eitaa logo
فائزون
2.6هزار دنبال‌کننده
711 عکس
506 ویدیو
43 فایل
علیٌّ و شیعته هم الفائزون
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 برترین معجزه 🔸 وجود مبارك حضرت امیر فرمود مالك! یك عدّه مسلمان و یك عدّه كافر هستند, اگر آنها كه مسلمان‌ می باشند كه «أَخٌ لَكَ فِی‏ الدِّینِ‏» آنها كه كافر هستند «نَظِیرٌ لَكَ فِی الْخَلْقِ» با آنها رفتار كن ولو كافر می باشند; ولی بالاخره در پناه دولت اسلامی هستند، بگذارید از امنیت برخوردار باشند، دنیای اینها را تأمین كنید و كم كم آخرت اینها را یادشان دهید كه به راه بیفتند. غرض این است كه جهان را اینها به این سبك اداره می ‌كنند. 🔸 چه در سوره «سبأ» و چه در این سوره «ص» اصرار قرآن این است كه حیوانات با وجود مبارك حضرت داوود بودند، این چه اثری دارد كه حیوان با وجود مبارك داوود بود؟ یعنی او توانست حیوان را رام كند; یعنی رهبران الهی حرفشان در حیوانات اثر كرد، چون با هم زندگی می ‌كردند، مگر گرگ و میش آن‌جا با هم زندگی نمی ‌كردند؟ مگر آن ظالم و مظلومی كه در جنگل حمله می ‌كردند، آن‌جا كنار هم به سر نمی‌ بردند؟ فرمودند اینها حیوانات را نرم كردند، ! ﴿وَ اذْكُرْ عَبْدَنا داوُدَ﴾ چرا به یاد او باش؟ چون داوود همیشه «یا الله» می ‌گفت، دائماً می گفت «یا الله» و به یاد حق بود؛ نه تنها او, بلکه شاگردان او, شاگردان حضرت داوود چه كسانی بودند؟ سلسله جبال, سلسله حیوانات, سلسله طیور اینها در مكتب داوود «یا الله» می‌ گفتند, این جهان را آباد می ‌كند. معجزه وجود مبارك ولی عصر این است، وقتی كه آمد این‌ چنین حكم می ‌كند! 🔸 مردم را با می‌ شود اداره كرد نه با زور و سلاح كشتار جمعی, از برترین و بالاترین معجزه وجود مبارك حضرت این است كه حالا در زمان ظهورش دست وجود مبارك حضرت هم به عنایت الهی روی سر مردم قرار می‌گیرد «فَجَمَعَ بِهَا عُقُولَهُمْ وَ كَمَلَتْ بِهِ أَحْلَامُهُمْ»؛ عقل مردم بالا می ‌آید. اداره مردم عاقل سخت نیست، الآن هفت میلیاردی كه روی زمین هستند اگر آدم‌ های عاقلی بودند اداره‌ کردن آنها خیلی آسان است. مگر بشر با كُشتن اصلاح می ‌شود؟ ؛ این از برترین معجزات وجود مبارك حضرت است كه با ظهور او عقل حاكم می ‌شود. آدم وقتی بفهمد نه بیراهه می‌ رود و نه راه كسی را می ‌بندد. 📚 سوره مبارکه ص جلسه 4 تاریخ: 1393/03/17 🆔 @faezoon110
💠 تسبیح و تقدیس 🔹 در تفاوت تسبیح و تقدیس، ذیل آیه ﴿وَ نَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَ نُقَدِّسُ لَكَ﴾ به تفصیل سخن گفته ایم. مولی عبدالرزّاق کاشانی سخنی در این باره دارد که خلاصه آن چنین است: تسبیح، تنزیه و مبرّا کردن خدا از نقص و عیب است، در حالی که تقدیس، مبرّا کردن او از کمال محدود و ناقص است. 🔹 بنابراین، تقدیس، مرحله ای بالاتر از تسبیح و نسبتِ بین این دو، عموم و خصوص مطلق خواهد بود؛ زیرا تقدیس خداوند، خود به خود تسبیح او نیز خواهد بود، اما تسبیح او ملازم تقدیس وی نیست. فرشتگان نیز با تقدیم تسبیح گفتند: نه تنها تسبیح گوی تو هستیم، بلکه تو را تقدیس نیز می کنیم: ﴿وَ نَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَ نُقَدِّسُ لَكَ﴾. 📚 ادب فنای مقربان ، ج3 ، ص145. 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @faezoon110
- ناشناس.mp3
1.69M
🤲 🎧 زیارت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) در روز یکشنبه ⏯ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ الَّذِي خَلَقَكِ.... 🆔 @faezoon110
- ناشناس.mp3
2.47M
🤲 🎧 زیارت امام علی (علیه‌السلام) در روز یکشنبه ⏯ السَّلاَمُ عَلَى الشَّجَرَةِ النَّبَوِيَّةِ... 🆔 @faezoon110
💠 مفاتیح الحیات 556 تعامل با گنهكاران پیامد گرامیداشت گنهكاران 🔸 امیرمؤمنان علی (علیه السلام) به نقل از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: هرگاه فاسقی بر مردم آقایی كند و زعیم قوم خوارترین آنان باشد و مرد گناهكار گرامی داشته شود پس باید منتظر بلا بود.[1] [1]. إِذَا سَادَ الْقَوْمَ فَاسِقُهُمْ وَ كَانَ زَعِیمُ الْقَوْمِ أَذَلَّهُمْ وَ أُكْرِمَ الرَّجُلُ الْفَاسِقُ فَلْینْتَظَرِ الْبَلاء (تحف العقول، ص36). 📚 مفاتیح الحیات ص 304 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @faezoon110
یه بام و دو هوای تجربه گرایان - رادیو سایه بان.mp3
1.59M
🟠 یه بام و دو هوای تجربه گراها در اثبات وجود خداوند ! 🆔 @faezoon110
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 تنها تویی که می‌توانی کاغذها را از ضجّه زدن نجات دهی‌؛ از بس که میزبان کلمه‌ی انتظاراند 🌱 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @faezoon110
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 چشم و گوش بسته! ؛ خداوند صفات گروه دوزخى را در سه جمله خلاصه مى فرماید. نخست اينكه آنها قلبهائى دارند كه با آن درك و انديشه نمى كنند. قلب در اصطلاح قرآن به معنى روح و فكر و نيروى عقل است يعنى با اينكه استعداد تفكر دارند، در عين حال فكر نمى كنند، در عوامل و نتائج حوادث انديشه نمى نمايند و اين وسيله بزرگ رهائى از چنگال هر گونه بدبختى را بلا استفاده رها مى سازند. ديگر اينكه چشمهاى روشن و حقيقت بين دارند اما با آنها چهره حقايق را نمى نگرند و همچون نابينايان از كنار آنها مى گذرند. سوم اينكه با داشتن گوش سالم ، سخنان حق را نمى شنوند و همچون كران خود را از شنيدن حرف حق محروم مى سازند اينها در حقيقت همچون چهار پايانند بلكه آنها از چهار پايان گمراه تر و پستتر مى باشند. چرا كه چهارپايان داراى اين استعدادها و امكانات نيستند، ولى آنها همه گونه ترقى و تكامل را دارند، اما بر اثر هوا پرستى و گرايش به پستيها اين استعدادها را بلا استفاده مى گذارند، و خود را دچار غفلت و بیخبری می کنند. 🔷 آیه روز: وَ لَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيرًا مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يَفْقَهُونَ بِهَا وَ لَهُمْ أَعْيُنٌ لَا يُبْصِرُونَ بِهَا وَ لَهُمْ آذَانٌ لَا يَسْمَعُونَ بِهَا أُولَئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولَئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ ( اعراف / آیه 179) 🔶 ترجمه: به طور مسلم گروه بسياري از جن و انس را براي دوزخ آفريديم، آنها دلها (عقلها)ئي دارند كه با آن (انديشه نمي‏كنند و) نمي‏فهمند و چشماني دارند كه با آن نمي‏بينند و گوشهائي دارند كه با آن نمي‏شنوند، آنها همچون چهار پايانند، بلكه گمراه تر اينان همانا غافلانند (زيرا با اينكه همه گونه امكانات هدايت دارند باز هم گمراهند). 📅 دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ ، ، ، ، ، 🌼🌼 🆔 @faezoon110
💠 القای حکمت الهی 🔸 بیان نورانی امام سجاد (سلام الله علیه) در صحیفه كه فرمود: «مِنَّتُكَ اِبْتِدَاءٌ» هر چه را ذات اقدس الهی عطا كند اوست، كسی نمی ‌تواند بگوید ما خودمان زحمت كشیدیم به اینجا رسیدیم. آن زحمت كشیدن، آن قدرت بر زحمت، آن توفیق و آن ادراك همه اینها نعمت هایی است كه خدا عطا كرده. 🔸 وجود مبارك حضرت ابراهیم به خدا عرض می ‌كند به من حُكم بده، حِكمت عطا بكن! هم عطا بكن هم , هم ادراك صحیح هم تصمیم سالم، و هر دو حكمت است. 🔸 در بحث های قبل هم داشتیم كه گاهی خدای سبحان یك مطلب علمی را وحی می ‌فرستد كه فلان مطلب این است حكم این است یا مربوط به اخبار غیب است و اینها، یك وقت است اراده, نیت, اخلاص, تصمیم اینها را در قلب القا می ‌كند، اینها است نه وحی علم! 🔸 گاهی انسان تصمیم می‌ گیرد كه كاری انجام بدهد خیال می ‌كند این تصمیم خود به‌ خود پیدا شده یا به دست خودش است؛ این تصمیم این اراده این عزم, است که از آنجا القا شده است. گاهی یك مطلب علمی در قلب كسی القا می ‌شود، این خیال می‌ كند كه با كوشش خودش به آن رسیده؛ گاهی ارادهٴ صائب و صالح در قلب كسی پیدا می‌ شود كه فلان كار را بكن، این خیال می‌كند خودش این كار را كرده، در حالی كه هم آن علم را فرشتگان رحمت عطا كردند هم این اراده را فرشتگان حكمت الهی افاضه كردند ﴿وَأَوْحَینَا إِلَیهِمْ فِعْلَ الْخَیرَاتِ﴾، نه علمِ به حكم و نه حكمِ افعال كه فلان چیز واجب است یا فلان چیز. اینكه مادر موسی تصمیم می‌گیرد این بچه را در صندوقچه ‌ای بگذارد و صندوقچه را به رود نیل بیندازد اینها اراده است تصمیم است اینها كه حكم شرعی نیست كه وحی بفرستد كه فلان چیز واجب است یا فلان چیز حرام است كه بشود شریعت و وحی تشریعی طلب بكند، اینها ارادات و تصمیم های خاص است كه ذات اقدس الهی در قلوب مؤمنین القا می ‌كند جامع اینها همان آیه ﴿وَأَوْحَینَا إِلَیهِمْ فِعْلَ الْخَیرَاتِ﴾ است. 📚 سوره مبارکه شعرا جلسه 14 تاریخ: 1391/01/21 🆔 @faezoon110