eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
14.6هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
59 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️ تضعیف معاد اخروی در یهود ▫️ در کتاب مقدس، فقط در چند صفحه بسیار قلیل درباره پاداش و جزای انسان سخن رفته است که در همان جاها نیز خبر چندانی از «معاد اخروی» نیست و پاداش‌ها، همه مادی هستند مثل بیشتر شدن باران و محصولات و فرزندان و ثروت و... . ▫️ به‌نوشته حسین توفیقی، معاد در تورات، بلکه در هیچ جای عهد عتیق نیامده است؛ پس باید گفت که تعبیر کلی آخرت در تثنیه ۱۶:۸ و مراقب ارمیا ۱۸:۴، به معنای «عاقبت دنیوی» است. از نظر تورات (در سفر لاویان، باب ۲۶ و سفر تثنیه، باب ۲۸) دین‌داری، در جلب نعمت‌های این جهان و بی‌دینی، درس سلب آن‌ها تاثیر مستقیم و قطعی دارند. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۸۴، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️ارتباط کابالا و جریان اومانیستی ▫️ کابالا که نفوذ و تاثیر آن در پروتستانتیسم دیده می‌شود، در جریان انسان مداری و اومانیستی غرب نیز نفوذ کرد و جهان غرب را به سوی جسم‌انگاری و انتروپومورفیسم و جادو و ... پیش برده است. اومانیسم جریانی بود که در اواخر قرون وسطی، در میان هنرمندان جنوب اروپا خصوصاً ایتالیا و فرانسه سر برداشت. ▫️ متاسفانه در تاریخ‌نویسی رسمی، تعامل اما نیست و کابالا چندان مورد توجه قرار نگرفته است. مالاچی مارتین نویسنده مشهور و استاد «انستیتوی پاپی کتاب مقدس واتیکان» کتاب مطول خود موضوع کشمکش صدها ساله کاتولیک، کاپیتالیسم و سوسیالیسم را مورد بررسی قرار داده است. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۸۹، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
27.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥|مهم‌ترین و اساسی‌ترین پرسش در حوزه رسانه؛ ماهیت رسانه 👤دکتر محمد حسنی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
📺 پرسش اساسی در مورد ماهیت رسانه 💬 باید از کسانی که در مورد ماهیت رسانه تحقیق، پژوهش و تولید محتوا کردند بپرسیم که در تفکر شما رسانه چه تصویری از جهان به ما ارائه می‌دهد؟ جهان را چگونه به ما نشان می‌دهد؟ 💬 وقتی ما مطالعه‌ای در این موارد انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که حرف‌های آن‌ها از جهاتی مرتبط هست اما لازمه و تکمله آن این است که پرسشی باشد و ما با آن نخ تسبیح این‌ها را گرد هم بیاوریم و پرسش این است که جهان در رسانه‌ها چگونه منکشف می‌شود؟ 💬 این اندیشمندان باید بگویند این رسانه‌ای که میانجی میان انسان و جهان است، چه تصویری از جهان برای ما ارائه می‌کند، ویژگی‌ها و مختصات این تصویر چیست. 📎 قسمتی از جلسه بازنمایی فلسفه و ماهیت سینما، با تدریس استاد محمد حسنی در اولین دوره «دین و سینما» مؤسسه رسانه‌ای استاد محمد‌حسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان ها و معنویت های نو ظهور، ادیان شرقی 1 📆9 اسفند 1398 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان ها و معنویت های نو ظهور، ادیان شرقی 2 📆9 اسفند 1398 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
⭕️ تکنولوژی، ارتباط با حقیقت را از انسان‌ها دور می‌کند! 📑 «ژان بودریار» می‌گوید در hypperreality بویژه hypperabjectivity تکنولوژی رابطه انسان را کاملا با واقعیت قطع کرده است. 🌐 یک زمان شما با یک واقعیتی ارتباط مستقیم دارید، در یک مرحله دیگر شما یک بازنمایی از یک واقعیت را می‌بینید برای مثال یک تصویری از آن برای شما می‌کشند که بخش‌هایی از واقعیت در آن وجود دارد اما عین واقعیت نیست. ⚜️ در مراحل بعد این مسئله به جایی می‌رسد که دیگر شما هیچ ارتباطی با واقعیت ندارید. دیگر آن پدیده که با آن بوسیله بازنمایی ارتباط داشتیم، تبدیل به یک جهان شده که ما را اقناع می‌کند و همچنین القاء می‌کند که شما دیگر نیازی به واقعیت و جهان واقعی پیدا نکنید! 📎 قسمتی از کلاس فلسفه و ماهیت سینما، با تدریس استاد محمد حسنی در اولین دوره «دین و سینما» مؤسسه رسانه‌ای استاد محمد‌حسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️ پروتستانتیسم و اصلاحات دینی ▫️ ایام اصلاحات دینی در مسیحیت و نهضت اعتراض پروتستانتیسم از سال ۱۵۱۷ آغاز شد و تا سال ۱۶۰۰ ادامه پیدا کرد. در ۱۵۱۷ کشیش معترض به مناسک و تجملات کلیسای کاتولیک با نام «مارتین لوتر» در آلمان اعلامیه‌ای را با نود بند نوشت کلیسای «ویتن برگ» آلمان برد. ▫️از آنجا که زمینه درونی در کلیسای اشرافی و روم‌زده و میترائیستی و خرافی واتیکان، برای برخی اعتراضات لوتر فراهم بود، این نارضایتی به سرعت در میان برخی کشیش‌ها و مردم فراگیر می‌شود. ▫️ بسیاری از کشیش‌ها و روحانیون که از فساد و بهشت‌فروشی و تظاهر و خرافات کلیسای منحرف رُم خسته شده بودند و نیز بسیاری از اشراف محلی به‌خصوص در آلمان، اعتراضات را پذیرفتند و سلطنت مرکزی واتیکان را تضعیف و خود را تقویت کردند. ▫️تئوری سیاسی مارتین لوتر این بوده است که «به جای اینکه آلمان تابع نظام امپراطوری مقدس روم و به عبارتی تحت تاثیر کلیسای کاتولیک باشد، لازم است شورایی از شاهزادگان، آلمان را اداره کنند.» یهود گرایی مارتین لوتر، در کنار دشمنی مشترک لوتر و یهودیان با قدرتمندی کلیسا، باعث همراهی برخی کابالیست‌ها با وی در این نهضت شد و تاکنون نیز پروتستانتیسم نسبت به کاتولیسم، به یهودیت نزدیکتر است. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۹۱ و ۹۲، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙| رسانه، میانجی بین انسان و جهان 👤دکتر محمد حسنی، کلاس فلسفه و ماهیت سینما 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
📜تاریخ یهود (دوره چهارم) 🔘دوره چهارم: پس از فوت حضرت موسی (ع)، یوشع بن نون، رهبری بنی اسرائیل را به دست گرفت و حوالی سال 1407 ق.م. وارد فلسطین شدند. در سفر یوشع از تورات، این ورود به همراه خونریزی‌ها و کشتار فلسطینیان تصویر شده است. 🔘مبنای «سیاست سرزمین سوخته» غاصبان کنونی فلسطین، نیز برخی مضامین این کتاب است؛ درصورتی که یوشع از اولیای الهی بوده باشد، این تصویر تورات قابل خدشه است. سکونت در میان اعراب و بومیان فلسطین و حکومت قضات بر بنی اسرائیل نیز در همین دوران است. 🔘نبردهای مختلفی که بین آنها و کنعانیان شکل گرفت، در فیلم‌هایی چون داوود به تصویر کشیده شده است. در این ایام، بنی اسرائیل تحت تأثیر بت پرستی کنعانیون و فینیقی ها قرار گرفتند و بت بعل، جایگاه عمیقی نزد دنیاطلبان بنی اسرائیل پیدا کرد. این دوره حدود 200 سال تداوم یافت. 📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 121 و 122 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad122
🎞 اهمیت سینما و پیچیدگی‌های آن 📽 با توجه به اینکه فضای مجازی گستردگی زیادی پیدا کرده است، اما هالیوود تولیدات خود را کم نکرده و سرعت بیشتری هم داده است زیرا متوجه است که با فیلم‌ حرف‌هایی زده می‌شود که هیچگاه با رسانه قابل بیان نیست؛ می‌توان در ناخودآگاه انسان‌ها اثراتی گذاشت که هیچ‌گاه با فضای مجازی قابل اجراء نیست. 🌐 جریان‌سازی سینما یعنی از لایه‌‌ای به لایه دیگر انتقال و از پرده سینما به زندگی روزمره مردم می‌رسد و نکته بعدی هم عمیق بودن و پیچیده‌تر بودن سینما نسبت به دیگر هنرهای دیگر است. 🔘 برای مثال در روش تحلیل سینما به رمزگان سینما می‌پردازیم: رمزگان دوربین، صدابرداری، چهره‌پردازی،رمزگان اجتماعی، زمان، مکان و تدوین و... هرکدام از این‌ها پیچیدگی‌های زیادی دارند در صورتی که رسانه‌های دیگر این پیچیدگی‌ها را ندارند! 🖇دوره دین و سینما، کلاس دین در سینمای ایران، دکتر رفیع الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
💡هر رسانه ساحت جداگانه‌ای دارد! 📔از این که می‌گوییم دیگر رسانه‌ها، پیچیدگی سینما را ندارند برداشت نشود که اهمیتی هم ندارند. متاسفانه اشتباهی که در فضای ذهنی و در کشور ما وجود دارد این است که فکر می‌کنیم هرگاه رسانه‌ جدیدی آمد، رسانه‌های قبلی را باید نادیده گرفت! این اشتباه هست. 📔الگوی رسانه‌ای همچون یک انسان است. مغز آن کتاب است، دست راست و چپ آن رادیو و مطبوعات و پای راست و چپ آن هم تلویزیون و سینما است. فضای مجازی هم سایه این انسان است و همه‌ی بخش‌های آن هست ولی در واقع هیچ‌کدام نیست. 📔هرکدام از این رسانه‌ها یک کارکردی دارد. مثلاً کارکردی که رادیو داشته هنوز هم دارد و درحال استفاده است. هنر سیاست‌گذاران باید این باشد که از همه‌ی رسانه‌ها در کارکرد خودش استفاده کند، ما اشتباهاً فکر می‌کنم رسانه‌ها جای یکدیگر را پر می‌کنند و رسانه جدید جای قبلی را می‌گیرد درصورتی که هرکدام در جای خودش باید مورد استفاده قرار بگیرد و هرکدام درحال پیشرفت هست. 🖇دوره دین و سینما، کلاس دین در سینمای ایران، دکتر رفیع الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️ تاثیر کابالیست‌های یهودی بر مسیحیت ▫️ از نیمه دوم سده پانزدهم میلادی کابالیست‌های یهودی به تدوین برخی رساله‌های کابالی منطبق با زبان و فرهنگ مسیحیان دست زدند. این رساله‌ها در ایتالیا و به‌ویژه در کانون فرهنگی خاندان مدیچی در فلورانس بسیار موثر بود. ▫️به نوشته دائرة‌المعارف یهود، بدینسان مکتب کابالا به نیروی متنفذ سیاسی در میان مسیحیان بدل شد که بر آرمان‌های مسیحایی و صلیبی جدید دامن می‌زد و طلوع قریب‌الوقوع دولت جهانی اروپاییان را نوید می‌داد. ▫️ به تاثیر از این موج، بسیاری از متفکران اروپایی به این نتیجه رسیدند که باید آرمان ظهور مسیح را با مفاهیم رازآمیز شناخت و تنها منبع معتبر برای این شناخت، رساله‌های کابالی است. در نتیجه، رویکردی گسترده به فراگیری زبان عبری، به‌ویژه در ایتالیا آغاز شد. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۹۲، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
16.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥چیستی سینمای دینی 👤دکتر رفیع الدین اسماعیلی، کلاس دین در سینمای ایران 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙بررسی عرفانهای نو ظهور و نو پدید، نمادهای معنویت گرایی در سینمای مسیحی 1 📆29 اسفند 1398 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙بررسی عرفانهای نو ظهور و نو پدید، نمادهای معنویت گرایی در سینمای مسیحی 2 📆29 اسفند 1398 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙بررسی عرفانهای نو ظهور و نو پدید، نمادهای معنویت گرایی در سینمای مسیحی 3 📆20 فروردین 1399 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️ تاثیر کابالیست‌های یهودی بر مسیحیت ▫️ از نیمه دوم سده پانزدهم میلادی کابالیست‌های یهودی به تدوین برخی رساله‌های کابالی منطبق با زبان و فرهنگ مسیحیان دست زدند. این رساله‌ها در ایتالیا و به‌ویژه در کانون فرهنگی خاندان مدیچی در فلورانس بسیار موثر بود. ▫️به نوشته دائرة‌المعارف یهود، بدینسان مکتب کابالا به نیروی متنفذ سیاسی در میان مسیحیان بدل شد که بر آرمان‌های مسیحایی و صلیبی جدید دامن می‌زد و طلوع قریب‌الوقوع دولت جهانی اروپاییان را نوید می‌داد. ▫️ به تاثیر از این موج، بسیاری از متفکران اروپایی به این نتیجه رسیدند که باید آرمان ظهور مسیح را با مفاهیم رازآمیز شناخت و تنها منبع معتبر برای این شناخت، رساله‌های کابالی است. در نتیجه، رویکردی گسترده به فراگیری زبان عبری، به‌ویژه در ایتالیا آغاز شد. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۹۲، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️چه کسانی در کابالیسم مسیحی تاثیر گذار بودند؟ ▫️«پیکو میراندولا» از نامدارترین و موثرترین چهره‌های فکری رنسانس، به‌عنوان «پدر کابالیسم مسیحی» شناخته می‌شود. او در عین حال از بنیانگذاران دانش شرق‌شناسی اروپا نیز به شمار می‌رود. این به‌دلیل پیوند پیکو با گروهی از یهودیان است که در پیرامون او حضور داشتند. ▫️پس از پیکو، یوهانس روشلین، عبری‌شناس نامدار دربار فردریک سوم، در ترویج کابالا در محافل فکری مسیحیان نقشی برجسته داشت. روشلین در سال 1490 در ایتالیا با پیکو دیدار کرد و تحت تاثیر او به کابالا علاقمند شد. روشلین کتاب‌هایی درباره نام‌های سحرآمیز (1494) و درباره علم کابالا (1517) را نوشت. 📚تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه 92 و 93، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
37.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥|جنگ هیبریدی - مقدمه 🖇جنگ بین ارتش هند و پاکستان 🖇جنگ هیبریدی چیست 🖇تفاوت جنگ سرد با جنگ نرم و سخت 🖇جنگ سرد بین شوروی و آمریکا 🖇معرفی کتاب در حوزه جنگ سرد 👤استاد محمد حسین فرج نژاد 📆24 تیر 1398 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
🔰 هفتگی مؤسسه رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد ⚡️جنگ شناختی دشمن در آشوب‌های اخیر 👤سخنران: دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی ⏰زمان: پنجشنبه، ساعت 15 🏢مکان: قم، خیابان هنرستان، پلاک 245، مؤسسه رسانه‌ای استاد فرج نژاد 💥ظرفیت محدود است 📝جهت حضور در نشست، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @admin_eeita ارسال کنید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️قرن پانزدهم؛ شروع قبالای مسیحی ▫️ پس از جنگ‌های صلیبی تا قرن هجدهم، کم‌کم اروپاییان با علوم مسلمانان آشنا شدند. به‌دلیل اینکه در بسیاری از موارد، یهودیان واسطه ترجمه و انتقال علوم اسلامی به سمت اروپا بودند؛ لذا اروپاییان برای یهودیان، شأنی علمی قائل شدند. بعدها که رنسانس اتفاق افتاد، روحیه دنیاطلبانه و اومانیستی یهودیان بود که قلوب رهبران اومانیستی رنسانس را به خود جلب کرد. ▫️به‌نوشته دائرةالمعارف یهود، معاون فرهنگی رونسانس عمیقاً باور کردند که در رساله‌های کابالی، به منابع اصیل و دست اول رازهای کهن هستی دست یافتند! رساله‌های گمشده‌ای که اینک پدیدار شده و به کمک آن نه‌تنها می‌توان به اسرار نوشته‌های افلاطون و سایر متفکرین یونان باستان پی برد، بلکه رازهای مسیحیت را نیز می‌توان شناخت. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۰۲، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
20.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥|قدرت سازمان‌های اطلاعاتی ایران 🖇جنگ‌های سایبری، کار سازمان‌های اطلاعاتی 🖇پروژه عنکبوت 1 تا 8 اطلاعات سپاه 🖇نابودکردن شبکه ترویج فحشا 🖇شناسایی 100 نفر از شبکه سایبری CIA در ایران 🖇ایران، مجهز تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید 👤استاد محمد حسین فرج نژاد 📆24 تیر 1398 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad