eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
15.4هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
64 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
🖇سخت کوشی و خستگی ناپذیری استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
🔸نهمین شمارۀ نشریه تخصصی اندیشه‌های جاری انقلاب اسلامی «خردورزی» ◽️دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی: آن موقع 23 یا 24 سال بیشتر نداشت من هم ۱۶ یا ۱۷ ساله بودم. در آن زمان حسین به ما خیلی انگیزه می‌داد، انگیزه‌هایی فارغ از اینکه چه رشته تخصصی را می‌خواهیم در آینده کار کنیم، اینکه باید برای کشور خدمت کنیم را خیلی به ذهن‌ها می‌آورد. ◽️ایشان یک کار را رها نمی‌کرد و از ابتدا این اخلاص در وجودش بود و باعث می‌شد که فرد جذب او شود، ایشان بدون غل‌وغش کارش را انجام می‌داد و می‌دانستیم که او چیزی برای خودش نمی‌خواهد و قصد دارد به ما و به کشور کمک کند و می‌خواهد به انقلاب کمک کند. ◽️استاد دانشگاه و مدیر مؤسسه فرهنگی - رسانه‌ای شناخت: تمام ویژگی‌های حسین فرج‌نژاد کاملاً محسوس بود و من از تجربه خودم می‌گویم، اگر بخواهم از تجربه دیگران بگویم خیلی‌ها را می‌توانم اسم ببرم و تعریف کنم. ◽️چون بعدها که باهم کار می‌کردیم، می‌دیدم افراد دیگری می‌آمدند و ایشان چگونه شاگردپروری می‌کردند. نوع رفتاری که حسین با شاگردانش داشت، حقیقتاً خیلی خوب بود. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
📘ورود آن‌ها باید به چه شکل صورت گیرد؟ 🔹این ورود بیشتر با رویکردهای نزدیک به تحلیل عناصر تولید و برخ
📕چه موانعی بر سر راه این کار و به طور کلی نهادهای آموزشی وجود دارد؟ (قسمت اول) 🔻به نظر می‌رسد که جامعه، رسانه را کمتر جدی گرفته و تأثیرات رسانه‌ای را یک مقدار دیر متوجه شده است. متأسفانه به دلیل سکولاریسمی که از عصر مشروطه به بعد به صورت جدی با تلاش روشنفکران بیمار ایجاد شد، بحث‌های رسانه جدی گرفته نشد. 🔻مدل دروس دانشگاهی و چینش آنها و مدل نگاه جامعه به رسانه‌ها و ساختارهای رسانه‌ای طوری توسط استعمارگران تعبیه شد که در ایران اکثر قریب به اتفاق رسانه‌ها به دست طیف‌های لیبرال و غرب زده و بعد هم نومارکسیست‌ها افتاد و عناصر انقلابی خیلی کم، رسانه داشتند. 🔻در گذشته اینطور نبود. در گذشته رسانه‌های سنتی و تأثیرگذار مانند منبر در جامعه بوده است که پروفسور مولانا هنوز آن را تأثیرگذارترین رسانه می‌دانند که حرف به حقی هم هست. دنیا هم در بحث ارتباطات الآن به همین رسیده است که ارتباط چهره به چهره خیلی تأثیرگذار است. 🔻نه فقط منبر بلکه رسانه‌های جمعی‌تر مثل کتاب که جهان اسلام در آن حداقل ۵۰۰ سال از جهان غرب جلوتر بود و رسانه سفرای فرهنگی که در جهان اسلام خیلی جدی گرفته می‌شوند، از نمونه های دیگر این رسانه ها بودند. می‌دانید که خیلی از جاهای هند یا کشمیر یا فیلیپین توسط تجار ایرانی مسلمان شده‌اند. 🎙مصاحبه سایت فکرت با استاد محمد حسین فرج نژاد 1399/8/1 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
📕چه موانعی بر سر راه این کار و به طور کلی نهادهای آموزشی وجود دارد؟ (قسمت اول) 🔻به نظر می‌رسد که جا
📕چه موانعی بر سر راه این کار و به طور کلی نهادهای آموزشی وجود دارد؟ (قسمت دوم) 🔻میلیون‌ها نفر انسان در شرق آسیا و جنوب آسیا توسط تجار ایرانی یا تجار عرب مسلمان شده‌اند و این‌ها رسانه‌های بسیار قدرتمندی بود که در جهان اسلام بوده است. حتی عرفان شیعی یا عرفان به صورت کلی، یکی از رسانه‌های پررنگ در هند و جاهای دیگر بودند که رسانه‌های جهان اسلام برای تبلیغ اسلام بودند. 🔻شیوه‌های تبلیغ مسلمانان انصافاً شیوه‌های تبلیغی بسیار قابل مطالعه‌ای است که باید در قرون مختلف انجام شود. اما از زمانی که مدرنیته آمد و انسان گرگ صفتِ حریصِ اومانیستِ سکولار خواست که بر تمام جوانب زندگی بشر حاکم شود و قاعدتاً دین مزاحم او بود، افراد و حکومت‌های دینی به شدت تضعیف شدند. 🔻ارتباطات بین هند و ایران را بعد از قتل مرحوم امیرکبیر از بین بردند و روشنفکران که این کار را در اینجا انجام دادند، توانستند رسانه‌ها را در دست گیرند و صنعت چاپ، کتاب، روزنامه و بعد هم رسانه‌های رادیویی و سینما، رادیو و تلویزیون، همه در دست عناصر غرب زده و گاهی هم در دست عناصر نومارکسیست قرار داشت. 🔻اما از حدود ۳۰ سال قبل از انقلاب اسلامی نهضت اسلامی جهانی به رهبری حضرت امام(ره) در ایران، عراق، ترکیه، فرانسه، اروپا و بعد هم در هند و دنیای عرب، اسلام گرایان شیعه و سنی رسانه های متعددی را در دست گرفتند و حرکت‌های سالم تری توسط شیعیان انقلابی، اخوانی‌ها و مودودی‌ها انجام گفت. 👈اهمیت این نگاه تاریخی در این است که سواد رسانه ای در ایران، غربی متولد شد چون اصلاً خود رسانه هم در کشور به این صورت ورود پیدا کرد. 🎙مصاحبه سایت فکرت با استاد محمد حسین فرج نژاد 1399/8/1 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
💠 اردوی علمی_رزمی مسیر جهش چهارمین اردوی علمی_رزمی قرارگاه فرهنگی شهید چمران به‌نام و به یاد استاد محمدحسین فرج‌نژاد برگزار می‌‌شود سرفصل‌های دوره: جریان شناسی فکری - فرهنگی انسان در مسیر شدن خودشناسی نگاهی به تاریخ مهلت ثبت نام: 8 لغایت 11 مهرماه زمان: 13 لغایت 16 مهرماه سال 1400 مکان: استان مرکزی، شهرستان فراهان 🔆 ویژه دانش‌آموزان پایه و 🔆 برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09105836641 تماس حاصل فرمایید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📙الگویی برای جهاد کبیر 🔸دکتر حسن عباسی: اگر شخصیت ایشان توسط کسانی که با ایشان حشر و نشر داشتند، غیر احساسی و غیر هیجانی و دقیق و با گزاره‌های علمی تعیین بشود، می‌توانیم از شخصیت ایشان الگوی فرهنگی و علمی نه تنها برای جنگ نرم بلکه برای جهاد کبیر که دغدغه و مسأله امروز ما است، الگوگذاری کنیم. 📻سخنرانی دکتر حسن عباسی در مراسم بزرگداشت استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
🖇 عقل تألیفی و تحصیل تحقیقی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
🔸 نهمین شمارۀ نشریه تخصصی اندیشه‌های جاری انقلاب اسلامی «خردورزی» ◽️دکتر یعقوب توکلی: ما در حوزه تألیف شاهد شکل‌گیری نوعی عقل تألیفی هستیم، این عقل تألیفی؛ یعنی گردآوری و ایجاد ربط بین اطلاعات موجود در بیرون بر اثر پژوهش که ممکن است کشف و اتفاق جدیدی صورت نپذیرد. ◽️ولی درهرصورت یک گام روبه جلو است، ما در کشور و البته در تمام دنیا به‌لحاظ منطق نوشتن و منطق نگارش، آثار فراوانی داریم که این آثار عمدتاً آثار تألیفی هستند؛ یعنی بازآفرینی مجدد نوشته‌های دیگر در قالب جدید و یا به‌اصطلاح پیدا کردن یک‌سری اسناد قدیمی‌تر یا بازآفرینی متون قدیمی برجای‌مانده که خود یک هنر است و پژوهش گسترده‌ای را می‌طلبد. ◽️محقق و پژوهشگر تاریخ معاصر و کارشناس مسائل سیاسی: زمانی که یکی دو اثر از مرحوم آقای فرج‌نژاد را دیدم، متوجه شدم که ایشان توانسته از بسیاری حوزه‌های پژوهشی با زحمت، تلاش و مطالعات فراوان عبور کند و به نتیجه برساند و مطالعه‌هایی مربوط به حوزه‌های مختلف صهیونیسم و رسانه‌های صهیونیستی و درواقع ابزارهای سیطره فکری در ایران و در جهان انجام داد و یک بستر جدیدی را برای مطالعات گسترده‌ باز کرد که این کار، اجر بسیار بالایی دارد. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
📕چه موانعی بر سر راه این کار و به طور کلی نهادهای آموزشی وجود دارد؟ (قسمت دوم) 🔻میلیون‌ها نفر انسان
📕چه موانعی بر سر راه این کار و به طور کلی نهادهای آموزشی وجود دارد؟ (قسمت آخر) 🔻به برکت انقلاب اسلامی تحولاتی در کشور ایجاد شده است ولی باید نه تنها در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و دبیرستان‌های خود بلکه در جاهایی مانند جامعه المصطفی این حرکت پیش رود. باید وزارت خارجه یک دیپلماسی عمومی سواد رسانه‌ای با نگاه خود در دنیا پخش کند. 🔻بخش‌های خارجی صداوسیما، سپاه قدس و هر ارگان یا سازمان یا نهادی که در ایران مرتبط با افراد غیر ایرانی است، باید به این حوزه آمده و کار جدی را شروع کنند و آموزش هسته‌های جدی در کشورهای دیگر آغاز شود. 🔻بی‌بی‌سی در دوران اصلاحات در ایران در دوبی و ترکیه روزنامه نگاران ایرانی را با سبک لیبرال آموزش می‌داد و بعد ۴۰ روزنامه با پول سازمان اطلاعاتی غرب و احزاب فاسد و سرمایه‌سالار در ایران به وجود می‌آیند و حدود ۸۰۰-۷۰۰ نشریه در ۲۰ سال اخیر منتشر می‌شود. چرا ایران نتواند در ترکیه، هند، پاکستان و جاهای دیگر این کار را انجام دهد؟ 🔻در کشورهای دیگر از این نگاه‌ها استقبال می‌شود. از کلاس‌های بسیار محدودی که در جاهای مختلف برای بچه‌های غیرایرانی یا حتی دانشجویان غیرایرانی که در ایران هستند یا توریست‌ها توسط ایران برگزار می‌شود، استقبال می‌شود و به نگاه فطری، عقلی و طبیعت الهی که ایران دارد، خیلی ابراز علاقه می‌شود. 🎙مصاحبه سایت فکرت با استاد محمد حسین فرج نژاد 1399/8/1 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
🔸اردوی جهادی آموزشی به یاد استاد فرج نژاد در مناطق محروم شهرستان ابرکوه 🔺این اردو توسط جهادگران دانشگاه‌های آزاد و پیام نور به مدت دو هفته با استقبال دانش آموزان تحت عنوان کلاس های آموزشی برگزار شد. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
📙راهکار شما برای بهبود عملکرد نهادهای آموزشی در زمینه آموزش سواد رسانه‌ای چیست؟ (قسمت اول) 🔸باید رویکردهای جدی تری به سواد رسانه داشت و رویکردهای فعلی کافی نیست. گرچه این رویکردهای فعلی هم در ایران خیلی کم کار شده است. یکی از موانع این است که نیروی انسانی تربیت شده کم است. 🔸چه اشکالی دارد که دانشگاه فرهنگیان رشته رسانه را به صورت جدی و با رویکردهای دینی و نه رویکردهای نومارکسیستی یا لیبرال آموزش دهد. چه اشکالی دارد که دانشگاه وزارت اطلاعات و سپاه به صورت جدی به رشته رسانه ورود پیدا کنند؟ 🔸دانشگاه‌ها کمتر به این موضوع ورود پیدا کرده‌اند یا اصلاً ورود پیدا نکردند. باید دانشگاه عالی دفاع ملی مدیر رسانه‌ای درست تربیت کند و رشته مدیریت رسانه به صورت جدی و استراتژیک در آن وجود داشته باشد. در دانشگاه امام حسین(ع)، باقرالعلوم، جامعه المصطفی و صداوسیما چند رشته جدید تأسیس شده است ولی باید خیلی گسترش یابد. 🔸دانشگاه فرهنگیان باید مدرس سواد رسانه‌ای تربیت کند و دوره‌های ۶ ماهه را تعبیه کند. حوزه علمیه باید در چندین رشته خود مثل عرفان، فلسفه، اقتصاد، تاریخ و علوم سیاسی رشته‌های رسانه را تعبیه کند. 🎙مصاحبه سایت فکرت با استاد محمد حسین فرج نژاد 1399/8/1 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
📙راهکار شما برای بهبود عملکرد نهادهای آموزشی در زمینه آموزش سواد رسانه‌ای چیست؟ (قسمت اول) 🔸باید رو
📙راهکار شما برای بهبود عملکرد نهادهای آموزشی در زمینه آموزش سواد رسانه‌ای چیست؟ (قسمت دوم) 🔸الحمدالله حوزه در خیلی از کارها پیش افتاده است و بیرون از حوزه خیلی از افراد از این موضوع اطلاع ندارند که حوزه چقدر جلوتر از ۲۰ سال پیش است. نیاز هست که گرایشات مختلف بحث‌های رسانه‌ای و بصیرت رسانه‌ای در دانشگاه‌های وابسته به حوزه، وزارت علوم یا وزارت بهداشت شکل گیرد. 🔸اصلاً شبکه سازی علم در دنیا و ترویج مدل سبک زندگی غربی جز با کمک رسانه ممکن نیست. شبکه سازی علم، جذب اندیشمندان جهانی، جلوگیری از فرار نخبگان و … وجوه رسانه‌ای و سواد رسانه‌ای دارد. 🔸جنبش فلسفه برای کودک چند سالی است که در ایران راه افتاده و موفقیت‌های جدی هم داشته است گرچه خیلی مانده است تا کار به نتیجه رسد. در مجوع اصلاح متون و نگاه، دوم تربیت نیروی انسانی، سوم ساختارسازی و رشته سازی و چهارم تولید محصول درست، از راهکارهای این حوزه است. 🎙مصاحبه سایت فکرت با استاد محمد حسین فرج نژاد 1399/8/1 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 instagram.com/dr.farajnezhad