eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
18.9هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
70 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
🎬بی‌توجهی به ماهیت رسانه 💬ما در مورد رسانه‌ها زیاد صحبت می‌کنیم؛ اما به چیزی که نمی‌پردازیم خود رسانه است! آنقدر با حواشی و هیاهوها و حرف و حدیث‌های این رسانه درگیر می‌شویم، آنقدر درگیر سازمان مدیریتی و اقتصاد سیاسی و پشت صحنه این رسانه می‌شویم که فرصت تأمل و بررسی اصل رسانه به ما داده نمی‌شود؛ چه در فضای نخبگانی و چه در فضای عمومی. 💬علت این هست که اساساً هیچوقت احساس نیاز نکردیم. زیرا این را امر بدیهی می‌دانیم. می‌گوییم خب رسانه است دیگر! این رسانه ظرف است. اگر آقای قرائتی در آن پخش بکنیم خوب است، اگر آهنگ پینک فلوید در آن پخش بکنیم بد است! 📎قسمتی از کلاس فلسفه و ماهیت سینما، با تدریس استاد محمد حسنی در اولین دوره «دین و سینما» مؤسسه رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️عرفان یهودی و زوهر ▫️مهم ترین کتاب عرفان یهودی، که آن را به صورت نظامی منسجم در آورد، زوهر یا ظُهر است. در دوران پیش از عرفان زوهری که به طور خاص با نام قباله شناخته می‌شود، دو رساله سفر يصيرا (آفرینش نامه /کتاب خلقت) و سفر بهیرا (روشنایی نامه/ کتاب نور) بود که برای یهودیان ارزش داشت. ▫️بنا به نظر محققان، این دو رساله متأثر از مفاهیم عرفانی رایج در دنیای اسلام بود. مفاهیمی چون «نور»، «سلوک»، «تجلی»، «جدایی»، «وصل» و غیره بواسطه همین کتب به میان یهودیان راه یافت؛ اساس آن سال‌ها را دوران ترجمه علوم و عرفان و فلسفه رایج در بین مسلمانان توسط یهودیان و مسیحیان می‌دانند. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۸۰، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
radio-goftego-98_10_12- عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- آخرالزمان در سینمای مسیحیت 1.mp3
21.6M
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- آخرالزمان در سینمای مسیحیت 1 📆12 دی 1398 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
radio-goftego-98_10_12- عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- آخرالزمان در سینمای مسیحیت 2.mp3
21.6M
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- آخرالزمان در سینمای مسیحیت 2 📆12 دی 1398 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️ تضعیف معاد اخروی در یهود ▫️ در کتاب مقدس، فقط در چند صفحه بسیار قلیل درباره پاداش و جزای انسان سخن رفته است که در همان جاها نیز خبر چندانی از «معاد اخروی» نیست و پاداش‌ها، همه مادی هستند مثل بیشتر شدن باران و محصولات و فرزندان و ثروت و... . ▫️ به‌نوشته حسین توفیقی، معاد در تورات، بلکه در هیچ جای عهد عتیق نیامده است؛ پس باید گفت که تعبیر کلی آخرت در تثنیه ۱۶:۸ و مراقب ارمیا ۱۸:۴، به معنای «عاقبت دنیوی» است. از نظر تورات (در سفر لاویان، باب ۲۶ و سفر تثنیه، باب ۲۸) دین‌داری، در جلب نعمت‌های این جهان و بی‌دینی، درس سلب آن‌ها تاثیر مستقیم و قطعی دارند. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۸۴، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️ارتباط کابالا و جریان اومانیستی ▫️ کابالا که نفوذ و تاثیر آن در پروتستانتیسم دیده می‌شود، در جریان انسان مداری و اومانیستی غرب نیز نفوذ کرد و جهان غرب را به سوی جسم‌انگاری و انتروپومورفیسم و جادو و ... پیش برده است. اومانیسم جریانی بود که در اواخر قرون وسطی، در میان هنرمندان جنوب اروپا خصوصاً ایتالیا و فرانسه سر برداشت. ▫️ متاسفانه در تاریخ‌نویسی رسمی، تعامل اما نیست و کابالا چندان مورد توجه قرار نگرفته است. مالاچی مارتین نویسنده مشهور و استاد «انستیتوی پاپی کتاب مقدس واتیکان» کتاب مطول خود موضوع کشمکش صدها ساله کاتولیک، کاپیتالیسم و سوسیالیسم را مورد بررسی قرار داده است. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۸۹، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
27.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥|مهم‌ترین و اساسی‌ترین پرسش در حوزه رسانه؛ ماهیت رسانه 👤دکتر محمد حسنی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
📺 پرسش اساسی در مورد ماهیت رسانه 💬 باید از کسانی که در مورد ماهیت رسانه تحقیق، پژوهش و تولید محتوا کردند بپرسیم که در تفکر شما رسانه چه تصویری از جهان به ما ارائه می‌دهد؟ جهان را چگونه به ما نشان می‌دهد؟ 💬 وقتی ما مطالعه‌ای در این موارد انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که حرف‌های آن‌ها از جهاتی مرتبط هست اما لازمه و تکمله آن این است که پرسشی باشد و ما با آن نخ تسبیح این‌ها را گرد هم بیاوریم و پرسش این است که جهان در رسانه‌ها چگونه منکشف می‌شود؟ 💬 این اندیشمندان باید بگویند این رسانه‌ای که میانجی میان انسان و جهان است، چه تصویری از جهان برای ما ارائه می‌کند، ویژگی‌ها و مختصات این تصویر چیست. 📎 قسمتی از جلسه بازنمایی فلسفه و ماهیت سینما، با تدریس استاد محمد حسنی در اولین دوره «دین و سینما» مؤسسه رسانه‌ای استاد محمد‌حسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
8.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥|به استراتژی دشمن حمله کنید، نه خود دشمن 👤استاد روح الله رفیعی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
radio-goftego-98_12_09- عرفان ها و معنویت های نو ظهور، ادیان شرقی 1.mp3
21.6M
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان ها و معنویت های نو ظهور، ادیان شرقی 1 📆9 اسفند 1398 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
radio-goftego-98_12_09- عرفان ها و معنویت های نو ظهور، ادیان شرقی 2.mp3
21.6M
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان ها و معنویت های نو ظهور، ادیان شرقی 2 📆9 اسفند 1398 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
⭕️ تکنولوژی، ارتباط با حقیقت را از انسان‌ها دور می‌کند! 📑 «ژان بودریار» می‌گوید در hypperreality بویژه hypperabjectivity تکنولوژی رابطه انسان را کاملا با واقعیت قطع کرده است. 🌐 یک زمان شما با یک واقعیتی ارتباط مستقیم دارید، در یک مرحله دیگر شما یک بازنمایی از یک واقعیت را می‌بینید برای مثال یک تصویری از آن برای شما می‌کشند که بخش‌هایی از واقعیت در آن وجود دارد اما عین واقعیت نیست. ⚜️ در مراحل بعد این مسئله به جایی می‌رسد که دیگر شما هیچ ارتباطی با واقعیت ندارید. دیگر آن پدیده که با آن بوسیله بازنمایی ارتباط داشتیم، تبدیل به یک جهان شده که ما را اقناع می‌کند و همچنین القاء می‌کند که شما دیگر نیازی به واقعیت و جهان واقعی پیدا نکنید! 📎 قسمتی از کلاس فلسفه و ماهیت سینما، با تدریس استاد محمد حسنی در اولین دوره «دین و سینما» مؤسسه رسانه‌ای استاد محمد‌حسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad