنی و حرکتی حضرت امیرالمومنین (ع) شهرستان فسا به کرونا و لزوم قرنطینه به مدت ۱۴ روز، کادر و پرسنل این مرکز به مرخصی فرستاده شدند.
□ ۴ تن از طلاب حوزه علمیه جوادالائمه(ع) و ۱۰ تن از جوانان هیأت روضهالعباس با ایثار و اخلاص به این مرکز مراجعه کرده و در نبود پرسنل مرکز به خدمترسانی مشغول شدند.
https://hawzahnews.com/x9Tng
هدایت شده از استاد حسینی نسب
خلاصه ادله نظریه ولایت مطلقه فقیه-حکومت اسلامی-شیخ انصاری - استاد حسینی نسب.mp3
5.79M
#کلیپ_صوتی
#ولایت_مطلقه_فقیه
♨️چند بار گوش دهید
🔺علت اطلاق در ولایت مطلقه فقیه
🔹وجوب حکومت از باب مقدمه الواجب
🔹شیخ انصاری به ولایت مطلقه قائل شد؟
🔹تقدیم ادله اجتهادی بر ادله فقاهتی
🔺قعطه ای صوتی از جلسه پنجم دوره تدریس ولایت فقیه(مکاسب)
⚠️جهت استماع کامل دوره فوق به آدرس زیر مراجعه بفرمایید👇
https://eitaa.com/hoseininasab/285
💯ڪانال جامــع اســتاد حـسینۍ نسبـــ(ایتا)
🆔 @hoseininasab
🆔 @hoseininasab
🆔 @hoseininasab
هدایت شده از عقل بی آرام (تاملات پراکنده امین اسدپور)
با تشکر از دوستان #جنبش_علم در این گفت و گو از موانع و چگونگی مواجهه حوزه با مسائل اجتماعی صحبت شد.
متن کامل جزوه که این گفت و گو در صفحه ۲۷ آن منتشر شده است خدمتتان تقدیم می گردد.
https://eitaa.com/amin_asadpour
هدایت شده از عقل بی آرام (تاملات پراکنده امین اسدپور)
-1176822016_-212602.pdf
12.54M
🔺 #نسخه_مجازی نخستین جزوه گفتمانی بسیج طلاب حوزه علمیه مشکوه
🔹 مشتمل بر مجموعه مصاحبههای اختصاصی #جنبش_عَلَم با صاحب نظران حوزه #عدالت
🔸 #بسیج_مشکوه
🔸 #جنبش_عَلَم
لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ
🆔 @jonbesh_alam
▪️مشهد یك روزی در كشور ما كانون حكمت بوده است یعنی حكمای بزرگی در این شهر حضور داشتند مثل مرحوم آقا بزرگ حكیم، پسرش آقا میرزا مهدی حکیم... خب، دقت نكردند، توجه نكردند، یكباره از بین رفت؛ مشهد تبدیل شد به یك مركز ضد حكمت. یعنی توجه نكنید، اینجوری میشود.
به نظر من هنر بزرگ مرحوم علامه طباطبائی رضواناللهتعالیعلیه این بود كه پافشاری كرد و كار خود را در شرائط مختلف ادامه داد. حتّی طبق آن نقلهائی كه ما شنیدیم - گرچه آن وقت هم بنده به ذهنم بود، منتها دقیق یادم نیست - هنگامی كه ایشان "اسفار" را تعطیل كردند، همان جا در همان مسجد سلماسی "شفاء" را شروع كردند. خب، این یعنی استقامت. پس كار اول شما این است.
🏷 بیانات در دیدار اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی (۱۳۹۱/۱۱/۲۳)
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
16.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ۷ دقیقه از سخنان شورانگیز #حسین_شهبازی_زاده در نشستی پیرامون وقایع #آبان98 را ببینید.
🔹حمله شبانه به جیب مردم کار دزدهاست نه حکومت رسمی! بعد مثلا مجلس با توهم راس امور آمد گفت ورود کنیم، گفتند شما بشین سرجات. دیگر قرار نشد این قدر فضولی کنی. یک صندلی گرانی است به لمیدنت ادامه بده..فسشان در آمد!
🔸مملکت معلوم نیست صاحبش کیست. آقا رییسی می گوید دست دولت است. رییس جمهور آمده می گوید خودم هم خبر نداشتم.. آخر هم همه را گفتند اشرارند!
🔹اعتراضات جلیقه زرد ها ده ها هفته ادامه داشت با کمتر از سی کشته که هیچ کدام با گلوله مستقیم کشته نشدند آیا کشته شدن بیش از صد نفر طی دو روز اسمش جمع کردن موفقیت آمیز اعتراض است؟
🔸به میزانی که خون ریخته شده، اگر آب هم ریخته بود اسراف بود.
آقای امام جمعه شیراز آمده پشت تریبون می گوید اگر داستان جمع نشود می روم جمعش می کنم. آقا تو چه کاره ای که می روی جمع می کنی؟
قانون به مردم بدبخت که می رسد، به توده ها که می رسد، به معلم می رسد، به کارگر می رسد تبدیل می شود به یک موجود عصبانی، بزن، هالک، با تعاریفی موسع از توهین به مقامات تا منافع ملی و نشر اکاذیب اما به مسوولان که می رسد...