⁉️ آیا هنوز انقلاب اسلامی، آری؟
(قسمت اول)
⭕️ آیا انقلاب به اهداف و آرزوهایش رسید؟ آیا توانست شایستگی و توانایی خود را برای تحقق ماموریتها و اهدافش نشان دهد؟ به دیگر تعبیر، آیا جمهوری اسلامی نظامی کارآمد بوده است؟ تعریف و تمجید از نظام برای بخشی از مردم کلیشه به نظر میرسد. بیکاری، تورم، گرانی، فساد و رکود آنها را میآزارد.
⛔️ گمان میکنند اکثر پدیدههای مشهود و محسوسی که بهطور روزمره با آنها مواجهاند، تعریفی ندارد. برای ارزیابی و توانایی و کارآمدی انقلاب، جامعهنگر و واقعبینانه به نظام اسلامی نگریسته شود. در صورتی میتوان بر شایستگی و توانمندی انقلاب برای رسیدن به اهداف و ماموریتهایش صحه گذاشته شود که بازشناسی درست از نقاط قوت و ضعف جمهوری اسلامی صورت گیرد.
‼️ نگارنده نمیتواند ادعا کند که استقرائش تام است؛ شاید جنبهای از نگاه او پنهان مانده، به دادهها و اطلاعاتی دست نیافته و یا برخی از واقعیتهای امروز جمهوری اسلامی را نشناسد، اما میکوشد برای سنجش کارآمدی نظام اسلامی جمعبندی قابل قبولی به دست دهد و امیدوار است دچار خطای در فکر نشود.
📝 دکتر محمد محمدینیا
#شماره_37
#انقلاب_اسلامی
#نظام_کارآمد
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⁉️ آیا هنوز انقلاب اسلامی، آری؟ (قسمت اول) ⭕️ آیا انقلاب به اهداف و آرزوهایش رسید؟ آیا توانست شایست
⁉️ آیا هنوز انقلاب اسلامی، آری؟
(قسمت دوم)
🔴 مغالطه یکسونگری در کمین این نوع تحلیلها است و نبایستی هر یک از نگاه مثبت یا منفی را بر واقعیت غلبه داد. نظام اسلامی قطعاً از نقاط ضعف و آسیب برخوردار است و تکیه بر نقاط صرفاً منفی به نام آسیبشناسی، مخالف واقعبینی و موجب ناامیدی و منجر به خطای در محاسبه است.
❌ نقطه مقابلش نیز یعنی غلبه دادن نقاط موفقیت و توانمندی، گمراه کننده بوده و موجب رضایت کاذب و امید واهی خواهد شد و این هر دو واقعبینی نیست و برآورد درستی از وضع کشور و احوال زمانه نخواهد داد.
🔆 به عنوان درآمدی بر مسئله کارآمدی جمهوری اسلامی، باید به مفهوم شناسی کارآمدی (effectiveness) و مدلی برای سنجش و ارزیابی آن پرداخت. مفهوم کارآمدی دایره کاربرد گستردهای از مدیریت تا اقتصاد، صنعت و علوم سیاسی دارد. مفهوم کارآمدی در مدیریت از پیشینه قدیمیتری برخوردار است و در آن دو مفهوم کارآمدی و کارایی(efficiency) از هم متمایز میشوند.
📌 بیانات رهبری در دیدار مسئولان نظام ۱۳۹۰/۵/۱۶
📝 دکتر محمد محمدینیا
#شماره_37
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ هیچ فرقی بین اینها و بتپرستها نیست.
⛔️ وای بر کسانی که خدم و حشم آمریکا و اروپا باشند!
🎙 بیانات حضرت آیتالله بهجت (ره)
📚 درس خارج اصول، جلسه 17
#معارف
#کاسه_لیس_غرب
#دیپلماسی_ذلت
🆔 @farhang_puya
💢 قانون برای همه است، حتی نمایندگان!
💠 حضرت امام خمینی (ره):
⭕️ افرادی که بهعنوان نمایندگان یا مسئولان دولت در جمهوری اسلامی انتخاب میشوند، شرایطی دارند که با رعایت آن شرایط، حقیقتا نمایندگان واقعی مردم انتخاب میشوند نه نمایندگان طبقه خاصی که به ضرر اکثریت ملت عمل کنند. خطوط اصلی در قانون اساسی این حکومت را اصول مسلّم اسلام که در قرآن و سنت بیان شده تشکیل میدهد.
📚 صحیفه امام، ج 5، ص 436
#شماره_42
#امامین_انقلاب
#سیلی_نماینده
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⁉️ آیا هنوز انقلاب اسلامی، آری؟ (قسمت دوم) 🔴 مغالطه یکسونگری در کمین این نوع تحلیلها است و نبایست
⁉️ آیا هنوز انقلاب اسلامی، آری؟
(قسمت سوم)
🔘 کارآمدی در گرو کسب هدفهای سازمانی و رضایت کسانی است که در راه رسیدن به اهداف نقش دارند، اما کارایی معادل با صرف حداقل هزینه و منابع و کاستن از ضایعات برای هر میزان تولید است. برخی نظریههای مدیریت و تجارت، کارآمدی و کارایی را به یک معنا میگیرند: «حاشیه سود در کارآمدی به شرطی ایجاد میشود که همان مقدار محصول خروجی با حداقل قیمت بتواند به دست آید.»
📑 گروهی از اندیشهورزان علوم سیاسی مانند مارتین لیپست، کارآمدی را با مفهوم «مشروعیت» پیوند دادهاند. از دیدگاه لیپست، کارآمدی عبارت است از «تحقق عینی» یا «توان سیستم در تحقق کارکرد های اساسی یک حکومت، بهگونه ای که تحقق آن قابل مشاهده باشد»
🔹 در این نوشته، آن معنایی از کارآمدی که در دانش سیاسی معمولاً به کار میرود منظور است. کارآمدی یعنی توان نظام و میزان محقق ساختن شعارها، کارکردهای سیاسی، انتظارات و هدفهای از پیش تعیین شده، استحکام، پایداری، توانایی انطباق و کسب رضایت آن.
📝 دکتر محمد محمدینیا
#شماره_37
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⁉️ آیا هنوز انقلاب اسلامی، آری؟ (قسمت سوم) 🔘 کارآمدی در گرو کسب هدفهای سازمانی و رضایت کسانی است ک
⁉️ آیا هنوز انقلاب اسلامی، آری؟
(قسمت چهارم)
❓ پس از بررسی کوتاه مفهوم کارآمدی، بایستی پرسید که آیا انقلاب به اهداف و آرزوهایش رسید؟ آیا توانست شایستگی و توانایی خود برای تحقق ماموریتها و اهداف پیش را نشان دهد؟ و آیا نظام جمهوری اسلامی کارآمدیاش را نشان داد؟ با نگاهی به کارنامه چهل ساله جمهوری اسلامی میتوان میان «کارآمدی وابسته»¹ و «کارآمدی نهشرقی نهغربی» تفکیک کرد.
🔆 کارکردهای حکومت ابعاد مختلفی دارد و بر اساس حوزههای اقتصاد، فرهنگ، سیاست، امنیت و علم تقسیم میشود. پیام اصلی امام خمینی(ره) بازگشت به اسلام و قرآن در همه حوزهها و دعوت به پرپایی نظام «نهشرقی، نهغربی» است.
✴️ جمعیت میلیونی سراسر ایران از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷ به آن دعوت لبیک گفتندو «جمهوریِ نهشرقی، نهغربی» را خواستند، «اقتصاد نهشرقی، نهغربی» را آرزو کردند و هر فرهنگی جز «فرهنگ نهشرقی،نهغربی» را بیارزش دانستند.
📝 دکتر محمد محمدینیا
#شماره_37
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
▪️ لوازم بندگی؛حفظ نعمتها، شکر آنها و تلاش برای رشد آنها
✍️ مرحوم حضرت علامه مصباحیزدی (ره):
💢 از جمله لوازم بندگی آن است که آنچه را که عقل موجب تنزل و سقوط انسان میداند، ترک کنیم و آنچه را موجب صعود و ترقی ما میداند، انجام دهیم. البته وقتی با وحی هم فهمیدیم که چیزی موجب ترقی و تکامل ما میشود باید آن را دوست داشته باشیم و آن را حفظ و نگهداری و باالعکس، کاری را که موجب از دست رفتن نعمت و زمینه تکامل میشود ترک کنیم.
🔘 در مورد نعمتهایی که خدا در جسم و روح ما قرار داده، مانند چشم، گوش، دست و پا، عقل و شعور و امیال فطری و نیز چیزهایی که با کسب و تلاش خودمان پیدا کردهایم.
↙️ مثل علم و ایمان، باید سعی کنیم اولا شکر آنها را بهجا بیاوریم؛ ثانیا این درک و شناخت را حفظ کنیم که از بین نرود؛ ثالثا سعی کنیم به لوازم عملی آن ملتزم شویم. اگر در هر مرحلهای کوتاهی بکنیم،در واقع قدمی در راه تنزل برداشتهایم.
#معارف
#لوازم_بندگی
#شماره_42
🆔 @farhang_puya
‼️ میخواهید دنیا را بگیرید باید این منطقه را بگیرید!
(بخش اول)
💢 فتنهانگیزی آمریکاییها در منطقه غرب آسیا تمامی ندارد. اهمیت این منطقه بر هیچ کس خصوصا دشمنان اسلام پوشیده نیست. «آلفرد ماهان» صاحب نظریهی «هارت لند» به سران استکبار چنین گرا داد که اگر میخواهید دنیا را بگیرید، باید این منطقه را بگیرید و بر آن مسلط شوید.
🔻 چرا که این منطقه لولای سه قارهی آسیا، آفریقا و اروپا است و به لحاظ ژئوپلوتیک و ژئواستراتژیک بسیار راهبردی است. این منطقه دسترسی بسیار مناسب و فوقالعادهای به مناطق خشکی و دریایی دارد و از همه مهمتر منابع فراوان نفت و خصوصا گاز طبیعی را در خود جای داده است و هرکس قطب انرژی جهان را در دست داشته باشد، یعنی قدرت مطلق دارد.
✂️ برشی از یادداشت کمیل مومنی در نشریه فرهنگ پویا #شماره_42
#سیاست
#منطقه
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
‼️ میخواهید دنیا را بگیرید باید این منطقه را بگیرید! (بخش اول) 💢 فتنهانگیزی آمریکاییها در منطقه
‼️ میخواهید دنیا را بگیرید باید این منطقه را بگیرید!
(بخش دوم)
▪️ بنابراین اشغال، غارت و حتی تجزیه کشورهای منطقه همیشه در برنامه آمریکاییها بوده، اما امروزه با رشد جریان بیداری و مقاومت اسلامی نگرانی آمریکاییها و صهیونیستها مضاعف شده و لذا آنها به دنبال فتنهانگیزی جدیدی هستند.
▪️ اعتراضات لبنان و عراق علاوه بر اغتشاشات، ناآرامیها و کشته شدن تعدادی از مردم، موجب استعفای نخست وزیر دوکشور عراق و لبنان نیز شد. نبود دولت در هر کشور به معنای «خلاءقدرت» است که در دراز مدت این امر میتواند موجب هرج و مرج و ناامنی شود.
📌 البته آنها این برنامه را برای ایران نیز داشتند که با درایت رهبری ناکام ماند.
✂️ برشی از یادداشت کمیل مومنی در نشریه فرهنگ پویا #شماره_42
#سیاست
#منطقه
🆔 @farhang_puya
✔️ استقلال در نگاه رهبر معظم انقلاب
🔆 استقلال؛ اعتقاد به هویت و عزت خود
💢 استقلال به این نیست که انسان شعار استقلال بدهد یا حتی مثلاً در زمینههای اقتصادی هم به یک رشد بالایی دست پیدا کند؛ نه، استقلال این است که یک ملت به هویت خود و به عزت خود معتقد و برای او اهمیت قائل باشد، برای حفظ او تلاش و کار کند و در مقابل معترضین و مستهزئین، شرمنده اظهارات و جایگاه خود نباشد.
⚔️ استقلال در گروی مبارزه
📣 بدانید هیچ ملتی جز به وسیله ایستادگی و مبارزه نمیتواند شرف خود و هویت خود و استقلال خود را به دست آورد.
☑️ استقلال معنابخش آزادی
💥 شعار استقلال، یکی از مهمترین شعارها است. اگر استقلال نباشد، یک ملت به آزادی خود و به شعار آزادی خود هم نمیتواند خوشبین باشد. استقلال را بعضی عمداً، بعضی سهواً، بعضی از روی غفلت و بعضی از روی خباثت میخواهند به دست فراموشی بسپارند.
❗️حفظ استقلال بزرگترین وظیفه است
🔘 برای مسئولان یک ملت، هیچ خدمت و وظیفهای بزرگتر از این نیست که استقلال آن ملت را حفظ کند.
📆 تاریخ: ۲/ ۶/ ۸۷ . ۲۹/ ۷/ ۷۹ .۱۴/ ۷/ ۷۹. ۲۸/ ۱/ ۷۵ .
#امامین_انقلاب
#شماره_39
🆔 @farhang_puya
🕌 تنها راه نجات، اسلام است
💢 امت اسلامی در همان حال که به کارزار خود علیه عقبماندگی و گسیختگی خود میپردازد و سعی در تحرک سیاسی و اجتماعی در جهت وضعیت برتر، وجود استوارتر و اقتصاد غنیتر و مرفهتری برای خود دارد، در پی یک سلسله آزمون و خطا، هیچ راهی جز راه اسلام و پیگیری خط اسلام در پیش رو نمییابد.
❌ زمانی که جهان اسلام چشم به زندگی انسان اروپایی دوخت و به جای ایمان به رسالت اصیل خود و قیامت آن بر زندگی بشریت، پیشوایی فکری و رهبری کاروان تمدن از سوی او (غرب) را پذیرا شد.
🔻 نقش خود را در زندگی در همان چارچوب و تقسیم کار سنتی قرار داد که انسان اروپایی جهان را بر اساس سطح اقتصادی هر کشور و توان تولید آن به کشورهای غنی یا پیشرفته اقتصادی و کشورهای فقیر یا عقبمانده اقتصادی تقسیم کرد و کشورهای جهان اسلام را همگی در نوع دوم یعنی کشورهای عقبمانده قرار داد.
🎙 شهید سید محمدباقر صدر
#شماره_10
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
👔 دزد کراواتی
🔻 نگرانی سردمداران غرب از بازگشت اسلام به سرزمینهایشان، آنها را بر آن داشت که با روشهای مختلف به رویارویی با اسلام و جهان اسلام بپردازد و در این را از شیوههایی مانند عقب ماندگی، تفرقه فراکنی، تحمیل لائیسم و... سود جویند.
⛔️ دستاندازی غرب بر ثروتهای جهان اسلام و به استعمار کشاندن بخش اعظم کشورهای اسلامی، هویت فرهنگی مسلمانان را مورد تجاوز قرار داد و حتی غرب به این هم بسنده نکرد و بر بنیادهای عقیدتی و اخلاقی اسلام و مسلمانان یورش برد و به گسترش رذائل اخلاقی همت گماشت و بافت اجتماعی جامعه مسلمانان را به وسیله مزدوران و شیفتگان غرب دچار از هم گسستگی کرد.
🔙 قرار دادن رژیم غاصب صهیونیستی در مرکز کشورهای اسلامی یورشی دیگر از سوی آنان بود. البته کوتاهیهای بعضی از کشورهای اسلامی و مسلمانان کشورها در این عرصه قابل توجیه نیست، ولی اسلام دین پیشرفت است و مسلمانان را به فراگیری انواع دانشها فرا میخواند و از آنان میخواهد که با تلاش و کوشش از تمام قدرت خویش استفاده کنند و پیشگام مردم جهان باشد.
✍🏻 حجتالاسلام هادی الیاسی
#شماره_10
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
✅ معیار اسلام است نه غرب
🕋 اسلام دارای عناصر انعطافپذیر فراوانی است که بر امت امکان و توانایی همسویی و همگامی با تغییرات زمانی و مکانی و نیز خروج از بنبستها را متناسب با تعالی حقیقی انسان و نه برای پیروزی از هواهای نفسانی فراهم میسازد.
🚫 با این حال نمیتوان رفتار وحشیانه غرب را که فوکویاما آن را نهایت تکامل تاریخی میشمارد اصل قرار داد و از اسلام خواست خود را با آن هماهنگ سازد. به عنوان مثال از فلسطینیها خواسته شود که از سرزمین و کرامت انسانی خود در برابر اشغالگران قدس برای تحقق صلح و همزیستی چشم بپوشند.
⁉️ آیا این شیوه درست است که برخی از نویسندگان غربی و پیروان آنها غرب را معیار و ملاک پیشرفت و مدرنیسم قرار داده و بر این عقیده پافشاری میکنند که اگر جهان اسلام خواهان پیشرفت است، باید خود را با غرب هماهنگ سازد؟
✍🏻 حجتالاسلام هادی الیاسی
#شماره_10
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببین باید چه دریایی از ایمان و یقین باشی
که همراه امیری چون امیرالمومنین باشی
ببین باید چقدر احساس باشد در دل شیرت
که در بین زنان، تنها تو عباس آفرین باشی
همه عالم پسر دارند، تو قرص قمر داری
مگر بینور میشد مادر زیباترین باشی؟
مگر بینور میشد در دل خورشید بنشینی؟
تمام عمر با عباس و زینب همنشین باشی
🎥 روضهخوانی تکاندهنده و قدیمی رهبر انقلاب در مصیبت حضرت امالبنین (س)
#مناسبتی
🆔 @farhang_puya
❇️ آسیبشناسی بیداری اسلامی
(بخش اول)
🔰 من این آسیبها را دو قسم میکنم: آنها که در درون خود ما ریشه دارد و از ضعفهای ما بر میخیزد و آنها که دشمن بهطور مستقیم آن را برنامهریزی میکند.
🔴 آسیبهای دسته اول چیزهایی از این قبیل است؛ احساس و گمان اینکه با سقوط حاکم وابسته و فاسد و دیکتاتور، کار تمام شد. راحتی خیال ناشی از احساس پیروزی و به دنبال آن کمشدن انگیزه و سست شدن عزمها، نخستین خطر است و آنگاه این خطر مهیبتر میشود که اشخاص در صدد تصاحب سهم ویژه از غنیمت به دست آمده باشند.
✳️ ماجرای جنگ احد و غنیمتجویی مدافعان تنگه که به شکست مسلمانان انجامید و مجاهدان از سوی خداوند متعال سرزنش شدند، یک نمونه نمادین است که هرگز نباید آن را از یادها برد.
ادامه دارد ...
✂️ برشی از یادداشت علی روزبهانی در نشریۀ فرهنگ پویا #شماره_21
#انقلاب_اسلامی
#بیداری_اسلامی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❇️ آسیبشناسی بیداری اسلامی (بخش اول) 🔰 من این آسیبها را دو قسم میکنم: آنها که در درون خود ما ر
❇️ آسیبشناسی بیداری اسلامی
(بخش دوم)
🔴 آسیبهای دسته دوم را غالبا ملتهای این منطقه در حوادث گوناگون آزمودهاند. نخستین آسیب، بر روی کار آوردن عناصری است که خود را متعهد به آمریکا و غرب میدانند.
🚫 غرب میکوشد پس از سقوط ناگزیر مهرههای وابسته، اصل سیستم و اهرمهای اصلی قدرت را حفظ کند و سر دیگری را بر روی این بدن بگذارد و بدین وسیله سلطه خود را همچنان ادامه دهد. این به معنای هدر رفتن همهی تلاشها و مجاهدتها است.
💢 در این مرحله اگر با مقاومت و هشیاری مردم مواجه شوند، میکوشند تا بدیلهای انحرافی گوناگون در پیش پای نهضت و مردم بگذارند. این سناریو میتواند پیشنهاد مدلهای حکومتی و قانون اساسیهایی باشند که کشورهای اسلامی را بار دیگر در دام وابستگی فرهنگی و سیاسی و اقتصادی به غرب بیفکند.
🔚 این سناریو همچنین میتواند نفوذ میان انقلابیون و تقویت مالی و رسانهای یک جریان نامطمئن و به حاشیه راندن جریانهای اصیل در انقلاب باشند.
✂️ برشی از یادداشت علی روزبهانی در نشریۀ فرهنگ پویا#شماره_21
#انقلاب_اسلامی
#بیداری_اسلامی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⁉️ آیا هنوز انقلاب اسلامی، آری؟ (قسمت چهارم) ❓ پس از بررسی کوتاه مفهوم کارآمدی، بایستی پرسید که آیا
⁉️ آیا هنوز انقلاب اسلامی، آری؟
(قسمت پنجم)
💠 «کارآمدی نهشرقی، نه غربی» همان رمزی است که مردم ایران درطول چهل سال قفلهای دشوار را با آن میگشایند. گروهی از طرفداران «کارآمدی وابسته» نیز دست یافتن به موفقیتهای بزرگ را تمنا دارند، اما نه با اتکا به پیام اصلی حضرت امام (ره) و بازگشت حقیقی به اسلام ناب.
⚠️ پیروان «کارآمدی وابسته»، گاه دلسوزانه و خیرخواهانه برای حل نارساییها و ضعفها، الگوی وابستهای برای پیشرفت و اداره کشور پیشنهاد میکنند. به نظر میرسد که درصورت فراگیری و تعمیق چنین الگویی نمیتوان به پیروزیها و موفقیتهای اعجازآمیز ۴۰ سال گذشته امید داشت.
〽️ وابستگی «کارآمدی وابسته» به سرنوشت تمدن مادی غرب، سرنوشت جمهوری اسلامی را به همان آیندهای پیوند میزند که در انتظار تمدن غرب است. پیروزیهای جمهوری اسلامی از جنسی دیگر و متعلق به عصر(عصر در اینجا به معنایی به کار رفته که در فلسفه تاریخ قرآنی به کار میرود) دیگری بوده و باید باشد.
📝 دکتر محمد محمدینیا
#شماره_37
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
⚔️ جنگ تبلیغاتی و تخریب غرب علیه اسلام (قسمت اول)
📑 روزنامه لبنانیالاخبار در مقالهای با عنوان «شاخصهای جنگ تبلیغاتی غرب از اسلام تا توحش» به قلم «اسعد ابوخلیل» نوشت: جهانیسازی در یکی از ابعاد خود به معنی تبعیت ناخودآگاه غیر غربی از ارزشها و مفاهیم غربی است، حتی اگر این ارزشها و مفاهيم با منافع ملتهای غیرغربی در تضاد باشد.
📌 جهانیسازی ارزشها به معنی شبیهسازی ناخودآگاه انسان با مردان سفید پوست استعمارگر است.
⭕️ ادوارد سعید در پایان کتاب «فرهنگ و امپریالیسم» مینویسد که یکی از آسیبهای استعمار به ملتهای در حال توسعه این است که هویت ویژهای را مخصوص به خود آنها نشان میدهد. این درحالیاست که این هویت برگرفته از تقسیمبندیهایی است که استعمار در راستای خدمت به منافع خود، آنها را ایجاد کرده است.
📜 روزنامه لبنانیالاخبار
#شماره_21
#فرهنگ
#غرب_علیه_اسلام
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⚔️ جنگ تبلیغاتی و تخریب غرب علیه اسلام (قسمت اول) 📑 روزنامه لبنانیالاخبار در مقالهای با عنوان «ش
⚔️ جنگ تبلیغاتی و تخریب غرب علیه اسلام (قسمت دوم)
🔍 به عنوان مثال برای ساکنان رواندا و بوروندی اینگونه وانمود میکند که تقسیمات هوتو و توتسی در نتیجه رویکردهای اجتماعی عمیق است.
🔻 گفتمان تاریخی غرب در زمینه خصومت با اسلام نیز از سوی برخی مسلمانان دنبال میشود، این در حالی است که کشورهای غربی ابزارهای جنگهای گذشته خود در کشورهای عرب و مسلمان را بار دیگر روی کار آورده اند.
🔺 البته کاخ سفید چندی پیش کنگرهای برای مبارزه با افراطگرایی برگزار کرد و تعدادی از (عناصر معتدل) از عربستان سعودی، امارات، مصر، قطر، اوگاندا، بحرین و اردن به علاوه نمایندگانی از قزاقستان را به آن دعوت کرد تا ما در مورد متجاوزان به حقوق بشر در غرب چیزی نگوییم.
📜 روزنامه لبنانیالاخبار
#شماره_21
#فرهنگ
#غرب_علیه_اسلام
🆔 @farhang_puya
💠 سبک زندگی اسلامی
🔛 برخلاف مسیحیت و بودیسم و سایر ادیان که اقتصاد، سیاست، علم و دنیا جدا هستند، اسلام نه تنها خود را از این موارد جدا نمیداند، بلکه اسلام به حکومت و تمدن اسلامی معتقد است. از سوی دیگر اسلام از حقالناس به هیچ وجه نمیگذرد و دستورهای حقوق انسانها را فراموش نمیکند.
💢 در قرون وسطیٰ از خدا صحبت میشد، ولی حقوق انسانها جایگاهی نداشت و در نتیجه مسیحیت کلیسایی در همان قرون وسطیٰ یک دین بدون شریعت و بدون حقوق بشر بود؛ بر خلاف اسلام که در دل خود دستگاه بزرگ فکری و قانونی حقوق بشر دارد.
◾️ در دورهای بر این طبل نواخته شد که دیگر صحبت از خدا بس و نوبت انسان است، زیرا رشد انسان در ترک اخلاق و معنویت و خداپرستی دیده میشد و حاصل این تفکر، جنایت، خشونت، فساد و بیبند و باریهایی است که اکنون گریبانگیر غرب و دیگر جوامع همفکر و همتراز آن شده است.
✍🏻 حجتالاسلام هادی الیاسی
#شماره_10
#استکبار_ستیزی
#سبک_زندگی_اسلامی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⚔️ جنگ تبلیغاتی و تخریب غرب علیه اسلام (قسمت دوم) 🔍 به عنوان مثال برای ساکنان رواندا و بوروندی این
⚔️ جنگ تبلیغاتی و تخریب غرب علیه اسلام (قسمت سوم)
💢 آمریکا تصمیم به مبارزه با افراطگرایی گرفت، همانطور که در طول جنگ سرد با مظاهر افراطگرایی چپگرا، لائیک و روشنفکری و فمینیستی در تمامی کشورهای در حال توسعه مبارزه کرد. این کشور با همکاری دولت عربستان، اردن و پاکستان ارزشهای موسوم به افراطگرایی واپسگرای اسلامی را برای کنار زدن مارکسیسم ترویج کرد.
⭕️ آمریکا در آن زمان به بسیج دینی و مذهبی مسلمانان برای مبارزه با رویکردهای روشن فکری و لیبرالیسم در زمان جنگ سرد تشویق میکرد.
🔻 باراک اوباما رئیسجمهور آمریکا به علت اینکه در کنار اسم بردن از گروههای افراطی، از واژه اسلامگرایان استفاده نکرده بود، از سوی تیم سیاستمداران آمریکایی هدف انتقادات گسترده قرار داشته، چرا که از نظر آمریکاییها افراطگرایی مقارن با نام اسلام است.
📜 روزنامه لبنانیالاخبار
#شماره_21
#فرهنگ
#غرب_علیه_اسلام
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⁉️ آیا هنوز انقلاب اسلامی، آری؟ (قسمت پنجم) 💠 «کارآمدی نهشرقی، نه غربی» همان رمزی است که مردم ایر
⁉️ آیا هنوز انقلاب اسلامی، آری؟
(قسمت ششم)
⚠️ انقلاب اسلامی تاریخ جدیدی ساخت و عصر جدیدی را نوید داد که چرا باید کارآمدی خود را به تمدن روبهزوال مدرن وابسته کند؟ چرا در غروب مدرنیته، به صبح تاریخ جدید جهان نیندیشد و «کارآمدی نهشرقی، نهغربی» را به انسان مأیوس و سرخورده و ناکام مدرن نشان ندهد؟ در ادامه تلاش میشود با بررسی موفقیتهای بزرگ جمهوری اسلامی و ناکامیها و نابسامانیهایش، دو الگوی «کارآمدی نهشرقی، نهغربی» و «کارآمدی وابسته» مقایسه شود.
🔆 کشورهای دنیا یا مجموعههای بشری دنیا طی دو سده اخیر به دو جناح تقسیم شدند: سلطهگر و سلطهپذیر. جمهوری اسلامی بر پایه اسلام و با صراحت توانست این تقسیم را برهم بزند. جناح سومی بر دوگانه دویستساله افزود: نهسلطهگر و نهسلطهپذیر. جمهوری اسلامی شعار مبارزه علیه ظالم و پشتیبانی از مظلوم را نزدیک به نیمقرن در دنیا سر دست گرفت و مردم مظلوم سراسر عالم فهمیدند که سلطهپذیری نجاتشان نمیدهد.
🗄 محمد محمدینیا؛ بیانات رهبری در دیدار با دانشجویان، ۲۰/ ۴/ ۱۳۹۴، بیانات رهبری در دیدار اعضای ستادهای کنگره شهدای امور تربیتی و...، ۲۷/ ۱۱/ ۱۳۹۳.
#شماره_37
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya