♦️گزیده ای از صحبت های زنده یاد پروانه معصومی در خارج از کادر:
🔹من فکر می کنم بازیگرهای آن موقع خیلی به بازیگر مقابل خودشان احترام می گذاشتند. فقط این نبود که فکر خودشان باشند. اصلا چنین چیزی نبود.
🔹من در یک خانوادهی مذهبی بزرگ شدم و اولین فیلمی هم که کار کردم، اختلافی افتاد. پدرم گفته بود به ما ربطی ندارد، شوهر دارد. و بعد قولی که من به پدرم دادم این بود که گفتم شما مطمئن باشید من هیچوقت کاری نمیکنم که حیثیت شما را زیر سوال ببرم. آبروی شما را حفظ می کنم و مسلم بدانید که هیچوقت اذیت تان نمی کنم. فکر می کنم سر قولم ماندم.
🔹سال ۶۲ یک کاری به اسم «راه دوم» به من پیشنهاد شد. قصهی فیلم فوق العاده قشنگ بود. خیلی فیلمنامهی گیرایی داشت. فیلم خوبی نشد ولی تنها چیزی که داشت این بود که بعد از انقلاب ما برای اولین بار زن را در سینمای ایران می دیدیم.
🔹از هیاهوی تهران فرار کردم، از راه بندان های تهران.
وقتی می دیدم که از دربند که خانه ام بود وقتی می خواهم دیدن خواهرم در میدان هفت تیر بروم، باید یک ساعت و نیم در راه باشم،گفتم چه کاریه؟ خارج از تهران می روم. فکر می کنم کار درستی کردم. الان که مردم همینجوری به این قسمت ها هجوم می آورند و زمین می خرند و خانه می سازند متوجه می شوم که آن ها کمی دیر فهمیدند که باید تهران را ترک کنند، من زودتر فهمیدم. به موقع فهمیدم.
🔹روش من معمولا برای رسیدن به نقشی که میخواهم بازی کنم این است که قصه را خوب بفهمم. وقتی قصه را بفهمم مسلما اینکه آن نقش چه چیز است برایم در می آید. ممکن است مشابه آن نقش را در جامعه دیده باشم و کاملا با آن آشنا باشم، ممکن هم هست ندیده باشم. اگر ندیده باشم سعی می کنم بروم پیدا کنم.
🔹نقش مادر بازی کردن متاسفانه در کشور ما خیلی خطرناک است. متاسفانه بعد از اینکه یکبار نقش مادر را بازی کردی، دیگر هرچه نقش پیشنهاد می کنند مادر است.
#زن
#هنر
#شهر
#زمان
#ایران
#شخص 📍پروانه معصومی
@Esrar3
اصرار
متن کامل نامه اسیر صهیونیست خطاب به رزمندگان حماس: خطاب به ژنرالهایی که طی هفتههای اخیر از ما نگه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در لغت نامه ها «شهر» را آبادی ای با جمعیت زیاد و خانه ها و خیابان و بیمارستان هایش گفته اند. و در ادامه گفته شده «شهر هرت» کنایه از شهریست که در آن نظم و قانون نباشد.
با این تعاریف غزه چگونه شهریست؟ اینجا باید خیلی هرت باشد. آنقدر هرت که صاحب دایرة المعارف جرات کند دست ببرد و بنویسد «غزه» را شهر هرت گفته اند.
اما هیچکس نمی تواند این ویرانه را شهر هرت بخواند.
پس چرا شهرتر از غزه پیدا نمی کنیم؟
نظم نادیده، اتصال ناگسسته و پیوندهایی پابرجا به طرز ملموسی غزه را آنقدر شهر کرده است که همین ویرانه به قدر هزار عمران و آبادی همزمان با مردم خودش و جهان سخن می گوید.
غم انگیز است که حالا می دانیم در حجم قطور این دیوارها آن غائب محروم ما هستیم؛
محروم از شهر.
#رنج
#شهر
#فلسطین
@Esrar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رفته و قرآن را از خانهی بمباران شده شان بیرون کشیده.
به سن و سالش،
جدیتش،
نگاهش،
دستش،
عینکش،
تورقش،
و موقعیت ایستادنش نگاه کنید.
این قرآن است که برای آنها آن چنان فرود آمده و بال گشوده که دست همگان به آن می رسد؟ یا این مردمان بلند قامتند که همه سری در آسمان ها دارند و آشنای کتابش هستند؟
#نسل
#فلسطین
@Esrar3
گزارش یک خبرنگار ژاپنی از موزه ملی ایران/ «کیسه خرید گوچی بود و موزیکشان از گروه BTS
🔹یک خبرنگار ژاپنی بعد از بازدید موزه ملی ایران در شبکه اجتماعی ایکس(توئیتر سابق) نوشت: «کیسهای که هنگام خرید کتاب از فروشگاه موزه ملی ایران، جایی که گنجینههای امپراتوری ایران در آن ردیف شدهاند، دریافت کردم.(کیسه خرید با آرم برند گوچی). چرا گوچی؟علاوه بر این، آهنگهای BTS (یک گروه موسیقی کرهای) در داخل فروشگاه بود.»
#ایران
#اقتصاد
#موسیقی
#کره_جنوبی
@Esrar3
یه روایتی از هنری کیسینجر هست که یکی گزارشی تهیه میکنه و براش میفرسته. صفحهی اول پاراف میکنه “این بهترین چیزی بود که میتونستی تهیه کنی؟!” و گزارشو برمیگردونه.
طرف هم گزارشو دوباره میخونه و یه سری ایراداتو رفع میکنه دوباره میفرسته و کیسینجر هم با همون پاراف برمیگردونه
اینکار چند بار تکرار میشه تا یارو شاکی میشه مینویسه بله از این بهتر نمیشه.
کیسینجر هم مینویسه خب پس اینبار میخونمش.
»ناظر بیطرف«
#آمریکا
@Esrar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانه اش ویران شده
با سه فرزندی که از دست داده
+چرا اینجا نشستی؟
_ از همهی دنیا خسته ام.
نه خانه ای داریم که در آن زندگی کنیم و نه هیچ چیز دیگری.
همه جا آواره ایم.
کجا بروم؟
نشستن روی همین تخته سنگ های خانه ام برای من بهتر است حتی اگر یهودی ها بخواهند مرا بکشند.
از خانه ام بیرون نمی روم.
فلسطین، فلسطین خواهد ماند.
و تا آخرین قطرهی خون انسان به مبارزه ادامه می دهیم.
______________
🧷آنقدر آینده دارد به ما نزدیک می شود که سالخوردگان فلسطین هم خیال شان از حالای فلسطین جمع است که جنگ برایشان از این گذشتهی فلسطینی شدنِ فلسطین پرتاب شده به آینده و فلسطینی ماندنش.
چرخیدن چشم همهی جهان از جنگ اوکراین و روسیه به این باریکهی ۳۶۰ کیلومتری اینجا معلوم تر است که بزرگمرد نمی گوید تا آخرین قطرهی خونم، می گوید تا آخرین قطرهی خون انسان.
این همهی انسان است که اینجا نشسته. پیر خسته از دنیا، همهی «انسان» است بر این تخته سنگ ها.
این در عین واقع ترین، والاترین تصویر این روزهای همهی ماست.
این بریده از دنیای بی خانمان اما بالغ به قدمت انسان.
#رنج
#زمان
#فلسطین
@Esrar3
🔻معتز (خبرنگار) از وضعیت غزه می گوید:
مرحلهی خطر کردن برای رساندن تصویر به پایان رسید و مرحلهی تلاش برای نجات یافتن آغاز شد.
به قدر کفایت نقل کردم و خدا را شاهد می گیرم که این برای خدا و خدمت به وطنم بود.
ما اکنون در آغاز یک محاصرهی داخلی هستیم. نمی توانیم مگر به دو طرف شمال یا جنوب برویم.
تانک های اسرائیلی منطقهی میانی را از شمال و جنوب محاصره کرده اند.
وضع ما غم انگیزتر از چیزیست که تصور کنی.
فراموش نکن ما محتوایی برای اشتراک گذاری نیستیم.
ما مردمی هستیم که کشته می شویم، با مسأله ای که به تنهایی برای محو نشدنش از هستی تلاش می کنیم.
#فلسطین
#خبرنگار
#مقاومت
#شبکه_های_اجتماعی
@Esrar3
صالح (خبرنگار اهل غزه):
خدا شاهده خیلی خستهم.
همهی دردها و خستگیم رو می پوشونم چون خوب می دونم مردم زیادی از من توان می گیرن و بازم نباید ضعیف شم چون فلسطین هنوز هم به من نیاز داره.
ولی به خدا قسم چیزهای زیادی دیدم در حدی که هر شب قبل از خواب گریه می کنم و کابوس می بینم. ۵۸ روز میشه که از خانوادهم خبر ندارم و با این وجود به انتشار (خبر غزه) ادامه میدم. اما ظاهراً جهانیان دیگه قرار نیست ما رو اجابت رو کنن. ان شاءالله وقتی همهی ما کشته شدیم و از عرصهی هستی محو شدیم بیدار بشید.
#جهان
#فلسطین
#مقاومت
#خبرنگار
@Esrar3
نظر سنجی ایسپا: مرجعیت خبری صداوسیما در مرحله هشدار است.
#خبر
#ایران
#صدا_و_سیما
#شبکه_های_اجتماعی
@Esrar3