💠 امام سجاد علیهما السلام فرمود:
🔹رأَيْتُ الْخَيْرَ كُلَّهُ قَدِ اجْتَمَعَ فِی قَطْعِ الطَّمَعِ عَمَّا فِی أَيْدِی النَّاسِ
🔷 من تمامىخیر و سعادت را دیدم گرد آمده در اینکه باید طمع از هر چه در دست مردم است برید.
📚 اصول کافى جلد 4 صفحه:10
#حدیث
🆔 @farhang_puya
🏛 خاتمی: انسان شناسی اسلامی با پیوند غرب تکمیل میشود
🖋 دکتر سيداحمد رهنمايي
🔵 آقای خاتمی با پرداختن به اين نكته كه بايد ميان عرفان شرقی با تعقل و خردورزی غربی پيوند برقرار شود تا عرفان تكميل شود، انسانشناسی شرقی را بخشی از واقعيت میشمارد كه بايد با انسانشناسی غربی كامل شود و انكار اين پيوند را عامل نارسايی و نقص فهم ما از انسان میشناسد.
🔴 آقای خاتمی به خوبی میداند كه حداقل يكی از ديدگاههای انسانشناسی در شرق، ديدگاه اسلامی است. عموم اظهارات وی، انسانشناسی اسلامی را نيز در برمیگيرد. بدين ترتيب، بر اساس سخن او، انسانشناسی اسلامی كه از زمره انسانشناسی شرقی است، تكميل نمیگردد، مگر از طريق پيوند عميقی كه با تعقل و خردورزی غربی برقرار میسازد!
🔵 اين نظريه يا حاصل بیاطلاعی آقای خاتمی از لوازم سخنان خود است، كه اين امر بعيد به نظر میآيد و يا حاصل مجذوب بودن او نسبت به فرهنگ مغرب زمين است. بديهی است آقای خاتمی هنگامی كه مستقيماً رودرروي غربیها قرار میگيرد و يا با خبرنگاران غربی تن به مصاحبه میدهد، در معرفی اسلام و تعريف از تمدن غرب، قدری منفعلانهتر به نظر میرسد.
📃 نشریه فرهنگ پویا #شماره_11
#نفوذ
#خاتمی
🆔 @farhang_puya
🌐 ضرورت راهاندازی شبكه ملی اطلاعات
❓آيا دولت نمیتواند با راهاندازی شبکه ملی اطلاعات اين را مديريت کند؟ میتواند. يعنی در بحث شبکه ملی اطلاعات، میتوانيد طوری بحث را مديريت کنيد که مردم به جاي مراجعه به آن بازی، به اين بازی و به جای آن شبکه به اين شبکه مراجعه کنند. بهراحتي ميشود ظرف سه ماه اين را انجام داد؛ يعنی سيکلی که ما تعريف کرديم. فيلترينگ هوشمند اصلا صدايش را شما درنمیآوری مثلا من يک نمونه بگويم.
✅ يكی از مسؤولين معتقد بود كه هيچ کشوری در دنيا نمیتواند فيلتر كند، به دروغ؛ بعد حضرت آقا آوردند و نشان دادند كه امكان فيلتر وجود دارد. اصلا اين فيلترينگی که ما میگوييم، مردم طالب آن هستند. مردم از دولت چه میخواهند؟ سرعت بالا و قيمت پايين و سلامت. ما ارتباط را با دنيا قطع نمیکنيم. ما گوگل وياهو و واشنگتنپست را میبينيم، به همه سايتها دسترسی داريم اما اين دسترسی چگونه است؟
نشریه فرهنگ پویا #شماره_29
#رسانه_غرب
#شبکه_ملی_اطاعات
🆔 @farhang_puya
🔘 توازن نيروهای نرينه و مادينه جهان در فيلمهای رزمی
محمدحسين فرجنژاد
🔄 در بسياری از فيلمهای شرقی و رزمی متاثر از شرق، شاهد علامتی هستيم که دايرهای شامل دو شکل اسليمی مانندِ هماندازه که داخل همديگر شدهاند و درون هر کدام تکهای دايرهای وجود دارد. نام اين دو شکل، يين (مونث، زمين، سياه رنگ) و يانگ (مذکر، آسمان، سفيد رنگ) میباشد و فقط در کنار هم و با هم هستند که دايره تعادل جهانی را میسازند.
⚫️ چينيان قائل بودهاند تا زمانى كه اين دو نيروى متضاد با هم هماهنگ هستند، امور جهان بر محور رضايت و خوشبختى جامعه دور مىزند. با دگرگونى در تعادل اين دو نيرو، جهان نيز با تحولات و دگرگونىهاى خطرناكى مواجه مىگردد.
✅ اين هماهنگي و تعادل بين دو نيروی اصلی جهان نيز به تعريفی خاص ولی مبهم از تعادل میانجامد که به دليل عدم تعريف دقيق از خدا، توحيد، نبوت و معاد و کلیگويی فلاسفه ابتدايی چينی، دردی اساسی از بشريت دوا نخواهد کرد و فقط کلياتی را به انسان منتقل میکند.
📝 نشریه فرهنگ پویا #شماره_25
#رسانه_غرب
🆔 @farhang_puya
💠 أبِی عَبْدِاللَّهِ(ع) میفرمایند:
🔸كانَ بَيْنَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ ع طُهْرٌ وَ كَانَ بَيْنَهُمَا فِی الْمِیلَادِ سِتَّةُ أَشْهُرٍ وَ عَشْراً
🔶 میان حسن و حسین علیهماالسلام یک ظهر فاصله شد و فاصله میان تولدشان 6 ماه و ده روز بود.
📚 اصول کافى جلد 2 صفحه 364
#حدیث
🆔 @farhang_puya
🔹 رابطه جریان اصلاحات با عناصر جاسوسی در فتنه ۸۸
🖊 مرضيه فلّاحی
🔻«#گری_سيک» مسئول سازماندهی عناصر ضد انقلاب و تجديدنظرطلب ايرانی در اظهاراتی اذعان میکند: «برای آنها که خواستار توسعه سياسی هستند، زمان بسيار خطرناک است. در طی دو سال گذشته علیرغم وجود حمايت تبليغاتد و فيزيکی، اين افراد در نگاه داشتن خود، شجاعت به خرج دادهاند و شجاعت آنها در روزهای آينده به نمايش گذاشته خواهد شد.»
🔴 در حقيقت جريان مرموز اصلاحات که مدتها چماق «اصلاحطلبی»! خود را بر سر ملت ايران میکوفت، با هزينه کردن از کيسه انقلاب به نفع حکومتهای ليبرال، بساط خوراک رسانههای غربی را به راه انداخت و خود هيزمکش فتنهای شد که رئيس سازمان سيا در سخنانی از آن پرده برگرفته بود: «در سال 1999 قرار است در ايران يک حادثة بزرگ اتفاق بيفتد»
🔺آيا به راستی ملّتی که اين سخن خمينی کبير(ره) را: «در هر مرحلهای که شما يک قدم پيش رفتيد، آنها هم در همان جا باز غائله درست کردند... خودشان غائله درست میکنند و فرياد میزنند، خودشان ديگران را کتک میزنند، باز خودشان فرياد میکنند، اين يک جهتی است که در آنها هست، يعنی روی اين ترتيب، اينها عمل میکنند که نگذارند شما کار کنيد.»
📃 نشریه فرهنگ پویا #شماره_15
#فتنه
#اصلاحات
🆔 @farhang_puya
📰 بنی صدر و سخنرانی ۱۴اسفند ۵۹
🖋 حميده طرقی اردکانی
⚫️ اوج رسوايی او برای نابودی نظام، حادثه 14 اسفند 59 (سخنرانی به مناسبت سالگرد درگذشت مصدق) در دانشگاه تهران در ميدان آزادی بود. منافقين كه در اين فرمان بيش از پيش به ائتلاف سياسی با بنیصدر دست زده بودند، با آمادگی كامل در اين مراسم شركت كردند. فضای فرهنگی نامناسب و شعارهای تند و تحريكکننده، زمينه را برای ايجاد محيطی ملتهب و خشن فراهم كرده بود.
✔️ پس از طرح شعارهای تند از سوی طرفداران بنیصدر يا همان منافقين، خط تنشزايی در سطح مسئولان ارشد نظام تعقيب میشد و به طور مكرر بنیصدر از طرفدارانش يعنی گارد فراقانونی رياست جمهوری و منافقين كه آنها را مردم خطاب میكرد، میخواست با مخالفان که درواقع مردم حزباللهی بودند، برخورد نمايند.
✔️ با شدت گرفتن اختلافات مسئولان در نوروز 60، هيئتی از سوی حضرت امام خمينی، مسئول رسيدگی به اختلافات پيش آمده شد و به روزنامهها اخطار داده شد كه از انتشار مواردی كه باعث آشوب میشود، خودداری كنند؛ امان شروع كار اين هيئت، هيچ تأثيری در جلوگيری از توسعه تحريكات و اغتشاشات نداشت.
📄 نشریه فرهنگ پویا #شماره_17
#فتنه
#بنی_صدر
🆔 @farhang_puya
[Forwarded from نشریه فرهنگ پویا]
با سلام خدمت مخاطبین محترم کانال نشریه فرهنگ پویا
با توجه به احتمال فیلتر شدن تلگرام ما را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید
سروش: @farhang_puya
ایتا: https://eitaa.com/farhang_puya
با ما همراه باشید
🆔 @farhang_puya
💠 رسول اعظم صلوات الله علیه و آله می فرمایند:
✅ ذروة سنام الإسلام الجهاد في سبيل اللَّه لا يناله إلّا أفضلهم.
✅ اوج مسلمانى جهاد در راه خدا است كه جز مسلمانان برجسته بدان نرسند.
📚 نهج الفصاحه، 1619
#حدیث
🆔 @farhang_puya
🔰 دستاوردهای انقلاب اسلامی ايران برای قدرتهای شرقی
🖊 دكتر سيداحمد رهنمايی
⚪️ امواج برخاسته از نفوذ انقلاب اسلامي در شرق بهويژه در روسيه، نظريهپردازی سياسس چون الکساندر دوگين بزرگترين ايدئولوگ کاخ کرملين، فيلسوف روسيکی و مشاور پوتين را بر آن داشته است که بگويد: وقت آن رسيده است که به اصالت و هويت شرقی زمينی خودمان بازگرديم و ريشههای حقيقت شرقی خويش را بازيابيم.
✳️ انقلاب اسلامی خواستار بازگشت به انديشه شيعی است همانطور که در روسيه هم بازگشت به انديشة مسيحی ارتدوکسی وجود دارد. ايران و روسيه هر دو تئوریهای ليبراليسم، کمونيسم، ناسيوناليسم و فاشيسم را دوست ندارند و در فلسفة سياسیشان به آن اعتقاد ندارند. هر دوی ما به فرهنگ انتظار اعتقاد داريم.
✳️ ايرانيان در انتظار امام مهدی هستند و در انديشه مسيحی ارتدوکس هم ما منتظر بازگشت عيسی مسيح هستيم. بنابراين انتظار بين اين دو کشور مشترک است؛ همانطور که نگاه ما به شيطان مشترک است؛ چنانکه هر دوي ما امپرياليسم را شيطان و دشمن خود ميدانيم.
📝 نشریه فرهنگ پویا #شماره_32
#ولایت_فقیه
#اندیشه_شیعه
🆔 @farhang_puya
⁉️ گفت و گوی پویا با علامه مصباح یزدی
❓پویا: چرا اطاعت از قوانين دولت اسلامی واجب است؟
✅ حضرت آيت الله مصباح يزدی:
امام میفرمايد: عمل كردن به قوانين دولت اسلامی شرعاً واجب است. اين وجوب از كجا آمده؟ چون او میگويد، واجب است. اگر او نگويد چه وجوبی دارد؟! نظام ما اعتبارش از طرف خدا است و رعايت قوانينش وجوب شرعی دارد.
✅ وقتی در مجلس شورای اسلامی تصويب شد و شورای نگهبان هم تأييد كرد كه فلان مبلغ بايد ماليات بدهيد، پرداخت آن ماليات مثل پرداخت خمس و زكات واجب میشود، زيرا دولت اسلامی آن را تعيين كرده و دولت اسلامی مورد امضای ولی فقيه است، او هم مورد تأييد خدا و پيغمبر است.
✅ اين سلسله مراتب، وجوب شرعی میآورد. اما اگر اين نباشد، همان فرهنگی رايج میشود كه در همه جای دنيا وجود دارد: فرار از ماليات، نوعی زرنگی است! در صورتی كه اين مقام وجود نداشته باشد، مقررات مجلس شورای اسلامی اگر به اتفاق آراء هم تصويب شود، وجوب شرعی نخواهد داشت.
📃 نشریه فرهنگ پویا #شماره_2
#ولایت_فقیه
#علامه_مصباح_یزدی
🆔 @farhang_puya
📽 سينمای استراتژيک
✒️ علیاصغر سياحت هويدا
🔴 سينما دارای سه بخش است: هنر، رسانه و صنعت. هر چند هر سه وجه درهم تنيده شده و لزوما نمیتوان گفت که يک فيلم تنها يک وجه دارد، بلکه اين روزها کارگردانان در تلاش هستند تا هر سه وجه را با هم داشته باشند، هر چند گاهی اسير ماديات میشوند و از سفارت استراليا يا از سرمايهدار اماراتی کمک میگيرند تا بودجه ساخت فيلم را به دست آورند.
🔵 از طرفی، کيفيت فيلم را متناسب با گيشه تهيه میکنند تا اثر فروخته شود. اما در ده سال اخير بلکه بيشتر، کارگردانان و آثار آنها رنگ و بوی ديگرد يافته است. وقتی شما ميوه بارور درخت فلسفه را وارد سينما بکنی، محصولی را ارائه میدهد که در انسانهای امروزد میتوان مشاهده کرد.
🔴 وظيفه سينمای استراتژيک از اين قرار است که با مبنا قرار دادن ايدئولوژیهای کشور مهاجم به کشور هدف حمله کند و تفکرات و برنامهريزی و اساس فکری آن را به حاشيه براند و ضمن ترسيم جهانبينی و ايدئولوژی كشور مهاجم در قالب نمادها و إلمانها رويكردی را در فيلم و سريال خود در پيش گيرد كه در نهايت مخاطب ناخودآگاه همان رويكرد را در زندگی خويش اجرا ميكند.
📑 نشریه فرهنگ پویا #شماره_34
#رسانه_غرب
🆔 @farhang_puya
⚠️ دنيای فوق خشونت برای كودكان
✒️ مريم صدرا
🔶 من دراكولارا دوست دارم؛ چون خون زنها را میمكد.» اين جمله را يك پسر 11 ساله به زبان آورده است! 90 درصد از دانشآموزان 12 ساله سراسر جهان با شخصيتهای خشنی چون «ويرانگر» و «رميو» آشنايی دارند. هر پنج دقيقه يكبار يك كودك آمريكايی به دليل ارتكاب جرم خشونت بار دستگير میشود.
🔸 بيشترين تأثير تماشای برنامههای خشن، حساسيتزدايی و ترس آفرينی در كودكان است. تماشای مكرر خشونت در برنامههای تلويزيونی، خلق و خوی بیرحمانهای در كودكان به وجود میآورد. آنها با مشاهده برنامههای خشن از دنيای واقعی میترسند و همواره اين ترس را دارند كه ممكن است مورد حملهای خشونت بار واقع شوند.
🔶 يك آمار مهم درباره محتوای برنامههای تلويزيونی آمريكا نشان میدهد كه 30 درصد از محتوای اين برنامهها خشونت محض است و سهم برنامههای آموزشی و معمايی فقط 4 درصد است10 و بقيه را كمدی ها و برنامه هايگی تخيلی كه البته گاهی هم حاوی خشونت هستند تشكيل میدهند.
📃 نشریه فرهنگ پویا #شماره_8_9
#رسانه_غرب
#رسانه_آمریکایی
🆔 @kheybar_net
❌ تفسیر غلط از دین و قرآن
✒️ هادی قطبی
✔️ حكم تكفير و دايره احكام و افتای وهابيون هر چند بيشتر به مظاهر شرك نزد اينان - مانند توسل، شفاعت، تبرّك و... - بازگشت ميكند، اما اين بيراهه ناشی از تفسير و بدفهمی مباحث توحيدی است.
✔️ كجفهمی از واژگانی چون اله، شرك و عبادت و در پی آن دعا و شفاعت و بدعت، مبانی تفكر اينان را تشكيل میدهد. عالمان شيعی و پيشتر و بيشتر از آنها اهلسنت، تفكر وهابيان و به طور عمده محمدبن عبدالوهاب را مورد نقد و بررسی قرار دادهاند.
⚫️ خشونت و تعصب اين عده، آنقدر بيوجه و منطق است كه از ميان وهابيون نيز گروهی به انتقاد برخاستهاند و اكنون وهابيان را به دو شاخه سلفیهای متعصب و تندرو و وهابیهای معتدل و اهل گفت و گو تقسيم كرده است. هر چند فراگيری وهابيت سلفی بيش از گروه ديگر است، اما قرائن نشان از «پايان تاريخ» اين گروه تندرو میدهد.
📄 نشریه فرهنگ پویا #شماره_7
#اسلام_هراسی
#وهابیت
🆔 @kheybar_net