eitaa logo
اسماعیل فخریان
10.9هزار دنبال‌کننده
587 عکس
338 ویدیو
43 فایل
مدیر: @im_enqelabi
مشاهده در ایتا
دانلود
ضمن تشکر از همۀ شما سروران گرامی لطفاً دیگه بابت چاپ بیانیۀ گام دوم مبلغی واریز نفرمایید. به‌اندازۀ نیاز، هزینه جمع شد. خداوند از همگی قبول کند. اجرتون با فاطمۀ زهرا الحمدلله چاپ بیانیۀ گام دوم، به مراحل پایانی رسیده است. @fakhrian_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) هیئت منتظران ظهور (نیشابور) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان جمعه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۲ ـــــــــــــــــــــــ ➣@fakhrian_ir
بسم الله الرحمن الرحیم اول از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) هیئت منتظران ظهور (نیشابور) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان سه‌شنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🔰 مَنْ کانَ باذِلا فینا مُهْجَتَهُ، وَ مُوَطِّناً عَلى لِقاءِ اللّهِ نَفْسَهُ فَلْیَرْحَلْ مَعَنا فَاِنَّنِی راحِلٌ مُصْبِحاً اِنْ شاءَ اللّهُ تَعالى حضرت اباعبدالله (علیه‌السلام) برای اصحاب خود و تمام اصحاب حسینی دو شرط گذاشته‌اند. با این دو شرط انسان‌ها می‌توانند اصحاب‌الحسین شوند. شرط اول اینکه هرچه دارند را باید برای ما کف دست بگیرند. خب انسان‌ها ارزشمندتر و بهتر از جانشان ندارند. اباعبدالله (علیه‌السلام) در آن سخن نورانی فرمود: ۱- من کان باذلا فینا مهجته؛ یعنی هر کسی جانش را کف دستش گرفته، ۲- موطنا علی لقاء الله نفسه؛ یعنی آماده است برای ملاقات با خدا، باید با ما بیاید برویم. پس برای حسینی شدن و حسینی ماندن دو شرط لازم است ۱- برای ما کم نگذارد، یک‌وقت ما از یک آدمی جان می‌خواهیم، جان بدهد. یک‌وقت، وقت می‌خواهیم، وقت بدهد. یک‌وقت پول می‌خواهیم، پول بدهد. زمانی که اباعبدالله (علیه‌السلام) در مکه تشریف داشتند نامه‌های کوفی‌ها به دستشان رسید در متن نامه‌ها آمده بود که حسین! ما امام می‌خواهیم برای قیام. پس تکلیف اباعبدالله و دعوت از ایشان در متن نامه‌ها مشخص است. اینکه عده‌ای بگویند امام می‌خواست مردم کوفه را موعظه کند، نخیر درست نیست، بحث موعظه نبود. در متن نامه‌ها آمده بود که ما می‌خواهیم قیام کنیم امام و رهبر نداریم تو در این قیام رهبر و رئیس ما می‌شوی؟ خوب دقت کنید؛ آن روزی که حق علی (علیه‌السلام) در مدینه خورده شد، امیرالمومنین (علیه‌السلام) برای ماندن کیان اسلام دو کار کرد؛ خودش هم فرمود: «ألا وَ لا یَحمِلُ هذَا العَلَمَ اِلاّ اَهلُ البَصَرِ وَ الصَّبر؛ یعنی آگاه باشید این علم حکومت را کسی نمی‌تواند حمل کند مگر اهل بصیرت و صبر باشد. پس علم ولایت و اطاعت از خدا را کسی نمی‌تواند بلند کند و با خودش ببرد مگر اینکه دو تا شرط داشته باشد ۱- حق و باطل را بفهمد، ۲- اهل صبر و استقامت باشد. وقتی امیرالمومنین (علیه‌السلام) حقش خورده شد بر خلاف تعبیر ما شیعیان، خانه‌نشین نشد، در میدان صبر و بصیرت ماند. بعد از عثمان که آمدند در خانه علی (علیه‌السلام) و او را دعوت کردند به حاکمیت، آقا فرمود: دعونی وألتمسوا غیری؛ یعنی ول کنید مرا و بروید دنبال همان آدم‌هایی که در این ۲۵ سال دنبالشان بودید. وقتی که مردم دست از علی (علیه‌السلام) برنداشتند، امیرالمومنین با چه حجتی امر حکومت را قبول کرد؟ فرمود: لولا حضورالحاضر... اگر شماها نبودید حکومت را قبول نمی‌کردم حالا که آمدید حجت بر من علی تمام شد. آیا امیرالمومنین می‌دانست که مردم مدینه او را تنها می‌گذارند یا نه؟ بله می‌دانست. آیا می‌دانست که کار او به سرانجام نمی‌رسد و وسط کار او را تنها می‌گذارند یا نه؟ بله می‌دانست. اما چرا قبول کرد؟ چون «حضورألحاضر» است مردم آمدند، حجت برای امام تمام است. همین اتفاق برای اباعبدالله (علیه‌السلام) افتاد. وقتی نامۀ کوفیان به دست اباعبدالله (علیه‌السلام) رسید فرمود حجت بر من تمام است. حالا ببینید آنی که فهم امامت ندارد مثل همسر حضرت زینب کبری (س) آمده پیش امام می‌گوید خب تو که می‌دانی این‌ها تو را می‌کشند یا برادر ناتنی حضرت، عرض می‌کند تو که می‌دانی تو را تنها می‌گذارند... خوب بله که می‌دانم، مگر چیز جدیدی است؟ مگر پدرم نمی‌دانست مردم مدینه او را تنها خواهند گذاشت؟ چرا رفت؟ چون حضور الحاضر. امام برطبق ظاهر حکم می‌کند و بر طبق ظاهر پیش می‌رود. امام می‌گوید امروز مردم آمده‌اند درب خانه من، می‌گویند علی ما تو را می‌خواهیم، من چرا نروم؟ چون مرا می‌کشند؟ خوب بکشند. امروز حجت بر من تمام است. وقتی نامه‌ها آمد محضر اباعبدالله، حجت بر ایشان تمام شد برای چه؟ برای قیام. وقتی می‌خواست برود برای آنکه دهان دور و بری‌ها را هم ببندد باز مسلم را فرستاد که برو اختبار و امتحان کن، ببین این‌ها واقعاً هستند؟ مسلم دید این‌ها بیعت کردند نامه نوشت «از مسلم به ابی عبدالله» بله این‌ها بیعت کردند و منتظر شما هستند، بیا. @fakhrian_ir
بسم الله الرحمن الرحیم دوم از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) هیئت منتظران ظهور (نیشابور) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان سه‌شنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🔰 اساسا حسین(علیه‌السلام) برای عبرت است. حسین(علیه‌السلام) سبک زندگی ما است. مدل زندگی شیعیان است. اصلاً شأن امام، شأن سبک زندگی انتخاب کردن است. ما وقتی می‌گوییم مأموم تو هستیم؛ یعنی تو سبک زندگی ما هستی. تو مدل زندگی ما هستی. وقتی مردم برای حسین(علیه‌السلام) نامه نوشتند، حجت بر امام تمام است. مسلم نامه نوشت برای امام که همه چیز آماده است برای قیام، برخلاف امام مجتبی (علیه‌السلام) که همه چیز آماده نبود برای قیام مسلحانه. بعداً عرض خواهم کرد که ائمه (علیهم‌السلام)؛ این انسان ۲۵۰ ساله،چهار دوره زندگی داشته که حالا من دارم بخشی از آن دوره را برای شما عرض می‌کنم. امام مجتبی (علیه‌السلام) نرفت سراغ جنگ مسلحانه، چون «حضورألحاضر» نیست.صلح او بخشی از مبارزه اوست. حالا که حسین علیه‌السلام می‌خواهد برود برای قیام، دو شرط می‌گذارد. البته شرط نمی‌گذارد که اگر این‌ها را ندارید نیایید. یک‌وقت حرف‌های امام انشایی است یک‌وقت اخباری است. انشایی مثل «امری» که من می‌کنم؛ می‌گویم بلند شو بیا دنبال من. خبری مثل اینکه می‌گویم تو نمی‌توانی بیایی دنبال من. عمر سعد ملعون نفهمید وقتی امام فرمود تو از گندم ری نخواهی خورد؛ این یک جمله خبری بود؛ یعنی تو دستت به حاکمیت ری نخواهد رسید، نه اینکه امام دعا کرده باشد که دست او به حاکمیت ری نرسد. اینجا حسین‌بن‌علی (علیه‌السلام) شرط نمی‌گذارد که اگر این دو شرط را ندارید نیایید. جمله انشایی نیست. بلکه می‌گوید اگر این دو شرط را ندارید «نمی‌توانید» با من بیایید. حسین‌بن‌علی می‌گوید یاران امام در هر عصری منهای این دو شرط ظرفیت یاری رساندن ندارند. «من کان باذلا فینا مهجته و موطنا علی لقاء الله نفسه» دو شرط تکوینی نصرت امام است, نه دو شرط انشایی. جمله امام، خبری است. امام دارد تکلیف تاریخ را مشخص می‌کند. دارد از واقع عالم خبر می‌دهد. شهید مطهری عزیز در گفتار اخیر «کتاب ۱۵ گفتار» اثبات می‌کند حسین (علیه‌السلام) بخشی از تاریخ اسلام است و تاریخ سازی کرده است. پس شرط همراهی با امام چیست؟ ۱- باذلا فینا مهجته؛ یعنی هرچی داری کف دست بگیر قرآن می‌گوید گاهی جان می‌گیریم گاهی پول می‌گیریم، گاهی وقت می‌گیریم، بسته به موردش دارد ۲- موطنا علی لقاء الله نفسه. یک خاطره برای مشخص شدن جمله دوم اباعبدالله بگویم آقای سلحشور می‌گفت شب عملیات ما راه را گم کردیم جلوی ما میدان مین بود فرمانده آرام به نفر پشت‌سر خود گفت به پشت‌سری خود بگو کسانی که برای باز کردن معبر آمادگی دارند روی میدان مین بروند یک قدم از سمت راست از صف خارج شوند. تا خبر، نفربه‌نفر به آخر صف برسد چند دقیقه طول کشید. فرمانده تا به خود آمد دید کلاً صف دیگری در سمت راست ایجاد شده، همه آماده بودند بروند روی مین. اتفاقاً یک ربع، بیست‌دقیقه بعد، ما مسیر را پیدا کردیم و اصلاً نرفتیم روی مین عملیات تمام شد. یکی از رفقا گفت آیا دیدید «درلحظه» بچه‌ها چه جور انتخاب کردند؟ من گفتم بچه‌ها درلحظه انتخاب نکردند قبلاً انتخاب کرده بودند الان اقدام کردند و راست می‌گفت. موطنا علی لقاالله نفسه می‌خواهد بگوید شما در معرکه انتخاب نمی‌کنید بلکه در معرکه اقدام می‌کنید، انتخابتان را عملی می‌کنید. طرف آمد محضر اباعبدالله (علیه‌السلام) یک جمله گفت، گفت تا تنهای تنها نشدی با شما هستم. این را انتخاب کرده بود راست هم می‌گفت وقتی امام گفت «هل من ناصر» آمد به آقا عرض کرد الوعده وفا روز عاشورا از امام حسین جدا شد. انتخابش همین بود کما اینکه روز عاشورا آقای حُر به اباعبدالله (علیه‌السلام) پیوست. این را برای چه می‌گویم؟ می‌خواهم بگویم داستان خدا شوخی‌بردار نیست. یک آدمی که سال‌ها در انقلاب اسلامی، از انقلاب به‌سختی دفاع می‌کرد اندکی شل‌حجابی را با بدترین برخورد جواب می‌داد، می‌رود سر قبر مهسا امینی به نام خدای رنگین کمان و به نام خدای مهسا و خدای آدمیت، از آدمیت درمی‌آید، آخوندی که با لباس قرمز آستین کوتا بر سر قبر مهسا حاضر می‌شود... این‌که می‌گویم آماده شویم، به خاطر همین است، پس شرط دوم از شرط اول مهمتر است، باید از قبل آماده بود، نه داخل معرکه. @fakhrian_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 دو شرط لازم برای یاری کردن امام! از قیام حسینی تا قیام خمینی (آزادی مهم‌ترین عامل قیام امام حسین علیه‌السلام) سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین فخریان @fakhrian_ir
بزرگوارانی که می‌توانند از صوت‌های سخنرانی حجة‌الاسلام و المسلمین فخریان در محرم ۱۴۰۲ پادکست، نماهنگ و فتوکلیپ تهیه کنند، لطفا انجام دهند و جهت انتشار برای مدیر کانال ارسال کنند. باتشکر مدیر کانال @fakhrian_ir