eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
13.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
58 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 | اهمیت مبانی انسان شناسی و هستی شناسی برای کار رسانه ای 👤 استاد محمد حسین فرج نژاد 📆 13 فروردین 1396 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🖇 | تنها ۴ روز تا آخرین مهلت ثبت نام در دوره مقدماتی آموزش تدوین فرصت باقی مانده است. علاقه‌مندان می‌توانند به آیدی @Media_Institute جهت ثبت‌نام مراجعه کنند. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🎥فیلم کامل نشست «جنگ جهانی چهارم با نگاهی به سریال تهران» در صفحه آپارات مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد بارگذاری شد. این نشست با حضور استاد امیر ایوب در تاریخ 24 آبان 1401 برگزار شد. 🌐 aparat.com/v/ezgb1 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 | اهمیت مبانی قرآنی در مطالعات رسانه ای 👤 استاد محمد حسین فرج نژاد 📆 13 فروردین 1396 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️ انسان‌گرایی، نوافلاطون گرایی و طبیعت‌گرایی رنسانس (قسمت سوم) ▫️ برخی از طبیعت گرایان در مرز بین فیلسوف و دانشمند علمی بوده‌اند ولی عنصر مشترک اینان به نوشته کاپلستون ارتقای پیشرفت و قدرت آدمی از طریق علوم تجربی و حتی از طریق «علاقه نامتعارف به کیمیا» و «سحر و جادو» بوده است. ▫️در میان طبیعت گرایان افرادی چون: «جیرلامو کاردانو»، «برناردینو تلزیو»، «فرانچسکو پاتریسی»، «توماسو کامپانلّا»، «جوردانو برونو»، «پی یر گاسندی»، از اهالی ایتالیا و همچنین: «هاینریش کورنلیوس آگریپا فون نِتسهایم»، «پاراسلوس»، «والنتیه وایگل» و «یاکوب بومه» تاثیرگذار بودند. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۲۵ و ۱۲۶، محمدحسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 | ارتباط دشمن شناسی قرآنی با سواد رسانه ای 👤 استاد محمد حسین فرج نژاد 📆 13 فروردین 1396 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🖇 دسته‌بندی آنارشیسم در سینما - بخش اول 1️⃣ گروه اول آنارشیسم در سینما، آنارشیسم اجتماعی است. آنارشیسم اجتماعی بیشتر در طبقه کارگری به نمایش کشیده می‌شود؛ البته بعضی اوقات در بعضی صنف‌ها هم نمایش داده می‌شود. ❕ مثلاً فیلمی وجود دارد که آنارشیسم اجتماعی را در تحصیل و مدرسه به نمایش می‌گذارد. یک فیلمی دیگری هم وجود دارد به نام (no god no master) نه خدا و نه ارباب که همین اسم یک شعار آنارشیستی است که ما می‌خواهیم یک زندگی آزاد داشته باشیم. ❕ قالب فیلم‌هایی که آنارشیست اجتماعی را مطرح می‌کنند اول از همه طبقه‌بندی اجتماعی در آن‌ها مشاهده می‌شود. سپس در این طبقه‌بندی فردی که جریان آنارشیستی را به راه می‌اندازد طبقه پایین و فقیر و کارگر است همانطور که گفتیم ریشه‌‌های سوسیالیستی دارند که سوسیالیستی هم اصلاح شده تفکر مارکسیست است. ❕ ادعای مارکسیست‌ها هم حاکمیت طبقه کارگر بود. در این طور فیلم‌ها حاکمیت و در واقع طلب حاکمیت توسط طبقه کارگر را مشاهده می‌کنید. این‌ها به دنبال این مسئله هستند و تلاش می‌کند. 📎 استاد سعید ارجمند‌فر، نشست «آنارشیسم اجتماعی در رسانه» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 |محورهای بررسی فیلم‌های جنوب غرب آسیا (قسمت اول) 📎 دکتر حفیظه مهدیان، نشست «تحلیل فیلم دختران آفتاب، روایتی سینمای از دختران تجزیه‌ طلب کرد» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸هم‌اکنون؛ دومین جلسه از دوره آموزشی نویسندگی با همکاری موسسه شناخت با حضور استاد آتشین صدف در حال برگزاری است. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📗«خسته نباشید عمو قاسم» به چاپ رسید / سرکار خانم خدیجه بابایی محتوای کتاب را قبل از وفات‌شان آماده کرده بود. 🔰انتشارات جمکران با همکاری بنیاد مکتب حاج‌قاسم، کتاب «خسته نباشید عمو قاسم» را به قلم و تصویرگری زنده‌یاد خدیجه بابایی، منتشر کرد. 🔗لینک خبر در خبرگزاری فارس: 🌐 fna.ir/1swh9y 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🎥فیلم کامل نشست «نافرمانی مدنی زنان در شبکه‌های اجتماعی» در صفحه آپارات مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد بارگذاری شد. این نشست با حضور مهندس فاطمه کریمی دردشتی در تاریخ 21 آبان 1401 برگزار شد. 🌐 aparat.com/v/8joSX 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
❗️ | به دلیل درخواست مخاطبان، ساعت برگزاری «دوره مقدماتی آموزش تدوین - نرم افزار پریمیر» از ساعت 16 تا 18 به 18 تا 20 منتقل شد. علاقه مندان می‌توانند جهت ثبت نام در دوره به آیدی @Media_Institute مراجعه کنند. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️نکاتی درباره پیکو (قسمت اول) ▫️ وی یکی از معروف‌ترین اعضای حلقه‌ای است که تحت تأثیر «مارسیلیوس فیکینوس» قرار داشت. وی به دو زبان عبری و یونانی آشنا بود و تلاش داشت که نشان دهد چگونه یونان گرایی و یهود گرایی قبالایی را می‌توان در نظامی افلاطونی - مسیحی تلفیق کرد. ▫️ همچنین وی، از صاحب‌نامان صدر رنسانس و به‌عنوان یک کابالیست (قبالایی) مسیحی، بلکه به‌عنوان پدر این جنبش التقاطی، مطرح بوده است. ▫️ مهم‌ترین کار وی ارائه ۹۰۰ تز به علمای مسیحی در شهر رم در سال ۱۴۸۶ م. بود. وی این تزها را از متون مختلف و با کمک و تاثیر گیری از دوستان و اساتید یهودی خویش ارائه داد. از جمله، وی در یکی از پیشنهاداتش آورده بود: «هیچ علمی چون جادو و کابالا حقانیت مسیح را بر ما ثابت نمی‌کند.» 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۲۶ و ۱۲۷، محمدحسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️ نکاتی درباره پیکو ( قسمت دوم) ▫️ این تز از جانب کلیسای رسمی آن زمان پذیرفته نشد ولی در جلب توجه مسیحیان به کابالا بسیار موثر واقع شد و رساله‌های کابالایی که دوستان یهودی وی به لاتین ترجمه کردند، به منبع تغذیه فکری کابالیسم مسیحی مبدل شد. ▫️ دایره المعارف یهود می‌نویسد: «کشف قباله رازآمیز یهود، که تاکنون کاملا ناشناخته بود، هیجانی در دنیای فکری مسیحیت پدید ساخت نوشته‌های بعدی پیکو درباره کابالا، به گسترش بعدی علاقه نوافلاطونیان مسیحی به این منابع کشف شده جدید، به‌ویژه در ایتالیا و آلمان و فرانسه دامن زد.» 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۲۷، محمدحسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️ نکاتی درباره پیکو (قسمت سوم) ▫️ «یوهانس روشلین» که پس از پیکو نامدارترین چهره کابالیسم مسیحی می‌باشد، تحت تاثیر وی به کابالیسم گرایش پیدا کرد و عبری‌شناس نامدار درباره فردریک سوم و شاگرد یعقوب بن جهیل بود. ▫️«پیکو» و «روشلین» که دو شخصیت نامدار فرهنگی اروپایی آن زمان بودند، تاثیر عمیقی در بسط این اندیشه در محافل مسیحی و گرایش این محافل به نوافلاطون گرایی با تقریر کابالایی داشته‌اند. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۲۷، محمدحسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙|کی پشتوانه‌ی ماست؟ ◽️تأثیر گذاری قهرمانان در فیلم‌های سینمایی 👤دکتر محمد حسنی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥|فقط زاویه دوربین، در انتقال احساس مؤثر نیست ◽️گوشه‌ای از دوره مستند سازی با موبایل، استاد روح الله رفیعی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 | هر فیلمی مخاطب خاص دارد و بدان دلیل باید مورد نقد و بررسی قرار گیرد 👤 استاد علیرضا سلطانشاهی، نشست «نقدی بر سریال اسرائیلی تهران» 📆 12 آبان 1401 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 |محورهای بررسی فیلم‌های جنوب غرب آسیا (قسمت دوم) 📎 خانم دکتر مهدیان، نشست «تحلیل فیلم دختران آفتاب، روایتی سینمای از دختران تجزیه‌ طلب کرد» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🖇 دسته‌بندی آنارشیسم در سینما - بخش دوم 2️⃣ دسته دوم، آنارشیسم سیاسی است که غالباً در فیلم‌هایی که نقد حاکمیت است رقم می‌خورد. بنده این مسئله را که می‌گویند در فیلم‌های غربی به خصوص اروپایی - هالیوودی که نظام‌های سرمایه‌داری بر آنجا حاکم است، دموکراسی در آنجا حاکم است، بحث آنارشیسم را به عنوان یک امر مقبول نشان بدهند، قبول ندارم. حتی در مورد فیلم جوکر، مسائل فیلم را که به عنوان حق جا می‌زنند، واقعیت نیست. ❕ شما می‌بینید حتی آن طبقه ضعیف که شروع به اغتشاش و آشوب می‌کند، دنبال طلب حق خود هستند، توسط یک طبقه‌ی مخفی بالادستی در حال اداره شدن هستند. یعنی حتی آن طبقه کارگر هم بازیچه طبقه بالادستی است. از طرف دیگر غالباً این حرکت‌های آنارشیستی سرکوب و نابود می‌شود. ❕یک مثال برای آنارشیسم سیاسی: یکی از فیلم‌های مارول به نام (black panther)، یک دختر جبهه‌ای به راه می‌اندازد و یک مطالبه‌ی حق دارد و برای این مطالبه جبهه ضعیف را برای مقابله با حکومت می‌خروشاند. اینجا نه بر اساس نظریه یا انقولت شدید، بلکه با رویکردی سیاسی هستند و آنارشیسم سیاسی را به نمایش می‌گذارند که نه یک نظریه خاص، بلکه حاکمیت را براندازی کنند. ❕شما می‌بینید که غالباً در فیلم‌های کارگری، در مورد حق و حقوق خود حرف می‌زنند و به خاطر ندادن حقوق، جریان آنارشیستی به راه می‌اندازند که این کارخانه حق این‌ها را بدهد. آن‌ها هم از یک محور و قانون پیروی می‌کنند؛ اما در این سریال می‌بینیم که این دختر یک تیم بزرگ و بین‌المللی راه انداخته برای نابودی حاکمیت و دولت را مورد هجوم قرار می‌دهد. 📎 استاد سعید ارجمند‌فر، نشست «آنارشیسم اجتماعی در رسانه» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
24.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | محورهای بررسی فیلم‌های جنوب غرب آسیا (قسمت سوم) 📎 دکتر حفیظه مهدیان، نشست «تحلیل فیلم دختران آفتاب، روایتی سینمای از دختران تجزیه‌ طلب کرد» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🖇 دسته‌بندی آنارشیسم در سینما - بخش سوم 3️⃣ دسته سوم آنارشیسم، فراتر از بحث‌های اجتماعی و سیاسی است. در این نوع آنارشیست، الگودهی می‌شود. بحث در سیستم سینمای استراتژیک قرار گرفته و معنا می‌شود. پس آنارشیسمی است که فراگیرتر از مباحث اجتماعی و سیاسی است و در اکثر فیلم‌های آخرالزمانی تبلور پیدا می‌کند، در حقیقت به دنبال آن تفکراتی است که در سینمای استراتژیک موجود می‌باشد و تلاش‌هایی که سینمای استراتژیک می‌کند، به نمایش و ظهور می‌رساند. ❕ برای مثال خیزشی که در هری‌پاتر مشاهده می‌کنید، خیزش ولدمورت‌ها که از همان جمع‌ جادوگران هستند، برضد حاکمیت و قوانین می‌باشد. آن‌ها قیام و لشکرکشی می‌کنند و به دلایلی که در فیلم بود، یک نوع خیزش اجتماعی است که می‌خواهد حاکمیت را به کل از بین ببرد. این هم یک نوع آنارشیست و خیزش اجتماعی است. خیزشی اجتماعی با این پیوست که می‌خواهد حاکمیت موجود را به کل از بین ببرد. ❕چرا بحث فیلم‌های آخرالزمانی مطرح شد؟ به این دلیل که سینمای آخرالزمان غالباً یک سینمای استراتژیک است. سینمای استراتژیک، نسبت به گذشته، حال و آینده نظر دارد. سینمای استراتژیک گذشته شما را تحریف و امروز را برای شما به گونه‌ای تعریف می‌کند که تغییر ماهیت می‌دهد و برای امروز شما دروغ‌پردازی می‌کند، همچنین آینده را برای شما ترسیم می‌کند و الگودهی می‌کند برای شما که در آینده چه کارهایی انجام دهید. ❕در حقیقت در آنارشیسمی که فراگیر است و در فیلم‌های آخرالزمانی به کار می‌رود، مشاهده می‌کنیم که یک نوع آموزش به مخاطبان داده می‌شود که در شرایط این‌چنینی، این نوع رفتارها را باید داشته باشیم. 📎 استاد سعید ارجمندفر، نشست «آنارشیسم اجتماعی در رسانه» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙موقعیت شناسی در تولیدات رسانه‌ای 👤استاد روح الله رفیعی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
37.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| نقطه‌ی شروع پروژه یک مستند 👤استاد روح الله رفیعی، دوره «مستندسازی با موبایل» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad