💠اجرای دیدگاه های نوشهرگرائی در قم، به گسستگی روابط انسانی منجر خواهد شد!
🗞نامه حجت الاسلام علی کشوری به دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم:
🔹تصمیم گرفتم درباره آینده شهر مبارک قم مطالبی را با جنابعالی و سایر کارشناسان حوزه مدیریت شهری در میان بگذارم؛ امیدوارم با بررسی دقیق تر این مطالب - که برگرفته از "نظریه فقهی مدیریت شهری محله محور" است- چشم اندازی جهانی و تمدنی برای شهر قم تعریف و تصویر گردد. الگوی فعلی مدیریت شهر قم، آرمانهای انقلاب اسلامی، جایگاه ام القرائی قم و نیازهای زیرساختی حیات طیبه خانواده های قمی را پشتیبانی نمی کند و نیازمند تحول بنیادین است.
🔸نکته اول اینکه ؛ وضعیت یک شهر را با شاخص بهبود روابط انسانی ارزیابی می کنیم. اگر روابط انسانی در یک شهر به چالش کشیده شود؛ آن شهر را نباید پیشرفته و تکامل یافته محسوب کرد. به دلیل تأثیر غیر قابل انکار روابط انسانی در عملکرد همه حوزه های شهری، قضائی، انتظامی، شغلی، آموزشی، خانوادگی، بودجه ای و قانونی، شاخص ارزیابی یک شهر را بهبود و تکامل روابط انسانی می دانیم.
🔸نکته دوم آنکه؛ در نظریات نوشهرگرائی به نقش مدیریت شهری در تنظیم روابط انسانی پرداخته نشده است و برای تبیین تأثیرات الگوهای مدیریت شهری بر روابط انسانی نیازمند استفاده از نظریات فقهی هستیم. اساساً رهیافت های نوشهرگرائی و دیدگاه های هبیتات (UN HABITAT) و راهبردهای بخش یازدهم سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ بر مبنای دستیابی به این هدف بلند طراحی نشده اند و نباید انتظار داشت این شاخص مهم با اجرای این نظریات و مفاهیم بهبود یابد. بدون تردید با ادامه استفاده از این نظریات در شهر قم گسستگی و اصطکاک حادی در حوزه روابط انسانی بر مردم تحمیل خواهد شد؛ که جبران آن بسیار سخت خواهد بود.
🔸نکته سوم اینکه؛ برای بهبود روابط انسانی-که ساختاری ۱۳ بخشی دارد- نیازمند بازتعریف مفاهیم حوزه مدیریت شهری علی الخصوص باز تعریف مفهوم محله هستیم. در نظریه فقهی "مدیریت شهری محله محور"، محله را به محل تأمین نیازهای چهارگانه خانوار -شامل: ۱- نیازهای تفریحی، ۲-نیازهای تحصیلی، ۳-نیازهای روزمره و ۴- نیازهای شغلی- تعریف کرده ایم و معتقدیم با تحقق این تعریف روابط انسانی به صورت پایدار بهبود می یابد.
🔸نکته چهارم آنکه؛ برای تحقق تعریف جدید محله، بیش از ۱۵۰ تصمیم و اقدام فقهی متصور است. بخش تصمیم نظریه مدیریت شهری محله محور شامل ۱- تصمیم های ارتباطی، ۲-تصمیم های زیرساختی و ۳- تصمیم های مشارکتی است. به عنوان مثال ۱- ایجاد بازارهای موقت، ۲- بازتعریف مفهوم فضای سبز بر اساس طرح عطر، ۳-- تحدید مساحت محلات، ۴- تغییر در مقرارت ملی ساختمان بر اساس روابط انسانی و ۵- طراحی جامع کالبد محله، بخشی از این تصمیمات محسوب می شود.
هدایت شده از 🇱🇧🚩 دختــران چــادری 🇮🇷
⭕️آیا اشتغال زنان، رضایت از زندگی زناشویی را بیشتر میکند؟
🔻یک مطالعه تحقیقاتی توسط متخصصانی از دانشگاه علوم پزشکی لارستان و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان انجام شده است که در آن تأثیر اشتغال زنان بر میزان رضایت از زندگی زناشویی زوجین مورد بررسی قرار گرفته است.
🔻در این مطالعه مقطعی، ۲۰۲ زوج مشارکت داشتهاند و اطلاعات مورد نیاز پژوهشگران را با کمک پرسشنامه مشخصات فردی و پرسشنامه رضایت از زندگی زناشویی ارائه دادهاند.
بهعلاوه، همسران زنان خانهدار نیز رضایت بیشتری را از زندگی زناشویی گزارش کردهاند.
🔻«بر اساس نتایج این پژوهش، میزان رضایتمندی بهطورکلی در زنان خانهدار و همسران آنها در مقایسه با زنان شاغل و همسران آنها تفاوت قابل توجهی دارد و زنان خانهدار و همسران آنها از زندگی زناشویی خود رضایت کلی بالاتری را گزارش کردهاند»./جنس اول
🆔 @Clad_girls 🍃🌸
احسان فردآقایی:
به نقل از کانال دغدغه های حوزوی به قلم احمد اولیایی:
حوزه عمومی تحلیل، پاشنه آشیل جنگ ترکیبی
تحلیلی بر تفاوت دانش و اطلاعات، در عصر شبکه های اجتماعی
ایران امروز عرصه تقابل پدیدههای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی نظامی متعدد بوده که تحلیل را به امری دشوار بدل کرده است. بررسی اتفاقات مختلف فقط 60 روز گذشته می تواند دشواری تحلیل را برای ما نشان دهد. گرانی بنزین، یارانه معیشتی، ترور سردارسلیمانی، تحریمهای جدید، تشییع جنازه بینظیر سردار سلیمانی، حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکا، کشته شدن تعدادی در تشییع جنازه کرمان، سقوط هواپیمای اوکراینی، رد صلاحیت های نامزدهای مجلس، موضع گیری سپاه در مورد سقوط هواپیما، اطلاع رسانی نادرست رسانه ملی در مورد ماجرای هواپیما و تجمع های اعتراضی عمده اتفاقاتی بوده که ایران را در دو ماه گذشته به کشوری خبرساز تبدیل کرد.
در این بین، حق هر ایرانی ست که بداند چه اتفاقی افتاده و علاوه بر دانستن با رسیدن به حقیقت و تحلیل درست، هم تکلیف خود را بداند و هم کنشگری مناسب داشته باشد.
وجود اظهار نظرهای ضدونقیض مسئولین، فیلم ها و کلیپ های نظامی، مدارک محرمانه پخش شده، عزل و نصب ها، حضور گسترده غربیها دررسانه بر علیه ایران، موضع گیریهای اشتباه برخی مجریان تلویزیون و... را به همه اتفاقات فوق اضافه کنید. سناریوی حمله الکترونیکی و سایبری به هواپیمای اوکراین، سناریوی مشارکت قطر و دو سفر قابل تأمل قطری ها به ایران نیز به پیچیدگی اتفاقات اخیر دامن زده است.
فارغ از اینکه چه کسانی، چه کسی، چه نهادی و چه مدارکی به واقعیت نزدیکتر است، آنچه برای ما خطرناک تر است شکست در این جنگ هیبریدی ست.
جنگ هیبریدی نسل آخر جنگ هایی ست که از جنگ اولیه نظامی خطی فاصله گرفته و ترکیبی از انواع حملات را شامل می شود. قوه ادراک، شناخت، روش تحلیل و احساس در این جنگ از اهداف اصلی دشمن هستند. هر چند حملات نظامی نیز در جنگ هیبریدی جایگاه خود را دارد اما جنگ شناختی یعنی حمله به شناخت مردم در اولویت قرار می گیرد.
اگر چرخی کوتاه در عرصه فضای مجازی بزنیم اختلاف تحلیل را میان عموم مردم خواهیم دید. «بروز اشتباه» تا «نقشه دشمن» و «ناکارآمدی نظام» طیف وسیعی از نتایجی ست که مردم در این گفتگوها سعی دارند برای یکدیگر اثبات کنند.
دشمن در بخشی از جامعه موفق شده است کاری کند که ما تحلیل غلط داشته باشیم. قابلیت فضای مجازی در بمباران اطلاعات و همچنین دسترسی بالا به اطلاعات برای همه، نیز به دشمن کمک شایانی کرده است.
دراین جا فقط یک مسأله را بیان می کنم که در جنگ شناختی، اگر آن را کنار نگذاریم دشمن به هدف خود می رسد؛ «خود عالم پنداریِ» ناشی از کثرت اطلاعات و اعتماد بنفس نشأت گرفته از آگاهی های سطحی مهمترین آفت این روزهای مردم بخصوص فعالان فضای مجازی و رهبران فکری ست که از اطلاعات فضای مجازی تغذیه می کنند. شما با عضویت در چند کانال شبکه های اجتماعی و مرور تعدادی وبگاه خبری به انبوهی از داده اطلاعاتی دست پیدا می کنید. این انبوه داده اولین اثری که دارد القای احساس دانستن و غنای علمی است و در نتیجه خود را بی نیاز از دیگران می بینید. در این برهه با کاهش قابل توجه «پرسیدن» و «پرسش» مواجه خواهیم شد. ما خود را با دسترسی به اطلاعات فراوان، داناترین فرد فامیل، گروه یا جامعه می پنداریم. تحلیل ما بهترین تحلیل و مبتنی بر انبوهی از دانسته هاست.
حوزه عمومی تحلیل که مبتنی بر کنشگری در فضای مجازی شکل گرفته حوزه عمومی استانداردی نیست. کاهش شکاف آگاهی بواسطه گسترش فضای مجازی منجر به یکسان انگاری و عملکرد صحیح همه در تحلیل می شود و حال آنکه «تحلیل» امری مجزا از «اطلاع داشتن» است. تفاوت های معرفت شناسی، هستی شناسی، انسان شناسی، انواع مغالطه و قیاس، چگونگی تطبیق ادعا بر مقدمات، جایگاه عقل و نقل و عرف، شناخت رسانه، تفاوت های ساختار و عامل، اولویت سنجی اهداف و ده ها مسأله دیگر از دانستنی هایی نیست که در فضای مجازی به ما هدیه بدهند.
در چنین جنگهایی هرچند عملکرد درست مسئولین و رسانه ملی می تواند راهگشا باشد اما مادامی که بدانیم در عین داشتن دادههای فراوان، همچنان راه تحلیل را بلد نیستیم، در جنگ شناختی در معرض شکست خواهیم بود.
ما باید به این بلوغ برسیم که عالِم نیستیم، در اطرافمان کسانی هستند که مبانی را می دانند و لذا قدرت تحلیل بهتر و درست تری دارند. مقدمات تحلیل را بیاموزیم؛ تحلیل، مقدم بر کثرت داده است. کثرت داده و اطلاعات اگر مبتنی بر روش تحلیل و دانستن مبانی نباشد ما را با خطای شناختی مواجه می کند. به عنوان مثال ممکن است همه بدانند «آمریکا فلان حرف را زده» یا «ترامپ فلان توئیت را کرده» اما کمتر کسی باشد که بداند سخن و توئیت او برآمده از اصالت لذت جرمی بنتام یا از تنازع بقای داروین یا مکتب اومانیسم نشأت گرفته است.
#سواد_رسانه
#جنگ_هیبریدی
هدایت شده از گروه پژوهشی آرتا
#اسلام_اختیاری_ایرانیان
دانشنامه آکسفورد (از معتبرترین دایرة المعارفهای جهان):
اکثریت ایرانیان با آغوش باز اسلام را پذیرفتند.
majority: اکثریت
embrace: در آغوش کشیدن و با اختیار پذیرفتن
@Anti_Archaism
هدایت شده از غرب گرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی یک آقا با چهرهی جذاب یک خانم مواجه میشه چه اتفاقاتی در مغزش میفته؟!
@AskWest
روزی که مسیح آمد
به قلم سیدمحمدعماد اعرابی
در روزهایی که شبهروشنفکران تازه از فرنگ برگشته به اسم تجدد، با ترویج غربگرایی به هویتزدایی از ملت ایران میپرداختند؛ رضاخان تازه از ترکیه بازگشته بود و صحبتها درباره لباس متحدالشکل و کنارگذاشتن حجاب زنان داغ بود؛ سید روحالله خمینی توصیهنامهای به یکی از دوستانش نوشت: «بپرهيز و برحذر باش- اى برادر روحانى و دوست عقلانى- از اين اشباح مدعى تمدن و تجدد كه آنان ستورى رميده و گرگهايى درنده و شياطينى انساننما هستند كه از حيوان گمراهتر و از شيطان پستترند، و قسم بهجان حقيقت كه ميان آنان و تمدن آنچنان فاصله دورى است كه اگر به شرق روند تمدن به غرب گريزد و چون به غرب روى آورند تمدن به شرق برود، و همانند تو كه از شير مىگريزى تمدن از ايشان در فرار است، كه ضرر ايشان بر بنى آدم از آدمخوارگان بيش است.» او آن روزها تنها 33 سال داشت اما تحولات عرصه سیاسی و اجتماعی کشور را به دقت رصد میکرد. روزگاری که کنشگری سیاسی برای روحانیون، وجهه خوبی به ارمغان نمیآورد، خمینی جوان شیفته مدرس و نقشآفرینی او در تحولات ایران بود و به شوق دیدن و شنیدنش بارها عازم مجلس شورای ملی شد.
سیاستورزی آقا روحالله اما متفاوت با سکه رایج سیاستمداران بود. در جواب حسن پاکروان(رئیس وقت ساواک) که سیاست را خدعه، فریب و «پدرسوختگی» میخواند، گفت: «این سیاست، مالِ شماست.» و از وجه قدسی سیاست خبر داد: «اسلام، اسلام سياست است، حقيقتِ سياست است، خدعه و فريب نيست.» سیاستِ او از بطن معارف الهی آمده بود و با همه انواع خودش فرق داشت. همین متاع ناب، دلها را مجذوب او کرد تا جایی که سولیوان(سفیر وقت آمریکا در ایران) به وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن گزارش داد: «نهضت اسلامی در رأس انقلاب ایران قرار گرفته و رهبر فردی و سمبلیک آن آیتالله خمینی و سازمانهای مرتبطی که از او حمایت میکنند، میباشد.» در سپهر سیاست ایرانِ آن روزها، فقط یک ستاره میدرخشید؛ نه اشتیاقی به جبهه ملی بود، نه نهادهای حقوقبشری و نه تشکیلات شبهروشنفکری. هنوز یک سال به رسیدن بهمن 1357 مانده بود که مشاور سیاسی سفارت آمریکا در تهران از پیروزی انقلاب اسلامی ایران خبر داد و از جانمایه آن گفت: «تشیع علوی قلب انقلاب امروزی است.» جورج لمبراکیس در توصیف پیروزی این نهضت اسلامی و ابعاد آن نوشت: «میتوان انتظار داشت که یک نهضت از مرز انقلابی گذشته تشیع اسلامی بتواند مورد حمایت بسیار مردم قرار گیرد. و احتمالا بنای مخالفت را با کمونیسم بهعنوان یک واردات خارجی و با بسیاری از جنبههای غربگرایی، با تمام قوا بگذارد.» او درست تشخیص داده بود؛ یک سال بعد نهضتی اسلامی در ایران روی کار آمد که مخالفت با ایدئولوژیهای رایج زمان خود را بنیان گذاشت. وقتی خبرنگار هفتهنامه تایم از رهبر نهضت اسلامی ایران پرسید: «تحصيل شما مربوط به علوم الهى است، شما در سياست و گرفتن و دادن يك زندگى اجتماعى درگير نبودهايد. آيا اين در ذهن شما اين شك را بهوجود نمىآورد كه ممكن است عواملى در اين معادله باشد كه شما نمىتوانيد درك كنيد؟» اینطور پاسخ شنید: «ما معادله جهانى و معيارهاى اجتماعى و سياسىاى كه تا به حال بهواسطه آن تمام مسائل جهان سنجيده مىشده است را شكستهايم. ما خود چارچوب جديدى ساختهايم كه در آن عدل را ملاك دفاع و ظلم را ملاك حمله گرفتهايم. از هر عادلى دفاع مىكنيم و بر هر ظالمى مىتازيم، حال شما اسمش را هرچه مىخواهيد بگذاريد. ما اين سنگ را بنا خواهيم گذاشت.» سید روحالله در مقابل نظام مادیگرای شرق و غرب ایستاده بود و این را نه راهبردی برای کسب قدرت که وظیفهای در سیاستورزی الهیاش میدانست. یک روز به سیدمحمدحسین بهشتی گفت: «اگر [مردم] دلهایشان منقلب شود و بهجای این شعارها همه بگویند مرگ برخمینی، من از راه و حرف خود برنمیگردم.» او برای خدا پا به میدان گذاشته، قیل و مقال عالمی را به جان خریده بود؛ و خدا نام و یاد و راه او را در دل مؤمنانش تکثیر میکرد. دلهای متکثر، همه به یک هدف رو کرده بودند. سولیوان در گزارش دیگری که برای وزارت خارجه آمریکا فرستاد، نوشت: «مسلمانان بهطور کلی صرف نظر از بعد تقدیس، متحد شدهاند.» امام(ره) پیش از آنکه 22 بهمن 57 در ایران انقلاب کند، در دل و جان مردم انقلابی به پا کرده بود. انقلابی که از امثال طیب حاجرضایی، حرّ بنیزید ریاحی ساخت و از جوانان عصر جاهلیت پهلوی شهیدانی چون حاج قاسم سلیمانی بیرون کشید. امام(ره) بر مسیر الهیاش مطمئن و مصمم بود. وقتی صدام اقدام به موشکباران تهران کرد، یک روز که آسمان را دود گرفته بود و صدای ضدهواییها به گوش میرسید، یکی از اطرافیانش پرسید: «بالاخره شما تا کجا ایستادهاید؟» آقا روحالله انگشتش را رو
ی پیشانیاش گذاشت و گفت: «تا وقتی که موشک اینجا بخورد.»
نهضت خمینی(ره) همانقدر که برای مردم ایران دلنشین بود برای آمریکا جانفرسا مینمود. مقامات آمریکا انقلاب ایران را در پمپ بنزینهایشان به خوبی حس کردند زمانی که مردم برای یک باک بنزین مجبور بودند در ستون طویل خودروها به صف بایستند. «روزهای انقلاب، جهان را حیرتزده کرد.» جملهای بود که بعدها یکی از مقامات آمریکایی برای توصیف آن روزگار به کار برد. روزهایی که جیمی کارتر(رئیسجمهور وقت آمریکا) یادآوری خاطرات آن را «دردناک» عنوان میکند. در واقع بیش از تلاش ریگان، این انقلاب اسلامی ایران بود که باخت تحقیرآمیز کارتر در انتخابات ریاستجمهوری آمریکا را رقم زد و در اتفاقی نادر دموکراتها در 44 ایالت از 50 ایالت آمریکا بازنده شدند. در زمانی که با افول شوروی همه خود را برای نظم نوین جهانی به رهبری آمریکا آغاز میکردند؛ دردسر تازهای برای ایالات متحده شروع شده بود. دردسری که با همه دشمنیها نمیشد وجوه برجسته آن را نادیده گرفت. 2 اسفند 86 سوزان ملونی پژوهشگر موسسه بروکینگز در جلسه استماع یکی از کمیسیونهای مجلس سنای آمریکا خطاب به سناتورها گفت: «ایران تلفیقی از آرمانها و نهادهای خداسالارانه و مردمسالارانه است. شما در کنار رهبر عالی مذهبی که دارای قدرت الهی و فیصلهبخش است؛ نیروی مشروعیتبخش آراء مردم را نیز دارید. ایران در 29 سال، 28 انتخابات برگزار کرده؛ چیزی که در بسیاری از قسمتهای خاورمیانه[غرب آسیا] یا حتی جهان اسلام بیسابقه است.» ایران وابستهای که با یک اشاره کوچک، امکانات نظامی و منابع انرژیاش را در اختیار ارتش انگلستان و آمریکا در ظفار و ویتنام قرار میداد پس از گذشت بیش از 30 سال از انقلاب، به کشوری مستقل و تعیینکننده در معادلات منطقه حساس غرب آسیا تبدیل شده بود. معاون سیاسی وقت وزارت خارجه آمریکا در یادداشتی با عنوان «راهبرد جدید در قبال ایران» خطاب به هیلاری کلینتون ضمن تأکید بر اینکه «ایران دشمن قدرتمندی است.» نوشت: «ایران یک بازیگر مهم منطقه محسوب میشود. هدف اساسی ما باید همزیستی با نفوذ ایران در منطقه باشد.»
«مسئله ایران» حالا دیگر برای دورههای متوالی به موضوع ثابت مناظرههای انتخاباتی نامزدهای ریاستجمهوری آمریکا در حوزه سیاست خارجی تبدیل شده است و در میان مهمترین اولویتهای وزارت خارجه دولت آمریکا قرار دارد. مسئلهای که وقت و انرژی بیسابقهای را از دولتمردان و تصمیمسازان این کشور میگیرد. ویلیام برنز دیپلمات باسابقه آمریکایی و قائممقام وقت وزیر خارجه این کشور مینویسد: «فوریه 2013 اوباما چندین جلسه درباره رویکردمان در قبال ایران برگزار کرد. در طول سی سالی که در دولت آمریکا مشغول به کار بودم هیچ موضوعی را ندیدم که حول آن تا این حد تلاش و بحث و بررسی شده باشد. اتاق عملیات کاخ سفید معمولا پر از مقامات کابینه بود و صندلیهای پشتی نیز به ندرت خالی میشد.» ایران انقلابی حتی برای شخصیت ایرانستیزی مانند وندی شرمن(معاون سیاسی سابق وزیر خارجه آمریکا) هم جذاب است. او که ایرانیان را متهم به فریبکاری میکرد نتوانست احساسش را نسبت به حکومت و جامعه ایران کتمان کند: «رهبر انقلاب و دولت منتخب بر یکی از با ثباتترین جوامع خاورمیانه[غرب آسیا] حکومت میکنند که ثباتش رشکبرانگیز است و طبقه متوسط بزرگ و باسوادی دارد.»
اگرچه هنوز تا فتح قله راه باقیست اما ایرانِ عزتمند امروز در میانه مسیری قرار دارد که دیروز سید روحالله خمینی(ره) نشانمان داد؛ این انقلاب بینام او در هیچ جای جهان شناختهشده نیست. امام(ره) با نفَس الهیاش روحی در کالبد بیجان ایران دمید که نه تنها مردم کشور که جبهه مقاومت در منطقه و حتی آزادیخواهان جهان سالهاست از آن حیات میگیرند. پاییز 1978 در روستای نوفللوشاتو، نوجوانی بهنام لویی هنگام بازگشت از مدرسه متوجه ازدحام جمعیت در مقابل خانه یکی از همسایگان شد؛ با کنجکاوی خودش را از میان جمعیت جلو کشید و سیمای مردی را دید که در حلقه یارانش نشسته و همه برای شنیدن سخنانش چشم و گوش شده بودند. وقتی به خانه رسید به مادرش گفت: «مسیح به دهکده ما آمده است.»
#احسان_فردآقایی
23 بهمن 1398
کم کم به #چهلم سردار عزیزمان #حاج_قاسم_سلیمانی نزدیک می شویم... معتقدم خدمتی که او به #جهان_تشیع و در مقیاس بزرگ تر به #جهان_اسلام کرد عبارت بود از «#جلوگیری_از_نسل_کشی_شیعیان_معاصر»...
توضیح اینکه: جریان #باطل در هر مقطعی که توانسته و تمکن پیدا کرده، #شیعه و هر کسی که دوستدار #علی (ع) بوده را از دم #تیغ گذرانده...به نظرم مقاطعی از تاریخ بخصوص در دوران #امویان و #عباسیان بر #شیعه گذشته که از مصادیق #نسل_کشی به حساب می آیند...
#کشتن، #آویزان_کردن از درب منازل و دارالاماره ها، #کندن_موی_سر_و_صورت، #قطع_دست_و_پا، #کشیدن_زبان_از_حلقوم و بسیاری دیگر از #شکنجه ها و #جنایاتی که #جبهه_باطل فقط به جرم #علی_دوستیِ برخی، بر #شیعیان روا داشته... نمونه هایی هستند که با اندک مطالعه در منابع قابل اثباتند....پس شیعه چاره ای جز #قوی_شدن ندارد و اینجاست که نقش#حاج_قاسم بیش از پیش مشخص می شود...
#دستنوشته امسال بنده که در شب چهل و یکمین سالگرد #پیروزی_انقلاب در جشن خودمانی #بچه های_هیئت و #اهالی_کوی_استادان_دانشگاه نگاشته شد در تصویر دیده می شود...
وضعیتشناسی میدانی انتخابات مجلس98
بخش نخست؛ #حضور_حداکثری، مهمترین دغدغه انتخاباتی رهبری و تکلیف مغفول حزباللهیها
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹دغدغه اصلی مقام معظم رهبری، صیانت از اصل راهبردی #حضور_حداکثری و #مشارکت_مردمی به عنوان پشتوانه اصلی نظام اسلامی است. از این رو ایشان در تمام انتخابات ها، از تمام آبروی خود هزینه میکنند، برای آنکه تعداد بیشتری از مردم به پای صندوق رأی بیایند.
ایضا دشمن نیز بیش از آنکه بر رأیآوری عناصر سازشکار و تسلیم طلب متمرکز باشد، کانون تلاش و تخریب خود را بر #تحریم_انتخابات یا #بیاثر_شماردن آن قرار میدهد.
🔸در این میان، شبکه فراگیر و تعیین کننده #حزباللهیها در سراسر کشور، در سالهای اخیر بیش از آنکه بر حضور حداکثری متمرکز باشد، متوجه مصادیق و لیستبندیهای مختلف است. موضوعی که گرچه در جای خود، اهمیت حیاتی دارد اما نباید موجب شود که نسبت به ریزش مجموع سبد آراء بیتوجه باشیم.
🔹 #انتخابات_مجلس98 نخستین انتخابات بعد از شهادت #سردار_سلیمانی است؛ اتفاقی که موجب شد بزرگترین تشییع جنازه تاریخ رقم بخورد و بیش از یک سوم کل جمعیت ایران در آن شرکت کنند. مسئلهای که دوست و دشمن از آن به عنوان یک #رفراندوم_بزرگ در تأیید ارزهای انقلاب اسلامی و نفی نظام سلطه و خط سازش تعبیر میکنند.
حفظ این حجم از مردم در پای صندوقهای رأی، وظیفه اصلی #انقلابیون است. اگر به هر دلیل ما نتوانیم این خیل عظیم را در میدان سیاسی حمایت از نظام نگه داریم، معنایی جز #کفران_نعمت و #ناکارآمدی_سیاسی #شبکه_حزبالله ندارد.
🔹براساس آخرین نظرسنجیهای معتبر، هنوز میزان شرکتکنندگان در انتخابات آتی، به 40درصد هم نرسیده است؛ اگر با فعالسازی شبکه حزبالله این وضعیت را تغییر ندهیم، یک فاجعه و شکست سیاسی بزرگ برای جریان انقلابی رقم خورده است.
🔸ناراضیسازی مردم، یکی از راهبردهای ثابت ضدانقلاب در چهاردهه گذشته بوده، که ثمرهاش را معمولا در هنگامه انتخابات میگیرند. واسپاری مناصب سیاسی کلیدی به #نااهلان و عناصر خودفروخته و بیعرضه نیز به این موضوع دامن زده است.
راه اندازی #ناجنبشهایاجتماعی و #آشوبهایکور با اتکا بر نارساییهای اقتصادی و آسیبهای اجتماعی، خطر تضعیف پایگاه اجتماعی نظام اسلامی در میان توده های محروم و مستضعف را افزایش داده و در چنین شرایطی، خطر کاهش حضور مردم در پای صندوق های رأی افزایش یافته است.
🔹 شاید برخی از انقلابیون، اقناع مردم گلایهمند را ناممکن یا نزدیک به محال بشمارند، برخی هم احتمالا این کار را ملازم با توجیه عملکرد ضعیف برجامیان بیکارنامه قلمداد کنند اما واقعیت آن است که این مسائل کاملاً قابل تفکیک است و مردم بصیر ایران نیز از هوش سیاسی لازم برای جداسازی عملکرد دولتها از کارنامه و حیثیت سیاسی اصل نظام برخوردار هستند.
بسمالله...فردا حتما خیلی دیر است... از هماکنون باید بپا خیزیم... حتی یک نفر هم مهم است...همچون حاجقاسم از مولا مدد بگیریم، حتما میشود کاری کرد... یاحسین(ع)
ادامه دارد...
وضعیتشناسی میدانی انتخابات مجلس98
بخش دوم: آرایش پیچیده و پنهان #اصلاحطلبان و #اعتدالگرایان
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸 #جنگ_روانی و استفاده از #ابزارهای_غیرمتعارف در رقابتهای سیاسی، شاخصه ثابت خرده جریان اعتدال و اصلاحطلبان است.
آنان در این انتخابات نیز، سناریوی پیچیدهای را برای پیشبرد اهداف خود طراحی و اجرا کردهاند که بازکاوی آن بسیار ضروری است.
🔹ثبت نام گلهای و گسیل داشتن لشکری از افراد #بدسابقه یا #مجهولالهویهسیاسی برای ثبتنام، در شرایط مضیقه زمانی تعیین صلاحیتها، طبیعتا موجب میشود که صلاحیت تعداد زیادی از افراد احراز نشود و این گام نخست در ایجاد آشوب و بلوا و آغاز #جنگ_روانی است.
🔴حمله گسترده به #شورای_نگهبان و نهادهای عالی نظام، گام دوم بود که اینبار شخص رئیسجمهور پرچمدار آن شد و حرفهای ساختارشکنانه محافل مخفی اصلاحات را در تریبونهای رسمی بازگو کرد و از کلیدواژه منحوس و تنشآفرین #انتخابات_تشریفاتی به عنوان اسم رمز #آشوب و #تخریب، رونمایی کرد.
این اقدام خطرناک که با مقدمات #دروغ، شکل گرفته بود، موجب واکنش صریح و بهنگام رهبر معظم انقلاب گردید اما اصلاحطلبان و به تبع آنان روحانی، دست برنداشتند و دامنه این گفتمان غلط را تا سخنرانی عمومی روز 22بهمن گسترش دادند.
🔹#مظلوم_نمایی و اشک تمساح، پرده سوم از این #نمایش_سیاسی است؛ آنان با سر دست گرفتن اسامی برخی #وکیل_الدوله_های_بیصلاحیت و برخی دیگر از لشکر مجهولالهویههایسیاسی عدم احراز صلاحیت شده، در پی القای این گزاره #دروغ هستند که به دلیل رد صلاحیتهای گسترده، از کاندیدای کافی برای رقابت با اصولگرایان برخوردار نیستند. توئیت مضحک #محسنهاشمی مبنی بر #مستضف خواندن اصلاحطلبان و اعتدالگرایان، در همین پروژه قابل تحلیل است. البته استضعاف فکری آنان چندان دور از واقعیت نیست اما همین کم مانده بود که لشکر اشرافیها و برج عاج نشینان و #برجامیان، برای جلب نظر مردم، گفتمان محرومین و مستضعفین را #سرقت کنند!
⚫️ #امتناع_از_ارائه_لیست_رسمی توسط #شورای_عالی_اصلاحطلبان، با تکیه بر پیشزمینههای قبلی و یک #فریبسیاسی بیش نیست! آنان برای کاهش حساسیتهای رقیب، فعالیت رسمی خود را متوقف و در عین حال به طور زیرزمینی به تدوین لیست جامع دست زدهاند که در یکی دو روز آتی منتشر خواهد شد. این حربه ساده موجب شده، جریان انقلابی تا حدود زیادی از کید آنان غافل و بر اختلافات درون جبههای متمرکز گردد.
🔸استراتژی اصلی اصلاحات و اعتدال برای رأی آوری یا کاهش دامنه شکست سیاسی، تمرکز بر ظرفیت اجتماعی #اصناف است؛ آنان با انعطاف سیاسی، سراغ اصناف مختلف رفته و بر مصادره کاندیداهای آنان تمرکز یافتهاند. این تاکتیک انتخاباتی، بسیار مهم و مؤثر است زیرا اصناف مختلف، مخصوصا معلمان و مهندسین، از سبد #رأیقطعی در تهران و شهرستانها برخوردارند و دستیابی به چنین ظرفیتی، ممکن است بی سرو صدا ورق را برگرداند و شکست قطعی آنان را به شکستی کمرنگ یا حتی پیروزی مبدل سازد!
🔴گذشته از فرافکنیها و سیاهبازیها، واقعیت آن است که حامیان دولت فعلی، به دوران #پایان_گفتمان رسیدهاند و در واقع دچار #مرگ_مغزی_سیاسی شدهاند!
آنان در سالهای پسافتنه، برای نجات از کمای سیاسی، هرچه در چنته داشتند رو کردند. اما حالا با بینتیجه ماندن برنامهها و ناکارآمدی گفتمان سیاسیشان با در دست داشتن دولت و مجلس، حرفی برای گفتن ندارند و طبیعتا باید #بازنشستهسیاسی خطاب شوند اما چون قصد کنارهگیری محترمانه از کرسی قدرت ندارند، در آتیه نزدیک میتوان از آنان بعنوان #ورشکستهسیاسی یادکرد.
🔘با فقدان گفتمان سیاسی ایجابی، تمرکز بر #گفتمان_سلبی و #رقیبهراسی، تنها راه باقی مانده برای بقای این جماعت ورشکسته است؛ آنان اکنون بر راهبرد #اختلافاندازی و #تخریبسازمانیافته نیروهای انقلاب، متمرکز شدهاند و از چند ماه قبل به فعالسازی #گسلهای_اختلاف_فکری_و_سیاسی مشغولاند!
🔳جالب انکه فعالان سیاسی جبهه انقلاب، با بیاطلاعی یا بیتوجهی نسبت به این پروژه خطرناک و پیچیده، دقیقا در همان پازلی حرکت میکنند که آنان میخواستند! نتیجه مطلوب برای خردهجریان غربگرا، تکثر لیستها و تخریب گسترده جریانهای انقلابی توسط یکدیگر است! در این صورت اولاً ریزش گسترده آراء رقم خواهد خورد و احتمال رأی آوری لیست واحد #برجامیان بالا میرود، ثانیاً با این هجم از تخریب، حتی اگر جمعی متشکل از چند لیست جریان انقلابی وارد مجلس شود، عملاً #همگراییسیاسی و تالیف قلوبی در آنان وجود ندارد و طبیعی است که #صدایواحد از مجلس آتی شنیده نخواهد شد و این همان چیزی است که #برجامیانعشاقآمریکا میخواهند!
🔻پیوند یادداشت نخست:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/3199
ادامه دارد...
@rozaneebefarda
وضعیتشناسی میدانی انتخابات مجلس98
بخش سوم: معمای لیستهای متکثر در جبهه انقلاب
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔴اختلافنظر در عرصه سیاستورزی، امری عادی و بلکه از ضروریات این دنیای پرحادثه و پیچیده است. این اختلافات گاه به #مبانی بازمیگردد، گاه مربوط به #راهبردها و #تاکتیکها است و گاهی دیگر ریشه در #منافع_باندی_و_جناحی دارد! کمتر پیش میآید که سلایق سیاسی یا علائق شخصی، موجب ایجاد اختلافات حاد سیاسی گردد.
🔵با این پیشزمینه نگاهی بیاندازید به اختلافات جبهه انقلابی در انتخابات مجلس و در معمای لیستها کمی تأمل کنید! واقعا ریشه اختلافات در چیست؟ آیا این دوستان واقعا برای رضای خدا و حفظ ارزشها و آرمانها اینطور بر صورت هم پنجه میکشند یا به نقار و قطع رحم سیاسی رسیدهاند؟! حاشا و کلا که چنین باشد! راز این اختلافات همان است که امام عزیز در گرماگرم دعوای سیاسی چپ و راست (یون و یت) مطرح فرمود و ریشه را در #قدرتخواهی و #دنیاطلبی تفسیر فرمود. یادمان داد که اگر هفتاد پیغمبر در یکجا جمع شوند، هرگز اختلاف نخواهند کرد. او راه #عصمت_سیاسی و پرهیز از قدرتطلبی را یادمان داد اما جز معدود #شاگردان_مکتب_امام، باقی دوستان، در خم کوچه باریک قدرت و سیاست باقی ماندند؛ البته با چهرههای ظاهرالصلاح و شعارهای مقدس!
⚫️صدالبته که همه فعالان سیاسی جبهه انقلاب که از قضا ممکن است در لیستهای مختلف هم نام شان مطرح باشد، منظور نظر نیستند اما معالاسف دعوای لیستبازی، مصالح عالیه جریان انقلابی را در معرض نابودی قرار داده و در صورت شکست قطعی یا پیروزی کمرنگ در انتخابات آتی، ریلگذاری سیاسی غلط در قوه اجرایی کشور، در 1400 تغییر فاحشی نخواهد کرد و این فاجعه، کمترین قربانیاش، پیشگیری از جهش اقتصادی، سیاسی و آغاز مقتدرانه گام دوم انقلاب خواهد بود!
به راستی چه گناهی بالاتر از این؟ حضور چند نفر از دوستان با تفاوتهای نه چندان فاحش در دو ساحت تعهد و تخصص، اینهمه ارزش راهبردی دارد که آقایان لیستنویس بخواهند آرمانها و آینده انقلاب اسلامی را با آن معامله کنند؟
🔳این سطح سخیف از نزاعهای قبیلهگرایانه سیاسی در جبهه انقلابی، مایه شرمساری و ننگ است! آقایان خوب است از روی #حاجقاسم عزیز خجالت بکشند و خود را زودتر جمع و جور کنند! یکی به آن یکی میگوید تکنوکرات! آن دیگری به این میگوید انحصارطلب، آن نفر سوم به این میگوید اشرافی. خب گیرم که همه اینها هم در یک سطح خاصی درست باشد، آیا میخواهید همدیگر و همه چیز را بر باد بدهید؟ خب وقتی پرده برافتد، هیچکدامتان نمیمانید!
علنی شدن اختلافات درونجبههای آنهم در این سطح نازل و کودکانه، از حضرات بعید بود و هر چقدر که ادامه یابد، جز آبروریزی و کاهش انگیزه #مردم_انقلابی و #حزب_الله، برای اقبال به دوستان، نتیجهای نخواهد داشت!
🔶راستی! مردم و حزبالله، چه حجتی دارند که آبروی خود را برای این سنخ نزاعهای سیاسی خرج کنند؟ حرکت در پازل دشمن، آنهم در این سطح وسیع، واقعاً موجب سلب صلاحیت سیاسی نیست؟ آیا کسی که ادعای نمایندگی جریان ناب انقلابی را دارد باید تا این حد به کید دشمن و پازل های پیچیده غربگرایان، بی توجه باشد؟ دوستان دقیقا در همان مسیری حرکت میکنند که از ماهها قبل طراحی شده است. وقت آن نرسیده که واقعا به فکر منافع مردم و نظام باشید؟
🔷حالا که هیچکدام از طرفین قصد کوتاه آمدن از حرف شان ندارند، و به نظر میرسد عرضه خوردن لقمه آماده در دوستان وجود ندارد، وقت آن رسیده که #عقلای_جریان_انقلابی وارد میدان شوند و با تشر زدن و فشار حداکثری به سیاستگزاران و #بانیان_اختلاف، آنان را بر سر جای خویش بنشانند و از شکست و انشقاق و تشتت، پیشگیری کنند.
#فشل_شدن، نتیجه قطعی #نزاع_های_نافرجام است و برای پیشگیری از نتایج تلخ آن، باید کاری کرد.
🔘طبیعی است اگر عقلای جریان انقلابی در تألیف قلوب و ایجاد #انسجام_گفتمانی_و_تشکیلاتی کاری نکنند، پیاده نظام جبهه انقلاب که بار اصلی رأی آوری و تبلیغ و ترویج بر عهده آنان است، رأسا وارد میدان خواهد شد و ماجرا بیش از این پیچیده میشود. یک لحظه تصور کنید، آقایان انقلابی بدون پیاده نظام حزباللهی، واقعا چقدر پایگاه اجتماعی و جایگاه سیاسی مردمی دارند؟ تصور روزگار منهای حزبالله موجب خواهد شد حضرات کمی به خود بیایند و از ترس #حذف_مطلق، به ترک برخی منافع موسمی رضایت دهند!
طبیعتا تصمیمات همگرایانه یا واگرایانه این جماعت، توسط شبکه حزبالله رصد خواهد شد و تصمیمات مقتضی متناسب با روند اصلاح یا ادامه این لیستبازیها، اتخاذ خواهد شد!
🔻انشاءالله به راه امام راحل و راهبردهای الهی رهبری عزیز بازگردیم که توبه ما، موجب جلب عنایت ویژه حضرت حق خواهد بود.
یادداشت نخست:https://eitaa.com/rozaneebefarda/3199
یادداشت دوم: https://eitaa.com/rozaneebefarda/3208
ادامه دارد...
@rozaneebefarda
به نقل از کانال مدرسه آزاد فکری👇👇👇👇👇
✅پوشش سر و گردن ، جواز یا وجوب ؟
✍️نوشتاری از حجت الاسلام سروش محلاتی
⭕️ در سالهای اخیر برخی از نویسندگان، طی مقالات و مباحثی درباره حجاب، لزوم پوشش سر و گردن را برای زنان مورد انکار قرار داده و به علاوه با استشهاد به برخی کلمات فقهاء این حکم را مورد اختلاف نظر دانستهاند.
درباره این دیدگاه نکاتی قابل توجه است و قبل از اشاره به آنها، باید توجه داشت که فقها بحث حجاب و پوشش را از دو زاویه متفاوت (عبادی و اجتماعی) مطرح کردهاند: یکی حدود پوشش زنان در حال نماز و دیگری پوشش آنان در برابر مردان نامحرم.
🔻 پوشش اجتماعی
۱. وجوب پوشش و ستر سر و گردن برای زنان (حرائر) در برابر نامحرمان در فقه امامیه مورد اتفاق نظر همه فقیهان است و در تاریخ فقه شیعه کسی که این حکم را انکار کرده باشد، نمیشناسیم. مرحوم آیت الله بروجردی که در احاطه بر فقه و اقوال فقها و مذاهب مختلف فقهی شخصیتی کم نظیر بود، لزوم ستر سر و گردن را مسلم و مورد اتفاق نظر میان مسلمانان دانسته، بلکه آن را از ضروریات میشمارد و میگوید: «إنّ الستر فی غیر الوجه و الکفین علی النساء واجب مسلّما عند المسلمین من العامة و الخاصة بل یعدّ هذا المقدار من الضروریات فیوجب انکاره الکفر...»(تبیان الصلاه، ج۳، ص۲۵۹)
🔻 پوشش عبادی
۲. برای زنان واجب است که بدن و سر و گردن خود را در حال نماز بپوشانند. در این مسئله قول شاذی درباره عدم وجوب سر و گردن وجود دارد که به ابن جنید منسوب بوده و در روایتی وارد شده است. ولی در اینجا هم کسی از او حمایت نکرده و در طول هزار سال گذشته فتوای به جواز کشف راس در حال صلاه، سراغ نداریم.
🔻 رابطه پوشش عبادی با پوشش اجتماعی
۳. جواز کشف رأس «در نماز» برای زنان، بمعنی آن نیست که آنان میتوانند در برابر «نامحرم» نیز سر و گردن خود را مکشوف بگذارند. ابن جنید که تنها قائل به جواز کشف در نماز است، تصریح کرده است که این کار در صورتی جایز است که «ناظر نامحرمی» وجود نداشته باشد:
«لا بأس أن تصلی المرأة الحرّة و غیرها و هی مکشوفة الرأس حیث لایراها غیر ذی محرم لها»(مختلف، ج۲، ص۹۶)
🔻 مبنای متفاوت دو نوع پوشش
۴. درباره لزوم پوشش سر و گردن بر زنان، استدلال اصلی فقهاء به آیه قرآن است که به صراحت استفاده از «خمار»(روسری) تا حد پوشاندن گریبان را لازم دانسته است: «وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ»(سوره نور/آیه۳۱). در حالیکه در مورد پوشش در نماز این آیه مورد استناد نیست زیرا آیه مربوط به روابط زنان و مردان است. از این رو پوشش سر و گردن در برابر نامحرمان دارای دلیل خاص قرآنی (علاوه بر روایات) است، برخلاف پوشش در حال نماز که مدرک آن صرفا روایی است.
🔻 مغالطه یکسان انگاری دو نوع پوشش
۵. اگر برخی از فقهاء مانند صاحب مدارک و محقق سبزواری، در لزوم ستر مو برای زنان تردید کرده و بصراحت فتوا به وجوب پوشش آن ندادهاند، این تردید مربوط به خصوص ستر «در حال نماز» است و به ستر در برابر «نامحرم» مربوط نمیشود. عاملی و سبزواری در بحث خود کاملا ستر صلاتی را از ستر در برابر ناظر نامحرم تفکیک کردهاند(مدارک الاحکام، ج۳، ص۱۸۹، ذخیره، ج۲، ص۲۳۶). آنها حتی در حال نماز ستر سر را واجب میدانند، لذا جواز کشف رأس را حتی در حال نماز هم نمیتوان به ایشان نسبت داد تا چه رسد به حال مواجهه با نامحرم! فقهای ما دچار مغالطه یکسانانگاری پوشش اجتماعی با پوشش عبادی نبودهاند.
🔻 مبنای پوشش مو
۶. در اینجا نمیتوان به ارائه و بررسی استدلالهایی که در فقه برای وجوب پوشش سر و گردن وجود دارد، پرداخت ولی میتوان اشاره کرد که علاوه بر ادلهای که بطور کلی در این باره وجود دارد(مثل ادله لزوم خمار)، در خصوص «موی سر» زنان نیز روایاتی رسیده است، مثلا بزنطی از امام رضا(ع) درباره جواز نگاه به موی سر خواهر زن سوال کرد و امام فرمود جایز نیست مگر آنکه از قواعد باشد.(وسائل، ج۲۰، ص۱۹۹) و او از حضرت رضا(ع) نقل میکند که پسر بچه تا بالغ نشده است بر زن واجب نیست موی خود را از او بپوشاند: «وَلَاتُغَطِّي الْمَرْأَةُ شَعْرَهَا مِنْهُ(الغلام) حَتَّى يَحْتَلِمَ.»(همان۲۲۹) و نگاه به موها و دستهای زنان اهل ذمه استثاء شده است: «لَا حُرْمَةَ لِنِسَاءِ أَهْلِ الذِّمَّةِ- أَنْ يُنْظَرَ إِلَى شُعُورِهِنَّ وَ أَيْدِيهِنَّ»(همان، ۲۰۵) این روایات که از اسناد معتبری برخوردار است، مبنای فتوای فقها قرار گرفته و در کتابهای مفصل فقهی از آن بحث شده است.
هدایت شده از روزنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیام ویدئویی ویروس کرونا به مردم ایران!
🔸یه جوری رفتار میکنید که منِ کرونا باید به آرامش دعوتتون کنم!
@rozaneebefarda
به نقل از کانال تاریخ پهلوی👇👇👇👇
🔞بنیانگذار کلید پارتی در ایران
در دوران محمدرضا پهلوی، ملاک انتخاب افراد به عنوان کاندیدای مجلس شورای ملی، جالب توجه است. در این دوران، گاه ملاك راه يافتن به مجلس مسائل جنسی بود. مهيندخت صنيع كه در دورههای بيست و سوم و بيست و چهارم از بابل به مجلس راه يافت، «از طريق جنسي نماينده مجلس شد.» پري (پروين) اباصلتي مبتذلترين و فاسدترين زن دربار محمدرضا پهلوي بود. پري حتي از مغازله با مردان ديگر در جلوي همسرش خودداري نميكرد. وي بنيانگذار «كليد پارتی» در ايران بود. او به دستور فرح به عنوان نماينده دوره بيست و چهارم به مجلس راه يافت.📚 منبع: کتاب چهارده سال تلاش ایدئولوژیک شیعه در ایران. مرکز اسناد انقلاب اسلامی
⛔کلید پارتی: در این مهمانی ، مهمانان پس از یک پذیرایی استثنایی ، درآخرشب هرکدام همسرانشان را به یکی از اتاق های هتل میفرستادند، سپس همه ی کلید های اتاق ها را روی هم می ریختند و به هم میزدند تا کسی نتواند کلید اتاق مربوط به زن خود را پیدا کند. پس از آن به هر یک از مردان چشم بند میزدند وبه طور شانسی دست در کلید ها میبردند وهرکس یکی کلید برمی داشت وبه اتاقی که شماره ی آن روی کلید بود می رفت وبا آن زنی که درآن اتاق منتظر شانس خود بود ، همبستر می شد.این کار هرهفته در یکی از هتل های مجلل تهران وبا حضور وابستگان وسران رژیم وهمسرانشان انجام می شد!.
#کلیدپارتی #کلید_پارتی #انتخابات #پارتی #پهلوی
به نقل از کانال دغدغه های حوزوی👇👇👇👇
💠انتقاد تند آیت الله سبحانی از یک جامعهشناس (حسن محدثی)
بسمه تعالی
🔹حضور محترم حجت الاسلام جناب آقای حاج سید محمود دعایی (دامت تأییداته)
با اهداء سلام، و عرض تبریک به مناسبت یوم الله ۲۲ بهمن که سرآغاز حکومت اسلامی است.
🔹تصدیع میدهد: در روزنامه اطلاعات مورخ چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ برابر ۱۰ جمادی الثانی ۱۴۴۱ شماره مسلسل ۲۷۴۹۳، صفحه ۳ گزارشی از نشست «مسأله فرهنگ» نقل شده و آقای حسن محدثی در این نشست چنین می گوید: ریشه اساسی شکاف بین فرهنگ واقعی و آرمانی ما در این است که الگوهای فرهنگی و رفتاری حاکم بر جامعه ما، اساساً در تضاد با عناصر فرهنگی ذاتی انسان ایرانی هستند و آنها را عموماً سرکوب یا نادیده می گیرند... نیز می گوید: حال فرهنگ کلان ما بر اساس اخلاق، دین و عرف سرکوبگر، این موجود را منقاد می خواهد...
🔹او تصریح می کند: متأسفانه انسان ایرانی تحت سلطه اخلاقی است که فقط انسان های فرزانه و اسطوره ای را برای او الگو می کند و به همین دلیل مجبور است خواسته ها و نیازهای طبیعی اش را سرکوب کند... و در پایان توصیه می کند: باید انسان، تعیین گر زاده شود، انسانی که عشق، امر جنسی و...برایش تابو نباشد و بتواند برای خواسته ها و نیازهای خود تصمیم بگیرد.
🔹فراز نخست از کلام او حاکی از آن است که رفتارهای حاکم بر جامعه ما که همان تربیت اسلامی است با عناصر فرهنگی ذاتی انسانی ایرانی در تضاد است یعنی در سرشت انسان ایرانی این نهفته است که رفتارهای اسلامی با فطرت او سازگار نیست و باید آنها را سرکوب کند.
🔹آیا قوانین حاکم بر کشور ما که نشریات باید بر آن اساس حرکت کنند، اجازه نشر این افکار را می دهد؟ و رسماً بگوید رفتارهای حاکم بر جامعه با فرهنگ انسانی در تضاد است؟وی در فراز دیگری پرده از عقیده خود برداشته و می گوید فرهنگ کلان ما بر اساس اخلاق، دین و عرف، سرکوب کر فرهنگی ذاتی انسانی ایرانی است! خواهشمند است در گفتار ایشان تأمل کنید چگونه دعوت به اباحی گری می کند و می گوید: باید انسان، تعیین گرزاده شود، انسانی که عشق، امر جنسی و... برایش تابو نباشد و بتواند برای خواسته ها ونیازهای خود تصمیم بگیرد.
🔹در خانه اگر کس است یک حرف بس است! از حضرتعالی درخواست می شود اجازه ندهید این نوع مطالب ویرانگر اخلاق بدون نظارت چاپ شود، خود حضرتعالی افرادی را مشخص کنید که بر این مطالب نظارت کنند. امروز فساد و دعوت به اشباع تمایلات جنسی از هر راه صحیح و ناصحیح، و قانونی و غیر قانونی در فضای مجازی غوغا می کند، دیگر نباید روزنامه اطلاعات ناخودآگاه با آنها هماهنگ باشد. تأسف آنجا است که اطلاع یافته ام گوینده این سخن، استاد دانشگاه آزاد اسلامی است! دست پرورده چنین استادی چه خواهد بود؟ خدا آگاه است!
با تقدیم احترام / جعفر سبحانی
به نقل از کانال روزنه 👇👇👇
درنگی در مخالفخوانیهای خودجوش تضعیف کننده تصمیمات رسمی ستاد مقابله با #کرونا
#روحانیت_در_کنار_مردم
🔹تأکید یکطرفه و همزمان خبرگزاری های معاند و برخی رسانهها و رجال داخلی بر تعطیلی مناسک دینی، موجب حساسیت زیرپوستی برخی محافل مذهبی و فعال سازی برخی گسل های فکری غیرهمسو با سیاستگذاری رسمی فعلی، شده است.
🔸این حساسیتها اختصاص به طیف سیاسی خاص هم ندارد؛ هم جریان هویتاندیش غیرسیاسی از تعطیلی هیئات و اماکن زیارتی دچار شوک شده و هم طیفی از جریانهای مذهبی سیاسی که پذیرش تعطیلی #نماز_جمعه برای شان دشوار است.
🔹در این وضعیت، فارغ از هر نگاهی به اندیشه و سلوک آنان داشته باشیم، تحریک آستانه حساسیت این دو طیف، هیچ معقول و منطقی نیست.
چه اینکه حساسیت بیشتر، یعنی دامن زدن به دوگانه کاذب #بهداشت_معنویت و دوگانه کهنه #نزاع_علم_و_دین!
🔸حلقه دوم از تحلیلهای ناروا در این ماجرا، مقصر دانستن یکطرفه این جماعت در ایجاد #رنسانس_اسلامی است!
این سنخ سخنان از حلقوم روشنفکرمآبانی بیرون میآید که بعد از دو قرن، با دستگاه فکری معیوب پژوهش در علوم اجتماعی به تحلیل دست زدهاند.
کسانی که در پیشافهمهای (هرچند ناگفته و) باطل شان، اسلام را با مسیحیت و حکومت اسلامی را با دوران سیاه قرون وسطی مقایسه میکنند و درصدد تئوریزه کردن اختلافات اجتماعی سطحی و عمق بخشیدن به آن هستند.
این خط خطرناک رسانهای، امتداد داخلی همان خط #BBC است و عجب آنکه دنبالههای خوش خط و خال متصل به محافل #شیعه_لندنی، به پمپاژ آن مشغول اند!
🔹تدبیر امور ویژه فعلی، بر عهده مسئولان شبکه بهداشت و درمان کشور است و طبعاً آنان فرماندهی میدانی ماجرا را بر عهده دارند و تقویت و تمشیت تصمیمات آنان، در دفع و رفع این بلای ناگهانی، کاملاً منطقی و ضروری است. اما تصمیمگیران و متولیان امور نیز باید بپذیرند که:
اولاً از جانب یک لشکر سایبری عظیم در دنیا، تحت فشار قرار گرفته اند که ممکن است آنان را به تصمیات انفعالی و آنی بکشاند یا ادبیات آنان را تحت تأثیر قرار دهد.
ثانیاً اقتضائات کنترل و مدیریت و مواجهه با گروههای اجتماعی خاص را رعایت فرمایند. طبیعتاً اگر تصمیمات مربوط به محافل مذهبی، از طریق متولیان این امور، با ادبیات خاص خود، و با لحاظ حساسیتهای این حوزه، انجام شود، نتیجه بهتری خواهد داشت. وگرنه حساسیت موضوع و نوع مواجهه ممکن است مقاومتهای منفی در برخی طیفها را موجب شود.
به عنوان مثال در ماجرای #قمهزنی، با آنکه بیش از دو دهه است که شخص رهبری معظم انقلاب اسلامی به عنوان ولی فقیه مبسوط الید و محبوب و مرجع تقلید، وارد معرکه شدهاند، بازهم با خرابکاری سازماندهی شده جریانهایی مانند #شیعه_لندنی، و عدم ابراز مخالفت برخی بزرگان، این محافل به طور زیرپوستی ادامه دارد و دامنه آن گاه به محافل روشنفکری هم کشیده شده است.
ماجرا این است که برخی بدخواهان، با سوءاستفاده از احساسات پاک بدنه اجتماعی و مقدس سازی اعتراض و دیگر رفتاری، عملاً زمینه مواجهه با یک پدیده به ظاهر دینی که امروزه برخلاف مصالح مسلمین تشخیص داده شده بود را تضعیف کردند.
🔸در ماجرای مواجهه با #کرونا، انصافاً در میان بزرگان قم، اتفاق نظر قطعی وجود دارد و نمی توان به هیچ یک از بزرگان حوزه گرفتار آمدن در گرداب دوگانه کاذب بهداشت/معنویت را نسبت داد اما وجود برخی تشکلهای بی سر یا گرایشات خاص فکری/رفتاری را هم نمیتوان منکر شد که ممکن است به طور موسمی گرفتار القائات جریان های دگراندیش یا بدخواهان قرار گرفته، به سمت تکاپوی اجتماعی مخالف با سیاستهای رسمی مقابله با کرونا پیش بروند.
صد البته این مختص مجامع دینی هم نیست؛ چه اینکه رجالههای روشنفکری داخلی عاشق آمریکا، در تضعیف تصمیمات مسئولین امر و بیاعتمادسازی مخاطبان ایرانی نسبت به دستگاههای رسمی کشور، گوی سبقت را ربودهاند.
🔸با این تفاصیل پیشنهاد میشود:
1)پیشگیری از خطای در تحلیل این پدیده.
2)در تعطیلی اجتماعات و مراکز مذهبی، تدابیر لازم اتخاذ شود؛ #خطبه_مجازی_جمعه، ممکن است دغدغه برخی عزیزان را رفع کند. یا اتخاذ اظهارنظر از مراجع عظام و مادحین سرشناس ارجمند، میتواند تعطیلی یا برگزاری کنترل شده مجالس توسل را تسهیل نماید.
3) حوزه مقدسه قم باید در کانون کنشگری در جریان مقابله با کرونا، قرار گیرد؛ #تشکیل_قرارگاه_رسانه_ای_واحد برای رصد تولیدات رسانهای مسموم مرتبط با قم و پاسخ بهنگام، از یک سو و ارتباط فعال همزمان با متولیان امور بهداشتی و سرشبکههای مجامع مذهبی (با گرایشات مختلف) و ارتباط با بیوت و رجال دینی سرشناس، برای پیشگیری از سونامی اظهارنظرهای متکثر و بعضا متعارض.
با توجه عدم پیشبینی دقیق از تاریخ ختم این ماجرا، تسریع این پیشنهادات یا انعکاس نتایج چنین اقداماتی، بسیار راهگشا و تعیین کننده است.
98-12-9/قم المقدسه
💠روحانیت و مبارزه با ویروس کرونا
▪️یادداشت آیتالله عباس کعبی پیرامون شیوع ویروس کرونا در قم و مسئولیتهای روحانیت در این شرایط
🔸حضور به هنگام روحانیت در پیشآمدها و بلایای طبیعی و ارائه خدمات اجتماعی مفید و حضور فعال و جهادی در همه عرصه ها، به عنوان وظیفه شرعی خدمت به مردم و همدردی وهمراهی با مردم اقتضاء دارد که در مساله مبارزه با کرونا نیز روحانیت پیشگام و فعال باشد؛ زیرا تلاش برای حفظ جان و هدایت مردم از باب امر به معروف و نهی از منکر در حوزه رعایت بهداشت عمومی وظیفهای شرعی است.
🔸در شرایطی که جامعه تحت هجمهی سنگین رسانهای با هدف آشفتگی و هرج و مرج عمومی هست، روشنگری عمومی صحیح روحانیت در چگونگی مقابله با کرونا و نقش آفرینی فعال و تلاش برای حفظ آرامش معنوی جامعه بسیار کارساز بوده و همچنین تخریب و شایعه سازی رسانههای دشمن و نگاه منفی به روحانیت را اصلاح میکند. دشمنان بدون وقفه با سوء استفاده از هر موقعيت به مکر و فریب در تضعیف دین و جایگاه روحانیت مشغولند.
🔸بنابراین بر اساس سابقهی حضور جهادی و انجام وظیفه درصیانت وحفظ جان وسلامت مردم، حضور به هنگام روحانیت و ایفای نقش بایسته در مقابله با ویروس کرونا ضرورت دارد. در همین رابطه برای تبیین بایسته های نقش روحانیت در مبارزه با کرونا نکاتی را معروض می دارم.
🔹۱_ از منظر دین رعایت بهداشت عمومی فردی، اجتماعی و محیطی برای حفظ جان خود و دیگران و مبارزه با آلودگی های ویروسی واجب شرعی است.
🔹۲_ سهل انگاری و بی مبالاتی در رعایت بهداشت اگر موجب ابتلای عدهای و فراگیر شدن آن شود ضمان آور و مجازات تعزیری شرعی و عقاب اخروی دارد.
🔹۳_آموزش فراگیر بهداشت عمومی و تذکر مداوم لزوم رعایت نکات بهداشتی ضرورت شرعی دارد.
🔹۴_ رعایت دستور العملهای وزارت بهداشت و مدیران مربوطه مبنی بر ضد عفونی کردن محیط و عدم شرکت در اماکن عمومی اعم از آموزشی حوزوی و دانشگاهی و اماکن مذهبی الزام شرعی دارد و ضروری است.
🔹۵_ با بسیج عمومی بهداشتی میتوان ویروس کرونا را از بین برد و تهدید بهداشتی را به فرصت بزرگ فرهنگ سازی، رعایت بهداشت و صیانت وحدت و یکپارچگی جامعه تبدیل کرد.
🔹۶_ ضمن دادن امید به جامعه در برابر کرونا هراسی، نباید احتمال بروز فاجعه بهداشتی و تهدید حیات مردم، در صورت سهلانگاری مردم و نیز عدم مدیریت صحیح مقابله با کرونا توسط مراجع بهداشتی و دولتی وامنیتی را نادیده گرفت.
🔹۷_ اختلاف دیدگاه کارشناسی در نحوه مقابله با کرونا امری طبیعی است اما نباید اختلاف را میان مردم کشاند بلکه وحدت رویه و روشنگری توسط مراجع بالای تصمیم گیری ضروری است.
🔹۸_ مطالبه گری غلبه سریع علمی بر کرونا توسط رسانه ها به ویژه حوزوی ضروری است؛ درعین حال باید به مثابه یک تیم منسجم عمل کرد و تضعیف دستگاهها و مقامات مسئول مضر وشرعا جایز نیست.
🔹۹_توصیه به حوزویان برای استفاده از آموزش مجازی و پژوهش علمی در مدت تعطیلی ضروری است.
🔹۱۰_ توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام و استفاده از احراز وادعیه و نماز در هرحال بویژه هنگام سختی ها وبلایا رهگشا است. با این وصف ارتباط با خدا نافی اسباب علمی و رعایت بهداشت عمومی در مقابله با کرونا نیست؛ بلکه راه حلهای طبیعی و علمی وظیفهای شرعی است.
🔹۱۱_ توصیه میشود از فرصت معنوی رجب، ماه ولایت و رحمت و استغفار برای خودسازی و عبادت در خانه استفاده کرد و به جای اعتکاف های عمومی روزه و دعاء وارتباط باخدا را در محیط خانه انجام دهیم.
🔹۱۲_ پیامهای مراجع معظم تقلید وبزرگان ومسئولان حوزه باید برای مردم در مبارزه با کرونا، به عنوان پیامهایی الهام بخش، امید آفرین، سازنده، رهگشا واثر بخش از رسانههای عمومی به ویژه صدا و سیما ترویج شود.
🔹۱۳_ در تزاحم بین حفظ جان خود و دیگران با توجه به توصیههای بهداشتی و یا حضور در اماکن عمومی زیارتی و اعتکاف و تجمعات عمومی مذهبی اگر مخاطره آمیز باشد، بدون شک رعایت توصیههای بهداشتی ضرورت دارد و در صورت لزوم باید از حضور در امکان زیارتی و اعتکاف و تجمعات مذهبی پرهیز کرد و با هماهنگی و همکاری مشترک مقامات بهداشتی و اماکن مذهبی سیاستگذاریهای لازم انجام شود.
🔹۱۴_ خوشبختانه سپاه و بسیج آماده همکاری با وزارت بهداشت در کمک به مردم و مبارزه با کرونا است؛ از این فرصت در جهت ترویج بهداشت عمومی و بهداشت محیط وصیانت وپیش گیری، باید به نحو احسن بهرهمند شد.
🔹۱۵_ نهادهای نظارتی درسطوح مختلف به ویژه سازمان بازرسی کل کشور به دستور رئیس قوه قضائیه باید به طور کارشناسی به مساله مبارزه با کرونا ورود نمایند و با رویکرد صیانتی جلوی خطاها واشتباهات و احیانا سهل انگاریها وکمبودها را بگیرند.
والله ولی التوفیق
۶/ ۱۲/ ۱۳۹۸ - الاقل _ عباس کعبی
به نقل از کانال دغدغه های حوزوی 👇👇👇👇
💠علل طبیعی یا ماوراءطبیعی؛ دوگانه پنداری کرونایی! (1)
🖋مهدی عبدالهی(عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران)
🔸ریزموجودی مرموز و به نسبت خطرناک به نام ویروس #کرونا سر از کشور عزیزمان ایران درآورده است. بسیاری از مردم احساس نگرانی میکنند. روال طبیعی زندگی اجتماعی به هم ریخته، برنامه عادی مراکز آموزشی و پژوهشی تقریبا تعطیل شده است. سازمان های فراوانی درگیر مبارزه با این ویروس هستند. در این میان، پزشکان و پرستاران عزیز و سایر کادر پزشکی که به حق مدافعان سلامت هستند، وظیفه دشواری بر دوش دارند و شواهد نشانگر آن است که از عهده این وظیفه سنگین در خدمت به خلق خدا برخواهند آمد.
اما نگرانی از این پدیده زمانی بیشتر می شود که درمی یابیم این پدیده تنها یک مسئله پزشکی و بهداشتی نیست، بلکه متأسفانه وجوه دیگری یافته است که گاه پررنگتر از وجهه پزشکی مسئله است.
🔸با اندکی تأمل درمی یابیم در این عرصه، بیش از آن که کرونا سلامت جسمانی ما را نشان رفته باشد، مسائل دیگری در پوشش کرونا بر سلامت ذهنی و روانی ما چنگ انداخته اند. خود کرونا توان ایجاد این آسیب روانی را ندارد، بلکه او در این میان ابزار دست عوامل دیگر شده است. فضای واقعاً آشفته مجازی که لبریز از آمارهای غیردقیق، بلکه ساختگی و سیاه نماییهای رسانه های دشمن و مزدور است، ذهنیت مردم عزیز ما را نشانه رفته است. رسالت دست اندرکاران اصلی و رسانه های مردمی اطلاع رسانی دقیق از ابعاد مسئله به خصوص راهکارهای پیشگیری و درمان است. مدافعان سلامت ذهنی جامعه نباید رسالت خطیر و جهاد کبیر خود را فراموش کنند.
🔸یکی دیگر از آسیبهای جدی که به بهانه کرونا بر جان مردم عزیز ما وارد میشود، آسیب ایمانی است که ناشی از دوگانه موهوم علل طبیعی یا علل ماوراءطبیعی؟ است. این دوگانه دروغین در بستر کرونا در دو عرصه الف) ریشه یابی و ب) درمان خود را نشان میدهد. برخی با ژست علمی اندیشی بار پیدایش همه پدیده های طبیعی از جمله بیماریهایی چون کرونا را بر دوش عوامل طبیعی می گذارند و در پی آن، بهبود وضعیت و رهایی از شرایط ناگوار را نیز تنها در دستان طبیعت جستجو میکنند. برخی دیگر در جبهه مقابل، چنان بر امور معنوی تأکید میکنند که گویا امور مادی از دایره علیت و معلولیت خارج اند.
🔸این دوگانه، امری نوپدید نیست. هنوز صدای گوست کنت در تاریخ به گوش میرسد که تفکر الهیاتی و اندیشه فلسفی را پیشاعلم می انگاشت، یا نیوتن که خدا را تنها در حد و قواره خدای رخنه پوش میشناخت، یا آنان که نقش و تأثیر خداوند در جهان آفرینش را تنها در کسوت آغازگر پیدایش مخلوقات و بسان ساعت ساز لاهوتی می انگاشتند.
🔸اما جهان بینی توحیدی قرآن کریم و تفکر فلسفی نهفته در آن با آموزه نورانی توحید افعالی به روشنی نشان می دهد، نظام تأثیر و تأثر در کل هستی جریان دارد. خداوند در هرم هستی قرار دارد و همه موجودات لحظه به لحظه و در همه شؤون هستی خود، محتاج افاضه و وجودبخشی اویند و در عین حال، این موجودات بر یکدیگر تأثیر مینهند و در این میان تفاوتی میان موجود مادی و غیرمادی نیست. اساساً ماده و معنا دو قلمرو بریده و دو کشور مستقل از یکدیگر نیستند. خود این مرزکشی میان ماده و معنا نیز موهوم است. بر این اساس، هم چنان که امور مادی در پیدایش امور مادی تأثیر میگذارند، نوشیدن آب تشنگی را برطرف میکند، امور معنوی نیز بر امور مادی تأثیر مینهند، مثل این که گناه مؤمن موجب تنگی روزی او میشود، یا نماز شب به رزقش وسعت میدهد و . . .
#کرونا_ویروس
#قم
#سلامت
قابل توجه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی که با بنده درس «اخلاق اسلامی» و «دانش خانواده و جمعیت» دارند...لطفا معادل هر جلسه ای که اظطراراً برگزار نمی شود، زحمت کشیده و دو جلسه مجازی در سامانه ای که در سایت نهاد تعبیه شده، را گذرانده و گواهی پایان دوره دریافت و در ایام بازگشایی دانشگاه تحویل دهید...ضمناً فیلم راهنما نیز تقدیم می شود👇👇👇👇