📙 #برشی_از_کتاب
🔸فاطمه،فاطمه است....
〰〰〰〰〰〰〰
⁉بر آن شدم که به این سوال مقدر که امروز به شدت در جامعه ی زنان ما مطرح است جواب بگویم که'' چگونه باید شد؟ ''
❕زنانی که در قالبهای سنتی قدیم مانده اند مساله برایشان مطرح نیست و زنانی که قالبهای وارداتی را پذیرفته اند مساله برایشان حل شده است.
❓اما در میان این دو نوع '' زنان قالبی'' آنها که نه میتوانند شکل قدیمی وموروثی را تحمل کنند ونه به این شکل جدید تسلیم شوند چه باید بکنند؟
اینان میخواهند خود را انتخاب کنند، خود را بسازند، الگو میخواهند، نمونه ی ایده آل
برای اینان مساله چگونه شدن مطرح است.
و #فاطمه با '' بودن'' خویش پاسخ این پرسش است.
✒دکتر علی شریعتی
〰〰〰〰〰〰
🔸با فتح همراه باشید:
⭕️کانال ایتا
🔺eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
بروشور طرح بشارت.pdf
2.1M
☑️خبر_ویژه
#باهم_کتاب_بخوانیم
🔰 ممکن است برای هر یک از ما پیش آمده باشد که #کتابهایی را #سالهاست بنا داریم مطالعه کنیم ولی به دلایل مختلف این آرزوی ما محقق نشده است. یکی از راهکارهای حل این مسئله #تشکیل_گروههای_مطالعاتی است.
ما در گروه فتح میخواهیم با تشکیل گروههای مطالعاتی با عنوان «#طرح_بشارت» این اتفاق را رقم بزنیم.
این طرح یک ساله (چهار فصل) است و حوزه مطالعاتی در نظر گرفته شده با توجه به اهداف گروه علمی فرهنگی فتح #روانشناسی_اسلامی می باشد.
با توجه به اینکه پیگیری مباحث #غرب_شناسی و #مبانی_علوم_انسانی_اسلامی پیش نیاز ورود به بحث روانشناسی اسلامی است، این دو سرفصل را در تابستان امسال مطالعه خواهیم کرد:👇
📚 1- در تکاپوی بهشت زمینی (استاد محمد جبار پور) : 15 تیر الی 4 مرداد
📚 2- مبانی علوم انسانی اسلامی (استاد شریفی) : 5 مرداد الی 29 شهریور
⁉️شیوه برگزاری دوره: پس از طی شدن مراحل ثبت نام شرکت کنندگان در گروههایی در پیام رسان «بله» عضو خواهند شد. در آنجا برنامه مطالعاتی هفتگی قرار داده خواهد شد و هر هفته یک جلسه نیز برنامه مباحثاتی مجازی خواهیم داشت.
⚠️ آخرین مهلت ثبت نام: دهم تیر ماه
📣 توجه1 : این طرح به صورت مجازی برگزار میشود.
📣 توجه2 : شرکت در دوره رایگان می باشد.
📣 توجه3 : بروشور را دانلود و مطالعه کنید.
🗣جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق آیدی زیر در شبکه اجتماعی ایتا اقدام نمایید:
@m_a_hosseini
🌐 لینک ثبت نام 👇
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdJEREVBlbPUcYD9u4osQFEvzLMm_-EEOTGrqDDUJRt_AOtnw/viewform?usp=sf_link
@fatehan
⭕️ #بشنو
⭕️ #همایش
⭕️کرسی #مناظره نقد و بررسی دیدگاه آیت الله جوادی آملی درباره #ماهیت_علم_دینی
🔷 یکی از دیدگاه های مطرح شده در زمینه "علم دینی" نظریه آیت الله جوادی آملی است.
👈 در سال های اخیر تقریرها و نقدهای گوناگونی نسبت به نظریه ایشان صورت گرفته است.
در این نشست حجت الاسلام دکتر #محمدتقی_سبحانی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه بر مبنای کتاب "منزلت عقل در هندسه معرفت دینی" آیت الله جوادی آملی نظریه ایشان را از سه منظر مورد بررسی و نقد قرار داده اند.
حجت الاسلام دکتر #پارسانیا نیز که جزء برجسته ترین شاگردان آیت الله جوادی هستند در این مناظره به دفاع تمام قد از نظریه علم دینی استاد خویش پرداخته اند.
متاسفانه بیشتر نشست های علم دینی حول امکان یا عدم امکان تحقق آن تشکیل می شود و کمتر چنین نشست هایی بین قائلین به نظریه علم دینی برگزار می گردد و همین مساله موجب می شود به خلل های نظریات کمتر پرداخته شود.
♨️♨️♨️توصیه می شود این مناظره داغ را حتما با دقت گوش دهید.
لینک دانلود صوت👇👇👇
🔷 http://fatehan.net/post/109
💠 با #فتح همراه باشید:
⭕️کانال ایتا
🔺eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
بروشور طرح بشارت.pdf
2.1M
☑️خبر_ویژه
#باهم_کتاب_بخوانیم
🔰 ممکن است برای هر یک از ما پیش آمده باشد که #کتابهایی را #سالهاست بنا داریم مطالعه کنیم ولی به دلایل مختلف این آرزوی ما محقق نشده است. یکی از راهکارهای حل این مسئله #تشکیل_گروههای_مطالعاتی است.
ما در گروه فتح میخواهیم با تشکیل گروههای مطالعاتی با عنوان «#طرح_بشارت» این اتفاق را رقم بزنیم.
این طرح یک ساله (چهار فصل) است و حوزه مطالعاتی در نظر گرفته شده با توجه به اهداف گروه علمی فرهنگی فتح #روانشناسی_اسلامی می باشد.
با توجه به اینکه پیگیری مباحث #غرب_شناسی و #مبانی_علوم_انسانی_اسلامی پیش نیاز ورود به بحث روانشناسی اسلامی است، این دو سرفصل را در تابستان امسال مطالعه خواهیم کرد:👇
📚 1- در تکاپوی بهشت زمینی (استاد محمد جبار پور) : 15 تیر الی 4 مرداد
📚 2- مبانی علوم انسانی اسلامی (استاد شریفی) : 5 مرداد الی 29 شهریور
⁉️شیوه برگزاری دوره: پس از طی شدن مراحل ثبت نام شرکت کنندگان در گروههایی در پیام رسان «بله» عضو خواهند شد. در آنجا برنامه مطالعاتی هفتگی قرار داده خواهد شد و هر هفته یک جلسه نیز برنامه مباحثاتی مجازی خواهیم داشت.
⚠️ آخرین مهلت ثبت نام: دهم تیر ماه
📣 توجه1 : این طرح به صورت مجازی برگزار میشود.
📣 توجه2 : شرکت در دوره رایگان می باشد.
📣 توجه3 : بروشور را دانلود و مطالعه کنید.
🗣جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق آیدی زیر در شبکه اجتماعی ایتا اقدام نمایید:
@m_a_hosseini
🌐 لینک ثبت نام 👇
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdJEREVBlbPUcYD9u4osQFEvzLMm_-EEOTGrqDDUJRt_AOtnw/viewform?usp=sf_link
@fatehan
به خدا خوشبین باش.mp3
3.89M
🔸🔸🔸🔸🔸〰🔸🔸🔸🔸🔸
📣#رادیو_فتح
💠 #به_خدا_خوشبین_باش
〰〰〰〰〰
🔸رَاسُ العِبادَه،حُسنُ ظَن بِالله...
✔امام رضا علیه السلام میفرمایند: ظن خود را به خدا خوب کنید...
🎤 استاد پناهیان
〰〰〰〰〰〰
با #فتح همراه باشید:
⭕️کانال ایتا
🔺eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
📝یادداشت ویژه 📝
📌قانون قدسی،لازمه ی تمدن سازی
🖋#علی_فیض_اللهی
📜یکی از ابعاد مهم در نقد تمدن غرب، این مسئله است که تمدن مدرن این اعتبار را برای انسان قائل است که توانایی وضع قانون زندگی، با تکیه بر عقل(عقلانیت ابزاری) و علم تجربی (ساینس) را دارا می باشد. حال آنکه بعد از تکامل تمدن غرب شاهد آن هستیم که قوانین بشری آن اندازه که انتظار می رفت نتوانست در غرب نقش ایفاء کند و به همین جهت می بینیم بشر اروپایی حرف های خوبی دارد ولی نتیجه آن حرف ها جامعه ای شد که برای انسان غربی غیر قابل پذیرش است.
ابتدا باید بدانیم علت نیاز بشر به تمدن در طبع خود بشر نهفته است، و چون بشر مدنی الطبع است، حتما نیازمند حیات اجتماعی است و این حیات اجتماعی را تمدن یا civilization می گویند. در همه ی جوامع بشری چه اولیه و چه به اصطلاح مدرن، ( چه تمدن نوین اسلامی) قانون و روش زندگی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، چرا که کنترل کننده رفتارها و برخورد ها ی مردم و گاه تعیین کننده هنجارهای یک اجتماع است.
«از طرفی در اجتماع به جهت غریزه ی سودجویی بشر و استخدام هم نوعان نزاع و تزاحم پیش می آید-هرکس می خواهد دیگری را به نفع خود به کار گیرد- بنابراین در اجتماع، قوانینی جهت کنترل خودخواهی و سودجویی انسان ها نیاز است به طوری که آن قوانین قدرت کنترل خودخواهی انسان را داشته باشد و جنبه های روحانی و تکاملی او را نیز مدنظر قرار دهد، و در این حال چنین اجتماعی با چنین خصوصاتی تمدنی می سازد که بشر به پوچی گرفتار نشود"(1)
گفته شد اگر قانون توانایی کنترل خودخواهی انسان را نداشته باشد و جنبه های روحانی و تکاملی او را مدنظر قرار ندهد، چنین اجتماعی با چنین خصوصیاتی تمدنی می سازد که بشر را گرفتار پوچی می کند.
غرب در زمینه ی آزادی قائل است که تنها مسئله ای که آزادی شما را محدود می کند، دست درازی و تجاوز به آزادی دیگران است. «جامعه توسعه یافته (غرب مظهر تام و تمام توسعه است) جامعه ای است که در آن همه چیز حول محور مادی و تمتع هرچه بیشتر از لذایذی که در کره زمین موجود است، معنا شده و البته برای این که در این چمن زار بزرگ همه بتوانند به راحتی بچرند، یک قانون عمومی و دموکراتیک لازم است تا انسان ها را در عین برخورداری از حداکثر آزادی(ولنگاری) از تجاوز به حقوق یکدیگر باز دارد. این توسعه که نتیجه حاکمیت سرمایه یا سرمایه داری و اصالت بخشیدن به اقتصاد نسبت به سایر وجوه بشری است، محصول مادی گرایی و تبیین مادی جهان است. » (2)
پس قانونی که در یک اجتماع وضع می شودنه تنها باید امور مادی انسان را پاسخگو باشد بلکه توانایی پرداختن به روح و عالم معنا را نیز داشته باشد و تامین کننده تمامی ابعاد بشر باشد.(مسئله ای که تمدن نوین اسلامی داعیه دار آن است.) اما مهم تر از نفس وضع قانون، این است که قانون وضع شده طوری با روح و جسم انسان عجین و مرتبط باشد که اجرایی شود. در تمدن اسلامی حق قانون گذاری برای زندگی انسان ها از آن خداست و در جوامع مدرن، این انسان ها هستند که شیوه زندگی خود را تعیین می کنند.
« اگر همان حرف هایی که خدا فرموده است شخصی مثل "کانت" بزند، مشکل حل نمی شود، چون قوانین الهی علاوه بر صحیح بودن، با وجه قدسی خود جنبه های فطری اطاعت از معبود را نیز در ما به کار گیرد و در چنین فضایی جامعه را به مقصد و مطلوب مورد نیازش می رساند. در حالی که اگر تمام حرف هایی که پیغمبران می زنند کانت بگوید، نتیجه حاصل نمی شود، چون جنبه قداست قوانین که بعد اطاعت از معبود را تغذیه می کند که در آن ها نیست. به همین جهت هم حرف های کانت با این که از جهات بسیاری ارزشمند بود ولی نتوانتست اروپا را اداره کند»(3)
بدون قانون قدسی ،رسیدن به تمدن نوین اسلامی غیر ممکن است .
1 : طاهرزاده، اصغر، تمدن زایی شیعه ص 25
2 : آوینی، سیدمرتضی، توسعه و مبانی تمدن غرب ص29و30
3 : طاهرزاده، اصغر، تمدن زایی شیعه ص27
#علی_فیض_اللهی
#تمدن_نوین_اسلامی
#نقد_غرب
#امروز_نوبت_اسلام_است
#فتح
⭕️کانال ایتا
🔺eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
⏺کانال سروش
http://sapp.ir/fatehan.net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تماشا_کن
🔍علل مشکلات رفتاری در کودکان
قسمت 2⃣
📣استاد سرکار خانم سالار
از مشاورین مرکز مشاوره سبل السلام
با ما همراه باشید ⏬
http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5
کانال بله 🔽
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
حقوق زن در اسلام.mp3
6.88M
🎶〰🎶〰🎶〰🎶〰🎶〰🎶
📣#رادیو_فتح
🎶〰🎶〰🎶〰🎶〰🎶
♦حقوق زن در اسلام
🎶〰🎶〰🎶〰🎶
🔸حقوق زن به دوبخش تقسیم میشود:
✔حقوق قابل تغییر:مانند وضعیت تحصیلات زنان قبل و بعد از انقلاب
✔حقوق غیر قابل تغییر:که بعد انسانی وجنسیتی را شامل میشود و تغیر آن به ضرر دوجنس مرد و زن هست مانند......!!؟
🎤دکتر رحیم پورازغدی
〰〰〰〰〰〰
با #فتح همراه باشید:
🔹 sapp.ir/fatehan.net
⭕️کانال ایتا
🔺eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
هدایت شده از گروه علمی فرهنگی فتح
بروشور طرح بشارت.pdf
2.1M
☑️خبر_ویژه
#باهم_کتاب_بخوانیم
🔰 ممکن است برای هر یک از ما پیش آمده باشد که #کتابهایی را #سالهاست بنا داریم مطالعه کنیم ولی به دلایل مختلف این آرزوی ما محقق نشده است. یکی از راهکارهای حل این مسئله #تشکیل_گروههای_مطالعاتی است.
ما در گروه فتح میخواهیم با تشکیل گروههای مطالعاتی با عنوان «#طرح_بشارت» این اتفاق را رقم بزنیم.
این طرح یک ساله (چهار فصل) است و حوزه مطالعاتی در نظر گرفته شده با توجه به اهداف گروه علمی فرهنگی فتح #روانشناسی_اسلامی می باشد.
با توجه به اینکه پیگیری مباحث #غرب_شناسی و #مبانی_علوم_انسانی_اسلامی پیش نیاز ورود به بحث روانشناسی اسلامی است، این دو سرفصل را در تابستان امسال مطالعه خواهیم کرد:👇
📚 1- در تکاپوی بهشت زمینی (استاد محمد جبار پور) : 15 تیر الی 4 مرداد
📚 2- مبانی علوم انسانی اسلامی (استاد شریفی) : 5 مرداد الی 29 شهریور
⁉️شیوه برگزاری دوره: پس از طی شدن مراحل ثبت نام شرکت کنندگان در گروههایی در پیام رسان «بله» عضو خواهند شد. در آنجا برنامه مطالعاتی هفتگی قرار داده خواهد شد و هر هفته یک جلسه نیز برنامه مباحثاتی مجازی خواهیم داشت.
⚠️ آخرین مهلت ثبت نام: دهم تیر ماه
📣 توجه1 : این طرح به صورت مجازی برگزار میشود.
📣 توجه2 : شرکت در دوره رایگان می باشد.
📣 توجه3 : بروشور را دانلود و مطالعه کنید.
🗣جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق آیدی زیر در شبکه اجتماعی ایتا اقدام نمایید:
@m_a_hosseini
🌐 لینک ثبت نام 👇
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdJEREVBlbPUcYD9u4osQFEvzLMm_-EEOTGrqDDUJRt_AOtnw/viewform?usp=sf_link
@fatehan
📚برشی از کتاب 📚
📜تقویت تقوی
✅شايد اسبهاي چموش را ديده باشيد كه چقدر سخت است اگر بخواهيم آنها را از جايي به جايي ديگر ببريم. اگر يك لحظه از كنترل آنها غفلت كنيد از دستتان در رفته است، بايد با يك هوشياري و كنترلِ دائمي مواظب آنها باشيد، اگر يك لحظه غفلت كنيد مي بينيد سرِجاي اول برگشتهاند، و باز بايد از اول كار را شروع كنيد. بعضيها از اول تا آخر ماه رمضان يك روز هم روزه نميگيرند، چون در جهت اصلاح تدريجي خود نيستند ، سي منزل بايد اين اسب چموش را ببري تا إنشاءالله در منزل سياُم رام بشود. شهوات و نفسانيات نيز همينطور است، اگر سي روز كنترل شوند، آهستهآهسته رام ميشوند و زير فرمان عقل و شريعت قرار ميگيرند. حالا اگر در موقع افطار هوسها را دوباره رها كني، مثل آن اسب چموشي است كه آن را در كنترل خود نياوردهاي و لذا دوباره سر جاي اولش برميگردد.
🔹 اگر مقاومتي را كه در طول يك روز با روزهداري بهدست آوردي در هنگام افطار رها كني از آن روزه چيزي عايدت نشده است. پس مواظب باشيد مقاومت شخصيتان كه عبارت است از «تقوي»، در موقع افطار گسسته نشود، چرا كه روزه، تقويت قدرت پرهيزكاري است. بههمين جهت در آخر آيه 183 سوره بقره كه مربوط به روزه است، ميفرمايد: «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» يعني شايد بتوانيد از طريق روزه متّقي شويد و قدرت پرهيزكاري بيابيد.
به آية روزه نظر كنيد كه ميفرمايد:
«يا اَيُّهَاالَّذينَ امَنُواكُتِبَ عَلَيْكُمُالصِّيامُ كَماكُتِبَ عَلَيالَّذينَ مِنْ قَبْلِكـُم، لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ»
يعني: اي مؤمنان! بر شما روزه را واجب كرديم، همان طور كه بر امتهاي گذشته واجب نموديم شايد پرهيزكار شويد، و در نتيجه آن روحية مقاومت در مقابل هوسها در شخصيت شما رشد پيدا كند.
🔹ملاحظه كردهايد؛ گاهي اوقات ميخواهيد كارهاي خوب و جدّي انجام دهيد ولي نميتوانيد. چرا؟ چون قدرت پرهيزكاري شما ضعيف است، مدتي كه روزه گرفتيد كاري را كه نميتوانستيد انجام دهيد و هوسهايتان مانع ميشد، حالا همان كار را ميتوانيد انجام دهيد. بعضي مواقع ديدهايد كه دلتان مرده است، اصلا معنويت در جانتان خشك شده است، با روزه كه «حيات قلب» است دوباره دل زنده ميشود. مولوي چه خوب ميگويد:
چشم بندِ آن جهان،حلق و دهان
اين دهـان بربند تا بينيعيان
تاهوي تازهاست،ايمان تازه نيست
ايندهان جزقفل آن دروازه نيست
يعني: تا هوس در صحنه است ايمان تحرك ندارد ولي اگر دهانت را كنترل كردي، دروازة ايمان بر جانت گشوده ميشود، چرا كه اگر دهان كنترل شد، دريچههاي غيب آهستهآهسته بر جان انسان باز ميشود. براي كساني كه جايگاه گرسنگي و كنترل دهان را در عمل شناختهاند، گرسنگي بسيار خوشمزه است. اگر كسي مزة گرسنگي را چشيد از سيري و پرخوري متنفّر ميشود. بيخود نيست كه در روايات داريم: خداوند از شكم سير بدش ميآيد. ما كساني را ميشناسيم، از روزي كه رياضتشان را شروع كرده اند تا آخر عمر يك روز سيرنبودهاند.
#کتابخوانی_واجب_دینی
📖روزه،دریچه ای به عالم معنا 🗒22
🖋استاد اصغر طاهر زاده
⭕️کانال ایتا
🔺eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
⬅️کانال سروش
Sapp.ir/fatehan.net
📚برشی از کتاب 📚
یکی از انحراف هایی که ممکن است در بحث منجی بوجود بیاید ،این است که مردم را صرفا بر روی رابطه ی عاطفی شخصی با امام زمان (عج)متمرکز کنند.
این رابطه ی عاطفی خوب است و باید بیشتر هم بشود ،که البته با افزایش معرفت و دقت در انجام وظایف الهی ،رابطه ی عاطفی بیشتر هم خواهد شد ،ولی صرفا توجه دادن به این رابطه ی عاطفی و تمام آرمان منتظران را در یک دیدار مخفیانه و رسیدن به خدمت حضرت قرار دادن ،بدون توجه به لوازم و حقایق اجتماعی آن ،بستر یک انحراف است ؛انحرافی که میتواند از درونش بسیاری از ضدیت ها با مرام امام زمان (عج)،که همان اسلام ناب است ،بیرون بیاید.
📖انتظار عامیانه ،عالمانه،عارفانه
🖋علیرضا پناهیان 📝55
#کتاب_بخوانیم
#کتابخوانی_واجب_دینی
⭕️کانال ایتا
🔺eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
⬅️کانال سروش
Sapp.ir/fatehan.net
⏪کانال تازه تاسیس و تخصصی «به سوی مکتب روانشناسی و مشاوره اسلامی»👇
ویژه علاقه مندان، دغدغه مندان، و پژوهشگران حیطه های روانشناسی و مشاوره با رویکرد اسلامی
🍀آدرس کانال در پیام رسان ایتا
http://eitaa.com/islamic_psychology
🌺آدرس کانال در پیام رسان بله
https://ble.im/islamic_psychology