eitaa logo
فَــــهـْــمْ
138 دنبال‌کننده
51 عکس
9 ویدیو
4 فایل
سلسله جلسات نشست مجازی 'فـَـــه‍ْـــمْ' با محوریت فلسفه هنر متعالی خانه اندیشه حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه جهت ارتباط با ادمین↙️ @Khanehye_andishe آدرس کانال خانه اندیشه↙️ @khanehyeandishe
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
حکمت و هنر چه رابطه ای باهم دارند؟
گزاره نویسی جلسه ششم نشست ۲۰ دی ماه ساعت ساعت ۱۸ دکتر آقایی مهر موضوع : ابعاد زیبایی شناختی معماری اسلامی به همت سرکار خانم فاطمه فرهنگیان ☘️ از همراهان همیشگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 🌿 سوال : ۲ نوع تجلی معماری اسلامی در کالبد معماری داریم این دو حالت چه هستند ؟ و برای هر کدام مثال بزنید ؟ در ابتدا چند تا واژه یا اصطلاح در ابتدا باید عنوان شود ، تعریفی که از زیبایی داریم در حکمت و فرهنگ ایرانی به چه صورت عنوان شده زیبایی ما به خیر و نیکی معنا میشه زیبنده بودن و این فراتر از صورت و جمال است ، هدف زیبایی ما کمال است و نهایت کمال حق تعالی ست نهایت زیبایی خود خداوند میشه نهایت زیبایی حق و حق تعالی می شود ، بحث حق و حقیقت تفاوت دارد با فضای علم ، حقیقت آنچه که درست است و برحق است و از جنس وجود هستی است و هنر مراتبی پیدا می کند برای کسب زیبایی خووش ، در واقع موقعی که زیبایی می خواد ادراک پیدا کند ابتدا متصور میشه اول در ذهن بعد در کالبد ما ، باید محتوایی داشته باشیم در قالب زیبایی ، کاری که در عرصه هنر اتفاق افتاده ۲ صورته : ۱- یکی کالبد ما در واقع زمینه سازی اون محتوا رو برای ما داشته باشه هر چقدر محتوا غنی تر باشه اون محتوا زیباتر میشه که درک ساده تری هم داره ۲- راه دوم هنرمند با ذوق هنری خودش از نماد تمثیل استفاده می کند در حکمت اسلامی سلسله مراتبی رو تعریف می کنیم عقل و خیال و عالم طبیعت و هنر در مرتبه عالم طبیعت دیده می شود و اون که نیاز به تجلی دارد عالیم ذهنه که در عالم عقل سیر می کند این مرتبه ایه که در عالم عقل سیر می کند این مرتبه ایه که هر کس بسته به ساحت خودش ادراک پیدا می کند ، یکی از شاخص ترین معماری ما که داره تصویرگری می کنه مسجد است مثلا در مسجد ما آموزش احکام الهی ، خدمات اجتماعی و حتی قضاوت اتفاق می افتاده و هر کدام از اینها در واقع جایگاه کالبدی پیدا می کرده فعالیت های فرهنگی در اون اتفاق می افته مراسمات مذهبی در مسجد اتفاق می افته ، مرتبه ی دوم هنرمندی که میاد به عنوان معمار این اثر رو بنا می کند مساجد اولیه ی ما شبستانی بوده و قرن ۴ و ۵ مساجد تغییر پیدا می کنند بعد از حضور فلاسفه اسلامی اتفاق می افته و این اتفاقات همزمان میشه با سهروردی با نورالانوار نور که تجلی پیدا می کنه وجود به نور تعریف میشه ظلمت و عدم نماد نیستی و هستی از جنس وجوده ، مرتبه متعالی داریم و مراتب پایین تر که در فلسفه سهروردی پررنگ میشه آتش مقدس میشه قبل از اسلام نور دنبال تجلی بیشتر در فضاست ، بحث کثرت و وحدت نور وقتی تجزیه میشه رنگ های متفاوتی از خودش متصاعد می کنه هستی به صورت جلوه های مختلف تجلی پیدا می کند مثلا آتشکده رو داشتیم که نماد عبادت ما بوده فضای گنبدخانه میاد تو مسجد شکل می گیره وحدت وجود وجود عالم و عوالم در واقع تجلی حق تعالی هستند توحید ما از یک کثرتی به وجود میاد که هم از حق تعالی شکل می گیرد و به او برمی گردد و بسیاری از آتشکده ها تبدیل میشن به مسجد و در طول تاریخ شکل مساجد داره تکامل پیدا می کند توسعه و تکامل مساجد ما نوع طاق اونها فرق داره با طاقی که قبلا انتخاب می شد خصوصا در دوره صفوی اوج تکامل رو نشان میده ، خدا از جنس نوره ، معمار متجلی می کنه در عالم خیال خودش ، چطور می توانیم دیت پیدا کنیم به عنوان هنر متعالی ؟ ما ۳ بعد داریم که باید مطرح بشود : ۱- برای تحقق معماری اسلامی یک کالبد داریم که قراره محتوا در خودش بگنجاند ۲- یه هنرمنده که در هنرش اینو پیاده می کنه ۳- و یه مخاطبه که این هنر رو درک می کند ، لازم است محتوایی را داشته باشیم هنر و معماری رو داشته باشیم که درک داشته باشیم اگر درک هنرمند سطحی باشه : ۱- با هنر خوبی نمی آفریند ۲- یا تقلید می کند هنرمندی مثل شیخ بهایی به علوم مختلفی دسترسی داشته انسان رو می شناخته هستی رو می شناختهدو هنرمندهایی که زیر دست او کار می کردند با شناختن هنرهای معماری و نمادهای معماری به اون زیبایی نزدیکتر می شوند ، معماری اسلامی ما از معماری گذشته بهره می گیره اما گزینش می کنه ، کالبد گنبدخانه ای که وارد مساجد کردیم در سطح مختلف قابل سنجش می باسر به عنوان معماری اسلامی توی مرتبه کارکردیش زمینه سازه ، نماد مسجد ما گنبد شد در حالی که پیش از اسلام این نبود ، مثال بازار می زنیم می بینیم که در قران و روایت آمده جایی که فعالیت های مادی در آن انجام میشه و در قرآن داریم که ماندن زیاد در اون کراهت داره و بیع اون ها رو از یاد خدا غافل می کند مساجد در بازار ساخته میشن که از خدا غافل نباشن با شنیدن صدای اذان ، ویژگی کالبدیربازار داشتن مسجده تا از یاد خدا غافل نباشیم محقق شده در کالبد معماری ما ، در خانواده هم به همین شکل این ها در قالب رفتار باشه با خانواده وقت بزاریم برای زنان ما حریم های خصوصی قائل شویم در روایت هم داریم اهمیت داره خانه های ما حریم خصوصی داشته باشن،
پوشیده باشن درون گرا باشه که از مصادیق اونه ، موضوع حریم خصوصی یه موضوع انسانی است هر جا آیین الهی داشتیم این اتفاقات در کالبدها محقق میشه ، در گذشته کوبه ی درها بودن شاخصه زنان مردانه بودن به خاطر اهمیت حریم خصوصی اسلامی ایرانی بودن ، در مورد توصیه های بهداشتی داریم مثلا رو به قبله بودن سرویس بهداشتی ، در مورد حمام که روایت داریم مستقیم از گرم خانه به فضای بیرون نیایم و در کالبد حمام ما محقق شده فراموش شدن حریم خصوصی از ۲ بعد فراموش شده : ۱- یه جاهایی تکنولوژی به کمک ما میاد در فرایند حمام در اتاقی قرار گرفته که فضای بیرون سرد نیست و ۲- مسکن ما دچار سوداگری شده کالبدهای ما رو کوچیک کرده در مورد مهمان خانه که زکات خانه است مهمان روزی خود را می آورد و گناهان اهل خانه را می برد برکت خانه ست ، دو سویه شده هم فرهنگ ما تغییر کرده و هم کالبد ما ظرفیتش کوچیک شده خانه ی ۷۰ متری دیگه فضایی بدلی اتاق مهمان نداره و فرهنگ سکونت ما دچار تغییر میشه و الزام اینکه این فضا رو داشته باشیم داده کمرنگ میشه ، یکی از توصیه های اسلامی علاوه بر اتاق مهمان جدا شدت اتاق فرزندان بالای ۷ سال به خصوص از لحاظ جنسیت اونها جدا باشه ، فرهنگ ما حضور مهمان را کمرنگ کرده به خاطر نداشتن ظرفیت ، یکی از اون شاخصه ها بحث وحدت است اجزای ما ممکنه فضاهای ما باشند و بعد حتی چیدن اجزایی که جزئیات فضا رو داریم به نظر میاد یه کلیتی رو متصور بشیم بعد اجزار رو داخل اون شکل بدبم با مقیاس حجم کلی مقایسه کنیم و هر کدام درون خود اجزایی داره ، توی معماری ما میشه گفت داشتن تناسب فضا و مردم داری و فضا به عنوان یکی از اصول عنوان میشه .
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت جلسه ششم «فهم» 🎙دکتر معین آقایی مهر موضوع: ابعاد زیبایی شناختی معماری اسلامی
🔹 جلسه هفتم نشست مجازی «فهم» با محوریت فلسفه هنر متعالی ◽️با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسین صدیقی ⚪️موضوع: قرآن و هنر قدسی 🕕 سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۸ در آدرس زیر👇👇 https://neshast.seraj.ir/ch/asa2 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ▪️t.me/artskermanshah ▪️eitaa.com/artkermanshah ▪️instagram.com/art.kermanshah.ir/ ▪️www.artkermanshah.ir ▪️aparat.com/artkermanshah
با سلام و احترام خانه اندیشه به اطلاع میرساند که نشست فردا به دلیل نزدیک بودن به اذان مغرب با نیم ساعت تاخیر برگزار می شود.☘
قرآن و هنر قدسی.pdf
844.6K
🔳 پاورپوینت نشست علمی قرآن و هنر قدسی 🕕 ۲۷ دیماه ۱۴۰۱ حجت الاسلام والمسلمین 🔹▫️🔹▫️🔹▫️🔹
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💻 نشست مجازی 'فهم' با محوریت حکمت هنر متعالی. 🔴جلسه هفتم (قرآن و هنر قدسی) 🕕 ۲۷ دیماه ۱۴۰۱ حجت الاسلام والمسلمین 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
گزاره نویسی جلسه هفتم نشست ۲۷ دی ماه ساعت ۱۸ دکتر حسین صدیقی موضوع : قرآن و هنر قدسی به همت سرکار خانم فاطمه فرهنگیان ☘️ از همراهان همیشگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه سوال : چهار معنا و مفهوم هنر قدسی را عنوان کنید ؟ آیا یکی از این مفهوم ها اولویت دارد یا خیر ؟ هنر : پیشینه واژه از زبان سانسکریت ( نیک مردی / فضیلت ) در اشعار گذشته هم به همین معنا بوده نه به معنای صنعت مهارت یا هنرهای زیبا تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد . در قرون میانی برای رساندن معنای امروزین هنر از واژه صنعت یا حرفه به کار می رفت . بعدها متاثر از غرب هنر دو دسته گردید : ۱- هنرهای زیبا ( هنرهای هفت گانه ) : هنرهای تجملی ۲- هنرهای کاربردی و مفید : هنرهای دارای ارزش شغلی . هنر : در فلسفه هنر مدرن زیبایی به زیبایی حسی تنزل یافت و لذت به لذت محسوس ( نگاه سوبژکتیویستی به هنر ) نتیجه ۱ : هنرهای هفت گانه تا زیبایی حسی بیافریند . نتیجه ۲ : غایت هنر خودش خواهد بود : هنر برای هنر هنر و زیبایی در فرهنگ اسلامی و اندیشمندان اسلامی با واژگانی چون کمال معنویت و خیر اخلاقی مرتبط می شود و زیبایی در حس حصر نمی گردد بلکه زیبایی های متعالی فرا حس است و سر سلسله زیبایی ها و منشا همه زیبایی ها خداست . مراد از هنر قدسی : پیوندهای هنرمندان مسلمان با اخلاق اسلامی و متون دینی . هنر معنوی هنر اسلامی ، هنر دینی . دیدگاه بورکهات : هنر یا دنیوی است یا غیر دنیوی ، هنر غیر دنیوی یا دینی است یا قدسی . هنری که نه صورت و نه محتوای آن قدسی و دینی باشد دنیوی است . هنری که تنها محتوای آن دینی باشد دینی است و نه قدسی . هنری که هم محتوا و هم صورت آن دینی باشد هنری است مقدس . مراد از هنر قدسی : قدسی به اصطلاح خاص باشد که در امر قدسی اتو و دیگران به کار رفته یعنی امر متعالی. هنر قدسی : هنر منسوب به خدا ، هنر منسوب به امر مقدس ۱- هنری که خدا به کار گرفته ۲- هنری که خدایی باشد ما را به امر متعالی نزدیک کند ۳- مرتبط و متناسب با فضا یا مکان مقدس ۴- هنری که از هنرمند با باورهای مقدس ( باور به خالقیت خدا باور به ابدیت برخیزد . نتیجه : در این ترکیب قدسب یک قید احترازی است و در نتیجه مقابل دارد هنر غیر قدسی . مطلق هنر مقدس نیست . هنر اسلامی چیست ؟ آیا قید اسلامی بیانگر مفهومی جامع و مشخص در اسلوب فرم و محتوا هست و مصادیق روشن و تفکیک شده ای را در بر می گیرد . توصیفی است برچسب است که در این صورت ممکن است هنر مردمان مسلمان یا هنر در زمان ها کمیت اسلام مد نظر باشد که البته ممکن است با فرهنگ ملی و سرزمینی آمیخته باشد ( نگاه تاریخ نگاران هنر ) ارزشی و توصیه ای است یعنی باید ملاک های اسلامی در فرم و محتوا رعایت شود . قرآن و هنر قدسی : هنر قدسی معنای اول هنری که خداوند به کار گرفته است . خداوند برترین هنرمنر است هم در تکوین هم در تشریع هم در عالم الفاظ و کلام . تکوین : هو الله الخالق الباری المصور ( حشر ۲۴ ) اوست خدای خالق نوساز صورتگر . خلق السماوات والارض بالحق و صورتکم فاحسن صورکم و الیه المصیر ( تغابن ۳ ) هنر قدسی معنای دوم : هنری که خدایی باشه ما را به امر متعالی نزدیک می کند . هنر قدسی معنای سوم : هنری که مرتبت و متناسب با فضا یا مکان مقدس باشد . خذوا زینتکم عند کل مسجد ( اعراف ۳۱ ) . هنر قدسی در معنای چهارم : هنری که از هنرمند با باورهای مقدس باور به خالقیت خدا باور به ابدیت ... ) برخیزد .رنگ خدایی بپذیرید ! رنگ ایمان و توحید و اسلام ) و چه رنگی از رنگ خدایی بهتر است ؟ و ما تنها او را عبادت می کنیم . رنگ خدا نوره کسی رنگ خدا بگیره نورانی میشه و یه فرد نورانی هر اثری بیافریند اثرش نور داره آثارش نورانی و قدسی میشه مقدس میشه . مثلا عیسی می خواد از خاک پرنده می آفریند مثلا میشه سفال پرنده بعد در اون می دهم و پرنده میشه و عیسی میگه من هنرمندم به اذن خدا من کاره ای نیستم در برابر هنرمند عالم هر آنچه بیافرینم به لطف هنر خداوند عالمه . یکی از هنرها خود قرآن است هنری ست که ما رو به خدا نزدیک می کند . هنر خدایی باشه رنگ و بوی خدایی داشته باشه ما رو به خداوند نزدیک می کند . غایت هنر میشه خود هنر .
🔹 جلسه هشتم نشست مجازی «فهم» با محوریت فلسفه هنر متعالی ◽️با حضور دکتر افشین آزادی ⚪️موضوع: ارتباط هنر و رسانه 🕕 سه‌شنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰ در آدرس زیر👇👇 https://neshast.seraj.ir/ch/asa2 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 ▪️t.me/artskermanshah ▪️eitaa.com/artkermanshah ▪️instagram.com/art.kermanshah.ir/ ▪️www.artkermanshah.ir ▪️aparat.com/artkermanshah
نشست هشتم « فــهـم» 🎙
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💻 نشست مجازی 'فهم' با محوریت حکمت هنر متعالی. 🔴جلسه هشتم (ارتباط هنر و رسانه) 🕕 ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ دکتر 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
گزاره نویسی جلسه هشتم ۴ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ دکتر آزادی موضوع : رسانه و هنر به همت سر کار خانم فاطمه فرهنگیان ☘️ از همراهان همیشگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه سوال : اگر یک مسئول رسانه ای در جمهوری اسلامی ایران بودید در دنیای امروز با هنر چگونه ارتباط برقرار می کردید ؟ بخش اول در حوزه ی رسانه صحبت می کنیم . بخش دوم در حوزه ی هنر و در پایان درباره فلسفه رسانه اشاره کنیم ، رسانه معادل کلمه مدیا در لاتین است برخی هم میگن ریشه ی مدیا رو مدیوم که یک واژه ی یونانی بوده گرفتن ، رسانه بستر و مهملی است که معنا را منتقل می کند ، ماموریت انتقال پیام را دارد این بستر میشه رسانه ، اگر شما همچین تصوری دارید برید به دوران هخامنشی نگاه کنید دامنه مرز ایران از هند تا یونان بوده چطور یک پادشاه می توانسته به این وسعت حکومت کنه و سرزمینی رو از دست نداده در دوران هخامشی یه ستون های ۱۰ الی ۲۰ متری علم کرده بودند که دهانه ی هر کدام به یک رنگ بود که به سرعت اطلاعات به پایتخت یا مرزها انتقال میدادند ، روز از طریق دود و شب از طریق آتش پیام رو به سرعت انتقال میدادند ، تاریخ آمریکا رو از ا زمان کشف کریستف کلمب می شناسیم در حالی که میلیون ها نفر قبل از اون در امریکا زندگی می کردند ، یکی از همراهان کریستف کلمب گفته وقتی وارد آمریکا شدیم ساختمان هایی به شکل کلیسا دیدیم که ممکنه مسلمانان گام هایی در اونجا داشته اند ، رهبر انقلاب گفته اند جلسات ۴ الی ۵ نفره تشکیل بدید و با هم گفتگو کنید ، سید جمال الدین اسدآبادی وقتی به مصر تبعید میشه در یک جمع ۳۰لی ۴۰ نفری گفتگو می کنه و پیشنهاد میده که یک عهدنامه ای امضا کنیم اگر کسی مریض شد عیادت بریم فوت شد بریم تشکیل جنازه مشکل مالی پیش آمد کمک کنید ، اخوان المسلمین یکی از منظم ترین تشکل های اسلامی در دنیاست ، هر چقدر نظام ارتباطی ما صمیمی تر باشه بازتابش بهتره هر چقدر صادق تر و شفاف تر و دلسوزانه تر برخورد کنیم این رابطه ی درستی ست ، هر چقدر ارتباط صمیمی تر باشه فراگرد ارتباطی قوی تر میشه ، رسانه ۳ دسته داره ۱- رسانه سنتی ( دینی ) : اولین دسته ست که کمک کم کم سر و کله ی هنر پیدا میشه سازمان تبلیغات دینی مثل مساجد تکیه ها کلیساها ، نظام دینی از نظر اجتماعی بسیار مهم است ، بخش عمده ای از رسانه سنتی را هنر در بر داره شعر واقعا حافظ تمدن ماست ، اخوان به خاطر شعر زمستان ۲ الی ۳ سال زندان رفت ، خوشنویسی در زمان صفویه که هنوز هم زنده ست و وجود دارد ، استاد فرشچیان خودش واقعا جایگاه نظام ارتباطی خالص و قلبی داره و دارای خلوص بالایی دارد ۲- رسانه مدرن : سینما آمد بعد تلویزیون انگلیسی ها پس از تصرف هند اولین کاری که کردند در تصرف هند به شدت با زبان فارسی مخالفت کردند ، کم کم از دهه ۹۰ میلادی سال ۲۰۰۰ به بعد این رسانه ها شکل گرفت ، هنرمند یا اصالتش رو حفظ می کنه یا وارد فضای پست مدرن و مدرن میشه هنرمند دائم در بین این دوگانه قرار می گیرد ، در حوزه بازی های کامپیوتری نمی دانی صنعته یا هنره ؟ فرهنگ یه جاهایی با صنعت آمیخته شده این دوگانه همیشه هنرمند رو اذیت می کند ، فلسفه رسانه موضوعی جدید است ۱۰ الی ۲۰ سال از اون می گذره و حتی به نتیجه مشخصی از فلسفه رسانه نرسیده ایم ، جبرگرایی توی رسانه وجود داره ، رسانه های گرم آسیبی که بشر میزنه ذهن بشر رو تنبل می کند ، ذات اینستاگرام مصرف گرای ست ، سیر تعامل گرایی بوجود آمده میشه بهش توجه کرد آنقدر زور رسانه زیاد بوده اجازه نمیده با اون وارد تعامل بشیم ، مثال اینستاگرام یک جبر تکنولوژی داره ذات اینستاگرام مصرف گرایی ست جبر تکنولوژیک اجازه نمیده سبک زندگی سالم اونجا پیاده کنیم ، تا فلسفه اینا رو حل نکنیم رسانه ما رو شکست میده ، ما باید یک حکمت رسانه ای داشته باشیم سبک زندگی ما باید یک حکمت رسانه ای داشته باشد ، نظام غربی دنبال فردگرایی ست هر چه قدر تنهاتر باشی تابع تری فردیت خیلی مهمه ، در نظام دینی ما جمع گرایی معنا پیدا می کنه ، هنر به معنای نظم هستش نظمی که در بستر رسانه ایجاد میشه نظم تکثر یافته ایست .
با سلام و احترام خدمت فرهیختگان ارجمند☘ 📜 لینک سوالات جهت پاسخگویی شما بزرگواران برای اخذ گواهی شرکت در نشست «فهم» تا روز ۱۱/۱۱ (سه شنبه) فعال می‌باشد.
25.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلسله جلسات نشست مجازی 'فـَـــه‍ْـــمْ' با محوریت فلسفه هنر متعالی 🎙دکتر افشین آزادی
📝 لینک سوالات تا ساعت ۲۳:۵۵ روز سه شنبه فعال می‌باشد.🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💻 نشست مجازی 'فهم' با محوریت حکمت هنر متعالی. 🔴جلسه دوم (هنر در اندیشه شهید آوینی) 🕕 ۱۵آذرماه ۱۴۰۱ دکتر 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸
با سلام و احترام خدمت فرهیختگان ارجمند🌱 خانه اندیشه تصمیم به برگزاری «نشست جمعی فهم» با حضور اساتید دارد. 🔸برگزاری نشست به صورت مباحثه‌ای و پرسش و پاسخ بین حضار و اساتید می‌باشد. ‼️خانه اندیشه به اطلاع می‌رساند که ظرفیت شرکت در نشست محدود می‌باشد و اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام کرده باشند. 📌لازمه حضور در نشست اطلاع کلی از مبحثی است که انتخاب می‌کنید. 💳 نشست به صورت کاملا رایگان و در روز چهارشنبه ۳ اسفند ماه ساعت ۱۶ الی ۱۸ برگزار می‌شود. ☕️ کافه کتاب حوزه هنری میزبان شما در این نشست است. 🔴مهلت ثبت نام: تا روز دوشنبه ۱ اسفند ماه 🔅 اگر مایل به شرکت در نشست جمعی هستید به آی دی زیر پیام دهید. @Khanehye_andishe
▫️«فلسفه هنر متعالی» با حضور اساتید گرانقدر🌱 همراه خانه اندیشه حوزه هنری انقلاب اسلامی باشید.🌿 https://eitaa.com/joinchat/1140129870C55d4a04c66
🔺سلسله نشست‌های علمی درآمدی به اخلاق قرآنی (انجمن علمی معارف دانشگاه شهید بهشتی با همکاری دیگر مراکز علمی) ✅عنوان: تربیت اخلاقی در قرآن با بررسی موردی داستان‌های قرآن ✔️دکتر محمد خیاط‌زنجانی؛ مدیر مرکز پژوهشی بنیان مرصوص 📅زمان: جمعه ۲۵ فروردین؛ ساعت ۲۱ 👈لینک ورود: https://webinaronline.ir/Link/S2314189309
عاشورا در آینه اخلاق🍃 🎙دکتر
محمد خیاط زنجانی
🕙 فردا ساعت ۱۰ صبح 🌱🌱🌱 https://eitaa.com/joinchat/1140129870C55d4a04c66