📢 بشنوید
🔶🔹 بررسی میزان عمق بینش و تفکر دکتر جلیلی
🔺معرفی سلسله جلسات تبیینی دکتر جلیلی با عنوان «حکمت سیاسی اسلام در قرآن»
❇️ یکی از وجوه نامزد اصلح برای دولت چهاردهم، #گفتمان_تمدنی وی است که ناظر به بینش و ادراک از دین مبین اسلام میباشد
💠 از مهر ماه ۱۴۰۱، همزمان با شروع اغتشاشات، دکتر سعید جلیلی سلسله جلساتی با عنوان حکمت سیاسی اسلام در قرآن برگزار کرد که شرکت برای عموم آزاد بود.
بیش از ۳۰ عنوان از این جلسات تا کنون منتشر شده که در ادامه، قرار دارند.
1⃣جلسه اول
🔹موضوع: حکمت
eitaa.com/saeedjalily/3888
2⃣جلسه دوم
🔹موضوع: شادکامی
eitaa.com/saeedjalily/3889
3⃣جلسه سوم
🔹موضوع: امنیت(۱)
eitaa.com/saeedjalily/3891
4⃣جلسه چهارم
🔹موضوع: امنیت(۲)
eitaa.com/saeedjalily/3893
5⃣جلسه پنجم
🔹موضوع: شهادت
eitaa.com/saeedjalily/3895
6⃣جلسه ششم
🔹موضوع: غارات
eitaa.com/saeedjalily/3896
7⃣جلسه هفتم
🔹موضوع: استبدال(۱)
eitaa.com/saeedjalily/3897
8⃣جلسه هشتم
🔹موضوع: استبدال(۲)
eitaa.com/saeedjalily/3900
9⃣جلسه نهم
🔹موضوع: انتخاب(۱)
eitaa.com/saeedjalily/3901
🔟جلسه دهم
🔹موضوع: انتخاب(۲)
eitaa.com/saeedjalily/3907
1⃣1⃣جلسه یازدهم
🔹موضوع: انتخاب(۳)
eitaa.com/saeedjalily/3913
2⃣1⃣جلسه دوازدهم
🔹موضوع: اتراف
eitaa.com/saeedjalily/3914
3⃣1⃣جلسه سیزدهم
🔹موضوع: ائتلاف و اختلاف(۱)
eitaa.com/saeedjalily/3915
4⃣1⃣جلسه چهاردهم
🔹موضوع: ائتلاف و اختلاف(۲)
eitaa.com/saeedjalily/3916
5⃣1⃣جلسه پانزدهم
🔹موضوع: جهاد کبیر
eitaa.com/saeedjalily/3925
6⃣1⃣جلسه شانزدهم
🔹موضوع: آتش به اختیار(۱)
eitaa.com/saeedjalily/4021
7⃣1⃣جلسه هفدهم
🔹موضوع: آتش به اختیار(۲)
eitaa.com/saeedjalily/4022
8⃣1⃣جلسه هجدهم
🔹موضوع: آتش به اختیار(۳)
eitaa.com/saeedjalily/4023
9⃣1⃣جلسه نوزدهم
🔹موضوع: کفر
eitaa.com/saeedjalily/4024
0⃣2⃣جلسه بیستم
🔹موضوع: حیات
eitaa.com/saeedjalily/4032
1⃣2⃣جلسه بیستویکم
🔹موضوع: صبر
eitaa.com/saeedjalily/4076
2⃣2⃣جلسه بیستودوم
🔹موضوع: صبر(۲)
eitaa.com/saeedjalily/4191
3⃣2⃣جلسه بیستوسوم
🔹موضوع: فتنه زرد(۱)
eitaa.com/saeedjalily/4193
4⃣2⃣جلسه بیستوچهارم
🔹موضوع: فتنه زرد(۲)
eitaa.com/saeedjalily/4194
5⃣2⃣جلسه بیستوپنجم
🔹موضوع: بازاریابی سیاسی(۱)
eitaa.com/saeedjalily/4198
6⃣2⃣جلسه بیستوششم
🔹موضوع: بازاریابی سیاسی(۲)
eitaa.com/saeedjalily/4210
7⃣2⃣جلسه بیستوهفتم
🔹موضوع: تجارت ۱
eitaa.com/saeedjalily/4386
8⃣2⃣جلسه بیستوهشتم
🔹موضوع: تجارت ۲
eitaa.com/saeedjalily/4387
9⃣2⃣جلسه بیستونهم
🔹موضوع: صدق ۱
eitaa.com/saeedjalily/4388
0⃣3⃣جلسه سیام
🔹موضوع: صدق ۲
eitaa.com/saeedjalily/4419
1⃣3⃣جلسه سیویکم
🔹موضوع: بصیرت
eitaa.com/saeedjalily/4420
2⃣3⃣جلسه سیودوم
🔹موضوع: امر به معروف و نهی از منکر۱
eitaa.com/saeedjalily/4421
3⃣3⃣جلسه سیوسوم
🔹موضوع: امر به معروف و نهی از منکر۲
eitaa.com/saeedjalily/4422
📚 برگرفته از کانال اخبات:
🆔 @ekhbat1444
#رئیس_جمهور_تمدن_ساز
فاستَقِمــــ |حُــــرّه زن انقلاب اسلامی
🔹@𝖋𝖆𝖘𝖙𝖆𝖖𝖊𝖒_313
🔴 حمایت ویژه ابطحی از قالیباف!
✍دکتر روح الله مومن نسب:
قالیباف یک #سوپر_اصلاح_طلب است.
خنثی سازی مجلس انقلابی و جلوگیری از استیضاح، سوال و #محاکمه_روحانی و وزرایش، درگیری پشت پرده با دولت #شهید_رئیسی،مقابله با ساماندهی فضای مجازی و عدم حل چالش تحمیلی #حجاب علیرغم دستورات مکرر آقا و...از او یک سوپراصلاحطلب ساخت.
📎الصاقیـــــــه حـــُـــــــــرّه:
#هشدارهای_مکرر⚠️
به نظر تا همین جا برای اتمام حجت عقلی و شرعی متدینین کفایت می کند اگر مبتنی بر عملکرد و مواضع التقاطی ایشان در برهه خاصه حضور در کرسی زعامت مجلس و در بزنگاههای فتنه های اخیر مسیر انقلاب [فارغ از پارت رزومه های مثبت پیشین ایشان در ادوار قبلی مسیولیت های دیگرشان]همچنان نگاه مثبتی به او بعنوان یک گزینه بر مدار گفتمان ناب انقلاب اسلامی دارند...؛
منکر عملکردهای معدود مثبت شان در همین مجلس حتما نیستیم اما انتخاب و گزینش سرنوشت حساس مسیر آتی انقلاب اسلامی درین برهه ؛ تکلیفی متفاوت بر دوش ما گذارده که مکلفیم بر رصد کل داده ها و مواضع تا لحظه حال و مگر می شود از مواضع خواص دارای انحرافات فکری ،سیاسی و وابستگان به جریانات فکری [غیر] نسبت به کاندیداهای کنونی غافل باشیم؟
در فردای قیامت باید پاسخگوی خون شهدای مسیر انقلاب اسلامی با این حجت های روشن متعدد باشیم.
#رئیس_جمهور_تمدن_ساز
فاستَقِمــــ |حُــــرّه زن انقلاب اسلامی
🔹@𝖋𝖆𝖘𝖙𝖆𝖖𝖊𝖒_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حضرت آیتالله اراکی: از نظر ما دکتر سعید جلیلی اصلح است و این اصلحیت در ایشان متعین است
🔹وظیفه جهاد تبیینی خود دانستیم که آنچه را میدانیم و حقیقت را در اختیار مردم قرار دهیم.
🔹با جمعی از علما و اساتید مدتها تمام جوانب امر را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که جناب آقای سعید جلیلی شخصی است که برای ریاست جمهوری آینده ایران اصلح است و اصلحیت در ایشان متعین است.
فاستَقِمــــ |حُــــرّه زن انقلاب اسلامی
🔹@𝖋𝖆𝖘𝖙𝖆𝖖𝖊𝖒_313
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1718345049111911505
🗒 در ذهنیت اجتماعی، جلیلی به عنوان کسی شناخته شده که از سوی بخشی از بافت قدرت، همراهی و تأیید نمیشود؛ چون او برخلاف معادلات سیاسی آنها، «محافظهکار» و «باجده» نیست و «فساد» را برنمیتابد. همین «خاص» و «متمایز» انگاشتهشدن نسبت به بخش معیوب بافت قدرت، او را به سیاستمدار دلخواه مردم تبدیل کرده است.
@sedgh_mahdijamshidi
4.75M
📢 بشنوید
🔶🔹 تبیین شعار انحرافی «صالح مقبول، بهتر از اصلح نامقبول»
👈 در پاسخ به تخریبهایی که غیرمنصفانه و به دور از اخلاق، نسبت به دکتر جلیلی مطرح شده است.
💢 محورهای موضوعی
1⃣ مبدع شعار انحرافی «صالح مقبول، بهتر از اصلح نامقبول» چه کسی است؟
2⃣ چه کسی در سال ۱۳۹۲ با تشتت آرای جبههی انقلاب باعث شد حسن روحانی رأی آورد؟
3⃣ آیا مقبولیت عرفی از معیارهای دین در تشخیص اصلح است؟
4⃣ نمونههایی از عملکرد مجلس یازدهم در مغایرت با مطالبات صریح و علنی امام جامعه؛
5⃣ ما در مقابل تخریبهای ناجوانمردانه، هیچ ابایی از تبیین و ارائهی اسناد نداریم؛
🔻 پیوست: بیانات امام خامنهای خطاب به نمایندگان، مورخ ۴ خرداد ۱۴۰۱
🌐 https://www.leader.ir/fa/media/play/30966?year=1401&type=2
🔻 خبرگزاری ایسنا:
دولت برای حفظ وحدت از حق خود گذشت/فشار نمایندگان بر وزارت کشور تمام میشود؟!
🌐 https://www.isna.ir/news/1402052415423
✍️ تمدننگار | شکوهیانراد
@SHRChannel
هدایت شده از حافظه تاریخی ایرانی
34.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا جلیلی؟
اگر برای رای دادن به سعید جلیلی تردید دارید حتما این فیلم را با دقت ببینید و اگر میخواهید برای سعید جلیلی تبلیغ کنید، بازهم این فیلم را ببینید چون جواب بسیاری از شبهات مختلف است و دست شما را برای پاسخ به مخالفان باز میکند.
امیرحسین ثابتی در قسمت ۹۶ برنامه حافظه تاریخی ایرانی، ضمن توضیحات کامل درباره چرایی اصلح بودن دکتر جلیلی نهایتا به معرفی کتاب مهمی از وی پرداخته که شخصیت جلیلی را بهتر معرفی میکند.
🔹برای پایین آوردن حجم فیلم کیفیت آن کم شده اما اگر خواستید فیلم را با کیفیت اصلی ببینید از اینجا اقدام کنید.
🔹برای تهیه کتابی هم که در این قسمت معرفی شده از اینجا اقدام کنید.
🔻برای مشاهده قسمت های قبلی برنامه نیز از اینجا عضو کانال شوید.
هدایت شده از حافظه تاریخی ایرانی
4_6008201218906658088.mp3
33.7M
چرا جلیلی؟
اگر به هر علت امکان مشاهده فیلم کامل قسمت ۹۶ برنامه حافظه تاریخی ایرانی را ندارید حتما صوت آن را گوش کنید.
اگرچه حق بعضی فیلمها و تصاویر بکار رفته در این قسمت، فقط با دیدن آن ادا میشود.
@Hafezeh_tarikhi_irani
هدایت شده از رحمت الله معظمی
🔴حـوزه انـقـلابـی کـنـار دکتر جـلـیـلـی
▪️حمایت حوزه انقلابی از شهید رجایی و شهید رئیسی و همه افراد مکتبی، مشروط به ادامه اطاعت از ولی فقیه بوده و دفاع از برادر مکتبی و ارزشی دکتر جلیلی نیز مشروط به ادامه همین مسیر است که انشاءالله همین گونه خواهد بود.
▪️ کسانی که این روزها به مغالطه اخلاق و وحدت پناه بردهاند از ضعف حوزه است که توانستند کلاهی از نمد مغالطه برای خود ببافند و هیچ کجا فتاوای فقهای عزیز و امامت انقلاب، انتقاد و ایضاح و روشنگریِ واجب نسبت به داوطلبین را منع نکرده است، آن هم با وجود تجربه تلخ و خطرناک نفوذ در منصبهای حساس در طول انقلاب اسلامی ایران.
▪️بخش زنده و انقلابی حوزه در تمام طول انقلاب و به خصوص در بزنگاهها، طلایهدار و پیشران حرکت های انقلابی بوده است و در این راه ، ادنا مراتب توجه و اعتنا را به احزاب و قبایل سیاسی و عنوان دارها نکرده است
▪️ادبیات دو یا چند پهلو و دیپلماتیک با ماهیت و رسالت حوزه علمیه شیعه هم خوان نیست.
▪️نگاه مکتبی و تکلیف مدار هیچ زمان مقهور سیاسی کاریهای مرسوم نشده و اظهار نظر و موضعگیری خود را معلق به کمیت یا پشتوانههای دنیایی نمیکند.
#حوزه_انقلابی_حامی_جلیلی
#گفتمان_شرعی_اصلح
حجت الاسلام رحمت الله معظمی
@r_moazzami
. عارف خانهدار
بخش اول: همسر با اخلاص
کتاب اربعین هاشمیه که تازه به دستش رسیده بود را برداشت و زودتر از همیشه حجره را ترک و به سمت خانه رفت.
باورش سخت بود.
همسری که تمام لباسهای شوهرش را خودش دوخته و در کارهای خانه سنگ تمام گذاشته بود.
همسری که هر روز تا جلوی درب بدرقه اش میکرد و هنگام ورود با تواضع و محبت به استقبالش می آمد.
همسری که مهمانهای زیاد او را با خوش رویی پذیرایی میکرد.
همسری که هیچ وقت گله و شکایتی از حجم کارهای خانه نکرده بود.
باورش نمیشد که این اجازه نامه ها مربوط به او باشد.
صفحه آخر کتاب نشان میداد همسر دانشمندش اجازه اجتهاد و استباط احکام شرعی را از بالاترین مراجع زمان گرفته بود.
گامهایش را تندتر کرد تا زودتر به منزل برسد. احساس تعجب و خوشحالی و افتخار در هم آمیخته و سراسر وجودش را فراگرفته بود و عجیبتر از همه اینکه همسرش در اینباره هیچگاه چیزی به او نگفته بود.
البته شاید خیلی هم نباید تعجب میکرد. با آن پشتکار و صبوری و اخلاصی که از بانو دیده بود حقش بود که چنین بشود. خود بانو گفته بود که علم را می آموزد نه برای خود علم بلکه به عنوان مقدمه ای برای قرب خدا و خودسازی و معرفت النفس.
از دست دادن هفت فرزند و در عین حال شاکر بودن کار هر زنی نیست.
می دانست که بانو حتی کارهای خانه را هم با نگاهی متفاوت مینگرد و به کارهای خانه هم رنگ و بوی الهی و سلوک داده است.
شنیده بود که بانو وقتی خانمهای دیگر را موعظه میکند میگوید اگر بناست نفس انسان به وسیله ریاضت از تعلق و حب دنیا خلاص شود پس چه ریاضتی بهتر از خوب خانه داری کردن و خوب همسرداری کردن!
شنیده بود که میگفت: هیچ ریاضت نفسی مانند خانهداری نیست. لذا بهترین خانهداریها را میکرد.
دائما میگفت زن از خانه شوهر به بهشت میرود، از خانه شوهر هم به جهنم میرود.
خود معین التجار پیش قدم شده بود تا بانو بتواند علاوه بر کارهای خانه به تحصیل علم هم بپردازد ولی نمیدانست بانویش آنقدر دانشمند شده که چنین کتابی چاپ کرده و در انتهای کتاب اجازه مراجع وجود دارد مبنی بر اجتهاد بانو.
اتفاقی امروز یکی از دوستانش به حجره آمده بود و کتاب "اربعین هاشمیه" که همسرش نوشته بود و با عنوان بانوی ایرانی امضا شده بود را نشانش داده بود.
وای! چرا امروز هر چه تندتر گام برمیدارد خانه دورتر میشود. انگار شوق رسیدن به خانه مسیر را طولانی کرده.
یاد خاطره ای از بانو در ذهنش جولان میکند. بانو گفته بود روزی دایه، دختر چهارساله و طفل شیرخوارم را نزدم آورد. از دور که میآمد قلبم از محبت مادری برای دخترکم از جا کنده شده بود.
آن گاه که جگرگوشه ام را شیر میدادم محو جمال او شده بودم، او را بوسیدم و احساس عجیبی سراپای وجودم را فرا گرفت. انگار تمام قلبم به سوی او میرفت.
هنوز از این حالت روحی ساعتی نگدشته بود که نوزاد بیمار شد و در کمتر از یک روز از دنیا رفت. دختر چهار ساله هم به فاصله یک هفته درگذشت و مادر را تنها گذاشت.
گویا خدا میخواست بانو هر چه بیشتر و بیشتر از دنیا و تعلقات دنیایی رها شود و قلبش هر چه بیشتر متوجه آن گمشده اش باشد.
خود بانو گفته بود از کودکی احساس میکردم گمشده ای دارم و دنبال آن میگردم ولی نمیدانم آن را کجا و چگونه جستجو کنم تا اینکه خداوند با اشراق به قلبش راه را نشان داده بود ولی عطشش را صد چندان کرده بود.
همین عطش و اشتیاق بود که از چهارسالگی او را پای درس نشانده بود و به جای بازیهای کودکانه، عاشق مطالعه و شنیدن از خدا و اولیای خدا کرده بود.
حالا بانو درگذشت هفت فرزندش را بخشی از آزمایش الهی میدید و همانند ابراهیم علیه السلام باید در امتحانات الهی استقامت میکرد و شکرگزاری.
استادش آیه الله میر سید علی نجف آبادی گفته بود روزی که شنیدم فرزند ایشان فوت کرده فکر کردم خانم دیگر درس را تعطیل خواهد کرد ولی دو روز بعد خدمتکار ایشان سراغ من آمد تا برای تدریس به منزل ایشان بروم و من از علاقه او به تحصیل سخت تعجب کردم.
خیلی وقتها بانو این ابیات را زمزمه میکرد.
آن کس که تو را شناخت جان را چه کند
فرزند و عیال و خانمان را چه کند
دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی
دیوانه تو هر دو جهان را چه کند.
معین التجار بلاخره به خانه رسید. به به عجب بوی غذایی در خانه پیچیده است. چقدر امروز احساس خوشبختی میکند. مگر چند مرد در این دنیا وجود دارند که دستپخت یک بانوی فقیه و مفسر و عارف را خورده باشند.
◾️به مناسبت ۲۳ خرداد سالگرد درگذشت بانو مجتهده امین اصفهانی رحمة الله علیه
فاستَقِمــــ |حُــــرّه زن انقلاب اسلامی
🔹@𝖋𝖆𝖘𝖙𝖆𝖖𝖊𝖒_313
⭕️ #دیروز برای تخریب دکتر جلیلی، تیتر میزدند «امپراتوری جلیلی در دولت رئیسی» و میگفتند تصمیمات دولت شهید رئیسی توسط جلیلی و تیم مطالعاتیاش اخذ میشود (۱۹ بهمن ۱۴۰۱)
⭕️ اما امروز برای همان اهداف تخریبی میگویند دکتر جلیلی به دولت شهید رئیسی هیچ کمکی نکرد تا ایشان را خودخواه جلوه دهند!
🔻 دروغگو، فراموشکار است!
🔻 امان از بیاخلاقیهای سیاسی...
✍️ تمدننگار | شکوهیانراد
@SHRChannel
🔴 نقد دقیق حسین زمانی میقان فعال اقتصادی جبهه انقلاب و حسینی کارشناس اقتصادی جبهه انقلاب به دکتر قالیباف
▫️✍حسین زمانی میقان: فقط میتوانم بگویم برای آقای قالیباف متاسفم که این افراد را به عنوان مشاوران خود به صدا و سیما برد. رهبر حکیم انقلاب اسلامی فرموده بودند «کشورهایی که مورد تحریم آمریکا قرار گرفتهاند باید با همکاری یکدیگر و با تشکیل یک مجموعه مشترک، حربه تحریم را از بین ببرند و ما معتقدیم این کار شدنی است».
▫️✍امیر حسین حسینی: آقای قالیباف در میزگرد اقتصادی از مشاوری همراه خود استفاده کرد که معترف است دیدگاههای اصلی رهبری در اقتصاد مثل ممنوعیت بنگاهداری بانکها و دانشبنیانی اقتصاد اشتباه است و ایشان نباید از تولیدملی مثل لوازم خانگی حمایت نمایند و انتهای مسیر شعار سال یعنی مردمیسازی اقتصاد، پاکستان است!
▫️یعنی ایشان مستقیما فردی را کنار خود نشاندند که فعالانه با مواضع اقتصادی مقام معظم رهبری مخالف است و مسیر ایشان را اشتباه میداند!!
▫️هرچند از گذشته با دیدگاههای اقتصادی نسبتا ناکارآمد آقای قالیباف آشنا هستیم اما این تصریح امشب و استفاده از طیف فکری خاصی از کارشناسان اقتصادی و مواضعی که امشب مطرح شد، تا حد زیادی تکلیف را در حوزه اقتصاد نسبت به ایشان روشن کرد و حجت را به اتمام رساند.
خشت اول چون نهد معمار کج
تا ثریا میرود دیوار کج
فاستَقِمــــ |حُــــرّه زن انقلاب اسلامی
🔹@𝖋𝖆𝖘𝖙𝖆𝖖𝖊𝖒_313
هدایت شده از جمهوری/ محمد صادق شهبازی
مرد سیاسی
#سارا_عاقلی
در انتخابات پیش رو به سعید جلیلی رای میدهم؛ چون در این #صحنه_سیاسی به دنبال #مرد_سیاسی میگردم و او در میان ۶ کاندیدا، به این مفهوم نزدیکتر است.
انسان سیاسی کیست و چرا باید در انتخاباتها به دنبال چنین کاراکتری باشیم؟!
پاسخ به این سوال آسان نیست؛ چون در طول انتخاباتهای گذشته، مفهوم عمران و جاده و تونل به جای #سیاست و #تصمیم نشسته و به عنوان دستاورد و نقطه قابل اتکای کاندیداها مطرح میشود. تا جایی که هنگام ثبتنام بر مهندس بودن و کارنامه عمرانی خود تاکید میکنند؛ نگاهی کمّی که میتوان در آن تعداد تونلها و متراژ آسفالت را انداره گرفت.
در حالی که انسان سیاسی برعکس نگاه مهندسی و رایج این روزها، حائز دو ویژگیِ #جهتمندی و #کلاننگری است.
جهت به معنای خنثی نبودن و داشتن هویت سیاسی؛ تا جایی که بدانیم قرار است به چه کسی و چه طرز فکری رای بدهیم.
مثال پررنگ و قابل لمس این ماجرا، مسئله سیاست خارجی است؛ مرد سیاسی میداند در سیاست خارجی و در انبوه مذاکرات و مراودات بینالمللی به دنبال چیست و چه چیزی را میخواهد تقویت کند و چه چیزی را تضعیف.
اگر چنین نباشد، او نه تنها رئیس و راهبرِ جمهور نمیشود که تبدیل به مصرفکننده ادبیات رایج جامعه میشود و رنگ زمانه را به خود میگیرد.
در دوره غلبه ادبیات مذاکره، از ضرورت مذاکره حرف میزند و در دوره اوج گرفتن جریان مقاومت، از ضرورت مقاومت.
جلیلی مصداق بارز جهتمندی در سیاست و به طور خاص سیاست خارجی است؛ و دقیقا بر همین اساس دوره حضور جلیلی در وزارت امور خارجه را با نداشتن خروجی زیر سوال میبرند؛ چون همان تصور کمّی و خروجی محور را از عرصه مهندسی و عمران با خود به سیاست خارجی آوردهاند و هر خروجی و توافقی را از بیتوافقی بهتر میدانند.
صاحب برنامه بودن جلیلی هم در سایه جهت سیاسی او معنا و ارزش پیدا میکند.
نقطه مزیت جلیلی، داشتن برنامه و مطالعه و تحقیق نیست که برخی طرفداران او، بر آن اصرار میکنند؛ بلکه مزیت او، جهتی است که برنامه و ایدههایش بر اساس آن کوک شدهاند.
چون برعکس تصور رایج، برنامه مُشتی راهحلِ خنثی نیست که نوشتنش را به یک اندیشکده سفارش داده باشیم و در قالب جزوه درآمده باشد و همه کاندیداها بتوانند از آن استفاده کنند.
وقتی قرار باشد میان برنامهها و راهحلهای نامزد الف با نامزد ب تفاوتی وجود نداشته باشد پس چه فرقی میکند کدام یک را انتخاب کنیم؟ در آن صورت اصلا چرا انتخابات برگزار میکنیم؟
راهحلی که نامزد ریاستجمهوری برای مشکلات پیشنهاد میدهد، نسبت او با جهان سیاست و بازیگران صحنه را آشکار میکند و همین ویژگی او را قابل شناسایی میکند و در معرض انتخاب ما قرار میدهد.
ما رئیس جمهور میخواهیم! نه اپراتور اجرای دستورالعمل کارشناسان! دولت اُپراتور در مواجهه با ایدههای متضاد کارشناسی با جهات مختلف، سردرگم میشود و در یک کلام اغتشاشِ هویت سیاسی به اغتشاشِ سیاستی هم میانجامد.
حال آنکه، صدر جلسات هیات دولت، جایگاه #مرد_سیاسی است تا از میان انبوه ایدهها، جرات #تصمیم و به خط کردن امکانات و نیروهای صحنه داشته باشد و #مسئولیت آن تصمیم را بپذیرد.
مردم هم در موعد انتخاب سیاسی، به سراغ افراد سیاسی با جهات و ایدههای گوناگون سیاسی میروند؛ نه غیرسیاسیها. این را انتخابهای متنوعشان در سالهای ۷۶ و ۸۴ و ۸۸ و ۹۲ و ۱۴۰۰ میگوید.
اینکه بتوانیم نامزد مورد نظرمان را به عنوان مرد سیاسی و ایدهاش را ایده امروز ایران، معرفی میکنیم، رسالت امروز ماست.
@enghelabemardom
هدایت شده از پس کوچههای انقلاب (محمد صادق کوشکی)
⭕️ آشنایی با مواضع
🔹شناخت دیدگاه نامزدها درخصوص موضوعات راهبردی ، کمکی موثر برای کسانی است که قصد انتخاب عقلانی و دقیق دارند.
@pas_kouchehaie_enghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #نماهنگ | ساعتهای بهشتی
💠رهبر حکیم و فرزانه انقلاب:
«بعدازظهرِ روز عرفه، یکى از آن ساعات بهشت است، اگر ما بتوانیم آن را درک بکنیم.» ۷۲/۳/۵
https://virasty.com/man_mohana/1718445293189042810
#ویراست
•﷽من | مهنــــاؒ•
✍جالبه...
همه می دونن با چه تنازع قدرتی #سارا_فلاحی براش موضوعیت داشته خودش مهره چینی کنه ستاد #قالیباف ایلام رو و درگیری ها به فضای مجازی علنی هم کشیده! امروز بسیج زنان ایلام! برای جلسه بصیرتی فرماندهان بسیجش؛ فلاحی رو برده تبیین مسیر کنه!! ( بنا رو بر غفلت شون می گذاریم)
به به ازین عمق رصد و بصیرت !
بیشتر از یکسال و نیمه فتنه تحمیلی ترکیبی حجاب رو این جماعت با صد تلنگر از خواب غفلت بیدار نشدن؛ اوج توانشون یه گزارش کار نمایشگاه داخلی #حس_خوبه!!
اون از خسارت های الگوسازی ها و بدعت الوده حریم زدایی هاشون در مناسک دینی و معنوی هیات رزمندگان که شدن الگوی اباحه گری مراسمات معنوی تا دل روستاها!! ؛ اون از ناتوانی و دیرفهمی و بی عملی شون در فتنه بزرگ #حیازدایی که هنوز دارن فقط تماشا می کنن!! این هم از دسته گل بصیرتی شون! در این بزنگاه...
انگار اصلا حواستون نیست؟!!!
#بسیج_زنان_ایلام
#گفتمان_اصلح
فاستَقِمــــ |حُــــرّه زن انقلاب اسلامی
🔹@𝖋𝖆𝖘𝖙𝖆𝖖𝖊𝖒_313
💥خطر تکنوکراسی در اندیشه و رویکرد رئیس مجلس!
📚 نقد کتاب «ایران و دولت توسعهگرا» به قلم دکتر محمدباقر قالیباف
(#قالیباف از زبان آثارش)
✍️محقق: حجت الاسلام جواد جلوانی
🔹#تکنوکراسی از وجوه عملگرایی (پراگماتیسم) است که بحران معرفتشناسی مدرنیته در باب حقیقت را اینگونه پاسخ میدهد که هر چیزی که مشکلات دنیای مادی ما را حل کند و ما را به نتیجه مورد نظرمان برساند حقیقت است و هرچه مانع راه ما باشد، باطل است.
🔹نقطه مقابل عملگرائی، آرمانگرایی یا تکلیفگرایی است؛
آرمانگراها میگویند در عالم، حقیقتهای والایی وجود دارد که ارزشها متکی به آنهاست، آن حقایق، حاکم بر عالماند و آرمانها و ارزشها از آن حقایق سرچشمه میگیرند و تکلیف ما این است که عمل و رفتار خود و جامعه را با آن ارزشها و آن حقایق همراه کنیم.
🔹متأسفانه این کتاب حتی با «بسم الله الرّحمن الرّحیم» شروع نمیشود. در کتابی که به دنبال نسخه پیچیدن برای کشور اسلامی ایران است و در مقدمه ادعای الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی دارد، به والله یک آیه قرآن یا حدیث پیدا نمیشود. درواقع کتاب از منابع دینی تهی است. در عوض نظریات نظریهپردازان شرق و غرب، مفصل گردآوری شده است.
🔹در صفحه ۱۷۲ کتاب آمده:
«اگر توسعه غرب ۵۰۰ سال زمان برده است، این مسیر باید در جامعه جهان سومی، ۵۰ سال طول بکشد. چراکه طی دوران ۵۰۰ ساله، نه برای جامعه جهان سومی ممکن است نه معقول. ما نیازمند تعامل سازنده با ضرورتهای دنیای جدید هستیم و سرعت در اکثر مواقع با پروسهها انطباقی ندارد…»
(متن کامل در ندای اصفهان) 👇
https://nedayeesfahan.ir/154217