eitaa logo
🎙فصل حضور استادان و مدیران
819 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
375 ویدیو
34 فایل
پل های ارتباطی @Hadi_Mosadegh
مشاهده در ایتا
دانلود
محرم و جایی که نظریه‌ها سپر اندازند! از نگاه کسی که اندکی روانشناسی خوانده می‌نویسم: جایی که نظریه‌ها و همه نظریه‌پردازان سپر اندازند! 🔻 به «سلیگمن» در روانشناسی مثبت‌گرا بگویید زینبی(س) می‌شناسم که در معرکه عشق، شاهد ذبح ۱۸ نفر از بستگان درجه یک بود و گفت: جز زیبایی ندیدم! و قاسمی(ع) که گفت: مرگ از عسل شیرین‌تر است! 🔻 به «واتسون» در رفتارگرایی بگویید حسینی (ع) می‌شناسم که نه به طمعی فریفته شد و نه از غلاف شمشیر هراسناک، تا تردید حاصل کند که مبنای رفتار آدمی «پاداش» و «تهدید» نیست. 🔻 به «گلاسر» در تئوری انتخاب بگویید سراغ دارم ۷۲ نفر که از درایت خویش انتخاب کردند تا پای در قتلگاه بگذارند. 🔻 به «مازلو» در روانشناسی انسان‌گرایانه بگویید علمداری می‌شناسم که پا بر نیازهای زیستی گذاشت و جرعه‌ای آب ننوشید و نیازهای امنیتی خویش را نادیده گرفت و امان نامه را پس زد تا مصداقی شود برای افراد «خود شکوفا»! 🔻 اگر از مهارت «نه» گفتن گفتید یاد کنید از آقایی که تا زیر سم اسبان رفت، استخوان‌های سینه و پهلویش شکست اما بر بیعت ظلم «نه» گفت! 🔻 اگر از خانواده مطلوب گفتید نام ببرید از انسجام خانوادگی یک ابرمرد که خانواده‌اش از مدینه تا کربلا از شیرخواره تا بزرگسال و از عروس و داماد تا زن و مرد پابه‌پا تا جولانگاه پیش آمدند. آری، نَه من بر آن گل عارض غزل سرایم و بس که عندلیب تو از هر طرف هزاران‌اند. ✍️ دکتر علی خسروی استاد روانشناسی و رسانه و علوم ارتباطات دانشگاه جامعه المصطفی ┏━━━ °•🖌•°━━━┓ @bahr_dar_koze ┗━━━ °•🖌•°━━━ ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
🟢فناوری‌های نرم و فرهنگی 🖊دکتر احمدحسین شریفی رئیس دانشگاه قم ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸یکی از مهم‌ترین اسناد بالادستی در حوزه علم و فناوری «سند ملی فناوری‌های نرم و فرهنگی» است. البته از امور عجیب مدیریتی در کشور این است که این سند ابتدا در تاریخ ۱۳ تیر ۱۳۹۶ در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور تصویب می‌شود و سپس بعد از یک سال در جلسه ۸۱۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ ۲۶ تیر ۱۳۹۷ تصویب ‌شد. اما ابلاغ آن از سوی رئیس جمهوری وقت یعنی جناب دکتر حسن روحانی، حدود سه سال طول کشید! یعنی این سند در تاریخ ۹ تیر ۱۴۰۰ توسط رئیس جمهور وقت برای اجرا ابلاغ ‌شد! 🔹علی ای حال، به همه علاقمندان به علم و فناوری و پژوهش و به همه مدیران علمی کشور توصیه می کنم این سند را، که حاصل خرد جمعی بسیاری از متخصصان کشور است، به دقت مطالعه کنند و در برنامه‌ریزی‌های خود به کار گیرند. 🔻یکی از نکات ارزنده و بسیار مهم این سند آن است که «فناوری‌های نرم و فرهنگی» را در کنار هفت نوع فناوری‌ دیگر یعنی «فناوری هوافضا»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «فناوری هسته‌ای»، «فناوری نانو و میکرو»، «فناوری‌های نفت و گاز»، «فناوری‌های زیستی» و «فناوری‌های زیست محیطی» در زمره اولویت‌های الف بخش فناوری قرار داده است. 🔸منظور از فناوری‌های نرم عبارت است از «مجموعه‌اى از هنجارها، رویه‌ها، مقررات، نهادها و سامانه‌هاى دانشى که رفتار انسان و نیازهاى روحى، فرهنگى و اجتماعى او را هدف قرار داده و موجبات کارایى و اثربخشى مطلوب‌تر فناورى‌هاى سـخت را فراهم مى‌سـازد.» مصادیق فناوری‌های نرم عبارتند از اموری مثل «تولید محتوا و نشر مکتوب و رقومى (دیجیتالی)، «طراحى»، «اسباب‌بازى»، «نوشت‌افزار»، «ظواهر و سبک پوشــش»، «صنایع دستى و گردشــگرى»، «فناورى‌هاى اجتماعى»، «نوآورى‌هاى اجتماعى»، «بازى‌هــاى ویدئویى»، «پویانمایى و پى‌نمایى»، «ســینما»، «هنرهاى تجســمى»، «هنرهاى نمایشى»، «تبلیغات»، «فناورى‌هاى مهندســى انگیزه»، «ســاز و کارهاى مدیریت بهره‌ورى و حکمرانى در حوزه فرهنگى و اجتماعى»، «بازى‌وارســازى»، «ارتباطى و رسانه‌اى»، «آموزشى» و «یادگیری». «فناوریهای تجاری مثل فناوری‌های بازاریابی، تبلیغات، توزیع، انبارداری، حسابداری و امثال آن.»، «فناوری‌های اجتماعی»، که به دنبال کاربردی‌سازی ایده‌های علوم اجتماعی در جهت حل مسائل و مشکلات مردم و در نتیجه بهبود و بهینه‌سازی زندگی اجتماعی‌اند. فناوری‌هایی مثل تأمین اجتماعی، فناورری‌های دادرسی، فناوری‌های بهداشتی و درمانی، فناوری‌های ارتباطی و تعاملاتی و ... 🔹و منظور از «فناوری‌های فرهنگی» عبارتند از «مجموعه‌اى از روش‌ها، ابزارها و فرآیندهاى تبدیل دانش و منابع فرهنگى به کالاها و خدمات فرهنگى» ♦️نکته قابل توجه این است که صنایع خلاق و محصولات فرهنگى و فناورى هاى نرم (در حال حاضر) با قابلیت تولید دو هزار و دویست و پنجاه میلیارد دلار ارزش اقتصادى و ایجاد حدود سى میلیون شغل در دنیا، روز به روز مورد توجه کشورهاى بیشترى قرار گرفته است. 🔸از مهم‌ترین آثار و برکات توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ۱. گسترش نفوذ فرهنگى و تقویت جایگاه کشور در عرصه‌هاى بین‌المللى؛ ۲. حراست از هویت ملى و متمایزسازى فرهنگ ملى در برابر فرهنگ‌هاى بیگانه؛ ۳. حفاظت از ارزش‌های ایرانی اسلامی در برابر فرآیند جهانى‌سازى؛ ۴. توسـعه اجتماعى و احیا و ترویج سـبک زندگى اسلامى ایرانى؛ ۵. ارتقـاى کیفیت حکمرانى، در عصر متاورس و دنیای مجازی؛ ۶. افزایش سـطح دسترسـى عموم شهروندان به خدمات و محصولات فرهنگى بومى؛ ۷. توسعه اقتصاد مقاومتى از طریق کمک به گذار از اقتصاد منبع پایـه تـک محصولى به اقتصـاد خلاق و دانش‌بنیان. @Ahmadhoseinsharifi 🌹 ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
📕 بازتاب تفکر عثمانی در واقعه کربلا مؤلف: محمدرضا هدایت‌پناه استاد حوزه و دانشگاه باقر العلوم در حوزه تاریخ اسلام 👈 پژوهشی در «واقعه کربلا» و بازشناسی خط فکری دشمنان امام حسین (ع) در کوفه است. نویسنده معارضان قیام امام حسین را گروه کوفیان با «تفکر عثمانی» دانسته که هر چند اقلیت جمعیت کوفه را تشکیل می‌دادند اما با پشتوانه قدرت حاکم کوفه و بهره‌گیری از اراذل و اوباش شهر در مقابل اکثریت شیعه کوفه بایستند. ⛔️ بنابراین برخلاف تصور مشهور، کشندگان امام حسین علیه‌السلام شیعیان کوفه نیستند. نویسنده برای بررسی جریان فکری سپاه کوفه و کربلا را از خلال وقایع تاریخی، نهادها و شعارهای تفکر عثمانی در کربلا و بررسی عقاید فکری فقها و قاریان کوفه و... نشان داده و درباره عقاید افراد و گروه‌ها تحقیقات پردامنه‌ای انجام داده است. ✍دکتر محمد جعفري دانشيار و مدیر گروه کلام موسسه امام خميني ره 🆔@mjafari_ir ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
📌نقدی بر مقاله آقای دکتر محمد جعفری در خصوص به دار کشیدن آزادی‌خواهان تبریزی بدست لشگر قزاق 🔻نویسنده در مقاله خود نکاتی را مطرح کرده اند و نتیجه گرفتند که اتفاقی که طی آن مرحوم ثقه الاسلام و 8 نفر دیگر که در آن روز بدست روسها اعدام شدند، به دلیل وجود اسلام سکولار در بین مردم، با واکنش مواجه نشد. این نتیجه گیری درست به نظر نمی رسد و اقای دکتر اطلاعات اش را از روی صفحات تلگرامی برداشته و برای آنکه پاسخ ندهد همین شکل مخدوش را محکوم فرموده. نگاهی به فضای آن روز تبریز و ماهیت اعدام شدگان و طرز شکل گیری این وقایع تا حد زیادی روشنگر ست. تنها ذکر این نکته که مرحوم ثقه الاسلام و علی مسیو و اعدام شدگان شیخی مسلک، خود از پیشگامان سکولاریسم در کشور ما بوده اند و در همان دوران اختلاف زیادی بین این گروه و علمای آذربایجان وجود داشت. تازه اعدام در منظر عام صورت نگرفت و دور از چشم و خبر از مردم اتفاق افتاد و خبر آن بعدا و پس فرونشست غوغای عاشورا پخش شد. 🔹همانطور که گفتم ترکیب فگری اعدام شدگان و اشغال بودن شهر (با وجود ستار خان و باقرخان و این قبیل افراد ستایش شده بعدی) دلیل عدم واکنش مردم را توضیح می دهد. (اعدام در 1290 شمسی و پس از واقعه مقاومت تبریز در مقابل سپاه محمد علی شاه رخ داد و مجاهدین مربوطه و رییس شان ستارخان و غیره هنوز در شهر بودند) 🔰این مطلب را هم شهید آل هاشم از واقعه نقل فرمود: وی با انتقاد از سکولار خواندن عزادارا تبریزی در آن روز گفت: این یک روایت انحرافی از واقعه تاریخی است. روس‌ها در بعدازظهر روز تاسوعا، ثقةالاسلام را با احترام و ارسال کالسکه ویژه کنسولگری روس از مقابل منزل خود به کنسولگری منتقل کردند و مردم هیچ گمان نمی‌کردند که این یک اقدام صحنه سازی شده است. حتی میرزا اسدالله که ملازم ثقةالاسلام بود نیز به بهانه تنگی جا، سوار کالسکه نمی‌شود. آل هاشم گفت: پس از انتقال ثقةالاسلام به کنسولگری و ماجرای درخواست آن‌ها از این شهید، وقتی روس‌ها اطمینان می‌یابند که ثقةالاسلام، ورقه شهادت دروغ را علیه مجاهدان تبریز هرگز امضا نمی‌کند، کاغذ دیگری را آورده و می‌خواهند تا مشروعیت حضور روس‌ها در تبریز را امضا کند اما از آن امتناع کرده و می‌گوید که مسلمان، شهادت دروغ نمی‌دهد. 🔹وی افزود: ثقةالاسلام به همراه هفت تن دیگر در صبح روز عاشورا برای برگزاری دادگاه نظامی به باغشمال تبریز رفته و سپس به میدان مشق تبریز(دانشسرای فعلی) منتقل می‌شوند. تصاویر تاریخی از این میدان در دست است که نشان می‌دهد، دورتادور میدان حدود ۶۰۰ سرباز روسی مستقر شده و دروازه‌ها بسته هستند و مردم اجازه حضور ندارند. یک ساعت از اذان ظهر عاشورا گذشته بود که مردم و دسته جات حسینی، خسته برای استراحت مختصری، خیابان‌ها و کوچه‌ها را خالی می‌کنند و روس‌ها نیز داخل میدان مشق، این هشت عزیز را به جرم تشکیل مجالس تبلیغی و ادامه مبارزات ضداستبدادی و نیروهای اشغالگر و وطن پرستی اعدام می‌کنند. وی ادامه داد: مردم در آن زمان، اطلاعی از اعدام ثقةالاسلام نداشتند و وقتی در عصر عاشورا برای شرکت در مراسم شام غریبان به بازار می‌روند، روس‌ها دروازه‌های میدان را باز کرده و مردم با پیکرهای بی جان شهدا رو به رو می‌شوند. پس از آن، دسته جات تشکیل یافته و شروع به عزاداری می‌کنند. سربازان روسی، خطر را احساس کرده و مردم را از میدان مشق بیرون می‌کنند ولی مردم برای پایین آوردن شهدا از دار به میدان هجوم می‌آورند. 🔸امام جمعه تبریز گفت: روس‌ها می‌دانستند که از فردای عاشورا، حتما مردم غیور تبریز انتقام سخت این هتک حرمت را خواهند گرفت، بنابراین از فردای آن روز، با انتصاب صمدخان شجاع الدوله یک جلاد خونخوار به عنوان والی تبریز، حکومت جور و وحشت را در تبریز برپا کردند. سربازان روس از فردای این جنایات، در هر گوشه‌ای از تبریز بساط چوبه دار بر پا کرده و بزرگ محلات را با شیوه‌های فجیع اعدام کردند. این جنایات از ۱۰ دی ۱۲۹۰ شمسی با اعدام ثقةالاسلام شروع شده و تا سه ماه ادامه داشت و طی این مدت بیش از ۷۰ نفر از روسا و معتمدان محلات تبریز به وحشیانه ترین شکل ممکن اعدام شدند. ✍نادر مجیدی ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
ادامه نقدی بر مقاله آقای دکتر محمد جعفری در خصوص به دار کشیدن آزادی‌خواهان تبریزی بدست لشگر قزاق 🔹وی تاکید کرد: حتی در روز هشتم محرم نیز روس‌ها نایب یوسف حکم آبادی، بزرگ محله حکم آباد را گرفته و از وسط دو شقه کردند و هر شقه را جلوی دروازه‌ای آویختند و سربازان را برای محافظت آن گماشتند تا مردم یک هفته جسد آن را ببینند و رعب و وحشت بر تن مردم انداخته شود تا قصد انتقام نداشته باشند. 🔸وی خاطرنشان کرد: روس‌ها چند روز مانده به عاشورا، نیرنگ کرده و در قالب صلح و آتش بس، اسلحه مردم و مجاهدان را گرفتند و با آدم کشی‌های روزانه، توان انتقام را از مردم غیور تبریز گرفتند. همه این کارها از طرف اتاق فکر روس‌ها برنامه ریزی شده بود و دو هدف بزرگ را در یک سناریو جای داده بودند که نخست بی غیرت نشان دادن تبریزی‌ها و حذف از انقلاب مشروطه و سپس اهانت به عزاداران حسینی بود. ✍نادر مجیدی ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
رهبر انقلاب: هیأت سکولار نداریم! 🔹سکولاریسم یا در نَهاد است، یا در نماد و گاه هر دو. برای اولین بار و به شکل رسمی «سکولاریسم در نماد» بیش از دو دهه پیش، از هیأت «دیوانگان کاشان» ترویج گسترده یافت. وقتی که آنها به جای استفاده از تصاویر «امامین انقلاب» که جهت‌گیری فکری و سیاسی یک هیأت را نشان می‌دهد، از تمثال‌های جعلی، تخیلی و منسوب به ائمه(ع) استفاده کردند و مرحوم «جواد ذاکر» پشت به جمعیت و رو به آن تصاویر می‌ایستاد و مدح و مرثیه می‌خواند. در آن زمان، بسیاری معنای این حرکت را نمی‌فهمیدند و فراوان‌اند کسانی که هنوز هم نمی‌فهمند. 🔴هیأتی سکولار [و نه سکولار هیأتی] چه کسانی هستند؟ 🔻سکولارهای شیعی یا اصحاب «قیمه» و «قمه»، ورد زبان‌شان «فقط بگو حسین» است. آنها –منبری، مداح و پامنبری– زبان‌شان جز به لعن این و آن نمی‌چرخد و غیرت دینی‌شان بالاتر از اثبات فسق «عایشه» و خط و نشان کشیدن علیه مذاهب دیگر نمی‌جنبد. جهدشان جنگ با چند بیت مثنوی، عرفان و فلسفه و شهد و شیرین‌کامی‌شان لعن ابن‌عربی و شیخ صدوق و حتی شهید مطهری و دشمنی با کسانی چون مرحوم علامه حسن‌زاده آملی است. 🔻طبقه‌ای متعصب و ظاهرگرا و اهل دود و دم، که هفت رنگ انگشتر بر انگشتان دست‌شان می‌درخشد و ادا و اطوار از سر و روی‌شان می‌بارد و هیأت را برای هیأت می‌روند و محبت‌شان به اهلبیت(ع) از درب هیأت فراتر نمی‌رود. گریه‌شان برای گریه، حال خوب، آرامش و وجدان تخدیری است و مدام از امامت و فضائل امام می‌گویند اما محبت‌شان به امام به مرحله عمل، یعنی نصرت امام، منطبق بر نقشه ولایت نمی‌رسد. هرچند در رثای اهلبیت(ع) از دل پاکی بهره‌ورند، اما از عقلی پاک‌تر نیز برخوردارند. 🔻سرتا پای صفحه اجتماعی‌شان–منبری، مداح و مستمع‌– مملو از تصاویر حرم و جلسه هیأت، و نوشته‌های‌شان هم چیزی جز جنگ فرقه‌ای و قربان صدقۀ چشم، اَبرو و آینه و گنبد و گلدسته و چلچراغ و کاشی و سرامیک حرم‌های ائمه(ع) نیست. در کربلا دلتنگ ایوان نجف‌اند و در نجف دلتنگ صحن و سرای کربلایند! 🔻منبری و مداح‌شان را بر جایگاه رئیس فرقه می‌نشانند و دین‌شان دوگانۀ «برائت» و «زیارت» است و ادب و اخلاق (فردی، خانوادگی و اجتماعی) دورترین فضیلت بر آنها و گستاخی و جسارت و بدزبانیِ آب نکشیده، علیه هر آن‌کس که به مزاج‌شان خوش نیاید، نزدیک‌ترین رذیلت‌شان است. 🔻تفاوت نظام، حکومت و دولت را نمی‌دانند اما فازشان ضدیت با هر آن چیزی است که نظم سیاسی مستقر می‌گوید. در زمان هجوم سیاه داعش یک نفرشان در خط دفاع از حرم نیست اما تعصب و تظاهر مذهبی‌شان آسمان‌شکاف و قمه‌زنی‌شان در سپیده دم روز عاشورا ترک نمی‌شود. از پاسخ به دو سوال شرعی ساده عاجزند اما گوش‌شان پر است از قصه‌های خواب‌آور فرقه‌ای و روضه‌های اشک‌آور ساختگی چون عروسی حضرت قاسم(ع) در کربلا، و حتی لیست بلند بالایی از به اصطلاح دشمنان اهلبیت(ع) را در دستشویی‌های‌شان نصب کرده‌اند تا هنگام قضای حاجت، اسامی آنها در دسترس‌شان باشد تا مباد کسی از قلم بیفتد! 🔻به نظر من این فرقه که خود را مخالف، یا بی‌تفاوت به دولت شیعی در عصر غیبت می‌دانند، فاقد درک و تصور درستی از جامعه شیعۀ به دور از قدرت و حکومت‌‌اند و نمی‌دانند و نمی‌توانند بفهمند که اگر حکومت شیعی با همۀ نقص و نقدهای وارده بر آن نباشد، آنها آرزوی همین قمه‌زنی‌شان را هم باید به گور ببرند و چه کسانی و با چه اهداف ترسناکی جایگزین خواهند شد. آنها که اکنون به مدد کژ کارکرد بخش‌هایی از نظام، عِده و عُده‌شان زیاد شده، در فانتزی‌های خود با کج‌فهمی از احادیث و تاریخ دین، جامعه شیعه را به ناکجا آباد سوق می‌دهند. 🔺مطمئناً امروز سر در ظواهر فرو بردن و سکوت و یا تبلیغ سکولاریسم شیعی و «خواجه‌ربیع» صفتی توسط هر کس که باشد غیرقابل قبول و مردود است. پرواضح آسیب و ضرر سکولاریسم مذهبی بر باورها و ارزش‌های دینی بیش از نهادها و گروه‌های ضد دینی است. ✍️ دکتر علی خسروی استاد روانشناسی و رسانه و علوم ارتباطات دانشگاه جامعه المصطفی ┏━━━ °•🖌•°━━━┓   @bahr_dar_koze ┗━━━ °•🖌•°━━━ ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
اولین دوره حمایت از تولیدات هنری رسانه‌ای با هدف تکریم مقام معلم 🔹«جایزه معلم» با مشارکت مجموعه‌های حامی، اولین دوره حمایت از تولیدات هنری رسانه‌ای را با هدف تکریم مقام معلم، در دو قالب مستند کوتاه و فیلم داستانی کوتاه برگزار می‌کند. 🔹چنا‌نچه طرح و ایده رسانه‌ای با هدف تکریم مقام معلم دارید، می‌توانید با مراجعه به وبگاه جایزه معلم به نشانی muallemprize.ir طرح‌نامه خود را تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ارسال نمایید. @Farsna ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
مفهوم‌شناسی مردم‌سالاری.mp3
45.7M
🔺مناظره با موضوع «مفهوم‌شناسی مردم‌سالاری» 🔺با حضور محمد قوچانی و علی مهدیان (استاد حوزه علمیه قم) 📍شنبه، ۳۰تیر ۱۴۰۳ @Shiveh_tv4 ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
غیرتم آید که پیشت بیاستند بر تو می‌خندند و عاشق نیستند 🖊دکتر احمدحسین شریفی رئیس دانشگاه قم 🔻بعد از انتخاب جناب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس دولت چهاردهم، گویا عده‌ای از مدعیان پرتوقع و حامیان ظاهری ایشان، در تلاش‌اند نه تنها رابطه مستقیم رئیس جمهور با مردم را قطع یا کم کنند، بلکه آرام آرام او را به یک رئیس جمهور مسلوب الاختیار تبدیل کنند. اینان تاکنون اجازه نداده‌اند که رئیس جمهور به صورت مستقیم با مردم سخن بگوید یا با رسانه‌ها مصاحبه کند و برنامه‌ها و اقدامات خود را در جهت تحقق وعده‌های انتخاباتی بیان کند. جز چند تصویر بسته از حضور رئیس جمهور محترم در هیئات مذهبی و خرید خورد و خوراک و نقل و نبات از سوپرمارکت محله برای نوه‌هایش، هیچ اقدام عملی‌ای در جهت آمادگی برای انجام وظایف خطیر ریاست قوه مجریه از او دیده نشده است! تاکنون هیچ خبری از نشست و برخاست رئیس جمهور محترم با کارشناسان و نخبگان و دلسوزان واقعی حکمرانی مردمی عرضه نشده است! 🔻در مقابل، عده‌ای از کسانی که رئیس جمهور محترم در تبلیغات انتخاباتی به صراحت خود را مبرای از آنها دانست و به مردم وعده داد که هیچ نسبت و تناسبی با آنان ندارد و صرفاً برای رأی آوردن به آنها اجازه حضور در ستادهای انتخاباتی‌اش را داده است، اکنون میدان‌دار انتخاب وزیران و تعیین مدیران دولت چهاردهم شده‌اند! و با اظهار نظرهای بسیار خطرناک و تفرقه‌افکنانه در راستی یکی از مهمترین راهبردهای دشمنان جمهوری اسلامی برای براندازی و ایجاد درگیری‌های داخلی، به دنبال ایجاد «شکاف‌های قومیتی»، «تعصبات جنسیتی» و «فعال‌سازی گسل‌های مذهبی و دینی» در کشور هستند! 🔸به عنوان یکی از دلسوزان رئیس جمهور محترم، معتقدم ادامه این روند می‌تواند به اعتبار و حیثیت مدیریتی ریاست محترم جمهور در سطح ملی و بین‌المللی لطمات و صدمات جبران‌ناپذیر و بسیار خسارت‌باری وارد کند. بلکه کشور را وارد فاز جدیدی از «ناکارآمدی اجرایی»، «عقب‌ماندگی اقتصادی»، «ناامیدی سیاسی»، «تهاجم فرهنگی» و «درگیری‌های بیهوده داخلی» کند! 🔹امیدوارم رئیس جمهور محترم به چنین افرادی که نه اعتقادی به او و وعده‌هایش دارند و نه دلبستگی‌ای به آرمان‌های جمهوری اسلامی دارند و نه برنامه‌ای برای پیشرفت و عزت ملی دارند، بیش از این میدان ندهد و خود وی مدیریت انتخاب کابینه و استفاده از نخبگان و کارشناسان متعهد و مؤمن انقلابی را برعهده بگیرد و با صراحت و مستقیماً با مردم و رسانه‌ها درباره چگونگی عمل به وعده‌هایش سخن بگویید و مجدداً همانطور که در تبلیغات انتخاباتی گفتند از اینان برائت بجوید و آنها را از گرد خود دور کند. چرا که اینان جز «بدنام کردن رئیس جمهور» و «ناکام گذاشتن او در تحقق برنامه‌ها و عمل به وعده‌هایش»، هیچ هنر و عُرضه‌ی دیگری ندارند. اینان به شدت دوست دارند که رئیس جمهور را به یک مقام تشریفاتی صرف تبدیل کنند و عنان مدیریت کشور را از او بستانند! 🔻خلاصه آنکه به رئیس جمهور منتخب و محترم عرض می‌کنم: غیرتم آید که پیشت بیاستند بر تو می‌خندند و عاشق نیستند @Ahmadhoseinsharifi ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
دکتر احمدحسین شریفی رئیس دانشگاه قم 🔻خاضعانه و ملتمسانه از عقلای نظام و دلسوزان کشور خواهش می‌کنم «گفتار» و «کردار» جناب آقای ظریف را به طور جدی کنترل کنند. او در دوران جدید فعالیت سیاسی خود و با اختیارات تامی که از سوی رئیس جمهور منتخب گرفته است، به تنهایی این ظرفیت را دارد که نه تنها گسل‌های توهمی قومیتی و مذهبی را در کشور ایجاد کند، بلکه با فعال‌سازی گسل‌های توهمی، انشقاق و اغتشاشی عظیم در کشور ایجاد کند. 🔸او آگاهانه یا ناآگاهانه، با تمام توان، در مسیر تحقق برنامه‌های آمریکا و اسرائیل در ایران حرکت می‌کند. 🔹حضور عمدی او در نماز جمعه امروز تهران، بعد از تحریک قومیت‌گرایی و شکاف‌های مذهبی و دینی در صدا و سیما، و شعارهای مردم علیه او، خبر از ایام پرالتهابی در آینده می‌دهد. از رئیس جمهور محترم نیز می‌خواهم خودش عنان امور را به دست گیرد و جناب ظریف را از گرد خود دور کند، چرا که او توانایی بی‌اعتبار کردن ریاست‌جمهوری را هم دارد. سر چشمه شاید گرفتن به بیل چو پر شد،نشاید گذشتن به پیل @Ahmadhoseinsharifi ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur
نقدی بر سخنان دکتر شریفی (ریاست محترم دانشگاه قم) 🖌به قلم دکتر محمد نصیری برادر ارجمند حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدحسین شریفی(زید عزه) رئیس دانشگاه ارجمند قم،سلام علیکم خسته نباشید، ایام شهادت آل الله را تسلیت عرض می کنم و تبریک عرض میکنم مسئولیت خطیر را و درود می فرستم به روح بنیان گذار و رئیس بی نظیر آن دانشگاه حضرت آیت الله قاضی. اولا از این متن جنابعالی استفاده کردم و متشکرم چون همانطور که ظاهر است هم از موضع همدلی نوشته شده و هم بر خلاف پیامهای قبلی که در گوشه و کنار از شما نقل می شد و حد اقل به نظر برخی تند بود، تا حدی منصفانه است اما: 1️⃣نسبت به اصل بحث که فرمودید: اینان تاکنون اجازه نداده‌اند که رئیس جمهور به صورت مستقیم با مردم سخن بگوید یا با رسانه‌ها مصاحبه کند و برنامه‌ها و اقدامات خود را در جهت تحقق وعده‌های انتخاباتی بیان کند...سوال این است که مگر قبل از تنفیذ رای ملت، قانونا خود رئیس جمهور می تواند به عنوان رئیس جمهور بیاید و برنامه بدهد و...؟ این پرسش ام حقیقی است واقعا نمی دانم. اگر چنین کند و قانونی نباشد من و شما کفن پوش نخواهیم شد که همه چیز را زیر پا نهاده و فریاد وااسلاما سر نخواهیم داد؟؟ 2️⃣این جمله جنابعالی: گویا عده‌ای از مدعیان پرتوقع و حامیان ظاهری ایشان، در تلاش‌اند نه تنها رابطه مستقیم رئیس جمهور با مردم را قطع یا کم کنند، بلکه آرام آرام او را به یک رئیس جمهور مسلوب الاختیار تبدیل کنند....؟ ابهام دارد ظاهرا اغلب کسانی که الان هستند بویژه یکی دو نفر شاخص از قبل هم بوده اند و حامی یاطنی و ظاهری هردو بوده اند. و نص گزارش این آقایان این است که اولا رئیس جمهور در جریان فرایند اند و ثانیا بر روند هم اشراف دارند وثالثا در نهایت هم همه تصمیم ها با حضور و نظر جمعی که رئیس جمهور رئیس آنان است گرفته خواهد شد. 3️⃣اما این که فرمودید: جز چند تصویر بسته از حضور رئیس جمهور محترم در هیئات مذهبی و خرید خورد و خوراک و نقل و نبات از سوپرمارکت محله برای نوه‌هایش، هیچ اقدام عملی‌ای در جهت آمادگی برای انجام وظایف خطیر ریاست قوه مجریه از او دیده نشده است!.. افزون بر ملاحظه نخست،تا آنجایی که میدانیم، ایشان- طبیب شریف- اهل هیات و ساده زیستی و... بوده است و اگر اینها را از او نمی دیدیم جای اشکال و نقد بود ، خاطر شریف هست که آقای دکتر احمدی نژاد که به معجزه هزاره سوم نام بردار شده بود و الان به خال ابروی ترک شیرازی حاضر نیست سمرفند و بخارا را ببخشد و به ترک های آن ور آب در حال گفتگو و احیانا تبلیغ ظهوریا تعیین زمان آن است، از سوپری محل خودشان خبری گرفته بود ، چه به به و چه چه راه انداختیم و بلا تشبیه در ساده زیستی نزدیک اولیای الاهی نشاندیمش؟؟؟ ثالثا ظاهرا کار مردم معطل هم نمانده است از همان اول ظاهرا گفته بود گروههای تخصصی باید همراهی اش کنند الان هم با ضعف و قوتهایی همان گروهها دارند کمک می کنند . امید که نقطه نظرات عزیزان ما آقای دکتر حداد عادل، دکتر جلیلی و حتی عزیزان پوششی که خداوند به همه خیر دهد، ارائه شود و مورد توجه هم قرار گیرد. 4️⃣این جمله که طبیب شریف خودگفته باشد: ...صرفاً برای رأی آوردن به عده ای ...اجازه حضور در ستادهای انتخاباتی‌اش را داده است، را اولا حقیر ندیدم و نشنیدم، دکتر پزشکیان نفی می کرد دولت سوم دکتر روحانی بودن را و حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی هم اعلام کرد دولت چهاردهم است و دولت خود دکتر پزشکیان است. ثانیا اینها که الان میدان دارند از آغاز همراهش بودندو هرچه ماها به مردم گفتیم که اینها لیبرال اند، مشکل دارند، دولت سوم دکتر روحانی یا ارادتمند به حجت الاسلام والمسلمین خاتمی اند و صدها حرف درست و نادرست دیگر... ولی اکثریت همین را خواستند و تا حالا در قانون اساسی نیامده که اکثریت خاصی مثلا سبیل کلفت ها اگر اکثریت باشند یا مربوط به شهر یا منطقه خاصی باشند قبول و الا خیر؟ در باره دکتر احمدی نژاد و شهید رئیسی هم رای اکثریت پذیرفته شد.و نه امثال ما و نه آنها نگفتن اکثرهم لایعلمون یا لایعقلون و...
ادامه انتقاد دکتر نصیری نسبت به سخنان دکتری شریفی: 5️⃣این که فرمودید: فرایند تعریف شده...کشور را وارد فاز جدیدی از «ناکارآمدی اجرایی»، «عقب‌ماندگی اقتصادی»، «ناامیدی سیاسی»، «تهاجم فرهنگی» و «درگیری‌های بیهوده داخلی» کند!....نظر جنابعالی که هم احمد و هم حسین و هم شریف اید محترم اما به نظر این حقیر اتفاقا فرایندی که تعریف کرده اند «شکاف‌های قومیتی» را تقلیل، «تعصبات جنسیتی»را کنترل و «از فعال‌سازی گسل‌های مذهبی و دینی» در کشور جلو گیری می کند و در سطح ملی و بین‌المللی لطمات و صدمات آن کمتر خواهد بود و در تاریخ خواهند نوشت که در مدتی که به اسم شیعه حاکمیت داشتند، دیگران را هم دیدند و از توانشان استفاده کردند. چون اگر به اقوام توجه نشود، به زنان دارای تخصص و تعهد کار سپرده نشود و فقط برای خانه داری تعریف و تجهیز شوند که خودش در جای خودش خوب است یا اقلیت های مذهبی حتی غیر اسلامی حقوقشان رعایت نشود و اگر در جایی در چارچوب اسناد بالا دستی و قانون اساسی که همه را در نظر گرفته است ، می توانند مسئولت بپذیرند از آنها منع شود این خطر ناکتر و خسارت اش بیشتر خواهد بود. 6️⃣از شما برادر بزرگوارم که در سمت خطیری هم قرار داری، انتظار داشتم که از همان آغاز و در همه سخنان،عنوان رئیس جمهور محترم و.. بهره می گرفتید چنان که اغلب همینطور بود نه عنوان رئیس دولت چهاردهم، یا ریاست قوه مجریه که البته این ها هم غلط نیست. و مرحوم رئیسی که خدایش با علی بن ابیطالب (ع) و بهترین کارگزارانش محشور دارد، شهید جمهور بودند و هستند. 7️⃣ همچنین از اینکه از ادبیات برخی دیگر از دوستان مشترکمان که بعضا غیر منصفانه بر رئیس جمهور منتخب و اکثریت رای دهنده تازیدند و با مقایسه های عحیب و قریب با رخداد های سال 61 ، همین حالا این شبهه باطل را ایجاد کرده اند که نکند آنچه در آن زمان و حتی قبل تر بوده نیز چیزی شبیه به همین قضایا باشد، متشکرم . 🌹 از تصدیع پوزش می خواهم نسالکم الدعا.محمد نصیری. ••✾•🌿🌺🌿•✾• کانال فصل حضور استادان و مدیران بستری برای بیان دیدگاه های اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزشی استان قم و برنامه های مدیران https://eitaa.com/faslehozur