eitaa logo
فاروق
456 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
145 فایل
مجموعه تحلیل های سیاسی،اجتماعی و... ارتباط با مدیر @Heifa5
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ «اپلیکیشن جامع استاد مطهری» 💢 مسابقات کتابخوانی همراه با جوایز ارزنده/ دسترسی به همه کتاب‌های شهید مطهری/ جستجو در متن و فهرست کتاب‌ها/ سخنرانی‌ها/ کتاب‌های صوتی/ دوره‌های آموزش الکترونیکی ⬇️ دانلود اپلیکیشن از لینک زیر: 👉 www.motahari.ir/app ❗️نصب اپلیکیشن و شرکت در مسابقات رایگان است. ‼️با وارد کردن کد معرف زیر در هنگام ثبت نام ۵ امتیاز هدیه بگیرید: s2GemE85 @farooq313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 نماز عید سعید فطر در مهدیه امام خمینی (ره) برگزار می شود. 🔹مراسم عید سعید فطر از ساعت ۶:۳۰ صبح با قرائت دعای ندبه آغاز و در ادامه نماز عید سعید فطر به امامت نماینده ولی فقیه در خوزستان حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در ساعت ۷:۳۰ صبح اقامه خواهد شد. 🔹میزان زکات فطریه در اهواز برای هر نفر نیز ۷۵۰۰ تومان اعلام شده است. @farooq313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✡️ ارتش سرّی روشنفکران حجاریان وبراندازی ناکام قسمت چهاردهم 1️⃣ صرفاً در یک جا می‌توان با توافق داشت و این‌که شکل‌گیری انتخابات سال 1376 را باید واکنشی انتقادی به علمکرد دانست، ولی او پایگاه اجتماعی بانیان و حاملان هر دو پویش «مشروطیت» و «جمهوریت» را در طبقاتی می‌جوید که تولدشان نتیجه‌ی اجرای سیاست‌های «تعدیل اقتصادی» بود! 2️⃣ به تعبیر سعید حجاریان، این «طبقه متوسط» در انتخابات 1376 برای تعقیب و تحقق «مطالبات سکولار» خود به حرکت درآمد: 👈 «پویش جمهوریت» هنگامی آغاز می‌شود که توده‌های مردم برای طرح «مطالبات این جهانی» (سکولار/ عرفی) به صحنه بیایند… «جمهوری‌خواهی» بر این اصل مبتنی است که توده‌ها «باروت» هستند. تنها باید با کبریت زدن به انبار باروت تور اختناق را پاره کرده تا انرژی توده‌ها آزاد شود و سیاست، توده‌ای شده و مردم به صحنه بریزند. حاملین این پویش «روشنفکران» متعلق به «طبقات متوسط شهری» هستند… دو پویش «مشروطه‌خواهی» و «جمهوری‌خواهی» در آستانه‌ی دوم خرداد همدیگر را پیدا می‌کنند و با همکاری یکدیگر «حماسه دوم خرداد» را خلق می‌کنند. 3️⃣ برخلاف این پندارها، روند به‌گونه‌ای دیگر بود. از درون خاستگاه‌های طبقات «محروم» و «مستضعف» (که هاشمی رفسنجانی با تغییر نام انقلابی‌شان همواره آنان را خطاب می‌کرد و حقوق‌شان برخلافِ آموزه‌ها و توصیه‌های مؤکد امام خمینی (ره) و رهبری نادیده گرفته می‌شد) یک حرکت انتقادی علیه آن در انتخابات با هدف «بازگشت به اصول انقلاب اسلامی» شکل گرفت. 4️⃣ هاشمی رفسنجانی می‌پنداشت زیر چرخ توسعه اقتصادی، طبقه‌ای «له» می‌شوند و البته این از «هزینه‌های ناگزیر سازندگی» کشور است! ولی آن «طبقه فراموش شده» در دوم خرداد 1376 برای استیفای حقوق خود به حرکت درآمد و دوباره در سوم تیر 1384 به پا خاست؛ همان «طبقه‌ی محروم» که به فرموده‌ی امام خمینی (ره) تنها «گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلاب‌ها هستند.» @farooq313
✡️ ارتش سرّی روشنفکران حجاریان وبراندازی ناکام قسمت پانزدهم 1️⃣ برای دستیابی به اهداف مدل «مشروطه‌خواهی اسلامی» را پیشنهاد کرد که در آن یک قدرت در مقابل قدرت مطلقه‌ی دیگری ظهور کرده و سعی می‌کند که آن قدرت مطلق را «قانون‌مند» کند!! البته طرح گزاره‌ی «قانون‌مندی قدرت مطلق» صرفاً یک تاکتیک و بود، نه یک التزام دموکراتیک. 2️⃣ وانگهی حجاریان در جلسات خصوصی خود با ، عباس عبدی، علیرضا علوی‌تبار، حمیدرضا جلایی‌پور و… صریحاً می‌گفت: 👈 در «مشروطه‌طلبی» ممکن است (لگالیسم) به‌عنوان یک مطرح شود که به نظر من چندان مؤثر نیست. در کشور ما که مشروعیت «لَنگ» می‌زند، لگالیسم معنا ندارد. ما مشکلِ مشروعیت داریم و در مشروعیتِ دوگانه اصلاً «قانون‌گرایی» معنایی ندارد و تکیه به «قانون اساسی» فایده‌ای ندارد. ابتدا باید قانونیتِ قانون محرز شود. 3️⃣ حجاریان اعتقاد داشت «دوم خرداد، سرآغاز حاکمیت دوگانه» است پس باید به هر قیمتی این دوگانگی را به‌عنوان محصول استراتژی «فشار از پایین، چانه‌زنی از بالا» حفظ کرد؛ زیرا سبب «شکاف در رأس هرم حاکمیت» می‌شود و به «سازماندهی توده‌ها در پایین» می‌انجامد. این چنین، مردم می‌توانند «در شکاف حاکمیت سنگربندی اجتماعی کنند» تا امکان ظهور «آلترناتیوهای دموکراتیک» به جای نظام فعلی پیدا شود! 4️⃣ این درس «فروپاشی اروپای شرقی» است و به قول حجاریان در ایران نیز قابل بازتولید است: 👈 از ملزومات تاکتیکی «مشروطه‌طلبی» در این مرحله حضور در «بالا» و «پایین» است. باید «فشار» و «چانه‌زنی» را هم محور کرد. «فشار از پایین» باید هم‌محور با «چانه‌زنی در بالا» باشد؛ لذا اصلاح‌طلبان باید هم در NGO ها، شوراها و میان مردم باشند و هم در دولت. جنبش نیز هم در بالا ستاد می‌خواهد، هم در پایین. «فشار» و «چانه‌زنی» هر دو ستاد می‌خواهد و باید تقسیم کار شود. @farooq313
کانال تحلیلی وجریان شناسی فاروق ، مجموعه مباحث طبقه بندی شده جهت بهره وری دوستان وفرهیختگان لطفا رسانه باشید.🌹 @farooq313
1_70795687.pptx
2.63M
📄 پاورپوینت؛ چیستی «معامله ی قرن» ویژه ی اساتید ، مربیان و فرهیختگان محترم👆 @farooq313
نکته بین🤓 سلاحى که در خطبه هاى نماز عید فطر در دستان رهبر انقلاب بود مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. سلاح تک تیرانداز "دراگانوف" سلاح انفرادی است که بیشتر در عملیاتهای تجسسی کاربرد داشته و برای از کارانداختن نفرات شاخص دشمن، در حین عملیات کمین از فاصله دور به کار میرود. این سلاح از وزن کم و دقت فوقالعاده ای برخوردار است و با ظاهری زیبا، عملکردی مطمئن و بیخطر دارد. این سلاح با آنکه بیشتر به سلاح تک تیرانداز معروف است و در بین کشورهای عربی و ایران قدیم با نام قنّاصه بر گرفته از کلمه عربی قنّاص به معنی تک تیرانداز شناخته می‌شود ولی در اصل به منظور پشتیبانی سربازان در جبهه ساخته شده‌است زیرا سلاح کلاشنیکف دقت تیر بعد از 150 متر را ندارد و پس از 400 متر بی تأثیر است. امروزه ایران خود اقدام به بهینه‌سازی و تولید این سلاح نموده است . از اقدامات ایران در بهینه‌سازی این سلاح می‌توان به کاهش وزن سلاح با استفاده از الیاژهای نوین در ساخت بدنه و قطعات داخلی و کاهش لگد سلاح اشاره نمود . قطعا این نوع سلاح پیامهایی برای داخل وخارج ازکشور داشته ودارد. @farooq313
✡️ ارتش سرّی روشنفکران حجاریان وبراندازی ناکام قسمت شانزدهم 1️⃣ قبضه کردن توسط هم در عرصه عمومی جامعه و هم در حیطه‌ی اقتدار دولتی به نتیجه‌ای جز ظهور یک نمی‌رسید و شعارهای انتخاباتی نیز مبنی بر و تنها بازی‌ای فریبنده بود؛ کارکرد آن شعارها برای اصلاح‌طلبان صرفاً مانند رو کردن برگ برنده‌ای با هدف بردنِ بازی باخته «پُکر انگلیسی» بود. 2️⃣ وانگهی آراء پرده از طرح «فروپاشی از درون» جمهوری اسلامی برداشت، زیرا استراتژی «فشار از پایین، چانه زنی از بالا» را سرویس‌های جاسوسی CIA و MI6 در دهه 1980.م برای «فروپاشی اروپای شرقی» به محک آزمون گذاشتند. گرچه در ایران واضع این استراتژی حجاریان معرفی شد، اما او صرفاً از یک مدل کلاسیکِ انگلیسی و سپس از یک نسخه‌ی مکمل آمریکایی برای «گذار به دموکراسی» (دموکراتیزاسیون) تغذیه می‌کرد که یک رونویسی ترکیبی از نظریه‌های و محسوب می‌گشت. 3️⃣ این استراتژی انگلیسی – آمریکایی تنها راه به و می‌برد و برای نمونه، 2 حادثه سهمگین از دل آن درآمد: یکی حادثه‌ی تهران در 18 تیر 1378 که سعید حجاریان و جرقه‌اش را زدند و دیگری حادثه دفتر تحکیم وحدت در «خرم‌آباد» در 3 شهریور 1379. دومین‌بار عبدالکریم سروش و محسن کدیور جای حجاریان را (پس از ترور) گرفتند و تاج‌زاده نیز همچنان آنان را برای بحران‌سازی جدید همراهی می‌کرد. 4️⃣ البته حجاریان اعتراف جالبی هم دارد. او می‌گوید نخستین‌بار استراتژی «فشار از پایین، چانه زنی از بالا» در جریان محاکمه ، شهردار تهران به اتهام فساد مالی، به کار گرفته شد؛ یعنی این تکنیک سیاسی خرجِ فشار برای منعِ پیگرد شخصیتی شد که سمبلِ طبقه‌ی دولتی‌ای است که آن را نسلِ می‌نامند و همیشه به دنبال قبضه‌ی مطلق قدرت‌های سه‌گانه‌ی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در کشور بودند. 🔸 @farooq313
کتاب ارتش سرّی روشنفکران ،ازسری مجموعه ی نیمه ی پنهان چاپ موسسه ی کیهان را به علاقمندان کتاب وجویندگان حقیقت پیشنهاد میکنیم. ارتش سری به پایان خود رسیدولیکن خیانتهای طیف غربزده ی روغنفکر همچنان ادامه دارد.... برای رهایی از مغزهای پوسیده ،فقط بالابردن سطح آگاهی واطلاعات است که میتواند همچون طنابی نجات بخش، باشد. مرز میان حق وباطل بسیارباریک است وگاه تشخیص به سختی است ولیکن اگر بدورازتعصبات ونگاههای عوامانه ،وسعت دیدمان را بالاببریم، به فضل الهی این امرمیسرخواهدبود. انشاء الله ✍ص.محمدپور @farooq313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | چگونه با مسائل مان و دشمنانمان مواجه شویم؟ 98/3/14 @farooq313
🌹طعم خوش خدمت🌹 چند وقتی است که آمده ،ولی از زمانی که آمده کمر به خدمت برای خلق خدا بسته است. خیلی وقت است که مردم استان ،علی الخصوص اهواز طعم خوش مدیریت جهادی را نچشیده بودند. آمده که نه برای رأی آوری ،بلکه برای رفع نیاز مردم یا همان احقاق مردم سالاری دینی ،مجاهدت کند آنهم از نوع شبانه روزی اش... نشان داد که می توان روی آسفالت گرم زمین نشست و درد مردم را فهمید. نشان داد که می توان به دور از تشریفات رایج که بعد از چند صباحی چیزی جز غرور و تکبر عاید فرد نمیکند؛ جهادی و انقلابی در میان مردم و برای مردم حرکت کرد. آیت الله موسوی فرد ،امام جمعه و نماینده ی ولی فقیه در استان خوزستان ، دیر آمد ولی خیلی زود اعتماد عموم را نسبت به روحانیت کارآمد ودردشناس و انقلابی جذب نمود. دستانت پرتوان مرد خدا که تا برای خلق و در مسیر رضای الهی قدم برداری ،عزت مند خواهی بود. این است فرق میان مدیریت جهادی با مدیریت لیبرالیستی تا در میان مردم نباشی ،جنس درد آنان را نخواهی فهمید... خداوند بر توفیقات این روحانی مجاهد بیافزاید و ان شاءالله سرلوحه ی مدیریت های استان وشهرمان باشد. (خالص وقربة إلی الله🙏) ✍ص.محمدپور @farooq313
👇👇👇 🔴 به منظور اطلاع‌رسانی برنامه های «حجت الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی فرد» نماینده محترم مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای حفظه الله در استان خوزستان، کانال‌هایی رسمی در پیام رسان‌های داخلی سروش و ایتا راه‌اندازی شد. 🔴 عزیزان می توانند از طریق لینک های زیر عضو کانال ها شوند و از سخنان، دیدارها و برنامه های نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز مطلع شوند. ♨ لینک کانال در سروش sapp.ir/musavifard_ir ♨ لینک کانال در ایتا Eitaa.com/musavifard_ir ✅ ضمنا، بزودی پایگاه اطلاع رسانی، لیست انتشار در واتساپ و صفحه رسمی معظم له در شبکه‌های مجازی نیز راه اندازی می شود که از همین طریق به اطلاع مخاطبان گرانقدر رسانده می‌شود. 🔹 دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز 🔹 @farooq313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بدون دخل وتصرف ،پیام ارسالی ازیکی ازمخاطبین همین کانال👇 🔺❌قلب مادران جای گلوله نیست❌🔺 "" پیامبر تنها دو دست را بوسیده است، دست یک زن و دست یک «کارگر» را، دو چهره‌ای که در همه نظام‌ها و تمدن‌ها و فرهنگ‌ها تجسم ذلت، حقارت و محرومیت بوده‌اند، آن هم دست بوسیدن!" دکتر علی شریعتی نمی دانم آن خانمی که به دست همسر؟ خود کشته شد، آیا پرستو بوده است یا خیر و آیا مامور سرویسهای امنیتی بیگانه بوده یا داخلی؟ ( آیا سرویس های امنیتی داخلی چنین روشهایی را دارند؟) اما می دانم و با عمق وجود درک می نمایم که شلیک ۵ گلوله در قلب زنی که به او تعهد داده اند از تمام زوایا عملی بس ناجوانمردانه، غیر قابل توجیه، ناپسند و غیر انسانیست... زنی که در کلام امیر مومنان مانند گل، گلی خوشبوی، حساس است... زنی که خداوند در قرآن هرجا نام او را آورده است... بارها و بارها به تقوا و خداترسی سفارش فرموده؛ نمونه اش سوره طلاق می باشد که آیات تقوا در آن مکررا بیان شده اند.... و...زنی که او، کسی را نکشته بوده است تا در ازای آن سزاوار مرگ شود... خدای من.. حال زنی که به تعبیر قرآن با میثاقی غلیظ به همسری مردی در آمده همان مردی که باید رعایت انواع حقوق یک زن را بنماید و به او اتهام نزند، نفقه اش را بپردازد، کار سخت به او.محول ننماید، به او.محبت نماید، جورش را بکشد و از او دفاع نماید... خود با کمال بی اخلاقی بی صبری در نظر نگرفتن بقیه راه حل ها با بی محبتی با ندیدن خوبی های "همسر خود " با در نظر نگرفتن تعهد و پیمان خود مانند فیلمهای غربی دست به اسلحه ببرد و در برابر او که مسلح نیست و مرد هم نیست بلکه یک زن که به لحاظ جسمانی ضعیف تر است می,باشد، و در بی دفاع ترین شرایط خود قرار دارد و مرد در نزدیک ترین نقشی که باید امانت همسری را مراعات نماید.... با فعال نمودن اسلحه، خونش را بریزد و بعد با خنده و آرامش از بزرگترین گناه کبیره در آن مکان محرمانه، به راحتی تعریف نماید ضرب ۵گلوله در قلب یک زن...... آه...... زنی که هرچه باشد همسر، مادر و مظهر عطوفت بوده است آیا واقعا هیچ راه حل بهتری وجود نداشت؟؟ آیا این شیوه امثال ایشان که از نخبگان جامعه محسوب می شوند، نمی تواند الگو وتوجیه کننده ستم به سایر بانوان در سرزمینمان شود؟؟ و دردناک تر از این عمل، دفاع گروهی که خود را اصلاح طلب می نامند اما گویا جز تخریب، کارشان نیست، از ایشان است که فعل ایشان را غریبانه توجیه می نمایند!! در جامعه ای که دشمن کمر بر قتل کودکان سرزمینش (با بیان عدم تشکیل قلب و..) در شکم مادر بسته در جامعه ای که ازدواج و تولید نسل رو به کاهشی خطرناک آورده در جامعه ای که دشمن در قالب سینما خیلی وقت است اعتماد زن ومرد به هم را هدف قرار داده است و در جامعه ای که بازیهای یارانه ای و فیلم ها وطنز ها و جوک ها، فرهنگ جوانمردی را در میان مردمان و جوانانش نشانه رفته اند چنین طرفداری و توجیهی از چنین قتلی که در فرهنگ ما کاملا ناجوانمردانه محسوب می گردد، چه تفسیری دارد جز خیانت؟ و تخریب طلبی؟؟؟ ببخشید جناب آقای دکتر آیا پیش از این قتل، خود و دوستانتان چنین جنایاتی اما در مقیاس بزرگتر مرتکب شده بودید، که ترجیح دادید با یک.خونریزی کوچک!!!؟؟؟ آن قبلی ها را بپوشانید؟ و این کار برایتان این قدر ساده بود و حال، تمام دوستان اصلاح؟!طلبتان یک صدا از شما دفاع می نمایند؟؟ پرسشی که هنوز برای انقلابیون واقعی ومظلوم و جوانان و مردم حق طلب پاسخی ندارد این است که چه کسی یا کسانی قتل های فجیع زنجیره ای را انجام دادند و سالها متدینین انقلابی مظلومانه در مظان اتهام قرار گرفتند و نظام اسلامی و انقلابیون و قاطبه مردم تاوانش را در سالهای۷۸و ۸۸ پرداختند؟؟ البته فتنه های احتمالی آینده نیز(که از خدا میخواهیم در نطفه نا پدید و محوشان فرماید) سر در همان آبشخور فتنه انگیز قتل های دهشتناک و غیر انسانی زنجیره ای دارد؛ قتل هایی بسیار غیر انسانی که بدون بر جای گذاردن سرنخ و مدرک و شاهد انجام شده بوند و همین رسانه های اصلاح طلب طرفدار قاتل کنونی، تا توانستند به صورت غیر مستقیم و مستقیم آنها را به افراد متدین انقلابی بی گناه نسبت دادند. اما اکنون شاید این صبر و دعای مظلومین است که در پیشگاه عدل الهی کارگرافتاده و خداوندمهربان با نشان دادن ذات افراد، دارد به همگان نشان می دهد که تنها چه نوع کسانی بوده و هستند که به آسانی و با آسودگی خیال می توانند مرتکب و توجیه کننده فجیع ترین قتل ها شوند... _طلب=تخریب_طلب خانم انصاری دکترای اصلاح نباتات @farooq313
بدلیل سوالات بسیاری ازمخاطبین گرانقدر اصل خبر:👇 واکنش دو پهلوی اسنپ به اعتراضات مردمی! 🔹روز گذشته یکی از رانندگان اسنپ، مسافر خود را به دلیل رعایت نکردن حجاب از ماشینش پیاده کرد. راننده از مسافر خود خواسته بود تا حجاب را رعایت کند که با واکنش منفی مواجه شده بود. 🔹پس از چند ساعت مسافر مذکور با انتشار تصاویر و مشخصات راننده در صفحه شخصی خود در توییتر از مسئولان اسنپ خواست تا این راننده را اخراج کنند. 🔹چند ساعت بعد مسافر اسنپ در توئیت جدیدی مدعی شد که مسولان اسنپ در تماس با وی، از او دلجویی کردند! واکنش اسنپ به این اتفاقات: 🔸از کاربر راننده بابت انتشار اطلاعات شخصی‌شان دلجویی به عمل آورده‌ایم و ایشان با رضایت شخصی‌شان در ناوگان اسنپ به فعالیت خود ادامه می‌دهند. 🔸علاوه بر آن، رعایت اصل مشتری‌مداری اقتضا می‌کرد که پس از ذکر شرایط و قوانین اسنپ، از مسافر نیز به دلیل ناتمام ماندن سفرشان دلجویی شود. واما درخصوص چه باید کرد؟ 👇👇👇👇
💢 در ماجرای چکار می توانیم بکنیم؟ 🔹 بطور خلاصه، شنیده ام که یک زن بی حجاب، بخاطر آنکه راننده اسنپ به او تذکر حجاب داده، از خودروی وی پیاده شده و ضمن تماس با اسنپ، به راننده تهمت مزاحمت نوامیس زده و حتی این ادعا را به ۱۱۰ هم مطرح کرده؛ اما پس از تماس راننده با پلیس، فرار کرده و بعد، نام و شماره تلفن و عکس راننده را در فضای مجازی نشر داده. 🔸 نهایتاً شرکت استپ هم، با وجود آنکه به راننده خرده نگرفته، اما از این زن مجرم حمایت کرده... فعلا از برخورد نیروی انتظامی یا قوه قضائیه با این خانم یا شرکت اسنپ خبری ندارم. 🔻این زن چند جرم را مرتکب شده 1⃣ حضور بدون حجاب در خیابان 2⃣ تجاهر به فسق علنی 3⃣ تعرض به حریم خصوصی راننده. 💠 راننده میگوید بازنشسته‌ی آبروداری است که بجای دراز کردن دست پیش این و آن، اسنپ کار کرده و حالا آبروی اجتماعی‌اش رفته و همه اقوام و آشنایانش از وضع مالی ضعیفش با خبر شده اند. 🔹 توجه دارید که جرم الف و ب از جنس جرایم عمومی است و نباید منتظر "شکایت" راننده بود‌. بلکه باید از طریق "اعلام جرم" دادستانی به آن رسیدگی شود. 🔸 در این زمینه باید مردم مطالبه گری از دستگاه قضایی و انتظامی را در دستور کار خود قراردهند. 🔹 اما باتوجه به اینکه اقدام شرکت اسنپ خلاف قانون اساسی "اصول چهارم و هشتم" است، لیکن هنوز اقدام منفی موثری از سوی اسنپ صورت نگرفته، علاوه بر پیگیری عمومی که کار نهادهای مسوول است، وظیفه‌ی اصلی بر دوش مردم است. 🔸 اسنپ باید با یک برخورد اجتماعی عمومی مواجه شود تا دیگر بین اصول قانون اساسی و منفعت مادی، قانون را فدای پول نکند. راه این است که از این پس در صورت نیاز به خدمات اینگونه، فقط از سرویس های رقبای اسنپ استفاده و اسنپ را تا زمان اصلاح جدی و واقعی رفتار، یک تحریم معنادار و جدی کنیم. 🔹 من بشخصه دیگر از اسنپ استفاده نمی کنم و این موضوع را به تلفن شماره ۰۲۱- ۴۱۸۴۹۰۰۰ بخش پشتیبانی مسافر- رسیدگی به شکایات اطلاع دادم ودوستان درشهرستانهاشون بااخذشماره از۱۱۸ ، با زبانی بسیار معمول، مراتب اعتراض خودرا اعلام کنند. 🔺 باید بطور جدی و موثر عمل شود. @farooq313
یک پرسش ویک جواب ❓❓❓❓❓❓❓ چرا برخی از اصلاح طلبان درون نظام ، نقش اپوزیسیون نظام را برعهده می گیرند؟ شیوه ی برخورد بااین گروه چگونه می تواند باشد؟ 🔰اگربخواهیم علت برخی رفتارهای شبه اپوزیسیونی ویا ساختار شکنانه برخی گروههای اصلاح طلبی درنظام راتحلیل کنیم ، میتوان به دوعلت کلان گفتمانی وچهار علت درحوزه کنش سیاسی اشاره نمود: ✅دلائل کلان وگفتمانی ۱-به نظرمیرسد یکی ازدلایل اصلی این وضعیت به نبود تعریف واحدومشخص از اصلاح طلبیدرایران برمی گردد، که تاکنون هیچکدام ازگروهها وافرادشناخته شده این جریان تعریف مشخصی ازاصلاح طلبی ارائه نکرده وهمین وضعیت ، آشفتگی گفتمانی ورفتاری را دراین طیف سیاسی بوجود آورده است .هرچند برخی عملکردها واظهارات افراد و گروهها ی این طیف نشان میدهدکه دامنه اصلاح طلبی بسیاروسیع بوده اماقائل به رعایت برخی خطوط قرمز وچارچوب های دینی وقانونی کشور نیستند. ۲-نکته ی دوم به گفتمان وباورهای اعتقادی وسیاسی این طیف سیاسی برمیگردد. گسترش اصلاح طلبی به بسیاری ازافراد وگروههای سیاسی سبب شده است تاافکار وباورهای متعارض باگفتمان اسلام فقاهتی وقانون اساسی دراین مجموعه سیاسی راه یابد،معتبرشناخته شود وبررفتاروعملکرددیگر عناصروبازیگران سیاسی این طیف تاثیربگذارد. 🔰دلایل مطرح شده درحوزه کنش سیاسی ۱-تغییر در دستگاه محاسباتی افراد:ممکن است فردی درظاهر به انقلاب وارزش ها پایبند باشند ،ولی دستگاه محاسباتی انها بعلت شرایط زمانی ومکانی باتغییراتی مواجه شده باشد. ۲-گذر ازتفکرانقلابی: برخی نیروههای شبه اپوزیسیونی موجود درنظام ، ممکن است به هر دلیلی ازاندیشه ورفتاراولیه ی خود عدول کرده باشد. ۳-عدم وجود تقوای جمعی درجریانات سیاسی: برخی افراد ممکن است درخصائل فردی خود دارای تقواباشد، اما قرارگرفتن دردسته جات جمعی ،این تقوای فردی اش ،تحت الشعاع قرار گرفته وانها را به انحراف بکشاند.واین نکته بسیارحائز اهمیت است چرا که همه ی جریانات باان مواجه اند علی الخصوص طیف نیروههای ارزشی که متاسفانه کارتشکیلاتی منظمی را نیزندارند. ۴-کسب قدرت بعنوان هدف اصلی: وقتی کسب قدرت به اولویت وهدف اصلی جریانی مبدل شود بادو اسیب همراه خواهدشدکه اسیب اول عمل گرایی محض یا پراگماتیک عمل کردن است واسیب دوم بی توجهی به اعتقادان واخلاق درمناسبات سیاسی است. 🎦سکانس اخر: بی شک وظیفه ی نیروههای انقلابی ،حضور فعالانه درصحنه اجتماعی وسیاسی ونیز بصیرت افزایی درهمین راستا ، کارتشکیلاتی منسجم وتحت الامرونیز حضور نه به معنای دستیابی به قدرت ،که بعضاجهت تریبون شدن افکاروعقاید انقلاب ،است. ✍ص.محمدپور @farooq313