🔹طی یک ماه اخیر هفت یادداشت با عنوان "فصل تحول" توسط یکی از همراهان فتح در کانال منتشر شد. شما می توانید نظرات تان را در خصوص این مجموعه از طریق آی دی مدیر کانال مطرح بفرمایید.
🔸فصل تحول 1: باورمندی حقیقی
https://eitaa.com/fatehan/1453
🔸فصل تحول 2: ابتناء
https://eitaa.com/fatehan/1469
🔸فصل تحول 3 : باتلاق مبانی
https://eitaa.com/fatehan/1473
🔸فصل تحول 4: نهر عظیم
https://eitaa.com/fatehan/1477
🔸فصل تحول 5: چالش پاورقی!
https://eitaa.com/fatehan/1483
🔸فصل تحول 6: لنزت را عوض کن!
https://eitaa.com/fatehan/1486
🔸فصل تحول 7 : مطالعات جزیره ای
https://eitaa.com/fatehan/1490
🔴همچنین شما نیز می توانید یادداشت هایی که متناسب با اهداف #فتح هستند را از طریق آیدی زیر در این کانال منتشر کنید:
💠 @moshaver1
⭕️fatehan.net
🆔 @fatehan
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
📚 #کهف_حصین
📒پای درس اهل بیت
📋برای آنها که دلتنگ زیارتند ...
💠قال أبو عبد الله (عليه السلام): يا سدير تزور قبر الحسين عليه السلام في كل يوم؟ قلت: جعلت فداك لا، قال: فما أجفاكم، قال: فتزورونه في كل جمعة؟ قلت لا، قال: فتزورونه في كل شهر؟ قلت: لا، قال: فتزورونه في كل سنة؟ قلت: قد يكون ذلك، قال: يا سدير ما أجفاكم للحسين عليه السلام أما علمت أن لله عز وجل ألفي ألف ملك شعث غبر يبكون ويزورون لا يفترون وما عليك يا سدير أن تزور قبر الحسين (عليه السلام) في كل جمعة خمس مرات وفي كل يوم مرة؟ قلت: جعلت فداك إن بيننا وبينه فراسخ كثيرة فقال لي: اصعد فوق سطحك ثم تلتفت يمنة ويسرة ثم ترفع رأسك إلى السماء ثم انحو نحو القبر وتقول: " السلام عليك يا أبا عبد الله السلام عليك ورحمة الله وبركاته " تكتب لك زورة والزورة حجة وعمرة، قال: سدير فربما فعلت في الشهر أكثر من عشرين مرة.
💠امام صادق علیه السلام به سدیر فرمودند: ای سدیر آیا قبر حسین علیه السلام را هر روز زیارت می کنی؟ عرض کردم فدایت شوم نه، فرمودند: چقدر شما جفا می کنید آیا پس در هر ماه او را زیارت می کنی؟ عرض کردم: خیر فرمودند: آیا پس در هر سال او را زیارت می کنی: عرض کردم گاهی اوقات چنین می شود، فرمودند: ای سدیر چقدر شما به حسین علیه السلام جفا می کنید مگر نمی دانی که خداوند هزار هزار فرشته ژولیده موی و غبار گرفته دارد که گریه می کنند و امام حسین علیه السلام را زیارت می کنند و هرگز خسته نمی شوند و هیچ باک و رنجی بر تو نیست ای سدیر که در هر جمعه 5 مرتبه و در هر روز یک مرتبه قبر امام حسین علیه السلام را زیارت کنی، عرض کردم: فدایت شوم میان ما و او فرسخ های بسیاری است. حضرت فرمودند: بر روی پشت بام خانه ات برو، پس توجهی به جانب راست بعد چپ بنما پس سرت را بلند کن و بسوی آسمان پس رو کن بسمت قبر امام حسین علیه السلام و بگو "السلام علیک یا اباعبدلله السلام علیک و رحمة الله و برکاته" که برایت بدین خاطر یک زیارت نوشته می شود، این زیارت یک حج و یک عمره است سدیر گفت: چه بسیار که این فرمایش را در هر ماه بیش از بیست مرتبه انجام می دادم.
📖كافي (ط - دار الحديث) ؛ ج9 ؛ ص349
🔹 #شب_جمعه #شب_زیارت
🔸 #حلقه_مطالعات_روایی
🌐Www.fatehan.net
🆔 @fatehan
📖 #برشی_از_کتاب
📋مشکل و گیر ما این است که خودمان را نشناختهایم.
ما داریم در این دنیا خودمان را خرج میکنیم و بیخیال هم هستیم؛ درست مثل کسی که در شب، یک اسکناس و یک چک ارزشمند را به خیال اینکه کاغذ است؛ روشن کند تا یک قِرانیاش را پیدا کند، که صبح میفهمد چیزی را شمع راه رسیدن به یک قِرانی کرده است که یک میلیارد ارزش داشته است. این جاست که فریاد یاحَسْرَتَا سر میدهد.
پس دقت كنيم که عمر خود را، هستی خود را در این دنیا خرج چه چیزی کردهایم؟!
🖋 #استاد_علی_صفایی
📚 #فوز_سالک - صفحه ٥٩
⭕️fatehan.net
🆔 @fatehan
🔰 نخستین نشریه تخصصی تاریخ شفاهی اهواز با نام #اهواز_گرام منتشر شد
📍 این نشریه به همت واحد خواهران #دفتر_تاریخ_شفاهی_اهواز با موضوع سالگرد "حادثه مسجد گوهرشاد" و روز "عفاف و حجاب" تولید شده است.
🔎 در این شماره مطالبی همچون #تاریخچه_کشف_حجاب، #نقش_زنان_در_بیانیه_گام_دوم_انقلاب، معرفی کتاب #روز_آزادی_زن، گفتگو با خانم #شاهزاده_احمدی_زاده، معرفی مستند #بانوی_ایرانی و خاطرات #فعالیت_های_زنان_اهوازی در 8 سال دفاع مقدس را می خوانیم.
📌 این نشریه در 6 صفحه به سردبیری #فرانک_صف_آرا و با مطالبی از #نرگس_اسکندری، #زهرا_قراچه و #حمزه_جعفری منتشر شده است
🌐 این نشریه را می توانید از لینک زیر دانلود و مشاهد کنید :
⭕️https://b2n.ir/316184
🆔 @fatehan
📖 #برشی_از_کتاب
📋ایمان دو جور است:
یک جور ایمان مقلدانه، متعصبانه.
چون پدران و بزرگتران باور کرده بودند، ما هم باور کردیم، چون در کتاب ما، در حوزه ی دین ما، این جور می گویند، ما هم این جور می گوییم، ولو تو دلیل بیاوری، بیخود آوردی، حرف تو را قبول نمی کنیم.
مثل عامه مردم، از نوع مردم اگر بپرسی آقا، از کجا گفتی که پیغمبر اسلام حق است؟
هیچ نمی دانند، هیچ نمی دانند!
چون پدرها گفتند، چون معلم توی مدرسه گفته و... ایمان هم داردها؛ یعنی واقعا باورش آمده که پیغمبر حق است، اما این باور از زبان این و آن از روی تقلید و چشم بسته به دست آمده است.
ایمان است اما ایمان بدون دلیل و فقط از روی تعصب.
و تعصب می دانید یعنی جانبداری بدون دلیل، جانبداری ازروی احساس، نه از روی منطق، این را می گویند تعصب.
ایمان مقلدانه و متعصبانه در اسلام قیمتی ندارد.
چون ایمان وقتی از روی تقلید و تعصب بود، زائل شدنش هم به آسانی کسب خود ایمان تقلیدی، آسان است. همینطور که مفت بدست می آید مفت از دست می رود.
ایمان دوم ایمان از روی آگاهی است. نقطه مقابل ایمان از روی تعصب...
📚 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
🖋 استاد سید علی خامنه ای
🗒صفحه ۹۰
⭕️Www.fatehan.net
🆔 @fatehan
اعتراض.MP3
3.34M
📻 #با_هم_بشنویم
🎙استاد رحیم پور
▫اعتراض، وصیت امام
▪️اگر مسؤلین را بیدار نکنیم وسط معرکه به خواب میروند...
🕰02:03
🌐www.fatehan.net
🆔 @fatehan
#یادداشت_ویژه
⭕ آقایان ایست!! کارگران مشغول تحصن اند!!
🔸آقایان ایست!! مگر آقایان حرکتی ام کرده اند که حال بخواهیم فرمان ایست بدهیم؟ خوب مشغولمان کرده اند؛ همه را به خود مشغول ساخته اند. از نماینده و وزیر و طلبه تا دانشجو و روشنفکر و بچه بسیجی و..
🔸 نماینده اش مشغول تبریک گفتن میلاد دو صد نور نوزاد تازه مولود یافته ی همکارش در مجلس است و آن یکی شان هم مشغول توئیت بازی و دعواهای جناحی خودشان و دیگری از هیات رئیسه میخواهد چند دقیقه ای قیام کنند تا در جهت حمایت از مردم آمریکا اندکی مرگ بر آمریکا سر دهیم(قبول باشد. تقبل الله.)
🔸دانشجو و طلبه اش مشغول درس و بحث و کتاب و لمعه و مکاسب و کشف و فراگیری نظریات توماس هابز و ژان بدن و ارسطو و..
کلیات ابوالبقایی که شاید شاید خدای ناکرده در بهترین حالت تبدیل به عالم به عملمان کند و تبلور علم لاینفع.
علمی که صرفا ما را به یک خود ارضایی اطلاعاتی و شناختی که آنهم یحتمل از سر عادت انسانیست میرساند و چند روزی حالمان را خوب می کند. بگذریم.
🔸آن قدر مشغولیم که دیگر بدن و حس و ذهنمان کرخت شده است. عادت کرده ایم که بشنویم فلان کارگر بیچاره سه ماه است که حقوق نگرفته و بیش از سی روز است وسط کرونا و گرما کف خیابان های شوش تحصن کرده است و ککمان نگزد!! قلمم بشکند اگر ننویسم چندین هفته است که جماعتی حیرون و سرگردان مطالبه حق خود را غریو می کنند و اصلا انگار نه انگار.
🔸آقایان نماینده!! آقای رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان!! برادران انقلابی علمدار حزب الله عزیز در مجلس!! در این سه ماه اندی وقت نداشتید یک سری به این عيال الله بزنید!؟ البته خود می دانم به گزاف سخن می گویم! انتظار بی جاییست! این حرف ها در قد و قواره جنابتان نیست.
🔸 پس از چند دهه رواج سرمایهداری، اجرای سیاستهای نئولیبرالی، خصوصیسازیهای فلهای، نظام حقوقی تبعیضآمیز، و... شاهد آن هستیم، که سفرهی کارگران هر روز کوچک و کوچکتر شده و اعتراضهای مسالمتآمیز با برخورد های امنیتی پاسخ داده می شود هر روز هزینه جدید برای نظام و انقلاب.
🔸اعتقاد راسخ دارم؛ آن که حق کارگر هفتتپه ای و آق دره ای و... را پایمال کرده، دنباله ی داخلی همانی است که سردارمان را ترور کرد. قاتل سردار پشتوانه و ریشه ی بین المللی همان هایی است که خون مردم کشور را در شیشه کرده اند. استکبار داخلی سایه و دنباله ی استکبار خارجی است و عمل هر دو یک نتیجه می دهد؛ ناامیدی روز افزون مردم و ریزش سرمایه اجتماعی حاکمیت.
🔸خروجی سکوت و انفعال و محافظه کاری برخی متمسکین به انقلاب و روحانیت و... همانیست که ترامپ سالها دارد با تحریم و تهدید و.. دنبال می کند و خود نمی داند چه جاده صاف کن هایی در داخل دارد. نفس انقلاب تنگ است و گلویش را مترفین و اشراف و رهبان و متفرعنین خودی و غیر خودی گرفته اند؛ بار مشکلات بر گُرده مردم فشار ترسناک و درد آوری دارد. احتمالا درکی ندارید از این فشار!! حق دارید..
🔹سالها از خصوصیسازیهای خانمان سوز میگذرد و هر از گاهی در گوشه و کنار بوی تعفن رانت و فساد حاصل از این مفتفروشیها به مشام میرسد. نتیجه آن که انبوه کارگران درمانده میمانند و ماهها حقوقهای معوق و سفرههای خالی و شرمندگیشان در مقابل همسر و فرزندان.
🔸کارگر است و راهی جز اعتراض و تجمع برای احقاق حقوق خود ندارد. آخرم انگ امنیتی و پرونده و اخیرا هم ته تهش تبرئه می شوند. بدیهی است که تا وقتی گلوگاه فساد در خصوصیسازیها باز است، سیل بیکاری کارگران و حیف و میل اموال عمومی و بیتالمال هم با قدرت و سرعت جریان دارد و تا وقتی اینچنین است، تجمع و اعتراض کارگران هم طبیعی است و بگیر و ببند هم پشتبندش؛ و دوباره همین دور باطلِ آیه و قسم و التماس و زاری که اینها کارگرند و حقشان را طلب کردهاند، حقشان را! به خاطر طلب کردن حقشان، حق نیست که اینطور منکوبشان کنید.
🔸لا اقل یکبار حضرات معظم در جمع شان حاضر شوید! تا کی صرفا چند جوان که آنان را هم اخیرا متصف به صفت خوارج مسلکی کرده اید پای درد و دل اینان بنشینند!! باور بفرمائید که همین چند جوان هم دیگر روی دیدن چشمان اشک بارشان را ندارند.
🔸آنقدر فضا را ایدئولوگ های جریان محافظه کاری تنگ و مسخره کرده اند که نخبگان فکری را به نام اهداف اسلامی و حتی گاه انقلابی، به انتزاعیات انتولوژیک و کلیاتی موهوم در همه زمینه ها مشغول کرده اند. توانسته اند کارکرد جنبش های دانشجویی و اجتماعي را به جَنگ سیاسی و جُنگ شادی و اکران فیلم محدود بکنند.
🔸شرایط این روزهای کشور به ما هشدار می دهد که در حال از دست دادن « امکان جامعه قدسی» هستیم. به ما هشدار می دهد که ما داریم جامعه ای را به وجود می آوریم که در آن ضعفا نمی توانند حق شان را از اقویا بگیرند و این چنین جامعه ای، هرگز دینی و قدسی نیست.
🖋 #علی_ریاحی_پور
⭕️ Www.fatehan.net
🆔 @fatehan
📝 #بانک مقالات و جزوات فعال شد:
📙 #بخوان
⭕️#روانشناسی_اسلامی
✅شما از طریق لینک های درج شده در سایت فتح، میتوانید به مقالات، مجلات و نشریات و پایان نامه های موجود در زمینه #روانشناسی_اسلامی دسترسی پیدا کرده، مطالعه یا از آنها در پژوهش های خود استفاده نمایید:
📤لینک دسترسی به مجلات,نشریات و....
📥Www.fatehan.net/post/159
🆔 @fatehan
🔄برشی از تاریخ 🔄
✅بیانیه ای از جمعیت فداییان اسلام 🔎سال 1331
#اقتصاد_مقاومتی
#فداییان_اسلام
☑️سیل #تجارت امتعه #خارجی به سوی بازارهای #ایران، تمام #کارخانههای بزرگ و کوچک و ملی و دولتی و صنایع دستی ما را #تعطیل کرده، هزاران هزار برادران و خانوادههای آنان را #بیکار و گرسنه و پریشان کرده، حیات و #استقلال ما را در معرض خطر و دستخوش #نفوذ شوم #بیگانگان قرار داده است. بنابراین بر فرزندان مسلمان ایران از زن و مرد و کوچک و بزرگ، به حکم عقل و حب وطن و عواطف دینی و ملی، ضروری و حتمی است که از این پس #هر #متاعی و جنسی اعم از پوشاکی و خوراکی و تمام آلات و ادوات کار و زندگی را که مورد نیازشان بوده و مشابه و مانند آن به دست برادران #مسلمان #ایرانی و داخل تهیه میشود، از محصولات داخلی و دسترنج برادران عزیزشان تهیه نمایند و با خدا و محمد و آل محمد تعهد کنند که محصول ممالک بیگانه را نخرند و گرچه با مشقاتی روبهرو شوند، تا سایر ممالک اسلامی نیز از ما سرمشق گرفته، حیات و استقلال خویش را از #فقر و پریشانی به یاری خدا نجات قطعی بخشیم.
ای فرزندان مخترع و صنعتگر و کارگر اسلام و ایران! ما شما را به همت و غیرت سوزان دینی تشویق کرده، به قلوب مجروحتان مرهم عواطف برادری مینهیم، شما هم در راه تهیه مصنوعات داخلی #دلسرد نگردیده، مأیوس نشوید و کوتاهی نکنید. به یاری خدا بکوشید تا همه با هم بنیاد حیات و استقلال وطن عزیزمان را حفظ کرده، به دلهای سوخته برادران بیکار و خانوادههای پریشانشان مرهم نهیم.
#📌جمعیت_فداییان_اسلام
#📰روزنامه_اطلاعات
🗓۲۹ آذرماه ۱۳۳۱
#درود_بر_ان_پیشاهنگ_جهاد_و_شهادت
⭕️www.fatehan.net
🆔 @fatehan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #تماشا_کن
🎥شهید مطهری
◽ ای بهتر اینکه ما جاهل ها امر به معروف نکنیم!
▪️ما که تا حالا امر به معروف مان در اطراف دکمه ی لباس مردم بوده است!
🕰02:48
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
📖 #برشی_از_کتاب
📋در سبک زندگی دینی ازدواج تنها راه تکامل انسان است به این معنا که برای رسیدن به هدفی که خدا از خلقت انسان داشته(واین موارد عبارتند از مثلا: وسعت روح و خداگونگی انسان و بحث جانشینی خداوند در زمین) راه هایی را در نظر گرفته است که بعضی از آن راه ها اجتناب ناپذیر هستند، برای اینکه انسان در مراحل مختلف زندگی به کمال وجودیش برسد، خداوند متعال ساز و کارهایی را قرارداده که بدون آنها در سبک زندگی و گفتمان دینی تکامل ممکن نیست. به طور مثال یکی از این ساز و کارها، بحث عبادت است که بدون آن انسان نمی تواند به آن خداگونگی و تکاملی که خدا برایش در نظر گرفته است برسد. یکی دیگر از آن ساز و کارهای اجتناب ناپذیر که بدون آن تکامل ممکن نیست یا بسیار دشوار میشود، ازدواج است.
خداوند انسان را به صورتی خلق کرده که ظرفیت های وجودی و توانمندی های روحی و انسانی و عاطفی اش در بستری به نام ازدواج شکوفا میشود.
برای قاعده ای که ذکرشد (لزوم ازدواج جهت طی مراحل کمال انسانی) مانند هر قاعده دیگری میتوان موارد استثناء قائل شد. اما در مورد همین افراد هم میتوان گفت که اگر موفق به ازدواج می شدند مدارج عالی تری از کمال نصیبشان میشد.
📚 به سوی سبک زندگی دینی
🖋دکتر محمدصادق کوشکی
📝صفحه ۷ و ۸
⭕️fatehan.net
🆔 @fatehan
📖 #برشی_از_کتاب
📋ایمان به «خود»
🔷مسأله احساس شخصيت مسأله بسيار مهمى است. از اين سرمايه بالاتر براى اجتماع وجود ندارد كه در خودش احساس شخصيت و منش كند، براى خودش ايده آل داشته باشد و نسبت به اجتماع هاى ديگر حس استغنا و بى نيازى داشته باشد، يك اجتماع اينطور فكر كند كه خودش و براى خودش فلسفه مستقلّى در زندگى دارد و به آن فلسفه مستقلّ زندگى خودش افتخار و مباهات كند، و اساساً حفظ حماسه در اجتماع يعنى همين كه اجتماع از خودش فلسفهاى در زندگى داشته باشد و به آن فلسفه ايمان و اعتقاد داشته باشد و او را برتر و بهتر و بالاتر بداند و به آن ببالد. واى به حال آن اجتماعى كه اين حس را از دست بدهد! اين يك مرض اجتماعى است.
🔶«بعضى روحيه ها فاقد حماسه اند و بعضى داراى حماسه اند، و گفتيم كه حماسه، نوعى احساس #شخصيت است در مقابل ديگران افرادى هستند در دنيا عارى و خالى از حماسه؛ در خود، همه احساس حقارت و تبعيّت و شكست خوردگى مىكنند، هيچ فكر و عقيده قابل دفاعى در روح آنها وجود ندارد، اگر دفاع كند فقط از مال و جان خود دفاع مىكند، اما چيز ديگر قابل تعلّق و قابل دفاعى ندارد از وطن و قوميت و نژاد و زبان و دين و آئين و حريت و كرامت ذاتى»
📚مجموعه آثاراستادشهيدمطهرى
📄 ج17 ص 53
🌐Fatehan.net
🆔 @fatehan
📖 #برشی_از_کتاب
📋وقتی ما ابعاد زندگی ائمه را نگاه کنیم می فهمیم اینها چه کار می کردندبنابراین فقط این نبود که این مسائل نماز و روزه یا طهارت و نجاسات را جواب بدهند و در موضع (امام) - با همان معنای اسلامی خودش - قرار می گرفتند و با مردم حرف می زدند به نظر من این بعد در کنار ابعاد قابل توجه است . شمامیبینید که حضرت هادی را از مدینه به سامرا می آوردندودر سنین جوانی( چهل و دو سالگی) ایشان به شهادت می رسند؛
یا حضرت عسکری در بیست و هشت سالگی به شهادت می رسند؛اینها همه نشان دهنده حرکت عظیم ائمه (ع) و شیعیان واصحاب آن بزرگوار ها در سرتاسر تاریخ بوده . با اینکه دستگاه خلفا، دستگاه پلیسی با شدت عمل بود.در عین حال ائمه(ع)اين گونه موفق شدند .غرض، در کنار غربت،این عزت وعظمت را هم باید دید.درهیچ زمانی ارتباط شیعه و گسترش تشکیلاتی شیعه در سرتاسر دنیای اسلام مثل زمان حضرت امام جواد و حضرت هادی و حضرت عسکری نبوده است. وجود و کلا ونواب و همین داستان هایی که از حضرت هادی و حضرت عسکری نقل می کنند که بر کسی پول آورد و امام معین کردند چه کاری صورت بگیرد - نشان دهنده این معناست یعنی علیرغم محدود بودن این دو امام بزرگوار در سامراء و قبل از آنها هم حضرت جواد به نحوی، و حضرت رضا(ع) به نحوی، ارتباطات با مردم همین طور گسترش پیدا کرد این ارتباطات، قبل از زمان حضرت رضا هم بوده. منتها آمدن حضرت به خراسان، تأثیر خیلی زیادی در این امر داشته است. ائمه ما در طول این ۲۵۰ سال امامت - از روز رحلت نبی مکرم اسلام تاروز وفات حضرت عسکری، ۲۵۰ سال است. خیلی زجر کشیدند، کشته شدند، مظلم واقع شدند و جاهم دارد برایشان گریه کنیم؛ مظلومیتشان دل ها و عواطف را به خود متوجه کرده است؛ اما این مظلوم ها غلبه کردند؛ هم مقطعی غلبه کردند ،هم در مجموع و در طول زمان.
🖋مقام معظم رهبری
🗒صفحه ۳۹۳.۳۹۴
📚انسان 250 ساله
⭕️ Fatehan.net
🆔 @fatehan
📝 #مصاحبه
▫️تاریخچه مسائل جمعیتی و اساس بحران جمعیت
📋پژوهشگر ارجمند استاد مروتی
✂️سالهای سال شعار «دوتا بچه کافیه» را روی در و دیوار شهر و حتی جعبه دستمال کاغذی و قوطی کبریت میخواندیم و پیش خودمان میگفتیم حتما نسخه نجاتمان همین است که برایمان نوشتهاند و باید عمل کنیم. اما چند سالی است که با پژوهش و کارهای علمی متوجه شدیم که آن نسخه نجات نبوده و ظاهرا ما را میخواستند به راهی ببرند که نه چشمه حیات بلکه سرابی بیش نبوده است. برای بررسی آنچه که در طول این سالها به نام مطالب علمی منتشر میشد گفتگوی تفصیلی داشتیم با یکی از پژوهشگران حوزه جمعیت. حسین مروتی از فعالان فرهنگی است که پیرامون بحران جمعیت کارهای پژوهشی متعددی انجام داده است میکند. قراری برای مصاحبه گذاشتیم تا تحلیل وی را در مورد تاریخچه مسائل جمعیتی و اساس بحران جمعیت بشنویم.....
📤لینک دریافت و خوانش متن کامل مصاحبه 👇
⭕️ fatehan.net/post/14
🆔 @fatehan
1_411481704.mp3
1.73M
📻 #با_هم_بشنویم
◽️مهارت سواد رسانه ای
✂️بخش اول
#فوق_العاده_کاربردی
🕰05:36
🌐www.fatehan.net
🆔 @fatehan
📖 #برشی_از_کتاب
📋استرس و مقابله با آن
🔻در موارد بسیار استرس در نتیجه ارزیابی های شناختی اشتباه و برداشت های نادرست فرد از موقعیت ها و شرایط و رویدادهای زندگی ایجاد می شود.
🔻از این رو حضرت علی(علیه السلام) برای مقابله با استرس بر ارزیابی های شناختی و نحوه نگرش و برداشت فرد از موقعیت ها تاکید دارد.
از نظر علی (ع) الگوی فکری و طرز تلقی فرد از حوادث و رویدادهای زندگی در استرس بسیار تاثیر گذار است،اگر فردی زندگی را ناعادلانه بداند و بر این باور باشد که سختی ها و مشکلات،نوعی تنبیه از سوی خداوند است و هدفی برای آن ندارد بیشتر دچار استرس خواهد شد.
🔻 برای مثال اعتقاد به اینکه شرایط زندگی من باید به نحوی باشد که به راحتی به سرعت و به آسانی به خواسته هایم برسم و اصلاً نباید به نحوی باشد که مشکلی پیدا کنم در این صورت وقتی کارها خوب پیش نمی رود و فرد و خواسته هایش نمی رسد زندگی نکبت بار میشود!
🔸تا حدودی زیادی استرس معلول باورها و شناخت های افراد از وقایع و رویدادهای زندگی است.
📚روانشناسی در نهج البلاغه
🖋دکتر مسعود آذربایجانی
🖋محمد صادق شجاعی
⭕️fatehan.net
🆔 @fatehan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #تماشا_کن
🎥استاد حائری شیرازی
◽ جایگاه تفریح و بازی در تربیت کودک
#فوق_العاده_کاربردی
🕰03:03
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
📖 #برشی_از_کتاب
📋واقع گرایی در شناخت
👈اگر احساسات ما آن گونه شکل بگیرند که می اندیشیم، می توان به راحتی نتیجه گرفت که احساس #شادکامی یا #ناشادکامی از زندگی، ریشه در چگونگی #تفکر ما دارد؛ امّا اگر چگونگی تفکر انسان، نقش تعیین کننده ای در احساس شادکامی داشته باشد،⁉ سؤال این است که چه الگویی از شناخت، موجب شادکامی می شود؟
برای رسیدن به یک احساس خوب از زندگی، شاید بتوان دنیا را در خیال خود بسیار زیبا، راحت و دوست داشتنی دانست و در پی آن، به یک احساس خوب و رضایتمندانه از زندگی دست یافت. این نگرش، نگرشی توهمی و تخیلی است و نمی تواند تاثیر پایدار و ماندگاری داشته باشد.
👈#راه_شادکامی، فرار از واقعیت ها و روی آوردن به تخیلات و توهمات نیست؛ باید واقعیت های زندگی را آن گونه که هست، شناخت. این واقعیت ها ابعاد مختلفی دارند: واقعیت های مربوط به #خود؛ واقعیت های مربوط به #دنیا؛ و واقعیت های مربوط به #دین.
البته تمام این واقعیت ها را خداوند متعال، تنظیم و تقدیر کرده است. از این رو، #شناخت_واقعیت_های_توحیدی در ابعاد مختلف آن، عامل #شادکامی است. پرسشی بعد این است که چگونه می توان واقعیت ها را به دست آورد؟
👈 پاسخ آن است که #متون_دینی، بیانگر این واقعیت ها هستند. از این رو، مطمئن ترین منبع برای شناخت واقعیت ها، #قرآن و #حدیث اند....
📚الگوی شادکامی اسلامی
🖋دکترعباس پسندیده
⭕️fatehan.net
🆔 @fatehan
📝 #یادداشت
📒منتظران بی انتظار
📋میخواهم از حال وهوای شهرم بگویم.نه 900سال،که هزار و چهار صد سال است که ما را به دینمان میخوانند و بیدارنمیشویم.بارها کشتی های نجات برایمان فرستادند و بازهم به خودمان نیامدیم،درسیلاب غفلت هایمان غرق شدیم. ما اسماعیل هایمان را پرستیدیم و خانه خدایمان را قربانی اسماعیلمان کردیم.هزار و چهار صد سال رفتی و ما گوساله های زیادی برای پرستیدن برگزیدیم.آنچنان که حتی خاطره ی دین تو هم از یادمان رفته است.ما یوسفمان را از خانه راندیم و هزار وچهارصد سال است که توبه نکرده ایم.آری ما کاتبان نامه های حسین هستیم و سخت در اشتیاقش میسوزیم اما تا قبل از وعده ملک ری،تنها تا زمانیکه انچه منافع ما را در دست دارد در اریکه قدرت نباشد.ما مسلمانان بی اسلام،ما منتظران بی انتظار،ما متعهدان ناکث، ما عاشقان منفعت طلبی هستیم که هزار وچهار صد سال برای آمدنت دعا میخوانیم و متعجب از براورده نشدنش و کسی چرا به مانمیگوید که دعا پذیرفته میشود از بندگان .بندگی ،کاری که هزار وچهار صد سال است نیاموختیم.....
🖋خانم همتیان، کارشناسی روانشناسی
#تحریریه_فتح
⭕️fatehan.net
🆔 @fatehan
#بشنو
🎙باز تعریف تربیت جنسی
- تربیت جنسی از چه دوره ی رشدی و توسط چه کسانی باید پیگیری شود؟
- آموزش و گفتمان مباحث جنسی به چه شکل باید ارائه شود که کمترین آسیب درهر دوره ای رشدی انسان، به او وارد کند؟
- تفاوت آموزش و صیانت در مقوله تربیت جنسی چیست؟
پاسخ به سوالات فوق، همراه با مباحث کاربردی حوزه ی تربیت جنسی را در کارگاه زیر بشنوید.
دریافت رایگان صوت 👇
⭕️ fatehan.net/post/141
🆔 @fatehan