eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
19.2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
70 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
🔖رنگ کردن مرورنویسی و فروختن آن جای نقد فیلم 📍گزارشی از نشست بررسی انتقادی جریان‌های حاکم بر نقد و تحلیل فیلم و انیمیشن 🔻بخش اول ▪️این نشست با معرفی استاد سعید مستغاثی شروع شد و بعد از آن، کتاب «اینک آخرالزمان» و «حکایت سینماتوگراف» از استاد توسط دبیر جلسه معرفی شد. ▫️در ادامه مقدمه‌ای دربارۀ این موضوع در جلسه طرح شد که قرار بود جلسه‌ای با موضوع «مقایسۀ روش استاد فرج‌نژاد در نقد فیلم با دیگران» برگزار شود اما استاد مستغاثی مخالفت کرده بودند؛ زیرا معتقد بودند اینکه کتاب‌های بی‌نظیر استاد فرج‌نژاد را به نقد فیلم تقلیل بدهیم اصلاً کار صحیحی نیست و نگاه مرحوم فرج‌نژاد به‌دلیل اتقانی که در جریان‌شناسی دارد نمی‌تواند با نگاه‌های سطحی موجود، حتی طرف مقایسه قرار بگیرد. ▪️نقد چیست و منتقد کیست؟ در ادامه اولین سؤال جلسه مطرح شد. اینکه اساساً تعریف نقد فیلم از نظر استاد مستغاثی چیست و چه شاخصه‌هایی برای نقد تراز در نظر دارند. ▫️استاد به تفصیل توضیح دادند که در نقد فیلم، دو مفهوم نقد و فیلم باید واکاوی شود. ابتدا در مورد فیلم توضیح دادند و اینکه زمانی می‌شود نقد فیلم نوشت که اثر «فیلم» باشد؛ یعنی از حیث هنری و سینمایی به حدی باشد که بتوان مجموع فیلمنامه و قاب‌بندی و میزانسن و... را استاندارد دانست. ▪️البته این استاندارد منحصر به کارگردان خاصی نیست و اگر فیلمساز، هنرمند و خلاق باشد می‌تواند با استفاده از تکنیک مناسب، اثری «سینمایی» تولید کند. پس شرط اول نقد فیلم این است که اثری که دربارۀ آن بحث می‌شود «فیلم» باشد. ▫️شرط دوم این است که حقیقتاً نقد صورت بگیرد و نقد شروطی دارد؛ منتقد برای نقد اثر، نیاز به شناخت زبان سینمایی و مطالعات گستردۀ تاریخی، دینی و... دارد. اگر منتقد با سینما آشنایی نداشته باشد، در هر حیطه‌ای که متخصص باشد، به ‌دلیل اینکه نمی‌تواند با زبان این هنر ارتباط بگیرد، طبیعتاً نمی‌تواند فیلم را بفهمد، چه برسد به اینکه نقد کند. ▪️اگر منتقد فرم را بشناسد و تا حدی بر مفاهیمی مانند لنز، دوربین، تدوین، فیلمنامه و... تسلط داشته باشد و بتواند زبان سینما را بفهمد، تازه می‌تواند با فهم اثر به نقد محتوای آن بپردازد. استاد مستغاثی معتقد است که فرم از محتوا جدا نیست و هر کس به شکل جداگانه به دنبال فهم فرم یا محتوا باشد، به خطا رفته است. فرم است که محتوا را می‌سازد و محتوایی بیرون از فرم وجود ندارد. ▫️در مرحلۀ دوم باید محتوایی که از فرم بیرون می‌آید نقد شود. درواقع اثر با زبان سینما پیامی را گفته و این پیام یا تاریخی است، یا فلسفی یا سیاسی و... پس طبیعتا برای نقد این اثر بایستی منتقد دربارۀ این موضوعات مطالعات عمیقی بکند تا تا بتواند به اثر نقد کند. ▪️بنابراین اینجا تفاوتی بین نقد با مرورنویسی (Review) مشخص می‌شود. استاد مستغاثی گفت غالب متونی که به اسم نقد منتشر می‌شود، مرورنویسی بوده و اصلاً نمی‌توان آن را نقد نامید. 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
📸 | دورۀ تربیت نوجوان مسجدی (کانون‌های مساجد شهرک قدس) 📅 جمعه ۳۰ آذر ۱۴۰۳ 👤استاد احمدرضا مرادی 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
📸 🔹دورۀ مقدماتی تربیت مربی جنگ شناختی 📣جلسۀ ششم با موضوع: نقش سینمای غرب در انگاره‌سازی شناختی 🔹بررسی موردی: فیلم بانوی بهشت 🔹همراه با اکران فیلم استاد: 🔹حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسین فلاح‌زاده 🕰زمان: 🔹جمعه ۳۰ آذر 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
📋 | دوره‌های رایگان مؤسسه استاد فرج‌نژاد ◽️دوره «دین و سینما» و «روش‌های نقد و تحلیل فیلم» 🔗eitaa.com/farajnezhad110/5169 ◽️دوره صوتی «سواد رسانه‌ای در جنگ رسانه‌ای» 🔗eitaa.com/farajnezhad110/5239 ◽️دوره درس‌گفتار «دشمن شناسی قرآنی» 🔗eitaa.com/farajnezhad110/5110 ◽️دوره جریان‌شناسی سینمای شرق و غرب 🔗eitaa.com/farajnezhad110/5095 ◽️دوره «چیستی و ابعاد جنگ هیبریدی» 🔗eitaa.com/farajnezhad110/2130 ◽️دوره «زنان، محور تغییر» 🔗eitaa.com/farajnezhad110/2081 📌این لیست تکمیل می‌شود... 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
🔖رنگ کردن مرورنویسی و فروختن آن جای نقد فیلم 📍گزارشی از نشست بررسی انتقادی جریان‌های حاکم بر نقد و
💠روایتی از نافیلم‌های سخیف در سینمای ایران 📍گزارشی از نشست بررسی انتقادی جریان‌های حاکم بر نقد و تحلیل فیلم و انیمیشن 🔻بخش دوم 🔸استاد مستغاثی با اشاره به بایسته‌های نقد، گریزی به آثار موجود سینمای ایران زده و به فیلم‌هایی همچون «آسمان غرب» و «کیک محبوب من» انتقاد شدیدی کرد. 🔹آقای مستغاثی معتقد است این آثار اصلاً فیلم نیستند و اثری مثل آسمان غرب با فرم ضعیفی که دارد، از شخصیت شهید شیرودی شخصیتی ملحد و بسیار به‌دور از واقعیتی که رهبر معظم انقلاب پشت ایشان نماز می‌خواندند، ارائه می‌دهد. 🔸از آن‌طرف فیلم‌های زیرزمینی نیز اساساً از هنر سینما بی‌بهره است. فیلم «برادران لیلا» حدود چهل دقیقه مانده به پایان تمام می‌شود، فیلم کیک محبوب من جز نشان دادن چند پیرزن بی‌حجاب و مشروب‌خوری چیزی برای گفتن ندارد و «دانۀ انجیر معابد» اینقدر سطحی و به‌دور از سینما است که از کن جایزه‌ای مجعول به نام جایزۀ ویژه و نه جایزۀ ویژۀ هیأت داوران را دریافت کرد. 🔹استاد مستغاثی معتقد است باید فیلم‌های این‌گونه را ابتدا ارزیابی زیبایی‌شناسی کرد تا مشخص شود این اشخاص اصلاً هنرمند نیستند و بعد به مضامین اشاره شده در اثر پرداخت. 🔸استاد در پاسخ به این سؤال که چرا اینقدر سطح سینمایی ما پایین است این طور پاسخ داد که ریشه را باید در شکل‌گیری سینما در ایران دانستند که از همان ابتدا همراه با بی‌سوادی و نفوذ بود و تا به امروز هم این بیسوادی در بعضی هنرمندان ادامه پیدا کرده است. 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
34.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔖هر ماه عرضۀ یک دورۀ جدید با تخفیف ویژه 📲در مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📣این ماه تخفیف ویژۀ دورۀ جامع ژورنالیسم 💡یکبار برای همیشه مهارت خبرنگاری را بیاموزید 📦قیمت اصلی دوره 995 هزار تومان 🎁قیمت با تخفیف ویژه با هفتاد درصد تخفیف 300 هزار تومان 🔗خرید دورۀ جامع ژورنالیسم از سایت استاد فرج‌نژاد 📽34 ساعت فیلم آموزشی 🎥برای آشنایی بیشتر با دوره، تیزر دوره را تماشا بفرمایید. 👆 ⏳این تخفیف فقط تا پنجم دی‌ماه پابرجاست و تکرار نمی‌شود. 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
🔖هر ماه عرضۀ یک دورۀ جدید با تخفیف ویژه 📲در مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📣این ماه تخفیف وی
💢سرفصل‌های دورۀ جامع ژورنالیسم 🔸نویسندگی خلاق با تدریس حجت الاسلام والمسلمین علی اسفندیار 🔹مصاحبۀ مقدماتی با تدریس استاد حسن صدرایی عارف 🔸خبرنویسی با تدریس استاد احمد کارخانه 🔹مصاحبۀ پیشرفته با تدریس استاد حسن صدرایی عارف 🔸آشنایی با اوسینت با تدریس حجت الاسلام و المسلمین حسین عرب 🔹گزارش‌نویسی با تدریس استاد صادق امامی 🔸دانشنامه‌نویسی بر خط با تدریس استاد فاضل 🔹خبرنگاری در بحران با تدریس استاد حسن شمشادی 🔸نقش‌آفرینی ژورنالیسم اندیشه با تدریس استاد رسول لطفی 🔹روزنامه‌نگاری خلاق با تدریس حجت الاسلام والمسلمین اسفندیار 🔸زبان‌شناسی و ژورنالیسم با تدریس دکتر رفیع الدین اسماعیلی 🔹فلسفۀ اخلاق مطبوعاتی و رسانه‌ای با تدریس استاد عبدالمجید تناور 🔸سایبرژورنالیسم با تدریس استاد محمدعلی شکوهیان‌راد ⏰مدت زمان دوره: ۳۴ ساعت 🔗خرید دورۀ جامع ژورنالیسم از سایت استاد فرج‌نژاد 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
✅ سلسله نشست‌های تخصصی صهیونیسم‌شناسی 2️⃣ جلسۀ دوم 🔻موضوع این جلسه: غرب آسیا، معرکۀ راهبردهای نوین 🎙با حضور استاد: دکتر سلمان رضوی کارشناس و تحلیلگر مسائل جبهه مقاومت 🕰زمان برگزاری: یکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ تا ۱۷ 📲نحوۀ برگزاری: به صورت در بستر اسکای‌روم ⚠️ برای ثبت‌نام و دریافت لینک، به آیدی زیر پیام دهید: @farajnejad 09917623582 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
🎮مفهومی جعلی از مرگ در بازی دث استرندینگ 🔻بخش اول 🔸بازی دِث استرَندینگ یا مرگ سرگردان از بازی‌های کامپیوتری مشهور ساختهٔ هیدِئو کوجیما (Kojima Hideo) در سال 2019 است. 🔹کوجیما از سربازان ژاپنی جنگ نرم است که بی‌دریغ به نظام سلطه خدمت می‌کند. یکی از شخصیت‌های بازی، هارتمَن(مرد قلبی) است که هر روز شصت بار می‌میرد و به جهانِ برزخ‌گونهٔ مردگان سفر می‌کند. 🔸همسر و فرزند هارتمن در جریان حمله‌ای اتمی کشته شده‌اند و هارتمن در جهان مردگان به دنبال خانواده‌اش می‌گردد. 🔹تقریباً هر نیم‌ساعت، هارتمن به جهان مردگان سفر کرده و با انبوهی از ارواح رو‌به‌رو می‌شود که به سمت مقصدی نامعلوم در حال حرکت‌اند. 🔸اما در نمایی باز از ارواح انسانی، شاهد افرادی به رنگ خاکستری و مسخ‌شده هستیم. درواقع در این بازی مُرده یعنی کسی که توان و قوای نفسانی‌اش ضعیف شده، از رنگ و رو رفته و به سمت مقصدی نامعلوم و مبهم در حال حرکت است. 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
📌نقد و تحلیل فیلم مونیخ (Munich 2005) ✍️محمدعلی چوپانیان 🔸در نگاه اول، فیلم مونیخ ظاهراً فیلمی ضد جنگ و مخالف ترور است و گویا می‌خواهد قتل‌های جوخه‌های ترور اسرائیل را محکوم کند؛ یعنی بگوید که عبث و بی‌نتیجه هستند آنچنان که در جایی چنین بیانیه‌ای را صادر می‌کند: «به ازای هر رهبری که از فلسطینیان شما ترور می‌کنید، شش رهبر جدید و قدرتمند جای آن را می‌گیرد.» 🔹ساده‌انگارانه است اگر کسی فیلم مونیخ اسپیلبرگ یهودی را ببیند و به همین برداشت اکتفا کند؛ چرا که این فیلم مانند غذایی است که به زیبایی تزیین شده ولیکن آغشته به سمی‌ مهلک است؛ اثر تماشای این فیلم مانند پشم‌شیشۀ نرمی‌ است که روی دست مالیده شود؛ نرمی‌اش حس می‌شود ولی بعد از دقایقی پوست قرمز و سوزناک شده بی آن که بشود تیغ‌های تیز الیاف پشم‌شیشه را خارج کرد. 🔸فیلم مونیخ اثری شاخص در حوزۀ تکنیک‌های دوگانه‌گویی سینما است؛ چون روایت داستانی فیلم یک قصه می‌گوید و روایت تصویری فیلم قصه‌ای کاملاً متضاد را بیان می‌کند. 🔗ادامه مطلب در سایت استاد فرج‌نژاد 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا