نشریه فرهنگ پویا
🖇 دو سنت نظری در زمینه رسانه 🔹 هرگونه کوشش برای ثبت و تشریح تئوریهای مربوط به رسانهها با ماهیت پی
🖇 فنآوریهای اساس رسانه، اموری استثنایی
🔹داشکال گوناگون رسانهای چه نوع اطلاعاتی را به ما میرسانند؟ چگونه شیوۀ تفکر ما را شکل داده، بر راههای مؤثر بر ویژگیهای ارتباطهای اجتماعی ما اثر میگذارند؟ این
سؤالات تجهیزات فنی رسانهها و به ویژه خود رسانه را مورد پرسش قرار میدهند.
🔸 از نظر بیشتر افراد، فنآوریهایی که اساس رسانههای گروهی را شکل میدهند اموری استثنایی هستند. حتی دستگاههای چاپ اوایل قرن نوزده نیز در آن زمان ماشینهایی باشکوه به نظر میآمدند؛ اما ارتباطات الکترونیکی از لحاظ فنی به مراتب
تأثیرگذارتر و درک آنها دشوارتر است.
🔸 رایانهها و شبکههای رایانهای نیز در زمرهٔ فنآوریهای پیشرفتهای هستند که بیشتر ما برای استفاده از آنها اطلاعات بسیار اندکی داریم.
📝 سید حسین میلانی
#شماره۴۶
#جامعه
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | عزیزان هفده شهریور آفرین...
🔗 سخنرانی کمتر دیده شده آیتالله خامنهای در بهشت زهرا در دومین سالگرد واقعه کشتار مردم در ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ توسط رژیم شاهنشاهی
#تاریخ
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
🛑 امام على عليه السلام: تا سخن را به زبان نياوردهاى، سخن در بند توست. همين كه آن را به زبان آوردى، تو در بند سخن در مىآيى.
📚 نهجالبلاغه حکمت ۳۸۱
#حدیث
🆔 @farhang_puya
🖇 بازگشت مطبوعات طاغوتی (بخش اول)
🔷انقلاب اسلامی به حیات مطبوعات وابسته به رژیم پایان داد، هر چند فضای مطبوعاتی کشور چون فضای عرصههای دیگر از وجود عناصر غربگرا پاک نشد و باقیمانده عوامل رژیم و غربگرایان با شیطنتهای خاص خود به تلاش مذبوحانه برای بازگشت به فضای دوران قبل از انقلاب ادامه میدادند.
🔶عناصر وابسته در این دوره موزیانه به نام انقلابی شدن به تریبونی برای نهضت آزادی جبهه ملی، چریکهای فدایی خلق، سازمان منافقین و... تبدیل شده بودند؛ اما به سبب نداشتن حرکتی همسو و استراتژی واحد در تعامل با یکدیگر، از سوی یاران امام(ره) و انقلاب، خطری برای نظام نو پای اسلامی به
شمار نمیرفتند.
🖋حسن ابراهیم زاده
#شماره۸
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🖇 بازگشت مطبوعات طاغوتی (بخش اول) 🔷انقلاب اسلامی به حیات مطبوعات وابسته به رژیم پایان داد، هر چند ف
🖇 بازگشت مطبوعات طاغوتی (بخش دوم)
🔶 فرا رسیدن ایام انتخابات دوره ریاست جمهوری و آغاز تبلیغات انتخاباتی بنیصدر، انقلاب برای اولین بار شاهد شکلگیری جریانی بود که به نام انقلاب، اهداف سلطنتطلبان، ملیگراها و گروههای چپگرا را دنبال میکرد.
🔷 این جریان با محوریت شخص بنیصدر به بستری مناسب برای سازماندهی مجدد مطبوعات و جانگرفتن دوباره وابستگان به شرق و
غرب در روزنامهها و مجلات مبدل شد؛ از این رو با ظهور مطبوعات وابسته به بنیصدر، تحریریهها و به دنبال آن مطبوعات مخالف با اسلام و ضدانقلاب، جانی دوباره گرفتند و در ائتلافی همسو، مبانی اسلام و انقلاب را
مورد هجمه قرار دادند.
🖊حسن ابراهیم زاده
#شماره۹
#تاریخ
🆔 @farhang_puya
13.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | اینستاگرام چگونه با شنود مکالمات اکسپلور شما را جهتدهی میکند؟
#جاسوسی
#هوش_مصنوعی
🆔 @farhang_puya
💠 امیرالمؤمنین علیه السلام: حرف بزنید تا معرفی شوید؛ زیرا که شخصیت انسان زیر زبان او پنهان است.
📚 نهج البلاغه: حکمت ۳۸۴
#حدیث
🆔 @farhang_puya
📌 آسه برو، آسه بیا گربه شاخت نزنه! | ویژگی شهروندان دهکده جهانی
🔹 دهکده جهانی واقعیت پیدا خواهد کرد، چه بخواهیم و چه نخواهیم. این حقیقت، تنها ما را که شهروندان مطیعی برای این دهکده بزرگ نیستیم، مضطرب نمیدارد و بلکه غرب را هم چه بسا بیشتر از ما به اضطراب میاندازد. ما شهروندان مطیعی برای دهکده جهانی نیستیم؛ این سخن نیاز به کمی توضیح دارد.
🔸 شهروند مطیع کسی است که وجود فردیاش مستحیل در جامعهای است که پیرامون او وجود دارد. اعتراضی ندارد. استدلالهای رسمی را میپذیرد و در صدق گفتار سیاستمداران تردید روا نمیدارد. تا آنجا تسلیم قوانین محلی است که عدالت را نه قبله قانون، که تابع آن میبیند. به آنچه فرا میخوانندش روی میآورد و از آنچه باز میدارندش پرهیز میکند.
🔹 دروازههای گوش و چشم و عقلش برای پیامهای پروپاگاندا باز است و مثلاً در ایران خودمان وقتی میشنود که «بانک فلان بانک شماست»، باور میکند و پولش را در بانکی انبار میکند که جایزه بیشتری میدهد... و از این قبیل و خوب! دهکده جهانی هم برای آن که سر پا بماند به آنکه شهروندان مطیعی نیاز دارد که سرشان در آخور خودشان باشد.
📝 شهید آوینی
#جامعه
#شماره۸_۹
🆔 @farhang_puya
🔗 راه فراری نیست؛ باید بجنگی!
📌 باید از این اندیشه که حصارهایی بتوانند ما را از شر ماهوارهها محفوظ دارند بیرون شد و «خانه را در دامنه آتشفشان بنا کرد.» باید در روبه رو شدن با واقعیت به اندازه کافی جرات و شجاعت داشت. غرب چنین است که در عین ضعف، بیشتر از همیشه رجز میخواند تا خود را در پناه وهم حفظ
کند.
🖊 شهید آوینی
#جامعه
#شماره۸_۹
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | مسجد سنگر است
🖊 اگر میخواهید در اردوگاه بمانید و در این راه باقی باشید، مساجد را ترک نکنید!
🗣 شهید فؤاد علی شکر
#اخلاق
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
🖇 ضعف نظریه ماکیاولی
🔶 بر اساس نتیجهگرایی آنچه اهمیت دارد، دستیابی به هدفی است که فعال سیاسی در نظر دارد برای رسیدن به این هدف باید شیوههای مختلف حرکت و فعالیت مورد توجه قرار گیرد و در نهایت نوع حرکتی مورد تأیید قرار میگیرد که پایان آن دستیابی قطعی یا درحد قطع به نتیجه و هدف باشد.
⬅️ در نتیجهگرایی اگرچه کار همراه با تفکر است اما عامل محوری حرکت انسان غایتی بیرونی است.
🔷 نقص این مبنا آن است که دستیابی به هر هدفی را از طریق هر روشی مجاز میسازد، نتیجهگرایی در حوزه سیاست مبتنی بر آرای ماکیاولی است، هر چند مبانی آن از تفکر سکولار و نوع تلقی لذتجویانه انسان
مـدرن از دنيـا و جهـان مـادی سرچشـمه میگيرد.
🖋دکتر مهدی امیدی
#شماره۲۸
#علوم_انسانی
🆔 @farhang_puya
🖇 سکولارهای سنتی و افراد استحاله یافته | نخستین گروهِ اصلاحطلبان
🔹 این جریان در عرصه سیاست به دنبال نوعی جمهوریخواهی سکولار با آمیختهای از هویت ملی(ایرانی) بوده و میباشد؛ به عبارت دیگر در عرصۀ سیاست و اجتماع به زندگی معنوی نمیاندیشد و بین آسمان و زمین جدایی انداخته، خود را نیازمند برنامهای برای وحدت بین آن دو نمیبیند.
🔹 این جریان در تحلیل وضع موجود بر این باور است که جامعه اسلامی ایران به دلیل مواجه بودن با مشکلات عدیده اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و مدیریتی به طور طبیعی قبل از خرداد ۷۶ به سمت تولد یافتن جمهوری سکولار در حال حرکت بود؛ به همین دلیل در خرداد ۷۶ جو کاذبی به وجود آمد.
🔹 این جو کاذب نیروهای اصیل خواهانِ جمهوری سکولار را دچار ذوقزدگی کرد. بدین ترتیب آنها برای از دست ندادن فرصت، به اعتراف خودشان به این فکر افتادند که به سزارین این مولود اقدام کنند که البته میتوانست به طور طبیعی در آینده به دنیا بیاید.
🖊 سید عبدالمجید اشکوری
#شماره۳
#سیاست
🆔 @farhang_puya