eitaa logo
فرهنگی منطقه یک قم
2.4هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
656 ویدیو
33 فایل
🛠 ارتباط با حوزه معاونت فرهنگی: @Admin_farhangii1 تلفن: ۰۲۵۳۷۷۳۶۹۹۷
مشاهده در ایتا
دانلود
غدیر روز غربال امت بود، روزی که خدا دستی بالا برد تا دست خیلی‌ها رو‌ شود.
۲۳ خرداد، سالروز عملیات رمضان
۲۳تیرماه ۱۳۶۱ سالروز عملیات رمضان با رمز: بسم‌الله القاصم الجبارین یا صاحب الزمان(عج)
ein-khanvade-ayeneye-khodayiand.mp3
4.33M
این خانواده آینه‌های خدائی‌اند در انتهای جاده بی‌انتهایی‌اند خیل ملک مقابلشان سجده می‌کنند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خوشم گدایِ سامراییِ امام هادی‌ام✨ ولادت امام هادی علیه السلام مبارک🤍
علی، مقیاس و میزان است... (ع)
📢 برنامه‏ريزی‌ها در خصوص مبارزه با بدحجابی، اگر معطوف به فعاليت دشمن نباشد و به شناخت ميدان‏های جنگ با دشمن منتهی نشود، توفيق چندانی حاصل نخواهد شد. «مسئله پوشش يکی از لبه‏های تيز درگيری تمدن اسلام و تمدن غرب است. اگر اين دوران، دوران جنگ تمدن‏ها معرفي شد، منظور فقط جنگ نظامی نيست بلكه مهم‏ترين عرصۀ آن، جنگ فرهنگی است. يکی از مهم‏ترين ابعاد جنگ فرهنگی نيز مسئله پوشش و آرايش است. اگر برنامه‏ريزی‌ها در اين خصوص معطوف به گسترش فعاليت دشمن نباشد و به شناخت ميدان‏های جنگ با دشمن منتهی نشود، توفيق چندانی حاصل نخواهد شد. البته با اين بهانه كه مسئله لباس يک مقوله فرهنگی است نبايد مانع اقدامات اجتماعی شد؛ با اين وجود، اقدامات اجتماعی نيز بدون داشتن يک نقشۀ جامع فرهنگی، بی‌نتيجه يا کم‌اثر خواهد بود. بنابراين چنانكه گفته شد يكی از مهم‏ترين عواملي که به بدحجابی بدلباسی دامن می‌زند، امپراطوری استکبار جهانی و عامل ديگر، ادامه آن جريان در دنيای اسلام، به ويژه سکولاريست‏های ميانه‏رويی هستند که معتقد به يک مذهب حداقلی می‌باشند؛ جريانی که در نهايت به اباحه‏گری مطلق منجر می‌شود. متأسفانه اين جريان در رسانه‏های عمومي كشور از جمله رسانه‏های تصويری نفوذ کرده است. البته اقدامات فراوان و ارزشمندی که مديران و هنرمندان كشور برای اسلامی کردن رسانه و هنر انجام داده‏اند قابل قدردانی است اما ترديدی نيست كه يک جريان سکولاريسم پنهان در رسانه‏های كشور به‌ويژه در رسانه‏های تصويری در حال فعاليت است. به عبارت دیگر، غرض، ناديده گرفتن تلاش‏های مثبت و فراوان مسئولان و هنرمندان رسانه‌ها نيست. اما بی‌ترديد در مجموعه برنامه‏ريزان و تصميم‏سازان رسانه‌ها يک شبکۀ خودآگاه و ناخودآگاه سکولاريستی وجود دارد که برای گسترش بدحجابی، بدلباسی، تغيير فرهنگ عفاف و حجاب و تغيير فرهنگ رابطۀ زن و مرد برنامه‏ريزی می‌كند. امروز چه کسانی و با چه پوشش و حجابی در رسانه‏های نوشتاری و مجلات به عنوان الگو و قهرمان معرفي مي‏شوند؟ با اين اوصاف چگونه می‌توان به جوان گفت که مانند اين شخصيت باش ولی مانند او لباس نپوش و مانند او آرايش نکن! چرا به جوان گفته می‌شود که مدل پوشاک، مدل و مدل لباس تو نبايد مدل غربی باشد در حالی که در برنامه‌های ديگر، غربی‌ها مدام به‌عنوان افراد توسعه‌يافته و پيشرفته به او معرفی می‌شوند! اگر غربی‌ها پيشرفته هستند، پس لباس، پوشاک، روابط اقشار و روابط اجتماعی آنها هم خوب است!!‌». (۱۳‌۹۲)
📢 در حوزۀ پوشش و آرايش بايد يک اقدام به‌هم‌پيوسته و هماهنگ درون دنيای اسلام عليه جريان سکولاريسم و امپراطوری مادی غرب اتفاق بيفتد. يکی از اين اقدامات بايد عليه هنر و رسانۀ مادی شكل گيرد. «زن در هيچ دوره‏ای از ادوار تاريخ، حتی در دوره برده‏داری، به‌اندازه‏ای که امروز در غرب تحقير می‌شود و مورد خيانت قرار می‌گيرد، تحقير نشده است. غرب در يک برده‏داری پنهان و پيچيده که به شكل يک طلسم و جبر اجتماعی درآمده است با عنوان ارائه خدمات و توليد خدمت اجتماعی و با مجوز رسمی، بانوان را وارد ميدان فحشا می‌كند. زنان اروپايی تحت عنوان توسعه صنعت توريسم در بسياری از کشورهای اروپايی ابزار گسترش سرمايه‏داری شده‌اند و همۀ هويتشان در جهت گسترش سرمايه‏داری هزينه می‌شود. اين اتفاقی است كه در دوره برده‏داری هم نيفتاده است. غرب با وجود اين رسوايی، مدعی آزادی و حقوق بشر و حقوق زنان است! الگوی پيشنهادی سکولاريست‏های دنيای اسلام نيز برای زنان مسلمان، الگوی غربی است. بنابراين، مهم‏ترين منکر، امپراطوری غرب و دستگاه نظام استکباری است؛ لذا بايد با ضدارزش‏هایی که آنها ارزش می‌دانند مبارزه کرد تا امکان اقامۀ اخلاق اسلامی و مناسبات روابط اسلامی برقرار شود. وقتی غرب، محک و ميزان يک جوان را خراب می‌كند، جوان خوبی را بدی و بدی را خوبی می‌بيند. در اين صورت چگونه می‌توان خوبی را برای اين جوان تحليل كرد. به همين دليل ابتدا بايد نظامی را که اقامۀ منکر می‌کند و ميزان تشخيص را به هم می‌ريزد، از بين برد تا امکان اقامۀ پوشش اسلامی و عفاف فراهم شود. البته مقصود اين نيست که برنامه‏ريزی‌ها تا آنجا به هم پيوسته شود که امکان اقدام سلب گردد. در حوزۀ پوشش و آرايش بايد يک اقدام به هم پيوسته و هماهنگ درون دنيای اسلام عليه جريان سکولاريسم و امپراطوری مادی غرب اتفاق بيفتد. يکی از اين اقدامات بايد عليه هنر و رسانۀ مادی شكل گيرد. مسئولان رسانۀ ملی بايد مواظب نفوذ جريان سکولاريسم در رسانه باشند. بنابراين لازم است در کشور يک اتاق فکر در چنين مقياسی تشكيل شود تا درباره مسئله پوشش و آرايش در سطح اقدامات خرد تا کلان و توسعه و با نگاه به آيندۀ جهان برنامه‏ريزی كند. اگر در مبارزه با اين پديده‏ها، جريان سکولاريسم درون دنيای اسلام كه منكر را اقامه و اشاعه می‌كند رها شود و فقط با كساني كه در سطح خرد به منكر عمل می‌کنند برخورد شود، نه تنها توفيق چندانی از اين مبارزه حاصل نخواهد شد بلکه اين اقدامات به يک بحران اجتماعی تبديل می‌گردد. اگر غرب و تماميت تمدن غرب به عنوان يک تمدن ضد بشری معرفی نگردد، بی‌ترديد تناسبات انسانی آن در جامعه اسلامی رشد خواهد کرد؛ برای مثال در مبارزه با مواد مخدر، برخورد با خرده‌پاهايی که مصرف‌کننده هستند به‌تنهایی بی‌فايده است؛ در حقيقت بايد با كسانی که مواد مخدر را توليد و توزيع می‌کنند و يا با كسانی که فرهنگ تخدير و مواد مخدر را در جهان اشاعه می‌دهند، مبارزه كرد. كساني كه دنيا را مادي تعريف می‌کنند و فرهنگ مصرف را اشاعه می‌دهند، اقامه‌کنندۀ مواد مخدر و روان‌گردان‌ها هستند؛ بنابراين در مبارزه با منكر نبايد كسانی را كه اقامه و اشاعه منكر می‌كنند رها كرد و تنها با عاملان خُرد برخورد كرد. اين شيوۀ صحيحی برای مبارزه نيست. هرچند که امر به معروف زبانی و اقدامات جزئی هم ضروری و لازم هستند اما بی‌ترديد بايد اقدامات هماهنگ در مقياس صحنۀ جنگ دشمن طراحی كرد و با هماهنگی در اين اقدامات به نتيجۀ مطلوب رسيد.» (۱۳‌۹۲)
📢 نمی‌شود جوان را از سرِ صبح تا بعد از ظهر در مقابل علم و عقلانیت غربی تحقیرش بکنم، بعد با یک درس اخلاق، توقع داشته باشم مثل غربی‌ها لباس نپوشد! چرا نپوشد؟ به چه دلیل، شیوۀ آرایش غربی بد باشد؟ مگر همان دانش و عقلانیت نیست که این سبک زندگی غربی و این نوع پوشش را ایجاد کرده است؟ 💠 آیت‌الله میرباقری: «نکته‌ای را سال‌ها قبل در جلساتی با حضور دبیران عرض کردم؛ جلسه‌ای بود راجع به اینکه برای اخلاق جوان‌ها چه کار کنیم؟ ناچار شدم عرض کنم که: شما از اول صبح تا بعد از ظهر که سر کلاس هستید، دانشجوهایتان را در مقابل غرب تحقیر می‌کنید، هر معادلۀ علمی که می‌گویید با زبان غرب می‌گویید؛ یعنی گاهی زبانتان زبانِ فارسی نیست و اصطلاحاتتان اصطلاحاتِ غربی است. نام دانشمندان غربی را هم تجلیل می‌کنید و بالاسر آن می‌گذارید! بعد به چه جرأتی به جوان می‌گویید موهایت را مثل آنها نزن و مدل لباست مثل او نباشد و سبک پوشاکت را عوض بکن؟! او سبک آرایشش را چرا عوض بکند؟! مگر همان دانش و عقلانیت نیست که این سبک زندگی غربی را ایجاد کرده است؟! چرا من جوان را از سر صبح تا بعد از ظهر در مقابل غرب تحقیرش بکنم، بعد با یک درس اخلاق، توقع داشته باشم مثل غربی‌ها لباس نپوشد! چرا نپوشد؟ به چه دلیل، شیوۀ آرایشش بد باشد؟ اگر بنیانِ تمدن جدید بر اومانیزم است چرا وقتی به سبک زندگی و به شیوۀ آرایش که می‌رسد پوچی و نیهیلیزم و فوکولیزم را شما بد می‌دانید؟ چرا بد می‌دانید؟ چرا وقتی به شیوۀ آرایش که می‌رسد، می‌گوئید بد است؟ (معنای این شیوه‌های جدید آرایش این است که زیبایی اصلاً هیچ معنای مطلقی ندارد. دیده‌اید: هر روز، یک قیافه‌های عجیب‌وغریبی درست می‌کنند که انسان وقتی نگاهش می‌افتد متنفر می‌شود. اما بعد از یک‌مدتی، در خیابان جوان‌های زبادی همان قیافه را به خودشان می‌گیرند!) به جوان می‌گویم آقا در سبک پوشاکت از او تبعیت نکن! چرا تبعیت نکند؟ چرا الگوی خوراکش را از آنها برداشت نکند؟ چرا فست‌فودها شلوغ نشود؟ اگر واقعاً دانشگاه‌های ما، همۀ دانشش وارداتی است و همۀ عقلانیتی که آنها آوردند عقلانیت حقی است و دانش است و علم است و محترم است و مبارک است، چرا این سبک زندگی مبارک نباشد؟ چرا مدل شهرسازی‌شان و مدل معماری‌شان، بد باشد؟ چرا سبک خوراک و پوشاکشان بد باشد؟ چه کسی مأموریت دارد که نسل جوان را با این نقطه‌ضعف‌های تمدنی آشنا کند و از منحل شدن در این تمدن باز بدارد؟ جز شما اساتید چه کسی هست؟ و جز با اینکه نسبت به این تمدن، واقعاً افشاگری کنید و این تمدن را عریان نشان بدهید و نشان بدهید که این تمدن، یک مجموعۀ به‌هم‌پیوسته است و به‌راحتی نمی‌شود خوب و بدش کرد و بلکه باید استحاله‌اش کرد. من نمی‌خواهم بگویم صددرصد فاسد است و نقاط مثبت در آن وجود ندارد و نمی‌شود استفاده کرد، اما می‌گویم جهتِ حاکم بر او، جهت حقّی نیست. و الاّ در کاخ فرعون هم، موسی کلیم رشد می‌کند؛ یا آسیه همسر فرعون و مؤمن آل فرعون در کاخ فرعون هست. بنابراین نمی‌خواهیم بگوییم که در تمدن غرب اصلاً عنصر خوب پیدا نمی‌شود. ولی ببینید این جریان، یک جریان به هم پیوسته است. نمی‌شود به‌راحتی غربِ خوب و بد کرد. نمی‌شود به‌راحتی ژاپن را اسلامی درست کرد. ژاپن ایدئولوژی خودش را با خودش به‌همراه دارد و اثر می‌گذارد. این غربِِ به هم پیوسته، لایه‌هایی دارد. ظاهرش محصولاتِ مدرن است. ظاهرش نظم خیابانی و کارخانه و شهر و فست‌فود و ماشین بنز است. این ظاهر آن است. باطنش عقلانیت است و سرّش ایدئولوژی غرب است. این مجموعه را شما باید به نسل جوان معرفی بکنید و به‌خصوص این کار را به‌شکل عالمانه و تخصصی در حوزۀ دانشی خودتان انجام بدهید. یعنی نشان بدهید که این دانش با فلسفه‌اش با ایدئولوژی‌اش یک پیوستارِ به هم پیوسته‌اند. نمی‌شود بگویید من دانش اقتصاد غربی را قبول می‌کنم، ولی ایدئولوژی غرب را قبول ندارم، نمی‌شود. نمی‌شود بگویید من علوم انسانی آن را لااقل، قبول می‌کنم ولی ایدئولوژی‌اش را قبول نمی‌کنم! اصلاً ایدئولوژیِ تجسّد‌یافته در حوزۀ عقلانیت، تبدیل به دانش می‌شود و ایدئولوژیِ تجسد‌یافته در حوزۀ عینیت تبدیل به مظاهر تمدنی می‌شود. شهر و جاده و خیابان و کارخانه و برق و همۀ اینها تجسّد آن می‌شود. ایدئولوژی در عقلانیت تجسد می‌یابد. ساختارها و علوم و فناوری‌ها و رسانه‌های غربی، فرهنگ غربی را به همراه خود می‌آورد. البته این تمدن را نمی‌شود کنار گذاشت؛ باید به قله‌های علمِ مدرن دست یافت و حتی مرزشکنی کرد. مقدمهٔ عبور از تمدن غربی و منحل کردن آن در تمدن اسلامی، تسلّطِ به قله‌های علمی موجود و استحاله آن در جهاز هاضمه تمدن اسلامی است، اما این «تسلّط» به‌معنای «مسخّر شُدن» نیست.» (۱۳۹۰)
﷽ ۲ روز تا : قال الامام الباقر (علیه‌السلام): بني الاسلام علي خمس: الصلوة والزكوة والصوم والحج والولاية ولم يناد بشي ء ما نودي بالولاية يوم الغدير. اسلام بر پنج پايه استوار شده است: نماز، زكات، روزه، حج و ولايت و به هيچ چيز به اندازه آنچه در روز غدير به ولايت تاكيد شده، ندا نشده است. 💠كافي ۲، ۲۱، ح ۸💠
ای علی! چه بگویم... که ممکن است مرا به شرک متهم کنند چرا که اگر پرستش غیر خدا مجاز بود... بی شک، تو را می‌پرستیدم تو تجلی خدا و خلیفه خدا در زمین هستی و تو خدا نیستی ولی وجود تو را جز خدا پر نکرده است. «شهید مصطفی چمران»
مَثَل علی(ع) در میان ما مَثَل چراغی است در ظلمت هر که او را یافت روشنی خواهد گرفت. این اوست که حقیقت ثابت است و ثبات ما به استواری اوست. شهید سیدمرتضی آوینی
غدیر، شناسنامه ما شیعیان است.
هزاران جان گرامی فدایِ نامِ «علی»
هدایت شده از فصل فاصله
تنهایی علی ع جامعه‌ای که علی و آرمان‌های بلندش را که به‌وسعت هستی بود، درک نمی‌کرد، نمی‌توانست بر بیعت غدیر پایبند بماند. این بود که حتّی عدالت او را نیز برنتابیدند و در برابرش ایستادند و بعد از کشتنش به دست‌بوس و پابوس ستم‌بارگانی رفتند که در افق ادراک آنان حکومت می‌کردند! هزاربار برای تو شاخ‌وشانه کشیدند هزار خطّ و نشانه به هر بهانه کشیدند مگر نگین عدالت پس از تو نقش نبندد چه نقشه‌ها که ستم‌خواهگان شبانه کشیدند تو برق عاطفه بودی به دیدگان یتیمان ولی به‌یاوه تو را نقش تازیانه کشیدند در آن زمان که تو بودی چه ظلم‌ها به تو کردند ولی پس از تو چه خواری که از زمانه کشیدند به دست‌بوس ستم‌بارگان شدند همان‌ها که پا ز عدل تو آن‌گونه ابلهانه کشیدند شهامتی که نمی‌خواست آن درشت‌سخن‌ها که پیش روی تو آزاد در میانه کشیدند پس از تو نم‌نمک آن زخم‌ها به چرک نشستند پس از تو کم‌کمک آن شعله‌ها زبانه کشیدند چه جمع اندک و غمدیده‌ای در آن شب تیره به کوفه پیکر پاک تو را به شانه کشیدند .... رهی دراز نداری، به او نیاز نداری علی امام کسانی‌ست که پر ز لانه کشیدند همان‌کسان که دل از دام دام‌ودانه بریدند همان‌کسان که شررها در آشیانه کشیدند @faslefaaseleh
﷽ ۱ روز تا قال رسول الله صل الله علیه و آله: یا معشر المسلمین لیبلغ الشاهد الغائب، اوصی من آمن بی و صدقنی بولایة علی، الا ان ولایة علی ولایتی و ولایتی ولایة ربی، عهدا عهده الی ربی و امرنی ان ابلغکموه. ای مسلمانان! حاضران به غایبان برسانند: کسی را که به من ایمان آورده و مرا تصدیق کرده است، به ولایت علی سفارش می کنم، آگاه باشید ولایت علی، ولایت من است و ولایت من، ولایت خدای من است. این عهد و پیمانی بود از طرف پروردگارم که فرمانم داد تا به شما برسانم. 💠 بحارالانوار 37: 141، ح 35💠
همه در پناه مولاییم...