یا علی گفتیم و کار آغاز شد
به یاری خدا از امروز با محتوای غدیری در خدمت دوستان هستم.
#تا_همیشه_غدیر یک فراخوان ادبی بود برای تولید آثار کوتاه ادبی
هدفگذاری کرده بودیم که برای پیامک تبریک مناسب باشد.
کارهای ارزشمندی را از شاعران و نویسندگان غدیری دریافت کردیم؛ خدا خیرشان دهد.
شما هم با ارسال و بازنشر این پیامهای غدیری، دعوت رسول الله (ص) را لبیک بگویید:
حاضران به غایبان و پدران به پسران برسانند که:
امروز به امر حضرت حق
بر خلق جهان علی امیر است
🟢 فلْيُبَلِّغِ الْحَاضِرُ الْغَائِبَ وَ الْوَالِدُ الْوَلَدَ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَة
(احتجاج طبرسی، ج1، ص62)
(بخشی از خطبۀ غدیر)
May 11
هر عبادت وقتی دارد:
تا سپیده: دوگانه
تا غروب: روزه
تا پایان سال: خمس
تا همیشه: غدیر
#تا_همیشه_غدیر
🟢🟢🟢
فهام: فرهنگ. هنر. ادبیات. مذهب
@fahhaam
السلام علیکم یا ساسة العباد و ارکان البلاد
سلام بر شما اهل البیت که سیاستگزار بندگانید و ستونهای تمدن (زیارت جامعه)
طبق نظرسنجی، قرار شد که به انتخابات هم بپردازیم.
اینجا میخواهیم دربارۀ سیاستهای فرهنگی حرف بزنیم؛ نه این که کاندیدا معرفی کنیم و به نفع یا ضرر یک شخص و حزب کار کنیم.
ممنون می شوم اگر در بحثها همراهی کنید.
تذکر ضروری: هر گونه توهین و حرف بی سند ممنوع!
#تاریخ_فرهنگ_انقلاب
🟡🟡🟡
فهام: فرهنگ. هنر. ادبیات. مذهب
@fahhaam
برای این که سرفصلها قاطی نشوند، اول پستهای غدیری 🟢🟢🟢 میگذارم و
اول پستهای سیاستهای فرهنگی 🟡🟡🟡
با این رنگها از اول راحت تر علاقۀ خودتان را پیدا می کنید.
May 11
May 11
🟡🟡🟡
تک صدایی چیست و چطور تئوریزه می شود؟
در چند گروه نخبگانی که قرار است در زمینۀ فرهنگسازی کلان تصمیمگیری کنند، عضو هستم.
در این گروه ها طیفهای مختلفی حضور دارند و گفتارها و عکس العملهایی دارند که برای همۀ ما آشناست.
برای این که باب گفتگو باز شود، برخی از مسائل مشهود و مهم مملکتی را با نمونه هایی از اینجا شروع می کنم.
مثلا محرم گذشته بود که دختر شهید سلیمانی در برنامۀ مهلا دربارۀ پدرش صحبت کرده بود و خیلی ها شاکی شده بودند که چرا گفته شهید سلیمانی برنامۀ طنز می دیده و ...!
یا مثلا شیخ حسین انصاریان که دربارۀ پذیرفتن بدحجابها حرف زده بود، جماعتی شاکی شده بودند که شیخ حسین هم از مدار خارج شده!
در آن گروه کلی بحث شد و من با این متن وارد بحث شدم:
🟡🟡🟡
سلام
من رضا بیات هستم. آدمی که سعی کرده دیندار باشد و هیچ وقت زیر پرچم هیچ حزب و گروهی نرود تا بتواند حقایق را بدون فیلتر ببیند.
در دهه اول آنقدر سرم شلوغ است که نمی رسم برنامه های تلویزیون و مجازی و ... را رصد کنم. اما پستهای این گروه محترم هاتف برایم جذاب و عجیب بود.
به نظرم بی ضرر آمد که فهم خودم از پیامهای دوستان را ارائه کنم. شاید مؤمن بودم و توانستم برای دوستان مؤمن آینگی کنم. اینجا قصد بحث علمی ندارم. فقط می خواهم نحوۀ تعامل برخی از دوستان اهل فرهنگ را بازنمایی کنم.
1. ما انقلابی هستیم. امام حسین (ع) هم انقلابی بود. پس امام حسین (ع) مال ماست.
2. هیچ کس حق ندارد امام حسین (ع) را خارج از منطق انقلابی ما بفهمد. اگر چنین کند، امام حسین (ع) را تحریف کرده.
3. نه تنها امام حسین (ع) که مربوط به قرنها پیش است، بلکه شهید سلیمانی ِ معاصر را هم هیچ کس نباید هیچ جوری غیر از آنچه که ما تعریف می کند بفهمد؛ حتی دختر شهید سلیمانی.
4. هر کس هر انتقادی به عملکرد هر کس از قبیلۀ ما بکند، انقلابی نیست و هر کس انقلابی نباشد، باید ساکت شود یا ساکتش کنیم.
5. ماییم که تعیین می کنیم کدام عالم چه کند؛ کدام مسؤول هیئتی را که ما دوست نداریم چطور تعطیل کند و ... .
6. ما انقلابی های اصیل، هر روز داریم کمتر و کمتر می شویم. مدام ریزش داریم. حتی شیخ حسین انصاریان هم از مدار خارج شده است. خدا را شکر که عالم و جاهل ریزش می کنند ولی ما محکم سر جایمان هستیم و حرف هیچ کس هم روی ما اثر نمی گذارد. یک انقلابی اصیل نفوذ ناپذیر است.
7. ما انقلابی های اصیل هر چه هم که کم باشیم، هر چه هم که بی عمل و کارنابلد و کم سواد باشیم، به هر حال انقلابی اصیل هستیم؛ لذا ما و فقط ماییم که برای همه تصمیم می گیریم.
🟡🟡🟡
منطق این دوستان این است که حرف حق یکی است و باقی باطلند؛ پس نیازی نیست مطرح شوند.
در همین ایام انتخابات فعلی، به صراحت می گویند نباید کاندیداهای گروه های مختلف بیایند. انتخابات پر شور نشد که نشد! مهم این است که گزینۀ صالح رأی بیاورد؛ هر چند حداقلی.
🟡🟡🟡
حالا سؤال من از شما دوستان فهامی:
کدام خطرناک تر است؟
الف) این رفتار و تفکر بسته
ب) ورود یا احتمالا پیروزی یک تفکر انحرافی
ممنون می شوم همراهی بفرمایید
@DR_Reza_Bayat