eitaa logo
معاونت فرهنگی مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو
343 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
704 ویدیو
110 فایل
آدرس کانال https://eitaa.com/joinchat/3472293967Cc8ef63423f @farhangiabbasgholikhan سایت مدرسه علمیه عباسقلی خان magk.ir اینستاگرام http://www.instagram.com/abasgholikhan1 ارتباط با ادمین @Bagher_14
مشاهده در ایتا
دانلود
صبــح یعنی لب هر پنجره‌ی رو به زمـان تــو بتابی و به من خنده تعارف بکنی...
🌿شھیدۍ که از بـےڪسے براۍ آب نامه مےنوشت. ⚘؛ در خانواده‌ای مستضعف در زنجان متولد شد. یوسف در شش ماهگی پدر خود را از دست داد. در سن شش سالگی مادر یوسف در اثر حادثه‌ای از دنیا رفت و یوسف و برادرش را با همه دردها و رنج‌هایشان تنها گذاشت. بعد همراه برادرش به تهران رفت. با پیروزی انقلاب و سپری شدن دوران ستمشاهی، یوسف نیز همراه دیگر فرزندان مستضعف امام پا به عرصه انقلاب گذاشت. در همین سال‌ها برادر یوسف در حادثه‌ای درگذشت. ⚘همرزم یوسف می‌گوید: هر روز می‌دیدم یوسف گوشه‌ای نشسته و نامه می‌نویسد. با خودم می‌گفتم یوسف که کسی را ندارد، برای چه کسی نامه می‌نویسد؟ آن هم هر روز... ⚘یک روز گفتم یوسف نامه‌ات را پست نمی‌کنی؟دست مرا گرفت و قدم زنان کنار ساحل اروند برد. نامه را از جیبش در آورد، داخل آب ریخت. چشمانش پر از اشک شد و آرام گفت: من برای آب نامه می‌نویسم. کسی را ندارم که!!! ⚘او سرانجام در عملیات ۵، در به شهادت رسید. چند دقیقه قبل از عملیات، یکی از همرزمان خبرنگارش از او پرسیده بود: آقا یوسف! غواص یعنی چی؟ او پاسخ داده بود: غواص یعنی مرغابی امام زمان(؏ـج‌)💚.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 | روز امام رضا علیه‌السلام 🔰امام رضا علیه‌السلام: ▫️از دعا کردن خسته نشوید که دعا نزد خدا جایگاه والایی دارد.
🔰 🇮🇷به مناسبت ۶ بهمن، سالروز شهادت ، قائم مقام لشکر ۳۱ عاشورا(۱۳۶۲ه.ش) بخشی از وصیت شهید حمید باکری خطاب به فرزندانش. ⚘- از راحت طلبی و به دست آوردن روزی به طور ساده دوری نمائید و دائم باید فردی پرتلاش و خستگی ناپذیر باشید؛ ⚘- یقین بدانید تنها اعمال شما که مورد رضایت خداوند متعال قرار خواهد گرفت اعمالی است که تحت ولایت الهی و رسول(ص) و امامش باشد در هر زمان و در هر وقت همت به اعمالی بگمارید که مورد تأیید رهبری و امامت باشد؛ ⚘- به کسب علم و آگاهی و شناخت در تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی اهمیت زیادی قائل باشید؛ ⚘- قدر انقلاب اسلامی را بدانید و مدام در جهت تحکیم مبانی جمهوری اسلامی کوشا باشید و زندگی خود را صرف تحکیم پایه های آن قرار دهید؛ ⚘- در جماعات و مراسم بخصوص نماز جمعه، دعای کمیل و . . . و در مجالس بزرگداشت شهدا مرتب شرکت نمائید؛ ⚘- رساله حضرت امام را دقیق خوانده و مو به مو اجرا نمائید ⚘- حرمت مادرتان را نگهدارید و قدرش را بدانید و احترام به مادرتان را به عنوان تکلیف دانسته و خود را عصای دست او قلمداد نمائید ⚘- برحذر باشید از وسوسه های نفس و مدام به یاد خدا باشید تا از شر نفس و شیطان در امان باشید. ... وصیت شهید به فاطمه(همسر شهید) بخشی از ⚘- درآمد یا پولی نداشته و ندارم که مهریه ات را بدهم انشاءالله که حلال خواهید کرد ⚘- انشاءالله که شما و عموم فامیل در یادبود من با یاد شهدای کربلا و امام حسین(ع) گریه و عزاداری نمائید و مرتب به یاد بیاورید که هستی دهنده اوست و باید شکر به مصلحت الهی گفت ⚘- متأسفانه به علت نبودن وقت نتوانستم وصیتم را تمام نمایم از عموم آشنایان و فامیل حلالیت می خواهم . انشاءالله همه خدمتگذار اسلام خواهند بود. ... _________________ : ❇سال های بعد از جنگ شهید حمید باکری، جانشین لشکر ۳۱ عاشورا، دارای بصیرت منحصر به فرد و خاصی بود. نمونه ای از این بصیرت، ترسیم سال های بعد از جنگ می باشد که او به گونه ای جالب، آن را عنوان نموده است: 📖«دعا کنید که خداوند شهادت را نصیب شما کند، در غیر این صورت، زمانی فرا می رسد که جنگ تمام می شود و رزمندگان امروز سه دسته می شوند: دسته ای به مخالفت با گذشته خود برمی خیزند و از گذشته خود پشیمان می شوند. دسته ای راه بی تفاوتی را بر می گزینند و در زندگی مادی غرق می شوند و همه چیز را فراموش می کنند. دسته سوم به گذشته خود وفادار می مانند و احساس مسئولیت می کنند که از شدت مصائب و غصه ها دق خواهند کرد. پس از خدا بخواهید که با وصال شهادت از عواقب زندگی پس از جنگ در امان باشید، چون عاقبت دو دسته اول ختم به خیر نخواهند شد و جزءِ دسته سوم ماندن، بسیار سخت و دشوار خواهد بود.» ❇آدم عاقل به حمید التماس می کردم که مرا هم با ماشین اداری ببرد به جایی که محل کار هردویمان بود. من توی بسیج بودم. خانه ما جایی بود که باید ۲۰ دقیقه پیاده می رفتیم تا به جاده برسیم. حمید فقط مرا تا ایستگاه می رساند و خیلی جدی می گفت: «پیاده شو فاطمه! با ماشین راه بیا!» می گفتم: «من که از بسیج حقوق نمی گیرم، فکر کن روزی یک تومن به من حقوق می دی. این یک تومن رو بذار به حساب کرایه ماشین.» می گفت: «ما نباید باعث بشیم مردم به غیبت و تهمت بیفتند. آدم عاقل هیچ وقت اجازه نمی ده کسی به او تهمت بزنه. ما هم ناسلامتی آدم عاقلیم دیگه، نیستیم؟» همسر شهید 💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🔷معشوقِ ناز کِش لَو عَلِمَ المُدبِرونَ کَیفَ اشتیاقی بِهِم لَماتوا شَوقاً ... روآر سوی ما که به سوی تو رو کنیم و ز غیر ما به سوی تو رو آورد بلا. (ره) ارتباط با ادمین @mohammadshenavaei 🆔@farhangiabbasgholikhan
1_917056964.mp3
1.39M
اذان شهید باکری.. به افق دلهای بیقرار دلتون شکست التماس دعا🤲🤲🌾🌾 حی علی الصلاه التماس دعا🌹
✅ آسیب های جبهه انقلاب در «جهاد تبیین» چیست؟ 🔻رهبر انقلاب برای چندمین بار از «جهاد تبیین» سخن گفتند و در دعای معنادار خود در دیدار با مداحان اهل بیت(ع) از جهاد تبیین به عنوان «جهاد عظیم روزگار ما» نام بردند. 🔹برخی از عادات و راهبردهای بخش‌های از جبهه انقلاب در تبیین در مسیر غلطی است و علی‌رغم نیاز به اصلاح بر همان منوال غلط در حال طی‌شدن است. 🔸آنچیزی که جبهه انقلاب را نیز در حوزه تبیین با ضعف و ناکارآمدی‌های روبه رو کرده دقیقا در بخشی از عادات و راهبردهای غلط جبهه انقلاب است. 💢بخشی از این عادات غلط به شرح ذیل است: 1⃣ عموما فعالین جبهه انقلاب در فضای مجازی و رسانه ای اهل نقد کردن و انتقاد کردن هستند تا تبیین و روشنگری. 2⃣ اصرار و تکرار بیان دستاوردهای انقلاب و موفقیت‌ها و داشته‌ها در تبلیغ ما جایگاه پررنگی ندارد و بدتر نیز اینکه برخی از فعالین نیز مدت‌هاست این امر مهم را کنار گذاشته‌اند. 3⃣ خیلی از ما دستاوردها و داشته‌های انقلاب را به تعدادی موشک یا مباحث نظامی محدود کردیم در حالیکه هزاران موفقیت علمی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی در طول چهار دهه انقلاب اتفاق افتاده که جایی در سوژه‌های تبیینی روزمره ما ندارند. 4⃣ نگاه عمومی و سطحی به تبیین داریم در حالیکه نیازمند نگاه تخصصی و اطلاعات تخصصی هم هستیم. 5⃣ تبیین برخی موضوعات مهم انقلاب و اسلام را با ادبیات خشک، طعنه، تحقیر، دو قطبی سازی، سیاست زدگی، عیب جویی و... آلوده کرده‌ایم و اثربخشی تبیین را پایین آورده ایم. 6⃣ گروه‌های هدف تبیین را محدود کرده‌ایم و بسیاری اوقات فقط برای جریان خودمان تبیین می کنیم و اقشار و طبقات دیگر اجتماعی را فراموش می‌کنیم. 7⃣تبیین ما گاهی نسب درستی با نیاز و سوالات جامعه ندارد و میزان تمرکز برای تبیین در موضوعات مهم در یک سطح نیست. در برخی موضوعات تببین آنقدر بد تکرار شده که ضدتبیین شده و در برخی موضوعات آنقدر تبیین کم بوده که اساسا شبهه جای حق را گرفته است. 8⃣ در تبیین هم گذشته (دوران پهلوی و تاریخ معاصر) را که تاریک است و هم آینده انقلاب را که روشن است، فراموش می کنیم. 9⃣در تبیین گاهی یادمان می‌رود که بسیاری از پرسش های جامعه دشمنانه یا سیاسی نیست بلکه حق است! 🔟تبیین وظیفه همه است و همه وظیفه تولید محتوای خوب را داریم و نه صرفا بازنشر محتواها را؛ امروز در جبهه انقلاب یک اقلیت تولیده کننده شده اند و یک اکثریت بازنشر کننده، باید تولید محتوای خوب را همگانی کرد. و تولید خوب هم فقط کلیپ و سخنرانی نیست بلکه گاهی یک اقدام اجتماعی و یک سخن گفتن خوب هست. 1⃣1⃣بدترین تبیین آن است که نقشه دشمن را ندانیم و در ظاهر در حال تبیین باشیم ولی در باطن در حال تکمیل پازل دشمن. برای این موضوع یک شاخص مهم این است که کار تبیین باید در مقابل دشمن و هدف او باشد. 📌خلاصه آنکه جهاد تبیین؛ روشن کردن واقعیات امروز اسلام و انقلاب در این روزهای محاصره رسانه‌ای است. ای کاش فعالان جبهه انقلاب وقتی که برای انتقاد کردن می‌گذارند را برای جهاد تبیین بذارند.
⁉️ چرا برای ما اهمیتی ندارد؟! یا برای جهاد تبیین چه چیزهایی نباید داشت 1⃣ بی‌مسئله‌گی مسئله نداشتن بزرگترین علت بی‌کُنشی ما در برابر ظلم هایی است که به می شود. در جهاد تبیین باید نقطه درگیری را فهمید، را شناخت و در موقعیتش قرار گرفت و این همه با مسئله‌مندی به دست می آید. بی مسئله گی نسبت به موقعیت خاص جمهوری اسلامی و چالش هایی که با آن در مسیر تمدنی اش مواجه است، امکان و دفاع را سلب می کند. 2⃣ بی مهارتی جهاد تبیین نیازمند مهارت‌هایی است، از قدرت گرفته تا هنر . اما ما فنون و مهارت های لازم برای تبیین را نداریم و تبیین را به بازنشر یک مطلب یا انتشار حرف های شعاری تقلیل می دهیم. حال آنکه امام جهاد تبیین یکی از مهارت های لازم برای تبیین را برگرفته از سیره سلام الله علیها، بزرگترین مجاهد تبیین، غلبه دادن روایت جبهه حق دانسته و می گوید: «این بزرگوار جهاد تبیین را، جهاد روایت را راه انداخت؛ نگذاشت و فرصت نداد که روایت دشمن از حادثه غلبه پیدا کند؛ کاری کرد که روایت او بر افکار عمومی غلبه پیدا کند. حالا تا امروز روایت زینب کبریٰ (سلام الله علیها) از حادثه‌ی عاشورا در تاریخ مانده». 3⃣ بی جبهه‌ای ما جمع نمی شویم، جبهه نمی شویم. جبهه شدن دو لازمه دارد، قوی، منسجم. ما در هر دو لنگ می زنیم. ارتباطات مان روز به روز در حال ضعیف شدن و سست شدن است و تشکیلات مان روز به روز از هم پاشیده تر. اینجاست که معلوم می شود چرا امامِ جهادِ تبیین را به عنوان محل جهاد تبیین، تعیین کرد. هیئت بیشترین ارتباطات را فراهم می کند و منجسم ترین تشکیلات را شامل است. 4⃣ بی تولیدی مدتهاست که خیلی زده شده ایم چه در امور مادی چه در امور معنوی. با خود لوازمی دارد که باعث پویایی بیشتر آدمی می شود: منطق، متانت، عقلانیت. لازمه جهاد تبیین این است که هر کسی با زبان خودش و با توان خودش مسئله را بشناسد و برای آن حرف تولید کند، کار هنری بسازد، گفتگو کند و پیش برود. تولید فرهنگی و هنری راه حل غلبه دادن روایت در دنیای پیچیده امروز است. 5⃣ بی افقی برای ما مبهم است و نمی دانیم از آن چه می خواهیم. دلیلش هم این است که نمی دانیم از خودمان چه می خواهیم. کسی که برای پیمودن و برای رسیدن داشته باشد، نسبتش را با مسائل تعیین کرده و به می پردازد. در بی افقی ما همین بس که آرزوی شهادت می کنیم اما در جهاد تبیین سرباز پیاده هم نیستیم. محمدحسین جمال زاده عضو جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی
•🔴شاخصه‌های جهاد تبیین🔴• 🔻در پی بیانات مهم رهبر حکیم انقلاب پیرامون جهاد تبیین، نشست تحلیلی با موضوع «شاخصه‌های جهاد تبیین» در مدرسه علمیه عباس‌قلی خان برگزار گردید. 🔻در این مراسم حجت‌الاسلام بابائی مدیر مدرسه پیرامون اهمیت جهاد تبیین در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب سخن گفت. ایشان اهمیت جهاد تبیین در کلام رهبر انقلاب را ناظر به پرتکرار بودن آن ارزیابی نمود و گفت: رهبر فرزانه انقلاب در دیدارهای خصوصی و عمومی به‌ویژه در دیدارهای اخیرشان با پرستاران و دانشجویان و مداحان به بیان اهمیت جهاد تبیین و ضرورت آن در جامعه پرداختند. 🔻حجت‌الاسلام بابایی در ادامه به آسیب‌های جبهه انقلاب در جهاد تبیین پرداخت و به موارد زیر اشاره نمود: ✅فعالین جبهه انقلاب در فضای مجازی اهل انتقاد هستند نه تبیین؛ ✅بیان دستاوردهای انقلاب در تبلیغ ما پررنگ نیست ؛ ✅بیان دستاوردها محدود به مسائل نظامی است؛ ✅تبیین ما تخصصی نیست ؛ ✅تبیین با ادبیات مناسب صورت نمی‌گیرد؛ ✅گروه‌های مخاطب ما محدود هستند؛ ✅مقایسه بین دوران پهلوی و تاریخ معاصر به‌درستی صورت نمی‌گیرد. 🔻ایشان در ادامه به این سوال پاسخ داد که چرا جهاد تبیین برای ما اهمیتی ندارد؟ در پاسخ به این سوال پنج پاسخ مهم مطرح گردید: ✅بی‌مسئله گی: فعالیت‌های ما ناظر به مسائل به‌ویژه مساله‌ی جمهوری اسلامی نیست. ✅بی‌مهارتی: تبیین نیاز به مهارت دارد. ✅بی جبهه‌ای: ما عادت و اعتقاد به کار تشکیلاتی و جبهه‌ای نداریم. ✅بی تولیدی: ما معمولا مصرف‌کننده‌ایم و از لذت کارتولیدی بی‌بهره‌ایم. ✅بی افقی: ما افقی برای فعالیت‌های فردی و اجتماعی خود قائل نیستیم. در بی افقی ما همین بس که آرزوی شهادت می کنیم، اما در جهاد تبیین سرباز پیاده هم نیستیم! 👈  👈  👈  👈  🔸 چهارشنبه ۶ بهمن ماه ۱۴۰۰🔸 【کانال رسمی مدرسه علمیه عباسقلی خان】:                                             →@abasgholikhan_ir
🗓 |‌‌ ‌پنج‌شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰
⚘﷽⚘ 🌸هر صبـح با نگاه تو همه ی خوبـی‌ها در مـا طلـوع می‌ڪند نگاهت را از ما دریــغ مڪـُن🕊 🕊🌷🕊🌷🕊🌷🕊🌷🕊
کارتان را برای خدا نکنید برای خدا کار کنید تفاوتش فقط همین اندازه است که حسین (علیه السلام)در کربلا باشد و من در حال کسب علم برای رضای خدا.
🔴امام خامنه ای(مدظله العالی) : ♦️در مواجه با دشمن دو جور انسان داریم: یک عده هستند که وقتی هیمنه‌ی را می‌بینند، قدرت نظامی او را می‌بینند، قدرت دیپلماسی او را می‌بینند، قدرت تبلیغاتی او را می‌بینند، پول فراوان او را می‌بینند، مرعوب میشوند؛ . ♦️میگویند ما که نمیتوانیم کاری بکنیم، چرا بیخودی نیروهایمان را هدر بدهیم؟اینجور افراد الان هستند، در زمان انقلاب ما هم بودند. ما مواجه بودیم با افرادی از این قبیل که میگفتند :آقا بیخود چرا خودتان را زحمت میدهید؛ به یک حداقلی قانع شوید و قضیه را تمام کنید. یک عده اینجور بودند. ♦️یک عده‌ی دیگر هستند که نه، قدرت دشمن را با قدرت خدای متعال مقایسه میکنند،عظمت دشمن را در مقابل عظمت پروردگار قرار میدهند؛ آن وقت می‌بینند که اینها حقیر محضند، اینها چیزی نیستند. ♦️وعده‌ی الهی را هم راست میشمرند، حسن ظن به وعده‌ی الهی دارند؛ این مهم است. خدای متعال به ما وعده کرده است: «و لینصرنّ اللَّه من ینصره انّ اللَّه لقویّ عزیز»؛این وعده‌ی قطعی است، وعده‌ی مؤکد است. ♦️اگر چنانچه ما به وعده‌ی الهی حسن‌ظن داشته باشیم، یک جور عمل میکنیم،اگر به وعده‌ی الهی سوءظن داشته باشیم، جور دیگری عمل میکنیم. ♦️خدای متعال افرادی را که سوءظن دارند، مشخص کرده است:«و یعذّب المنافقین و المنافقات و المشرکین و المشرکات الظّانّین باللَّه ظنّ السّوء علیهم دائرة السّوء و غضب اللَّه علیهم و لعنهم و اعدّ لهم جهنّم و سائت مصیرا»؛ ♦️این «الظّانّین باللَّه ظنّ السّوء» امروز هم هستند. چند آیه بعد میگوید: «بل ظننتم ان لن ینقلب الرّسول و المؤمنون الی اهلیهم ابدا و زیّن ذلک فی قلوبکم و ظننتم ظنّ السّوء و کنتم قوما بورا». ♦️سوءظن به خدا موجب میشود که انسان بنشیند و از حرکت و از کار و تلاش باز بماند. اگر حسن‌ظن به خدا داشتیم، آن وقت میتوانیم پیش برویم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴پاسخ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در خصوص مذاکره با آمریکا... ♦️بعضی می‌گویند رهبری هم مثل امام جام زهر را بنوشد! این جام زهر آن جام زهر نیست این جام؛ جان ایران را می‌گیرد
💠 تبیین‌ نظریه‌ 🔻 : اگر مرکزیت امام نبود هیچکدام از این اثرات انقلاب نبود؛ همه این تلاشها شکست میخورد و همه این انسانها از نفس میافتادند. آن کسیکه از نفس نمیافتاد، او بود و دیگران هم به نیروی او قوّت و نیرو میگرفتند. بعد هم هدایت حقیقی یک حرکت انقلابی و یک نهضت بزرگ در طول مدت ۱۴سال و عبور دادن آن از آن همه عقبات گوناگون توسط آن بزرگوار بود. طوری شد که افکار غیراسلامی و ضدّ اسلامی به انزوا گراییدند و به حاشیه رانده شدند؛ روزبه‌روز فکر اسلامی و این تفکّر منطقی و مستحکم و قوی، غلبه خود را بر افکار دیگر ثابت و آشکار کرد. در همه قضایای مهم، حضور امام محسوس بود. در سال ۱۳۴۷، امام در نجف - مرکز فقاهت - فکر «ولایت فقیه» را با اتّکاء به مایه‌های محکم فقهی از آب درآورد. البته «ولایت فقیه» جزو مسلّمات فقه شیعه است. این که حالا بعضی نیمه‌سوادها میگویند امام «ولایت فقیه» را ابتکار کرد و دیگر علما آن را قبول نداشتند، ناشی از بی‌اطّلاعی است. کسیکه با کلمات فقها آشناست، میداند که مسأله «ولایت فقیه» جزو مسائل روشن و واضح در فقه شیعه است. کاری که امام کرد این بود که توانست این فکر را با توجّه به آفاق جدید و عظیمی که دنیای امروز و سیاستهای امروز و مکتبهای امروز دارند، مدوّن کند و آن را ریشه‌دار و مستحکم و مستدل و باکیفیت سازد؛ یعنی به شکلی درآورد که برای هر انسان صاحب نظری که با مسائل سیاسی روز و مکاتب سیاسی روز هم آشناست، قابل فهم و قابل قبول باشد. ۷۸/۳/۱۴